2001
|
|
Eta
|
ni
ez al naiz gai zure kontuak entzuteko?
|
2004
|
|
Eman dezagun hori horrela dela. Eta
|
nik
ez al dut balio zurekin larrua jotzeko?
|
2005
|
|
Muxu pila, maite zaitut. Eta
|
ni
ez al nau maite. Niretzat ez al du muxurik gorderik?
|
|
Eta ni ez al nau maite?
|
Niretzat
ez al du muxurik gorderik. Nire gurasoek ere ez dute ni maitatzeko betarik, izan ere, egun guztia telebistari so edo ingurukoekin isilka hitz egiten jarduten baitute, nazionalsozialisten gorabeherak direla medio.
|
2007
|
|
–Beno, eta
|
ni
ez al naiz zure laguna?
|
2008
|
|
TXIMISTA. Eta
|
niretzat
ez al dago ba?
|
2010
|
|
TXIMISTA. (urduri)
|
Nik
ez al dut erabakitzeko eskubiderik?
|
2013
|
|
Ez zuen ulertzen.
|
Nik
ez al dut bidaiatzen. Zer esan gura du horrek.
|
2014
|
|
Eta zer?
|
Nik
ez al dut lanik egiten ba, etxean?
|
|
246). Horrela, Sojouner Truthek, Ain, t I a Woman[
|
Ni
ez al naiz emakume bat?] diskurtso ezagunaren egileaketa XIX. mendeko feminista eta abolizionista beltzak, «gizaki» kategoriaren izaeraez naturala eta historikoki eta politikoki mugatua agerian utzi zuen, emakumearenkategoria aldarrikatzen eta, era berean, deseraikitzen zuen bitartean.
|
|
Eta
|
ni
ez al naiz laguna?
|
2016
|
|
Milesker.
|
Ni
ez al naun herrikoa?
|
|
—Eta
|
nik
ez al dut ospatu behar, esan zuen Pascalek sandwichetara inguratuz.
|
2017
|
|
–
|
Nirekin
ez al duzu nahikoa? –besteak.
|
|
Zeinek esan dik nire zelatan ibiltzeko?
|
Nik
ez al diat nahi dudan lekuan egoteko eskubiderik. E?
|
2019
|
|
Kar kar kar —hasi da barrez— Aizuu Marilyn.
|
Niri
ez al didazu eman behar halako muxurik. Gustura hartuko nuke, nik ere —jarraitu du doinu eta irribarre bihurriz Mikelek.
|
2021
|
|
Erabiltzen den juntagailuak eta inguru sintaktikoak dute horretan eragina: Irenek eta egin dute; Irenek edo egingo zuen; Elurra hasi du eta!; Berandu iritsi naiz, istripua izan da-eta; Nora zoaz, hondartzara ala?; Nondik zatoz, museotik edo?;
|
Nik
ez al dut eskubiderik, ala?
|
|
Horren aurrean, sufragisten" gu ere gizakiak gara" baieztapenaren aurrean, honakoa ihardetsi zuten Truth eta gainerako feminista beltzek: "
|
ni
ez al naiz emakumea?" (Truth 2012)," emakume beltz eta langileok ere ez al gara emakumeak eta, bidenabar, gizakiak?". Zentzu horretan, beraiek ere gizaki, subjektu eta hiritarrak izan behar zutela aldarrikatzen zuten, nola gizonen aurrean, hala mugimendu sufragistako kide zurien aurrean.
|
2022
|
|
–Eta
|
niretzat
ez al duzu ezer, txiki?
|
|
|
Ni
ez al naiz serioa?
|
2023
|
|
Hala, Sojourner Truth aktibista feminista beltzaren esperientziaren berri eman zuen, nola parte hartu zuen emakumeen eskubideei buruzko kongresu batean, Akronen (Ohio), eta nola bota zuen esaldi famatu hura: "
|
Ni
ez al naiz emakume bat?". Han ziren emakume zuri anitzek Truth isilarazi nahi izan zuten, arreta sufragioaren aldeko borrokatik desbideratu eta esklabotzaren askapenaren aldekora lerratuko zelakoan.
|
|
Pentsa dezakegu" gu" partekatu bat dela berez" emakumetasuna", zinez boteretsua; baina bizkar gainean darama" emakume zuriaren" harria, eta haien interes eta agendena: hala zen Sojourner Truthek"
|
Ni
ez al naiz emakume bat?" galdetu zuelarik, eta hala izan da oraintsuagoko Emakumeen Martxan. Feminismo garaikideak ez dauka jomuga politiko argirik denok elkarrekin harantz egin dezagun; ezin da besterik gabe izan berdintasun erdipurdiko bat bilatu edo patriarkatua modu zehaztugabe batean eraitsiko duen indar bat.
|