2013
|
|
5 Mireiari adierazi diozu azaldu beharrekoa, eta berak honela erantzun dizu: " Nik lehendik ere idatzi izan ditut deskribapenak,
|
baina
, tira, orain, hobeto egiten ikasiko dut. Eta, bloga dela eta, nik ez dut inoiz blog era ezer igo, baina irakasleak irakatsiko digu!".
|
|
" Nik lehendik ere idatzi izan ditut deskribapenak, baina, tira, orain, hobeto egiten ikasiko dut. Eta, bloga dela eta, nik ez dut inoiz blog era ezer igo,
|
baina
irakasleak irakatsiko digu!".
|
|
Erabakia hartzeko, lehendabizi, hautaketarako irizpideak adostu dituzue.
|
Baina
," zenbat buru, hainbat aburu", hortaz, adostasun batera iritsi duzue, talde txikian lehenik, eta gelakide guztien artean ondoren.
|
|
Euskara batuaz aritzen bazarete, ez duzue elkar ulertzeko arazorik izango, hizkuntzari dagokionez, behintzat.
|
Baina
ba al duzu zure euskalkian aritzeko ohiturarik?
|
|
nor ote da nire truke kidea? Irakasleak emango dizu horren berri,
|
baina
, horretarako, aurretik mezu bat, mail bat, idatzi diozu.
|
|
2 Esapideak idatzi egin dituzue,
|
baina
nola ahoskatzen dira. Gelakide guztien artean, esapide horiek grabatu egingo dituzue.
|
|
1 Maialenek eta Peruk txatean jardun dute, eta hainbat galdera sortu dira beren elkarrizketan.
|
Baina
kontuz, galderak eta erantzunak nahastu egin dira! Nola berrantolatuko zenuke elkarrizketa, koherentea izan dadin?
|
|
|
Baina
, zuen herria ez duk mapan
|
|
Herria txikia dun,
|
baina
kristoren
|
|
Gorka Urbizu, Mikel Aiestaran eta Ainhoa Moiua dira pertsonaiak.
|
Baina
hirurei egindako galderak nahastu egin dira; beraz, zure lana izango da galdera bakoitza zein pertsonaiari dagokion esatea.
|
|
Irrati elkarrizketetan ere izaten dira galdera erantzunak.
|
Baina
egokiak al dira beti?
|
|
Agendako tarte zuriak eta telefonoaren isiltasun mementoak aprobetxatu ditugu Xabier Payarekin hitzordua jartzeko. Euskalduna Jauregian ez,
|
baina
bai Bilbon.
|
|
Eta, bat batean, esatea gradu hori niri eman didatela edota nik irabazi dudala... Urtetan egindako lanaren emaitza da,
|
baina
ez nik egindakoarena bakarrik; nigatik egin dutena eskertzeko modua ere bada. Eta aurrera jarraitzeko akuilua.
|
|
Quebeceko urteak asko aldatu zidan bizimodua; kirol asko egin nuen, bizimodu ordenatua nuen& Ez dakit noiz,
|
baina
ihesalditxoren bat egin nahi nuke. Musikari ere heldu nahi nioke; orain ere, etxera haserre heltzen naizenean, pianoaren aurrean jartzen naiz.
|
|
Hemen azpian duzuna lagun berriak ezagutzeko edo bikotekide posibleak ezagutzeko erabiltzen diren galdetegien antzekoa da.
|
Baina
galdetzaileak falta dira, eta, ordainetan, bi pertsonek emandako erantzunak ematen dira. Erantzunetako bat, ordea, ez da egokia; ez dio galderari erantzuten.
|
|
b) Gehien harekin egoten naizenez, anaiarekin esango dut. Ikaragarri maite dugu elkar,
|
baina
|
|
b)
|
Baina
zein da zure herriko bazterrik gustukoena?
|
|
Horiek egoki eta zuzen formulatzen dituzula bermatzeko, ondo etorriko zaizu kontrol zerrenda bat izatea. Jarraian, kontrol zerrenda bat proposatzen dizugu,
|
baina
ez dago guztiz bukatuta
|
|
5 Hori guztia, galdera nik egiten dudanean;
|
baina
, galdera beste norbaitek egiten didanean, nolakoa izango da erantzuna. Bada, erantzunak beti egon du baitan; hau da, galderaren eta erantzunaren artean lotura eta ordena logikoa egon behar da.
|
|
Lehenengo osagai honetan, informazioa eskatzeko eta emateko galdera erantzun zuzenak eta egokiak formulatzen ikasten aritu zara.
|
Baina
, aurrera egin baino lehen, egin ezazu eten bat bidean, eta azter ezazu zure ikasketa prozesua.
|
|
2 Hurrengo urratsa galdera horiek zure truke kideari helaraztea izango da. Kontuan izan posta elektronikoaren erabilera segurua dela,
|
baina
hori ziurtatzeko, protokoloari jarraitu behar diozula, baita ikastetxean ere:
|
|
Horretarako, berriz irakurri duzu elkarrizketa,
|
baina
, oraingoan, irakurketa sakonago bat egingo dugu.
|
|
Jokoan arituko zarete. Jokoa ezaguna izango zaizu, seguruenik,
|
baina
baldintzak berriak dira. Irakur itzazu arretaz jokoaren arauak:
|
|
1
|
Baina
, aurrera egin baino lehen, egin itzazu proposatzen dizkizugun honako hausnarketa hauek:
|
|
Leku deskribapenak espazio bat nolakoa den azaltzen du, leku horretako elementuak izendatuz eta horien berri emanez.
|
Baina
nola izendatu behar dira elementu horiek. Bata bestearen atzetik zerrendatuz?
|
|
1 Abentura honetan, aukera paregabea izan duzu lagun berriekin harremanetan jartzeko eta informazioa trukatzeko.
|
Baina
ziur badela, oraindik ere, elkarrengandik jaso ez duzuen informazioren bat eta hura ezagutzeko irrikaz zaudela. Orain duzu urratsa egiteko unea:
|
|
1 Erosoen sentitzen zaren moduan jarri: eserita, zutik&,
|
baina
inoiz ez hanka edo bizkarra hormaren kontra duzula.
|
|
Truke horretan eroso egoteko, hainbat informazio trukatu duzue, elkarri galderak eginez eta erantzunez, jendeak eta tokiak deskribatuz, abestiak partekatuz& Asko ikasteko aukera izan duzu, ezta?
|
Baina
, garrantzitsuena, ikasitakoa beste egoera batzuetarako ere baliagarria izango zaizula da. Ea egia den!
|
|
Zuk aurrera egin zenuen, besteetan bezala, usainari jarraikiz jarraituko zitzaizula pentsatuz.
|
Baina
ez zen hala izan; ez zenuen txakurra berriro ikusi, eta, orduz geroztik, galduta dabil hain maitea duzun txakurra.
|
|
4 Aurrez aurre egiten diren elkartrukeen helburuak zerrendatu dituzue dagoeneko.
|
Baina
zein izango dira ikastetxetik bertatik burutuko duzuen informazio trukearen helburuak. Helburu berak al dira?
|
|
4 Bideoaren izenburuan adierazten den bezala, elkarrizketaren helburua Mertxek bere buruaren aurkezpena egitea zen: izena, jaioteguna, zaletasunak&
|
Baina
elkarrizketatzaileek ba omen zituzten beste hainbat galdera prestatuta, azkenean egin ez zituztenak, horietako batzuk desegokiak zirela esan zietelako.
|
|
Lagun berriekin hartu emanean jardun aurretik, gelakideen artean jardungo dugu, ezagunen artean, alegia.
|
Baina
, benetan ezagutzen al dugu elkar. Ala arrotzak al gara?
|
|
Arrosa pipila darama eskuan,
|
baina
ez usaintzeko. Paperezko girlanda darama lepoan, baina ez luzitzeko.
|
|
Arrosa pipila darama eskuan, baina ez usaintzeko. Paperezko girlanda darama lepoan,
|
baina
ez luzitzeko. Esaldiak daramatza ezpainetan, baina ez aitortzeko.
|
|
Paperezko girlanda darama lepoan, baina ez luzitzeko. Esaldiak daramatza ezpainetan,
|
baina
ez aitortzeko. Herriz herri batutako hotza dakar oinetan, berea ez den paradisu txiki bat begietan
|
|
Lur azpian bizi da, eta haitzuloetatik nahiz osinetatik kanporatzen da. Leku askotan ikusi izan da,
|
baina
honako hauek dira Mariren zulo entzunenak: Balzola, Diman; Supelaur, Orozkon eta Anboton; Atxorrotx, Eskoriatzan, Zaldiaranen eta Aketegin; Agamunda, Ataunen; Murumendi, Beasainen; Marizulo, Amezketan; Akelarre, Zugarramurdin; Lezia, Saran, eta abar.
|
|
Olerki bat ekarri dugu hona,
|
baina
lerroak nahasirik daude, sarritan gure sentimenduak egoten diren bezala! Nahasitako sentimenduak ordenatzea baino errazagoa izango ahal da testu hau ordenatzea!
|
|
Hainbat idazleren olerkiak eraldatuz, testu poetiko mordoa sortu duzu dagoeneko.
|
Baina
horietakoren bat zeure zeurea egin al duzu. Topo egin al duzu zure sentimenduak deklaratzeko balio lezakeen batekin?
|
|
Errepika ezazue aurreko hitz segidaren irakurketa,
|
baina
, oraingoan, aurpegiarekin eta eskuekin keinuak eginez.
|
|
puntuazio markak.
|
Baina
hori bakarrik?
|
|
2 Orain, irakurri berriz testua,
|
baina
puntuazio markei erreparatu gabe, ezabatuta baleude bezala. Grabatu berriz ere, eta gorde.
|
|
|
Baina
hik zein engainatu nahi duk & ordea & Hik zer uste duk & hi bakarra haizela espabilatua eta besteok behatza txupatzen dugula & ai & la ostra & bakea behar diagu, e
|
|
|
Baina
, olerkia kanturatzean, konturatzen al gara esanahiaz. Taldeka jarrita, poema irakurri, eta esanahian jarriko duzue arreta.
|
|
Gerta liteke oraindaino sortutako aleren batek bildumarako bere horretan balio ez izatea;
|
baina
egokitzapen batekin, edo apur bat eraldatuta, zure bildumarako ale dotorea izan daiteke. Beharbada, bildumaren hartzaileak, helburuak eta irudikapenak beste testu bat sortzea eskatuko dizu.
|
|
Denok dauzkagu sentimenduak; denok eragiten dizkiogu sentimenduak elkarri, hitzez, gorputzez nahiz ekintzez. Talde lanean aritzen garenean, taldekide bakoitza bere pentsamendu, sentimendu eta jarrerekin aritzen da;
|
baina
, horrekin batera, taldekide bakoitzaren hitzek, keinuek eta gorputzek sentimenduak adierazten eta eragiten dituzte kideengan. Horregatik esaten da sentimenduek zeregin garrantzitsua dutela taldeko lanetan.
|
|
Taldea irakasleak osatu du. Hark taldekideen izenak esan dituenean, inortxok ez du ezer esan,
|
baina
hainbat keinu egin dituzte. Keinuak sentimenduen adierazpena dira, eta sentimenduen eragile ere bai.
|
|
Xabik lagunekin harremanak egiteko zailtasunak ditu. Ikasketetan moldatzen da,
|
baina
bere izaerak ikusezin bihurtzen du. Ez du inoiz gelako dinamiketan parte hartzen, eta horregatik ez da gustura egoten taldeko lanetan.
|
|
Mirenek laguntzen dit lanekin; taldekide hain ordenatua izatea baliotsua da niretzat.
|
Baina
, askotan, nik bakarrik ezin dezakedala ezer egin adierazten dit, eta nire lanak ere bere gain hartzen ditu.
|
|
Xabi nire mugimendu eta anabasarekin desesperatu egiten da; ez dit ezer esaten,
|
baina
nigandik ahalik eta urrunen esertzen da.
|
|
Intsektua izan naiteke,
|
baina
ez zorria:
|
|
Ez dakit zergatik,
|
baina
iruditzen zait geure buruarekin asko hitz egin dugula.
|
|
dira. Gure seme alabekin txiki txikiak zirenetik hasi gara,
|
baina
inoiz ez da berandu.
|
|
|
Baina
bihotzak dio Biotz begietan Besarkadak Koaderno gorria
|
|
Hotsak bihotzera iristen zaizkigu.
|
Baina
zer hots ateratzen ditu gure bihotzak. Castillo Suarez bereari adi jarri zitzaion, eta hara zer entzun zion:
|
|
1 Irakurri berri duzun poemari Juanek, Galderrek eta Olatzek oso esanahi desberdinak eman dizkiote.
|
Baina
haien hitzak bitan banatu dira; hemen dituzu, bi zutabetan. Lot ezazu ezkerreko esaldi bakoitza dagokion eskuineko jarraipenarekin.
|
|
Zuri zuri zegoen, trantze estu bat pasatzen ariko balitz baino abailduago. (&) Kokotsa dardarka; begiek, berriz, lauso lauso nigan finkatuta segitzen zuten,
|
baina
ni ez nintzen beste norbait edo zerbait ikusten ariko balira bezala. Ez nekien zertaz ari zen.
|
|
1 Olerki horren eraldatzea egiteko, jarraian duzuen honako hau osatuko duzue. Izenburu berriaren ondorioz, antzematen da aldaketa nabarmen bat,
|
baina
ez da bakarra izango, jakina. Izan ere," zorionaren errepikapena" bada, ordezkatu egin dira gerrarekin loturiko izenak eta adjektiboak.
|
|
3 Haren ondoan dagoen kideak sentimendu bera adieraziko du,
|
baina
beste keinu batzuk eginez.
|
|
Mimoak, komikietako pertsonaiak&
|
Baina
zu. Nola sentitzen zara?
|
|
Belarri, begi, sudur, aho eta azalarekin sentitzen dugula esan dugu, bai eta bihotzarekin eta buruarekin ere.
|
Baina
hori al da dena. Ez al dugu gorputza oso osorik sentitzeko?
|
|
Belarrietatik, begietatik, sudurretik, ahotik eta azaletik sentitu eta sentiarazi duzulako, zara.
|
Baina
nola moldatu zara unean unean sentitu duzun hori izendatzeko. Nola, sentitutakoa zergatik sentitu duzun adierazteko?
|
|
|
Baina
badago bestelako jenderik; gertaera horien ondoren horrenbeste herritar protesta egitera irten izanak itxaropena eragiten du. Oso ona izan zen bat bateko protestagileen haserrea ikustea, bortxatzaileak Justizia Administrazioaren aurrera eramateko erabakitasuna ikustea.
|
|
elkarren segidan dauden hitzek aurreko hiru irizpideei jarraitu diete; hau da, izena arrunta, bizigabea edo abstraktua bada, haren hurrengoa ere arrunta, bizigabea edo abstraktua izango da, hurrenez hurren. Konplikatu samarra dirudi,
|
baina
egizue proba!
|
|
Hasteko, hemen duzu izen zerrenda luze bat.
|
Baina
, tartean, izenak ez direnak ere badaude; beraz, adi ibili, eta identifikatu izenak direnak.
|
|
Jar ezazu, orain, zure irudimena martxan. Imajina ezazu sentimenduekin loturiko zerbait (objektu, gailu, leku, izaki&), edozer, existitzen ez dena,
|
baina
existitzea nahiko zenukeena. Zer izen jarriko zenioke?
|
|
denetik du bizitzak.
|
Baina
gaur tori loreak eta utzi arantzak.
|
|
Aurreko jardueretan, izenez jardun dugu batik bat,
|
baina
, horrez gain, beste kategoria gramatikal
|
|
B) Tradizio historikoak eta zentzuak baserriaren jabetza lur eta guzti oso osorik familiaren barruan eskualdatzea eskatu dute beti. Bidezko jokamolde horrek ahalbidetu zuen ustiapenen azalera ez zatikatzea eta nekazarien biziraupena ziurtatzeko beharrezkoa zena baino gehiago ez edukitzea,
|
baina
, halere, Gipuzkoako nekazarien artean lau gizatalde osatu ziren, lurraren jabetzaren arabera zuten kokapena zela medio.
|
|
1 Kultura eta bizimodu asko arrotzak izan ohi dira kanpotarrentzat.
|
Baina
, maiz, arrotzak izateaz gain, arrazoirik gabeak edo zentzugabeak ere iruditzen zaizkio inori besteren kultura eta bizimoduak. Hala ere, gehienetan, badira gauzak diren bezala izateko arrazoi logikoak, azaltzeko zailak eta ulergaitzak izan arren, edo areago, onartezinak iruditu arren.
|
|
2 Sarrerak eta izenburuak badituzu.
|
Baina
ez sarrera bakoitzari lotutako testua. Hala ere, ziur gai zarela eskuartean ez duzun testu horren edukia aurrez ikusteko.
|
|
Laburtzen du artikuluaren edukia,
|
baina
ez da iradokitzailea.
|
|
Atentzioa ematen du,
|
baina
ez du testuaren edukia garbi islatzen.
|
|
2 Sarrerak badu irakurleari testuaren edukia aurreratzeko funtzioa, horregatik esaten da haren laburpen modukoa dela.
|
Baina
ez hori bakarrik: irakurleak erakarri egin behar ditu.
|
|
Horretarako, Igorrek iradokitzaileago bihurtu nahi du sarrera. Bildu ditu hainbat baliabide,
|
baina
ez daki nola erabili. Ea ideiak ematen dizkiozun.
|
|
Oraindik ere, zenbait herritan, hala erabiltzen dute.
|
Baina
, denborak aurrera egin ahala, makila lanabes bihurtu zen. Abereak mugiarazteko erabiltzen da gaur maiz.
|
|
4 Testu baten zatiak hautatu dituzu, testuari izenburua jarri diozu&
|
Baina
, testua taxutzeko, zati horiek ordenatzea falta zaizu oraindik! Nola ordenatuko dituzu?
|
|
22 jardueran, sendabelarrei buruzko testu bat entzun duzu (8 testua). Eskura ezazu" Sendabelarrak" dokumentua; testua idatzita aurkituko duzu,
|
baina
paragrafotan banatu gabe. Nahi izanez gero, berriro entzun dezakezu.
|
|
a) Bestalde, b) Hots, c) Hortaz 3 Txalaparta jotzea hasieran zaila izaten da,
|
baina
erritmoa (ttakuna) ondo hartu eta gero, errazagoa da.
|
|
a) Adibidez, b) Horregatik, c) Halaber 4 Euskal Herrian badaude hainbat erritu,
|
baina
ezagunena, beharbada, sua piztea eta haren inguruan salto eta dantza egitea da. Gaixotasunak urrun mantentzeko eta zorte txarra uxatzeko egiten ziren ekintza horiek.
|
|
Aurreko hitzari erreferentzia egiteko modu agerikoena hitza bera berriz errepikatzea izan liteke.
|
Baina
ez al litzateke oso errepikakorra suertatuko testua. Hizkuntzak baditu hainbat baliabide gehiegizko errepikatzeak saihesteko eta progresio tematikoa ziurtatzeko.
|
|
Txistuaren lagungarri jo ohi da, atabala bezala.
|
Baina
, haren aldean, altuagoa eta estuagoa da danbolina.
|
|
kontrolatzen dituena.
|
Baina
badu beste seme bat, onbera, Ortzi izenez ezagutzen dena
|
|
ideiak lotzen, errepikapenak ordezkatzen& Alderdi garrantzitsuak dira horiek, testu bateko edukiak modu argi eta egokian adierazi nahi baditugu.
|
Baina
beste batek irakurri behar duen testu bat idazten dugunean, bada zaindu beharreko beste alderdi bat: testuaren aurkezpena.
|
|
Aurreko jarduerako testuari formatua eman diozu,
|
baina
ez al zaizu iruditzen irudiren bat txertatuta irakurlearentzat ulergarriagoa eta erakargarriagoa izango dela. Eta irudi guztiek balio al dute?
|
|
Erregistro fitxa polita egin duzue.
|
Baina
itxura ez da nahikoa, ezta. Kazetari lana txukun egiteko, garrantzitsuagoa da, zalantzarik gabe, fitxaren edukiari erreparatzea.
|
|
2 Ondoren, komeni da informazioaren bilaketa gidatuko duen galdera zerrenda egitea.
|
Baina
, kontuz, galderek bat etorri behar dute sortu behar duzun testuaren komunikazio asmoarekin. Honako galdera hauen artetik, hauta itzazu zehaztu duzun komunikazio asmoarekin bat datozenak:
|
|
bi makila eta bi ohol, elkarren kontra erritmikoki talka eginez. Itxurari eta zereginari begiratzen badiogu, oso zaharra dela esan daiteke,
|
baina
ez dago hori baieztatzen duen daturik. Izan ere, ez dago txalapartari buruzko berririk XX. mendeko hirurogeiko hamarkada arte; kultura mailan bazterturik egon zen ordura arte, eta ez zitzaion soinu tresnei dagokien garrantzia eman.
|
|
Izan ere, ez dago txalapartari buruzko berririk XX. mendeko hirurogeiko hamarkada arte; kultura mailan bazterturik egon zen ordura arte, eta ez zitzaion soinu tresnei dagokien garrantzia eman.
|
Baina
txalapartaren historia eta iradokitzen duen mundu magikoa sustrai sakonekoak dira; ez hori bakarrik, bizi bizirik jarraitzen du tresna horrek. Bere soiltasunean, sakon eta indartsu.
|
|
Testuek, laburrak ala luzeak izan, atalak izaten dituzte. Atal horiek testu motaren araberakoak dira; ez dituzte atal berak, esate baterako, eskutitz batek, errezeta batek, leku deskribapen batek, ipuin batek&
|
Baina
guztiek izan ohi dute testuaren gaia adierazten duen izenburua, eta haren ondoren doa testua eta, kasuan kasuan, testu atalak.
|
|
Neguko solstizioan egunak berriz hasten zirela ospatzen zen. Solstizio hartan, egunak urteko laburrenak ziren,
|
baina
, handik aurrera, luzatuz zihoazen; horregatik egiten zen jaia. Sua zen ospakizun haren erdigunea, baina urak ere leku berezia zeukan.
|
|
Solstizio hartan, egunak urteko laburrenak ziren, baina, handik aurrera, luzatuz zihoazen; horregatik egiten zen jaia. Sua zen ospakizun haren erdigunea,
|
baina
urak ere leku berezia zeukan. Ospakizun haien inguruan ohitura eta erritu asko daude oraindik ere euskal kulturan.
|
|
Dagoeneko, bazabiltza testuetan zenbait informazio azkar azkar identifikatzen,
|
baina
badira lan horretan lagun zaitzaketen alderdi gehiago. Horiek ezagutzeko, irakurri jarraian duzun informazio testua.
|
|
Jakina den bezala, aldizkarietan aurkibidera jo ohi dela edukia zein den begiratzera.
|
Baina
hori aski ez denez, aldizkari osoari begiratua emanez, erraz identifikatzen dira publizitate iragarkiak, artikuluak, egileak, aldizkariaren jabeak, argitaratze data, etab. Webguneetan, berriz, informazioa beste era batera antolatzen da. Ikus dezagun nola antolatzen den eta nola bilatzen den informazioa webgune batean.
|
|
2 Begiratu diogu webgunearen antolaketari.
|
Baina
nola bilatu informazio zehatza. Ea bidea topatzeko gai zaren.
|
|
Sarrera Maskarak errituei lotutako adierazleak dira. Herri guztietan daude errituak,
|
baina
ez maskarak.
|
|
" Herrikoak bai,
|
baina
Aiatik barrena, mendiz, Orioko arrain saltzaileak ere etortzen ziren antxoak saltzera. Pentsa!".
|
|
Orrialde honetan jaso ditugun irudi, izenburu eta esaldietan hainbat gairen proposamena egiten da.
|
Baina
guztiek ez dituzte betetzen aldizkariak eskatzen dituen baldintzak.
|
|
Kasu horietan, irudia kenduz gero, testuaren mezuari ez zaio ezer kentzen, ezta ulergarritasunari ere.
|
Baina
irudi apaingarriek informazioa kokatzen lagun dezakete, irudiak lotura izaten baitu esaten denarekin. Beraz, irudien ondoko paragrafoetako informazioari begiratzeak bilaketa azkarra bidera dezake.
|
|
2 Kazetariek, errealitate jakin bat ezagutzera emateko, dibulgazio artikuluak idazten dituzte,
|
baina
, jakina, horiek ez dira goizetik gauera egiten; aldizkari bat osatzeak ere denbora luzea eskatzen du. Hainbat lan egin behar izaten dute azken emaitzara iritsi baino lehen.
|
|
KULTURA ETA BIZ MODU ASKO ARROTZAK IZAN OHI DIRA KANPOTARRENTZAT.
|
BAINA
, MAIZ, ARROTZAK IZATEAZ GAIN, ARRAZOIRIK GABEAK EDO ZENTZUGABEAK ERE IRUDITZEN ZAIZKIO INORI BE TEREN KULTURA ETA BIZIMODUA. HALA ERE, GEHIENETAN,, BADIRA GAUZAK DIREN BEZALA IZATEKO ARRAZOI LOGIKOAK, AZALTZEKO ZAILAK ETA ULERGAITZAK IZAN ARREN, EDO AREAGO, ONARTEZINAK IRUDITU ARREN.
|