Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 1.212

2010
‎Esaterako, ez zituen maila berean ikusten Ekineko irakurleak eta Euzkadikoak. Batean euskara herrikoiagoa eta bestean jasoagoa erabili litzatekeela uste zuen.
‎Augustinek herriarentzako idatzi behar zela ulertzen zuen, berak, hain zuzen ere, herria prestatzeko antzerkia lantzen baitzuen. Baina euskaraz idazterakoan, modu jasoan idatzi behar zelako ustekoa zen, euskal literatura, hain zuzen ere, beste herrialdeetako literaturaren mailara igotzeko.
‎Aurrez, Iparraldera ihes egin eta Ziburun beste euskaldun batzuekin batera zela, Parisera joan eta han iheslari euskaldunak argitaratzekotan ziren aldizkari baten buru izateko deia jaso zuen. Baina kontzientziak ez zion uzten halakorik onartzen.
‎Augustinek, zuzendariari, bere iritzia argi eta garbi ezagutarazi zion: egunkariaren idazkera idazle bakoitzaren esku utzi behar zen ezinbestean; batetik, ezin zutelako idazlan bakoitza orrazten ibili eta, bestetik, irakurle asko eta asko ez zeudelako Arana Goiriren idazkerara ohituta eta prestatuta, besteak beste, hartzaile asko gipuzkoarrak zirelako.
‎Harenganako konfiantza eta esker ona maiz agertzen du. Beste ataltxo batean hau dio: –Ikako berbeta be arengandik ikasi neban?.
‎Hainbat xehetasun dakartza Ana Urkizak Egunako erreportajeei buruz: Hasiera batean, Egunako erreportajeak besteen ahotik entzundakoak izaten ziren, ez Augustinek berak lekuan jasoak. Baina apurka apurka, tokian tokikoak jasotzen saiatuko zen.
‎Baina apurka apurka, tokian tokikoak jasotzen saiatuko zen. Andima Orueta, Euzkadi egunkariko erreportariarekin hasiko zen batera eta bestera gertaerak jarraitzen.
‎Odorengo urteetan, 1941ean askatasuna lortu arte, lan gogorretan. Trabajadoretan? ibili zen batetik bestera . Gerrateko abentura latza bukatu zen eta etxerako bidaia kontatu ondoren, hau dio biografian:
‎hiru zutabeen gainean eraikitzen dira orduko euskaldun askoren idealak eta sentipenak: abertzaletasuna eta euskera alde batetik, eta erlijiotasuna bestetik, beste bien sustrai eta arima lez, hau da, abertzaletasuna eta euskerea gizatasun kristau batean oinarrituta.
‎Bere bizitzan 40 bat antzerki idatzi zituan. Oso gazte zela, hogei urtegaz, 1934an, antzerki bi idatziko ditu (Aberriagaz bizi eta Illobearen indarra), eta 1936an beste bat (Itxas lapurrak)?
‎zortzi agertzen dira: gehien erabilten dauan ezizena Arteta izan da (72 bider) eta Gurutz (41 bider), gero Likona (18), Ibai ondo (12), eta besteak gitxiagotan: Augustin, Zutarra, Kresala eta Amesti.
‎Lantxo hau biografiaren atarikoan datozen Andres Urrutiaren hitz batzuekin hasi dugu eta amaitu ere haren beste hitz batzuekin egingo dugu: Liburu hau irakurtzen duenak ere laster atzemango du, Ondarroako herriak euskarari eta euskal kulturari eman dien bizitasunaren katean, kate-begi preziatua izan dela Augustin Zubikarai.
‎Bigarren Errepublika denboraldiko idazlanak() eta Ondarroa. Egunkari eta aldizkarietako idazlanak bestea , Julen Urkiza karmeldarrak prestatua.
‎Idazle ondarroar baten ohoragarri haren biografia osatzera datoz herri bereko beste bi idazle: Julen Urkiza eta Ana Urkiza osaba ilobak.
‎Hala gertatzen direla esango nuke. Izan ere, bata eta bestea Ondarroako herriak bideratutako bi proiekturen barruan sortu dira, nahiz eta Anarenak Elkar argitaletxearen bidez argia ikusi eta Julenenak, Ondarroako Udalaren bidez.
‎Hau ere, itsas lurrun eta turrunen artean? sortua, euskararen mundura geroago eta beste ingurumari batean etorria bada ere. Horrela, Augustin Zubikarairen figura ongi osatua izan dela uste dugu.
‎Geroago Augustinen gogo gogoko liburua izango da. Beste gertaera bat, hurbilagokoa hau, Txomin Agirreren heriotza izan zen 1920an, Augustinek sei urte besterik ez zituela.
‎Gerora bihurtuko zen idazlearen iturri agortezinak biak ala biak. Batak ezagutza eskainiko zion eta besteak inspirazioa.
‎Etxera heltzen ziren liburu guztiak irakurtzen zituen eta baita Seminariotik bere lagun banaezina zen Jose Mª Arizmendiarrietak bana banaka bidaliko zizkionak ere. Euskal idazleen artean, Azkue, Manterola, Orixe, Mujika, Kirikiño, Lardizabal, Zubimendi eta Txomin Agirre izan ziren bere lehen irakurketak, eta erdarazkoen artean, Cervantes, Gabriel y Galán, Villoslada, Lacordaire, Campion, Delli, Papini, Ardel, Douillet, Pierre Lhande eta Risco, besteak beste.
‎–Ekinen sortzea ezagutu neban, bertan iñardu nebalako lanean, nire lenengo ogibidean. Giroa aldatu eta kristautasunari Euskalerrian eusteko, beste era baten plazara urten bearra egoala eta origaitik sortu zan Ekin?.
‎Gauza asko entzun eta idatzi dira. Batzuk alde eta beste asko kontra. Sonatuena askorentzat, Donostiako Elizbarrutiko hainbat parrokok sinatutako agiria.
‎Ni neu ez noa han eta hemen esan diran gauzak aipatzera eta gitxiago oraindino iritzi horreek eztabaidatzera. Egia da, Elizan gotzainak aukeratzeko beste bide batzuk be erabili izan dirala. Baina gaur egungo bidea danok dakigu zein dan eta bide hori aldatu be egin leitekela.
‎Momentuz daukagun bidea erabili izan da Donostiako gotzain barria aukeratzeko orduan. Bide berbera erabili izan da orain arteko gotzainak aukeratzeko be, esaterako, Jose Mª Setien edo Juan Mª Uriarte eta baita beste mendebaldeko Eliza Katolikoaren gotzain guztiak aukeratzeko be. Garbi dago, bada, Jose Ignacio Munilla Donostiako legezko gotzaina dogula.
‎Garrantzi handiko eta txikiko gauzetan be bardin. Alderdi bat badago A.H.T.ren alde, besteak ezetz esan behar. Guggehein Urdaibaiko egitasmoaren alde bazagoz, berehalaxe hasiko jatzuz inguruan zaunkaka.
Beste ezaugarri positibo bat, bere gaztetasuna. Gotzain gaztea eta gazteekin lan egiten dakiana.
‎Honek, batez ere, eta baita fiskalaren balizko portaera kontrakoak. Beste hitzetan: fiskalak bat egin izan balu guardia zibilen eta DyJ eta AVT elkarteekin, nolako egoera psikikoan aurkituko ginateke gu orain?
‎ETAren biktima batzuk hartu dituzte ikurtzat eta, biktima hauek eragindako minak bultzaturik, gorrotoa eta mendekua dute, ene ustetan, helburu. Herri salaketak izan lezakeen alde ona, hemen aipatutakoek eta beste batzuek hankaz gora bota dute, perbertso bihurtu dute guztiz.
‎+ 01:10ean kanpoko atea irekita zuelarik, guardia zibil (g.z.) bat aritu zen tinbrez deika. Beste batzuk barruan zeuden eta neure gainera etorri zitzaizkidan etxeko atea ireki bezain pronto. Formalitate batzuk bete ondoren, etxeko guztiak jangelara bilarazi zituzten eta neroni nire gelara eraman.
‎salbuespenak? gela eta komunaren barruan eta forentsea (medikua alegia) edo beste karguren bat ikustera joatean. Orduan hasi zen infernu haren ezagupen eta dastapena:
‎baxuagoak edo ozenagoak, oihu handiak), e.a.. Neure? ziegan beste lagun bat. Berehala ezagutu nuen:
‎Manta bana hartu eta oheko 2 izkinatan jarri gintuzten: batzuetan biak eserita, besteetan bat zutik paretara begira eta bestea ohe gainean etzanda, e.a. Bera ezarrita ikusi eta neu zutunik egoteak enbidia pixka bat sortzen zuen nire baitan: zergatik bera bai eta ni ez?
‎Manta bana hartu eta oheko 2 izkinatan jarri gintuzten: batzuetan biak eserita, besteetan bat zutik paretara begira eta bestea ohe gainean etzanda, e.a. Bera ezarrita ikusi eta neu zutunik egoteak enbidia pixka bat sortzen zuen nire baitan: zergatik bera bai eta ni ez?
‎zergatik bera bai eta ni ez? Besteen jukutriaz jabetuz, nolabait sentimendu negatibo edo dena delako hura gainditzea lortu nuen.
‎Hura parafernalia, ikusgarria?! Beldurra, izua gero eta barneratuagoa, alde batetik, eta, bestetik barne indar boteretsua, nolabait esan, Jaunaren betetasuna, Berak bakarrik ekar dezakeen betetasuna, sentituz.
‎Batzuetan irainak bota dituzte(? ¡ Mecaguen tu puta madre!? niri adibidez), besteetan mehatxuak(. Hoy tengo ganas de calentar a alguien!?), beti umiliazio egoera etengabea.
‎Begiak itxita (buruan estalkiren bat jarrita nengoela uste dut, baina ez nago seguru), pareta baten aurrean zutik, paretara begira? eta nire atzean, urruti samar, besteak . Batek besoak altxa eta paretaren kontra jartzeko esan zidan.
‎Eta neuk: . Neronek bizi izandakoa egiaz kontatzeagatik hau edo bestea sufritu behar badut, onartua eta nireganatua daukat. Zuk indarrez zerbait esatera behartzen banauzu, esan egingo dizut zuk entzun nahi duzuna, ez egia baina?.
‎–Puedes hacer las flexiones?. Eta horrela segi genuen beste tarte batean, motzagoa 1.a baino. Nire sentimendua:
‎Ordu batzuk eman nituen postura hartan, berriz galdeketa berrira joan arte. Honetan itauntzailea beste bat izan zen, eserita ipini ninduten paretara begira eta begiak itxita. –Ona?
‎ematen zuen eta tonu, goxuan? galdetzen zizkidan behin eta berriz aurrekoan botatako galderak, eta neuk erantzunak errepikatu eta errepikatuz jardun nintzen ezagutzen nituenak borobildu eta besteentzat erantzunik ez nuela esanez. Askoz suabegoa izan zen, eta laburragoa ere bai.
‎A/ Deklarazioak: eta besteek zer?
‎ofizioko abokatua (emakumezkoa) heldu ziren. G.z.a bestearen ondoan jarri zen, nire aurrean; abokatua, berriz, nire atzean, ikusteko aukerarik izan ez nuelarik. Formalitateak bete eta ea galdera bat egin nezakeen agertu nuen, alegia deklarazioak egin baino lehenagoko galdera, bestela deklaraziorik ez nuela egingo.
‎–Orduan zertarako behar dut abokatua?? Eta ezetz borobila eman nion deklaratzeari, epailearen aurrean egingo nuelakoan halaxe erabakia bainuen aurretik, beti ere abokatuak beste zer edo zer egitea hobe nuela sinistarazten ez bazidan. Berriz ere infernura!
‎Hala ere, ziegan burua bueltaka: . Zer egin ote dute Joan Marik eta besteek –Agian deklaratzea hobe??
‎Goiko pasiloetara igo eta betikoa: gorputza tenteago jarri eta begiak irekitzeko baimena, noizean behin bidean beste atxiloturen batekin topo eginez geratu eta buru makur eta begiak itxita edukitzen nindutelarik segundo batzuetan. Azkenean, forentsearen aurrean:
‎edo sentimendu eta erabaki batzuk oinarri hartzen zutela ikusiz. Aipa ditzadan, besteak beste, honako hauek:
‎Esker ona ateratzen zitzaidan azaleko zulotxo guztietatik Jaunaren Espiritua nirekin, nire ondoan, nigan sumatu bainuen infernu hartan egondako egun guztietan: bai barne poza eta kontsolazioa sentitzen nituelako (denbora guztian kikilduta egon arren), bai hitz zuzen eta egokiak esateko ahalmena izan nuelako, bai deklaratzeari uko egiteko balentria izan nuelako, bai X.O. eta beste lagunak, gaizki zeudela jakinda ere, neure ondoan nituelako.
‎Bertan zenbait gauza idatzirik zeuden(. Denak ukatu!? euskaraz eta. USA?, besteak beste).
‎1/ esandakoa esateko izan nuen kemenagatik, nerbioek jokaldi txarra egin bazidaten ere (batzuetan berotik hotzera pasatzean gertatu izan zaidan bezala: egundoko dardarizoa, kanpotik ia sumatzerik ez dagoena), ESKERRAK eman nizkion behin eta berriz Jaunari, 2/ beste lagunentzat eskatu nuen Espirituaren argia eta kemena, eta 3/ aurrerantzean zer egin nezakeen hasi nintzen hausnartzen. Hurrengo minutuetan argi handia piztu zitzaidan barruan:
‎bidegabekeriazko egoera hura ezin nuen isilik pasatzen utzi! Beste inork ez zuen gu pasatako 5 eguneko infernutik pasa behar, ez eta egun bakar bat ere! Legeak babestutako jokabide bidegabe perbertso hura, gizakiak suntsitu eta umiliatu besterik egin nahi ez dituen jokabide hura, giza eskubide oinarrikoak urratzen dituen jokabidea (sistema polizial juridikoa) salatu eta gaitzetsi beharra sentitu dut kontzientzia eragozle bihurtuz.
‎Misio bikoitza orain dudana: a/ bidegabekeria eta giza eskubideen zapalketa posible egiten duten epaile, politikari, lege eta epaitegien salaketa gardena eta gaitzespen irmoa ongi ongi prestatzea; eta b/ nire inguruan ditudan presoak, euskaldunak zein besteak –(espainiarrak, latinamerikarrak e.a.) maitatzea eta askatasun bidean ibiltzen laguntzea.
‎2003 urteko otsailaren 20an hasi zen guretzat, dena?, guardia zibilak urte batzuk lehenago lanean ari baziren ere. Orduan 10 lagun eraman gintuzten atxilo eta EGUNKARIA itxi zuten, bai Andoaingo egoitza nagusia bai beste egoitzak (publizitatekoa Donostian, Bilbokoa, Gasteizkoa eta Iruñekoa) ere. Inkomunikaturik egondako 5 egunetan tratu txarrak eta torturak salatu genituen zenbait lagunok*.
‎Inkomunikaturik egondako 5 egunetan tratu txarrak eta torturak salatu genituen zenbait lagunok*. Ondoren espetxera bidali gintuzten 5 eta beste bat, Pello Zubiria, ospitalean utzi zuten egoera larrian. Eta besteak libre, bermea ordaindu ondoren.
‎Ondoren espetxera bidali gintuzten 5 eta beste bat, Pello Zubiria, ospitalean utzi zuten egoera larrian. Eta besteak libre, bermea ordaindu ondoren. Inkomunikaturik geundela, Euskal Herrian gure aldeko lehendabiziko keinua egin zuten milaka eta milaka herritarrek:
‎Eusko Jaurlaritza eta Gipuzkoako Foru Aldundiarekin. Bada, ez batak ez besteak ez dute inoiz EGUNKARIAren kontrako deus aurkeztu. Nolatan, bada, eman segida epaileek auziari?
‎Ez dakit ez noiz eta ez nola, baina justizia noizbait egingo zaigula sinetsirik nago, erabat. Nola bizi bestela pozik, gorrotorik gabe, mendeku goseak harrapatzeke, beste askori (Euskal Herrian eta kanpoan) egindako bidegabekeriei begira eta lagundu guran, mundu zuzenagoa eta gizatiarragoarekin amesten eta bere alde lan egiten. Besterik ere bada:
‎Besterik ez. Baina niri, eta badakit beste batzuei ere, txaloak jotzeko gogoa etorri zitzaidan.
‎Bestalde, badut baikor izateko beste arrazoi handi bat: gure abokatuek egindako lan ederra eta elkarren osagarria.
‎lehenik, 10 puntuko argazki eder eta ikusgarrian EGUNKARIA kasua bere gordinean jarri zuen han geundenon aitzinean,, prozesu inkisitoriala? izan zela nabarmenduz eta, bigarrenik, bere bezeroen, eta sarri askotan beste hiruron defentsa zoragarria eta hunkigarria burutuz. Hiru epaileei begira nengoela, garbi ikusi nuen haien interesa entzuten zutenaren aurrean, idatzi eta idatzi ari baitziren tai gabe.
‎Agian aurten kalera dezakete. Aukera ona dauka bere bizitza aldatu eta beste norabidean jartzeko: senideen babesa eta bere neska lagunarena ere baitauzka.
‎Aztergai dugun kantua jatorriz Zuberoakoa izan arren, Lapurdira ere zabaldu zen, itxurak direnez. Kantua, sortu zen txokotik bide luze xamarra eginez, Iparraldeko mutur batetik bestera zabaldu zen.
‎Guk lantto honetan 1870ko Sallaberriren ahapaldi argitaragabeak edo zentsuratuak emango ditugu batez ere. Ahapaldi horiezaz gainera, bestalde, interesgarria den beste eredu bat ere eman asmo dugu, Chambra kahierrekoa. Argitara gabeko eredu bat eta osorik argitara ez den Sallaberriren eredu zoragarria emango ditugu, beraz, artikulu honetan.
‎bera izango zen. Sebastien Eppherre Altzaiko artzainaren arauera ere Barkoxeko bardo handiaren sorkaria izango zen4 Bil litezkeen frogen artean, besteak beste direla, Sebastien Eppherre eta Constantinen kantu ereduetan,
‎4. Sallaberrik, ordea, ez dio Etxahun zenik biltzailea, nahiz eta Etxahuni beste kantu biren(. Ofizialenak, eta. Belhaudiko bortian?
‎–Ahaire zahar huntan? honetan ere beste herri kanta askotan dauden hainbat esaldi egin eta ideia ikus ditzakegu. Etxahunena berarena izan litekeen. Filipiñekuak?
‎Gainerako herri lirikako aipamen gehiago ere aurki daitezke kantu honetan. Ahapaldi oso bat, esaterako, beste kantu batzuetan ere aurki daiteke. Hartschelharrek eskaintzen digun 13 ahapaldiko segmentu osoak aurkitzen ditugu. Xarmagarria zira eder eta gazte?
‎kantuan. Bistakoa den bezala, herriak beretu duen kanta honetan herri herrikoak diren beste ahapaldi batzuk txertatuz osatuko ziren guk ezagutzen ditugun aldaerak.
‎bat dugu. Etxahunek badu beste sarrera bat antzekoa: ahaide delezius huntan bi berset tit khantatü.
‎Bi berset/ bresetkhantatü egitura egina dugu, batez ere Etxahunen khantoreetan aukitzen duguna. Gurean bresetmetatesisduna agertzen da, besteetan berset. Ezagutzen ditugun ereduetatik desberdintzen duen maitiahitza ikusten dugu geure ereduan eta KKKkoan.
‎horretaraino. Transkribatzeko orduan eduki dudan beste aukera bat bigarren pertsonakoa izan da: ninxeiçun.Aditz beraren sinonimoa, enetu?
‎Gure ereduan, ibili? aditza jokaturik aurkitzen dugu nabilazü, beste ereduetan, egon, nindiagozün.
‎Gure kasuan, Zuberoako arauei jarraiki, aisa nitzaz errida. Era berean, gure ereduan beste aldaeratxo bat ere badator azkenean. KKK eta Hts enean begieizü/ Begiraizüdira, gurean bena abisa zite.
‎Hemen ere ñabardura txikiak doaz eredu batetik bestera . Gure ereduan bere denbora beitü er [r] ota egiledugu.
‎KKKko ereduan berdin dator arrantzale, Hts en ihizlari. Gure eredua desberdin da beste kontu batzuetan. Hona konparagai bi ereduak KKK:
‎Hurrengo hitza, (oposizioz, jakina), Muthikuakizango da. Bada, azkenik, beste hitz desberdin bat desira/ desirrahitzak agertzen dira KKK eta Hts ereduetan, gurean, ordea, dese, a. Hitz zuberotarra dugu dese, aeta, asmoa?,, guraria?
‎Ahapaldi hau beste kantu batzuetan ere agertzen da. –Hodeiak ilun ziren joan den gauean?
‎kantan ere agertzen zen. Ahapaldi zoragarri hau beste kantu batzuetako azkenaldean jartzeak halako urrezko bukaera bat ematen dio kantuari.
‎Salaberriren liburuan eten puntuek kantua luzeagoa dela adierazi nahi dute. Bestela esan, puntu suspentsiboak kantaren azkenean edo kantaren beste bi ahapaldiren artean, batez ere zentsura adierazteko dira, itxurak direnez11 Gure ustez, ordea,
‎13? Beste aukera bat bezala Gure posesiboaren gainean Zelüko idatzi du.
‎Goragoko puntuan jarri digutun bi ahapaldiez gainera, badago besterik ere eskuidatzian. Marginalia bezala, letra txikiago batez goragoko puntuan jarritako ahapaldiez gainera, beste ahapaldi batzuk ere agertzen dira. Eskuidatzia nagusiki transkribatu duen esku berak idatziak ote dira?
‎Lehen ahapaldia Salaberriren hirugarren ahapaldiaren ondoan dago. Badirudi beste aldaera batean hirugarren ahapaldia ordezkatzen duela. Hona hemen:
‎Bigarren ahapaldia Salaberriren laugarrenaren aldamenean dago. Bigarren ahapaldia ulertzeko bidea beste aldaera batzuk ematen digute.
‎Nik behintzat behin baino gehiagotan galdetu diot neure buruari zein ote zen alderdi ezkutatua, zein ote zen ilargiaren alde iluna eta estaria? Salaberriren beraren paperetatik bi ahapaldi berri eta beste lauren aldaerak ekarri ditugu hona. Gure asmo nagusia testuak fidel eskaintzea izan da, gerora era bateko edo besteko ikerketa saio eta lanak egin ahal izateko.
‎Lau ahapaldi hauen aldaerak ezagutzen ditugu eredu argitaratuetan. Lehena (I), esaterako, KKKko 12.a eta Hts 6; bigarrena (II) KKKko 3.a eta Hts 4ª; hirugarrena KKKko 11 eta Hts 12; laugarrena KKKko 13 eta Hts 13 Ahapaldi hauen berritasuna beste era batekoa da, beraz, aldaerei dagokiena.
Beste espezie batzuk ez daude desagertzeko arriskuan, baina munduan zehar naturan oso leku gutxitan aurki daitezke. Horrelakoak dira gainerako guztiak, batzuk lorezaintza komertzialari esker munduan zehar artifizialki eta beti gizakiaren eskutik asko hedatu badira ere, Magnolia grandifloraesate baterako.
‎Beraz, gure espiralaren muturrean haritzetatik hurbilen geratuko den azken zuhaitza Phytolacca dioica, onbua? izateak, haritzek eta onbuak elkarrenganantz adarrak hedatzeak eta, agian, etorkizunean bataren eta besteen adarrak elkar ukitzeak badu bere sinbolismoa. Hala ikusten dugu guk bederen.
‎Eta universaltasunaren argumentu falaziazko hori erabiltzen dute espainolistek euskal nazionalismoaren kontra, eta argumentu falsua da (euskal kulturan, adibidez, hizkuntzan badugu aurkitzen halako aztarna bat erakusten duena kultura zahar hori birbanatzailea zela, eta da persona adierazteko lagun esaten dela). Eta espainolistek (ni ez nago obsesionatua euren kontra) euren kultura universaltzat hartzen dutenean ez dakite zer universal bihurtze klase egiten duten, ikusi besterik ez dago nolakoa den hainbatetan kultura klasiko hori (kultura klasista eskandalosua ere dela esango nuke nik), eta beste aldetik nola izango da universala kultura bat besteak ignoratzen baditu?, ezagutza universal batek, definizioz, den dena, salbuespenik gabe, ezagutzen du, baita Euskal Herria ere, eta hola..
‎Kultura indigenen estudioan badugu ikasia hori posible dela, eta historikoa ere badela, gaur egun gezurra dirudien arren gure kultura honetan, orientekoan hazia duena, errotuak gaudenontzat, nahiz eta Jesusek ere Bere parabola, orientalak? esplikatzen dituen esanik beste modu batean (hobean!) jendeak, Bere garaiko eta geografiako jendeak, ez duelako ulertzen, horregatik erakusten zuen despotismo orientala gogora ekartzen duten paraboletan.
‎Eta nola hipotesiak asko ahal diren konturatzeko beste bat ipiniko dut gero dedukzioak egiteko, beste historiaren filosofia egiteko. Har dezagun hipotesitzat denok garela diferente, hau da principium individuationis delakoa.
‎Eta nola hipotesiak asko ahal diren konturatzeko beste bat ipiniko dut gero dedukzioak egiteko, beste historiaren filosofia egiteko. Har dezagun hipotesitzat denok garela diferente, hau da principium individuationis delakoa.
‎Beraz, hiru privazio mota hartu ditut hipotesitzat, adibide bezala, lehena ekonomikoa (eta marxismotik haratago joan naiz nire argumentazioan, eta daukat ezen hobeto esplikatzen dudala historia, batez ere formazio klasisten historiaren jatorria ipiniz basamortuetako kulturetan), bigarrena, alferkeria (eta hor sakondu nahi duenak badu historiaren filosofo musulman bat, Ibn Jaldun), eta hirugarrena harrokeria (lehen bekatua dena, eta esplikatzen duena fenomeno universal bat, hierarkiak egiteko joera, batzuetan, askotan ere, arrazismoraino ere joan delarik, degeneratu delarik)? eta horiek suposatuz direla historiaren eragileak nire historiaren filosofiak, oso simpleak, burutu ditut, larregi zabaldu gabe nire hizpìdea, eta ikasten dut ezen badagoela zertan lan egin horiek eta beste guztiak, kombatitzeko, nahiz eta privazio jatorrizko bat dugun, eta horregatik utopiarik ezinezkoa den, baina bai, bada posible aurreratzea, eta posible baldin bada orduan obligazioa ere bada. Eta atzera egitea ere posibilitate bat da (esan dezadan egia).
‎Eta atzera egitea ere posibilitate bat da (esan dezadan egia). Baina aurreratzea posibleago egiteko nik zientzia politikoaren barnean proposatu egiten dut beste zientzia bat egitea, eta da zientzia fikzioa, hipotesien bitartez ere etorkizuneko problema posibleak ikertuko lituzkeena. Zeren ez baitakigu gure umeek, gure ondorengoek, zer egingo duten.
‎Luis Arostegi-k: Une batetik bestera uretan aurkitzen zara eta uger egin behar dozu, bizitzan sarri jazoten dan lez. Dana dala, nik naziono arteko esperientzi apur bat baneukan, gure Euskal Herriko Probintzia Ameriketan, Indian eta Afrikan hedatua izan danez, eta mundu guztiko batzarren batzuetan parte hartua nintzanez.
‎Baina, egiaz, ezin daiteke turismo gogoz ibili. Diranak dirala bidaldiko orduak eta galdutako gauak, hara heltzean, prest eta zoli egon behar da eta euren programa trinkoa bete, gelditu barik, batzarrak, ospakizunak, alkarrizketak, erabagiak, batetik bestera , hilabete, bi nahiz hiru jarraian. Holan be, osasunak lagundu ezkero, bizikizun pozgarria eta atsegina da:
‎Luis Arostegi-k: Horretan Europa-ren, historian gure herriagaz hartuemonen bat izan daben lurraldeen artean, eta beste guztien artean bereizi behar da. Orokorrean, gure herria lehenagotik misiolarien bidez izan da leku askotan ezagutua.
‎Ameriketan eta Australian, gure herritarren emigrazinoaz be bai. Orain be ikusi ditut karmeldarren Garapenerako Erakundeak, beste batzuen laguntzaz, baita Euskal Instituzioenaz be, egindako garapen eraikuntzak: eskolak, geixotegiak, lantegiak:
‎Gaur egun komunikabideen bidez urrineko barriak leku askotara heltzen dira. Horretan gure herria, zoritxarrez, ETAren egintzez da ezaguna sarriegi, eta horrela beste lurralde batzuetako gerra eta terrorismoaz antzeratua edo bardindua. Holakoetan azalpena emon beharra izan neban, gure herria historiaz eta kultura sendoz bakezalea, errespetu handikoa dala(, lotsa?
‎Gure herrikideak euskal kantuakaz paperak banandu ebezan monja eta batu ziran iparramerikarren artean, eta danak ahalegindu ziran gugaz batera, Santu, Gure Aita eta Agur, Jesusen Ama, abesteko. Egintzaren barruan esan behar neban berbaldian, gure aurreko euskal artzainen adore harrigarria goraldu neban, Sartalde haretako lautada bakartuetaraino bizibide bila joateko adorea, eta beste herrietako etorkinena be bai, eta baita hartu zituan lurraren eskuzabala be, gaurko Ipar Amerika etorkinak eratutako nazinoa dala gogoraziz.
‎Ezinezkoa da ahaztutea. Eta, ganera, Karmel hartzen neban eta Euskal Herriko beste aldizkari batzuk, interes handiaz ikusten nebazanak, Erroman nengoanean. Handik ikusten neban seriotasunez eginak zirala, eta konturatu zelako ahalegina eskatzen dauan holako aldizkariak prestatzen jarraitzeak.
‎Hau gaineratu gura dot hemen: Gure herriaren historiak eta kultura egoereak berez beste holakoen antzeko zoria ulertzeko erreztasuna edo bidea emoten deuskue.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
beste 736 (4,85)
Beste 98 (0,65)
besteak 97 (0,64)
bestea 67 (0,44)
bestera 43 (0,28)
Besteak 15 (0,10)
besteetan 14 (0,09)
bestetik 14 (0,09)
besteek 12 (0,08)
bestean 11 (0,07)
besteen 11 (0,07)
Bestea 7 (0,05)
besteei 6 (0,04)
bestearekin 5 (0,03)
bestearen 5 (0,03)
besteren 5 (0,03)
besteekin 4 (0,03)
BESTE 3 (0,02)
Besteen 3 (0,02)
Besteren 3 (0,02)
bestearengandik 3 (0,02)
besteari 3 (0,02)
besteen gainetik 3 (0,02)
besteengan 3 (0,02)
besteengana 3 (0,02)
bestearen atzean 2 (0,01)
bestearen lekuan 2 (0,01)
bestearengan 2 (0,01)
besteen aldetik 2 (0,01)
besteen artean 2 (0,01)
besteoi 2 (0,01)
Bestearen 1 (0,01)
Bestearena 1 (0,01)
Besteekin 1 (0,01)
bestearen alde 1 (0,01)
bestearen atzetik 1 (0,01)
bestearen aurrean 1 (0,01)
bestearen gainean 1 (0,01)
bestearen kontra 1 (0,01)
bestearen ondoan 1 (0,01)
bestearen ondoren 1 (0,01)
bestearen ondotik 1 (0,01)
besteekiko 1 (0,01)
besteekin batera 1 (0,01)
besteen aurrean 1 (0,01)
besteen gainean 1 (0,01)
besteena 1 (0,01)
besteendako 1 (0,01)
besteengandik 1 (0,01)
besteentzat 1 (0,01)
besteetara 1 (0,01)
besteetatik 1 (0,01)
bestek 1 (0,01)
besteren bidez 1 (0,01)
besterenean 1 (0,01)
besterenetik 1 (0,01)
besteri 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
beste batzuk 93 (0,61)
beste beste 71 (0,47)
beste bat 60 (0,39)
beste bi 30 (0,20)
beste asko 25 (0,16)
beste gauza 22 (0,14)
beste hizkuntza 20 (0,13)
beste era 16 (0,11)
beste zenbait 16 (0,11)
beste ezer 13 (0,09)
beste herri 13 (0,09)
beste guzti 12 (0,08)
beste edozein 10 (0,07)
beste kosmos 10 (0,07)
beste arazo 9 (0,06)
beste hiru 9 (0,06)
beste baino 8 (0,05)
beste erdi 8 (0,05)
beste liburu 8 (0,05)
beste modu 7 (0,05)
beste pertsona 7 (0,05)
beste ukan 7 (0,05)
beste ez 6 (0,04)
beste ezaugarri 6 (0,04)
beste hau 6 (0,04)
beste inor 6 (0,04)
beste jarri 6 (0,04)
beste kontu 6 (0,04)
beste lagun 6 (0,04)
beste lan 6 (0,04)
beste ondorio 6 (0,04)
beste aldizkari 5 (0,03)
beste berba 5 (0,03)
beste bide 5 (0,03)
beste datu 5 (0,03)
beste gai 5 (0,03)
beste hitz 5 (0,03)
beste inon 5 (0,03)
beste kantu 5 (0,03)
beste kultura 5 (0,03)
beste pasarte 5 (0,03)
beste zer 5 (0,03)
beste arrazoi 4 (0,03)
beste baizik 4 (0,03)
beste bera 4 (0,03)
beste berri 4 (0,03)
beste egin 4 (0,03)
beste eskuz 4 (0,03)
beste gotzain 4 (0,03)
beste hiztegi 4 (0,03)
beste norbait 4 (0,03)
beste testu 4 (0,03)
beste urrats 4 (0,03)
beste zabaldu 4 (0,03)
beste aldaera 3 (0,02)
beste alde 3 (0,02)
beste aukera 3 (0,02)
beste bertso 3 (0,02)
beste dimentsio 3 (0,02)
beste emakume 3 (0,02)
beste eredu 3 (0,02)
beste erregulazio 3 (0,02)
beste euskalki 3 (0,02)
beste gizarte 3 (0,02)
beste herrialde 3 (0,02)
beste historia 3 (0,02)
beste ikusi 3 (0,02)
beste izen 3 (0,02)
beste konpondu 3 (0,02)
beste lurralde 3 (0,02)
beste pentsatu 3 (0,02)
beste sarraski 3 (0,02)
beste toki 3 (0,02)
beste zerbitzu 3 (0,02)
beste zeregin 3 (0,02)
beste adierazpen 2 (0,01)
beste ahapaldi 2 (0,01)
beste aita 2 (0,01)
beste aldaketa 2 (0,01)
beste alor 2 (0,01)
beste andre 2 (0,01)
beste argitalpen 2 (0,01)
beste atal 2 (0,01)
beste atsotitz 2 (0,01)
beste baztertu 2 (0,01)
beste bereizi 2 (0,01)
beste bertsopaper 2 (0,01)
beste bidaia 2 (0,01)
beste bost 2 (0,01)
beste dokumentu 2 (0,01)
beste egun 2 (0,01)
beste ekarri 2 (0,01)
beste ekintza 2 (0,01)
beste eleberri 2 (0,01)
Konbinazioak (3 lema)
beste era bat 14 (0,09)
beste gauza batzuk 12 (0,08)
beste kosmos bat 8 (0,05)
beste arazo bat 6 (0,04)
beste batzuk ere 6 (0,04)
beste pertsona batzuk 6 (0,04)
beste aldizkari batzuk 5 (0,03)
beste herri batzuk 5 (0,03)
beste hizkuntza komunitate 5 (0,03)
beste modu bat 5 (0,03)
beste ondorio bat 5 (0,03)
beste eskuz idatzi 4 (0,03)
beste urrats bat 4 (0,03)
beste asko bezala 3 (0,02)
beste asko pentsatu 3 (0,02)
beste aukera bat 3 (0,02)
beste bat hura 3 (0,02)
beste bat nolako 3 (0,02)
beste bat zer 3 (0,02)
beste batzuk ezkutatu 3 (0,02)
beste batzuk fusionatu 3 (0,02)
beste batzuk zabaldu 3 (0,02)
beste berba batzuk 3 (0,02)
beste bide bat 3 (0,02)
beste datu desberdin 3 (0,02)
beste erdi euskal 3 (0,02)
beste erregulazio espediente 3 (0,02)
beste ezaugarri batzuk 3 (0,02)
beste ezer jarri 3 (0,02)
beste gauza asko 3 (0,02)
beste gauza bat 3 (0,02)
beste hizkuntza bat 3 (0,02)
beste hizkuntza batzuk 3 (0,02)
beste inon baino 3 (0,02)
beste kantu batzuk 3 (0,02)
beste liburu bat 3 (0,02)
beste pasarte bat 3 (0,02)
beste toki batzuk 3 (0,02)
beste zer bat 3 (0,02)
beste ahapaldi batzuk 2 (0,01)
beste aldaera bat 2 (0,01)
beste arazo larri 2 (0,01)
beste arrazoi bat 2 (0,01)
beste atal bat 2 (0,01)
beste atsotitz hau 2 (0,01)
beste bat baino 2 (0,01)
beste bat ere 2 (0,01)
beste bat gehiago 2 (0,01)
beste bat igaro 2 (0,01)
beste batzuk baino 2 (0,01)
beste batzuk ez 2 (0,01)
beste berba bat 2 (0,01)
beste bertso bat 2 (0,01)
beste bi lan 2 (0,01)
beste bidaia bat 2 (0,01)
beste bide batzuk 2 (0,01)
beste dimentsio bat 2 (0,01)
beste dokumentu bat 2 (0,01)
beste edozein era 2 (0,01)
beste edozein hizkuntza 2 (0,01)
beste eleberri bat 2 (0,01)
beste emakume batzuk 2 (0,01)
beste eredu bat 2 (0,01)
beste ezer baino 2 (0,01)
beste gai bat 2 (0,01)
beste gai batzuk 2 (0,01)
beste gizarte batzuk 2 (0,01)
beste herri asko 2 (0,01)
beste historia filosofia 2 (0,01)
beste hitz batzuk 2 (0,01)
beste hizkuntza egin 2 (0,01)
beste hizkuntza erabilera 2 (0,01)
beste inor ez 2 (0,01)
beste inor galdu 2 (0,01)
beste izen batzuk 2 (0,01)
beste kontu bat 2 (0,01)
beste kultura bat 2 (0,01)
beste lagun bat 2 (0,01)
beste lagun batzuk 2 (0,01)
beste lan bat 2 (0,01)
beste lurralde batzuk 2 (0,01)
beste ukan be 2 (0,01)
beste ukan ere 2 (0,01)
beste zenbait termino 2 (0,01)
beste aita Lino 1 (0,01)
beste aita santu 1 (0,01)
beste aldaera batzuk 1 (0,01)
beste aldaketa bat 1 (0,01)
beste aldaketa garrantzitsu 1 (0,01)
beste alde bat 1 (0,01)
beste alde ere 1 (0,01)
beste alde errespetatu 1 (0,01)
beste alor bat 1 (0,01)
beste andre bat 1 (0,01)
beste andre Maria 1 (0,01)
beste arazo asko 1 (0,01)
beste argitalpen batzuk 1 (0,01)
beste argitalpen egin 1 (0,01)
beste arrazoi batzuk 1 (0,01)
beste arrazoi handi 1 (0,01)
beste asko aburu 1 (0,01)
beste asko aisialdi 1 (0,01)
beste asko antz 1 (0,01)
beste asko baino 1 (0,01)
beste asko be 1 (0,01)
beste asko berreskuratu 1 (0,01)
beste asko buru 1 (0,01)
beste asko esan 1 (0,01)
beste asko ez 1 (0,01)
beste asko kontra 1 (0,01)
beste asko laguntza 1 (0,01)
beste asko urte 1 (0,01)
beste asko zutunik 1 (0,01)
beste baino argi 1 (0,01)
beste baino barru 1 (0,01)
beste baino behar 1 (0,01)
beste baino dardaragarri 1 (0,01)
beste baino gehiago 1 (0,01)
beste baino harrigarri 1 (0,01)
beste baino sarri 1 (0,01)
beste bat alokatu 1 (0,01)
beste bat aterpetxe 1 (0,01)
beste bat atxilotu 1 (0,01)
beste bat bat 1 (0,01)
beste bat behar 1 (0,01)
beste bat bera 1 (0,01)
beste bat beste 1 (0,01)
beste bat bizi 1 (0,01)
beste bat erantsi 1 (0,01)
beste bat etorri 1 (0,01)
beste bat ezagutu 1 (0,01)
beste bat ezarri 1 (0,01)
beste bat Frantzisko 1 (0,01)
beste bat Gipuzkoa 1 (0,01)
beste bat idatzi 1 (0,01)
beste bat independente 1 (0,01)
beste bat ipini 1 (0,01)
beste bat jarri 1 (0,01)
beste bat Klemente 1 (0,01)
beste bat kontzientzia 1 (0,01)
beste bat lauki 1 (0,01)
beste bat lehenago 1 (0,01)
beste bat pertsona 1 (0,01)
beste bat salmenta 1 (0,01)
beste bat zirkuluerdi 1 (0,01)
beste bat zutik 1 (0,01)
beste batzuk atxilotu 1 (0,01)
beste batzuk atzerago 1 (0,01)
beste batzuk baikor 1 (0,01)
beste batzuk baizik 1 (0,01)
beste batzuk barruan 1 (0,01)
beste batzuk Begoña 1 (0,01)
beste batzuk beldur 1 (0,01)
beste batzuk bide 1 (0,01)
beste batzuk Bilbo 1 (0,01)
beste batzuk denboraldi 1 (0,01)
beste batzuk egin 1 (0,01)
beste batzuk esan 1 (0,01)
beste batzuk etxe 1 (0,01)
beste batzuk ezagun 1 (0,01)
beste batzuk ezer 1 (0,01)
beste batzuk Frantzia 1 (0,01)
beste batzuk Frantzisko 1 (0,01)
beste batzuk Gaztela 1 (0,01)
beste batzuk geroago 1 (0,01)
beste batzuk Gipuzkoa 1 (0,01)
beste batzuk gogo 1 (0,01)
beste batzuk gogoratu 1 (0,01)
beste batzuk hanka 1 (0,01)
beste batzuk harro 1 (0,01)
beste batzuk hartu 1 (0,01)
beste batzuk hitz 1 (0,01)
beste batzuk hurbil 1 (0,01)
beste batzuk hurbileko 1 (0,01)
beste batzuk idatzi 1 (0,01)
beste batzuk iritzi 1 (0,01)
beste batzuk joan 1 (0,01)
beste batzuk katedral 1 (0,01)
beste batzuk laguntza 1 (0,01)
beste batzuk lez 1 (0,01)
beste batzuk mesede 1 (0,01)
beste batzuk militar 1 (0,01)
beste batzuk moja 1 (0,01)
beste batzuk orraztu 1 (0,01)
beste batzuk saiatu 1 (0,01)
beste batzuk trukatu 1 (0,01)
beste batzuk txosten 1 (0,01)
beste batzuk ukatu 1 (0,01)
beste batzuk urte 1 (0,01)
beste batzuk zentzugabekeria 1 (0,01)
beste baztertu egin 1 (0,01)
beste bera batzuk 1 (0,01)
beste bera berbaldi 1 (0,01)
beste bera dato 1 (0,01)
beste bera ego 1 (0,01)
beste bereizi modu 1 (0,01)
beste berri bat 1 (0,01)
beste berri hauek 1 (0,01)
beste berri misteriotsu 1 (0,01)
beste bertso sorta 1 (0,01)
beste bertsopaper bat 1 (0,01)
beste bertsopaper interesgarri 1 (0,01)
beste beste aurrealde 1 (0,01)
beste beste bera 1 (0,01)
beste beste bi 1 (0,01)
beste beste hainbat 1 (0,01)
beste beste hiztegi 1 (0,01)
beste beste Martín 1 (0,01)
beste beste mentalitate 1 (0,01)
beste beste Sta. 1 (0,01)
beste beste Teresa 1 (0,01)
beste bi ahapaldi 1 (0,01)
beste bi ante 1 (0,01)
beste bi bildu 1 (0,01)
beste bi biografia 1 (0,01)
beste bi egokitzapen 1 (0,01)
beste bi egun 1 (0,01)
beste bi gauza 1 (0,01)
beste bi gutxi 1 (0,01)
beste bi hamarkada 1 (0,01)
beste bi hiztegi 1 (0,01)
beste bi idazle 1 (0,01)
beste bi kantu 1 (0,01)
beste bi lagun 1 (0,01)
beste bi letra 1 (0,01)
beste bi liburu 1 (0,01)
beste bi moja 1 (0,01)
beste bi pasarte 1 (0,01)
beste bi pertsona 1 (0,01)
beste bi sustrai 1 (0,01)
beste bi ume 1 (0,01)
beste bi urte 1 (0,01)
beste bi utzi 1 (0,01)
beste bost gauza 1 (0,01)
beste bost idatzi 1 (0,01)
beste datu asko 1 (0,01)
beste datu berri 1 (0,01)
beste dimentsio apostoliko 1 (0,01)
beste edozein aho 1 (0,01)
beste edozein antzeko 1 (0,01)
beste edozein baino 1 (0,01)
beste edozein ekarpen 1 (0,01)
beste edozein kultura 1 (0,01)
beste edozein lanbide 1 (0,01)
beste egin abisu 1 (0,01)
beste egun bat 1 (0,01)
beste egun batzuk 1 (0,01)
beste ekintza bat 1 (0,01)
beste ekintza interesgarri 1 (0,01)
beste emakume bat 1 (0,01)
beste era asko 1 (0,01)
beste era batzuk 1 (0,01)
beste erdi aurkitu 1 (0,01)
beste erdi hareatza 1 (0,01)
beste erdi herri 1 (0,01)
beste euskalki jokatu 1 (0,01)
beste ez hori 1 (0,01)
beste ezaugarri bat 1 (0,01)
beste ezaugarri garrantzitsu 1 (0,01)
beste ezaugarri positibo 1 (0,01)
beste ezer berri 1 (0,01)
beste ezer borroka 1 (0,01)
beste ezer desberdin 1 (0,01)
beste ezer erakutsi 1 (0,01)
beste ezer gogoratu 1 (0,01)
beste ezer nabarmendu 1 (0,01)
beste ezer zain 1 (0,01)
beste gai kuttun 1 (0,01)
beste gauza bera 1 (0,01)
beste gauza eder 1 (0,01)
beste gauza esanguratsu 1 (0,01)
beste gauza guzti 1 (0,01)
beste gizarte eragile 1 (0,01)
beste gotzain asko 1 (0,01)
beste gotzain batzuk 1 (0,01)
beste gotzain gehien 1 (0,01)
beste gotzain guzti 1 (0,01)
beste guzti bat 1 (0,01)
beste guzti bereizi 1 (0,01)
beste guzti dantza 1 (0,01)
beste guzti ere 1 (0,01)
beste guzti ezin 1 (0,01)
beste guzti Gipuzkoa 1 (0,01)
beste guzti Kristo 1 (0,01)
beste hau ekarri 1 (0,01)
beste hau esan 1 (0,01)
beste hau gehitu 1 (0,01)
beste hau gogoratu 1 (0,01)
beste hau irakurri 1 (0,01)
beste herri bezala 1 (0,01)
beste herri etorkin 1 (0,01)
beste herri etorri 1 (0,01)
beste herri jasan 1 (0,01)
beste herri kanta 1 (0,01)
beste herri olerki 1 (0,01)
beste herrialde joan 1 (0,01)
beste herrialde literatura 1 (0,01)
beste hiru agertu 1 (0,01)
beste hiru defentsa 1 (0,01)
beste hiru emakume 1 (0,01)
beste hiru emakumezko 1 (0,01)
beste hiru ere 1 (0,01)
beste hiru fraide 1 (0,01)
beste hiru laiko 1 (0,01)
beste hiru markinar 1 (0,01)
beste hiru urte 1 (0,01)
beste hitz bat 1 (0,01)
beste hitz desberdin 1 (0,01)
beste hizkuntza ez 1 (0,01)
beste hizkuntza ohiko 1 (0,01)
beste hizkuntza politika 1 (0,01)
beste hizkuntza ulertu 1 (0,01)
beste hiztegi batzuk 1 (0,01)
beste hiztegi elebidun 1 (0,01)
beste hiztegi guzti 1 (0,01)
beste hiztegi handi 1 (0,01)
beste inon biografia 1 (0,01)
beste inor eragin 1 (0,01)
beste inor esplotatu 1 (0,01)
beste izen bat 1 (0,01)
beste kantu bi 1 (0,01)
beste kantu itxuroso 1 (0,01)
beste kontu batzuk 1 (0,01)
beste kontu funtsezko 1 (0,01)
beste kontu garrantzitsu 1 (0,01)
beste kontu zenbait 1 (0,01)
beste kosmos goragoko 1 (0,01)
beste kosmos hobe 1 (0,01)
beste kultura batzuk 1 (0,01)
beste kultura egin 1 (0,01)
beste lagun eskatu 1 (0,01)
beste lan batzuk 1 (0,01)
beste lan egin 1 (0,01)
beste lan gutxietsi 1 (0,01)
beste liburu batzuk 1 (0,01)
beste liburu bezala 1 (0,01)
beste liburu entzun 1 (0,01)
beste liburu esan 1 (0,01)
beste liburu garrantzitsu 1 (0,01)
beste lurralde baino 1 (0,01)
beste modu asko 1 (0,01)
beste modu ibili 1 (0,01)
beste norbait bukatu 1 (0,01)
beste norbait eroan 1 (0,01)
beste norbait mugitu 1 (0,01)
beste norbait Zaldibar 1 (0,01)
beste ondorio larri 1 (0,01)
beste pasarte erromatar 1 (0,01)
beste pasarte hau 1 (0,01)
beste pertsona bat 1 (0,01)
beste sarraski bat 1 (0,01)
beste sarraski batzuk 1 (0,01)
beste sarraski hauek 1 (0,01)
beste testu bikain 1 (0,01)
beste testu interesgarri 1 (0,01)
beste testu programatiko 1 (0,01)
beste testu zoragarri 1 (0,01)
beste ukan ardura 1 (0,01)
beste ukan baino 1 (0,01)
beste zabaldu behar 1 (0,01)
beste zabaldu gogo 1 (0,01)
beste zenbait arrazoi 1 (0,01)
beste zenbait bertsolari 1 (0,01)
beste zenbait elementu 1 (0,01)
beste zenbait ere 1 (0,01)
beste zenbait eskualde 1 (0,01)
beste zenbait ezaugarri 1 (0,01)
beste zenbait herri 1 (0,01)
beste zenbait hiztegi 1 (0,01)
beste zenbait jakingarri 1 (0,01)
beste zenbait kultura 1 (0,01)
beste zenbait lan 1 (0,01)
beste zenbait ohar 1 (0,01)
beste zenbait ñabardura 1 (0,01)
beste zerbitzu jarri 1 (0,01)
beste zerbitzu jaso 1 (0,01)
beste zeregin batzuk 1 (0,01)
beste zeregin bete 1 (0,01)
beste zeregin ugari 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia