Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 656

2012
‎Nahiz eta haren aztarnak munduarenak izan. Nahiz eta haren lurra gizon emakumeen lehena izan. Bertako izarrek ezkutatzen dituzten jatorrizko misterioak bezain ulertezinak dira guretzat alboko kontinentearen emozioak.
‎Bigarren asterako banuen nik ere nire pago kuttuna, nire besarkada guztiak bereganatzeko adinako erakarmena zuen zuhaitz lerdena. Definizio klasikoaren arabera, inolako arrazoi objektiborik gabe emakume bati beste inork ikusten ez dizkion ezaugarriak ikusten dizkiona omen da gizon maitemindua. Hori horrela bada, ez naiz justifikatzen hasiko zergatik ikusten nion arbola hari besteei ikusten ez nien aura moduko hura.
‎Bere liburuetan esaten duen bezala, ez zitzaizkion batere gustatu euskaldunen ohiturak, Lapurtarrak euskaldun sentitzen zirela konturatu zen, ez Frantsez eta ez Espainiar. Ez zitzaizkion gustatu ezta, emakumearen garrantzia, dantzak, hizkuntza, janzkerak... eta guzti hau deabrukeriatzat jo zuen.
2013
‎Gaur, azaroak 25, Emakumeen Kontrako Indarkeriaren Aurkako Nazioarteko Eguna
‎Gaur, azaroak 25 Emakumeen Kontrako Indarkeriaren Aurkako Nazioarteko Eguna da, hori dela eta, manifestazioa izango da Gasteizen, 19.30ean Andra Mari Zuriaren enparantzan.
‎Eusko Jaurlaritzako Segurtasun Sailak emandako datuen arabera, Ertzaintzak genero indarkeriagatik mehatxatutako 4.746 emakumeri ematen die" babes aktiboa", genero indarkeriako edo etxeko indarkeriako egoerei aurre egiteko. Araban 575 emakumeri, hain zuzen.
‎Eusko Jaurlaritzako Segurtasun Sailak emandako datuen arabera, Ertzaintzak genero indarkeriagatik mehatxatutako 4.746 emakumeri ematen die" babes aktiboa", genero indarkeriako edo etxeko indarkeriako egoerei aurre egiteko. Araban 575 emakumeri , hain zuzen. Izan ere, kopurua handitu egin da azkeneko urteetan.
‎Izan ere, kopurua handitu egin da azkeneko urteetan. 2002 urtetik, Ertzaintzak ekintza prozedura bat arautua du emakumeen kontrako tratu txarrei aurre egiteko.
‎Gasteizen, Udaleko gizarte zerbitzuek emandako datuen araberan lehen aldiz indarkeriaren biktima izan diren 193 emakumek jaso dute arreta. Iaz kopuruak gorantz jo zuen, 231 kasu berri zenbatu baitziren Aurten, ordea, jaitsi egin da.
‎Iaz kopuruak gorantz jo zuen, 231 kasu berri zenbatu baitziren Aurten, ordea, jaitsi egin da. Aurten lehen aldiz arreta eman zaien emakumeen batez besteko adina 35,5 urte da (iaz 38,4),% 53,4k nazionalitate espainiarra dute,% 48,3k tratu txar emozional/ psikologikoak jaso dituzte, eta % 42,6k tratu txar fisikoak.
‎Gizarte Gaien Sailaren bitartez, Udalak genero indarkeriarekin lotutako arazoak dituzten 535 emakumeri ematen die arreta. Gasteizen eta Araban genero indarkeriaren biktimei arreta emateko hainbat programa dago, Gasteizko Udalak eta Arabako Foru Aldundiak antolatutakoak.
‎Arreta psikologikoa emateko programetatik 679 pertsona igaro dira aurten. Emakumeei laguntza juridikoa emateko programan 119 eskaerari erantzun zaie eta 23 izan dira urtean zehar GPS Atenpro programa erabili dituztenak. Horrekin batera, erasotzaileei arreta emateko programa bat ere badago eta aurten 39 gizonekin jardun da.
‎Protestariek oihukatutako leloak, gainera, areagotu egin zuen nire: «fuera españoles!» Tropela plaza nagusira iritsitakoan emakumeek hartu zuten hitza espainolen aurkako garrasien artean. Zapotekera hutsez ari ziren, Oaxaca eskualdeko bertako hizkuntzaz, baina tarteka publikoak gaztelaniaz oihukatutako leloei esker sumatu ahal izan nituen andre kementsu horien jardunaren nondik norakoak.
‎Horretxegatik ere, gogoan izan nahi ditugu Madrilgo Hitzarmen haiek eta ondorengo politika maltzurrak oraindik pairatzen dituzten atzerriratu guztiak, errefuxiatuen kanpalekuetan edo gure artean bizi direnak; hemengo armekin hildako guztiak, baita kartzelan eta isilpeko atxilotze zentroetatik pasatu direnak edo bertan hil zirenak ere. Eta, jakina, gaur egun Marokoar kartzeletan preso dauden emakume eta gizon guztiak eta beren familiak eta lagunak. Bereziki, gogoratu nahi ditugu Marokoko Salé II presondegian dauden 20 lagunak Gdeim Iziken ahotsa saharar guztien eta gure izenean ahotsa altxatu zutelako.
2014
‎Irabazitako batailen liburu honen helburua feminismoaren historia bakar hori ezeztatzea da. Historiaren bertsio horretan, emakume zapalduenek bigarren mailako rol pasiboa daukate, ia pribilegiatuenen gogoz kontra. Edozein garaiko emakume beltzek, anarkistek, transexualek, lesbianek eta txiroek haien bizitza eman zuten borroka feminista batean; alde batetik genero zapalketa gainditzeko eta, bestetik, haien bizitzan eragina izan zuten zapalketa guztiei aurre egiteko.
‎Historiaren bertsio horretan, emakume zapalduenek bigarren mailako rol pasiboa daukate, ia pribilegiatuenen gogoz kontra. Edozein garaiko emakume beltzek, anarkistek, transexualek, lesbianek eta txiroek haien bizitza eman zuten borroka feminista batean; alde batetik genero zapalketa gainditzeko eta, bestetik, haien bizitzan eragina izan zuten zapalketa guztiei aurre egiteko.
‎Valerie Solanas, Sojourner Truth, Sylvia Rivera, Louise Michel, Annie Sprinkle, Olympe de Gouges, Kathleen Hanna eta Laura Bugalho leinu sasiko, sakabanatu eta borrokalari batekoak dira. Itziar Zigak emakume guzti horiek bildu, aztertu eta gugana gerturatu nahi izan ditu helburu batekin: genealogia politiko eta emozional bat birsortzeko, egungo borrokalari eta madarikatu guztiak ahaldundu asmoz.
‎Sacamantes ekbeste guztiei itzala egiten die, baina Goiuri jauregian hormatartekatutako emakumea edo Olagibel kaleko Espainiako Gobernuaren Azpiordezkaritza kokatzen den eraikineko fantasmak, esaterako, oso interesgarriak dira.
‎Askotan gazte hauek ziztu bizian ateratzen ziren bertan egiten zituzten espiritismo saio horietatik, “presentzia” oso nabarmenak sentitzen zituztelako. 1982 urtean eraikina berritzeko lanak egin zituzten eta bi hormen artean hormatartekatuta zegoen emakume bat topatu zuten. Istorio honekin Elizabeth Bàthory kondesari gertatu zitzaiona burura datorkit.
‎Istorio honekin Elizabeth Bàthory kondesari gertatu zitzaiona burura datorkit. Emakume hau, sorginkeria leporatuta, hormatartekatu zuten enperadorearen aginduz. Goiuriko komunak Gasteizko garbienak direla diote, gutxi baitira sartzera ausartzen direnak.
‎Une oso larria ari gara pairatzen: botere politiko, ekonomiko eta erlijiosoaren arteko aliantza historikoa indartu egin da eta jendartean sakoneko aldaketa inposatu nahi du, oso kutsu atzerakoiaz; egundoko erasoa jotzen ari dira hamarkadak joan, hamarkadak etorri emakumeok ahalegin izugarriz irabazitako eskubideen aurka.
‎Aplikatzen ari diren dekretu, erreforma eta murrizketa sozialek zuzeneko galera eragiten dute urte luzetako borrokari esker irabazitako eskubide sozial, laboral, ekonomiko eta politikoetan, eta hau diskurtso atzerakoi batez janzten dute; honen helburua, emakumeak berriro adin txikiko pertsona gisa hartzea, erabakitzeko aukerarik gabe eta ezartzen diguten bizitza prekarioa mantentzeko eginkizunarekin.
‎Eskubideen atzerakadaren gailurra abortu legearen erreforma proiektua da, emakumeen aurka egin den benetako gerra adierazpena.
‎Gure bizitza eta gorputzen gaineko erabakia kentzen digu; umiliatu eta gutxietsi egiten gaitu, ama izatera bortxatuz. Eurek erabakitzen dute, eta emakumeok obeditu egin behar dugu: otzan, serbil, mutu.
‎Horregatik, gure gorputzari buruz erabakitzeko eskubidea exijitzen dugu. Abortu eskubidea emakumeon eskubidea eta giza eskubidea delako, justizia sozialari dagokiolako eta hauekin batera doazen eskubide guztiekin lotuta dagoelako: duintasuna, bizitzeko eta osasunerako eskubidea, askatasuna, berdintasuna, pribazitatea, autonomia eta segurtasuna.
‎Horretaz gain, alde batetik, amatasuna ezartzen diguten heinean, bestetik, debekatu egiten digute. Exijitzen dugu lagundutako amatasunerako sarbidea doakoa eta askea izatea, bai lesbianentzat, baita bikote gizonik gabeko emakumeentzat ere. Besteak beste, horientzat nahi dugu ugaltze eskubideak unibertsalak izatea eta ez ebakitakoak aurrejuzku heterozentratuetatik.
‎Nahi digute inposatu emazte eta ama gisako emakume eredua, beti ere, familia nuklear heteronormatibo baten senean. Are gehiago, ezarketa horri gehitzen zaio, hain zuzen ere, gero eta urriagoak direla menpekoak zaintzeko bideratutako laguntzak; izan ere, gura baitute, guk, emakumeok, lan horren zama har dezagun, guk, emakumeok, zaintza lan guztiak gure gain hartzera behartuz, hain zuzen lan ikusezina, aitortzen ez dena eta oso prekarioa, baina aldi berean sistema kapitalistarentzat zeharo beharrezkoa dena.
‎Nahi digute inposatu emazte eta ama gisako emakume eredua, beti ere, familia nuklear heteronormatibo baten senean. Are gehiago, ezarketa horri gehitzen zaio, hain zuzen ere, gero eta urriagoak direla menpekoak zaintzeko bideratutako laguntzak; izan ere, gura baitute, guk, emakumeok , lan horren zama har dezagun, guk, emakumeok, zaintza lan guztiak gure gain hartzera behartuz, hain zuzen lan ikusezina, aitortzen ez dena eta oso prekarioa, baina aldi berean sistema kapitalistarentzat zeharo beharrezkoa dena.
‎Nahi digute inposatu emazte eta ama gisako emakume eredua, beti ere, familia nuklear heteronormatibo baten senean. Are gehiago, ezarketa horri gehitzen zaio, hain zuzen ere, gero eta urriagoak direla menpekoak zaintzeko bideratutako laguntzak; izan ere, gura baitute, guk, emakumeok, lan horren zama har dezagun, guk, emakumeok , zaintza lan guztiak gure gain hartzera behartuz, hain zuzen lan ikusezina, aitortzen ez dena eta oso prekarioa, baina aldi berean sistema kapitalistarentzat zeharo beharrezkoa dena.
‎Nahi dugu produkzio lana eta ugalketa lana birbanatzea eta, berdinki, zaintzeko eskubidea bermatzea;, emakumeen bizkar utzi gabe.
‎Exijitzen dugu osasun sare publiko bat, zeina emakume ororentzat eta beraien behar zehatzentzat eskuragarria izango den, ama nahi izan ala ez.
‎Halaz, nahi dugu era librean praktikan jartzea ugaltzeko hautu ezberdinak. Are gehiago, Estatuak bermatu behar ditu horretarako bitartekari eta zerbitzuak eta ez du, inolaz ere, zalantzan jarri behar emakumeen erabakitzeko eskubidea; molde berean, Estatu horrek ezin digu eman andrazkooi ez sujetuen edota pertsona tutelatu zein ezgaituen tratua.
Emakumeok gure bizitzaren jabe gara, bizitzea merezi duen bizitzaren jabe.
2015
‎Edo euskara izan liteke, nahi baduzu, eta nahi baduzu soilik, etorkizunez kargaturiko arma bat, hark emango dizkigulako, eta hark soilik, mundua aldatzeko behar ditugun aditz guztiak (eta, ondoren, hura edertzeko adjektiboak). Euskarak soilik ekar diezagukeelako duintasuna, ezinbestean euskararen eskutik ekarri ditugulako gurera arnasarik gabe uzteraino itotzen ez gaituzten lanbideak, emakumerik hiltzen ez duten gizonak, esna amesten duten pertsonak. Euskararen eskutik etorriko dira edo, ohar gaitezen behingoz, ez dira inola ere etorriko.
‎Josebe Iturrioz: " Emakumea esentzian ez da existitzen: fikzio politikoa da"
‎Feminismoaren subjektuak testu bildumatik: " Ulertu dugu emakumeak gizon izan gaitezkeela, eta berriro emakume izatera itzuli, eta bidean galdu"...
‎Feminismoaren subjektuak testu bildumatik: " Ulertu dugu emakumeak gizon izan gaitezkeela, eta berriro emakume izatera itzuli, eta bidean galdu"...
‎Anatomiak, beraz, ez du zehazten nor den emakume eta nor gizon. Horretan datza, lerro nagusietan, transfeminismoa?
‎Beraz, transfeminismotik, zalantzan jarri genuen feminismoak betidanik erabili duen identitate hori: emakumea bera. Oso gogorra izan zen feminismoan urteak zeramatzaten emakume askorentzat.
‎emakumea bera. Oso gogorra izan zen feminismoan urteak zeramatzaten emakume askorentzat. Guk ez dugu" emakumearen liberazioa" bezalako esaldirik erabiltzen.
‎Oso gogorra izan zen feminismoan urteak zeramatzaten emakume askorentzat. Guk ez dugu" emakumearen liberazioa" bezalako esaldirik erabiltzen. Zergatik?
‎Zergatik? Uste dugulako esentzia hori, emakumearena , ez dela naturalki existitzen. Emakumea fikzio bat da, kontzeptu politiko bat, oprimitua dagoena, botere harreman batzuen baitan.
‎Uste dugulako esentzia hori, emakumearena, ez dela naturalki existitzen. Emakumea fikzio bat da, kontzeptu politiko bat, oprimitua dagoena, botere harreman batzuen baitan. Hor dago transfeminismoaren ekarpena, nortasunari zuzen zuzen eragiten diona.
‎Mugimendu feminista klasikoak emakumea jartzen du bere aldarrikapenen ardatz gisa, eta transfeminismoak, aldiz, gorputza eta, horren bitartez, aniztasuna. Zein da aldea?
‎Transfeminismotik esaten dugu heteropatriarkatuak gorputz ez normatiboak jipoitzen, mespretxatzen eta oprimitzen dituela, eta ez gara bakarrik emakumeez ari, baizik eta arau horretatik kanpo dauden beste hainbat gorputzez ere. Gorputza erdigunean jartzeari esker, hainbat mugimenduekin aliantzak ahalbideratu dira:
‎aniztasun funtzionala edo arrazakeriaren kontrako mugimenduekin, antikapitalistekin, marikabollerekin, transekin, putekin... Bestalde, badaude zakila duten emakumeak , alua duten gizonak... Gure helburua kategoria identitario finkoekin apurtzea da.
‎Blusek eta neskek eraso matxisten aurkako protokolo bat sinatu zuten: jakina, haientzat emakume bat erailtzea edo bortxatzea da eraso bat; aldiz, lau bost lagunen artean kutxazain batean neska bat izutzea eta kriston astakeriak botatzea, haientzat ez da ezer. Parrandak jarraitu behar du.
‎Parrandak jarraitu behar du. Blusa batzuk emakume bat erasotu zuten, feminista batzuk protesta egin zuten... eta, gainera, protesta egin zuten nesken gainean erori da salaketa. Matxismoak kriston tresnak ditu.
‎Bada garaia. Aurten, laurogei emakume baino gehiago erail dituzte estatuan. Datu ofizialek hogeita hamar gutxiago zenbatu dituzte.
‎Harreman zuzena duten bi opresioz ari gara, eta tamalez orain hasi da horien arteko lotura ematen: emakume feministak euskalgintzan sartu direnean. Ordura arte, euskarari ez zitzaion inporta.
‎Subjektu politiko bezala nire tradizio guztia emakumeekin lotzen dut, erresistentzia subjektu bezala: sufragistak, Atenaseko asanbladetako emakumeak, Lesboseko Safos eta Zugarramurdiko sorginak dira nire genealogia, baina ez dut nire burua emakume bezala ikusten; feminitatean ez naiz eroso sentitzen. Nire lagunek marikoia naizela esatendidate.
‎Uste dut performatiboki ezin dudala jasan falozentrismoan oinarritutako botere irudi hori. Emakumeak euskalgintzak sartu direnean, niretzat oso erakargarri bihurtu da.
‎Gure gorputza arautzen duen erregimen politiko eta ekonomikoa da, gizartea bitan banatzen duena: gizonak eta emakumeak .
‎Ni naiz transgenero bat, ni naiz lesbiana bat: ez emakume ez gizon, erdibidean dagoen gorputz bat. Maskulinitatearekiko lotura bat dut nik, trabestismorako joera...
‎Hormonak ez ditut hartuko, nire gorputza tekno zientifikoki eraldatzea sistemaren esanahietan erortzeko arriskua dakarrela uste dudalako. Gizon edo emakume izateko beste modu bat asmatuko dut. Subjektu politiko bezala nire tradizio guztia emakumeekin lotzen dut, erresistentzia subjektu bezala:
‎Gizon edo emakume izateko beste modu bat asmatuko dut. Subjektu politiko bezala nire tradizio guztia emakumeekin lotzen dut, erresistentzia subjektu bezala: sufragistak, Atenaseko asanbladetako emakumeak, Lesboseko Safos eta Zugarramurdiko sorginak dira nire genealogia, baina ez dut nire burua emakume bezala ikusten; feminitatean ez naiz eroso sentitzen.
‎Subjektu politiko bezala nire tradizio guztia emakumeekin lotzen dut, erresistentzia subjektu bezala: sufragistak, Atenaseko asanbladetako emakumeak , Lesboseko Safos eta Zugarramurdiko sorginak dira nire genealogia, baina ez dut nire burua emakume bezala ikusten; feminitatean ez naiz eroso sentitzen. Nire lagunek marikoia naizela esatendidate.
Emakumea eta gizon binomioa kolokan jarriko du Josebe Iturriozek azaroaren 17an izango den Solasalean zikloan
‎Alua edo zakila izateak ez duela norbait emakume edo gizon bihurtzen; arraren eta emearen arteko desberdintasunak ez direla biologikoak; aldiz, gizarteak sortutako eraikuntza bat direla.
‎Gasteizko Herri Harresian emakumeek poliziaren partetik jasandako eraso sexistak salatu ditu Gasteizko plataforma feministak
‎Gasteizko plataforma feministak agerraldia egin du goizean, maiatzaren 18an Andra Mari Zuriaren plazan herri harresian zeuden emakumeek jasan zituzten eraso sexistak salatzeko.
‎Aldi berean, atxilotuak izan diren zazpi gazteei elkartasuna adierazi dio plataformak, bereziki Ainhoa, Aiala eta Marinari, azken hau Bilgune Feministako kidea. Horrekin batera, hiru emakume hauek Zaballako espetxean jasaten ari diren barkaturik daudela salatu du.
‎100 lagun behar dituzte Azalak eta Artiumek, Gasteizko gizartearen eta gizon emakumeen atlasa irudikatzeko
‎Azala Kreazio Espazioa eta Artium Museoa 100 lagunen bila dabiltza Gasteiz Atlasa egiteko, hiriko gizartearen eta gizon emakumeen mapa irudikatuko duen talde performancea. Genero, lanbide, adin eta kolore guztietako pertsonak behar dira, gure hiriko gizartearen irudi garaikide, anitz eta integratzailea osatuko dutenak.
‎Hiriko gizon emakumeen atlas hau egiteko, Artiumek eta Azalak 100 lagun bildu nahi dituzte, egoera pertsonal eta profesional ahalik eta ugarienetakoak; ez da beharrezkoa antzerkian esperientziarik izatea baina, ori bai, taldearekin beren kezka, amets eta nahiak partekatzeko borondatea izan behar dute, gizarte esparru kritiko eta baikor bat sortze aldera. Interesatuek denbora izan dute zazpi egunez, egunean hiru orduz, lantegi batean, probasaioetan eta jendaurreko aurkezpenean parte hartzeko.
‎etxeko lanetan, hezkuntzan, segurtasun indarretan, boluntariotzan, garraio publikoan, kazetaritzan…, batzuk aipatzearren. Guztien artean hiri bateko gizartearen eta gizon emakumeen irudikapen konplexuaren mapa osatzen dute. Lisboan, Helsinkin, Rio de Janeiron, Basilean, Bilbon eta Ternin arrakasta handiz aurkeztu ondoren, Gasteizera dator, irudikapen askotarikoena eta integratzaileena erakusteko asmoz," era guztietako lanbideak dituzten pertsonen paisaia bat, gizartean duten tokia aldarrikatuz, nahiz bakarka, nahiz taldean; gizon emakumeen irudikapen garaikide bat, gizartean betetzen duten rolaren edota eginkizunaren bidez".
‎Guztien artean hiri bateko gizartearen eta gizon emakumeen irudikapen konplexuaren mapa osatzen dute. Lisboan, Helsinkin, Rio de Janeiron, Basilean, Bilbon eta Ternin arrakasta handiz aurkeztu ondoren, Gasteizera dator, irudikapen askotarikoena eta integratzaileena erakusteko asmoz," era guztietako lanbideak dituzten pertsonen paisaia bat, gizartean duten tokia aldarrikatuz, nahiz bakarka, nahiz taldean; gizon emakumeen irudikapen garaikide bat, gizartean betetzen duten rolaren edota eginkizunaren bidez".
‎Erretreta eta gero, Gasteizko kaleetan barrena ibili ziren sukaldariz jantzitako gasteiztarrak, Gasteizko blusa kuadrillen ordezkariak, dantzariak, txistulariak eta txaranga, desfilearen ondoren Plaza Berrian gaueko erromeria ospatzeko. Lehenengo danborrada 1975an iritsiko zen, eta 2002az geroztik, kantinera eta majorettez gain, emakumeak danborrarekin irten daitezke ere, ordura arteko debekuari 2001ean planto egin eta gero.
‎Hori zailtasun bat izan da zuretzat? Zein da egun emakumearen papera ziklismoan?
2016
‎Gasteiz Antzokia eta Emakumeen Etxea
‎Datorren urtean 250.000 euro bideratuko dira horretarako, 2018an, beste hainbeste. Kultura Eratzen zentroa (332.000 euro) eta Emakumeen Etxea (100.000 euro) sortzeko partidak ere aurkitzen dira aurrekontu proiektu honetan.
‎Bilgune Feministaren iritzia, azaroaren 25ean egingo den Emakumeen aurkako indarkeriaren kontrako egunaren harira.
‎Horrenbestez, indarkeriaren monopolioa gizon helduek izango dute (gehienetan senarrak eta aitak) eta hori sufritzen dutenak nagusiki, berriz, jendartean zaurgarritasun egoeran bizi diren era anitzetako subjektuak izango dira: emakumeak eta haurrak bereziki.
‎Bestetik, epaitegietan, kasu horietan dagoen geldotasuna kontuan hartuta, auziak aurrera jarrai dezan aparteko abokatu bat behar izaten delako. Hori horrela izanda, emakume askok ezin izaten dute prozesuarekin segi, baliabide ekonomikoen faltan. Azken batean, epaitegietara iristea lortzen duten salaketen bide judizialak bide motza izan ohi du, kasu gehienak artxibatu egiten baitira.
‎Jubilatuen egunaren ostean emango diogu hasiera, asteroko entseguekin. Iaz, sei talde ibili ginen; gehienak, zortzi lagunez osatuta, baina badaude gehiago dituztenak ere; esaterako, emakumeena . Adinari dagokionez, lau urterekin hasten dira eta ez dago bukaerarik.
‎Bideoan jaso dituzte Mendialdeko hainbat emakumeren bizipenak
‎Lamingorriak emakumeen elkarteak urriaren 22rako antolatutako jardunaldi feministan aurkeztuko dute ikus entzunezkoa.
‎Arraia Maeztuko herriak hartuko du urriaren 22an Lamingorriak Mendialdeko emakume elkarteak antolatutako lehen jardunaldi feminista. Egun osoko egitaraua prestatu dute, emakumearekin lotutako askotariko gaiak plazaratzeko asmoarekin.
‎Arraia Maeztuko herriak hartuko du urriaren 22an Lamingorriak Mendialdeko emakume elkarteak antolatutako lehen jardunaldi feminista. Egun osoko egitaraua prestatu dute, emakumearekin lotutako askotariko gaiak plazaratzeko asmoarekin.
‎Uxue Lopez de Luzuriaga yoga irakasleak eskainiko duen autokontzientzia praktika saioarekin hasiko da eguna; barruko emozioak jorratuko dituzte bertan. Jarraian, Mendialdeko sei emakumeren testigantzak jasotzen dituen bideoa aurkeztuko dute. Onraita, Kanpezu, Urbisu edo Lagrango emakumeak dira, besteak beste, ikus entzunezko horren protagonistak; bere bizipenak azaldu dituzte horretan.
‎Jarraian, Mendialdeko sei emakumeren testigantzak jasotzen dituen bideoa aurkeztuko dute. Onraita, Kanpezu, Urbisu edo Lagrango emakumeak dira, besteak beste, ikus entzunezko horren protagonistak; bere bizipenak azaldu dituzte horretan.
‎Kurdistango emakumeak
‎Nazioarteko emakumeen egoera ere landuko dute Arraia Maeztun: hain justu, Kurdistango emakumeen borrokaz jardundo du Ane Belategik goizeko kafe tertulian.
‎Nazioarteko emakumeen egoera ere landuko dute Arraia Maeztun: hain justu, Kurdistango emakumeen borrokaz jardundo du Ane Belategik goizeko kafe tertulian. Horren ondotik, Zuriñe Baztanek gorputz eredu ezberdinez hitz egingo du ipuin eta hitzaldi bana bidez. Aniztasun politikak sortzen dituzten gorputzen berri emango du Gasteizen bizi den iruindarrak.
‎Iluntzearekin batera iritsiko da aisialdia. 20:00etan, Kanpezuko hainbat emakumek osatutako taldeak dantza ikuskizuna eskainiko du; horrez gain, afari poteo beganoa ere egin dute parte hartzaileek. Musikari dagokionez, Las Tuerkas, Orbana eta DJ Ziorren emanaldiek emango diote amaiera egunari.
‎Lamingorriak emakume elkarteko Rebeka Gonzalez de Alaizak gogorarazi du jardunaldi" irekia" dela, eta, hortaz, parte hartzeko deia egin du. Horrekin lotuta, eguna" plazaratzeko" helburuarekin, ekintza guztiak Maeztuko plazan egingo dituztela iragarri du.
‎10:30 Autokontzientzia praktika.11: 00 Mendialdeko emakumeen gaineko bideo aurkezpena.11: 30 Kafe tertulia12: 30 Ipuin kontalaria eta hitzaldia.14: 30 Bazkari begetarianoa.16: 00 Mahai ingurua.18: 00 Hausnarketarako gunea.20: 00 Afari poteoa, dantza emanaldia eta kontzertuak: Las Tuerkas, Orbana eta DJ Zior.
‎Sinadura hauen bitartez zera eskatzen dugu: Gure Erkidegoan pentsio baxuenak jasotzen dituztenek, 1.080€ arteko osagarria jaso dezatela. Ezin dugu ahaztu EAEn 249.579 pertsona dagoela 700€z azpiko pentsioarekin eta horietatik gehienak emakumeak edo bizitzan zehar lan prekarioetan arituak direla.
‎Izan ere, oso litekeena da mahatsaren prezioa jaistea, eta upategi gehiago desagertzea (azken hiru hamarkadetan 400 upategi inguru desagertu dira eta egun 200 bat geratzen dira). Honekin batera, bada kezkagarria ere populazioa gero eta zaharkituago egotea eta gutxi izatea lanbide honetara sartzen diren gazte eta emakumeak . Hitz batean, gure eskualdean ardogintzako multzinazionalek sustatutako upategi glamurosoak loratzen diren bitartean, inposatutako eredu horrekin usadiozko ustiapen txikien biziraupena gero eta zailagoa da.
‎Gasteizko Udalak aurtengo jaietan sexu erasoen aurreko prebentzio eta esku hartze kanpaina aurkeztu du." Ez da gizon batzuen arazoa, emakume batzuei eragiten diena; beraz, guztion ardura da edozein eraso matxista erantzunik gabe ez geratzea, eta erasotzaileek itxuraz duten inpunitatea mugatzea", nabarmendu du Berdintasunerako zinegotzi Jaione Agirrek. Hala, jaietan izan daitezkeen sexu erasoak salatzeko telefono zenbakia() jarriko du martxan Udalak.
‎Alejandro Santamaria izan da bigarrena gizonezkoen Half kategorian, 08:54:18 denborarekin eta Jose Luis Cano kataluniarrak (08:58:02) osatu du podioa. Emakumeen kategorian, bigarrena Julia Mai alemaniarra (09:43:41) izan da, Gasteizen aurten estrainekoz izan dena. Podioa Yvette Grice britaniarrak (09:58:34) osatu du.
‎Tania Lamarca gasteiztarrak urrezko domina irabazi zuen oraintxe hogei urte, Atlantako (AEB) olinpiar jokoetan gimnasia erritmikoan, taldekako modalitatean. Podioan malkotan ikusi genuen hamasei urteko neska txikia emakume da gaur egun.
‎" Autobusak iristen jarraitzen zuten, geroz eta errefuxiatu gehiagorekin, Bosniako txoko guztietatik zetozenak. Emakume bortxatuak, zaurituak, gaixoak, umeak, nagusiak... inoiz ahaztuko ez zaidan irudi bat osatzen zuten"
‎Bere alabak San Jorge auzoko eskolara bidali zituenean, mojen ikastetxe bat zen, Corazon de Maria izenekoa. Erlijio emakume horiek Gapeko Probidentziako ordenekoak ziren, baina talde katoliko hori abiadura atzeraezinean makaltzen joan zen, gero eta kide gutxiago zituelako eta, zituenak, oso nagusiak zirelako. Hala, erretiroa hartzeko ordua iritsi zitzaien, eta ikastetxea ixteko erabakia hartu zuten 2008an.
‎Gizonezkoek kanpora jokatzera joan behar izatea edo zeozertan sakrifikatzea beste modu batean ikusiko luke gizarteak, emakumeok baino denbora gutxiago galduko luketela pentsaturik. Batez ere, egonkortasunagatik, soldatagatik, eta abar.
‎Tentsioak askatzen laguntzen du eta errutina eta estresa bideratzen ditu. Entrenamenduak taldeka egiten dira, beraz, pertsonen arteko komunikazioa errazten da; gainera, gehienetan talde mistoak dira eta horren ondorioz gai zehatzak lantzea ahalbidetzen du, esaterako, berdintasuna eta emakumeen eta gizonen arteko elkarbizitza.
‎definizio sinpleetatik aldendu nahi dugu, sinplifikazio hau baino korapilatsuagoa baita. Bortizkeria matxista estrukturala da, emakumeak beldurrean sozializatzen dituen sistema batean oinarritzen da, gorputz femeninoak ahultzat jo eta maskulinoak agresibotzat dituena", azaldu du Gladys Giraldo mugimendu feministako kideak. Bortizkeria anitzak direla eta horiek ikusarazteko eta horiei aurre egiteko Euskal Herriko Mugimendu Feministak urteak daramatza lanean gogoratu du. Horiei aurre egiteko" tresna eraginkorrak" eskatu dituzte.
‎...uko du Gasteizko Udalak genero indarkeriari aurre egin eta prebentziorako lanetarako; jai eremu, eta jaia ematen den momentuetan ematen diren eraso matxistei aurre egiteko protokoloen lanketa egingo dute hainbat eragileren laguntzarekin; LGTBIQ pertsonen eskubideen diagnostiko bat egingo da, euren eskubideak bultzatzeko ekintza eta estrategia diseinatzearekin batera; eta zaintza lanetan ari diren emakumeen bizi eredua hobetzeko asmoz, zaintza lanak errazten dituen zerbitzu publikoa bideratuko da.
‎Araban indarkeria matxistaren salaketen kopurua %20 baino gehiago igo da azken urtean. Laguntza eskatzen duten emakumeen kopurua gorantz doala pentsa genezake edo gizonek biolentzia gehiago erabiltzen dutela emakumeen kontra. Mugimendu feministan duzun esperientziatik, zer uste duzu gertatzen ari dela?
‎Araban indarkeria matxistaren salaketen kopurua %20 baino gehiago igo da azken urtean. Laguntza eskatzen duten emakumeen kopurua gorantz doala pentsa genezake edo gizonek biolentzia gehiago erabiltzen dutela emakumeen kontra . Mugimendu feministan duzun esperientziatik, zer uste duzu gertatzen ari dela?
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
emakume bat 50 (0,33)
emakume etxe 19 (0,13)
emakume langile 15 (0,10)
emakume horiek 11 (0,07)
emakume asko 10 (0,07)
emakume elkarte 9 (0,06)
emakume ez 9 (0,06)
emakume presentzia 8 (0,05)
emakume egin 6 (0,04)
emakume lasterketa 6 (0,04)
emakume ere 5 (0,03)
emakume guzti 5 (0,03)
emakume indarkeria 5 (0,03)
emakume kontrako 5 (0,03)
emakume lesbiana 5 (0,03)
emakume nazioarteko 5 (0,03)
emakume saharar 5 (0,03)
emakume ahaldundu 4 (0,03)
emakume eman 4 (0,03)
emakume gehiago 4 (0,03)
emakume hauek 4 (0,03)
emakume kasu 4 (0,03)
emakume lan 4 (0,03)
emakume osatu 4 (0,03)
emakume aktibo 3 (0,02)
emakume antolakunde 3 (0,02)
emakume baino 3 (0,02)
emakume borroka 3 (0,02)
emakume egon 3 (0,02)
emakume lagundu 3 (0,02)
emakume parte 3 (0,02)
emakume talde 3 (0,02)
emakume zein 3 (0,02)
emakume zuzendu 3 (0,02)
emakume ahots 2 (0,01)
emakume ardo 2 (0,01)
emakume asanblada 2 (0,01)
emakume atlas 2 (0,01)
emakume bakarrik 2 (0,01)
emakume baserritar 2 (0,01)
emakume batzuk 2 (0,01)
emakume beldur 2 (0,01)
emakume beltz 2 (0,01)
emakume bera 2 (0,01)
emakume bereziki 2 (0,01)
emakume beti 2 (0,01)
emakume biratu 2 (0,01)
emakume bular 2 (0,01)
emakume egoera 2 (0,01)
emakume ekintzaile 2 (0,01)
emakume erabaki 2 (0,01)
emakume eragin 2 (0,01)
emakume eskubide 2 (0,01)
emakume gasteiztar 2 (0,01)
emakume gazte 2 (0,01)
emakume gorputz 2 (0,01)
emakume heldu 2 (0,01)
emakume hil 2 (0,01)
emakume hiru 2 (0,01)
emakume historia 2 (0,01)
emakume idazle 2 (0,01)
emakume indigena 2 (0,01)
emakume irudikapen 2 (0,01)
emakume istorio 2 (0,01)
emakume jantzi 2 (0,01)
emakume jarri 2 (0,01)
emakume jazarpen 2 (0,01)
emakume kategoria 2 (0,01)
emakume kirol 2 (0,01)
emakume kirolari 2 (0,01)
emakume kontzeju 2 (0,01)
emakume kopuru 2 (0,01)
emakume liburu 2 (0,01)
emakume lotu 2 (0,01)
emakume nekazari 2 (0,01)
emakume oso 2 (0,01)
emakume otsail 2 (0,01)
emakume paper 2 (0,01)
emakume rol 2 (0,01)
emakume salaketa 2 (0,01)
emakume segurtasun 2 (0,01)
emakume sexu 2 (0,01)
emakume torturatu 2 (0,01)
emakume Araba 1 (0,01)
emakume Sarea 1 (0,01)
emakume afari 1 (0,01)
emakume ageri 1 (0,01)
emakume agertu 1 (0,01)
Konbinazioak (3 lema)
emakume langile nazioarteko 9 (0,06)
emakume kontrako indarkeria 5 (0,03)
emakume nazioarteko egun 4 (0,03)
emakume antolakunde sozialista 3 (0,02)
emakume bat eraso 3 (0,02)
emakume bat salaketa 3 (0,02)
emakume indarkeria desagerrarazi 3 (0,02)
emakume parte hartu 3 (0,02)
emakume aktibo nola 2 (0,01)
emakume ardo kultura 2 (0,01)
emakume baino gehiago 2 (0,01)
emakume bat aurkitu 2 (0,01)
emakume bat bizitza 2 (0,01)
emakume bat salatu 2 (0,01)
emakume elkarte antolatu 2 (0,01)
emakume ere ageri 2 (0,01)
emakume etxe egin 2 (0,01)
emakume etxe presentzia 2 (0,01)
emakume hauek egoera 2 (0,01)
emakume horiek Espainia 2 (0,01)
emakume idazle ikusgaitasun 2 (0,01)
emakume lan eskuzabaltasun 2 (0,01)
emakume nekazari estatutu 2 (0,01)
emakume osatu egon 2 (0,01)
emakume otsail azken 2 (0,01)
emakume presentzia handi 2 (0,01)
emakume salaketa jarri 2 (0,01)
emakume segurtasun ez 2 (0,01)
emakume talde bat 2 (0,01)
emakume afari musikatu 1 (0,01)
emakume ahaldundu egin 1 (0,01)
emakume ahaldundu hasi 1 (0,01)
emakume ahots altxatu 1 (0,01)
emakume ahots berreskuratu 1 (0,01)
emakume Araba mendi 1 (0,01)
emakume asanblada ere 1 (0,01)
emakume asko egoera 1 (0,01)
emakume asko egon 1 (0,01)
emakume asko ezin 1 (0,01)
emakume asko geratu 1 (0,01)
emakume asko lortu 1 (0,01)
emakume asko traba 1 (0,01)
emakume asko zuzen 1 (0,01)
emakume atlas hau 1 (0,01)
emakume atlas irudikatu 1 (0,01)
emakume baino denbora 1 (0,01)
emakume bakarrik artatu 1 (0,01)
emakume bakarrik geratu 1 (0,01)
emakume baserritar ahots 1 (0,01)
emakume bat adar 1 (0,01)
emakume bat ageri 1 (0,01)
emakume bat antzeko 1 (0,01)
emakume bat beste 1 (0,01)
emakume bat besteko 1 (0,01)
emakume bat bezpera 1 (0,01)
emakume bat bitartekaritza 1 (0,01)
emakume bat egon 1 (0,01)
emakume bat egunkari 1 (0,01)
emakume bat ehun 1 (0,01)
emakume bat erail 1 (0,01)
emakume bat erasotu 1 (0,01)
emakume bat ere 1 (0,01)
emakume bat gorpu 1 (0,01)
emakume bat gorputz 1 (0,01)
emakume bat halako 1 (0,01)
emakume bat hileroko 1 (0,01)
emakume bat hileta 1 (0,01)
emakume bat hura 1 (0,01)
emakume bat igande 1 (0,01)
emakume bat ikusi 1 (0,01)
emakume bat jarri 1 (0,01)
emakume bat lehen 1 (0,01)
emakume bat manifestazio 1 (0,01)
emakume bat osatu 1 (0,01)
emakume bat parte 1 (0,01)
emakume bat topatu 1 (0,01)
emakume bat txosna 1 (0,01)
emakume bat zuzendari 1 (0,01)
emakume batzuk eragin 1 (0,01)
emakume beldur sozializatu 1 (0,01)
emakume beltz sexualitate 1 (0,01)
emakume bera gorputz 1 (0,01)
emakume beti ibili 1 (0,01)
emakume biratu larunbat 1 (0,01)
emakume borroka funtsezko 1 (0,01)
emakume bular itsatsi 1 (0,01)
emakume bular minbizi 1 (0,01)
emakume egin lapur 1 (0,01)
emakume egoera alderatu 1 (0,01)
emakume egoera ere 1 (0,01)
emakume egon Gasteiz 1 (0,01)
emakume egon gizarte 1 (0,01)
emakume ekintzaile mapa 1 (0,01)
emakume elkarte Rebeka 1 (0,01)
emakume elkarte urri 1 (0,01)
emakume erabaki eskubide 1 (0,01)
emakume erabaki hartz 1 (0,01)
emakume etxe aurkeztu 1 (0,01)
emakume etxe gazte 1 (0,01)
emakume etxe ikasturte 1 (0,01)
emakume etxe laguntza 1 (0,01)
emakume etxe logo 1 (0,01)
emakume etxe martxa 1 (0,01)
emakume etxe sortu 1 (0,01)
emakume etxe txertatu 1 (0,01)
emakume etxe ukan 1 (0,01)
emakume etxe webgune 1 (0,01)
emakume ez egon 1 (0,01)
emakume ez etorri 1 (0,01)
emakume ez gizon 1 (0,01)
emakume gasteiztar hilotz 1 (0,01)
emakume gasteiztar lan 1 (0,01)
emakume gazte biluzi 1 (0,01)
emakume gehiago egon 1 (0,01)
emakume gehiago ikusi 1 (0,01)
emakume gehiago jo 1 (0,01)
emakume gorputz talka 1 (0,01)
emakume guzti bildu 1 (0,01)
emakume guzti egon 1 (0,01)
emakume guzti Gasteiz 1 (0,01)
emakume hauek Zaballa 1 (0,01)
emakume hil erabilera 1 (0,01)
emakume hil ez 1 (0,01)
emakume hiru pertsona 1 (0,01)
emakume historia berreskuratu 1 (0,01)
emakume historia liburu 1 (0,01)
emakume horiek aukeratu 1 (0,01)
emakume horiek bizitza 1 (0,01)
emakume horiek egin 1 (0,01)
emakume horiek erosi 1 (0,01)
emakume horiek etxe 1 (0,01)
emakume horiek ez 1 (0,01)
emakume horiek Gap 1 (0,01)
emakume horiek ikusi 1 (0,01)
emakume horiek jarri 1 (0,01)
emakume indarkeria egun 1 (0,01)
emakume indarkeria fisiko 1 (0,01)
emakume indigena hezi 1 (0,01)
emakume indigena osatu 1 (0,01)
emakume irudikapen garaikide 1 (0,01)
emakume irudikapen konplexu 1 (0,01)
emakume istorio bildu 1 (0,01)
emakume istorio kontatu 1 (0,01)
emakume jantzi musu 1 (0,01)
emakume jazarpen ez 1 (0,01)
emakume jazarpen suposatu 1 (0,01)
emakume kasu esan 1 (0,01)
emakume kategoria ehun 1 (0,01)
emakume kirol hobeto 1 (0,01)
emakume kirol landu 1 (0,01)
emakume kirolari asko 1 (0,01)
emakume kirolari bozgorailu 1 (0,01)
emakume kontzeju hauteskunde 1 (0,01)
emakume kontzeju parte 1 (0,01)
emakume kopuru gora 1 (0,01)
emakume kopuru gorantz 1 (0,01)
emakume lagundu egitura 1 (0,01)
emakume lagundu programa 1 (0,01)
emakume lan baldintza 1 (0,01)
emakume langile egun 1 (0,01)
emakume langile eguneroko 1 (0,01)
emakume langile eragin 1 (0,01)
emakume langile erre 1 (0,01)
emakume langile gehiago 1 (0,01)
emakume langile hauek 1 (0,01)
emakume lasterketa aurtengo 1 (0,01)
emakume lasterketa bost 1 (0,01)
emakume lasterketa presidente 1 (0,01)
emakume lesbiana borroka 1 (0,01)
emakume lesbiana diskriminatu 1 (0,01)
emakume lesbiana iragan 1 (0,01)
emakume lesbiana Latinoamerika 1 (0,01)
emakume liburu ahaztu 1 (0,01)
emakume lotu askotariko 1 (0,01)
emakume nazioarteko eguneko 1 (0,01)
emakume osatu epaimahai 1 (0,01)
emakume osatu talde 1 (0,01)
emakume oso barneratu 1 (0,01)
emakume oso fase 1 (0,01)
emakume paper ziklismo 1 (0,01)
emakume presentzia ezarri 1 (0,01)
emakume presentzia lege 1 (0,01)
emakume presentzia organo 1 (0,01)
emakume presentzia oso 1 (0,01)
emakume presentzia txiki 1 (0,01)
emakume rol beti 1 (0,01)
emakume rol gu 1 (0,01)
emakume saharar garaiezin 1 (0,01)
emakume saharar osatu 1 (0,01)
emakume saharar topaketa 1 (0,01)
emakume Sarea kide 1 (0,01)
emakume sexu agertu 1 (0,01)
emakume talde egin 1 (0,01)
emakume zein desgaitu 1 (0,01)
emakume zein gizon 1 (0,01)
emakume zein sexu 1 (0,01)
emakume zuzendu ikastaro 1 (0,01)
emakume zuzendu lehenengo 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia