2000
|
|
Alderdirik ez zegoen Berrobin, baina herrian beti izaten dira pixka bat mugitzen direnak.
|
Ni
buru jarri eta talde bat osatu genuen. Garai hura oso berezia zen:
|
|
Patuak Valladoliden elkartu gintuen berriz.
|
Ni
soldadu nengoen eta bera entrenatzaile. Maiz joaten nintzen haienean dutxatu eta meriendatzera, hantxe jan nuen lehen pizza ere.
|
|
Koldo, zuk aipatu duzunez, umeek erdaraz hitz egiten dute idatzizko hizkuntza irakatsi zaielako baina, nik dakidanez, espainolez ere gauza bera erakusten zaie, hizkuntza idatzia; ingelesez ere bai, eta Quebeceko ikastaro trinkoetan ere frantses idatzia erakusten da.
|
Ni
ez nago hain seguru hemengo umeek kalean erdaraz egiten dutela, juxtu hizkuntza idatzia erakusten zaielako, ze hori bera gertatzen da beste herrialde batzuetako hezkuntza sistema guztietan, baina han eurenarekin jarraitzen dute.
|
|
Batzuentzat, euskalki guztietatik gauzak hartu eta hori testu batean erabiltzea da batua.
|
Ni
neu ez nator bat, hori naturaltasuna galtzea da.
|
|
|
Ni
ados esan duzun guztiarekin. Adostasunak bilatzeko urratsak eman behar ditugula printzipioa kontuan hartuta, zera gaineratuko nuke:
|
|
Fiskaltzak, honetan ere, gogor jo zuen bizirik atera zirenen aurka, haien zoritxarra areagotuz.
|
Ni
soziologian erabilitzen diren hainbat teknika estatistikez baliatu naiz eta orain arte zeuden zenbait datu hutsune konpondu ditut. Zergen bidez populazioaren zenbaki galduak berreraiki ditut.
|
|
Han joan zen barrezka eta nire laguna apur bat lotsatuta geratu zen nire atrebentziarekin.
|
Ni
lotsatuagoa sermoia entzundakoan. Alferrikako ahalegina nirea:
|
|
Sortzen dute, bai.
|
Ni
ez naiz berez antsietatera oso emana. Ezagutzen ditut halako pertsonak, baina ni konparazioz nahiko lasaia naiz.
|
|
|
Ni
euskal nazionalista naiz, ez estatutuzalea. Madrilen posibilitateen arabera egin dut politika.
|
|
Nik uste afizioa aitonarengandik etorri zaidala.
|
Ni
mutil koxkorra nintzela hura egoten zen sehaska eragiten eta bertsoak kantatzen zizkidan: Udarregirenak edo ikasiak zituen beste norbaiten bertso zaharren batzuk, baina bereak sekula ez.
|
|
Donostian eginiko omenaldietan jende gehien bildu zena izango zen, seguru asko.
|
Ni
gustora egon nintzen, oholtza gainean aulkian eserita, baina gero han zer edo zer kantatu beharra etorri zenean, gaizki pasa nuen, gero! Nik ordurarte pasa nuen une gogorrena izango zen hura.
|
|
Hurrengo elkartze sendoa (gaur artekoa izan dena) 83an izan zen, bera Algortako AEK ko" Lauaxeta" euskategian lanean zegoela.
|
Ni
ere lan bila bertaratu nintzen eta han zegoen Teo, gau eskolatik pasa eta euskaltegiko sor tzaileetarikoa. Eta nire oroimenean atzera jo tzen dudanean onartu behar dut han emaniko bizpahiru urteak ahaztezinak izan zirela:
|
|
Nik egin nuen.
|
Ni
neu, zoritxarrez, Txema nintzen ametsean eta gertatutako istripuan Eider ez zen hiltzen, besoa besterik ez zuen hausten. Desilusio itzela izan zen.
|
|
Hemen lanik ez zenean herritarrak Bilbo ingurura joan ziren lanera eta, gaur ere, Bilbo Handiak behera egin duen arren, castrotar asko dago oraindik enpresa bizkaitarretan.
|
Ni
neu ere Bilbon lanean aritua naiz. Eta Castrora hurbiltzen diren turisten artean gehiengoa euskalduna da, bizkaitarra.
|
|
Uste dut nik idatzitako ipuin guztien artean bakarra dela giro urbanoan kokatu ez dudana.
|
Ni
trintxerpearra naiz eta hau gune hiritar eta itsusia da. Hemen bizi naiz eta hori da islatu nahi izan dudana.
|
|
|
Ni
95ean hasi nintzen idazten. Nire lehen ipuinak kasualitatez iritsi ziren bere eskuetara, nik ezer jakin gabe.
|
|
Eta zoritxarrez diot, ez gero eta emakume idazle gehiago dagoelako, baizik azpigenero bezala hartzen delako, eta politikoki zuzena delako hori bultzatzea.
|
Ni
ere, printzipioz, ez nago ados generokako sailkapenarekin. Eta sailkapen hori sexuaren arabera egiten bada, are gutxiago.
|
|
|
Ni
kezkatzen nauena, ez bakarrik Euskal Herrian, mundu osoan baizik, literatura katakunbetako jarduera bilakatzea da. Gero eta gehiago ikusten dira" Gran Hermano" bezalako fenomenoak:
|
|
Txarrena zera esatea da: "
|
Ni
ez nagoenez behartuta Euskal Herriari buruz idaztera, Euskal Herriari buruz ez idazteko ahalegina egingo dut". Hori beste tranpa bat da, bidean gauza asko galtzen baitira.
|
|
|
Ni
ez naiz hain optimista. Eta zuk aipatutako horiek ere irakurle kontsideratzen ditut.
|
|
Oso berde hartzen zaituzte, eta txokea nahiko gogorra izaten da.
|
Ni
pribilegiatua sentitzen naiz lehenengo liburu horrekin. Hainbat idazle egon daiteke hori bera merezi duena eta niri suertatu zait.
|
|
Azken hitza zeurea da beti.
|
Ni
, behintzat, oso aske sentitu izan naiz beti.
|
|
Osabaren pertsonaia oso garrantzizkoa da sexuaz askatasun osoz hitz egiten duelako, pertsonaia hori etxeetan edukitzen dugun hutsune hori betetzera dator.
|
Ni
konbentzituta nago etxeetan beste jarrera irekiago bat edukiko bagenu gurasoengandikoa eta gurasoenganakoa, askozaz zoriontsuago izango ginatekela.
|
|
Mindegiaz, zer esango dizut, ba, aizkolari mundiala da, mendian jaioa, Nafarroan aizkora berezkoa baitute.
|
Ni
aldiz, itsaso aldekoa. Hemen normala da arraunlariak edo segalariak agertzea, baina aizkolaria?
|
|
Larretxea ez da ausartu.
|
Ni
gorputzaldi onean egon izan ez banintz, Mindegia izango zen orain txapelduna, bere atzetik joan ondoren, azkenean 30 segundu baino ez nizkion atera eta. Lehengoan Urrezko Aizkora amaitzean, Mindegiak galdegin zidan:
|
|
garbiketarakoak, aldatzeko arropak, botika, lo egiteko zakua eta kamera.
|
Ni
bezala, berrogeita koska lagun jarleku bila dabiltza. Hamaka bana dugu:
|
|
Hori garbi izan ezean, ez dago aurrera egiterik.
|
Ni
ezkorra naiz.
|
|
Urtetan botillero izan duzun Martin Ezkurraz zera zenion 1987an ARGIAn egin elkarrizketa batean: "
|
Ni
nahiko burugogorra naiz; aurrena entzuten dut, baina ez diot kasu handiegirik egiten. Gero, hotzean lasaiago pentsatu ondoren, askotan konturatzen naiz berak duela arrazoia, sekulan eman ez diodan arren".
|
|
Marka hautsi nuenean, gogoratzen naiz Espainiako Federazioko presidenteak esan zuela ez zuela onartuko txapel hori.
|
Ni
ez ninduen kezkatzen, baina gero ikusi da homologatu zutela eta txapelketa Espainiakoa zela. Nola bizi izan nuen?
|
|
sekula ez naiz ohartu zeinen alde atera den dirua, zer zioten artekariek.
|
Ni
ez naiz inoiz apustuen kontra egon; apustuek motibatu egiten zaituzte zure kolorea defenditzeko. Nik beti defenditu izan dut nire kolorea, eta apustua jokatzen duenak exijitu egin behar du.
|
|
|
Ni
txapelketak jokatzen hasi nintzenean, oraingo sistema bera izaten zen, taldeka. Baina arestian esan dizut 8 pilotari zeudela aukera zutenak txapeldun ateratzeko; orduan lau talde egiten ziren (laugarrenean txapelduna bakarrik) eta txapelduna finalaurrekoetan hasten zen jokatzen (lehen hiru taldeetan pilotari bana sailkatzen zen finalaurreetarako eta bestea txapelduna).
|
|
Jende hori, burgesia ttipia funtsean, egun pastoralaren alde agertzen da, gartsua eta fidela, baina orduan ez.
|
Ni
hiriburura ikastera joan nintzen garaian ez zen halakorik bederen. Maule orain baino azkarragoa zen orduan ekonomikoki, burges ttipi eta herri xehearen artean alde handiagoak ziren.
|
|
Zergatik ez?
|
Ni
abertzaleen arrapostuaren zain nago baina ez dut oraindik jaso. Nolanahi ere, RPRk ez du zerrenda hori osatzea onartuko hainbat baldintzarik gabe.
|
|
Bien ustez, udal bozei begira RPRren eta UDFren artean izanen den nazio mailako akordio batean integratu behar dira 30.000 biztanletako hiriak.
|
Ni
bat nator, eta akordioa Miarritzen ere lortzea espero dut. Kari horretara ba tzorde bat ari da lanean.
|
|
Frantziar Errepublikako Jacques Chirac presidenteak trenkatu du afera.
|
Ni
ere erreferenduma burutzearen aldekoa naiz. Konstituzioaren erreforma garrantzitsua da.
|
|
Nik badauzkat espainolekin gerrak, euskalduna naizelako gaizki begiratzen didate.
|
Ni
beti egon naiz zigortua, eta beti izango naiz arraunaren historian zigortua. Lehenago ere bi hilabetez ez jokatzeko zigorra jarri zidaten, eta bi hilabeteak Kontxako bigarren estropadan betetzen nituelako, zigorra egun bat luzatu zidaten, Kontxan parte hartzen ez uzteagatik; lapurretan egin edo baten bat hil banu baino okerrago.
|
|
Castron Euskal Herriko leku batzutan baino gehiago hitz egiten da euskaraz.
|
Ni
Kaikura 76an joan nintzen eta orduan euskaldun bat ere ez nuen aurkitzen Bilbon, eta gaurko egunean Castron euskaldunak topatzen ditut. Nire alaba txiki txikia zela Zestaoko ikastolara joaten zen, eta erdarazko aurreneko hitzak ikastolan ikasi zituen.
|
|
|
Ni
Oriotik bidali egin ninduten, orduan ere bazter nahastailea nintzen, eta aldamenean egin nuen kluba, nire auzoan, Ortzaika n (Donostia aldera kilometro eta erdira dago). Gure aitonak pabilioi bat zeukan eta haren kontra jarri genuen kluba.
|
|
Kristau jendea dagoen artean elizak pisua du.
|
Ni
kristaua naiz, katolikoa, neure garaikoa. Herri honek euskal apaizari arketipo bezala monumentu bat zor dio, euskal kulturaren salbatzaile izan delako.
|
|
|
Ni
herriko lehen ikastolara joaten nintzen, Laskurainera. Bi ikastola zeuden garai hartan Tolosan.
|
|
Baina euskarri berrietako produktuetan dago hutsunea eta guk horri erantzun nahi diogu.
|
Ni
hona etorri nintzenean euskaraz horrelakoak eskura ezinak ziren. Hemengo gazte informatikari batzuk haiek horrelako produktu bat garatzeko gauza zirela esan ziguten eta Aldunditik apustu handi bat egin genuen:
|
|
Errosarioa errezatzeaz eta arkakuso batzuk opari ekartzeaz gainera, gure amak prestatzen zituen bizkotxoak eta kafesnea irensten zituzten kupidarik gabe.
|
Ni
inguruan jolasean bueltaka ibiltzen nintzen eta ez nuen ulertzen beren solasaldietan zein garrantzi aparteko ematen zioten eguraldiari:
|
|
|
Ni
77an hasi eta 80ko txapelketarako herriz herri ibili nintzen musika eta guzti bertso jarriak kantatzen. Eta idazten egiten den lana gero beti eramaten da zerbait bat batera.
|
|
Bertsolari batek Lizardiren izenik ere ez zuen jakingo.
|
Ni
beti harritu izan naiz kubatarrak edo Alpujarrakoak etorri direnean: haiek batbateko jardunaren tartean Lorcaren poesiak kantatzen zituzten mahaian zutituta, eta haiek jardineroak ziren.
|
|
Bertsolaritza klasikoan, nolabaiteko molde batera ahalik eta ongien egokitzen dena, ritualizazioak ongien betetzen dituena, tokatzen dena ongien egiten duena, hori da onena.
|
Ni
beste errito batzuetatik nentorrenez, bertsolaritzan aurkitu nuen beste meza bat, meza laikoa baina errito eta arau guztiak betetzen dituena. Entzuleen aldetik bada aldez aurreko molde bat, eta norbera egokitu behar da tresna, estetika, errito horretara.
|
|
Bertsolariak hankaz gora jartzen ditugu?" Zer da eskatzen ari diren berritasuna?
|
Ni
gai honek kezkatzen nau.
|
|
|
Ni
esperimentazioaren aldekoa naiz. Baina ahalegina non jarri behar da?
|
|
|
Ni
ere barne erritmoaz ari naiz. Jaialdiaren martxa, progresioa, izan dadila antzerki on bat ikusten ari bazina bezala.
|
|
|
Ni
nahiko atipikoa izan nintzen, bertsolaritzara eroritako meteorito bat: apaiza izana, kartzelan egona, karrera bat egina...
|
|
|
Ni
nentorren lekutik etorrita, niretzat bertso indartsu edo gogorrak kantatzea askoz errazagoa zen kartzelan egotea baino.
|
|
Hemen utziko dugu.
|
Ni
emakumea naiz eta, beraz, ez dut erantzun beharrik somatzen, baina zuek, gizonezkook, bazarete edo ez zarete GIZON OSOAK?
|
|
|
Ni
ez naiz arlo penalean ari, baina arlo honetan ari diren espezialistek Maria Jose Galindok emandako epaia ontzat eman dute. Alegia, Sevillan, Caceresen edo Lugon antzeko epaia emango zela diote adituek.
|
|
Are gehiago: Eliot, Faulkner, Chamisso eta beste hainbaten barrena hitz egiten digu, idazten du, eta horrela, ispiluz ispilu, bere
|
Ni
propiala non dagoen jakin ez genezakeela uzten gaitu." (140 or.)
|
|
|
Ni
neu irakurketa posible horietako bat egiten ausartuz, esan nezake bere inguruko eguratsa edo errealitatea besarkatzen edo kaptatzen saiatzen den zuhaitz horrek erro sakonak eta izugarriak dituela lur honekiko, eta pelegrin baten gisa ez daukanez, zuzentasunez eta sutilitatez jasotzen duela bere inguruko errealitatea:
|
|
Ez gara gure baitakoak (Pamiela, Iruñea 1989) liburua Argian honela dator aurkezturik: " Ateraldi, alegia eta erreflexio laburrez osatutako liburua da oraingoa, lehenagoko
|
Ni
ez naiz hemengoa edo
|
|
Iñaki Iñurrietak ere(" Marinel zaharrak", Habe, 1988, 128.al., 29 or.) eboluzio hortaz hitz egiten du Habeko iruzkinean: Sarrionandia ETAko militantea, alde batetik, baina bestetik" poeta eskisitoa, zaila, minoritarioa" zela eta binomio horren tentsioa ez zela nabari lehen poema liburuan, ez, harrigarria bada ere,
|
Ni
ez naiz hemengoa 1985ko saiakeretan ere: " Ene ustez gauza ezberdinak dira arazo honetan politika, etika eta idazkera" zioelarik.
|
|
Kartzelan zegoela idatziriko
|
Ni
ez naiz hemengoa liburuak adierazten duen poetikaren pitzadura ematen du aditzera kartzelatik ihesi egin ondorengo poema honek. Halere liburuari hasiera ematen dion" Irakurtzailearentzako abisua" hitzaurreak aditzera ematen du itxaropentsuagoa den oreka berreskuratze saioan ari dela poeta bere baitan:
|
|
Zalantzarik gabe ipuingintzaren arloan arrakasta ezagutu du egileak, kritikaren nahiz irakurleen onespenaz. Horretaz gain" Saiakera eta entsegu" izen orokorraren pean aipatuko ditugu bestalde,
|
Ni
ez naiz hemengoa (1985) liburuaz gainera, Marginalia (1988), Ez gara gure baitakoak (1989) Izeba Mariasunen ipuinak (1989), Ainhoari gutunak (1990) eta Hitzen ondoeza (1997) liburuak.
|
|
1985ean argitaratu zuen
|
Ni
ez naiz hemengoa liburuarekin eman zien hasiera genero ortodoxia aldetik sail bakar batekoak ez diren materialez osaturiko liburuei, saiakera, prosa poetikoa, literatur kritika, eta zenbait saio narratibo batzen dituzten liburuei. Batzuek tankera teorikoagoa dute, beste batzuek, aldiz, praktikan jartzen dituzte beste horietan adierazitako irizpideak:
|
|
Batzuek tankera teorikoagoa dute, beste batzuek, aldiz, praktikan jartzen dituzte beste horietan adierazitako irizpideak: Horixe litzateke
|
Ni
ez naiz hemengoa k Narrazioak edo Izuen gordelekuetan barrena liburuekiko duen harremana, edo Marginaliak Ez gara gure baitakoak ekin duena, zenbait kritikoren iritziz.
|
|
Saio, saiakera eta literatur entsegu materialez osaturiko liburu hauen artean aipatzen dira honako liburu hauek:
|
Ni
ez naiz hemengoa (1985), Marginalia, edo Ez gara gure baitakoak (1989), Izeba Mariasunen ipuinak (1989), Ainhoari gutunak (1990) eta Hitzen ondoeza (1997).
|
|
|
Ni
ez naiz hemengoa (Pamiela, Iruñea, 1985) izan da kritikoen aldetik iruzkin gehien merezi izan dituena eta, ia aho batez, Pott Bandakoen irizpide teorikoen adierazpentzat jo izan dena, bereziki Bernardo Atxagaren Etiopia liburuak ezagutzera emandako belaunaldiaren oinarriak aditzera ematen omen dituelako. Nolabait, garai horretan eginiko poesiaren teorizaziotzat hartu dute kritikoek, deserrotzearen eta erbesteratzearen sinboloaren planteamendutzat.
|
|
" Laberinto" aren sinboloak berriz, liburuak duen egitura justifikatzen du, beste hainbat iradokizun bideratzeaz gain. Hitzaurrea egiten dion Txema Larreak berak
|
Ni
ez naiz hemengoari buruzko aipamena argitaratu zuen Pamiela aldizkarian (1985, 9.zb. 10 or.) Eta bertan aurki genezake" jalgibiderik ez duen munduko laberintoa" ri buruzko ohar interesgarria:
|
|
Laberintoaren oroimena n Jon Kortazarrek ere, liburuaren zentzu orokorrari atxikirik, euskal poesia berriaren giro honek zuen oinarrizko kontzeptu filosofikoaren adierazletzat ematen du liburu hau, izaeraren ezabaketarena, alegia: " Gaurdaino Pott taldearen poeta eta obrarik gorena Atxaga eta bere Etiopia izan badira, teorikoa Sarrionandia gertatu da bere
|
Ni
ez naiz hemengoa izen profetikoa daraman liburuaren bidez.() Kartzelako egunerokoaren moduan eginik dagoen liburu honetan halere espetxeaz gutxi eta literaturaz asko mintzatzen dena Sarrionandiak bere literaturari oinarria ematen dio, Atxagaren pentsamendua argituz bide batez, Wittgenstein-en erlatibismo kutsuaren ildotik.() Autorearentzat beraz, ez dago objetiboki eskura daitekeen errealitaterik... Subjektibitateak eta erlatibitateak betetzen dute oro." (69 or.)
|
|
Joserra Gartziak(" Joseba Sarrionandia:
|
Ni
ez naiz hemengoa", Literatur gazeta, 1 alea, 4 or.) iruzkin zabala eskaini dio liburuari. Genero aldetik klasifikagaitza egiten bazaio ere, teoria literarioaz eginiko zenbait saio labur azpimarratzen ditu liburuko alderdirik garrantzitsuentzat, eta literatur lan gutxi batzuk ere badirela gogoratzen du.
|
|
Anjel Zelaietaren iruzkinak(" Euskal literatura eta gizartea edo Sarrionandiaren"
|
Ni
ez naiz hemengoa", Jakin, 1985, api eka, 35, 119 or.) azpimarratu egiten du liburuak duen egunkari egitura: " gau egunen erritmoan" egina dagoela esaten du, eta testuak autonomoak direla.
|
|
|
Ni
ez naiz hemengoa. Pamiela, Iruñea, 1985.
|
|
Un acercamiento" izeneko artikuluan, Etiopia osteko poeta taldearen barruan Sarrionandiari ematen dio garrantzi berezia. Artikulu honetan dioenez, Bernardo Atxagak argitaratu zuen poema liburua da oraingo euskal poesiaren mugarri nagusia, baina Sarrionandiak 1985eko
|
Ni
ez naiz hemengoa liburuan bildu omen zituen hobekienik poesia berri honen oinarri teorikoak. Sarrera gisako batez azal ditzakegu bada, Jon Kortazarren ustez poeta multzo berri honek dituen oinarri teorikoak eta euren ezaugarri orokorrak.
|
|
Izan ere, bere lehen eleberrian giroak eta inguruak bideratuko dituzte pertsonaien sentimendu eta bilakaerak; oraingo honetan, ordea, gertaera jakin batek sortaraziko du bereziki amaren oinazea. Gainera,
|
Ni
naizen hori eleberrian pertsonaien garapena zehazki irudikatzen du, bilakaera nabarmena izanik. Bigarren eleberri honetan, ostera, sentimenduak adierazi arren, ez dugu aldaketarik antzematen amaren izakeran.
|
|
Geroztik, ugariak izan dira Bilbo hiriaren gauak hizpidetzat hartu dituzten idazleak: hala nola, goraxeago aipatuko dugun Gorrindoren
|
Ni
naizen hori eta ondoren aipatuko dugun Iturriagaren Berandu da gelditzeko. Hauetan guztietan Las Corteseko giroari erreferentzia egiten zaio.
|
|
90eko hamarkadan bi eleberri argitaratu ditu Karlos Gorrindok:
|
Ni
naizen hori (1992) eta Amaren begietan (1995). Bi eleberri hauetan oso gai ezberdinak jorratzen dituen arren, badira bietan errepikatzen diren hainbat ezaugarri:
|
|
Argitalpenak: 1992
|
Ni
naizen hori, narrazioa, Txalaparta.
|
|
Ez da konturatzen edo ezin da konturatu, euskaldunok Frantzia eta Espainiaren arteko muga igarotzeaz bat, anaikiro agertzen garela euskarari esker.
|
Ni
behintzat, ez naiz arrotz ez Donibane Garazin eta ez Maulen. Beraz, zalantzarik gabe, elebakardun horiek baino europarrago gaude.
|
|
|
Ni
imperialismos, ni nacionalismos cerrados. Libertad y solidaridad?.
|
|
|
Ni
/ neu; zu/ ceu; à/ bera; gu/ gueu; zubec/ ceubec (zeubec); areec/ eurec
|
|
12 Eta zer egiten duzu euskara ikastea oso zaila dela iruditzen zaizun egun horietan?
|
Ni
ez naiz horregatik larritzen. Egun horretan atseden hartzen dut.
|
|
autopertzepzioa gara dadin eta ondorio sozialak izan ditzan.Nortasun guztien eraikuntzan bezalaxe (taldekoak izan zein banakoak izan), ezinbestekoa da nortasunaren subjektuak bere izatearen pertzepzioa edukitzea. ?
|
Ni
neu naiz, esaten dudanean, honela neure buruari nortasuna aitortuz, neure osotasunaren(, batnaiz?) eta denboran zeharreko neure jarraikortasunaren(, atzokoa naiz, eta bihar erehalakoa izango naiz?) pertzepzioan oinarritzen naiz1 Pertzepzio hori gabe, neureosotasun fisikoak zein denboran zehar bat bera iraun izanak ez dute, berez eta eramekanikoan, nire nortasuna sortzen. Berdin gertatzen da talde nortasunekin:
|
|
Horrek egoera jakinbatzuetan ekintzak geldiarazteko gaitasuna berdina dakar halaber. Mailapsikologikoan, hori Niaren osotasunaren baieztapena dela esanez interpretadaiteke, hau da,
|
Ni
kontzientearen eta Superni inkontzientearen artean ebaketarikez dagoela esanez. Nia ez da banandua suertatuko bere instintu osagaiendesaktibazio partzial edo osoarengatik.
|
|
Paul Goodman ek, kontaktu mugaren indartze xedatu batean oinarritzen denmekanismo gisara definitu zuen, Gestalt Terapiak berak bultzaturiko egoaren puztebat; esaldi gestaltikoaren lehen zatia gaizki ulertu izan balitz bezala,?
|
Ni
neu naiz?,. Zu zeu zara, adierazpenaren aurka balego bezala.
|
|
Hemen gelditzea mekanismoneurotikoa litzateke. Aitzitik, gestaltak heldutasun biologikoa proposatzen du. Buber en?
|
Ni
Zu, a?.
|
|
d.
|
Ni
laguntzaileak.
|
|
Duela urtebete, kalean geldiarazi ninduten, Errenterian.
|
Ni
bertako hizkuntzalarihandi bati buruzko zerbait idatzia nintzen arin eta bromoso, Koldo esaten zitzaiolaorain, berak bere buruari beti Luis esaten zionari. Ba, hartaz galdetu zidaten hainzuzen ere, ea zer esan nahi nuen harekin.
|
|
|
Ni
ez naiz arituko gene biologiko bati buruz, noski. Jakina da, munduan gabiltzangizonezkoek, gero eta gutxiago dauden zuhaitzen adarretan urri dirauten beste tximuekin konpartitzen ditugula giza kromosometako gehienak.
|
|
|
Ni
ere, nola ez, bat nator horrekin. Frogatuta dago Iparraldeko Gure Irratia edoIruñeko Eus kalerria Irratia errentagarriak direla ekonomikoki (bertako langileakduintasunez bizitzeko adina, emandako zerbitzuaren truke).
|
|
Baiñaeuskaldun batek, traidorerik zitalena izanik ere, nahi dan bezela pentsatuagatik ere, hau esan du, besterik eziñean: <
|
Ni
euskalduna naiz; baiña euskaldun española? (1966b, 434).
|
|
|
Ni
noakien gaurko beste antropologi eta soziologi korronte batzuk ez darabiltenazio eta kultura apriorizko kontzepturik. Ez dela, herri naturarik?
|
|
–
|
Ni
baino askoz jende jantziagoa duzu komentu honetan. Aita Angiozar, musikasakroan dagoen jakitunik handienetakoa; Aita Bedaio, XIX. mendeko desamortizazioak inork ez bezala ezagutzen dituena; Aita Zaldibar...
|
|
–
|
Ni
horra. Ezta erotuta ere.
|
|
lazkaotarrak Aita Lazkao eta zestoarrakAita Zestoa.
|
Ni
, berriz, donostiarra nauzu baina, ezin hartuko nuen Aita Donostiaizena, aurretik gure musikari handi hura izanda. Horregatik jarri zidaten Aita Morlans, auzo horretantxe zegoelako nire jaiotetxea, Mantxola berri baserria.
|
|
Martínez de Sousa k (1992) berriemaileengan ikusten du informazio iturri independenteena, teorian behintzat; horrela dela uste du, nahiz eta jarraian irratilaria zenbait kontrolen menpe dagoela aitortu (kontrol juridikoa eta produzkio harremanena).
|
Ni
, ordea, ez nintzateke hori esaten ausartuko, kontrol horien eragina hagitz handia baita; baina mesfidantza gutxien sortu ohi duen iturria dela esango nuke. Ikerketek askotan erakutsi duten bezala, irratia beste hedabideen aurretik doa sinesgarritasun mailan eta irratilari berriemaileen irudia eta horiez dagoen aburua aski onak dira gizartean.
|
|
Bera Ipar Irlandako Derry hirian bizi da, eta haurtzaroko garaietara iritsi gara.
|
Ni
baino urte bi gazteagoa da: 26 udaberri fresko.
|
|
Jolasteko erabiltzen zuen panpina nintzen, baina aspertu egin zen nonbait; eta txarrena da orain ere, hilda dagoela ere, bere panpina naizela.
|
Ni
tontoa naiz, Jabi.
|
|
Eta, alderantziz, ordenagailuaren erantzuna baiezkoa bazen, alegia kontrazeinuak Duncanen izena bazeukan, ba orduan guztiaren akabera zatekeen hori. "
|
Ni
neu izatea" lortzeko pauso berri bat, gezur berri bat, adar jotze edo, hobeto esanda, adar jartze berri bat.
|
|
gazte bat hemen, erosketak egiterakoan goiztiar ibilitako emakume edadetu bat harago, motxila handi bat bizkarrean zuen betaurrekodun despistatua urrunago.
|
Ni
azkenetakoa heldu naiz, baina hala ere beste gehienak baino lehenago irten naiz handik. Besteak begira geratu zaizkit auto elegante batek nire aurrean frenatu duenean, baina ez da nire errua gidariek aukeratzeko posibilitatea badute.
|
|
Barkamena eskatuko nioke jende askori orain, baina zertarako?
|
Ni
neu izatera ez al naiz etorri hona?"
|
|
Azken finean, ez zegoen urduritzeko arrazoirik.
|
Ni
neu, egia esan, ezin trankilago nengoen.
|
|
Fuera ordutegiak, fuera kateak.
|
Ni
neu, eta bakardadea.
|
|
ardi beltz hura zuria zuan, ordea... Zeren, hark skribaturik utzi zuen kartaren arabera, ezin izan baitzitekeen bertzela... nahiz eta karta hura jaun Albert Etxegoienen sasoinean —aitona
|
Ni
ko lasen aitarenean— galdu zen... Baina hemendik ateratzen haizenean, soseguz mintzatuko gaituk, honetaz eta hartaz...
|
|
Eta jarri nituen hitzetan kantuaren notak, eta hala erran zidaten: "
|
Ni
lurra naiz, baina zu ere lurrez zaitut, eta lurrak lurra du sehaska. Eta gaur zuk besarkatzen nauzu, eta bihar nik besarkatuko zaitut".
|
|
Eta buruzagiaren patua ere ez zen anitzez hobea izan, zeren, lau partetan partitu baitzuten haren goputza, eta haren burua, berriz, Mauleko murrailetako itsu leihotik eseki, non hilabeteetan egon baitzen, harik eta gau batean bertatik desagertu zen arte —eta, barren barreneraino hats hartzen zenuela, begiak dir dir, ordu arte gorde gorderik izan zenuen sekeretuaren berri eman zenidan—:
|
Ni
izan nintzen Urte Zahar egunean burua handik kendu, eta herriko kanposantuan isil gordean ehortzi zuena, lur sakratuaren magalean.
|