Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 10

2008
‎Belaunaldi bakoitza egoera eta testuinguru desberdin batetik abiatu da eta horrek erantzun diferente bat eman arazi dio galdera berari: zer egin euskal kulturak eta nortasunak bertako gizartean iraun dezan. Garai bakoitzak gizarte instituzio diferente bat sortzea eskatu die.
‎«Hainbeste urtean ikasi duzun guztia zakarrontzira botatzeko eskubiderik ez duzu», esan zion Torrealdaik. Gogoratu zion ELAtik haratago ere badagoela bizitza publikorik eta zer eginik Euskal Herrian. Elorrietak erantzun zion isilik egoteak ez duela esan nahi ekarpenik egingo ez duenik.
‎Bukatzeko, europar unibertsitatearen berezko izatea babesten jarraitzekotan (eta halaxe dirudi bazter guztietan ematen zaion babesa eta aitortzen zaion balioa ikusi eta gero), gaurko europar erronkei erantzun diela eskatzea begi bistakoa da —eta horrek tokian tokiko erronkei erantzutea eskatzen du, eta, aldi berean, era honetara bakarrik arituko da, munduak dituen erronkei aurre egiten, baita ere— Erronka berrietara egokitu beharrak bere zeregina eraginkortasunez garatzen jarraitzeko eskatzen dio unibertsitateari, esanen baita, egungo gizartearen mugarri berriak zein diren pentsatu, aurkitu, argudiatu, zabaldu eta bere jarduera guztiak berrantolatzea suposatuko dio. Badaukagu zer egina Euskal Herriko unibertsitateetatik ere! j bxxxxxxxj
2009
‎Beraz, guztiok daukagu zer esan eta zer egin Euskal Herriak behar duen nekazaritza landu eta berrantolatzeko bidean. Akuilun horretan dihardugu eta honetan lan egin nahi duten baserritar, baserritar izan nahi duten eta gaian interesa izan lezakeen beste edozeini dei egin nahi diogu larunbat honetan izango den Akuiluren batzarrera eta urrian egingo dugun baserritar gazteen martxara, elkar ezagutu, iritziak elkar trukatu, eztabaidatu eta lanean jarrai dezagun.
2016
‎«Ispilu beharrean gaude une honetan, eta kanpotik ere anitz ikas dezakegu, baita gu baino egoera okerragoan dauden hizkuntza komunitateetatik ere». Esperientziak partekatze horretan badago zer egina Euskal Herrian ere, haren esanetan: «Iduritzen zait lehenik gure elkarte edo enpresaren garapenari pentsatuz ari garela lanean, eta hori dugula, nahigabean batzuetan, helburu bilakatzen, ardatz komunaren kalterako».
2018
Zer egin Euskal Herria egituratzeko. Nazionalki eraikitzeko?
2021
‎Gero eta proposamen gehiago daude; geroz eta interesgarriagoa da euskal zinema. Badago zer erran eta zer egin euskal zinemaren inguruan. Publiko gisa ikusi nahiko genukeen emankizun bat sortzen saiatu gara.
Zer egin euskal kulturaren transmisioa ziurtatzeko. Horixe abiapuntuko galdera.
‎Zertan gelditzen zen abertzale guztien fronte historikoa eta, bereziki, zer egin Euskal Gobernua ETAren aurkako errepresioan zuzen sartzen bazen?
2023
‎Beraz, badaude gauzak gauzagarriak direnak, eta zerumuga bezala, dudarik gabe, hizkuntza eskakizunen paradigma hori gainditzea dago. Gero, ikusi behar da etorkizunera begira zer egin euskal herritar berriekin, eta, segur aski, hori ere landu beharreko zerbait da. Lan mundura begira, ez administrazio publikora begira bakarrik, eta orokorrean euskararen biziberritze prozesuari begira.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia