Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 2.661

2000
‎Historian zehar beti izan dira euskaldunak alderdiotan. Eta Ipar Euskal Herrian bezala, horien guztien gaur egungo isiltasun eta kontzientzia faltak ematen du zer pentsa (abertzaleon ardura bera ere ahaztu gabe). Areago historian zenbait eskualdetan euskal kontzientzia izan duten sozialisten kasuan.
‎Hala ere, eta honekin batera esan behar da," betiko izenek" ere erronkari eutsi diotela (Izagirre, Urretabizkaia, Lertxundi, Irigoien, Txiliku, Igerabide). Pozgarria da ikustea orain 20, 25 eta 30 urte hasi ziren haiek zer nolako lan interesgarriak ari diren argitaratzen.
‎Orain artikulu presatuak jasotzen ditugu, gosea kendu ere egiten ez digutenak. Ez dakit zer den hobea.
‎N egoterik erakundeek zer erabakitzen duten ikusi arte.
‎Izan ere, hauek, Asiako, Amerikako eta Afrikako herri jatorren gaineko zapalketa eta lapurreta lotsagarria justifikatzeko, haiek behe mailako arrazatzat jotzen zituzten, psikikoki eta hizkuntzaz ere atzeratutzat, horrela haien nortasuna, kultura eta hizkuntza desegiteko eta asimilatzeko ahalegina, ezjakintasunaren eta basakeriaren aurkako gurutzada berria balitz bezala aurkeztuz. ...izateria osoaren epaile bihurtzen zuten beren burua, beren kultura industrialetik beren hizkuntza propioak gehiegi goretsiz, munduko gainerako herrien kultur emaitza nabarmenak eta hizkuntz aberastasunak itsuki gutxiesten zituzten bitartean, zaku ilun horretan txinera, japoniera, arabiera, persiera, hindia, swahilia, kitxua, nawatla, tagaloga, suomiera, bretoiera, galesera, katalana, galegoa8, eta zer esanik ez, gure euskara ere sarturik.
‎Hortxe ditugu, alde batetik, Galileoren astronomi aurkikuntzen eliz kondena biribila —oraintsu, laurehun urte geroago, Vatikanoak, eskuzabaltasun handia erakutsiz, hura amnistiatu digun arren— edo Darwinen eboluzio teoriaren gaitzespena, arrazoi bertsuengatik gertatua. Ezagunak dira, halaber, zer nolako hondamen kalteak ekarri zizkioten SESBaren ekonomiari Trofim D. Lysenkok nekazaritzan eta abel hazkuntzan eskala handitan eginiko esperimentuek, mitxurinismoaren urratsei jarraikiz, marxismoaren postulatuak biologiari aplikatuz hobekuntza genetikoak erdietsi nahi izan zituenean. Eta ez dira ahanztekoak, halaber, gure egunotan emakumeek herri askotan fundamentalismo erlijiosoaren ideologiagatik oraindik pairatzen dituzten legezko bereizkeria lotsagarriak.
‎Gertakari hauek gogoeta eragin eta geure izpiritu kritikoa zorroztu ligukete, ongi baino hobeki salatzen baitute zer nolako harreman arriskugarria ezar daitekeen zientzien —batez ere giza zientzien— eta talde nagusien interes ekonomiko politikoen artean, zientzi ikerketen objektibotasunaren eta legeen berdintasunaren kaltean.
‎8 Galegoaren kasua oso argigarria da. Berez, portugalera eta galiziera hizkuntza beraren bi dialekto hurbil izan arren, —elkarrengandik hagitzez hurbilagoak, esaterako, bizkaiera eta gipuzkera baino—, bistan da lehenengoari aspaldiko ofizialtasunak zer nolako prestigio eta garapen kulturala ekarri dion, bigarrenak oraintsu arteko lege babesik ezagatik, bazterkeria nabarmena pairatu behar izan duen bitartean.
‎Arazoa baina, honetan datza: ez dela garbi ikusten zer arrazoiz galarazi behar zaion herri edo hizkuntza bati gainerako guztiek darabiltzaten baliabideak eskuratzea.
‎Kale honen beste aldean zer dago
‎Kronika hau idazten ari naizelarik ez dut oraindik Juan Luis Zabalaren eleberri berria mesanotxeratu, baina Agur, Euzkadi izenekoaren gaia edo hipotesia benetan zait erakargarri: zer gertatuko litzateke Lauaxeta gaur egungo garaietan berpiztuko balitz. Abiapuntuan, Koldo Izagirreren Iparra gi rre rides again ipuin gogoangarria edo Joseba Sarrionandiak Sabino Arana gaur egungo garaietan Iurreta ondoko trenbidean kokatzen zueneko narrazio zoragarri hura dakarzkigu gogora, Galdu arte nobelak suposatu zuen mugarriko erreferentzietatik aldenduz idatzitako liburuak.
‎Giro nolabait hotzago honetan, euskal panoramak motel samar segitzen du sarean. Ekimen publiko batzuk iragartzen dira, baina ez dakigu oso ondo zer emango duten. EAEko Hezkuntza sailburuak Internetera konektatutako ordenadorez bete nahi ditu ikastetxeak.
‎Beste ekimen batzuek itxura hobea daukate, hala nola euskara teknologia berrien esparruan sustatzeko Gipuzkoako Foru Aldundiak egindako dirulaguntza publiko batzuen deialdiak. Ikusiko dugu zer irtengo den hortik: ez zen diru askorik banatzeko, baina apur bat bada ere, diru horrek akaso lagunduko du ideia majoak aurrera ateratzen.
‎Baina inplikazio larriak ditu: Irun.org enpresa pribatu batena bada, zer gertatzen da Irungo Udalak webgunea beste norbaitekin egitea merkeagoa edo komenigarriagoa dela iruditzen bazaio. Ba, bueno, akaso bukatuko du informatika enpresa horrekin duen kontratua beste norbaitekin kontratu hobea sinatzeko, baina domeinuari agur esan dio:
‎Buru belarri ekin zioten lanari eta lan setati honen adierazle gisa aipatu behar da nabigatzaile propioa sortzera ausartu zirela. Laster ohartu ziren ekimenak ez zuela etorkizunik, besteak beste, mundu mailako erraldoien aurka ez zutelako zer eginik.
‎Bere ikuskera antropologikotik, liberalismoak estatuaren abstentzionismoa merkatu soziokulturalean aldarrikatzen du. Jarrera hori liberalismo beraren premisekin zer neurritan datorren bat aztertuko dugu, arreta berezia jarriz multikulturalak diren gizarteetan.
‎edozein egitasmo edota harremanen aurrean, gizabanakoak bere" autodeterminazio" eskubideari eusten diola. Hau da, ni ak helburu oro osatu, aztertu eta berrikus dezake bere ingurunetik etengabean jasotzen duen informazio, adibide edota argudioen eraginpean, bera baita bere bizitzarekin zer egin eta berau nola gidatu erabaki dezakeen bakarra1 Goian aipaturiko liberalen arabera, beraz, autonomoak eta gure buruaren jabeak garen gizakion bizimodu on jakin batekiko leialtasuna jarrera kontingentea da, ez berezkoa (constit utive) (Larmore, 1990: 343).
‎Autodeterminazioak, zentzu honetan, merezi duten eta hutsalak diren bizitzen artean erabakitzeko ahalbidetzen gaitu gizakiok. Kontrako jokabidea hartzea, hau da, bizimodu onaren ideia zehatz bat bultzatzea eta kanpotik gizabanakoei ezartzea(" ongi komunaren politika" bat bultzatzea, Taylorren —1997— hitzetan), autodeterminazio printzipioaren kontrakoa izango litzateke, inork ez baitaki gizabanakoak berak baino hobeto zer den bere onerako eta zer bere kalterako, zer den baliotsua eta zer garrantzirik gabekoa, zer komeni zaion eta zer ekidin behar duen.
‎Autodeterminazioak, zentzu honetan, merezi duten eta hutsalak diren bizitzen artean erabakitzeko ahalbidetzen gaitu gizakiok. Kontrako jokabidea hartzea, hau da, bizimodu onaren ideia zehatz bat bultzatzea eta kanpotik gizabanakoei ezartzea(" ongi komunaren politika" bat bultzatzea, Taylorren —1997— hitzetan), autodeterminazio printzipioaren kontrakoa izango litzateke, inork ez baitaki gizabanakoak berak baino hobeto zer den bere onerako eta zer bere kalterako, zer den baliotsua eta zer garrantzirik gabekoa, zer komeni zaion eta zer ekidin behar duen.
‎Autodeterminazioak, zentzu honetan, merezi duten eta hutsalak diren bizitzen artean erabakitzeko ahalbidetzen gaitu gizakiok. Kontrako jokabidea hartzea, hau da, bizimodu onaren ideia zehatz bat bultzatzea eta kanpotik gizabanakoei ezartzea(" ongi komunaren politika" bat bultzatzea, Taylorren —1997— hitzetan), autodeterminazio printzipioaren kontrakoa izango litzateke, inork ez baitaki gizabanakoak berak baino hobeto zer den bere onerako eta zer bere kalterako, zer den baliotsua eta zer garrantzirik gabekoa, zer komeni zaion eta zer ekidin behar duen.
‎Autodeterminazioak, zentzu honetan, merezi duten eta hutsalak diren bizitzen artean erabakitzeko ahalbidetzen gaitu gizakiok. Kontrako jokabidea hartzea, hau da, bizimodu onaren ideia zehatz bat bultzatzea eta kanpotik gizabanakoei ezartzea(" ongi komunaren politika" bat bultzatzea, Taylorren —1997— hitzetan), autodeterminazio printzipioaren kontrakoa izango litzateke, inork ez baitaki gizabanakoak berak baino hobeto zer den bere onerako eta zer bere kalterako, zer den baliotsua eta zer garrantzirik gabekoa, zer komeni zaion eta zer ekidin behar duen.
‎Autodeterminazioak, zentzu honetan, merezi duten eta hutsalak diren bizitzen artean erabakitzeko ahalbidetzen gaitu gizakiok. ...o jokabidea hartzea, hau da, bizimodu onaren ideia zehatz bat bultzatzea eta kanpotik gizabanakoei ezartzea(" ongi komunaren politika" bat bultzatzea, Taylorren —1997— hitzetan), autodeterminazio printzipioaren kontrakoa izango litzateke, inork ez baitaki gizabanakoak berak baino hobeto zer den bere onerako eta zer bere kalterako, zer den baliotsua eta zer garrantzirik gabekoa, zer komeni zaion eta zer ekidin behar duen.
‎Autodeterminazioak, zentzu honetan, merezi duten eta hutsalak diren bizitzen artean erabakitzeko ahalbidetzen gaitu gizakiok. ...hau da, bizimodu onaren ideia zehatz bat bultzatzea eta kanpotik gizabanakoei ezartzea(" ongi komunaren politika" bat bultzatzea, Taylorren —1997— hitzetan), autodeterminazio printzipioaren kontrakoa izango litzateke, inork ez baitaki gizabanakoak berak baino hobeto zer den bere onerako eta zer bere kalterako, zer den baliotsua eta zer garrantzirik gabekoa, zer komeni zaion eta zer ekidin behar duen.
‎Ikuspegi" atomista" (Taylor, 1997) honen arabera, isolaturik aurkitzen den, hots, aurresoziala den eta lotura komunitariorik ez duen gizabanakoak, giza harremanetan sartu aurretik, nortasun finko eta erabat osatua dauka. Nor den, zer bizimodu jarraitu nahi duen, bere balio eta nahiak zeintzuk diren, bere bizitzan desiragarri eta arbuiagarri diren helburuak —galdera horien guztien erantzuna aldez aurretik ezagutzen du, gainerako gizartekideekin nortasun osatze horretaz" negoziatu" behar ez duelarik3 Liberalismoaren kritiko hauentzat, aldiz, ni a praktika sozial eta kultural jakin batzuetan" uztarturik"... Hauxe da, funtsean, zenbait autore komunitaristek defendatzen duten" tesi sozialaren" mamia (Taylor, 1997).
‎• Nola gauzatu daiteke defentsa hori?; zer nolako tresnak erabil daitezke defentsa hori praktikara eramateko?
‎Aurkeztutako eskema eta beraren hamar adierazleak irakurketa bikoitz baten bidez aplikatzen dira: ...ehen irakurketa sinkronikoa da, adierazle guzti guztiak fase kronologiko bakoitzean metatzen baititu; horren bidez, kanpo politikaren unez uneko egoera ezagut daiteke (eragiketa horretatik datoz kapitulu bakoitzeko ondorioak); 2) bigarren irakurketa diakronikoa da, adierazleak bereizi eta fase kronologiko bakoitzari banan banan aplikatzen baitizkio; horren bidez, adierazle bakoitzak denboran zehar zer nolako garapena izan zuen ikus daiteke (bigarren irakurketa horren emaitzak tesiaren amaierako ondorioen zati dira).
‎Aipatu gizontxoen propaganda zitala dala bide askatasun ederrean erne anaitasun ori ondatu nai izan digute, eta beren xedea iristeko gure aldizkariaren eriotza ere bide makurrenez iritxi nahi izan dute. Gure zuzendari maiteak zer esanik aski izango ditu, nunbait, gai oni buruz.10
‎Minari eta denborari buruzko zer edo zer erantzun nahi
‎Minari eta denborari buruzko zer edo zer erantzun nahi
‎Zer egin dezaket udako arratsalde gorri batean eguzkiak nere leihoari beldurra badio eta zu ez bazaude? ...nau derrepentean hostoak isiltzen badira lau kanpai hots entzuten diren bitartean hiru tanta lehor eta epel bat haize hilaren gainetik nora jo dezaket kalean topatuko ez bazaitut gauzak nahiko gaizki ez doazen bitartean tanta epel eskas bat atsoen pauso azkarrak berotzeko nola jakingo dut arbolak bizirik ote dauden soinurik egiten ez badute sirenen hotsa itzaltzeko. gauza ez badira nork esango dit zer gertatzen zaidan lehenengo malkoa oraindik sortu ez denean zeinen eskuak astinduko ditu betazaletan ezkutatu diren kanpaiak non babestuko naiz zure besoak urruti badaude nondik sortuko da elektrizidadea udak baimenik ematen ez badu hiru kanpai ergel eta laugarren bat zeinen arnasak berpiztuko ditu adarrak ni ere uda bihurtu naizenean zer egin dezaket udako usainak sortzen duen izerdi motelak bere...
‎Zer egin dezaket udako arratsalde gorri batean eguzkiak nere leihoari beldurra badio eta zu ez bazaude? ...te sirenen hotsa itzaltzeko. gauza ez badira nork esango dit zer gertatzen zaidan lehenengo malkoa oraindik sortu ez denean zeinen eskuak astinduko ditu betazaletan ezkutatu diren kanpaiak non babestuko naiz zure besoak urruti badaude nondik sortuko da elektrizidadea udak baimenik ematen ez badu hiru kanpai ergel eta laugarren bat zeinen arnasak berpiztuko ditu adarrak ni ere uda bihurtu naizenean zer egin dezaket udako usainak sortzen duen izerdi motelak bereganatzen
‎[banau malko behar zuten urak abuztuak itotzen baditu nork aseguratuko dit ez dudala sekula santan trapuzko lorez egindako sonbrerorik eramango lau kanpai asper eta bigun bat zer egingo dut
‎Eta hori horrela delako izan liteke testu bat esangura anitzekoa, eta are interpretazio kontrajarriak ere onartzen dituena. Eta, zer esanik ez, horregatik doa poeta bere ikuspuntua aldatuz (geometria osatzen du), ondorioz bere estiloa ere aldatzen duela: nork esango zukeen 1978 hartan, Atxagak honelakoak idatziko zituela?
‎Pago besoak, eguzki aterpe, oroiketari eman diote; joan mendeak gaztearoa il zuten. Biar... zer ote?
‎Informazioaren kopurua gero eta handiagoa bada ere eta informazio iturriak gero eta anitzagoak izan arren, gure beharrak gero eta zehatzagoak eta espezialagoak ere badiBiblinleka ra. Liburutegi batera inguratzen garenean, ez gara joaten zer dagoen ikustera, baizik eta —adibide bat aipatzearren— informatikako programa bati buruzko liburu jakin bat aurkitzera, edo galdetzera programa horri buruzko libururik ba ote dagoen. Edo beste adibide bat:
‎Hasian hasi, ingurukoa oinarri: non jarri eta zertarako erabili (herri, auzo, unibertsitate, ikerketa zentroak...), zer eduki eta nola erabili (liburuak, ikus entzunezkoak, aldizkariak, egunkariak eta bestelako euskarriak) eta norentzat jardun (jende xehea, espezialistak, jendarteko zabala...).
‎Biblioteka ez da biltegia, bibliotekariak bihurtu dira garrantzitsuak eta zerbitzu legez, laguntzeko daude, informazioa eta bibliotekako jakituria zabaltzeko. Beraz bezeroak erakartzeko toki alai eta interesgarriak bihurtu dira, eta bertan zer hartu zer ikasi, geure kezka eta premiak asetzeko adina eduki luke. Norberaren bibliotekaren luzapena dugu, baina laguntzailea, bibliotekaria, bitarteko.
‎Biblioteka ez da biltegia, bibliotekariak bihurtu dira garrantzitsuak eta zerbitzu legez, laguntzeko daude, informazioa eta bibliotekako jakituria zabaltzeko. Beraz bezeroak erakartzeko toki alai eta interesgarriak bihurtu dira, eta bertan zer hartu zer ikasi, geure kezka eta premiak asetzeko adina eduki luke. Norberaren bibliotekaren luzapena dugu, baina laguntzailea, bibliotekaria, bitarteko.
‎Bibliotekari eta dokumentalistak, egun, benetako bilatzaileak gara. Guk dakigu zer dagoen sarean, bere erabilera nola antolatuta dagoen, kalitatezkoa den edo ez... Ezagutzaren kudeatzaileak garenez, informazio egokia nola optimizatu, eta erabili ahal izateko sarbidea nola erraztu jakin dugu.
‎Hemen biak gertatu dira: erakusketa itxi, pornografikoa dela aitzakiatzat hartuz (eta zer –Nork esan du pornografia ez dela objektu artistikoa?), eta, ondoren, isil isilik gelditu mundu guztia.
‎Ez da denbora gehiegi pasako izen handiko artistaren batek, gure mugetatik kanpo, polemika sutsuren bat sortzen duen arte. Zain nago orduan zer entzun! Nor ausartuko da hemen, gurean, ezer esatera?
‎Auskalo arrazoia zein zen! Lizarrako Museoan bertako betiko fondoa ikustera joaten denak, hala ere, ulertuko dit zer esan nahi dudan.
‎Utziko bagenu begiz jotako argazki haren kontua, utziko bagenu askoren mirespena jaso duen filme horren tristezia, antzerkiaren maskara jantziko bagenu... zer aurkituko genuke azken egun hauetako kronikan. Ba, esaterako, Euskal Aktoreen Batasunak antolaturiko festa erraldoiaren oihartzun nagia.
‎Euskal liburu bakarra ere ez dut. Pentsa ezazu zer galera den niretzat".
‎25 urte JAKINen (Orain eta Hemen). 28 zk. (1983), 153 Eta zer dio gaur Euskaltzaindiak? (Orain eta Hemen).
‎41 zk. (1986), 104 Diskurtso berria mintzaira zaharraren baitatik. 42/ 43 zk. (1987), 119 Koldo Mitxelena hil da. 45 zk. (1987), 165 Miranderen kritika Iraultza Frantsesari. 52 zk. (1989), 69 Miranderen kritika Iraultza Frantsesari (II). 53 zk. (1989), 81 Doktoreak honoris causa Euskal Herriko Unibertsitatean. 54 zk. (1989), 231 Nietzsche, Junger: anekdota baten esanahi paradigmatikoak. 56 zk. (1990), 149 Politikatik zer itxaron kulturan. 58 zk. (1990), 169 Beste anekdota bat: Euskadiko PK eta Errepublika Baltikoak. 60 zk. (1990), 77 Karlos Santamariari omenalditxo gisa. 61 zk. (1990), 87 Arestiren tintazko bataioaz. 62 zk. (1991), 129 Filosofia pertsonalistaren maisu bat:
‎BELOKI, Jose Ramon Gazteriak zer espero komunismotik? 22 zk. (1966), 56 Komunismoa 50 urtez gero. 23 zk. (1966), 11" Ama Lur" eta gogoeta bat (Nota laburrak).
‎" Euskal Herria" liburua. 34 zk. (1985), 219 NATO: ezezkoaren ondoren zer –38 zk. (1986), 5 Nazio Galegoa. 39 zk. (1986), 5 Bibliografia. 39 zk. (1986), 85 35 urte bete dira, eta bagoaz aurrera. 55 zk. (1989), 5 Aurkibideak:
‎MINTEGI, Laura Emakume literatura: zer da eta zertan da. 45 zk. (1987), 7 Euskal kultura 1994. 85 zk. (1994), 46 Euskal kultura 1995. 91 zk. (1995), 45 Euskal kultura 1996. 97 zk. (1996), 46 Euskal kultura 1997. 103 zk. (1997), 68 Euskal kultura 1998. 109 zk. (1998), 47 Euskal kultura 1999. 115 zk. (1999), 43
‎2 zk. (1977), 95 DEIA, Euskal Herriko lehen egunkaria (Orain eta Hemen). 3 zk. (1977), 84 Gerra aurreko euskal" herese" bat. 4 zk. (1977), 74 Preautonomia bai, eta gero zer –(Orain eta Hemen).
‎MINTEGI, Laura Emakume literatura: zer da eta zertan da. 45 zk. (1987), 7
‎12 zk. (1979), 118 Pesimismoa negoziaketari buruz (Orain eta Hemen). 28 zk. (1983), 146" Jabier Bilbao", edo anonimato zurituaren oraingo inbentuak. 33 zk. (1984), 125 Politikatik zer itxaron kulturan. 58 zk. (1990), 169
‎edo umore beltza Gernikan (Orain eta Hemen). 17/ 18 zk. (1981), 150 Preautonomia bai, eta gero zer –(Orain eta Hemen).
‎ZUZENDARITZA Editoriala. 27/ 28 zk. (1967), 1 Estremismoen pizkundea (NPD) Alemania-ko politikan. 30 zk. (1968), 46 NATO: ezezkoaren ondoren zer –38 zk. (1986), 5
‎AZURMENDI, Joxe Eta zer dio gaur Euskaltzaindiak? (Orain eta Hemen).
‎BELOKI, Jose Ramon Gazteriak zer espero komunismotik? 22 zk. (1966), 56 Komunismoa 50 urtez gero. 23 zk. (1966), 11
2001
‎...iunean, era honetako obra zibilek kulturgintzarekin baino zerikusi zuzenagoa ez ote duten gure denbora hauetako ekonomia neoliberalaren joko engainagarria rekin, alegia merkatuari bere kasa jokatzen utzi behar zaiola esan, baina diru publikoaren kutxatik ordaintzen dela porlanaren ekoizpena, eta gutxienekoa dela zertarako balia, lehen azpiegitura hidraulikoa, orain kultur ekipamendua, gero auskalo zer , garrantzia duena eraikuntzaren sektorea eta honen hornigaiena ez dadila geldi. Inbertsio produktiboa esaten diote horri.
‎Eztabaida daiteke gero, zer doakion gaurko nafar jendeari konkista ala adostasuneko hitzarmena izateak, baina abiapuntuan gauzak diren moduan jarri behar dira, eta konstatazioa egin.
‎Au rrera begira zer –Pazientzia eta lana dira gako hitzak.
‎Gure naziogintzaren bidean azken hogei urte autonomikootan egindakoa, askotxo izanik ere, neurri handiz oraindik behin behineko egoeran aurkitzen da, erabat sendotu eta gotortu gabe, eta, horregatik, hezkuntzan edota hizkuntz politikan aurkako jokabideak praktikan jarriz gero, beldur izatekoa zen ez ote zitzaigun orain arteko lan guztia goitik behera amilduko, kolokan dagoen karta gaztelu bat bezala. Aurretikorik ere bazen, aski baikenuen Nafarroan gertatuari begiratzea, Autonomia Erkidegoan ere zer jazo zekigukeen konturatzeko.
‎noski, bakarra, hemengo lan baldintzak, bizimodu, osasun eta gizarte zerbitzuen kalitate onak ere berea eragin baitute, udaldian beren jatorrizko autonomietara joatendi renean argi ikusi ohi dutenez. Baina edonola ere, Bizkaialdean behintzat, garbi nabari da zer nolako harrotasunaz presentatzen dituzten etorkinek beren seme alabak edo ilobak" euskaraz ondo dakitela" azalduz, berek euskara ikasteko izan ez zuten aukera, beren ondorengoengan behintzat konplitu dela ikusiz.
‎Horrela uler daiteke, adibidez, Bizkaiko museoetan, bai eta Enkartazioetan ere, idazki guztiak bizkaieraz ipintzea; Zornotzako jendea alfabetatzeko eta herriko berriak emateko omen den aldikaria Arkalaz izen aberranteaz bataiatzea, bizkaitar gehienek horrek zer esan nahi duen jakin ez arren, guk hori normalean" alkarregaz" esaten dugulako; bizkaieran euskara batuak ere onartzen duen forma bat dagoenean (ditu eta dauz, zituen eta ebazan, kanta tzen eta kantetan), sistematikoki aldenduena eta dialektalena erabiltzea; Balmasedan, Barakaldon edo Bilbon dauden euskaldun gehienak de facto euskara ikasitakoak direnean, bertoko berriakEgunkari a n dia...
‎Hortxe dituzue, adibidez, Odon Elorza, Ramon Etxezarreta, Mario Onaindia, Jesus Egiguren, Ramon Jauregi... eta horiek euskaltzaleak dira, beti izan dira federalismoa ren aldekoak, eta alderdian aldaketa sakonak egin nahi lituzkete. Bada hortik zer espero.
‎Izan ere, zer nolako federalismoaz mintzatuko zaizkigu nongura autodeterminatzeko eskubidearen aurka eta Euskal Autonomia Erkidegoak —aspaldion Euskal Herriaz mintzatzea bekatua omen, Francoren garaian Euzkadiz egitea bezala— ezin duela eskumen handiagorik izan hortik aho beroz eta erdi mehatxuka esaten diguten horiek. PSE EEk horrelako buruzagiak errotik aldatu eta beren afiliatuen baitan bestelako mezuak ereiten ez dituen artean, jai dugu.
‎laguntzak murriztu edo ukatzea. Eta gizarte integratu eta elebiduna izan dezagun, Alonso ren iritziz, zer hobeDeredua kendu eta haurrekeuskaraz eta espainieraz ikastea baino! Lotsarik ez!
‎Alez ale, emanaldien informazioa emateaz gain, arte eszenikoetako lan berrien aipamenak, elkarrizketak, azterlanak eta beste gai asko jorratuz jantziz joan da Elorrioko inguru emankorrean argia ikusi zuen aldizkari hau. Eta, horrela, lau urte luzetan, nahitaezko errefe rentzia bilakatu da Euskal Herrian eszena gainean zer egiten den jakin nahi duen ororentzat. Esparru honetan zulo handia zegoen eta oso zaila zirudien era honetako informazioa ematen duen aldizkariak aurrera egiterik izateak, baina hileroko hitzordua txukun baino txukunago betetzen ari da.
‎Eraso euskara eta euskal kulturaren aurka: lohitu, zer edo zer geratuko da eta
‎Eraso euskara eta euskal kulturaren aurka: lohitu, zer edo zer geratuko da eta
‎Jatorrizko hizkuntza txikian idazten zen, bai, baina begirada itzulpenean jarrita zegoen. Formatua, egitura eta hizkera arintzen ziren, eta" zer " esan baino, ardura berria zen" nola" esan" noraino" heltzeko, testua hemen eta ahalik eta urrunen ulergarria izan zedin. Polisemia saihestu, hitz bakoitzari esanahi bakarra erantsi eta edononulertzeko moduko errefe renteak bilatu.
‎Agian, sentimendu hunkigarrienek eta latzenek ere tamaina txikianazte rtuta transzendentzia galtzen dutelako. Inmanentzia zer den irakatsi digu.
‎Gero, horren hurrengo, bi egunetan aritu dira gramatika eta literaturzaleak, Lafitte zenaren ohorez, Ipar Euskal Herriko Baionan. Orotara, bost egun eta anitz kontu, euskararena zer , non eta nola egoki hausnartzeko, Euskaltzaindiaren XV. Biltzarrean.
‎Aurkikunde nabari horien aldean, horra, hizlari baten ahoan, terminologia baterako zantzu biziak. Entzule ipurterreak, hala ere, beti kezkati, terminologia hitza aipatu ahala zer esan nahi den horren beldur, izu laborria sortzeko modukoak baitira askoren usteak, euskararen termin ologia euren berezko edukitzaren esparruan sartzen baitute horiek. Adostasun hitza gutxiegitan entzuna, adostasunate rminologia ren alor bakoitzean zer landu behar den zehazteko eta zer nolako moldea erabili behar den ere baterajo rratzeko.
‎Entzule ipurterreak, hala ere, beti kezkati, terminologia hitza aipatu ahala zer esan nahi den horren beldur, izu laborria sortzeko modukoak baitira askoren usteak, euskararen termin ologia euren berezko edukitzaren esparruan sartzen baitute horiek. Adostasun hitza gutxiegitan entzuna, adostasunate rminologia ren alor bakoitzean zer landu behar den zehazteko eta zer nolako moldea erabili behar den ere baterajo rratzeko. Dekretu bidezko terminologia baten alde lan egiten dutenak ere, ez gutxi, gure euskalgintza honetan.
‎Entzule ipurterreak, hala ere, beti kezkati, terminologia hitza aipatu ahala zer esan nahi den horren beldur, izu laborria sortzeko modukoak baitira askoren usteak, euskararen termin ologia euren berezko edukitzaren esparruan sartzen baitute horiek. Adostasun hitza gutxiegitan entzuna, adostasunate rminologia ren alor bakoitzean zer landu behar den zehazteko eta zer nolako moldea erabili behar den ere baterajo rratzeko. Dekretu bidezko terminologia baten alde lan egiten dutenak ere, ez gutxi, gure euskalgintza honetan.
‎Nahi badugu Frantzia zuti dadin, sar gaiten, gure zaharrek atchiki duten, bide ertchi eta chuchenean. Duela urthea, zer oren dorpheak, zer egun ilhunak! Iduritzen zaukun lurpean sarthuak ginela, indarrik gabe, argirik gabe, itsu batzu bezala.
‎Nahi badugu Frantzia zuti dadin, sar gaiten, gure zaharrek atchiki duten, bide ertchi eta chuchenean. Duela urthea, zer oren dorpheak, zer egun ilhunak! Iduritzen zaukun lurpean sarthuak ginela, indarrik gabe, argirik gabe, itsu batzu bezala.
‎Baina gure aztergai nagusira etorriz, zer jokaera izan zuen Aintzina k ordu hartan nagusi zen petainzaletasunaren aurrean?
‎Behin behineko ondorio erkinok beste galdera bat dakarkidate burura: Aintzin a-k ereindakotik, zer hartzendu eta zer baztertzen Enbata mugimenduak handik hogei bat urtera, bestelako une historikoan. Beste azterlan baterako gaia.
‎Behin behineko ondorio erkinok beste galdera bat dakarkidate burura: Aintzin a-k ereindakotik, zer hartzendu eta zer baztertzen Enbata mugimenduak handik hogei bat urtera, bestelako une historikoan. Beste azterlan baterako gaia.
‎Ondoko egunetan nork duen Frantzian manatuko, nork duen oraiko gerla irabaziko, zer litaken hobe, nik ez dakit; eta ez niz bakharra, nahiz askok jakinarena egiten duten...
‎IBAN ZALDUA aur egungo Euskal Herrian kritika egitea kasik ezinezkoa dela iruditzen zait. Ez dakit inoiz posible izan den, baina polemika eta erreakzio batzuek (nik edo beste zenbaitek egindako kritiken aurkakoek, alegia) zer pentsatu eman didate. Artikulu honetan euskal kultur produktuen kritikaren zailtasunez jardungo naiz, beraz (kritikaz hitz egiten dudanean kritika positiboez eta negatiboez ari naizelarik, noski).
‎Pentsatzen dut arazoa patxada handiagoz hartzeko nahikoa denbora igaro ote den. Baina (hein batean behintzat) nire lan bat polemikaren iturburuan zegoela kontsideratuz, zer edo zer idatz nezakeela pentsatu dut. Hauxe da emaitza.
‎Pentsatzen dut arazoa patxada handiagoz hartzeko nahikoa denbora igaro ote den. Baina (hein batean behintzat) nire lan bat polemikaren iturburuan zegoela kontsideratuz, zer edo zer idatz nezakeela pentsatu dut. Hauxe da emaitza.
‎Beste kontu bat da unibertsitateko irakasleen hizkuntza gaitasunarena; J. Zabaletak ironiaz aipatzen zuenez, Entziklopedian parte hartu zuten historialari euskaldunen lana erdaraz hartzeko argudio gisa," ez gara atzo goizean jaioak(...) eta badakigu zer testu etorri ohi zaigun unibertsitateko irakasleen aldetik, zuzendu, itzuli edo ahal duguna egiteko". Tamalez, neurri batean, arrazoi du.
‎Nola, irakasle horietako batzuentzat, euskara konkurrentzia akademikoa saihesteko tresnabaino ez den, eta eskoletan erabili beharreko hizkuntza deserosoa (eta ozta ozta, gelako atea zeharkatu eta berehala gaztelaniaz hasten direlako). Eta horrek guztiak zer ondorio dituen euskara zientifikoaren bilakaerarako. Baina euskararekin lotutako kontuak ez dira salbuespen, unibertsitatea ren ohiko funtzionamenduaren logikan arruntak baizik.
‎Ekinbide pribatuak (arlo publikotik dirulaguntzaren bat ere jasotzen duen ekinbide pribatu horrek) bultzadatxoak eta pizgarriak ematea gauzak hobetzeko (beste) bide bat izan daiteke. Itzulpenak egiten jarraitu da, zer esanik ez, baina ikerlari euskaldunen sorkuntza lanentzat gune gehiago ireki tzea ez da sekula soberan egongo. Ez arlo publikoan, ez eta pribatuan ere.
‎Eta hemen nobela historikoaren arazo handienetako batzuekin topo egiten dugu. Nik ez dakit oso ondo zer ote den nobela historikoa, baina susmatzen dut irakurlea garai historiko zehatz batera eraman nahi duen fikziozko obra legez (eta are gehiago garaiko lekuko batek lehen pertsonan idazten badu) ahalegin handia egin behar duela irakurleak garai horretan murgildurik dagoela sinets dezan. Hori lortzeko, dudarik gabe, bide anitz dago, baina Txillardegik aukeratutakoek kale egiten dute, neurribatean behintzat.
‎Gogoan dut Pako Aristik Sautre la ETBko literatur saioko aurreneko denboraldiko" Solasa" sailari zuzendu zion komentario adeitsua (Gar a, VI): horrela —zioen— ez da (euskarazko) irakurzaletasunik bultzatzen;" jendeari irakurtzeko gogoak kentzeko edo zer ez duen irakurri behar esateko ez zegoela telebista programa bat sortu beharrik". Ez nago ados:
‎Ez nago ados: besteak beste, sail horretan parteha rtzen genuen hiru rok ez genuelako esaten zer irakurribehar zen edo zer ez: liburu baten gainean eztabaidatzen genuen, besterik ez.
‎Ez nago ados: besteak beste, sail horretan parteha rtzen genuen hiru rok ez genuelako esaten zer irakurribehar zen edo zer ez: liburu baten gainean eztabaidatzen genuen, besterik ez.
‎Frantsesa ren Legearen (Charter of the French language) arabera, euren erreserbetan cree zko hezkuntza jasotzeko eskubidea dute (87 atala). Eskubidea dute, halaber, ingelesa eta frantsesa zer propo rtziotan sartzen duten erabakitzeko (88 atala). Gaur egungo curriculumak hiru hizkuntzak lantzen ditu(" 1997 Annual Report of the CreeSchoolBoard", Interneten).
‎" Esan Europako jendeari zer ikusi duzuen Quebecen!"
‎Esan Europako jendeari zer ikusi duzuen Quebecen!", eskatu zigun John Pashagameskum ek 1999ko irailaren 8an elkarri agur esan genionean, eta horixe da artikulu honen helburua. Quebec hainbat tokitako mugimendu abertzaleen eta hizkuntza biziberritzeko ahaleginen eredu moduan agertu ohi da.
‎Apaiz berri zinela, Valentzia, Ategorrieta, Xabier, atzera Ategorrieta eta atzera Xabier izan dituzu bizileku (edo egoitza nagusi, behintzat). Esaiguzu, laburlabur, zer izan diren zuretzat leku horiek.
‎Beharbada izango duzu gogoan beste sermoilari ren baten sermoiren bat, bereziki hunkitu zintuena. Eta zu zeu, zer moduzko sermoilaria izan zara?
‎Zuretzat ere bai? Kontaiguzu zer buruhauste izan zenituen sailari hasiera emateko. Gerora zer izango zen ere imaginatuko zenuen hasterako:
‎Kontaiguzu zer buruhauste izan zenituen sailari hasiera emateko. Gerora zer izango zen ere imaginatuko zenuen hasterako: hainbesteraino iritsiko zinenik amesten zenuen, edo egitasmo apalagoa izan zen hasieran?
‎Indiara misiolari joateko eskabidea ere egin omen zenuen behin edo behin. Baiezkoa eman izan balizute, zer izango ote zen gaur Zavalaren lana eta Zavala bera?
‎Aztertu eta bildu, izan ere, lan baten bi alderdiak dira. Azte rtzea zer da, bada. Bestek argitaratutako lanetan sartu, be re langelatik atera gabe fitxa batzuk hartu, komentario batzuk prestatu eta horiek hitzaldi batean esan?
‎Txi rrita ren aipamenak bestelako kontuak ekarri dizkio, antza, gogora, eta oraingo honetan gordin hitz egin digu. Kritikatzen hasita, badu Zavalak ere zer kritikatua.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
zer 2.661 (17,52)
Lehen forma
zer 2.661 (17,52)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
zer egin 236 (1,55)
zer esan 234 (1,54)
zer gertatu 127 (0,84)
zer nolako 112 (0,74)
zer pentsatu 55 (0,36)
zer ez 42 (0,28)
zer nahi 40 (0,26)
zer ukan 36 (0,24)
zer ikusi 31 (0,20)
zer egon 30 (0,20)
zer ekarri 26 (0,17)
zer eman 21 (0,14)
zer ote 19 (0,13)
zer idatzi 16 (0,11)
zer jakin 16 (0,11)
zer eduki 14 (0,09)
zer ikasi 14 (0,09)
zer erran 13 (0,09)
zer hobetu 13 (0,09)
zer ulertu 13 (0,09)
zer lan 12 (0,08)
zer eragin 11 (0,07)
zer irakurri 10 (0,07)
zer ari 9 (0,06)
zer erantzun 9 (0,06)
zer gehiago 9 (0,06)
zer hartu 9 (0,06)
zer kontatu 9 (0,06)
zer aldatu 8 (0,05)
zer balio 8 (0,05)
zer behar 8 (0,05)
zer ekarpen 8 (0,05)
zer erakutsi 8 (0,05)
zer etorri 8 (0,05)
zer iritzi 8 (0,05)
zer ondorio 8 (0,05)
zer eskatu 7 (0,05)
zer espero 7 (0,05)
zer funtzio 7 (0,05)
zer mota 7 (0,05)
zer adierazi 6 (0,04)
zer aztertu 6 (0,04)
zer garrantzi 6 (0,04)
zer giro 6 (0,04)
zer leku 6 (0,04)
zer nola 6 (0,04)
zer pasatu 6 (0,04)
zer sentitu 6 (0,04)
zer suposatu 6 (0,04)
zer argitaratu 5 (0,03)
zer arraio 5 (0,03)
zer aurkitu 5 (0,03)
zer erabaki 5 (0,03)
zer ezkutatu 5 (0,03)
zer geratu 5 (0,03)
zer hizkuntza 5 (0,03)
zer informazio 5 (0,03)
zer jarrera 5 (0,03)
zer lortu 5 (0,03)
zer modu 5 (0,03)
zer neurri 5 (0,03)
zer sortu 5 (0,03)
zer aipatu 4 (0,03)
zer antolatu 4 (0,03)
zer arrazoi 4 (0,03)
zer atera 4 (0,03)
zer baztertu 4 (0,03)
zer berri 4 (0,03)
zer desberdintasun 4 (0,03)
zer ezaugarri 4 (0,03)
zer galdu 4 (0,03)
zer hausnartu 4 (0,03)
zer iruditu 4 (0,03)
zer moduzko 4 (0,03)
zer toki 4 (0,03)
zer uste 4 (0,03)
zer aukeratu 3 (0,02)
zer besterik 3 (0,02)
zer bide 3 (0,02)
zer bilakatu 3 (0,02)
zer demontre 3 (0,02)
zer ekintza 3 (0,02)
zer entzun 3 (0,02)
zer forma 3 (0,02)
zer gaupasa 3 (0,02)
zer gogoratu 3 (0,02)
zer gorde 3 (0,02)
zer gutxi 3 (0,02)
zer hori 3 (0,02)
zer irabazi 3 (0,02)
Konbinazioak (3 lema)
zer esan ez 64 (0,42)
zer esan nahi 42 (0,28)
zer egin behar 35 (0,23)
zer nahi ukan 34 (0,22)
zer pentsatu eman 27 (0,18)
zer egin ezan 11 (0,07)
zer egin ez 8 (0,05)
zer egin nahi 7 (0,05)
zer ekarpen egin 7 (0,05)
zer lan egin 6 (0,04)
zer egin ari 5 (0,03)
zer egin erabaki 5 (0,03)
zer balio ukan 4 (0,03)
zer behar ukan 4 (0,03)
zer desberdintasun egon 4 (0,03)
zer esan handi 4 (0,03)
zer funtzio bete 4 (0,03)
zer gertatu ari 4 (0,03)
zer gertatu ere 4 (0,03)
zer nolako eragin 4 (0,03)
zer nolako harreman 4 (0,03)
zer uste ukan 4 (0,03)
zer egin jakin 3 (0,02)
zer egin prest 3 (0,02)
zer esan ari 3 (0,02)
zer garrantzi ukan 3 (0,02)
zer gertatu ote 3 (0,02)
zer jakin ni 3 (0,02)
zer nolako ondorio 3 (0,02)
zer ondorio ukan 3 (0,02)
zer pentsatu behar 3 (0,02)
zer ukan buru 3 (0,02)
zer ukan esan 3 (0,02)
zer adierazi nahi 2 (0,01)
zer bide egin 2 (0,01)
zer eduki ikusi 2 (0,01)
zer eduki nahi 2 (0,01)
zer eduki txar 2 (0,01)
zer egin ahal 2 (0,01)
zer egin ote 2 (0,01)
zer egin ukan 2 (0,01)
zer egon begiratu 2 (0,01)
zer egon gaizki 2 (0,01)
zer egon ikusi 2 (0,01)
zer egon jakin 2 (0,01)
zer ekintza egin 2 (0,01)
zer esan behar 2 (0,01)
zer esan esan 2 (0,01)
zer esan euskara 2 (0,01)
zer esan gaur 2 (0,01)
zer esan gu 2 (0,01)
zer esan hau 2 (0,01)
zer esan ote 2 (0,01)
zer esan prospektiba 2 (0,01)
zer esan ugari 2 (0,01)
zer espero komunismo 2 (0,01)
zer ez definitu 2 (0,01)
zer gehiago egin 2 (0,01)
zer giro egon 2 (0,01)
zer hizkuntza ofizial 2 (0,01)
zer ikusi behar 2 (0,01)
zer ikusi eduki 2 (0,01)
zer kontatu nahi 2 (0,01)
zer lortu nahi 2 (0,01)
zer mota ezaugarri 2 (0,01)
zer nolako aniztasun 2 (0,01)
zer nolako bide 2 (0,01)
zer nolako estimu 2 (0,01)
zer nolako ikasmaterial 2 (0,01)
zer nolako indar 2 (0,01)
zer nolako joera 2 (0,01)
zer nolako unibertsitate 2 (0,01)
zer ote egon 2 (0,01)
zer aipatu ezan 1 (0,01)
zer aipatu Juan 1 (0,01)
zer aldatu ikusi 1 (0,01)
zer antolatu ezan 1 (0,01)
zer arraio ari 1 (0,01)
zer arraio egin 1 (0,01)
zer arraio gertatu 1 (0,01)
zer arrazoi egon 1 (0,01)
zer arrazoi galarazi 1 (0,01)
zer arrazoi ukan 1 (0,01)
zer aukeratu behar 1 (0,01)
zer aztertu ari 1 (0,01)
zer balio eman 1 (0,01)
zer balio erantsi 1 (0,01)
zer balio ikusi 1 (0,01)
zer baztertu behar 1 (0,01)
zer baztertu Enbata 1 (0,01)
zer baztertu erabaki 1 (0,01)
zer behar egon 1 (0,01)
zer berri ekarri 1 (0,01)
zer berri zabaldu 1 (0,01)
zer besterik ez 1 (0,01)
zer bide jaso 1 (0,01)
zer demontre egin 1 (0,01)
zer eduki gogorarazi 1 (0,01)
zer eduki ikasi 1 (0,01)
zer eduki zain 1 (0,01)
zer egin abagune 1 (0,01)
zer egin agindu 1 (0,01)
zer egin baino 1 (0,01)
zer egin emantzipazio 1 (0,01)
zer egin erronka 1 (0,01)
zer egin etxe 1 (0,01)
zer egin euskal 1 (0,01)
zer egin euskara 1 (0,01)
zer egin famatu 1 (0,01)
zer egin galdetu 1 (0,01)
zer egin gela 1 (0,01)
zer egin giza 1 (0,01)
zer egin han 1 (0,01)
zer egin hezkuntza 1 (0,01)
zer egin hori 1 (0,01)
zer egin horrenbeste 1 (0,01)
zer egin ikusgai 1 (0,01)
zer egin izugarrizko 1 (0,01)
zer egin jende 1 (0,01)
zer egin ni 1 (0,01)
zer egin ugari 1 (0,01)
zer egin zentimo 1 (0,01)
zer egon arrisku 1 (0,01)
zer egon aztertu 1 (0,01)
zer egon bakar 1 (0,01)
zer egon begirada 1 (0,01)
zer egon ere 1 (0,01)
zer egon esan 1 (0,01)
zer egon ezagutu 1 (0,01)
zer egon gero 1 (0,01)
zer egon hori 1 (0,01)
zer egon indartsu 1 (0,01)
zer egon kopuru 1 (0,01)
zer egon ondo 1 (0,01)
zer egon ondorioztatu 1 (0,01)
zer egon sarean 1 (0,01)
zer egon ulertu 1 (0,01)
zer ekarpen gaur 1 (0,01)
zer ekarri arlo 1 (0,01)
zer ekarri begiratu 1 (0,01)
zer ekarri entzun 1 (0,01)
zer ekarri euskara 1 (0,01)
zer ekarri ezan 1 (0,01)
zer ekarri gizarte 1 (0,01)
zer ekarri hierarkia 1 (0,01)
zer eman ari 1 (0,01)
zer eman ezan 1 (0,01)
zer erabaki ezan 1 (0,01)
zer eragin mota 1 (0,01)
zer eragin ukan 1 (0,01)
zer erakutsi asko 1 (0,01)
zer erakutsi ere 1 (0,01)
zer erantzun ez 1 (0,01)
zer erantzun nahi 1 (0,01)
zer erran behar 1 (0,01)
zer erran ez 1 (0,01)
zer erran nahi 1 (0,01)
zer erran oraino 1 (0,01)
zer esan aski 1 (0,01)
zer esan baino 1 (0,01)
zer esan eman 1 (0,01)
zer esan ere 1 (0,01)
zer esan esparru 1 (0,01)
zer esan ezan 1 (0,01)
zer esan filmatu 1 (0,01)
zer esan gehien 1 (0,01)
zer esan goiko 1 (0,01)
zer esan herri 1 (0,01)
zer esan hizkuntza 1 (0,01)
zer esan horiek 1 (0,01)
zer esan IFLA 1 (0,01)
zer esan iritzi 1 (0,01)
zer esan itzulpen 1 (0,01)
zer esan jakin 1 (0,01)
zer esan Kundera 1 (0,01)
zer esan manifestu 1 (0,01)
zer esan Marx 1 (0,01)
zer esan mundu 1 (0,01)
zer esan oraingo 1 (0,01)
zer esan oso 1 (0,01)
zer esan Pascal 1 (0,01)
zer esan suhiltzaile 1 (0,01)
zer esan teoria 1 (0,01)
zer esan ukan 1 (0,01)
zer esan Zamora 1 (0,01)
zer esan zapalketa 1 (0,01)
zer eskatu euskara 1 (0,01)
zer espero ezan 1 (0,01)
zer espero ukan 1 (0,01)
zer etorri gainera 1 (0,01)
zer etorri orain 1 (0,01)
zer ez auzi 1 (0,01)
zer ez egin 1 (0,01)
zer ez ote 1 (0,01)
zer ez ulertu 1 (0,01)
zer ez zientzia 1 (0,01)
zer ezaugarri osatu 1 (0,01)
zer ezkutatu nahi 1 (0,01)
zer forma hartu 1 (0,01)
zer forma sortu 1 (0,01)
zer funtzio nahi 1 (0,01)
zer garrantzi eduki 1 (0,01)
zer garrantzi eman 1 (0,01)
zer gehiago erantsi 1 (0,01)
zer geratu ari 1 (0,01)
zer geratu dan 1 (0,01)
zer gertatu beldur 1 (0,01)
zer gertatu ohi 1 (0,01)
zer gertatu unibertsitate 1 (0,01)
zer gorde ez 1 (0,01)
zer gutxi entzun 1 (0,01)
zer gutxi kobratu 1 (0,01)
zer hartu probetxuzko 1 (0,01)
zer hartu zer 1 (0,01)
zer hausnartu eman 1 (0,01)
zer hausnartu gizarte 1 (0,01)
zer hizkuntza aritu 1 (0,01)
zer hizkuntza ikasi 1 (0,01)
zer hobetu ere 1 (0,01)
zer hobetu handi 1 (0,01)
zer hori egin 1 (0,01)
zer idatzi ari 1 (0,01)
zer idatzi ezan 1 (0,01)
zer ikasi asko 1 (0,01)
zer ikasi ezan 1 (0,01)
zer ikasi ta 1 (0,01)
zer ikusi entzunezko 1 (0,01)
zer ikusi etorri 1 (0,01)
zer ikusi ez 1 (0,01)
zer ikusi ezan 1 (0,01)
zer ikusi geu 1 (0,01)
zer ikusi gu 1 (0,01)
zer ikusi handi 1 (0,01)
zer ikusi herri 1 (0,01)
zer ikusi irakurketa 1 (0,01)
zer ikusi katalogo 1 (0,01)
zer ikusi kultura 1 (0,01)
zer ikusi laster 1 (0,01)
zer ikusi nahi 1 (0,01)
zer ikusi ohiko 1 (0,01)
zer informazio eduki 1 (0,01)
zer informazio euskara 1 (0,01)
zer informazio jaso 1 (0,01)
zer informazio mota 1 (0,01)
zer informazio ukan 1 (0,01)
zer irakurri erabaki 1 (0,01)
zer irakurri ezan 1 (0,01)
zer irakurri ote 1 (0,01)
zer jakin bada 1 (0,01)
zer jakin baldin 1 (0,01)
zer jakin egin 1 (0,01)
zer jakin eman 1 (0,01)
zer jakin gu 1 (0,01)
zer jakin Hungaria 1 (0,01)
zer jakin lurralde 1 (0,01)
zer jakin xuxen 1 (0,01)
zer jarrera mantendu 1 (0,01)
zer jarrera sortu 1 (0,01)
zer jarrera ukan 1 (0,01)
zer kontatu eduki 1 (0,01)
zer kontatu ugari 1 (0,01)
zer kontatu ukan 1 (0,01)
zer lan ari 1 (0,01)
zer lan kolektibo 1 (0,01)
zer lan mota 1 (0,01)
zer lan ukan 1 (0,01)
zer lan zail 1 (0,01)
zer leku baino 1 (0,01)
zer leku bete 1 (0,01)
zer leku eduki 1 (0,01)
zer leku entzun 1 (0,01)
zer leku geratu 1 (0,01)
zer leku ukan 1 (0,01)
zer modu egon 1 (0,01)
zer modu imitatu 1 (0,01)
zer modu joan 1 (0,01)
zer moduzko apustu 1 (0,01)
zer moduzko harreman 1 (0,01)
zer moduzko sermolari 1 (0,01)
zer mota agiri 1 (0,01)
zer mota aurkitu 1 (0,01)
zer mota hiztun 1 (0,01)
zer mota une 1 (0,01)
zer nahi nu 1 (0,01)
zer neurri datorren 1 (0,01)
zer neurri hartu 1 (0,01)
zer neurri ikasketa 1 (0,01)
zer nola erantzun 1 (0,01)
zer nola ikusi 1 (0,01)
zer nola jarri 1 (0,01)
zer nola lotu 1 (0,01)
zer nola mamitu 1 (0,01)
zer nola moldatu 1 (0,01)
zer nolako aldaketa 1 (0,01)
zer nolako alternatiba 1 (0,01)
zer nolako altxor 1 (0,01)
zer nolako arrasto 1 (0,01)
zer nolako arrisku 1 (0,01)
zer nolako azkartasun 1 (0,01)
zer nolako babes 1 (0,01)
zer nolako baldintza 1 (0,01)
zer nolako barre 1 (0,01)
zer nolako behar 1 (0,01)
zer nolako bideragarritasun 1 (0,01)
zer nolako bilakaera 1 (0,01)
zer nolako botere 1 (0,01)
zer nolako buruhauste 1 (0,01)
zer nolako debeku 1 (0,01)
zer nolako desoreka 1 (0,01)
zer nolako diferentzia 1 (0,01)
zer nolako eduki 1 (0,01)
zer nolako egitasmo 1 (0,01)
zer nolako egitura 1 (0,01)
zer nolako egituraketa 1 (0,01)
zer nolako egoera 1 (0,01)
zer nolako erabilera 1 (0,01)
zer nolako eragozpen 1 (0,01)
zer nolako eraketa 1 (0,01)
zer nolako erantzun 1 (0,01)
zer nolako eredu 1 (0,01)
zer nolako erremedio 1 (0,01)
zer nolako eskari 1 (0,01)
zer nolako eskasia 1 (0,01)
zer nolako espazio 1 (0,01)
zer nolako etorkizun 1 (0,01)
zer nolako federalismo 1 (0,01)
zer nolako forma 1 (0,01)
zer nolako funts 1 (0,01)
zer nolako gaitz 1 (0,01)
zer nolako garapen 1 (0,01)
zer nolako garrantzi 1 (0,01)
zer nolako gene 1 (0,01)
zer nolako gobernu 1 (0,01)
zer nolako goi 1 (0,01)
zer nolako harrotasun 1 (0,01)
zer nolako hego 1 (0,01)
zer nolako herri 1 (0,01)
zer nolako hezkuntza 1 (0,01)
zer nolako hizkuntza 1 (0,01)
zer nolako hondamen 1 (0,01)
zer nolako hutsune 1 (0,01)
zer nolako identitate 1 (0,01)
zer nolako ikuspegi 1 (0,01)
zer nolako industria 1 (0,01)
zer nolako infernu 1 (0,01)
zer nolako inportantzia 1 (0,01)
zer nolako interes 1 (0,01)
zer nolako kalte 1 (0,01)
zer nolako kolpe 1 (0,01)
zer nolako konponbide 1 (0,01)
zer nolako lan 1 (0,01)
zer nolako loria 1 (0,01)
zer nolako lotura 1 (0,01)
zer nolako molde 1 (0,01)
zer nolako muga 1 (0,01)
zer nolako onura 1 (0,01)
zer nolako ote 1 (0,01)
zer nolako pauso 1 (0,01)
zer nolako pixka 1 (0,01)
zer nolako prestigio 1 (0,01)
zer nolako proposamen 1 (0,01)
zer nolako prozesu 1 (0,01)
zer nolako rol 1 (0,01)
zer nolako sostengu 1 (0,01)
zer nolako tresna 1 (0,01)
zer nolako trikimailu 1 (0,01)
zer nolako umealdi 1 (0,01)
zer nolako urrats 1 (0,01)
zer nolako zailtasun 1 (0,01)
zer nolako zilegitasun 1 (0,01)
zer ondorio atera 1 (0,01)
zer ondorio eraman 1 (0,01)
zer ote lazgarri 1 (0,01)
zer ote ukan 1 (0,01)
zer pentsatu aktualitate 1 (0,01)
zer pentsatu elite 1 (0,01)
zer pentsatu ere 1 (0,01)
zer pentsatu gehiago 1 (0,01)
zer pentsatu ote 1 (0,01)
zer sentitu behar 1 (0,01)
zer sentitu nahi 1 (0,01)
zer suposatu ezan 1 (0,01)
zer toki bete 1 (0,01)
zer toki eduki 1 (0,01)
zer toki egon 1 (0,01)
zer ukan alde 1 (0,01)
zer ukan arakatz 1 (0,01)
zer ukan aurre 1 (0,01)
zer ukan azaldu 1 (0,01)
zer ukan aztertu 1 (0,01)
zer ukan barruan 1 (0,01)
zer ukan begiratu 1 (0,01)
zer ukan beste 1 (0,01)
zer ukan eskaini 1 (0,01)
zer ukan galdetu 1 (0,01)
zer ukan gu 1 (0,01)
zer ukan inguruan 1 (0,01)
zer ukan izen 1 (0,01)
zer ukan jakin 1 (0,01)
zer ukan literatura 1 (0,01)
zer ukan nahiago izan 1 (0,01)
zer ukan ondorioztatu 1 (0,01)
zer ukan pentsatu 1 (0,01)
zer ukan zahartzaro 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia