2001
|
|
delakoan sartuta. Esan ohi da gizonek ez dutela beren gorputza perfumatu behar;
|
baina
gure gizartean kontrakoa frogatzen da. Gero eta gehiago dira gizonezkoentzako perfumeak, eta horra hor egunkariak esaten duena.
|
2003
|
|
Hori guztia gertutik ikusten dugu, eskualde pribilegiatu batetik, Urdaibaitik hain zuzen.
|
Baina
gure gizarteak erakutsi dituen ahuleziez gain, zenbait alde positibo ere bistaratu ditu. Arrantzaleen buru eskaintzarekin batera boluntarioen jarrera azpimarratuko nuke.
|
2004
|
|
Horren arabera, ingurugiroa errespetatzea obligazioa litzateke
|
baina
gure gizarte honetan ez da horrelakorik, oraingoz.
|
|
Jon Kortazar: ?
|
Baina
gure gizartea beharbada ez da modernoa, gure gizarteak ez du euskal literaturarik behar. Hizkuntzarekin nahikoa du bere identitatea eta legitimitatea markatzeko?.
|
2006
|
|
|
Baina
gure gizartean euskararen eta gaztelaniaren arteko oreka oso hauskorra da. Eta hori batez ere arrazoi batengatik:
|
2007
|
|
Zalantzarik gabe, animaliarik ez hiltzeko aukera eraginkorrena presa eta ubidea desegin eta erreka berez zen bezalakoa uztea da. Ekologiaren aldetik aukera egokiena da hori,
|
baina
gure gizarteak gaur egun duen lanpostuen eta argindarraren beharren aurrean arrunt zaila. Baina jarduera hori eten gabe ere badaude bestelako irtenbide batzuk.
|
|
Egia da eusko kulturaren ikerlana eta hedapena (baita euskararena bera ere), edozein hizkuntzatan egin daitekeela eta egiten ari dela.
|
Baina
gure gizarte etakulturari dagokion hizkuntzaren gainetik, zubi eginez, euskara ukitu gabe egitenbada lana, zaila izango da gure kulturaren defentsan edo onerako egin delaaldarrikatzea.
|
|
|
Baina
gure gizartean, ordea, ondare kulturala defendatzeko interesa ez ezik antolatzeko ohitura baliotsuak ere badaude. Azken urteak utzi digu horren adibide gardena:
|
2010
|
|
Munduan gose direnak etorriko dira eta jan eginen gaituzte? Auskalo,
|
baina
gure gizartea geroz eta gizarte kontrolatuago eta zurrunago bilakatuko da, norabiderik gabeko klase ertain batekin. Lehenengo belaunaldia gara, ziurtatu ezin duena maila ekonomikoan gure seme alabak gu baino hobeto biziko direnik.
|
|
Komunikabideen ezberdintasunak aztertuz, espainiar eremuko prentsa da euskara euskal abertzaletasunarekin indartsuen lotzen duena. ...iten du. euskara gurea da edo gurea erdara da, esaerekin gertuago dauden herritarrak bananduaz eta azken finean, elebitasuna edo bi hizkuntzen elkarbizitza oztopatuaz. gaur egun gure gizartean eztabaidan dauden euskalerrirako herri asmoetan, hizkuntzek —oro har— eta euskarak bereziki, eragin handia dute. gutxienik elebiduna izango zen elkarte bat sortzeko hitzarmena eta legea egin ziren,
|
baina
gure gizartean jarrera kontrajarriak daude euskararen auzian.
|
2011
|
|
254). gure tradizio soziolinguistikoan ere halako kategoria dikotomikoen bidez (euskara/ erdara, euskaldunak/ erdaldunak, gu/ bertzeak, herri/ hiri, hemengo/ kanpoko...) azaldu dira euskararen eta erderen arteko harremanak (Sánchez Carrión, 1972, 1981; erize, 1997).
|
Baina
gure gizarte konplexuan mintzairen arteko harremanak aztertzeko baliagarriak al zaizkigu dikotomia paretzat agertutako kategoria horiek, zalbidek" gure arteko hizkeramoldeek euskal/ erdal continuum baten arrastoak" dituztela onartu du baina diglosiaren oinarrian dagoen konpartimentazio soziofuntzionalaren ikusmolde hierarkiko eta dikotomikoa ez du zalantzan jarri. demolinguistikoki, oro har, gure elebitasun tasa apal apala da eta horrek zaildu egiten du mintzairen erabilera tokibanatzeko edozein planteamendu (zalbidek arnasgune deitzen dituen horietan kontua bertzelakoa bada ere). erabiltzen ohi ditugun bi hizkuntzen konpartimentazio soziofuntzionala posiblea litzateke gizartea elebiduna balitz, elebiduna portzentaje oso oso altuan; eta elebidunok hizkuntzen arteko hautua erabilera esparruka eginen bagenu.
|
2014
|
|
Gureak egingo luke energia barik!
|
Baina
gure gizarteak nondik eskuratzen du beharrezko energia hori. Energia garbiak, erregai fosilak& seguru asko, badakizu zerbait gai horri buruz, baina, zer?
|
2015
|
|
Identitatea era leun edo sendoz defenda daiteke, eta, kultura bat osatzen duenean, aukera gehiago dago erreibindikazio tinkoa egiteko. Era inkontzientean egin daiteke,
|
baina
gure gizartean kontzienteki egiteak eragin handiagoa ahalbidetzen du, eta horixe da nazionalismoak lantzen duen jarrera, nazionalismoaren funtsa desberdintasunean baitatza: desberdintasunik dagoelako (desberdintasun hori noiz eraikia den kontuan hartu barik orain) elikatzen da.
|
|
Moduren batean,
|
baina
gure gizartea aberastuko da ere nonahi bizitzeko aukera lortuko baitugu.
|
2016
|
|
Zuk ezetz pentsatuko duzu igual, osasunak ez duela preziorik eta itsuskeria dela dirutan neurtzea,
|
baina
gure gizarte honek zenbateko bat jartzen dio gauza orori: zoaz aseguru etxe batera, eta ikusiko duzu zenbat balio duen ezker eskuko hatz txikerrak edo zenbat sudur puntak, istripu batean galduz gero, adibidez.
|
|
Gure tradizio soziolinguistikoan ere halako kategoria dikotomikoen bidez (euskara/ erdara, euskaldunak/ erdaldunak, gu/ bertzeak, herri/ hiri, hemengo/ kanpoko...) azaldu dira euskararen eta erderen arteko harremanak (Sanchez Carrion, 1972, 1981; Erize, 1997).
|
Baina
gure gizarte konplexuan mintzairen arteko harremanak aztertzeko baliagarriak al zaizkigu dikotomia paretzat agertutako kategoria horiek? (Kasares, 2011:
|
|
Baina batzuek bai, erran zuen Txuekak?. Behiala morroi horiek mamut gehiago ehizatuko zituzten,
|
baina
gure gizartean gizon bortitzek ez dute ezertarako balio. Hala ere, atabismo horrek zenbait emakumeren buruetan dirau.
|
|
Lan honek Euskal Herriko 294 pertsonak ebola nola ulertzen, hautematen eta sentitzen duten neurtu du 2014ko abuztu eta azaro artean, hau da, osasun krisiaren momentu gordinenean. Emaitzek adierazi dute ebola Afrikarekin lotutako gaixotasun arriskutsu gisa irudikatzen dela,
|
baina
gure gizartean izurritearekiko norberaren arrisku hautematea eta beldurra ez direla oso altuak. Are gehiago, arrisku hautemate eta beldurra altuagoak dira krisiaren hasieran Mendebaldean kutsatzeak gertatzean baino.
|
2021
|
|
Adin bakotxak baditu bere ontasunak eta behar dira bat besteari eman.
|
Bainan
gure gizarteak ez ditu gauzak hola ikusten. Badakit ez dela errex kanbiatzea, zeren oraiko antolakuntza sinplea da.
|
2022
|
|
—Bereiz idaztearen aldekoago naiz, izen biak banan idatzita.
|
Baina
gure gizartean agian joera handiagoa dago marratxoa ipintzeko. Bietara da posible:
|
2023
|
|
Humanoen joera ulertezin horietako bat da amaren benerazioa. Agian ez da humano guztiena,
|
baina
gure gizartean badago amaren idealizazio bat. Hori baino gehiago kezkatzen nau norbere ama izateak beneratzen den ama bakarra.
|
|
|
Baina
gure gizarteko sektore bat ez dago irekita elkarrizketa horri eusteko. Iraganetik bizi eta pentsatu nahi horretan, pertsona horiek —eta erakundeek— gure gizartean elkarrizketaren praktika zabaltzeko aukera oztopatzen dute, demokrazian sakontzea zailtzen dute:
|