Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 117

2000
‎Eta ekainaren azken aldean herritarrak kezkatzen hasi, eta uztail osoan prozesioan atera zuten herriko patroina, zeina baitzen denbora hartan san Mamerto, bere ezin konta ahala mirakuluengatik ezaguna izan zen Vienako artzapezpikua, baina alferrik. Eta erraiten zioten san Mamertori: " Mila mirakulu egin zenituen bizi izan zinen artean, eta egizu bat gehiago, egizu batto...", alferrik.
2001
‎Kaligrafia ariketa haietako batean Inazitok kopiatu beharreko esaldia apur bat luzatu zuen. Nahi baduzu zure bideaz ziur egon, itxi itzazu begiak eta zoaz ilunetan aurrera, zioen San Juan de la Cruzek, eta Inazitok... hasta que choques erantsi zuen disimuluan, burua altxatu gabe, tinta eta kaligrafia dotore berberez, azken letrak paper sekantez txukundurik.
2005
‎Espainiako BPGren gaineko gastua %4, 9tik %4, 4ra jaitsi zen azken urteotan; Eurostaten datuen arabera, Europako batez bestekoa %4, 9koa da. “Helburua argi dago, gure inguruko herrialdeetan ohikoak diren inbertsio mailak lortzea”, dio San Segundok, autonomia erkidegoen ahaleginari ere heltzen dio. “Guri dagokigu dio San Bigarrenak legearekin bat datorren memoria ekonomiko baten erantzukizuna hartzea (unibertsitatez kanpoko irakaskuntza berritzeari buruzkoa); hezkuntza sistemari emandako laguntzak administrazio guztien aurrekontu isla izan dezan lan egingo dugu”.
‎“Helburua argi dago, gure inguruko herrialdeetan ohikoak diren inbertsio mailak lortzea”, dio San Segundok, autonomia erkidegoen ahaleginari ere heltzen dio. “Guri dagokigu dio San Bigarrenak legearekin bat datorren memoria ekonomiko baten erantzukizuna hartzea (unibertsitatez kanpoko irakaskuntza berritzeari buruzkoa); hezkuntza sistemari emandako laguntzak administrazio guztien aurrekontu isla izan dezan lan egingo dugu”. Ministroak uste du bere sailaren 2005erako aurrekontua, %10 inguru igotzen dena, “norabide zuzeneko lehen urratsa” dela “trantsizio urte” batean.
2006
‎Hau da, Perez de Urbel ek dio San Petri izeneko monasterio batean egon zela Erramiro II.a: «que puede ser San Pedro de Arlanza o más probablemente San Pedro de Tejada» (hots, Arlanzako San Petri monasterioa izan zitekeela edo seguruago Tejadako San Petri, beraz, egileak berak ere ez daki ziur).
‎Baina urtea ez da zehatza eta ez dakigu ere ziur non kokatu zen hasieran hiribildua, historialariek orain dagoen lekuan izan zela uste duten arren. Martínez de Isasti-k dio San Andresen bertan fundatu zela eta sutea izan ostean hondatuta aldatu zutela gaur egungo lekura (berak gainera 1236 urtea aipatzen du bere idatzian, oker dagoena, Alfontso X.ak fundatu bazuen behintzat). Gorosabelek zuzendu zuen esanez, aurreko populazioa San Andres aldean zegoela eta sute batek hondatuta 1256an hiribildua fundatu zuela Alfontso X.ak 1256an, gotortzeko egokiagoa zen lekuan (Gorosabel, 1967:
‎Agerrek ez du gehiago errezatzeko gogorik. Bai, Dulciores sunt lachrhymae oraintium quam gaudia theatrorum dio San Agustinek, erran nahi baita, eztiago eta gozoago direla orazioetan eta otoitzetan daudenen negarrak, komedietan, dantzetan eta munduko plazeretan dabiltzanen irriak baino. Ez beti, dena den.
2007
‎Erran behar da, gauza gaixtoa eta okasionotsua deLA dantza, hartaz dioenean San Agustinek. (465)
‎Zeren nola otsoak ardia lepoan [estutzen duen] orroa egin ez dezan, hala Demonioak eztarria [estutzen die] bekatariei, aitortu ez ditzaten bekatuak, dio San Agustinek. (21 or.)
‎Hau da, astean zehar ez dute mezarik esango San Juan Parrokian; hori bai, hiletarik balego, hori egingo lukete 19:00etan eta zapatuetan eta jai egin bezperetan, berriz, 19:00etan esango dute meza.
‎Hala ere, Martinez Iralaren hustuketa ez litzateke izan behar, progresiboa eta epe luzera baizik. Delegaritzak hartuko luke hau guztia antolatzeko ardura. mahai bat eratuz arazo honetan parte hartzen duten guztiendako", dio San Martin Agirrek.Ikastetxe publikoak salatzen du Aranzadik hitzarmen hori sinatu zuela baina sinadura baldintzatu egin zuela euren asanbladako berrespenera. " Berrespen hori egiteko hilabeteko epea zuten.
2008
‎Ekintza horretan parte hartu zuten miliziano liberalen aldetik Jose Cruz Etxeberriak, Facundo Atxotegik eta Basilio Agirrek deklaratu zuten, eta ziotenez San Lorentzoko ermitaren inguruetako segadan Askatasunaren Boluntario gisa aritu ziren. Baina, ikusi denez, martxoan Atxotegi Retenagaren ama atxilotu zuten errepublikanoen artean zegoen, beste hamar boluntariorekin batera.
2009
‎" Mutillek en jeneral olgaten gendun txatximingorriñ imiñi batek esku eta a eskapa eta koisten bestek... Txatximingorriñ esate" akon orreri, olan imiñi da atzamarratati agarrata paraten siren sei edo sortzi edo amar, ta" txatximingorri, bat, bi, iru" esaten sanen eskapate" eren bestek eta eskues oten sanak, ak koiste" aun. Eta a koiste" unek beste (k) koisten ta olan, trotan, errementaten alkarren atzen, ordun besterik eson oten ta..."
‎Bai, ondo tapa ta ixerdi emon. Esate san odola kanbia itxen daula, orre (k) garautxuk urtekeran igual erreasiñoran bat eraingo" tzo odolari. Ona dala esate euden, baia iñok, edo kostunbre dekona (k) baiño esaun artu gure ixetan, bildurregaitxik, se ikutu eskeron asunek, beti on ber dosu aska ta aska, ta pika ta pika...
‎Bai. Beti esate san tisikuk osatuteko kamiñeruk ixerdi emon ber daude. Ta kamiñeruk esekilles ixerdirik emoten, esan tisikurik osatuten.
‎Ta kamiñeruk esekilles ixerdirik emoten, esan tisikurik osatuten. Ori esaten san, eseuden ixerdi botaten eseudelako bearrik itxen."
‎" Ta gero Yataben ixen san, distingitten giñen, Ergoien ta Erbera(...). Kamiñotik onantza Ergoienekok ixeten siren, ori gure ixete euden, olan esaten gendun ta esaten san. Baia ori es i da olan.
‎" Bogadea zelan egiten zan? Ba lenengo imintxe siren, atxiñe atxiñe, bogade esaten sana, tiñeku beten imintxe san beratuten, ur berotan. Eta guk oin lejia botaten dotzune..., surteko eutze, nik aputxu bet esetu dot, ta an auki surteko eutzetan gero.
‎¿ Y la mía? ? dio San Manuelek fedegabeko bere erlijio pertsonalaz?. La mía es consolarme en consolar a los demás, aunque el consuelo que les doy no sea el mío?
‎Antolatzaileek adierazi dutenez, ibilbidea ez da oso luzea izango, baina herriko kaleetatik eta txoko adierazgarrienetatik igaroko da. Horrela, herriak ikastolaren eta euskararen alde egindako lanari esker ona adierazi nahi dio San Bizente ikastolak. Bide batez, itzaletatik ibiliko dira euskaltzaleak, eta, hala, Oionen egin ohi duen beroa hobeto jasango dute; izan ere, eguraldi eguzkitsua izango da gaur Araban.
‎Ttiki Ttaka euskara elkartea, Abel Enbeita bertsolaria eta Luis Mari Bengoa Arabako Herri Kirolen Federazioko kidea. Arabako Errioxako euskaltzaleak bildu eta euskarazko ekitaldiak antolatzeko asmoz jaio zen Ttiki Ttaka, 1992an, eta ordutik egindako lana aitortu nahi dio San Bizente ikastolak.
‎Etxean jokaturiko azken partidan 0 galdu zuen, Lehen Mailara igo den talde baten aurka. Ilusioa, baina, ez da aski, eta logikak dio San Mamesen galdu zutela euren aukera.
2010
‎Ziur bainengoen hura Jainkoak bidalitako proba bat zela, ez al zidan, bada, etxera etortzen zitzaidàn fraide debozionistak behin batean esan San Agustinek esan zuela: –Maita ezazu, eta egin nahi duzuna???, Helenak eta biok gainditu behar genuena, baita noizbait gaindituko ere; izan ere, ezkonduta bageunde bezala geunden, gar bakar batera biltzen zirèn suzko bi mihiz mintzatu zitzaidan poeta, eta poetak jainkoen mezulariak ziren?, eta mihi batuen baiezkoak asmo guztiak eta une guztiak partekatzeko bidean jartzen gintuen, oztopo eta balizko urruntasun orotatik harat, une bateko baiezkoak bizitza osokoa baitzekarren; Jainkoaren eskuak bereizi gintuen, eta Jainkoaren eskuak batuko:
‎Ulertzeko gauza denak uler beza!? dio San Mateoren ebanjelioak (13, 40). Bada, nik ez dut ulertzen!
‎[IV 121] Eztaquizue, dio San Pauloc; eztaquizue, zuen gorputz oriec dirala Espiritu Santuaren vicilecu, edo Eliza. An> > sunt> Spiritus> Sancti?
‎An> > sunt> Spiritus> Sancti? (n) Au dio San Pauloc, eta edoceñ becatari arrituric utzi bear luqueen gauzac gogora datoz emendic. (A 118)
‎a) Hala> dio San Agustinek: amor meus, pondus meum
‎a) Adibidean nukleoa zera da: Ala dio San Agustinek; b) adibidean, ostera, amor meus, pondus meum da.
‎Eta erantzun bat merezi duelakoan nago, eta horretarako nago ni nire filosofia universalistarekin. Badakit zer dioen san Pablok, hau da, kontuz ibili behar dela filosofiekin datozenekin, baina san Pedrok, beste epistola batean, badio nola kristauak beti gertu egon behar duela edozeineri bere fedearen arrazoiak emateko. Jarrai dezadan bada nire filosofia desarroilatzen.
‎Gehienek gainditzen dute azkenean horrelako egoera bat; bai, behintzat, pertsonalitatea egituratua eta familia ingurune egoki bat badute. Prozesu bat da, dio San Juanek.
‎Gurutze Gorriaren txosten bat aipatuz dio horrelako egoera batean gehien sufritzen dutenak emakumeak, haurrak eta diskriminatuak diren giza taldeak direla, eta erantzuna ere ezberdina dela herrialde pobretuetan. Baliabide gehiago dituztenek mugitzeko aukera gehiago izaten dituzte, eta aukera horiek ez dituztenak izaten dira lehen biktimak; hondamendiari aurre egiteko borroka abiapuntu ezberdinetatik hasten dituzte, dio San Juanek, eta jendeak konpainia behar izaten duela dio.
‎Orduan, zintzoek eguzkiak bezala egingo dute dir dir beren Aitaren erreinuan. Ulertzeko gauza denak uler beza!" dio San Mateoren ebanjelioak (13, 40). Bada, nik ez dut ulertzen!
‎Ziur bainengoen hura Jainkoak bidalitako proba bat zela —ez al zidan, bada, etxera etortzen zitzaidàn fraide debozionistak behin batean esan San Agustinek esan zuela: " Maita ezazu, eta egin nahi duzuna"? —, Helenak eta biok gainditu behar genuena, baita noizbait gaindituko ere; izan ere, ezkonduta bageunde bezala geunden —gar bakar batera biltzen zirèn suzko bi mihiz mintzatu zitzaidan poeta, eta poetak jainkoen mezulariak ziren—, eta mihi batuen baiezkoak asmo guztiak eta une guztiak partekatzeko bidean jartzen gintuen, oztopo eta balizko urruntasun orotatik harat, une bateko baiezkoak bizitza osokoa baitzekarren; Jainkoaren eskuak bereizi gintuen, eta Jainkoaren eskuak batuko:
‎1 Aurreko kapituluan azaldutakoa kontuan hartuta, batik bat arazo terminologiko hutsa azaltzen da, baina gaia jorratu behar da, laburrean bada ere. Halaxe dio San Tomasek, baita Vincentiusek ere, batean baino gehiagotan, gai honetaz aritu denean. Iritzi berekoak dira Caietanus, Conradus eta beste tomista batzuk; baita Soto, Turrecremata, Alensis, Richardus, Antonino, Gilen Auverniakoa eta Kordobako Antonio ere.
‎Horren arabera, batzuek diote legea dela arrazoi zuzena, hots, egin beharrekoa agindu eta egin behar ez dena debekatzen duen arrazoi zuzena. Legea doktore eta maistra da, dio San Basiliok. Gisa bertsuan, Damascenusek ere irakasteko eginkizun hori eratxikitzen dio legeari.
‎Ezin daiteke egon buru gabeko gorputzik, moztuta ez badago edo nazkagarria ez bada. Buru horren inguruan dio San Tomasek, herriari dagokiola, alegia, buru horrek zein erkidego ordezkatu eta horri dagokiola. Ordezkari hori erkidegoak hauta dezake, edota Jainkoak zuzenean izenda dezake, gero azalduko dugun moduan.
‎Ez dakit, gaur hemen larritasuna usaintzen da eta ematen du zerbait gertatzen ari dela. Badakizu zer dioen San Inaziok honelakoetan: " Larrialdi garaian mudantzarik ez".
2011
‎Or ibiltxen sien batzutan txarto... Ta tratue itxen sanien, alkarreri eskue emon ta" San Antonio" esaten san, orixe san kostunbrie bai. Tratu amaitxukeran, igual diferentzidxe dekosu, da an teman, da gero diferentzidxe erdibana in" gu edo... da esku emon da an amaitu.
‎" Etzerik etze ta erririk erri dirue batzen, etze errien eskien gatos esaten san. Boltza bateas, da emoten dauenak ba, batzuk ba geidxau, beste batzuk gitxiau, al dabena, lagunduteko.
‎Apustuek 10 eta 1 Bartzelonaren alde badaude ere, Athletic en jarraitzaileek, taldeak eskainitako irudiaren ondoren konfiantza eman nahi diote San Mamesen aterako den hamaikakoari eta ondorioz euren alde egiten dute apustuetan. Arriskuz beteriko apustua bada ere, bihotzez eginikoa da eta irabazteko aukera ere talderen zaletasunaren tamainakoa izan daiteke katedralean zoratzeko jaia ospatuz gero.
2013
‎Bestalde, Espanyolek bolada onari eutsi nahi dio San Mamesen; izan ere, Javier Aguirre entrenatzailea denetik porrot bakarra jaso dute kataluniarrek. Jaitsiera postuetan izatetik bost puntuko abantaila izatera pasa dira.
‎" [Zalvideari] zor dio San Gabrielek ardogintzaren sarrera. Lehenengo saio bat egin zuen zazpiehun mila mahats orpo landatuz," El MolinoViejo".
2014
‎bezala, berdin Acto> para> la> Noche> Buena> idatzi zuen Pedro igna cio Barrutiak ere. Mondragoiko eskribauaren antzerki horretan, dio san Josek:
‎dio Teresak berak epilogoan. Data hau dela-eta A. Bañezek ohartarazten du, Teresak jartzen duen data hau lehen idazketari dagokiola; gero, bigarren idazketa egin zuenean, eta hau da guganaino iritsi dena?, data horren ondoren gertaturiko hainbat gauza gehitu zituen, esaterako San Jose monasterioaren fundazioa.
‎EAJren salaketei erantzunez, Oñatiko Udal Gobernuak dio San Martingo hitzarmenak" goitik behera" betetzen duela legea
2015
‎Gauza bera diote San Joanengatik: hiru urrats egin omen zituen Bermeotik Gaztelugatxera eta han omen daude oin arrastoak.
‎Hala dio San Agustinek. Orixek Agustin Gurenaren Aitorkizunak itzulpenean euskarara aldatutako hitzak dira?,, aldi luzea ez dala egiten zirkin iragankor askoz baizik?. Izan ere, egun bakoitza, piezetako bakoitza, Scheherazaderen gauetako bakoitza, bere horretan, hutsaren hurren da, arnasaldi bat besterik ez; aldiz, bakoizka hartu eta multzora biltzen direlarik, bizitza bat osatzen dute, puzzle bat, ipuin bilduma bat, edo, beharbada, eleberri bat.
‎3 Uste dut ez dudala sekula aditzera eman hau orain bezain ongi; izan ere, Jainkoa barruan bilatzeko (kreaturetan baino hobeki aurkitzen baita eta gure probetxu handiagorako; hala dio san Agustinek aurkitu zuela, toki askotan haren bila ibili ondoren), laguntza handia da Jainkoak mesede hau egiten duenean. Eta ez pentsa adimenaren bidez denik, Jainkoa norbere baitan pentsamenduaz gauzatuz, ezta irudimenaren bidez ere, norbere baitan irudikatuz.
‎Data hau dela-eta A. Bañezek ohartarazten du, Teresak jartzen duen data hau lehen idazketari dagokiola; gero, bigarren idazketa egin zuenean, eta hau da guganaino iritsi dena?, data horren ondoren gertaturiko hainbat gauza gehitu zituen, esaterako San Jose monasterioaren fundazioa.
‎dio Teresak berak epilogoan. Data hau dela-eta A. Bañezek ohartarazten du, Teresak jartzen duen data hau lehen idazketari dagokiola; gero, bigarren idazketa egin zuenean, eta hau da guganaino iritsi dena?, data horren ondoren gertaturiko hainbat gauza gehitu zituen, esaterako San Jose monasterioaren fundazioa.
‎Ireki begiak Jainkoaren maitasunagatik. Kontuan izan Jesu Kristoren egiazko zaldunak eta haren Elizaren printzeak, esaterako san Pedro eta san Paulo, ez zirela joan zuek zoazten bidetik. Zuentzat beste bideren bat izango dela uste duzue ala?
‎4 Biziki poztu naiz abitu hartze eta profesaz; eman zorionak nire partez, eta esan San Frantziskori oso atsegin zaizkidala beraren gutunak, baita besteenak ere; barka diezadatela ezin erantzun izatea. Han nituen gutunak ez ziren ezer hemen ditudanen ondoan, hemen ikaragarria baita.
‎37 Ez erakutsi barruko deboziorik, hartarako behar handia izan ezik; nire sekretua niretzat diote san Frantziskok eta san Bernardok.
‎–Jauna bilatu egin behar da aurkitzeko eta aurkitu ondoren jarraitu bilatzen? dino San Agustinek. Jauna gure bihotza baino sakonagoa dalako, gure adimena baino argiagoa, gure maitasuna baino maitagarriagoa.
‎Oroimena orainaldian jokatzen dela diote San Agustinek eta Karlos Linazasorok. Alabaina, oroitzapen mingarri batzuk ezin dira gainditu, ezin zaie buelta eman.
2016
‎Sakanako jende askorekin dagoeneko harremana badutela gaineratu zuen, “pila bat San Juan baleontzia ikusten egon da. Harreman horien bitartez, ausartuko nintzateke esaten San Juanen familia sortzen ari garela. Guretako hunkigarria da.” Nafarroako Gobernuko Turismoko Marketinaren eta Produktuen Garapenerako Zerbitzuko Zuzendari Iñaki Martinez de Virgala Lusarretak ekimenaren garrantzia aitortu zuen.
‎Erran nahi baita 200 aleko argitalpen faksimile urria, Juan San Martin Ortiz Zaratekoaren ardurari eskerrak eginikoa, 1991 urte kapikuako abenduaren hogeita hamaikagarrenean aterea, hots San Silvestreren egun hotzean, betiere, Euzko Legebiltzarraren eskutik. D.J.EA. akronimoaren atzean nor zegokeen, ordea, ez zigun esan San Martin jaunak, alabaina, egun, jakin badakigu Jose Felix Amundarain izan zela lan horren itzultzailea.
2017
‎Eta badio san Anbrosiok ere (Epistolarum classis I, 63 ep., 85):
‎quia qui innocentiam erga alios exhibet, nihil est quod pati ab aliis formidet, habet enim quasi arcem firmissimam simplicitatem suam, nec suspectus est pati, quod se fecisse non meminit. Ez da kontzientzia sinplea, laua eta malezia gabea baino gauza dohatsuagorik dio san Gregoriok (Moralia, XII, 39 k., 44). Malezia gabe, sinpleki, gogoan gaitzik ez daukala dabilena ez da deusen beldur; iruditzen zaio halakoari ezen bere sinpletasuna eta intentzio ona duela gaztelurik eta dorrerik aski; eta berak besteri egiten ez diona ez diezaiokeela berari ere bestek egin.
‎Badakigu gaiztakerian pentsatzen, irauten eta pertseberatzen, baina ez ontasunean. Eta badio san Agustinek (58 serm., De tempore, 1) ezen honela bekatutan egoteak eta pertseberatzeak haserretzenago duela Jainkoa, bekatu egiteak berak baino:
‎Si poenitens es, noli facere; si facis, certe poenitens non es dio san Agustinek (De vera et falsa poenitentia, 10 k.). Baldin bazara penitente, baldin lehen eginaz damu baduzu, ez dagizula gehiago; zeren baldin egiten baduzu, ageri da ez zarela penitente, ez duzula lehenaz damu.
‎Omnium vitiorum quasi magistra quaedam atque origo otiositas dio san Krisostomok (36 hom., Matth.). Bizio guztien eta pentsamendu gaizto guztien zimendu, iturburu eta maisu bezala da alfertasuna.
‎Otiosus Esau amisit primatus benedictionem, quia maluit accipere quam quaerere dio san Anbrosiok (Epistolarum classis I, 63, Ad Vercel.: 99).
‎Voluntas nova quae mihi esse coeperat, non erat idonea, ad superandam priorem, vetustate roboratam dio san Agustinek (Confessiones, VIII, 5 k., 10). Ene borondate berriak ez zuen indarrik asko borondate zaharra garaitzeko.
‎Hala dio san Agustinek (ubi supra: 12) gertatzen zitzaiola aldi batez berari ere:
‎Et tamen servatur et durat per saecula. Etsi casus vitreo vasi timentur, senectus ei et febris non timetur dio san Agustinek (De Scripturis, 109 serm., 1 k., 1). Zer da beirazko ontzia baino gauza samurragorik eta hauskorragorik?
‎Vita nostra naviganti similis est, namque qui navigat stat, iacet, vadit, quia impulsu navis ducitur. Gure bizitza itsasoz doana bezala da dio san Gregoriok (Epist.: VII, 29 ep., Ad Andream).
‎Vigilate ergo, fratres mei, quia nec sanctiores Davide nec fortiores Samsone, nec sapientiores Salomone vos esse video. Zaudete, beraz, iratzarririk, ene anaia maiteak dio san Agustinek (Ad fratres in eremo, 17 serm.), zeren ez dakusat nik zaretela zuek Dabid baino santuago, Sanson baino ausartago eta ez Salomon baino jakintsuago.
‎Ne dicatis vos habere animos pudicos, si habeatis oculos impudicos, quia impudicus oculus animi impudici est nuntius. Ez dezazula esan dio san Agustinek (Regula: " De habitu...", 6) bihotz garbiak eta prestuak dituzuela, baldin begi likitsak eta ahalkegabeak badituzue.
‎Esan behar da gauza gaiztoa eta okasiotsua dela dantza, hartaz dioenean san Agustinek (Enarrationes in Psalmos [2], 91, 2):
‎Honela dio san Agustinek esaten dutela jende suerte batzuek.
‎quia quanto magis earum sapor percipitur, eo amplius cognoscitur, quod amplius ametur. Beste janariek hiltzen dute apetitua dio san Gregoriok (Evangelia, 36 hom., Evang. Luc.
‎Si vis sustinere laborem, attende mercedem dio san Agustinek (Enarratio in Psalm., 36, 2 serm., 16). Nahi baduzu iraun lanean, pentsa ezazu ordainketan eta irabazian.
‎Condimentum cibi ieiunium est. Quanto avidior appetentia, tanto esca iucundior dio san Anbrosiok (De Elia et ieiunio, 9 kap., 32). Janariaren jakia baraua da eta gosea.
‎Omnes sancti adiuvantur a Deo, sed intus, ubi nemo videt dio san Agustinek (Enarratio in Psalm., 53, 8). Santu guztiak dira Jainkoak lagunduak eta faboratuak.
‎Bai, bazekien dio san Krisostomok (17 hom., Genes. 3, 2 k.).
‎Quod quidem gaudium non operatur divitiarum copia, non fallax mundi gloria, non prolis fecunditas, non corporis sanitas, sed tantum conscientiae puritas. Plazer espiritualera, arimako alaitasunera gonbidatu nahi zaituztet egungo egunean, neure anaia maiteak dio san Agustinek (Ad fratres in eremo, 10 serm.: De puritate conscientiae).
‎Non est virginitas quae praetio emitur, non virtutis studio possidetur dio san Anbrosiok (Epistolarum classis I, 18 ep., 12). Ez da, ez, birjintasuna diruaren pisuz eta gure indarrez eta bertutez erdiesten den gauza, zeren haragiak haragia bentzutzea, naturak natura azpiratzea gaitz da.
‎Eta badio san Mateok ere (Mt 6:34):
‎Hala dio san Agustinek ere (Enchiridion, 65 k.):
‎Eta badio san Jeronimok ere (Epistolae, 148, Ad Celantiam, 10):
‎Non sic est Deus misericors, ut sit iniustus dio san Agustinek (Enarratio in Psalm. 39, 19).
‎Nihil praetiosius tempore et heu nihil eo vilius invenitur dio san Bernardok (Flores seu sententiae). Ez da munduan gauza preziatuagorik denbora baino; ordea, ai, ez da egungo egunean gauza ezdeusagorik edireten!
‎Honela dio san Agustinek.
‎Quod si hoc non esset, sed omnibus esset manifestum quod non iures, crede mihi dicenti, quod vel solo nutu plus crederetur tibi quam iis qui multa iuramenta dederant. Munduak balekusa ez duzula batere juramenturik egiten eta ez gezurrik esaten, baina beti egiaz mintzo zarela, eta fama hartan bazeunde, sinets nazazu dio san Krisostomok ezen orduan zure hitz sinpleari eta bakunari, eta are keinuari eta aieruari ere, sineste gehiago eman lekiokeela anitz arnegu eta juramentu egiten dutenei baino.
‎Sicut excessus irae est malus et vitiosus, ita moderatae irae deffectus a iusta reprehensione et peccati labe non est immunis dio san Tomasek (S. Th., 2, 158, 8).
‎Neque damus aliter disciplinam filiis, nisi aliquamtum irascendo dio san Agustinek (De Verb. Dom., 16 hom.).
‎Eta badio san Krisostomok ere (25 hom., Joan 3):
‎Mansuetus sibi ipsi dulcis, et aliis est utilis, iracundus vero et sibi insuavis eta aliis damnosus dio san Krisostomok (7 hom.). Gizon bakezkoa, mantsoa, sosegatua eta hitz onetakoa gozo da beretzat, eta besterentzat atsegin eta plazent; halakoarekin guztiek dute laket, guztiek nahi dute ibili eta egon.
‎Hala dio san Krisostomok (47 hom.):
‎Halatan dio san Basiliok (Hom. De ira):
‎Cogita quod non est in se, qui vituperat, sed insanit, et non moleste feres contumelias ipsius dio san Krisostomok (88 hom., Mateo 27). Pentsa ezazu ez dagoela bere baitan gaizki esaten ari dena, baina adimenetik kanpoan dela; eta baldin hala pentsatzen baduzu, errazki pairatuko dituzu egiten dizkizun bidegabeak.
‎Eta badio san Gregoriok ere (Moralia, V, 45 k., 81):
‎Zer trabailu da etsaiari barkatzea? Ez bat ere dio san Krisostomok (20 hom., Mateo 6), zeren ez da hartarako itsasorik iragan behar, ez bidean ibili, ez mendian gora igan, ez dirurik gastatu, ez gorputzik higatu eta ez beste lanik hartu; nahia behar da eta ez besterik.
‎Kondenatuaren penatzea konparatzen da ardiaren belar jatearekin. Hala dio san Gregoriok (Moralia, IX, 7 k.):
‎Voluissent sine fine vivere, ut sine fine possent in peccatis permanere dio san Gregoriok (Dialogi, 44 kap.). Nahi zuketen amaigabe bizi amaigabe bekatutan egoteko, eta, halatan, amaigabeko gaztigua ere ematen zaie.
‎Qui diluvii tempore fuerunt, si minas timuissent, periculum non sustinuissent, et si nos minas timuerimus, periculum non subibimus. Zuk nahi zenuke Jainkoaren mehatxuak ez litezen mehatxu baizik; bada, hori zure eskuan dago dio san Krisostomok. On zaitez, hobe zaitez, eta ez dira mehatxu baizik izango.
‎Sicut tu nos bona vis habere sic et nos volumus bonum habere dominum. Esadazu, otoi dio san Agustinek (12 serm., De verbis Domini): nahi ote zenuke deus ere gauza gaiztorik?
‎Si poenitentiam non egeritis omnes simul peribitis dio san Lukas ebanjelariak (Lk 13:5). Baldin egiten ez baduzue penitentzia, guztiok fin gaitz elkarrekin egingo duzue.
‎Namque si ibi vulnus non sit, sanumque sit illud quod conscientia vocatur, ubicumque alibi passus fuerit tribulationes, illuc confugiet, et ibi inveniet Deum dio san Agustinek (Enarratio in Psalm., 45, 3). Gizonak tristatua, atsekabetua eta egitekoz betea dabilenean, baldin bere barren hartan zauririk ez badu, bere kontzientzia sendo badu, hara laster egiten du, han Jainkoa edireten du eta han harekin batean bere burua kontsolatzen du.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
dio 73 (0,48)
esaten 7 (0,05)
badio 6 (0,04)
diote 5 (0,03)
esan 4 (0,03)
esaterako 4 (0,03)
dino 2 (0,01)
dioen 2 (0,01)
dioenean 2 (0,01)
esango 2 (0,01)
zioen 2 (0,01)
zioten 2 (0,01)
Esate 1 (0,01)
diozu 1 (0,01)
esanez 1 (0,01)
esate 1 (0,01)
esateko 1 (0,01)
ziotenez 1 (0,01)
Argitaratzailea
Booktegi 45 (0,30)
ELKAR 16 (0,11)
Labayru 8 (0,05)
Berria 7 (0,05)
Karmel Argitaletxea 6 (0,04)
Euskaltzaindia - Liburuak 5 (0,03)
UEU 5 (0,03)
Pamiela 4 (0,03)
goiena.eus 3 (0,02)
Karmel aldizkaria 3 (0,02)
Jakin liburuak 3 (0,02)
Consumer 2 (0,01)
EITB - Sarea 2 (0,01)
Bertsolari aldizkaria 2 (0,01)
Euskaltzaindia - EHU 1 (0,01)
aiurri.eus 1 (0,01)
Guaixe 1 (0,01)
Noaua 1 (0,01)
Susa 1 (0,01)
Hitza 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia