Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 22

2001
‎delakoan sartuta. Esan ohi da gizonek ez dutela beren gorputza perfumatu behar; baina gure gizartean kontrakoa frogatzen da. Gero eta gehiago dira gizonezkoentzako perfumeak, eta horra hor egunkariak esaten duena.
2003
‎Hori guztia gertutik ikusten dugu, eskualde pribilegiatu batetik, Urdaibaitik hain zuzen. Baina gure gizarteak erakutsi dituen ahuleziez gain, zenbait alde positibo ere bistaratu ditu. Arrantzaleen buru eskaintzarekin batera boluntarioen jarrera azpimarratuko nuke.
2004
‎Horren arabera, ingurugiroa errespetatzea obligazioa litzateke baina gure gizarte honetan ez da horrelakorik, oraingoz.
‎Jon Kortazar: ? Baina gure gizartea beharbada ez da modernoa, gure gizarteak ez du euskal literaturarik behar. Hizkuntzarekin nahikoa du bere identitatea eta legitimitatea markatzeko?.
2006
Baina gure gizartean euskararen eta gaztelaniaren arteko oreka oso hauskorra da. Eta hori batez ere arrazoi batengatik:
2007
‎Zalantzarik gabe, animaliarik ez hiltzeko aukera eraginkorrena presa eta ubidea desegin eta erreka berez zen bezalakoa uztea da. Ekologiaren aldetik aukera egokiena da hori, baina gure gizarteak gaur egun duen lanpostuen eta argindarraren beharren aurrean arrunt zaila. Baina jarduera hori eten gabe ere badaude bestelako irtenbide batzuk.
‎Egia da eusko kulturaren ikerlana eta hedapena (baita euskararena bera ere), edozein hizkuntzatan egin daitekeela eta egiten ari dela. Baina gure gizarte etakulturari dagokion hizkuntzaren gainetik, zubi eginez, euskara ukitu gabe egitenbada lana, zaila izango da gure kulturaren defentsan edo onerako egin delaaldarrikatzea.
Baina gure gizartean, ordea, ondare kulturala defendatzeko interesa ez ezik antolatzeko ohitura baliotsuak ere badaude. Azken urteak utzi digu horren adibide gardena:
2010
‎Munduan gose direnak etorriko dira eta jan eginen gaituzte? Auskalo, baina gure gizartea geroz eta gizarte kontrolatuago eta zurrunago bilakatuko da, norabiderik gabeko klase ertain batekin. Lehenengo belaunaldia gara, ziurtatu ezin duena maila ekonomikoan gure seme alabak gu baino hobeto biziko direnik.
‎Komunikabideen ezberdintasunak aztertuz, espainiar eremuko prentsa da euskara euskal abertzaletasunarekin indartsuen lotzen duena. ...iten du. euskara gurea da edo gurea erdara da, esaerekin gertuago dauden herritarrak bananduaz eta azken finean, elebitasuna edo bi hizkuntzen elkarbizitza oztopatuaz. gaur egun gure gizartean eztabaidan dauden euskalerrirako herri asmoetan, hizkuntzek —oro har— eta euskarak bereziki, eragin handia dute. gutxienik elebiduna izango zen elkarte bat sortzeko hitzarmena eta legea egin ziren, baina gure gizartean jarrera kontrajarriak daude euskararen auzian.
2011
‎254). gure tradizio soziolinguistikoan ere halako kategoria dikotomikoen bidez (euskara/ erdara, euskaldunak/ erdaldunak, gu/ bertzeak, herri/ hiri, hemengo/ kanpoko...) azaldu dira euskararen eta erderen arteko harremanak (Sánchez Carrión, 1972, 1981; erize, 1997). Baina gure gizarte konplexuan mintzairen arteko harremanak aztertzeko baliagarriak al zaizkigu dikotomia paretzat agertutako kategoria horiek, zalbidek" gure arteko hizkeramoldeek euskal/ erdal continuum baten arrastoak" dituztela onartu du baina diglosiaren oinarrian dagoen konpartimentazio soziofuntzionalaren ikusmolde hierarkiko eta dikotomikoa ez du zalantzan jarri. demolinguistikoki, oro har, gure elebitasun tasa apal apala da eta horrek zaildu egiten du mintzairen erabilera tokibanatzeko edozein planteamendu (zalbidek arnasgune deitzen dituen horietan kontua bertzelakoa bada ere). erabiltzen ohi ditugun bi hizkuntzen konpartimentazio soziofuntzionala posiblea litzateke gizartea elebiduna balitz, elebiduna portzentaje oso oso altuan; eta elebidunok hizkuntzen arteko hautua erabilera esparruka eginen bagenu.
2014
‎Gureak egingo luke energia barik! Baina gure gizarteak nondik eskuratzen du beharrezko energia hori. Energia garbiak, erregai fosilak& seguru asko, badakizu zerbait gai horri buruz, baina, zer?
2015
‎Identitatea era leun edo sendoz defenda daiteke, eta, kultura bat osatzen duenean, aukera gehiago dago erreibindikazio tinkoa egiteko. Era inkontzientean egin daiteke, baina gure gizartean kontzienteki egiteak eragin handiagoa ahalbidetzen du, eta horixe da nazionalismoak lantzen duen jarrera, nazionalismoaren funtsa desberdintasunean baitatza: desberdintasunik dagoelako (desberdintasun hori noiz eraikia den kontuan hartu barik orain) elikatzen da.
‎Moduren batean, baina gure gizartea aberastuko da ere nonahi bizitzeko aukera lortuko baitugu.
2016
‎Zuk ezetz pentsatuko duzu igual, osasunak ez duela preziorik eta itsuskeria dela dirutan neurtzea, baina gure gizarte honek zenbateko bat jartzen dio gauza orori: zoaz aseguru etxe batera, eta ikusiko duzu zenbat balio duen ezker eskuko hatz txikerrak edo zenbat sudur puntak, istripu batean galduz gero, adibidez.
‎Gure tradizio soziolinguistikoan ere halako kategoria dikotomikoen bidez (euskara/ erdara, euskaldunak/ erdaldunak, gu/ bertzeak, herri/ hiri, hemengo/ kanpoko...) azaldu dira euskararen eta erderen arteko harremanak (Sanchez Carrion, 1972, 1981; Erize, 1997). Baina gure gizarte konplexuan mintzairen arteko harremanak aztertzeko baliagarriak al zaizkigu dikotomia paretzat agertutako kategoria horiek? (Kasares, 2011:
‎Baina batzuek bai, erran zuen Txuekak?. Behiala morroi horiek mamut gehiago ehizatuko zituzten, baina gure gizartean gizon bortitzek ez dute ezertarako balio. Hala ere, atabismo horrek zenbait emakumeren buruetan dirau.
‎Lan honek Euskal Herriko 294 pertsonak ebola nola ulertzen, hautematen eta sentitzen duten neurtu du 2014ko abuztu eta azaro artean, hau da, osasun krisiaren momentu gordinenean. Emaitzek adierazi dute ebola Afrikarekin lotutako gaixotasun arriskutsu gisa irudikatzen dela, baina gure gizartean izurritearekiko norberaren arrisku hautematea eta beldurra ez direla oso altuak. Are gehiago, arrisku hautemate eta beldurra altuagoak dira krisiaren hasieran Mendebaldean kutsatzeak gertatzean baino.
2021
‎Adin bakotxak baditu bere ontasunak eta behar dira bat besteari eman. Bainan gure gizarteak ez ditu gauzak hola ikusten. Badakit ez dela errex kanbiatzea, zeren oraiko antolakuntza sinplea da.
2022
‎—Bereiz idaztearen aldekoago naiz, izen biak banan idatzita. Baina gure gizartean agian joera handiagoa dago marratxoa ipintzeko. Bietara da posible:
2023
‎Humanoen joera ulertezin horietako bat da amaren benerazioa. Agian ez da humano guztiena, baina gure gizartean badago amaren idealizazio bat. Hori baino gehiago kezkatzen nau norbere ama izateak beneratzen den ama bakarra.
Baina gure gizarteko sektore bat ez dago irekita elkarrizketa horri eusteko. Iraganetik bizi eta pentsatu nahi horretan, pertsona horiek —eta erakundeek— gure gizartean elkarrizketaren praktika zabaltzeko aukera oztopatzen dute, demokrazian sakontzea zailtzen dute:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia