Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 1.791

2010
‎1933an ELA sindikatu kristau abertzalea sortu zenean, sindikatu horretan sartzeko langileei gogoa berotzen saiatzen zen bere artikuluetan. Sozialistak indarra hartzen ari ziren aldi hartan, langileak abertzaletu beharra zegoela adieraziko zuen.Ana Urkizak hiru gai berri lantzen hasi zela diosku : lehenengoa langileen gaia, bigarrena euskaraz idaztean egin zuen bizkaieraren hautua eta hirugarrena, irakurlea, hau da,, hartzailea?
‎Baina komunikabideak zentsurapean zeuden eta, ez zekiten gauza garbirik. Horregatik dio Ana Urkizak: zurrumurruek hedaturiko beldurra eta egonezina zituzten bazka.Augustin, bere printzipioetatik abiatuz, gerraren aurka zen:
‎J. Ajuriagerrak zorionak emanez hitz gozoak esan zizkion. Eguna ateratzen egindako ahalegina eskertu nahi izan zion:
‎Orduan euskara jasoaren alde agertu zen Augustin, baina norentzat idazten zen, irakurleak zer mailatakoak ziren kontuan izanik. Oraingoan, ordea, iritzi horren aurkakoa zirudiena agertuko du, baina irakurleak kontuan hartzeko zerean, bat dator guztiz lehen esandakoarekin . Egunan erabiltzen zuten euskara zela eta, alderdiko batzuk haserre zeuden:
‎Informazioa jasotzeko, ostera, idazkaritza nagusian lagun min batzuen, J.M. Arizmendiarrieta. (?) eta igande arratsalde guztietan harengana joaten zen, berarekin kontuak esan eta hainbat gorabeheraren berri eta zertzelada jasotzera. Umetatik ezagutzen zuten elkar, Saturrarango Seminariotik.
‎Harenganako konfiantza eta esker ona maiz agertzen du. Beste ataltxo batean hau dio : –Ikako berbeta be arengandik ikasi neban?.
‎ibili zen batetik bestera. Gerrateko abentura latza bukatu zen eta etxerako bidaia kontatu ondoren, hau dio biografian: Halaxe bukatu zuen Augustinek 36ko gerratea 1941ean.
‎Haren gaiak edo arloak lau direla dio liburuaren prestatzaileak: Kronikak, artikuluak, olerkiak eta antzerkiak.
‎Kronikak, artikuluak, olerkiak eta antzerkiak. Egia esan , olerkiekin ez du sail berezirik osatzen, artikuluetan eta gainerako sailetan tartekaturik baitatoz gehienetan. Kronikei buruz hau dio testuen prestatzaileak:
‎Egia esan, olerkiekin ez du sail berezirik osatzen, artikuluetan eta gainerako sailetan tartekaturik baitatoz gehienetan. Kronikei buruz hau dio testuen prestatzaileak:
‎Pentsamendu ardatz haien inguruan dabiltza ia guztiak; hau da, nolabaiteko adostasunera iritsi zirela dirudi. Hau dio Julen Urkizak sarrerako paragrafo batean: Augustin gazteak idazten dauan argitalpenetan (Ekin, Euzko, Euzkadi, Eguna, eta abarretan) badagoz orduko pentsaeraren eta euskal izatearen ezaugarri argi batzuk:
‎Ez elkarren lehian, ezta elkar harturik ere, elkarren osagarri baizik. Hala gertatzen direla esango nuke. Izan ere, bata eta bestea Ondarroako herriak bideratutako bi proiekturen barruan sortu dira, nahiz eta Anarenak Elkar argitaletxearen bidez argia ikusi eta Julenenak, Ondarroako Udalaren bidez.
‎–Bi biak ondarrutarrak; bitzuok euskararen mundura etorriak, itsas lurrun eta turrunen artean? dio Andres Urrutia euskaltzainburuak Ana Urkizak idatzitako Augustinen biografia liburuaren atarikoan. Bi bi horiek, jakina, Augustin Zubikarai bera eta Ana Urkiza dira kasu honetan.
‎Julenek ez du testu propiorik sortu. Izenburuak berak dioenez , 1931tik 1937ra arteko Augustinen idazlanak bildu ditu, egunkari eta aldizkarietan argitaratuak. Hau da, Augustin Zubikarairen beraren testuak aurkituko ditu irakurleak liburu honetan.
‎Ume umetatik barneratu zitzaizkion zenbait joera, geroko bizitzan beraren izaeraren ezaugarri izango zirenak. Gurasoen eragina, batez ere aitarena, azpimarratzen dela esango nuke. Arotza zuen aita, Salbador Zubikarai.
‎Esaterako, Eusko Ikaskuntzaren eta Euskaltzaindiaren sorrera. Bi erakunde horiekin kontrastean bezala, hau dio ondoren: Hala ere, eta oraindik 1918an, eskoletan, ume euskaldunen mihiak mututzeko eraztun salatariak erabiltzen ziren.Urte horretan, 1918an, Kirikiñok Abarrak liburua idatzi zuen, herriak egunero erabili ohi zuen euskaran idatzia.
‎Apaiz izateko bidea hasi zuen, beraz. Eta haren bizitzaren oinarri izango ziren bost zutabeak seinalatu ondoren, haren biografoak hau dio : Garai honetan, bi zaletasun handi deskubrituko eta biziko zituen:
‎Liburuetara guztiz zaleturik, haiek irakurtzen ematen zuen gaixoaldiak, besterik ezean, eskaintzen zion astia. Hau dio Anak: Etxera heltzen ziren liburu guztiak irakurtzen zituen eta baita Seminariotik bere lagun banaezina zen Jose Mª Arizmendiarrietak bana banaka bidaliko zizkionak ere.
‎idazmakina baten inguruan biltzen omen ziren. Augustini dagokionez, hau dio Ana Urkizak: Halaxe, 1931ko uztailaren 8an, Augustin El Día egunkarian idazten hasi zen, egunkaria sortu eta urtebetera.
‎Ni neu ez noa han eta hemen esan diran gauzak aipatzera eta gitxiago oraindino iritzi horreek eztabaidatzera. Egia da, Elizan gotzainak aukeratzeko beste bide batzuk be erabili izan dirala.
‎Garrantzi handiko eta txikiko gauzetan be bardin. Alderdi bat badago A.H.T.ren alde, besteak ezetz esan behar. Guggehein Urdaibaiko egitasmoaren alde bazagoz, berehalaxe hasiko jatzuz inguruan zaunkaka.
‎Egunotan entzun eta esan diran gauzakaitik, ez daukagu ba zetan eskuak burura eroan. Beti be eliztarrok kontuan hartzekoak ditugu San Agustinen berbak:
‎Bere gotzain goiburuak. Zugan fidatzen naz? dino . Ezaugarri positibo honeek aitatzea besterik ez da izan nire asmoa.
‎Hiru epaileei begira nengoela, garbi ikusi nuen haien interesa entzuten zutenaren aurrean, idatzi eta idatzi ari baitziren tai gabe. Auzipetu lagun batek horrela esan zidan: –Epaileburuak epai erdia idatzi dik abokatu honi entzunda!?
‎Hau begi bistan jartzeko adibide xume bat baino ez dut aipatuko hemen. Operatiboburu izandakoak honako hau esan zuen nitaz (erdaraz, noski): –Gizon hauek nolakoak diren ikus dezazuen, kontutxo bat besterik ez dizuet esango.
‎Operatiboburu izandakoak honako hau esan zuen nitaz (erdaraz, noski): . Gizon hauek nolakoak diren ikus dezazuen, kontutxo bat besterik ez dizuet esango . Jose Mª Auzmendi urtetan izan zen Administrazio Kontseiluko Idazkaria.
‎Bada, urte horietan denetan ETAren komisario bat izan zen beti Administrazio Kontseiluaren bileretan. Bada, Auzmendi jaunak inoiz ez du presentzia horretaz ezer esan , ez ta protestarik egin ere. Alegia, bere portaerak garbi azalarazten du Administrazio Kontseiluaren bilera haiek antzespen hutsa zirela, onartu egiten baitzu (t) en komisarioaren presentzia eta, horrenbestez, Kontseilua bera ETAren zerbitzuan zegoela?.
‎Gezur beldurgarria, inoiz ez baitzen gure Administrazio Kontseiluaren bileretan ETAren izenean inor izan, ez komisariorik ez bestelakorik. Fiskalak puntu honetaz egin zion galderak(. Zuk lehen hau eta hau esan duzu Auzmendi jaunaz. Hori horrela izan dela adierazteko zer froga duzu??) eta komandantearen ondoko erantzunak(.......
‎2.3. Ez nuke inola ere idazki hau amaitu nahi gure auzian. Herri salaketa, ren ordezkaritza izan duten. Dignidad y Justicia? (DyJ) eta AVT elkarte edo taldeez zerbait esan barik. Euren izenean aritu diren abokatuak gogorrak baino gogorragoak izan dira.
‎Me vais a ostiar y como todo Cristo yo también a cantar!?. Isiltzeko esan eta g.z.ek kolperen bat ere jo zioten. Aurretik. Ez dago barkamenik!?
‎Aurpegi librea aurkitzen nuen lehenengo pertsona zen goizeko 08: 00az geroztik. Berak esan zidan non geunden (Madrilen) eta eguneko zein ordua (gauerdia) zen. Minik egin ote zidaten, tratu txarrak jasan nituen, gaixorik ote nengoen e.a. galdetu zidan.
‎–Bai?. Elkarrekin emandako 4 egunetan horiexek izan ziren elkarri esandako guzti guztia. Nolako beldurra!
‎Hura parafernalia, ikusgarria?! Beldurra, izua gero eta barneratuagoa, alde batetik, eta, bestetik barne indar boteretsua, nolabait esan , Jaunaren betetasuna, Berak bakarrik ekar dezakeen betetasuna, sentituz.
‎eta nire atzean, urruti samar, besteak. Batek besoak altxa eta paretaren kontra jartzeko esan zidan. Berehala egin nuen.
‎argitu nahian. Lehenengoaz gure artean inoiz ez zela holako inor izan esan nien behin eta berriz zenbait azalpen emanez, eta bigarrenaz neuk ez nuela hura argitzerik, baina herritarrek emandako dirua zela garbi utzi nien. Une batean, eta zenbait ahots ezberdin tartekatu zirelarik?
‎–¡ Déjese/ déjate de ostias?!? Nik orduan, barrutik irmo eta bero baina kanpotik erdi negarrez, hauxe esan nion: –Apaiza naizen aldetik, nire bizitzeko zentzua eta filosofia horrela epaitzen baduzu, zer erantzungo dizut honetaz eta hartaz??
‎–Apaiza naizen aldetik, nire bizitzeko zentzua eta filosofia horrela epaitzen baduzu, zer erantzungo dizut honetaz eta hartaz?? Beste une batean ere, betikoak bero bero eginda nik gauza batzuen berri ez nuelako horrela esan zidan mehatxu gisa: –¡ Déjate/ Déjese de ostias y cuéntanos/ cuéntenos la verdad!
‎–Neronek bizi izandakoa egiaz kontatzeagatik hau edo bestea sufritu behar badut, onartua eta nireganatua daukat. Zuk indarrez zerbait esatera behartzen banauzu, esan egingo dizut zuk entzun nahi duzuna, ez egia baina?. (Erdarazko hitzak ziren eta askoz borobilagoak.
‎–Neronek bizi izandakoa egiaz kontatzeagatik hau edo bestea sufritu behar badut, onartua eta nireganatua daukat. Zuk indarrez zerbait esatera behartzen banauzu, esan egingo dizut zuk entzun nahi duzuna, ez egia baina?. (Erdarazko hitzak ziren eta askoz borobilagoak.
‎Itaunketa luze zihoan. Hasierako ordu laurdena edo pasata, paretatik besoak jaisteko esan zidan batek. Deskantsu ederra hartu nuena!
‎Zutunik jarraitzera behartu ninduten eta 2 ordu(?) igaro ondoren hauxe esan nien lasai asko: –Erortzear nago horrela jarraitu behar badut.
‎Berriz ere. Jauna, handia zara!? esan beharrean aurkitzen naiz, hau guztia pasa eta gero.
‎Askoz suabegoa izan zen, eta laburragoa ere bai. Nire ustetan, nekien guztia esan niela sumatu zuten, eta kitto. Bakean utzi ninduten!
‎deklaratu ala ez? Abogatuak argitzen ez badizkit postura baten aldekoak eta kontrakoak, ez dut deus esango –.
‎Formalitateak bete eta ea galdera bat egin nezakeen agertu nuen, alegia deklarazioak egin baino lehenagoko galdera, bestela deklaraziorik ez nuela egingo. Baietz esan zidan beranduago ailegaturiko g.z.ak.. Zeintzuk dira deklarazioak egiteak ala ez egiteak dituen abantailak eta desabantailak?. Galdera abokatuari zuzendu nion.
‎Agian deklaratzea hobe?? Egia esan , kezkak ez zuen luzaro iraun nire baitan, ez bainuen epailea aurrean egoteke deklarazioak egitearen komenentzia ikusten; alderantziz baizik. Horrela amaitu zen Golgota hura.
‎Bi egoera berri ezagutu nituen: 1/ batetik, ziegara etorri ziren bila, atea goxo goxo jo eta ireki? eta gora eraman ninduten betiko moduan (hitzik esateke , burumakur eta begiak itxita, nahi zuten lekuan utzi bitartean). Hango gela txiki batean utzi ninduten bakarrik eta minutu pare bat edo igarota gizon bat iritsi zen:
‎Espero gabeko bisitaldia noiz eta zergatik suertatu zen ezin dut argitu. Igandean, goizeko orduetan (06:00etan edo?) izan zelakoan nengoen, baina forentseak esan edo adierazi zidanez larunbatean izan zen. Larunbat iluntzean edo gauean?
‎Forentsearengana ere eraman ninduten (eguerdi partean seguruenik) eta astelehenean. Entzutegi Nazionalera? eramango nindutela esan zidan. Eta hortaz ez nuela bere bisitarik izango.
‎Une batean g.z. emakume bat (8 urteko alabatxoa duena) etorri zitzaidan ziegara aurreko egunean hartutako bere nagusiaren bisitaldiaren berri jakitera. Mezuarena esan nion, eta kitto.
‎Esker ona ateratzen zitzaidan azaleko zulotxo guztietatik Jaunaren Espiritua nirekin, nire ondoan, nigan sumatu bainuen infernu hartan egondako egun guztietan: bai barne poza eta kontsolazioa sentitzen nituelako (denbora guztian kikilduta egon arren), bai hitz zuzen eta egokiak esateko ahalmena izan nuelako, bai deklaratzeari uko egiteko balentria izan nuelako, bai X.O. eta beste lagunak, gaizki zeudela jakinda ere, neure ondoan nituelako.
‎erantzun nion. Eta ondoren itaun bat egin ote nezakeen esan nion epaileari, nire deklarazioak egiteko eskubideari uko egiteko arrazoia azaldu nahi nuen eta. Baietz ihardetsi zidan, hura ere grabaturik geratuko zela.
‎Goizeko 06:00ak aldean zeharo bakarrik eta patxada handiz geratu nintzen kalabozoan eta otoitzean hasi nintzen: 1/ esandakoa esateko izan nuen kemenagatik, nerbioek jokaldi txarra egin bazidaten ere (batzuetan berotik hotzera pasatzean gertatu izan zaidan bezala: egundoko dardarizoa, kanpotik ia sumatzerik ez dagoena), ESKERRAK eman nizkion behin eta berriz Jaunari, 2/ beste lagunentzat eskatu nuen Espirituaren argia eta kemena, eta 3/ aurrerantzean zer egin nezakeen hasi nintzen hausnartzen.
‎Goizeko 06:00ak aldean zeharo bakarrik eta patxada handiz geratu nintzen kalabozoan eta otoitzean hasi nintzen: 1/ esandakoa esateko izan nuen kemenagatik, nerbioek jokaldi txarra egin bazidaten ere (batzuetan berotik hotzera pasatzean gertatu izan zaidan bezala: egundoko dardarizoa, kanpotik ia sumatzerik ez dagoena), ESKERRAK eman nizkion behin eta berriz Jaunari, 2/ beste lagunentzat eskatu nuen Espirituaren argia eta kemena, eta 3/ aurrerantzean zer egin nezakeen hasi nintzen hausnartzen.
‎orain bete daitekeela inoiz baino hobeto. Eroaren eletzat har daitezke ene hitz hauek, baina ero baino guztiz ohardun naiz diodanaz . Jesusen Espirituaren arabera bizi eta eraman nahi dut egoera berri hau.
‎Bada, orain epaiaren zain gaude, gauzak oso ondo joan zirelako pozik, baina, aldi berean, Audiencia Nacional honetaz fio ez garenez, urduri. Dagoeneko joan da epaileburuak epaia ezagutarazteko denbora, epaileak 10 eguneko epea esan zigun epaiketa amaitzean, eta berriki jakin dugu ebazpena beste bizpairu asteko atzerapenaz helduko zaigula, etxez aldatzen ari omen dela-eta.
‎kontzientzia lasai eta trankilaz lo egitea eta bizi izatea. Lasai lasai eta ozenki esan dezaket: Inputatuok inoiz ez gara ETAkideak izan eta EGUNKARIA inoiz ez da ETAren zerbitzuan izan.
‎gure abokatuek egindako lan ederra eta elkarren osagarria. Lehenengoak gure epaiketaren markoa, nolazbait esan , ipini zuen eta ondoren bere bezeroaren defentsa sutsu eta argitsua egin zuen. Nire abokatuak, lehen erakunde hartako fiskala izandakoak?
‎izenburuarekin. Honelaxe dio Haritschelharrek (Euskera,, 690 or.. Selon la opinion assez commune à Barcus, cette poésie serait d. Etchahun. Madame Poussard (91 ans en 1959) petite fille de Jean Topet, le frère d. Etchahun, nous l, a affirmé et bien d, autres soutienent la même opinion.
‎4. Sallaberrik, ordea, ez dio Etxahun zenik biltzailea, nahiz eta Etxahuni beste kantu biren(. Ofizialenak, eta. Belhaudiko bortian?
‎Hona hitz bitan gure frogabidearen argudioetako batzuk. Kanta Etxahunen garaikoa da; kantaren estiloak ere, apur bat zehatzago esanez , XVIII mendeko herri lirikakoa izateaz gainera badu Etxahunen bihotz oldarra. Baliteke, beste alde batetik, kanta paper batean kantua zabaldua izana.
‎KKK an bere denboran beita errota egileeta Hts bere denbora dizü errota egile. Esan dezagun er (r) otahitza hemen, gurpila, dela.
‎dela. Jainkoa gurpilgina dela esatea fortunaren gurpilak bira asko egiten dituela adierazten du8.
‎Muthilak ere goxo amoros direnoeta Hts Mutilak ere trende amoros direno. Gure ereduan muthilak esan beharrean neskatilakdio. Hurrengo hitza, (oposizioz, jakina), Muthikuakizango da.
‎Hitz zuberotarra dugu dese, aeta, asmoa?,, guraria? esan nahi du.
‎Hutsune hori lau marrako eten puntuez datorrenez gero, badirudi ahapaldi bat isildu edo ezkutatu duela. Honelaxe dio Haritschelharrek gorago aipatu dugun lanean(. L, oeuvre poètique de Pierre Topet Etchahun?, Euskera,, 684 or.):
‎Salaberriren liburuan eten puntuek kantua luzeagoa dela adierazi nahi dute. Bestela esan , puntu suspentsiboak kantaren azkenean edo kantaren beste bi ahapaldiren artean, batez ere zentsura adierazteko dira, itxurak direnez11 Gure ustez, ordea,
‎Herri metafora bidezko bi ahapaldi dira eskuidatzian datozenak. Bestela esan , amodio baten frutua den umea aipatzen dute metafora bidez. Bi ahapaldi hauek duten tonua kontuan harturik, ez ote da froga handiago bat khantorea Etxahunena dela baieztatzeko. Guk halaxe uste dugu.
‎Bi ahapaldi berriek zer esan nahi ote dute. Egin dezagun ulertze saiakera bat.
‎Artzainak ez du onartzen haurdun utzi duen emakumea bere umearekin joan dadin bere etxera bizitzera. Horrexegatik uxatzen du gure olhan sartzeko eztizü zereki esanez . Hau da, bere artegian edo olhan sartzeko ez duela zerekin, sor eta gogor erantzunik.
‎Bederatzigarren ahapaldia ulergarriagoa da, behin irudiak onartuz geroz. Mutilak erbaji (a) ren sariaez duela esatean baliteke, gure ustean behintzat, doteaz mintzatzea. Neskak umea egin baino lehen ez ziola holakorik aipatu erantzuten dio.
‎Ahapaldi bi hauetako lehenean artzain bat galdu duen arkazte edo antxuaren gainean doloretan dagoela dio . Artzain hori, bortü goretakoa?
‎Kantaren transkripzio nagusiaren ezkerraldean agertzen diren lau ahapaldiak ez dira guztiz berriak. Ez dira, bestela, esan , aurreko puntuko zortzi eta bederatzigarren ahapaldiak bezalakoak. Lau ahapaldi hauen aldaerak ezagutzen ditugu eredu argitaratuetan.
‎Ahapaldi honetan ehiztariaren pare dela dio pertsona maitemindua. Erbirik lortuko bada, tiroa tiratu behar.
‎Euskaldunontzat sakratua izan zen zuhaitz horiez inguraturiko seaskan,, mintegian? esatea aproposago litzateke landareetaz ari baikara, landatuko ditugu gure ospakizunaren muina diren zuhaitzak. Beraz, gure espiralaren muturrean haritzetatik hurbilen geratuko den azken zuhaitza Phytolacca dioica, onbua?
‎adjektiboa exajeratu samarra da eta, eskandaluzko espezie kopurua? esatera mugatu ginen. Horrelakoak dira Buddleja davidii, Acer davidii... eta horien artean guk landatu ditugun Pinus armandii (Daviden pinua izenez ezagutzen dena) eta Davidia involucrata.
‎Hipotesis horrekin nik historiaren filosofia bat egiten dut, eta herri indigenak ikusten ditut, aldaerak aldaera, inguru oparoetan, oso oparoetan, bizi izandakoak direla, eta joera birbanatzailea erakusten dutela euren antolamendu politikoetan, eta hori historikoa da, historiak estudiatu lukeen fenomenoa. Baina ostera, basamortuetako Orientean ikasten dut gizarte antolamendu politiko klasistak, marxismoan esaten den moduan, hau da, joera akumalativo garbikoak, eta Orienteko cultura metatzailea ikasten dut nik gerraren eta patriarkatuaren hazia bezala, eta baita ikasten dut nik joera horren arrazionalizatze bat jabego pribatuaren inguruko legediarekin. Baina jada Grecia klasikoko sofistek (gerraren universal bihurtzaileak) komentatzen dute nola, segurutik Orienteko zivilizazioari begira, nola arrazionalizatze horrek ez duen lortzen borroka, naturalean?
‎paraboletan mintzatzen zaie bestela konprenitzen ez dutelako, begiak dituzte ikusteko eta ez dutelako ikusten eta belarriak dituzte aditzeko eta ez dutelako aditzen. Jesusek Erresumaren misterioak esplikatu zizkien apostoluei zuzenean, eta ez paraboletan, nahiz eta ez dizkiguten ezer esan evangelioetan hori izan ezik, nahikoa dena nik gero, gaur egun, kultura orientala partikularizatzeko, Jesusekin bat etorriz, manera poltiko hobeetarako azterbidea zabaltzen dudala horrela, idealista izan gabe, eta bai zientifikoa izanik).
‎Egia da ezen bertan teorizatu dela ondoen universaltasunaz, baina universaltasuna misterioa denez nola demontre lotu daiteke kultura bat (gaiztoena dena gainera), zabalduena bada ere, universaltasunari?, ezinezkoa da. Eta universaltasunaren argumentu falaziazko hori erabiltzen dute espainolistek euskal nazionalismoaren kontra, eta argumentu falsua da (euskal kulturan, adibidez, hizkuntzan badugu aurkitzen halako aztarna bat erakusten duena kultura zahar hori birbanatzailea zela, eta da persona adierazteko lagun esaten dela). Eta espainolistek (ni ez nago obsesionatua euren kontra) euren kultura universaltzat hartzen dutenean ez dakite zer universal bihurtze klase egiten duten, ikusi besterik ez dago nolakoa den hainbatetan kultura klasiko hori (kultura klasista eskandalosua ere dela esango nuke nik), eta beste aldetik nola izango da universala kultura bat besteak ignoratzen baditu?, ezagutza universal batek, definizioz, den dena, salbuespenik gabe, ezagutzen du, baita Euskal Herria ere, eta hola..
‎Eta universaltasunaren argumentu falaziazko hori erabiltzen dute espainolistek euskal nazionalismoaren kontra, eta argumentu falsua da (euskal kulturan, adibidez, hizkuntzan badugu aurkitzen halako aztarna bat erakusten duena kultura zahar hori birbanatzailea zela, eta da persona adierazteko lagun esaten dela). Eta espainolistek (ni ez nago obsesionatua euren kontra) euren kultura universaltzat hartzen dutenean ez dakite zer universal bihurtze klase egiten duten, ikusi besterik ez dago nolakoa den hainbatetan kultura klasiko hori (kultura klasista eskandalosua ere dela esango nuke nik), eta beste aldetik nola izango da universala kultura bat besteak ignoratzen baditu?, ezagutza universal batek, definizioz, den dena, salbuespenik gabe, ezagutzen du, baita Euskal Herria ere, eta hola..
‎Kultura indigenen estudioan badugu ikasia hori posible dela, eta historikoa ere badela, gaur egun gezurra dirudien arren gure kultura honetan, orientekoan hazia duena, errotuak gaudenontzat, nahiz eta Jesusek ere Bere parabola, orientalak? esplikatzen dituen esanik beste modu batean (hobean!) jendeak, Bere garaiko eta geografiako jendeak, ez duelako ulertzen, horregatik erakusten zuen despotismo orientala gogora ekartzen duten paraboletan.
‎Nik, seminarioan egon nintzenean, gaizki ez banaiz akordatzen, lehenbizi esan behar dut vokazioagatik izan zela (nire lehen vokazioa, bigarrena izan zen fisiko nuklearra izatea eta azkenik psikoanalista izatea deliberatu nuen, eta horregatik egin nuen medizina lehenbizi), ez ninduten eroan beste motivoetatik, eta bertan daukat ezen ikasi nuela ezen Jesusen ostean jada ez dagoela profetarik. Apocalipsia denbora txarretarako liburua da.
‎Apocalipsia denbora txarretarako liburua da. Eduki nuen comboniano batekin eztabaida bat horretaz eta harek esaten zidan doai profetikoa Jesusen ostean ez dela konprenitzen Haren aurretik konprenitzen zen moduan. Nik seminariotik, hori dut memorian, ikasia dut Jesusen ostean jada ez dagoela profetarik.
‎Nik seminariotik, hori dut memorian, ikasia dut Jesusen ostean jada ez dagoela profetarik. Etorkizun denaz zientzia egin daiteke, diot nik zientzia fikzioa, hain zuzen. Hori diot nik.
‎Etorkizun denaz zientzia egin daiteke, diot nik zientzia fikzioa, hain zuzen. Hori diot nik. Eta daukat ezen zientzia fikzioa egiazki zientzia bat izan daitekeela, eskubide osoz gainera, estudiatzeko gertatu daitezkeen problemak eta nola kompontzen diratekeen.
‎eta horiek suposatuz direla historiaren eragileak nire historiaren filosofiak, oso simpleak, burutu ditut, larregi zabaldu gabe nire hizpìdea, eta ikasten dut ezen badagoela zertan lan egin horiek eta beste guztiak, kombatitzeko, nahiz eta privazio jatorrizko bat dugun, eta horregatik utopiarik ezinezkoa den, baina bai, bada posible aurreratzea, eta posible baldin bada orduan obligazioa ere bada. Eta atzera egitea ere posibilitate bat da( esan dezadan egia). Baina aurreratzea posibleago egiteko nik zientzia politikoaren barnean proposatu egiten dut beste zientzia bat egitea, eta da zientzia fikzioa, hipotesien bitartez ere etorkizuneko problema posibleak ikertuko lituzkeena.
‎Karmel-ek: Kontinente bakoitzeko zerbait esan daikezu?
‎Luis Arostegi-k: Europa, Ameriketako Estatu Batuak, Kanada, Australia, antzekoak dira gehien baten, ekonomia, gizarte eta kultura aldetik; gure ardura eta ekintzarako antzeko arazoak gertatzen dirala esan nahi dot. Europa aipatzean Erdikoa eta Mendebalekoa dot gogoan.
‎Afrika be ez da bat, eta txirotasunean be maila handiak dagoz: batzuetan txirotasuna be duina dala esan leiteke, duintasunez daroena, batez be oindino euren tradizinoak eta berezko inguruak zuzentzen dituanean. Eta orokorrean bizinahi indartsuak bultzaturiko herriak dira, alkartea, ospakizuna eta kanpokoakaz hartuemonak izatea maite dituenak.
‎historian izan dituen bizikizun dramatikoen ondoren, sakontasun eta indar barria asmatzen dira eurakan. Kulturari buruz, sortaldeko horreek guretzat zarratuak dirala, ez dirala ezagutzen euren sentipen eta pentsakeretan esaten da. Baliteke holako zerbait izatea, kultura diferentea diranez, eta gure gizarteagaz historian zehar esperientzia bidegabekoak eta gogorrak izan dituelako.
‎berbeak ondo adierazoten dauan lez). Inoz gure herriaren jatorriaz itaundu deuste, eta euskerazko berbaren batzuk esateko eskatu, eta zerbait abesteko be bai. Orduan,. Agur, jaunak?
‎Gure herrikideak euskal kantuakaz paperak banandu ebezan monja eta batu ziran iparramerikarren artean, eta danak ahalegindu ziran gugaz batera, Santu, Gure Aita eta Agur, Jesusen Ama, abesteko. Egintzaren barruan esan behar neban berbaldian, gure aurreko euskal artzainen adore harrigarria goraldu neban, Sartalde haretako lautada bakartuetaraino bizibide bila joateko adorea, eta beste herrietako etorkinena be bai, eta baita hartu zituan lurraren eskuzabala be, gaurko Ipar Amerika etorkinak eratutako nazinoa dala gogoraziz.
‎Eta beste hau esatea be zilegi bekit: Gure misiolarien egintzen ondorioak ikusiz, eta beste herri batzuen gaurko entusiasmua asmatuz, gure herriaren gaurko egoerea gogarte gai bihurtzen jatan.
‎Eta otoitz egin, hau da, kristau fedearen gunean, bihotzean murgildu. Beste era batera esanda ,, jatorrak, izan, benetakoak, barrutik bizi diranak.
‎Jubilazio kari, lasai bizitzeko ziotson Basarrik atsedena hartzeko garaira heldu zen lagunari. Harrezkero, halaxe bizi da emazte Josefak lagunduta, beso zabalik hartu zuen Arrasate herrian.
Esan dezakegu bertso zaletasunaren hazia familian bertan topatu zuela Arriolak; izan ere, osaba zuen Itziarko Jose Antonio Soraso Unanue. Zubeltzu, bertsolari ezaguna.
‎Gai oni buruz nai diot esanbiotzez zerbait indartsu, ain pozgarria zaidan berriazabaldua da oraintsu.Nere lekuan aurkitzen danaknola ez artu gogotsu. Ilbeltzan seian omentzen dutenere osaba Zubeltzu.
‎Berak aitortzen duenez, 1968 urtearen bueltan hasi zen bertsoak idazten eta argitaratzen: . Kalezain baidamazkit/ ogeitamar urte,/ bertsuak idazteko/ esaten didate?.
‎jaiak, kultur ekintzak, omenaldiak, herritar ezkonduen urrezko ezteiak, jubilatuen inguruko ospakizunak, herrian gertatutako aldaketa sozialak, familiari eta senideei eginiko bertso sortak... Esan dezakegu Jose Manuel Arriolak XX. mendearen bigarren parteko Arrasate herriaren historia apal bat idatzi digula, bihar etziko arrasatearrek euren herria nolakoa zen ikusi ahal izan dezaten. Lekuonak Nekez bada ereliburuan zioskunez:
‎Esan dezakegu Jose Manuel Arriolak XX. mendearen bigarren parteko Arrasate herriaren historia apal bat idatzi digula, bihar etziko arrasatearrek euren herria nolakoa zen ikusi ahal izan dezaten. Lekuonak Nekez bada ereliburuan zioskunez :
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
esan 1.791 (11,79)
Lehen forma
esan 614 (4,04)
esaten 199 (1,31)
dio 138 (0,91)
esango 91 (0,60)
dino 55 (0,36)
diot 53 (0,35)
esanda 49 (0,32)
diosku 42 (0,28)
esateko 40 (0,26)
esatea 30 (0,20)
esanik 27 (0,18)
diote 26 (0,17)
zioen 25 (0,16)
Esan 19 (0,13)
esanez 19 (0,13)
dioskunez 16 (0,11)
diotenez 16 (0,11)
zioten 16 (0,11)
dioenez 14 (0,09)
diogu 14 (0,09)
dioena 12 (0,08)
esandako 12 (0,08)
dioen bezala 11 (0,07)
esandakoa 11 (0,07)
dioen 10 (0,07)
dinosku 9 (0,06)
diodanez 8 (0,05)
dinotso 7 (0,05)
esandakoak 7 (0,05)
esatean 7 (0,05)
badio 6 (0,04)
dinot 6 (0,04)
esanaz 6 (0,04)
dioskun 5 (0,03)
diotsuet 5 (0,03)
esatearren 5 (0,03)
esatera 5 (0,03)
zioenez 5 (0,03)
zioskun 5 (0,03)
Esandako 4 (0,03)
diogun 4 (0,03)
dion 4 (0,03)
diotela 4 (0,03)
diotenak 4 (0,03)
diotso 4 (0,03)
esaterako 4 (0,03)
Esanda 3 (0,02)
baitio 3 (0,02)
dinoe 3 (0,02)
diodanaz 3 (0,02)
diogunez 3 (0,02)
esan ondoren 3 (0,02)
zioen bezala 3 (0,02)
ziotenez 3 (0,02)
Diotenaz 2 (0,01)
Esaten 2 (0,01)
Esaterako 2 (0,01)
bazioen 2 (0,01)
diodan 2 (0,01)
diodana 2 (0,01)
dioguna 2 (0,01)
diogunaren 2 (0,01)
dioskuna 2 (0,01)
dioten bezala 2 (0,01)
diotsuna 2 (0,01)
diozu 2 (0,01)
esandakoaren 2 (0,01)
esateke 2 (0,01)
esatekotan 2 (0,01)
esaterakoan 2 (0,01)
nioen 2 (0,01)
zioena 2 (0,01)
zioenean 2 (0,01)
zioskunez 2 (0,01)
ziotenak 2 (0,01)
ziotson 2 (0,01)
Dio 1 (0,01)
Dioenez 1 (0,01)
Diotenez 1 (0,01)
Esadazu 1 (0,01)
Esandakoarekin 1 (0,01)
Esandakoen ondoan 1 (0,01)
Esandakoez gain 1 (0,01)
Esango 1 (0,01)
Zioskunez 1 (0,01)
badiogu 1 (0,01)
badion 1 (0,01)
badiot 1 (0,01)
dinozu 1 (0,01)
diodalako 1 (0,01)
diodalakoan 1 (0,01)
diodanean 1 (0,01)
dioela 1 (0,01)
dioenagatik 1 (0,01)
dioenarekin 1 (0,01)
dioenaren arabera 1 (0,01)
dioenari 1 (0,01)
dioenean 1 (0,01)
dioenera 1 (0,01)
diosala 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
esan ezan 68 (0,45)
esan nahi 47 (0,31)
esan behar 36 (0,24)
esan ez 32 (0,21)
esan ni 14 (0,09)
esan ohi 14 (0,09)
esan bera 13 (0,09)
esan bezala 12 (0,08)
esan gura 12 (0,08)
esan aita 9 (0,06)
esan gabe 8 (0,05)
esan egin 7 (0,05)
esan eutsi 7 (0,05)
esan Teresa 6 (0,04)
esan baino 6 (0,04)
esan elkar 6 (0,04)
esan ere 6 (0,04)
esan guzti 6 (0,04)
esan Luis 5 (0,03)
esan ahal 5 (0,03)
esan asmatu 5 (0,03)
esan geratu 5 (0,03)
esan gu 5 (0,03)
esan hau 5 (0,03)
esan legez 5 (0,03)
esan euskal 4 (0,03)
esan euskara 4 (0,03)
esan gero 4 (0,03)
esan nola 4 (0,03)
esan omen 4 (0,03)
esan A. 3 (0,02)
esan Aitzol 3 (0,02)
esan Ana 3 (0,02)
esan Andolin 3 (0,02)
esan Benedikto 3 (0,02)
esan Lino 3 (0,02)
esan San 3 (0,02)
esan bat 3 (0,02)
esan be 3 (0,02)
esan beharrean 3 (0,02)
esan besterik 3 (0,02)
esan den 3 (0,02)
esan eduki 3 (0,02)
esan entzun 3 (0,02)
esan erakunde 3 (0,02)
esan hasi 3 (0,02)
esan hitz 3 (0,02)
esan hori 3 (0,02)
esan jakin 3 (0,02)
esan jarraitu 3 (0,02)
esan leku 3 (0,02)
esan modu 3 (0,02)
esan moduan 3 (0,02)
esan neu 3 (0,02)
esan Haritschelhar 2 (0,01)
esan Jose 2 (0,01)
esan adimen 2 (0,01)
esan aipatu 2 (0,01)
esan ari 2 (0,01)
esan askatasun 2 (0,01)
esan ausartu 2 (0,01)
esan ba 2 (0,01)
esan bai 2 (0,01)
esan baina 2 (0,01)
esan barik 2 (0,01)
esan beharreko 2 (0,01)
esan beste 2 (0,01)
esan diru 2 (0,01)
esan egon 2 (0,01)
esan eman 2 (0,01)
esan esan 2 (0,01)
esan ezin 2 (0,01)
esan ezinezko 2 (0,01)
esan fundazio 2 (0,01)
esan gai 2 (0,01)
esan gaur 2 (0,01)
esan gauza 2 (0,01)
esan gerotxoago 2 (0,01)
esan hura 2 (0,01)
esan jainko 2 (0,01)
esan lekuko 2 (0,01)
esan obra 2 (0,01)
esan pertsona 2 (0,01)
esan testu 2 (0,01)
esan ukan 2 (0,01)
Konbinazioak (3 lema)
esan nahi ukan 34 (0,22)
esan behar egon 9 (0,06)
esan aita santu 5 (0,03)
esan Luis Arostegi 5 (0,03)
esan ohi ukan 5 (0,03)
esan behar ukan 4 (0,03)
esan elkar estimu 3 (0,02)
esan erakunde publiko 3 (0,02)
esan euskara editorialgintza 3 (0,02)
esan gura ukan 3 (0,02)
esan Lino Akesolo 3 (0,02)
esan A. Rafael 2 (0,01)
esan adimen barreiatu 2 (0,01)
esan Ana Urkiza 2 (0,01)
esan behar eduki 2 (0,01)
esan Benedikto XVI. 2 (0,01)
esan besterik ez 2 (0,01)
esan ez egon 2 (0,01)
esan ez jakin 2 (0,01)
esan ez ukan 2 (0,01)
esan ezan bat 2 (0,01)
esan gabe abortatu 2 (0,01)
esan gabe utzi 2 (0,01)
esan hau arrazoi 2 (0,01)
esan Jose Antonio 2 (0,01)
esan ni eman 2 (0,01)
esan aipatu artikulu 1 (0,01)
esan aipatu geratu 1 (0,01)
esan aita hau 1 (0,01)
esan Andolin bera 1 (0,01)
esan askatasun ekarri 1 (0,01)
esan askatasun eman 1 (0,01)
esan ausartu gabeko 1 (0,01)
esan bai baina 1 (0,01)
esan baino adiguri 1 (0,01)
esan baino ausarki 1 (0,01)
esan baino sentitu 1 (0,01)
esan barik utzi 1 (0,01)
esan bat datorren 1 (0,01)
esan bat kontatu 1 (0,01)
esan be ez 1 (0,01)
esan be zilegitu 1 (0,01)
esan behar aurkitu 1 (0,01)
esan behar esan 1 (0,01)
esan behar neba 1 (0,01)
esan behar nola 1 (0,01)
esan behar nu 1 (0,01)
esan behar olerkigintza 1 (0,01)
esan beharreko beste 1 (0,01)
esan beharreko gauza 1 (0,01)
esan bera beste 1 (0,01)
esan bera buru 1 (0,01)
esan beste ahots 1 (0,01)
esan beste modu 1 (0,01)
esan bezala bi 1 (0,01)
esan den argi 1 (0,01)
esan den gainerako 1 (0,01)
esan diru eman 1 (0,01)
esan diru kobratu 1 (0,01)
esan egin leku 1 (0,01)
esan entzun egon 1 (0,01)
esan entzun ez 1 (0,01)
esan entzun poz 1 (0,01)
esan ere debekatu 1 (0,01)
esan euskal eliza 1 (0,01)
esan euskal kanta 1 (0,01)
esan euskal kontzientzia 1 (0,01)
esan euskal kultura 1 (0,01)
esan euskara eman 1 (0,01)
esan eutsi belarri 1 (0,01)
esan eutsi bera 1 (0,01)
esan eutsi gorri 1 (0,01)
esan eutsi hau 1 (0,01)
esan eutsi hitz 1 (0,01)
esan eutsi lagun 1 (0,01)
esan ez ezan 1 (0,01)
esan ez iruditu 1 (0,01)
esan ez kantu 1 (0,01)
esan ez Lapurdi 1 (0,01)
esan ez otoitu 1 (0,01)
esan ezan Abarrategi 1 (0,01)
esan ezan baina 1 (0,01)
esan ezan bera 1 (0,01)
esan ezan berori 1 (0,01)
esan ezan bertsozaletasun 1 (0,01)
esan ezan beti 1 (0,01)
esan ezan bidaiatu 1 (0,01)
esan ezan bigarren 1 (0,01)
esan ezan egia 1 (0,01)
esan ezan eredugarri 1 (0,01)
esan ezan gaizki 1 (0,01)
esan ezan gauza 1 (0,01)
esan ezan guzti 1 (0,01)
esan ezan hainbesteraino 1 (0,01)
esan ezan inolako 1 (0,01)
esan ezan Irisarri 1 (0,01)
esan ezan jainkotasun 1 (0,01)
esan ezan Jose 1 (0,01)
esan ezan kabalkada 1 (0,01)
esan ezan kutsu 1 (0,01)
esan ezan lehenengo 1 (0,01)
esan ezan lehenik 1 (0,01)
esan ezan ni 1 (0,01)
esan ezan oker 1 (0,01)
esan ezan ongi 1 (0,01)
esan ezan ordezko 1 (0,01)
esan ezan salmo 1 (0,01)
esan ezan San 1 (0,01)
esan ezan Soubelet 1 (0,01)
esan ezan ukan 1 (0,01)
esan ezin ezan 1 (0,01)
esan ezin ukan 1 (0,01)
esan ezinezko esperientzia 1 (0,01)
esan ezinezko poz 1 (0,01)
esan fundazio hitzaurre 1 (0,01)
esan fundazio kronika 1 (0,01)
esan gabe ezertxo 1 (0,01)
esan gabe ezin 1 (0,01)
esan gai geratu 1 (0,01)
esan gaur egungo 1 (0,01)
esan gaur guri 1 (0,01)
esan gauza batzuk 1 (0,01)
esan gauza errepikatu 1 (0,01)
esan geratu dena 1 (0,01)
esan geratu ezan 1 (0,01)
esan gero neu 1 (0,01)
esan gu antzinako 1 (0,01)
esan gu aztertzaile 1 (0,01)
esan gu hasiera 1 (0,01)
esan gu helburu 1 (0,01)
esan gu maitatu 1 (0,01)
esan guzti bizi 1 (0,01)
esan guzti guzti 1 (0,01)
esan guzti hemen 1 (0,01)
esan guzti lekuko 1 (0,01)
esan guzti prestatu 1 (0,01)
esan Haritschelhar gorago 1 (0,01)
esan hasi erabaki 1 (0,01)
esan hau eratzaile 1 (0,01)
esan hau irakurri 1 (0,01)
esan hitz bakar 1 (0,01)
esan hitz lekukotza 1 (0,01)
esan hori neu 1 (0,01)
esan hura literatura 1 (0,01)
esan hura seme 1 (0,01)
esan jainko ez 1 (0,01)
esan jainko umil 1 (0,01)
esan jakin era 1 (0,01)
esan jakin ere 1 (0,01)
esan leku hura 1 (0,01)
esan leku joan 1 (0,01)
esan leku ni 1 (0,01)
esan lekuko hau 1 (0,01)
esan modu han 1 (0,01)
esan nahi jaso 1 (0,01)
esan nahi ote 1 (0,01)
esan nahi unibertsitate 1 (0,01)
esan neu ester 1 (0,01)
esan neu otoitz 1 (0,01)
esan ni arima 1 (0,01)
esan ni ni 1 (0,01)
esan ni sasoiko 1 (0,01)
esan ni txikitxo 1 (0,01)
esan ni zientzia 1 (0,01)
esan nola aita 1 (0,01)
esan nola gobernu 1 (0,01)
esan nola hura 1 (0,01)
esan nola kristau 1 (0,01)
esan obra hau 1 (0,01)
esan obra hori 1 (0,01)
esan pertsona izaera 1 (0,01)
esan pertsona maitemindu 1 (0,01)
esan San Agustin 1 (0,01)
esan San Jose 1 (0,01)
esan San Pablo 1 (0,01)
esan Teresa bera 1 (0,01)
esan Teresa otoitz 1 (0,01)
esan testu prestatzaile 1 (0,01)
esan ukan bezain 1 (0,01)
esan ukan maisu 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia