Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 93

2000
‎gizakiak baizik ez du bilatzen onarpen hau munduan, hura baita biologiaren gainetik dagoela frogatzeko bere bizia arriskatzera iristenden izaki bakarra. Izan ere, zenbaitetan ez dute helburu biologiko hutsek mugiarazten; adibidez, sexu irrikari uko egin ohi dio Jainkoa sutsuago maitatzearren, edo bere arte obrari duen guztia eskaintzearren, hazia zakiletik barik bolalumaren puntatik isurizeleberri biziagoa sortuko duelakoan, eta abar. Sofokles-ek zein Txillardegik ederkinabaritu dituzte gizakien zailtasunak, biologiak bizi dituen sendi edo bikote harremanei uko egin beharraren aurrean, historiari heltzeko orduan.
‎Baina arestian aipatu ditudan esperientziak ere deskribatzen ditu alegoria honek. Bada, nire ustez, hauetako lehenengoa da hain justu jendeak esaten duenean Jainkoak mundua sortu duela; eta erabateko ziurtasunaren esperientzia deskribatua izan da esanez Jainkoaren eskuetan salbu sentitzen garela. Mota honetako hirugarren esperientzia bat da errudun sentitzea, eta hori ere deskribatua izan da esanez Jainkoa ez dagoela ados gure portaerarekin.
‎Bada, nire ustez, hauetako lehenengoa da hain justu jendeak esaten duenean Jainkoak mundua sortu duela; eta erabateko ziurtasunaren esperientzia deskribatua izan da esanez Jainkoaren eskuetan salbu sentitzen garela. Mota honetako hirugarren esperientzia bat da errudun sentitzea, eta hori ere deskribatua izan da esanez Jainkoa ez dagoela ados gure portaerarekin. Horrela, bada, badirudi hizkuntza etiko eta erlijiozkoan etengabe konparazioak erabiltzen ditugula.
2003
‎Nik diot jainko guztietatik, zorioneko izanik, Maitasuna (esatea zilegi eta gaitzespen gabea bada) zorionekoena dela, haietako ederren eta onena izanik. Eta ederrena da horrelakoa izateagatik:
2004
‎–Umore onez hagoenean, umore onez hitz egin behar diok Jainkoari, eta umore txarrez hagoenean, txarrez, baina beti maitasunez. Halaxe hasi ninduan ni egun batean, eta halaxe segitzen diat, anai Benitok esanda.
‎–Ez dizut ulertzen! Umore txarrez nagoenean, umore txarrez hitz egin behar badiot Jainkoari, nola nahi duzu hitz egitea?
‎Baina arestian aipatu ditudan esperientziak ere deskribatzen ditu alegoria honek. Bada, nire ustez, hauetako lehenengoa da hain justu jendeak esaten duenean Jainkoak mundua sortu duela; eta erabateko ziurtasunaren esperientzia deskribatua izan da esanez Jainkoaren eskuetan salbu sentitzen garela. Mota honetako hirugarren esperientzia bat da errudun sentitzea, eta hori ere deskribatua izan da esanez Jainkoa ez dagoela ados gure portaerarekin.
‎Bada, nire ustez, hauetako lehenengoa da hain justu jendeak esaten duenean Jainkoak mundua sortu duela; eta erabateko ziurtasunaren esperientzia deskribatua izan da esanez Jainkoaren eskuetan salbu sentitzen garela. Mota honetako hirugarren esperientzia bat da errudun sentitzea, eta hori ere deskribatua izan da esanez Jainkoa ez dagoela ados gure portaerarekin. Horrela, bada, badirudi hizkuntza etiko eta erlijiozkoan etengabe konparazioak erabiltzen ditugula (62h).
‎Zeren hala baitio Jainko Jaunak:
2005
‎Jainkoa badela, Jesus Jainko dela, piztu dela, zeru bat badela eta beste xorakeriei doakienaz... Pascal idazle frantsesak zioen Jainkoa baitan sinestea ala ez, pario oso berezia dela. Irabazteko xantza baduzu, deus galdu gabe.
2007
‎–Jainkoaren hitza da Biblia. Bibliak argi dio Jainkoa existitzen dela. Beraz, Jainkoa existitzen da?.
‎Lapurreta argigarri horren ordainez, giza aberearen garaipenaren onarmenez, Zeus amorratu batek gaizkia, gaixotasuna eta suntsipena bidali zizkien giza abereei498 Dialektika oso modernoaren aurrean gaude: garapena hartzen du giza abereak eskuan baina garapen hori eragotzi nahi diote jainko andereek. Xenofanesen pentsamenduak bereganatuko duen kultur paradigma baten barruan gaude:
2008
‎Erdi Aroko teologo batzuek zioten Jainko Ahalguztidunak berak ere ezin iritsi zezakeen gauza zela astelehen bat astelehena ez izatea. xx. mendeko bando jotzaile batek honako hau bota zuen behin Azpeitiko kalean: " Aditzera ematen da datorren astelehenean asteartea izango dela".
2009
‎–jaio denak heriotza zor du. Nik ez diot Jainkoari orain bere legeetan pikardiarik egin dezan eskatuko, ni bizitzeko. Ez diot Naturari fintarik egingo?.
‎Munduko justizia edukitsuen justizia da, injustizia: . Honela dio Jainko Jaunak:/ Ez dute zuzentasunaren senik./ Beren jauregiak/ indarkeriaz lapurtutako ondasunez/ betetzen dituzte? (3, 10);. Ai!
‎–Primeran, aita! Arrazoiarekin diote Jainkoak estutu egiten duela, baina ez itotzen?
‎Baina hain setati jarri zen alarguna, hainbeste bider joan zitzaion bisitan epaileari, honek, azkenik, amore eman eta gogoeta hau egin baitzuen: . Ez diot Jainkoari beldurrik, ezta gizakiari ere begirunerik; baina, alargun hau gogaikarri zaidanez, egiodan justizia, etengabeko buruhausterik eman ez diezadan.?
‎Nik ez dakit, baina horri buruz egin behar da meditazioa. Ez dut esaten Jainkoak hondamendia dakarrela, inolaz ere ez?. Dumonten iritziz,, giza maitasunaren metafora bat da filma, eta ikuspegi poetikotik ikusi behar da?.
‎–Primeran, aita! Arrazoiarekin diote Jainkoak estutu egiten duela, baina ez itotzen...
‎Eduardo Galeanok zioen Jainkoari hamaikagarren agindua ahaztu zitzaiola: naturari zor zaion errespetua.
2010
‎Gorrotxategik eta Knörrek urdin isar, zuri urdin gori, edan ian lo, ian ta edan, iaun, geure ata zutan eta iesus ioshe ata ta mirian ama esaldiak baieztatu zituzten. Zalantza gehien sortzen zutenak, esaterako jainkoa edo denos zure naia, nahita isildu zituzten. –Gehiago daude, noski, baina guk ere ez ditugu denak ikusi?
‎Eskutitzean idatzita dagoenaren arabera, agerraldia prestatzeko Eliseo Gil, Idoia Filloy, Henrike Knörr eta Gorrotxategi bera elkartu ziren. Filtratutakoa onartu behar zutela adostu zuten, datu txarrak zuzenduz? esaterako Jainkoa, a artikulu hori ez omen zegoelako, eta beste esaldiren bat emanez.
‎Eta aurretik errana zidan jakintsua nintzela, bada jakintsu iruditzen banintzaion nola moztu zidan nire parte hartzea debate hartan?. Nik orain oroitzen naiz san Pabloren erran bat non zioen Jainkoak humilak ere aukeratzen dituela, eroak ere, inor harrotu ez dadin Haren aurrean. Baina nik aukeratu dudan fedebidea, dirudienez, ez da eskriturista horien gustokoa, bistan dago, haiek, niretzat, fede motivo argi bat deuseztatzen ari dira, nola egongo dira nirekin nik euren argumentazio ilustratu, arrazoizkoak?
‎Fededunak ere ez luke onartuko Jainkoak bere nahiaren arabera gaitzesten eta onesten duenik. Hala balitz, Jainkoa ahalguztiduna dela garbi geratuko litzateke, baina genuke esan Jainkoa ona dela. Eta ona ez den Jainkoa oinarritzat hartzen duen erlijioak ezin du etika egoki bat funtsatu.
2011
‎Eta Holokaustoaren berri izan zuenekoa da hirugarrena. «Nola errezatu eta erregutu niezaiokeen Jainkoari, niri edo nire familiari, nire herrialdeari, edo niretzat garrantzitsua zen beste gauza baliotsu bati lagun ziezaion, Jainkoa ez zenean Hitlerrengandik milioika judu salbatzen ari.»Rawlsek zioen Jainkoaren borondateak bat etorri behar duela justiziaren ideia oinarrizkoenekin. «Izan ere, zer besterik izan daiteke justiziarik oinarrizkoena?
‎Jendarte tradizionalean ipuin kontaketaren balioa eboluzionatzen joan da, jakina, jendarte berarekin batera, baina istorio bat entzuteko une garrantzitsu horren balioa galdu gabe. Diote Jainkoak pertsonak egin zituela istorioak entzun nahi zituelako, hain baita berezia jardun hori. Agian horregatik beti egon izan dira pertsona batzuk jardun hori ofizio bihurtu izan dutenak, herriz herri istorioak eskaintzen, ez bakarrik kultur transmisio gisa, baina baita lanbide gisa ere, artista sortzaile moduan; antzerkian, kantuan edo margolaritzan bezala.Egungo gure jendarte modernoan, bere aurrerapen teknologiko guztiekin, gezurra badirudi ere, mintzoaren garrantzia ez da galdu.
2012
‎Erlijioaren ikuspegitik garbi zegoen zer zen zalantzan jartzen zena, eta baita erantzuna ere: . Liburu santuak dio Jainkoak sortuak direla izaki guztiak eta ez etorri bazterrak nahastera izaki guztiak aurreko arbasoetatik sortuak direla esanez, are gutxiago gizakiaren kasuan, gizakia Jainkoaren irudira egindakoa baita?.
‎–Zuk on egin asko han, esan zuen?. Gizonak basatiak zintzoak, behar bezalakoak, esanekoak izaten irakatsi; zuk haiei esan Jainkoa ezagutu, Jainkoari otoitz egin, eta bizitza berria bizi.
‎Ziur nago horretaz, erabat. Ezin dut esan Jainkoak argitu
‎PARESI. Harritzekoa zuk zure zereginak ahaztea, beti izan zara oso esaneko Jainkoak agindutako bete beharrekin.
‎Nobelan kontatzen den izurriak, beste biktima askoren artean, haur bat eraman du. Rieux medikuak diotso Jainkoaren menturaz ari zaion Paneloux apaizari:
2013
‎Galdera edo ohar hori garai hartan ere batzuek egiten zutelako seinale da Hiriart Urrutiren artikulu bat. Artikulu haren arabera, batzuek zioten Jainkoak gerla ez zezakeela onar, baina Hiriart Urrutik erantzun zuen gerla zigor bat zela, eta horrela justifikatu zuen:
‎–Ez duzu ekintza lizunik burutuko? dio Jainkoaren legearen Hamar Aginduetako seigarrenak;, ez duzu pentsamendu edo ekintza lizunik onartuko?, berriz, bederatzigarrenak. Dirudienez, Martin Usategik ez zituen agindu horiek zuzen zuzen bete.
2014
‎Posizio sozialak, diruak, familiak, botereak, bizitzak berak..., ia ezerk ardura ez bazion ere, Augustus Johnen pinturako irudi hark, bai; gerlariaren ospe bereziak, bai. Beraz, inola min egitekotan, irudi eta ospe hura suntsituz egin ahal zioten jainko zaharrek min. Gogoratu Sofoklesen tragedia, Ajax: Atena jainkosak Ajax nahastu, eta idi talde baten aurka borrokatzera bidali zuen.
Dio Jainkoak.
2015
‎Jainkoak bere errukiagatik gorde gaitzala hain gaitz handitik, bizi garen bitartean ez baitago hori baino besterik gaitzaren izen hori merezi lukeenik, betiko gaitzak amaierarik gabekoak dakartzalako. Honetaz ibili behar dugu, ene alabak, beldurrez eta hauxe eskatu behar diogu Jainkoari geure otoitzetan; izan ere, hiria Berak zaintzen ez badu, alferrik lan egingo dugu, huskeria bera baikara.
‎Eta beren ahultasun eta gaiztakeriagatik eta beren izaera kaskar eta miserableagatik erortzen badira, ni erori nintzenez, beti gogoan izan dezatela galdu zuten ontasun handia, eta susmoz eta beldurrez ibil daitezela (badute motiborik eta), otoitzera itzultzen ez badira, gero eta txarrago joango baitira. Izan ere, honi esaten diot nik egiazko erortzea, hain ondasun handia lortu zuen bidea gorroto izateari, eta arima hauekin ari naiz hitz egiten; ez dut esaten Jainkoa irainduko ez dutenik eta bekatuetan eroriko ez direnik, arrazoizkoa izan arren mesede hauek hartzen hasi dena horietatik gordetzea, baina ezerezak gara. Biziki ohartarazten dudana hau da:
‎Nik neure bihotza altxatu eta zenbait egintza egin arren eta arimarentzat irabazi handia izango zela ikusi arren, gutxirako balio izan zidan, beldurra ez baitzen kentzen eta gerra gogorra zen. Nire aita onaren idatzizko hitz batekin egin nuen topo, san Paulok dioela Jainkoak ez duela uzten geure indarrez gaindiko tentaldirik izan dezagun. Hark asko arindu zidan bihotza, baina ez zen aski izan; aitzitik, beste egun batean samin handiak hartu ninduen, neure burua hura gabe ikusi nuelako, eta proba honetan ez neukan norengana jo, bakardade handian nintzela iruditzen baitzitzaidan, eta gehiago larritzen ninduen harengan izan ezik honezkero bihotz altxagarririk beste inorengan ez aurkitu izateak, eta hura kanpoan izango zela pentsatzea atsekabe handia izan zen niretzat.
‎Joan zen astean, Domu Santuko zortziurrenean, idatzi nion berorren aitatasunari zein atsegin izan zitzaidan berorren gutuna, jaso dudan azkena, laburra izan arren. Erromara idazten duela dioenaz Jainkoak nahi beza arrakasta izatea, eta ez bedi bestelako iritzirik izan.
‎Izan ere, berorrek dakienez, betiere Jainkoaren zerbitzaria izan bazen ere, orain lurreko gauzez tratatzerik nahi ez zuela zegoen; eta Haren Maiestateaz hitz egingo zioten pertsonekin izan ezik, asper asper eginik geratzen zen, nik askotan kontsolatu beharra izateraino, eta horrela, Sernara joan zen bakardade handiagoa izatearren, eta han hil zen, edota hobeki esan bizitzen hasi zen. Izan ere, nik haren arimaren gauza batzuk idazterik banu, ulertuko luke berorrek zein zor handia dion Jainkoari hain aita ona eman diolako eta zein beharturik dagoen haren seme bezala bizitzera; baina gutun batean ez dago esan den baino gehiago esaterik; dena dela, kontsola bedi berori eta sinets beza dagoen lekutik gehiago lagun diezaiokeela lurrean egonda baino.
‎Nik asko begiratzen diodana eta beldurra ematen didana eta berorrek aztertzea eta argi gera dadila nahi nukeena hau da: ea egin daitekeen berak dioena Jainkoa iraindu gabe eta eskumikuan erori gabe; izan ere, beste horiek diotena egia bada, inola ere ezin du egin berorren aitatasunak; eta Tendillako kondea joanik, eta ez badoa ere, egiten duen kontaketa eginik?, egiaz baimena emango diotela uste dut.
‎12 Konta biezat nola doan probintziaren eraikitzea ere eta nor egin zuten bikario, eta eman biezazkio goraintziak aita Ebanjelistari, eta esan Jainkoak abagune onak ematen dizkiola santu izateko, eta eman zehazki haren eta guztien osasunaren berri; eta astirik ez badu, nire Gabrielak idatziko dit.
‎Hainbestetan izatean zalantza sortzen zait, eta egiazkoak badira ere, zuzenagotzat joko nuke kasu handirik ez egitea eta ez berorren agurgarritasunak eta ez gure aitak ez diezaietela kasu handirik egin, kontra egin baizik; eta egia denean, ez da ezer galtzen hori egiteaz. Hau da, burutik kendu halakoak, eta esan Jainkoaren bideak direla, batzuk era batera eta besteak bestera eramaten dituela, eta ez dela hori santutasunik handieneko bidea, horixe baita egia.
‎Egia esan, pena handia ematen badit ere, beste aldetik debozio handia ere bai, hainbeste zitalkeria ikusteak, zein kontuz ibili den berorren aitatasuna badakit-eta. Nik diotsot Jainkoak benetan maite duela, ene aita, eta ongi ari dela Jauna imitatzen. Poztu bedi, eskatzen diona ematen diolako, hau da, sufrimenduak, Jainkoak hartuko baititu berorren aldetik, zuzena denez.
‎7 Nik aita bikarioari idatzi diot, ni ama priore izateko dauden eragozpenak adieraziz, komunitatearekin ibili ezina eta gainerakoak; egia esan, ez dit inolako penarik emango munduaren beste alderaino joateak, obedientziagatik bada; alderantziz, zenbat eta nekagarriago izan, poz handiagoa izango nuke, hainbeste zor diodan Jainko handi honengatik gauzatxoren bat, behintzat, egiteaz; batez ere, uste dut, haren zerbitzu handiagorako dela, obeditzearren soilik egiten denean; izan ere, nire Paulorekin, edozein gauza pozik egiteko nahiko zen, berari poz ematea. Gauza asko esan ditzaket poz ematen zidatenak, baina beldur naiz gutunen kontu honengatik, batez ere arimako gauzetarako.
‎Harritzeko gauza da, eta horrela harrigarri gertatuko da norbaitek hitz hori dioela nik esatea. Ergela naizela esango dute, ez duela hau esan nahi, esanahi asko dituela, argi dagoela ez diogula Jainkoari esan behar hitz hau, eta, beraz, ez dela komeni jende ezjakinak gauza hauek irakurtzea. Aitortzen dut nik adiera asko dituela:
‎Eta baldin badira aprioristikoak, esan eta izan, orduan hortik ondorioztatzen da ezagutza unibertsala, eta hori ezinezkoa da kosmos honetan, beraz Jesusen erresuma ez da kosmos honetakoa eta bai beste kosmos hobe batekoa, kosmos material honetan ezin deskubritu daitekeena, iniziatiba handik etorri behar baita. Eta Aristotelesek bazioen Jainkoak ez zuela parte hartzen kosmos material honetako asuntoetan, baina errebelazioaren historia oso bat badugu hori gezurtatzen duena gure hoberako, gure onerako.
2016
‎Batzuek zioten jainko bat zela, bertako jeinu maitagarria, besteek deabru baten antza zeukala eta gaiztoa zirudiela, azkenek aldiz, oh, la, la, frantsesez zioten, turistentzat eginiko animazio bat izan balitz bezala.
‎–Hiltzera kondenatu dute eta hemen, jendea kale eta bide bazterretan egoteaz ez da sobera ausartzen, hauxe politika baita eta Kristoren aurkari hutsak baizik ez daude oinbideetan. Hemen, zorionez, telebista daukagu, denborari irain egiteko modukoa, geroa orainean kokatzen duena eta judu populu honek esana Jainkoaren hitza bezala hartzen dute, ez kondenatuaren aitaren hitza bezala, baizik eta egia, egiaren egia, nonahi eta inondik jalgia. Herri honetan, irudien emaile den argi kutxa tresna hau sakratua da, ukitu ezina eta gauzak egiazki bizitu baino, argi kaxa honen bitartez ikustea nahiago dute, patua agerian agertzen zaielako.
‎Gurasoen presioak imajinatzen ditu, orain ezagutu berri dituen Hilario eta Euxebi haienak: ama bere alaba estu hartzen, goiz eta gau atergabe, umearen aita nor den esateko eta esateko; aita berriz mehatxuka, esateko jainkoaren izenean, bestela, bestela ez egiteko bat egingo duela-eta; gurasoen presioak eta gurasoen lotsa, alabaren lotsa bezain handia edo are handiagoa; horrelako zerbait etxean gertatuz gero nola edo hala estaltzen saiatuko ziren, alaba etxean gordetzen, edo klausuran sartzen, eta umea jaiotakoan komentu bateko kaxan edo umezurtzentzako etxe bateko atarian uzten, baina han, barkuan, denen bis... Ez da harritzekoa, harritzekoa ez denez, itsasaldia amaitu eta Mexikon lehorreratu zirenean, gurasoak eta alaba bereiztea, ezin jakin gurasoek alaba zapuztu eta bidali zutelako, ala alabak bere aldetik alde egitea nahiago izan zuelako.
‎" 2256ak dio Jainkoa (bere ordezkariak) obeditu behar dela gizakien legeen gainetik.
Diote Jainkoa xehetasunetan bizi dela.
‎Eta egiaz diotsut Jainkoarekin, gabe baino askoz hobea dela.
‎Nola behar zaiote ihardoki holako bidea hartua duteneri? Zer pentsa gainerat ixlamixta amorratu batzuk diotelarik Jainkoaren izenean ari direla. Badakigu badirela gazte batzu, eta gazte hutsak ardura, arrunt hortarat emaiten direnak.
2017
‎Beraz, honelatan pertsona batek bidegabe bat egiten, esaten edo asmatzen dizunean, esan behar diozu Jainkoari:
‎Eta hala, ez zen lehenagoko jentilen artean halako eta hartako juramentuez konturik egiten, halako moldez ezen etorri baitzen Platon esatera jainkoek ere disimulatzen zituztela amorosen juramentuak eta promesak (Alexander ab Alexandro, Geniales dies, V, 10 k.; Platon, De amore, V).
‎Hala, bada, guk ere etsaiak ditugunean eta haiek kalteak eta bidegabeak egiten edo egin nahi dizkigutenean, behatuago behar diogu Jainkoari eta haren miserikordiari etsaiei baino, zeren etsaiek, baldin Jainkoak permititzen ez badie eta gibelatu nahi baditu, ez baitigute kalterik egingo.
‎Etsaiak eta fortuna gaiztoak dituzunean, bidegabeak egiten dizkizutenean, orduan behar diozu Jainkoari behatu, hartaz oroitu, harekin kontsolatu, eta zeure baitan pentsatu haiek guztiak Jainkoak igortzen dizkizula, eta noiz eta mundu honetarako baitihoakizu gaizkienik, orduan baldin zerori nor bazara dihoakizula beste mundurako hobekienik; eta Jainkoak uste balu ez zarela harentzat izango, halako penarik eta atsekaberik ez liezazukeela eman, baina utz zintzakeela nahi duzun guztia egiter...
‎12 Printzipio puritano batek zioen jainkoak, gizonari, dohain bereziak eman zizkiola, hura bokazio jakin baterako gai eginez; horregatik zorrotz aztertu behar dugu gure burua dagokigun bokazioa aurkitzeko (Morgan1966: 72? 73; Weber1958:
‎Orro, marruma haundi batean, Jainkoarekin elkarrizketan hau dio Jobek: " Nik oihu egin, eta zuk, Jainko, ez dautazu ihardesten; aitzinean jarri eta so zorrotza egiten dautazu". 1 Jeremias profeta arras esperantza galdua delarik, nigar eta auhen, hau dio Jainkoari: " Zergatik azkenik gabeko oinaze hau?
2018
‎Errusiako presidentearen jarraitzaileei horrek bost ordea: ez diote jainko txikiaren pasaporte biologikoari erreparatu ohi. Bere menderaezin aurak bilakatu du fenomeno global geldiezin. Agintari ofizioa ia kazetariarena bezain debaluatuta dagoen honetan, putinismoak puztu eta puztu segitzen du.
‎Izen horrek tinta asko isurarazi du, askotan haren egiatasuna ukatzeko. Batzuek diote jainkoaren izena galdegin nahiz, zerua seinalatu zuela Picaud-ek hatzamarraz, eta euskaldunek, jestuari erantzunez," ortzia" (zerua) erantzungo zioketen. Kontua da, Michelenak ohartarazten duen bezala (1964:
‎ona eta gaiztoa, ona eta txarra», Moralaren genealogia. Hor eta beste lan batzuetan Nietzschek dio Jainkoa botere nahiak sortzen duela ekintza autodegradatzaile batez, eta posible dela autosumisio eraikuntza horretatik botere nahia berreskuratzea, hain zuzen ere ahalmen sortzaile hori aldarrikatuz, hau da, Jainkoaren ideia bera, eta, paradoxikoki, gizakien ezgauzatasuna, ekoizteko erabilitako ahalmen sortzaile bera.
2019
‎–Baina hau garestia izango da, eta ez dakit onar dezakedan? Ez al zenuen esan Jainkoak ez duela preziorik?
‎Erregeari hagitz ona iruditu zitzaion aholkua, eta hantxe bertan izendatu zuen Mem Ramires mendebaldeko fronteko kapitain, gainerako buruzagien izendapena geroko utziz, Niri dagokidanez, errege naizen aldetik, berezkoa eta beharrezkoa denez, zuen guztien burua naizenez, armada zati bat nire aginte zuzenaren pean hartuko dut, Monte da Graçan geldituko denarena, hain zuzen, hantxe paratuko baita kaserna nagusia. João Peculiar artzapezpikuaren txanda iritsi zen orduan, zeinak hitza hartu baitzuen esateko Jainkoari ez litzaiokeela ongi irudituko Lisboa hiria hartzeko egingo zen gatazka hartako hildakoak mendi eta ibarretan nolanahi lurperatzea, eta, aitzitik, kanposantuan eta kristauki lurperatu zirela, eta, hara heldu eta gero zenbaitzuk hilak zirenez, gaixotasun edo liskarren bat zela medio, eta hortik zehar lurperaturik zeudenez, kanpamentutik kanpo, egokia zela hilerria leku honetan bertan sag... Orduan Gilberto ingelesak hitz egin zuen, kanpotarren izenean, argudio hau emateko, alegia, ez zela duin izango, nahasia baizik, aipatu hilerri horretan portugaldarrak eta gurutzatuak elkarren ondoan ehorztea, zeren gurutzatuek, Jainkoaren borondatea bazen bertan bizia ematea, martiri titulua baitzuten inondik ere, orain itsasotik zehar Lur Santura abiatzen zirenen artean hilko zirenek martiritza agindurik zeukaten gisa berean, eta horregatik, bere iritzian, ez zen hilerri bat sagaratu behar, baizik eta bi, hildako bakoitza bere pareko defuntuaren ondoan geldituz.
‎Poliziak Bordele inguruan aurkitu zituen. Anek dio jainkoari eskerrak egun hartan aita mozkortuta zihoala bolantean, bestela ez ziotela zaintza Karmeni emango. Eskerrak ematen ditu era berean aitak handik hiru urtera bere buruaz beste egin zuelako.
‎Handia egindakoan ohartzen zara sentimendu horretaz; adinarekin eta erantzukizunekin batera sentimendu berriak loratzen dira, eta horietako bat lotsa da. Jainkoari bere ontasun guztiak itzuli nahi nizkioke, baina esan didate harrokeria galanta dela hori, apostoluen esanetan Jainkoak gizakiekin gehiago ez hitz egitea erabaki zuelako. Ez gara Jainkoaren duin.
2020
‎Lagun maitea, entzun zeure kontzientzia eta irakurri nire hitzak poliki, Jainkoak esanak baitira". Matildek bere baitarako dio Jainkoak, izatekotan, gizonezkoa izan behar duela. Matilde nekatzen hasita dago, luze egiten ari zaio, eta buruko min hasiberriak ez dio geldi egoten uzten.
‎–Maia Kitxe herrietan diote jainko bikote batek zurezko gizon batekin porrot egin zuela, lurrezkoarekin berdin eta artoarekin benetako gizona jadetsi.
‎Krishnamurtik dio Jainkoagan sinesten duenak ez duela inoiz aurkituko. Modu berean, orduan, Jainkoa aurkitzen duenak ez du inoiz sinetsiko.
‎Leteren kasuan, pare bat abesti aipa daitezke, gutxienez, non Jainkoaren ukapena eta pentsamendu immanentista agertzen diren, hala zuzenean nola zeharka adieraziak. Maiteaz galdezka (1969) abestiaren kasuan, ni poetikoak bere maiteaz galde  tzen dio Jainkoari. Irudia –eta musika zer esanik ez– indar  tsua da:
2021
‎Se (n), ordea, –ozen ondoko aldaeratzat har daitekeen xe barne– emakume izenenetan baizik ez da ageri. Antzinateko euskaraz 2018an argitara emandako lanean ere (260 or.) sudurkari atzean xe aldaera duen se (n) atzizki femeninoaz mintzo da Eibarko irakaslea (andereseni, dat., emak., Luishon [Luchon] harana...), baina, aurrerago, beste pasarte batean (264 or.) dio jainko izenetan lekukotzen den xso, xe atzizkiak so eta tse aldaerak dituela.
‎Beste hauek ere parekoak dira: Nehork, tentatzen denean, ezterrala Jainkoaz tentatzen dela; ezen Jainkoa ezin tenta daite gaizkiz, eta nehor eztu tentatzen, hau da, ‘Inork ere, norbaitek tentatzen duenean ez dezala esan Jainkoak tentatzen duela; ezen Jainkoa ezin tenta dezake gaizkiak, eta berak ez du inor ere tentatzen’.
‎–Isolda erregina –esan zuen ozen–, hemen zaude zin egiteko Eskritura Santuen gainean ez duzula zure senarraren aurkako akatsik egin eta ez diozula inoiz traizio egin beste gizonekin. Egia besterik ez duzu zilegi, gezur badiozu Jainkoak zigortuko baitzaitu.
‎Izan be, kontuan izan abehar dogu Santiagoren epistolan esaten jakuna: " Inork, tentaldirik daukanean, ez begi esan Jainkoak tentatzen dauanik. Jainkoak ez dau txarrerako tentazinorik eta ez dau inor txarrerako tentatzen" (St 1,13).
2022
‎Bertzalde, ez dut ukatuko ere, hain leku sekretuan eta susmo guzietarik salbu egonik, zuri baino gogo hobeaz pot eman diodanik. Baina ez diot Jainkoari barkatzeko galdegiten gure artekoa sekula handik aitzinerat joan baldin bada, ez bainau berak nehoiz hertsatu, eta ene bihotzak ere ez du horretarako desirarik izan; zeren hain pozten bainintzen bera ikusteaz, iduri baitzitzaidan ez zela munduan plazer handiagorik. Eta orain, jauna, ene maluraren kausa bakarra zaren horrek, mendeku hartu nahi al duzu zuhaur aspaldi etsenplu izan zaitudan jokabide batengatik, zure kasuan ohorerik eta kontzientziarik gabekoa izan dena, gainera?
‎Jainkoa ez da nehola ere alferretan hartu behar. Baina poetek diote jainkoek irri egiten dietela amoranteen zin egite eta gezurrei; horregatik, beren ohorea estimatzen duten emaztekiek ez dute ez sinesberak ez urrikalgarriak izan behar.
‎Eta mistikoak erantzun zien: Nik ez dut sekula esan jainkoa naizenik, jainkoa ni dela baizik». Bada garaia betaurrekoak kentzen hasteko!
‎Jainkoaren aginduak bortxatzen dituzte, eta familia mehatxatzen dute lehenik, gero ordena sozial handiagoa keinatzeko. Homofobia popularrak, nire ikerketan aurkitu ahal izan dudanagatik bederen, ez dio Jainkoari buruz ezer, baina grafikoa da sexuari dagokionez. Uzki sexualitatea dago nazkaren erdigunean, eta uzki sexu hartzailea da feminizazioaren marka.
2023
‎Zenbaitek diote Jainkoa sobera aipatzen duela Xalbadorrek bere bertsuetan. Erranen dut ez dela ahantzi behar zer lekua zaukan herrian erlisione edo fedeak!
‎Errespeturik handiena zor zaio. Hori bera dio Jainkoaren legeak: inor ez zazula hil!
‎1534ko abenduaren 17an beste gutun bat idatzi zion Luterok Anhalt-eko Printze Jokini, esanez Jainkoak beste alaba bat eman ziola Katalina-ren bidez eta Printzeak agindu ziola aitajauna izango zela; eskatzen zion Kristoren izenean, lagun ziezaiola pagano txikiari bere bekatuzko natura utzi eta bizitza bedeinkatura pasatzen; horrela haren aita espiritual bihurtuko zela bataioko ur sakratuaren bidez. Eguraldi txarra zegoenez, arriskurik ez hartzeko, norbait bidal zezakeela Dessautik edo bes...
‎Han egindako sermoietan askatasuna aldarrikatu zuen eta bortxa kondenatu. Luterok zioen Jainkoa tiranoen eta matxinoen etsaia zela. Erreforma zaleek sortutako istiluen aurrean, moderazioa eskatu zuen eta erreforma mugimenduaren ahots kontserbadorea bihurtu zen.
‎Luterok askatasun espirituala eta ebanjelikoa eskatzen zuen; ez zuten kezkatzen egoera sozial eta ekonomikoak; haren iritziz, Ebanjelioa ez zen lurreko gauzez arduratzen. Luterok zioen Jainkoarengandik zetorrela autoritate sekularra eta autoritate haren esanetara egon behar zela, zuzengabea izan arren.
‎1528ko abenduaren 5ean gutun bat idatzi zion Luterok Margareta N ri, esanez Jainkoak proba handi batean jarri zuela: senarraren heriotzaren aurrean.
‎Luterok hizkera bortitza zerabilen liburu horretan eta bazirudien nekazariak desagertzearen alde zegoela (Elton, 1964). ...ko eta bakea mantentzeko jarri zuela ezpata Jainkoak; bortxa erabiltzen zuten nekazariek deabruaren lana egin zutela; nekazariak zapaldu egin behar zirela eta lepoa moztu behar zitzaiela; nekazari matxinatu bat hiltzea ez zela erailketa; nekazariak zigortzen ez zituzten printzeek bekatu egiten zutela; infernuan deabrurik ez zela gelditzen, denak nekazarien barruan sartu zirelako; nekazarien kontra esandakoak Jainkoak inspiratu zizkiola.
‎Hus en idatziak irakurtzean Luterok ikusi zuen hura bere aitzindaria izan zela gauza askotan. 1520ko otsailean Espalatinori Wittenberg etik idatzitako gutunean Luterok zioen Jainkoaren Hitzak ez zuela aurrera egingo istilu, arrisku eta zurrunbilorik gabe. Lutero bera husita zela, Pablo eta Agustin izan ziren bezalaxe.
‎Parisen bezala, elizak bisitatzen ematen zuen igandea, baina ez zuen bereizketarik egiten luterotarren eta erreformatuen artean, katolikoen eta protestanteen artean; izan ere, Vincentek zioen Jainkoa eliza guztietan zegoela. Vincentek bere aitaren moduan erretore edo artzain izatea erabaki zuen eta aitarengana inoiz baino gehiago hurbildu zen Dordrecht en zegoen garai horretan; gurasoek artearen negozioan sartu nahi zuten, baina berak aitaren bidea jarraitu nahi zuen.
‎Gurasoek hasieran esan ziotela modu desegokian, modu ez delikatuan, ari zela jokatzen Keerekin eta familiako loturak hausten ari zela; Vincentek gogor eztabaidatu zuen gurasoekin eta beroaldi batean aitak esan zion hobe zuela etxea utzi eta beste nonbaitera joatea; Vincentek gurasoei esan zien oker zeudela, beren bihotzak gogortuak zituztela eta pentsaera adeitsu eta gizakoiak albora utziak zituztela; gizaki moduan pentsatzea ezinezko zitzaiela, pentsamolde estua zutelako. Vincentek zioen Jainkoak ez zuela ezertarako balio pertsona bat bere maitasuna ezkutatzera behartua badago edo bihotzaren esanak obeditzen uzten ez bazaio.
‎Begiak asko ixten zituen, esfortzu handi bat egitean bezala, eta ipuina bukatzean bekozkoz uzten nuen, hausnarketa garbian. Zerurik ez dagoela esateko Jainkoa agertu zaion apaiza baino aztoratuago.
‎Timeo testuan, Platonek dio Jainkoaren probidentziak halabeharra menderatzen duela konbentzitze zuhur bati esker. Kristo aurreko III. mendeko poema estoiko batek, zeinaren inspirazioa askoz zaharragoa zela frogatua den, Jainkoari dio:
‎Egia da, Ebanjelioa esklabotzatik ateratako erkaketez betea da; baina Kristoren ahoan hitz hori amodioaren amarrua zen; esklaboek berek nahi zioten Jainkoari beren burua esklabo bezala bihotzez eskaini; eta hori instant batez eta betiko egindako emaitza izan arren, horren ondotik esklabo horiek ez dira segundo bat ere geratzen otoitz egitetik Jainkoak haiek esklabotzan manten zitzan
‎Gure sinismenek diote jainko babesleak mendiko pasabideetan bizi direla.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
dio 16 (0,11)
zioen 10 (0,07)
diote 9 (0,06)
esan 9 (0,06)
esanez 6 (0,04)
zioten 5 (0,03)
diot 4 (0,03)
esateko 3 (0,02)
Diote 2 (0,01)
diogu 2 (0,01)
diozu 2 (0,01)
esaten 2 (0,01)
esaterako 2 (0,01)
Dio 1 (0,01)
badiot 1 (0,01)
badiozu 1 (0,01)
baitio 1 (0,01)
bazioen 1 (0,01)
diodan 1 (0,01)
dioela 1 (0,01)
dioena 1 (0,01)
dioenaz 1 (0,01)
diogula 1 (0,01)
diok 1 (0,01)
dion 1 (0,01)
diotelarik 1 (0,01)
diotso 1 (0,01)
diotsot 1 (0,01)
diotsut 1 (0,01)
esana 1 (0,01)
esandakoak 1 (0,01)
esaneko 1 (0,01)
esanetan 1 (0,01)
esatera 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
esan jainko ez 7 (0,05)
esan jainko izen 4 (0,03)
esan jainko esku 2 (0,01)
esan jainko estutu 2 (0,01)
esan jainko hitz 2 (0,01)
esan jainko iraindu 2 (0,01)
esan jainko jaun 2 (0,01)
esan jainko lege 2 (0,01)
esan jainko tentatu 2 (0,01)
esan jainko abagune 1 (0,01)
esan jainko agertu 1 (0,01)
esan jainko agindu 1 (0,01)
esan jainko ahalguztidun 1 (0,01)
esan jainko andere 1 (0,01)
esan jainko argitu 1 (0,01)
esan jainko babesle 1 (0,01)
esan jainko baita 1 (0,01)
esan jainko barkatu 1 (0,01)
esan jainko bat 1 (0,01)
esan jainko behatu 1 (0,01)
esan jainko beldur 1 (0,01)
esan jainko benetan 1 (0,01)
esan jainko berak 1 (0,01)
esan jainko beste 1 (0,01)
esan jainko bide 1 (0,01)
esan jainko bikote 1 (0,01)
esan jainko borondate 1 (0,01)
esan jainko botere 1 (0,01)
esan jainko eliza 1 (0,01)
esan jainko ere 1 (0,01)
esan jainko esan 1 (0,01)
esan jainko esker 1 (0,01)
esan jainko etorri 1 (0,01)
esan jainko existitu 1 (0,01)
esan jainko ezagutu 1 (0,01)
esan jainko ezer 1 (0,01)
esan jainko gerla 1 (0,01)
esan jainko geu 1 (0,01)
esan jainko gizaki 1 (0,01)
esan jainko guzti 1 (0,01)
esan jainko hain 1 (0,01)
esan jainko hamaikagarren 1 (0,01)
esan jainko handi 1 (0,01)
esan jainko hondamendi 1 (0,01)
esan jainko inspiratu 1 (0,01)
esan jainko irri 1 (0,01)
esan jainko mentura 1 (0,01)
esan jainko nahi 1 (0,01)
esan jainko on 1 (0,01)
esan jainko orain 1 (0,01)
esan jainko pertsona 1 (0,01)
esan jainko proba 1 (0,01)
esan jainko probidentzia 1 (0,01)
esan jainko sinetsi 1 (0,01)
esan jainko sobera 1 (0,01)
esan jainko sortu 1 (0,01)
esan jainko sutsu 1 (0,01)
esan jainko tirano 1 (0,01)
esan jainko txiki 1 (0,01)
esan jainko umil 1 (0,01)
esan jainko xehetasun 1 (0,01)
esan jainko zahar 1 (0,01)
esan jainko zigortu 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia