Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 2.288

2009
‎Eta ni orduentxe pozik, ba. Da hareri uzandreari esan notsen urten neben orduen, ba: «Nire nezezidadean, beharrean, aurkituten bazara, nik emongotsut zuri somantea, niri emote ostazun moduen».
‎Hau eztoa inora be kriada, ze nahikoa sufridu deu deukon edaderako ta». Da berak esanotsen, uzabandrek, ba, ze, hako Marik esan otsen, ba, ze: «Ia.
‎Ta, gero, pregunteu ostan da: «Bai, te pozik», esan notsen. «Pozik joango naz zugana.» Ze ezetuten neuen nor zan da.
‎Da handik i urtebete edo bi eztakit ixingo bazirean, Bilbora joan nitzen, eztait pa, errekaduren bat eiten, eztait zetan. Da esan notsen, ontxe be akorduan deket ze lekuten, Bidebarrietan, kantoian, topau neuen hori uzandreori. Da esan neutsean:
‎Da esan notsen, ontxe be akorduan deket ze lekuten, Bidebarrietan, kantoian, topau neuen hori uzandreori. Da esan neutsean: «Orain eztoste ardurauko guardia danak etorrita be; baina ontxe emon biotsut nik plastadea».
‎«Ni, ez. Ni amagaz etzera» esan notsen. «Honan honan enoa egoten.
‎Ni negar hutsean. Da, uzaba etorri jatan, beharretik etor zan da esan notsan. «Zer pastan jatzu?».
‎«Zer paseu? Nik etxera joan gurot, ta eztot hemen egon gure.» esan notsen. Da bueno, ba:
‎Cesare Pavese ren Il mestiere di vivere (1950), Bi­zitza lanbide izenburuaren oihartzuna eta omenaldia. Arestian esan dut Magrisek bezala ibilbide geografiko batean zehar eginiko hausnarketa sozio historiko eta literario «apala» egitea zuela xede; sakonean, ordea, kultur langintza ofizio bilakatu duenaren bizitza bi­lakatu zaio hizketagai. Turingo arkupeetako oregano usainaren usman, Pavesek bere burua hil zuen Hotel Romara joaten diren «jakin gose morbosoak» aipatzen ditu.
‎Bestalde, Anjel Lertxundiren Zoaz infernura, laztana idatzian tragedia humano bat agertzen zaigu, ondo muntatuta, esango nuke modu zinematografiko batean muntatuta, baina istorioaren interesgarritasuna­ren iragazia doi doi pasatzen duena.
‎Ados nago Muñozen nobelaz esan duzunarekin, Jacinto. Iruditzen zait edozein irakurlek goza dezakeela Antzararen bidea irakurriz.
‎Bizia lon gai berari heldu ziola argudia liteke, baina nire ustez Antzararen bidea lan osoagoa da. Eta ez dut hau esaten nobela bat delako; Bizia loko narrazioetako batzuk topikoetan erortzen zirela iruditu zitzaidan eta, alde horretatik, obra bezala ez ninduen asebete. Antzararen bideak, berriz, egoeraren konplexutasuna ezin hobeto jasotzen du.
‎Jurgi Kintanak, bestalde, «euskal idazle galduaren bila» egiten duen bilaketan Iban Zalduak proposaturiko kimera baten ehizari ekiten dio, soil soil esanda 1810 eta 1940 artean euskal literaturan falta omen den poeta sinbolista edota nobelagile errealistaren bilaketari. Liburuak, Uribek eskatu bezala, etxeko ateak zabaltzen dizkio irakurleari eta ustezko txirotasun edota desordenu horren zioez hausnartzen.
‎Liburuak, Uribek eskatu bezala, etxeko ateak zabaltzen dizkio irakurleari eta ustezko txirotasun edota desordenu horren zioez hausnartzen. Hala dio idazle galdu hori izateko jaioa zatekeen Jean Etxeparez, «Alta, Aldudeko medikuak ere ezin izan zituen osoki saihestu testuinguruak ezarritako mugak eta euskal sistema literarioaren ahuleziak» (55 or.).
‎Ez dakit oso ados nagoen Azkueren eta Agirreren arteko enkontruari ematen diozu (e) n garrantziarekin, atal hori irakurri nuenean eleberriaren hari tematiko nagusitik ihes egiten zuen hausnarketa gisara ulertu bainuen neuk. Edo beste modu batera esateko , azken unean gai/ hari narratibo berri bat eransten zela iruditu zitzaidan, hausnarketa interesgarria iradoki arren, ordura arteko lerro eta koherentziatik aldentzen zena.
‎Kontakizunak egiaren zati bat bakarrik azaleratzen duela esaten zaigu (57 or), eta egia horiek antzemateko, literaturak ñabardunak jaso behar dituela. Horregatik dute hainbesteko pisua eleberri honetan autofikzioak eta metaliteraturak (155 or.), eleberria nola idazten duen etengabe aipatuz, familia bateko hiru belaunaldiei buruz idazten baitu narratzaileak.
‎Uriberen azken lanari buruz diozunarekin ados nago, Marijo. Iruditu zait fragmentazio horretan geratu dela egilearen ahalegin guztia.
‎Iruditu zait fragmentazio horretan geratu dela egilearen ahalegin guztia. Erromantikoek esaten zuten fragmento bakoitza osotasun bat dela, eta osotasuna fragmento multzoa. Ikusi dut fragmento bakoitza, baina osotasuna ez.
‎Klabea bilatu behar bada, 52 orrialdean dioena , «Aitaren erantzuna ez zen edonolakoa izan, kontakizun baten bitartez erantzun zidan?», ez da baztertzekoa.
‎Nolanahi, Jurgik amaiera irekia eman dio Urre urdinaren lurrinari, dugun tradiziotxoa dugula ere, haren ezagutzaren beharra aldarrikatuz. Bai jarraitzeko, edota, zer esanik ez, transgreditzeko.
‎Barkatuko didazue, azken orduan, sarrera berri bat ireki izana, baina gauza pare bat esan nahi nituen Jokin Muñozen Antzararen bidea eleberriaz. Orain artean aipatu direnez gain, beste pare bat gauza nabarmenduko nituzke nik.
‎Estanpa kostunbrista bare askoak diruditenak detaile txiki batek itzulipurdikatzen ditu, besterik ez bada, irakurlearen go­goan. «Udako bidaia» komentatu dugu biok, eta narrazio labur horretan icebergaren punta erakusten dela esaten badut, gehiegi esaten ari naizela iruditzen zait. Atzean duen mamia sekulakoa da esaten duenaren aldean.
‎«Udako bidaia» komentatu dugu biok, eta narrazio labur horretan icebergaren punta erakusten dela esaten badut, gehiegi esaten ari naizela iruditzen zait. Atzean duen mamia sekulakoa da esaten duenaren aldean. Irakurleak eraiki du, hortaz, istorio osoa (edo ahal duena).
‎Hain zuzen, Zoaz infernura, laztanari gehien eskertu dio­dana zera izan da, hain egoera gogorra itzulingururik gabe eta, batez ere, melodraman erori gabe aurkeztu izana. Zeren Rosa tratu txarren biktima izango da, baina horrek ez du esan nahi pertsona bezala kontraesanik ez duenik. Lertxundik oso ondo jakin du Rosaren psikologia konplexua islatzen, bere biktima izate hori baino haruntzago joanez.
‎Arrazoi duzue azken aldiko liburu aipagarrietako bat Zoaz infernura laztana liburua dela esatean . Bi­kote harremanak ditu aipagai, eta bereziki harreman horietan sortzen diren menpekotasun harremanak.
‎Zergatik? Batetik, bere irakurketa atsegin izan dudalako (eta ez nik bakarrik, antza, 2006ko Euskadi Saria eman baitzioten), baina batez ere, euskarazko ipuin liburu askoren aldean eite diferentea duelako, ausartuko nin­tzateke esatera generoan maisu diren katalanen bidean (Quim Monzó eta Sergi Pàmies, nagusiki). Etorkizuna bildumako ipuinen artean gorabeherak daudela esatea ezer gutxi esatea bada ere, narrazio laburrenen alde egingo dut nik.
‎Batetik, bere irakurketa atsegin izan dudalako (eta ez nik bakarrik, antza, 2006ko Euskadi Saria eman baitzioten), baina batez ere, euskarazko ipuin liburu askoren aldean eite diferentea duelako, ausartuko nin­tzateke esatera generoan maisu diren katalanen bidean (Quim Monzó eta Sergi Pàmies, nagusiki). Etorkizuna bildumako ipuinen artean gorabeherak daudela esatea ezer gutxi esatea bada ere, narrazio laburrenen alde egingo dut nik. Iñaki Aldekoaren hitzetan, 90etan ipuinak substantzia argumentalaren galera izan zuen, eta zenbait autoreren kasuan nobelaren eta lirikaren arteko genero bilakatu (Pàmiesek ere gauza bera aitortu izan du inoiz).
‎Batetik, bere irakurketa atsegin izan dudalako (eta ez nik bakarrik, antza, 2006ko Euskadi Saria eman baitzioten), baina batez ere, euskarazko ipuin liburu askoren aldean eite diferentea duelako, ausartuko nin­tzateke esatera generoan maisu diren katalanen bidean (Quim Monzó eta Sergi Pàmies, nagusiki). Etorkizuna bildumako ipuinen artean gorabeherak daudela esatea ezer gutxi esatea bada ere, narrazio laburrenen alde egingo dut nik. Iñaki Aldekoaren hitzetan, 90etan ipuinak substantzia argumentalaren galera izan zuen, eta zenbait autoreren kasuan nobelaren eta lirikaren arteko genero bilakatu (Pàmiesek ere gauza bera aitortu izan du inoiz).
‎Desberdinak euren artean, noski, bildumaren aniztasunaren erakusle, baina ezaugarri komunak dituztenak: esandakoak baino garrantzi handiagoa du esan gabeak, iradokitzaileak dira oso, argumentuaren aldean giroak, sentsazioek, emozioek dute pisua?
‎Desberdinak euren artean, noski, bildumaren aniztasunaren erakusle, baina ezaugarri komunak dituztenak: esandakoak baino garrantzi handiagoa du esan gabeak, iradokitzaileak dira oso, argumentuaren aldean giroak, sentsazioek, emozioek dute pisua?
‎Estanpa kostunbrista bare askoak diruditenak detaile txiki batek itzulipurdikatzen ditu, besterik ez bada, irakurlearen go­goan. «Udako bidaia» komentatu dugu biok, eta narrazio labur horretan icebergaren punta erakusten dela esaten badut, gehiegi esaten ari naizela iruditzen zait. Atzean duen mamia sekulakoa da esaten duenaren aldean.
‎Esate baterako, hilerriko artxiboetako mapetan izenak eremu bat markaturik zuen, baina oroitarria beste leku batean agertuko zen. Beste batzuetan, bazen datu bat gorpua leku batean ehortzia zela zioena , baina ez zen oroitarririk, ez han, ez beste inon.
‎Ez dago ebidentziarik frogatuko duenik Maleschevarriak semerik bazuen ala ez. Artxiboetan ezkondua zegoela esaten da. Ez da seme alabarik aipatzen, baina aurkakorik ere ez da inon ageri.
‎Berriki ikertuak izan diren artxibo hauek zenduen ondorengoei arbasoen heriotzaren arrazoiak argitu dizkie kasu batzuetan. Esaterako, Gernikako sendi batek beti pentsatu izan du haien ahaidea sifiliak hil zuela, baina artxiboek diotenez tuberkulosiak hil zuen. Bestelako kausak agertzen dira beste batzuetan? «alkohola», «zahartasuna», «suizidioa», «armen zauriak»?, baina ez dakigu zer informazio eman zitzaion Euskal Herriko sendiari.
‎Normalean, esaten dutena baino hobeak gara, eta garena baino gaiztoagoak.
Diotenez , hobe bakarrik konpainia txarrean baino. Nik ez dut bien artean desberdintasunik ikusten.
Esaten dugu: egia jakin nahi dut!
‎Bertutea erdi parean dagoela esan ohi da. Giza-ana­tomiari erreparatzea besterik ez dago.
Esan behar duzuna ez bada isiltasuna baino ede rragoa, ez zaitez kezkatu. Horretarako daude eskuko telefonoak!
‎Ondo bizitzea bizitzea baino hobea da (Aristoteles). Nork esan zuen bizi kalitatearena gizarte posmo dernoaren asmakizuna zela?
‎Baina pauso hori eman ezin bada, ezin da eman eta kito. Eta ez dago zer esanik gehiago.» Chandlerren hitzak dira, ez nireak.
‎Eta, hala ere, poesia (ez esan inori poesia denik, ez erabili izen hori alkandora parpailadunak eta musketierren floretea ager ez daitezen jendearen buruan; esan perfomerra zarela edo spoken word egiten duzula sikiera, edo slam poetry edo triki poetry, besterik ez bada). Eta, hala ere, poesia, diogu, abantailaz betetako generoa da:
‎Eta, hala ere, poesia (ez esan inori poesia denik, ez erabili izen hori alkandora parpailadunak eta musketierren floretea ager ez daitezen jendearen buruan; esan perfomerra zarela edo spoken word egiten duzula sikiera, edo slam poetry edo triki poetry, besterik ez bada). Eta, hala ere, poesia, diogu, abantailaz betetako generoa da:
‎Eta, hala ere, poesia (ez esan inori poesia denik, ez erabili izen hori alkandora parpailadunak eta musketierren floretea ager ez daitezen jendearen buruan; esan perfomerra zarela edo spoken word egiten duzula sikiera, edo slam poetry edo triki poetry, besterik ez bada)? Eta, hala ere, poesia, diogu , abantailaz betetako generoa da: «poesia gauetako tele dendako iragarkietan saltzen dituzten trepeta horien antzekoa da», dio Chirbesek, «kableak eta pilak dituzten traste horietaz ari naiz, gorputzeko edozein partetan jarri eta haiek bakarrik giharrak sasoi puntuan jartzen dizkizutenak, zimurrak kendu edo tripa gutxitzen dizute zuk zirkinik ere egin beharrik gabe.
‎Eta, hala ere, poesia, diogu, abantailaz betetako generoa da: «poesia gauetako tele dendako iragarkietan saltzen dituzten trepeta horien antzekoa da», dio Chirbesek, «kableak eta pilak dituzten traste horietaz ari naiz, gorputzeko edozein partetan jarri eta haiek bakarrik giharrak sasoi puntuan jartzen dizkizutenak, zimurrak kendu edo tripa gutxitzen dizute zuk zirkinik ere egin beharrik gabe. Poesia irakurriz gero orduerditxo bipila igaro dezakezu orrialdea pasatu ere egin gabe.
‎Chirbesek gehiago ere badio : «Ordaindu liburu bakoitzarekin erruren bat, edo saiatu ordaintzen, behintzat.
‎Hori da, hara, geure tragedia ederra: poema txar bakar bat ere ezin diogula geure buruari permititu. Bat bera ere ez.
‎Horregatik, poesiak zehatza eta doia izan behar du. Intentsitateak kontzentrazioa esan nahi du [orduan eta kontzentrazio handiagoa, are eraginkorragoa disolbatzean, erantsiko luke disoluzioaren apologistak], baina honek ez du esan nahi, ezta gutxiagorik ere, poema ulertu egin behar denik. Kontua da zeri esaten ote diogun guk, ulertzea?.
‎Horregatik, poesiak zehatza eta doia izan behar du. Intentsitateak kontzentrazioa esan nahi du [orduan eta kontzentrazio handiagoa, are eraginkorragoa disolbatzean, erantsiko luke disoluzioaren apologistak], baina honek ez du esan nahi, ezta gutxiagorik ere, poema ulertu egin behar denik. Kontua da zeri esaten ote diogun guk, ulertzea?.
‎Intentsitateak kontzentrazioa esan nahi du [orduan eta kontzentrazio handiagoa, are eraginkorragoa disolbatzean, erantsiko luke disoluzioaren apologistak], baina honek ez du esan nahi, ezta gutxiagorik ere, poema ulertu egin behar denik. Kontua da zeri esaten ote diogun guk, ulertzea?. Ferraterrek tranpa egiten zigun poema bat gutun komertzial baten eran ulertu behar zela esaten zuenean.
‎Kontua da zeri esaten ote diogun guk, ulertzea?. Ferraterrek tranpa egiten zigun poema bat gutun komertzial baten eran ulertu behar zela esaten zuenean. Esaldia burutsua da, eta denok ulertzen dugu zertaz ari den, baina tranpa egiten duela uste dut, poema bat ulertzea gutun merkantil bat ulertzea baino prozesu konplexuagoa delako.
‎Informazioaren teorian, kutxa beltza? esaten diogun hori. Informazio bat sartu eta beste bat irteten da kutxa beltzera, kutxa beltzaren barruan zer gertatu den oso ongi jakin ez dakigularik.
‎Poema batera ere, pertsona bat animo egoera jakin batekin sartzen da, hau da, bere barne oreka etengabe zalantzan jartzen duten beldur, tristezia eta galerek eragiten dioten desorden batekin sartzen da[?]. Poema horretatik irtetean desorden hori txikiagoa bada, esan nahi du poema on bat zela, eta ulertu egin dela. Ez daude kutxa beltz asko, geure bakardadea bertara sartu eta handik nolabaiteko kontsolamenduarekin eta modu ordenatuagoan ateratzen dena.
‎Kameren hiper oparotasunak eta pildora bisualak han eta hemen ugaritu izanak, eta are, pildora horien protagonista gu geu izateak? hutsala dena mini heroiko bilakatzea ekarri du («Bienvenido al universo tú» dio Nokia N97 telefonoak saltzeko iragarki esanguratsuak; euskarazko albisteen kudeaketarako webguneetako baten izena «zuzeu» izatea ere sintomatikoa ez al da?).
‎famoseoaren ustiapena bera, industria amerikarrak zinemari hertsiki lorturik sortu zuen star systemaren jarraipena besterik ez litzateke. Arteak bizitzari baino, bizitzak arteari gehiago kopiatzen diola zioen Oscar Wilden errana eurena eginez, zinemak amesteko, eta bigarren bizitza bat bizitzeko, ematen duen balizko aukeraren luzapena litzateke second life bera ere.
‎Publizitateak zinemarekin duen lotura ez da atzo goizekoa, Lumière anaiek 1897an Moët Chandon xanpainaren spotak egin zituztela kontuan hartuta... Baina esan liteke iragarkiak egiteko modua gero eta zinematografikoagoa dela: salgaia ilustratzera mugatzen ziren lehen spotak gainditurik, iragartzen den produktuak desagertzera jo du azken urteotan, bere burua ez erakustera, edo spotaren amaiera amaieran soilik agertzera; salgaia saltzeko, hura erakutsi beharrean, istorio bat kontatzeko hautua nagusitu da, edo poema bat sortzekoa, poema barreiatu, desegin, poema ez den poema bat.
‎Commedia desagertu da, demodé dagoela esango du batek baino gehiagok, baina Los Angelesko antzerki eskoletan bada ariketa bat commedia berbera dena, funtsean: irribarrea eta tristura aurpegia dibujatuta zituzten maskara veneziarren ordez, orain, ohiko dantza, kantu eta esgrima eskolekin batera, kirurgialarien maskarekin (aurpegia erdi ezkutuan dutela, alegia), sentimenduak nola adierazi ikasteko ariketak egiten dituzte aktore ikasle amerikarrek, telebistan boladan dauden medikuei buruzko telesailetan lana aurkitzea errazteko.
‎Badaude poeta izatea gustatzen zaien poetak, eta badaude poemak idaztea gustatzen zaienak. Ni behintzat, bat nator Günter Grassekin, idaztearen gauzarik onena idaztea bera dela dioenean . Idaztea eta irakurtzea.
‎Horren froga bizia: Times Squareko Virgin disko denda erraldoian (disko denda ohia esan ), garai batean musikaren tenplua zen horretan, deslekutua izan da musika, metro karratu gehien okupatzen dituena guitar hero simulazio jokoa da orain, non hamabost urteko raperoak eta malandro zapeladunak Angus Young sentitzen diren AC/ DC taldearen punteoak informatikoki birsortzen (kalkatzen) dituztelarik. Hautua eginda dago, zentroa gu gara, eta gu analfabetoak gara, ez digutelako erakutsi bereizten bekatu orijinalaren eta fotokopiaren artean, eta borroka hori galduta dagoelako, nahiz eta ni ez naizen apokaliptikoa.
‎Inor gutxik esango luke, besterik gabe, bi horiek bateragarriak direla. Bi biak letren mundukoak badira ere, lehenak, literaturak, letra gozoen izena eta aipua dakartza; bigarrenak, ostera, aginduen letra astunak biltzen omen ditu aspalditik, askoren atsekaberako.
‎Ezaguna da, literatura unibertsalean, jujeenganako eta justiziarekiko mesfidantza, alderdi baten mendean eta esanetan lerratzen direlakoan; orobat, aurreko aldietan, azken judizioa itxuratzeko behin eta berriro erabili izan diren lur honetako judizio aldiak eta horren protagonistak. Zer esanik ez, administrazio eta burokrazia ez dira salbu geratu, batik bat, aske eta libre ibili nahi izan duten pertsonaia literarioetatik hainbaten aurrean.
‎Horretan, bistan da, legebiltzarrak eta aldizkari ofizialak behar beharrezkoak dira. Beste horrenbeste, esan gabe doa, sorkuntza lanak eman ditzakeen isla eta bultzada.
‎Labur esateko , gizabanakoa gizabanakoei mintza­tzen eta mintzarazten, elkarrekin bizi ahal izateko.
‎Guztiarekin, bere kide askok lortu ez zutena lortu zuen Petek. Arestian esan bezala, bere izenak bizirik dirau Heriotza Ibarreko mapetan, Aguereberry Point delako begiratokian.
‎Aguereberry beste asmo batekin zihoan. Postaz bidali behar zioten dirua jaso nahi zuen, eta jarraian inguru haietan prospekzio lanari lotu. Aspertuta zegoen besteren kontura lan egiteaz, bere urre alorra nahi zuen.
‎Baina Shorty ez zegoen berriketetarako. «Hi, Pete, segi dezagun Ballaratera», esan zion pazientzia galtzen hasita. «Ez, zuk harri hauei begiratu aurretik», eman zion erantzuna Petek.
‎Ez zen izan Shortyren jukutria bakarra. Denei aurkitzailea bera izan zela esaten ibili zen Shorty. Biak ezagutu zituen George C. Pipkinek ez du dudarik:
‎Azken urteetan bere gastu txikietarako dirua behar zuenean baizik ez zuen lan egiten. Pipkinek diosku gogo onez erakutsi ohi ziela bere jabegoa turistei. «Jendea meatzean barna laguntzen ez zen sekulan nekatu eta inoiz ez zuen horregatik kobratu.
‎Pete Aguereberry Shorty Harrisekin zihoan urre aurkikuntza historiko hura egin zenean Harrisburgen, Panamint mendietan; hobeto esanda , Pete bera izan zen aurkikuntza egin zuena. Duela 36 urte izan zen hori, eta geroztik Harrisburgek bat batean sortutako beste mea herri askoren bide berbera hartua du aspaldian.
‎Lana gutxitu, eta Ballarat aldera jotzea pentsatu nuen. Diru pixka bat jasotzekoa nintzen eta hara bidaltzeko esan nien. Heriotza Ibarrean bertan, Shorty Harrisekin egokitu nintzen.
‎Shortyk ez zuen begiratu ere egin. . Harri kozkorra eta lokatza!?, esan zuen. Harri bat puskatu nuen.
‎Shortyk ez zekien idazten, beraz nik paper puska batzuetan bakoitzaren izena jarri, eta harri zapalen artean utzi nituen, bi alorren lau ertzetan. Shortyk esan zuen han geldituko zela eta ez ziola inori ezer esango. Ni Ballarat aldera abiatu nintzen.
‎Shortyk ez zekien idazten, beraz nik paper puska batzuetan bakoitzaren izena jarri, eta harri zapalen artean utzi nituen, bi alorren lau ertzetan. Shortyk esan zuen han geldituko zela eta ez ziola inori ezer esango . Ni Ballarat aldera abiatu nintzen.
‎York zuen izena. Surik ez nuela egin konturatu zela esan zidan. Postak ekarri behar zidan diru pixka baten zain nengoela esan nion.
‎Surik ez nuela egin konturatu zela esan zidan. Postak ekarri behar zidan diru pixka baten zain nengoela esan nion. Gizon batzuk atera ziren saloonetik.
‎Harantz zihoazen zuzenean. Mundu guztia harantz zihoan, esan zutenez. Orduan jakin nuen Emigrant Canyon dik zetorren norbait gure alorretik pasatu zela eta Shortyk hitz egin egin zuela.
‎»Shortyk eta biok markatutako alorra zela hura esan nion Yorki. –Zati bat niretzat uzten baduk, mantenua neure kontu?, esan zidan.
‎»Shortyk eta biok markatutako alorra zela hura esan nion Yorki. . Zati bat niretzat uzten baduk, mantenua neure kontu?, esan zidan. Janaria kargatu eta mendi aldera jo nuen presaka.
‎–Zer ba? Nire alorra duk?, esan nion. Gizona aurrez aurre jarri zitzaidan.
‎Gero jakin nuen Thurman zuela izena. . Shorty Harrisen alorra duk? esan zidan?. Shortyren izena zegok harri artean.?
‎Shortyren izena zeramana. Esan nion Shorty eta biok elkarrekin ginela aurkitu nuenean eta erdi bana egitea erabaki genuela. Garbi ikusi nuen ez zidala sinesten.
‎Azkenean gogoratu nintzen Shortyk ez zekiela idazten eta haren izena nire letraz idatzia zegoela. . Neuk idatzia dela erakutsiko diat? esan nion?, ea hartara sinesten duan.? –Konforme, aurrera?, esan zidan berak.
‎–Neuk idatzia dela erakutsiko diat, esan nion?, ea hartara sinesten duan.? . Konforme, aurrera?, esan zidan berak.
‎Gero bostekoa eman zidan. . Ondo zegok, Pete? esan zidan?. Hire idazkera duk dudarik gabe.
‎Hire idazkera duk dudarik gabe. Muino honen iparreko erdia hirea dela esango zioagu mundu guztiari.?
‎Suari eragitera eta beste egur bat botatzera altxatu zen. Gero esan zuen:
‎«Shortyri aurkikuntza pila egotzi izan zaio. Nevadako Bullfrog, eta baita World Beater ere, Panamint mendietan, ibarraren beste muturrean?, baina beti bazegoen beste norbait, meritua berea zela zioena . Scottyri dagokionez, ehunka istorio egon dira bere meatzeaz, bere gaztelua meatze gainean altxatu zuela diotenak ere badira.
‎«Shortyri aurkikuntza pila egotzi izan zaio. Nevadako Bullfrog, eta baita World Beater ere, Panamint mendietan, ibarraren beste muturrean?, baina beti bazegoen beste norbait, meritua berea zela zioena. Scottyri dagokionez, ehunka istorio egon dira bere meatzeaz, bere gaztelua meatze gainean altxatu zuela diotenak ere badira. Baina sekula ez zen ezertxo ere erregistratu.
‎Inoiz baino aztoratuago azaldu zen. Bere erdia konpainia bati saltzeko asmoa zuela esan zidan. 150.000 dolar eman behar omen zizkioten tituluetan.
‎–Beno? esan zuen?, ni beti eskudiruaren aldekoa izan naiz. Hasiera hartan gizon bat 150.000 dolar ordaintzekoa zen eskudirutan, baina zerbait gaizki atera zen.
‎Baina bizimodu lasaiegia da gazte batentzat. Petek inoiz ez dio kargu hartzen argien distira ikusteko premia sentitzen duenean.
‎«Zer ari haiz, Frenchie?», galdetu zidan. «Alorra markatzen», esan nion. «Zer, dena heuretzat nahi al duk?
‎«Ondo zegok», eskuak saihetsetara jaitsi zituen. Nire mantenuaz arduratzen zen gizonarentzat alorra markatzen ari nintzela esan nion. «Ez hik ez beste inork ez zian muino honetaz ezer jakingo, Shortyk hitz egin ez balu», esan nion.
‎Nire mantenuaz arduratzen zen gizonarentzat alorra markatzen ari nintzela esan nion. «Ez hik ez beste inork ez zian muino honetaz ezer jakingo, Shortyk hitz egin ez balu», esan nion. «Hori hala duk», aitortu zuen.
‎«Zer da hori? Zer da hori, ordea?» esan zuen. «Zaldirik ez!
‎–Zergatik ez nuen bidesaririk eskatzen galdetzen zidan jendeak, alegia zergatik ez nion jendeari ordainarazten hara igo eta begiratzeagatik? esan zigun?. Inoiz ez nuen horrelako asmorik izan.
‎–Nik dezakedana baino gehiago kostatuko litzateke, eta ez dakit ezer horrelako negozioei buruz? esan zigun?. Zaharregia naiz, eta berandutxo da beste lan batean hasteko.
‎«Egun batean norbaitek esan zidan,. Pete, zergatik ez duk meatzaritzan proba egiten. Orain egiten duana baino gogorragoa ezin duk izan?.
‎Orain egiten duana baino gogorragoa ezin duk izan?. . Ezer ez zekiat meatzaritzaz?, esan nion nik. Eta berak,. Hik azpiak atera?.
‎Eta berak,. Hik azpiak atera?. Ez nekien zer zen azpiak ateratzea, baina saiatuko nintzela esan nion. Handik hiru astera meatzea itxi egin zen.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
esan 2.288 (15,06)
Lehen forma
esan 911 (6,00)
esaten 338 (2,23)
esango 158 (1,04)
dio 129 (0,85)
esateko 73 (0,48)
esanda 59 (0,39)
Esan 48 (0,32)
zioen 47 (0,31)
esatea 37 (0,24)
esanez 35 (0,23)
diot 30 (0,20)
esanik 27 (0,18)
zioten 21 (0,14)
dioenez 18 (0,12)
diote 15 (0,10)
diosku 14 (0,09)
diozu 14 (0,09)
esatera 14 (0,09)
Esaten 13 (0,09)
dioen 11 (0,07)
esandako 11 (0,07)
diogu 10 (0,07)
dioena 9 (0,06)
diotenez 9 (0,06)
esandakoa 9 (0,06)
zioen bezala 9 (0,06)
dioskunez 8 (0,05)
Esango 7 (0,05)
dioen bezala 7 (0,05)
Diotenez 6 (0,04)
esanen 6 (0,04)
esatean 6 (0,04)
zioenez 6 (0,04)
diodan 5 (0,03)
diotso 5 (0,03)
esandakoak 5 (0,03)
zioena 5 (0,03)
diodanean 4 (0,03)
dion 4 (0,03)
dioten 4 (0,03)
Esadazu 3 (0,02)
baitiote 3 (0,02)
dioenean 3 (0,02)
diogula 3 (0,02)
diotelako 3 (0,02)
diotenak 3 (0,02)
esan ondoren 3 (0,02)
esatearren 3 (0,02)
esaterako 3 (0,02)
esaterakoan 3 (0,02)
zioskun 3 (0,02)
ziotson 3 (0,02)
Badiotsuet 2 (0,01)
Dio 2 (0,01)
Diote 2 (0,01)
Esateko 2 (0,01)
badio 2 (0,01)
diodala 2 (0,01)
dioenak 2 (0,01)
dioenarekin 2 (0,01)
diogun 2 (0,01)
dioskuna 2 (0,01)
diotenean 2 (0,01)
diozue 2 (0,01)
diozun 2 (0,01)
diozunean 2 (0,01)
esaiozu 2 (0,01)
esanaz 2 (0,01)
esanez gero 2 (0,01)
ziotelako 2 (0,01)
ziotenez 2 (0,01)
Badiosku 1 (0,01)
Badiot 1 (0,01)
Diodan 1 (0,01)
Diogunaren 1 (0,01)
Diot 1 (0,01)
Esaguk 1 (0,01)
Esaguzu 1 (0,01)
Esaiezu 1 (0,01)
Esandako 1 (0,01)
Esandakoaren 1 (0,01)
Esandakoaz 1 (0,01)
Esandakoaz gain 1 (0,01)
Esanen 1 (0,01)
Esanez 1 (0,01)
badiogu 1 (0,01)
badiok 1 (0,01)
badiosku 1 (0,01)
badiot 1 (0,01)
badiotsut 1 (0,01)
badiozu 1 (0,01)
baitio 1 (0,01)
bazioen 1 (0,01)
bazioten 1 (0,01)
diodana 1 (0,01)
diodanaren 1 (0,01)
dioenaren arabera 1 (0,01)
dioenari 1 (0,01)
dioguna 1 (0,01)
diok 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
esan nahi 84 (0,55)
esan behar 53 (0,35)
esan ezan 42 (0,28)
esan ez 38 (0,25)
esan bezala 26 (0,17)
esan gabe 14 (0,09)
esan omen 11 (0,07)
esan ohi 10 (0,07)
esan ari 6 (0,04)
esan bera 6 (0,04)
esan ere 6 (0,04)
esan modu 6 (0,04)
esan al 5 (0,03)
esan euskara 5 (0,03)
esan ezer 5 (0,03)
esan hori 5 (0,03)
esan moduan 5 (0,03)
esan ostendu 5 (0,03)
esan ote 5 (0,03)
esan berri 4 (0,03)
esan den 4 (0,03)
esan egin 4 (0,03)
esan gogo 4 (0,03)
esan hitz 4 (0,03)
esan ikasi 4 (0,03)
esan liburu 4 (0,03)
esan ni 4 (0,03)
esan ahal 3 (0,02)
esan bloom 3 (0,02)
esan etorri 3 (0,02)
esan eutsi 3 (0,02)
esan galde 3 (0,02)
esan gauza 3 (0,02)
esan gu 3 (0,02)
esan hau 3 (0,02)
esan idazle 3 (0,02)
esan inor 3 (0,02)
esan nor 3 (0,02)
esan Andima 2 (0,01)
esan Borges 2 (0,01)
esan Etxepare 2 (0,01)
esan Lafitte 2 (0,01)
esan Lur 2 (0,01)
esan Lurra 2 (0,01)
esan Maiz 2 (0,01)
esan aditu 2 (0,01)
esan aintzat 2 (0,01)
esan arrazoi 2 (0,01)
esan asmatu 2 (0,01)
esan ausartu 2 (0,01)
esan bat 2 (0,01)
esan beharreko 2 (0,01)
esan behintzat 2 (0,01)
esan bezalaxe 2 (0,01)
esan bururatu 2 (0,01)
esan egia 2 (0,01)
esan egon 2 (0,01)
esan egun 2 (0,01)
esan elkar 2 (0,01)
esan entzun 2 (0,01)
esan errealitate 2 (0,01)
esan errespetu 2 (0,01)
esan ezin 2 (0,01)
esan gabeko 2 (0,01)
esan gaitasun 2 (0,01)
esan gazte 2 (0,01)
esan guzi 2 (0,01)
esan guzti 2 (0,01)
esan haiek 2 (0,01)
esan hasi 2 (0,01)
esan herri 2 (0,01)
esan hura 2 (0,01)
esan ibili 2 (0,01)
esan idatzi 2 (0,01)
esan irakurle 2 (0,01)
esan izen 2 (0,01)
esan lehen 2 (0,01)
esan merezi 2 (0,01)
esan mesede 2 (0,01)
esan nazi 2 (0,01)
esan nobela 2 (0,01)
esan ongi 2 (0,01)
esan poeta 2 (0,01)
esan ukan 2 (0,01)
esan zendu 2 (0,01)
Konbinazioak (3 lema)
esan nahi ukan 48 (0,32)
esan behar ukan 10 (0,07)
esan behar egon 8 (0,05)
esan ohi ukan 5 (0,03)
esan gabe joan 4 (0,03)
esan behar eduki 3 (0,02)
esan nahi nu 3 (0,02)
esan aintzat hartu 2 (0,01)
esan Andima Ibinagabeitia 2 (0,01)
esan behar ez 2 (0,01)
esan euskara batu 2 (0,01)
esan ez esan 2 (0,01)
esan ez jakin 2 (0,01)
esan ezan ni 2 (0,01)
esan ezer esan 2 (0,01)
esan gabe utzi 2 (0,01)
esan hitz haiek 2 (0,01)
esan Lurra ez 2 (0,01)
esan nahi baita 2 (0,01)
esan ahal ezan 1 (0,01)
esan al ezan 1 (0,01)
esan arrazoi gehiegi 1 (0,01)
esan arrazoi ukan 1 (0,01)
esan asmatu ez 1 (0,01)
esan asmatu ezin 1 (0,01)
esan ausartu sekula 1 (0,01)
esan behar ahots 1 (0,01)
esan behar duda 1 (0,01)
esan behar esan 1 (0,01)
esan behar hitz 1 (0,01)
esan behar nu 1 (0,01)
esan beharreko guzti 1 (0,01)
esan behintzat eszeptiko 1 (0,01)
esan bera aplikatu 1 (0,01)
esan bera gerri 1 (0,01)
esan bera herri 1 (0,01)
esan bera kolko 1 (0,01)
esan Borges bigarren 1 (0,01)
esan bururatu ez 1 (0,01)
esan bururatu gaizto 1 (0,01)
esan den egia 1 (0,01)
esan den oso 1 (0,01)
esan egia baldin 1 (0,01)
esan egin behar 1 (0,01)
esan egin erdara 1 (0,01)
esan egun gu 1 (0,01)
esan egun orduan 1 (0,01)
esan elkar eskatu 1 (0,01)
esan ere alfer 1 (0,01)
esan ere egin 1 (0,01)
esan errealitate baino 1 (0,01)
esan errealitate hori 1 (0,01)
esan errespetu euskal 1 (0,01)
esan Etxepare ehiza 1 (0,01)
esan Etxepare nazaretar 1 (0,01)
esan euskara gauza 1 (0,01)
esan euskara gutxi 1 (0,01)
esan euskara kolore 1 (0,01)
esan ez aktore 1 (0,01)
esan ez bada 1 (0,01)
esan ez ezan 1 (0,01)
esan ez frankismopeko 1 (0,01)
esan ez Lisboa 1 (0,01)
esan ez merkatu 1 (0,01)
esan ez ni 1 (0,01)
esan ez ukan 1 (0,01)
esan ezan aitzakia 1 (0,01)
esan ezan bake 1 (0,01)
esan ezan Beraetxe 1 (0,01)
esan ezan bikain 1 (0,01)
esan ezan erraz 1 (0,01)
esan ezan errealitate 1 (0,01)
esan ezan eskatu 1 (0,01)
esan ezan galdetu 1 (0,01)
esan ezan inoiz 1 (0,01)
esan ezan Italia 1 (0,01)
esan ezan kilometro 1 (0,01)
esan ezan literario 1 (0,01)
esan ezan lortu 1 (0,01)
esan ezan nola 1 (0,01)
esan ezan talde 1 (0,01)
esan ezan zehaztugabetasun 1 (0,01)
esan ezan zer 1 (0,01)
esan ezer ez 1 (0,01)
esan ezer gutxi 1 (0,01)
esan ezer kendu 1 (0,01)
esan ezin ukan 1 (0,01)
esan gabe ere 1 (0,01)
esan gabe esan 1 (0,01)
esan gabe hilabete 1 (0,01)
esan gabeko hitz 1 (0,01)
esan gabeko pena 1 (0,01)
esan gaitasun hori 1 (0,01)
esan gaitasun ukan 1 (0,01)
esan galde zentral 1 (0,01)
esan gauza bera 1 (0,01)
esan gauza gehien 1 (0,01)
esan gauza partikular 1 (0,01)
esan gogo on 1 (0,01)
esan gu beste 1 (0,01)
esan gu Herria 1 (0,01)
esan gu suontzi 1 (0,01)
esan guzti oinarri 1 (0,01)
esan haiek hizkuntza 1 (0,01)
esan haiek ideia 1 (0,01)
esan hau bizitza 1 (0,01)
esan herri gizon 1 (0,01)
esan hitz hitz 1 (0,01)
esan hori zuzen 1 (0,01)
esan hura agur 1 (0,01)
esan hura lagun 1 (0,01)
esan ibili ez 1 (0,01)
esan idazle galdu 1 (0,01)
esan idazle handi 1 (0,01)
esan idazle narrazio 1 (0,01)
esan ikasi falta 1 (0,01)
esan ikasi omen 1 (0,01)
esan inor jipoi 1 (0,01)
esan inor modu 1 (0,01)
esan inor poesia 1 (0,01)
esan izen hori 1 (0,01)
esan Lafitte itxaropentsu 1 (0,01)
esan lehen bi 1 (0,01)
esan liburu ere 1 (0,01)
esan liburu lehen 1 (0,01)
esan liburu ukan 1 (0,01)
esan Lur liburu 1 (0,01)
esan merezi ukan 1 (0,01)
esan mesede esplikatu 1 (0,01)
esan mesede handi 1 (0,01)
esan modu bat 1 (0,01)
esan modu berri 1 (0,01)
esan modu erreferentzia 1 (0,01)
esan modu garratz 1 (0,01)
esan modu gordin 1 (0,01)
esan nahi adineko 1 (0,01)
esan nahi asanbleario 1 (0,01)
esan nahi benetako 1 (0,01)
esan nahi bertso 1 (0,01)
esan nahi duda 1 (0,01)
esan nahi errugabe 1 (0,01)
esan nahi idazle 1 (0,01)
esan nahi ondorio 1 (0,01)
esan nahi Paris 1 (0,01)
esan nahi pertsona 1 (0,01)
esan nahi sinestun 1 (0,01)
esan nahi zu 1 (0,01)
esan nazi kontu 1 (0,01)
esan nazi svastika 1 (0,01)
esan ni esperientzia 1 (0,01)
esan ni hitz 1 (0,01)
esan ni orain 1 (0,01)
esan ni zain 1 (0,01)
esan nobela bat 1 (0,01)
esan ongi interpretatu 1 (0,01)
esan ongi lotu 1 (0,01)
esan ostendu bera 1 (0,01)
esan ostendu neu 1 (0,01)
esan poeta hura 1 (0,01)
esan ukan bizi 1 (0,01)
esan ukan seme 1 (0,01)
esan zendu kantu 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia