Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 4.337

2000
‎igaro ditugu, eta ezin esan gauzak zeudenean jarraitzen dutenik. Inongo dudarik gabe, nahiz ete hamalau hilabeteko bake otorgatuaz asko gozatu, esan behar dugu atzera pauso nabarmenak ikusi ditugula , eta batez ere, batzuen bilakaera politiko eta ideologikoan eten handi bat eman dela, eta larriago dena, inboluzio prozesu batean murgildu direla. Eten eta inboluzio horren adierazle dira su etena apurtzeko erabakia, espainiar hauteskudeen aurrean ETAk eta HBko zenbait sektorek ezarri duten abstentzioaren aldeko zentzurik gabeko jarrera hori, eta hilabete guzti hauetan modu lotsagabe eta etengabean ezagutu dugun kale istiluen presentzia instrumentala.
‎Urtero telebistan ikusten ditugun irudiek Rio, Venezia edo Tenerifera joateko gogoa pizten digute nonbait. Dirua soberan eta astebeteko oporrak ditugula pentsatu eta gertueneko bidai agentziara hurbildu gara. Irudimena askatu eta Rio de Janeirora joan nahi dugula esan diogu agenteari.
‎Baina hori nola egiten da euskalkia etxetik ateratzen ez baduzu? Neure buruari sarritan galdetzen diot jende aurrean nola hitz egin behar dudan eta uste dut askok izaten ditugula halako kezkak. Azkenean, erabaki nuen Iparraldean ezik gainerako lekuetan bizkaiera egingo nuela; etxean ondarrutarra egiten dut eta kalean ere bizkaiera egitea erabaki nuen, hori bai, bizkaiera osatua, horrela jendeak ikusi ahal izango du, dotore edo trajez jantzita dagoenak ere egiten duela bizkaieraz.
‎Ni ados esan duzun guztiarekin. Adostasunak bilatzeko urratsak eman behar ditugula printzipioa kontuan hartuta, zera gaineratuko nuke: batua egiten joan dadin euskalkien aberastasun hori denontzako dela interesgarria, bestela halako deklarazio orokor batean geratzeko arriskua dagoelako.
‎Baina niri gertatu izan zait, hurbildu gazte batengana eta ikusi testu-liburu bat daukala, ikasten ari delako, eta liburu horretan nire argazki bat, eta ez diot proportziorik ikusten, nik ez ditut 400 folio argitaratu urte guzti hauetan. Ulertzen dut behar ditugula gure erreferentziak, eta literatura baten historia batean zure halako argazki bat sartu behar dutela, itxusi askoa gainera, ez argazkia: ni argazki horretan.
‎Jendeak dio, Zuberoa denetatik urrun dela, Pauetik zein Baionatik, Euskal Herriko bihotz ekonomikotik ere; baina frogaturik daukagu enpresak sortzen, arrahartzen eta biziarazten ahal ditugula Zuberoan. Dena jendearen borondatean oinarritzen da.
‎Kostalde honetan zehar, Atlantikoaren orroak eta haizeak bidelagun ditugula , toki ahaztezinak aurkituko ditugu. Gainera, zorte pixka batekin turistarik gabeko paradisu txikiekin egin dezakegu topo, batez ere gure ibilbideak aukeratzerakoan zertxobait arriskatzen badugu.
‎Jendeak jakin behar du pertsonak garela, hamazazpi eta hamasei urteko gazteak; guk ere egiten ditugula edozein gaztek egiten dituen astakeriak, larunbat gauetan edozein gazteri gustatzen zaion bestak gustatzen zaizkigula... Agian hor, gehiago sentitzen naiz gazte, bertsolari baino.
‎alde batetik, esango nuke euskaldun berriak sortzen direla, baina nola halako euskal hiztunak direla,(...) EHE bezalako erakundeetan apenas hitz egiten da, EKBn ez zen hitz egiten eta Kontseiluan ez da hitz egiten hiztunaren gaitasun komunikatiboaz eta euskararen kalitateaz. Txepetxen teoriak, garai batean, euskal hiztun osoak sortu behar ditugula esaten zuen, hiztun horrek ez duela diglosikoa izan behar, gure gurasoek garai batean ziren bezala (eskolatu gabeak eta funtzio formaletarako euskara gorputzik gabekoak). Orain gertatzen zaiguna da irakaskuntzaren bidez nolabaiteko corpus formalaren jabe direla, baina asko eta asko gero ez direla gauza mundu informalean euskaraz jarduteko.(...)
‎(...) Lotsatu egin luke zenbait gaurko jauntxo agintedunak, gaur euskaldunak lau garela eta euskaragatik lan egitea eta sosa gastatzea baliogabekoa dela erraten duenean. (...) Lotsatu egin lukete, eurek eta euren moduko aitzinekoek gehiengoarena zen euskara guttiengoarena izatera ekarri, eta orain euskaldunok erdaldunen eskubideak errespetatzen ez ditugula erratera ausartzen direnean".
‎Guzti honen aurrean Laiak antolaturiko ikastaroetan parte hartzeko deia luzatzen dizuegu eta zuen ekarpenak gustura jasoko ditugula adierazi. Bitartean saia gaitezen jakinminaren lurrak laiatuz, egindako lanaren uzta jasotzeko itxaropenean.
‎Hortik ikastea dagokigu, zeren egia da konturatu gabe inguruko errealitatea antzemateko komunikabide jale irensle hutsak bihurtzeko joera gaixotia dugula, egia ere eskura ditugun baliabide guztiak erabili behar ditugula (hedabideak barne) baina ez da estatista bat izan behar jakiteko ez eremu horretan, ez aritmetika parlamentarioan, ez epaitegitan ez dugula borroka hau irabaziko (eta bakoitzak jorra dezala nahi duen bidea noski, errespetu osoz gainera!).
‎Izendapen hauen bidez, liburuaren hasieran azpimarratzen duen ideiari erreferentzia egiten dio: hasierako aipu batean, hitzak eta izenak zerbaiti eusteko beharraren ondorioz ezartzen ditugula aipatzen du. Hots, desorekaturikoa orekatzeko asmoarekin sortzen ditugun antolaketak direla.
‎Infografiari gagozkiolarik, mapak kontuan hartzen ditugula , hiru urrats nagusiegiten ditu berriemaileak Euskal Telebistako albistegi horietan eguraldiaren tarteaburutzeko:
‎Honek ondokoa esannahi du: fantasian lotura horiek eragindako afektuak aurkituko ditugula .
‎egia da, zalantzarik gabe: eta, urte gutxitan, harrigarrizko aurrerapenak egin ditugula , norbaiti agian gaitzi bazaio ere, zuzena.Ahaztu egin bide zaigu euskararen egoera orain dela hogei edo berrogei urte nolakoazen...? (20, 9).
‎Euskal Herriko Hizkuntz Atlasean (EHHA) 1 lau haize mota itauntzen dira2 Ezagunada haize mota hauek izendatzeko forma desberdinak ditugula euskaldunok. Izendapenhoriek motibazio desberdinak eraginik sortu dira:
‎Ni ez naiz arituko gene biologiko bati buruz, noski. Jakina da, munduan gabiltzangizonezkoek, gero eta gutxiago dauden zuhaitzen adarretan urri dirauten beste tximuekin konpartitzen ditugula giza kromosometako gehienak. Baina genoma norbanakoaren kodea izanik (milaka datuz osatutako kodea), Herri baten nortasunak nolakokonplexitatea duen (eta, halaber, datu konkretuetan datzala) adierazteko baliagarriazaigulakoan nago.
‎Baina genoma norbanakoaren kodea izanik (milaka datuz osatutako kodea), Herri baten nortasunak nolakokonplexitatea duen (eta, halaber, datu konkretuetan datzala) adierazteko baliagarriazaigulakoan nago. Bide batez, Herria ote garen eztabaidatzen ari diren haientzat, kodegenetikoa osatzeko adina datu ditugula geure kulturan, erantzun zuzena proposatzekoasmoz.
‎UEUren jardunaldietan hasieran (gogoan erabil bedi 1987.urteko proposamen hura) eta ELE aldizkarian geroago (1992) nekaezin ibili da Txillardegi euskal azentueraren arazoa plazaratzen eta ingurukoak kinatzen. Azkenaldion laneskerga horren emaitzak, neurri handi baten, trapazeri, ei esker, ikusten hasi gara; bidehonetan lehen urratsak baino eman ez ditugula jakin arren.
‎Bere izaera eta esanahiaren bitartez hauteman ohi ditugu geure munduko gorabeherak. Hala eta guztizere, kulturaren bitartekotza dago tartean, gizarte egiturari darion kategoria sistemarenadierazkizunak mezubide ditugula . Arestian esan dudanez, bigarren tesi honetatikhurbilago legoke egungo Txillardegi, hizkuntzaren hipostasiziotzat jo dezakegunhartatik baino.
‎Albisteek dimentsio hori ere hartzen dute eta irratigintzan ezinbestekoa da hausnarketa egitea, irudiak gure diskurtsoetatik, berben bidez alegia? sortu behar ditugula ahantzi gabe.
‎Irismen aukerei gagozkiela, bi posibilitate desberdin ditugula aipatu behar da. Izan ere, autoprogramazioaren alorrean sartzeko aukera berria ageri zaigu.
‎Hitz egitean arnasaren bolumen osoa erabiltzea komeni da, eta honetarako arnasketa diafragmatikoa egin behar dugu. Behean etzanik eta esku bat sabelean eta bestea bularrean ditugula , ariketa ona izaten da konprobatzea nola, arnasa hartzean, lehenbizi sabeleko eskua altxatzen den, eta jarraian bularrekoa (dena fase bakar batean egin behar da). Hatha yogaren bidez hagitz ongi ikasi ahal da arnasketa hau egiten.
‎Irrati izena erabiltzeari egoki deritzot, baina ez dezagun ahantz lehenago tezef eta. radio berbak ere erabili ditugula geure hizkuntzan irratia izendatzeko. Lehenbizikoak, tezefak alegia, hedabide honen hastapenera garamatza, harigabeko telegrafiak urrats bat gehiago eman zuen garaira.
‎—Zerua eskaintzen didazu, etxeko andere, eta eskertzen dizut, baina badakizu ezen, obligazinoak hertsatzen gaituenean, lurreko zeru guztiak bazterrerat utzi behar izaiten ditugula , betikoaren igurikitzan —eta, eneganat jiraturik, segitu zuen—: Horrek, bertzalde, nik baino behar handiagoa du, bistan da...
‎Arestian mintzatu natzaizu nigarraz, baina nola adieraziko nizuke zer nolakoa izan zen nigarraren gaineko bertze nigar hura? Nik baino hobeki dakizu ezen gorputzean mila zain ditugula , odolaren irioiteko eta bideratzeko, geure organoak eta bertze gorputz zati guztiak behar bezala trabaila daitezen eta berrizta; eta berdin eta orobat dakizu ezen bertze hainbertze gertatzen dela arimaren lurretan, nondik joaiten baitira hemendik harat eta handik honat mila erreka eta errekasto, adimenduaren pentsuak eta bihotzaren sentimenduak iturburu dituztenak: erreka haien urak, haatik, lohitsuak eta istiltsuak ziren ene baitan, zeren, aspaldi hartan, ubideei mugak eta hesiak ipini izan bainizkien, hormak eta kontrahormak, uren abiada geldiarazi zutenak eta haien galtzerat eta usteltzerat utzi; nigar hark, ordea, uholde bortitz batek bezala, aitzinetik eraman zituen hesiak eta mugak, baita ene pentsu eta sentimendurik lohienak ere, eta hala garbitu ninduen arimaren barrendik eta utzi ninduen biziberriturik eta hats berriturik.
‎Ez dago dudarik ezen, gorputzez berdinak izan arren, protestanta anitzez ere astunagoa izanen litzatekeela, zeren bekatu mortalean bailegoke, eta bekatu mortal baten pisua ez dago neurtzerik... Idurika ezazu orain, biak jartzen ditugula jauregiko terrazan, eta handik erortzen uzten ditugula, aldi berean. Nor eroriko litzateke lurrerat lehenengo, katolikoa ala protestanta?
‎Ez dago dudarik ezen, gorputzez berdinak izan arren, protestanta anitzez ere astunagoa izanen litzatekeela, zeren bekatu mortalean bailegoke, eta bekatu mortal baten pisua ez dago neurtzerik... Idurika ezazu orain, biak jartzen ditugula jauregiko terrazan, eta handik erortzen uzten ditugula , aldi berean. Nor eroriko litzateke lurrerat lehenengo, katolikoa ala protestanta?
‎Zeren, nola gorputzaren begiak kanporat beha ditugun, hala iduritzen zaigu ezen etsai guztiak kanpoan ditugula , ohartu ere egin gabe ezen etsairik handiena nork bere burua duela. Zeren, begiak kanporat ditugula, erakargarri zaigun guztia desiratzen baitugu, eta, desiraren desiraz, ekiten diogu sare baten egiteari, gure desiraren objektu zein pertsonen ehizatzeko.
‎Zeren, nola gorputzaren begiak kanporat beha ditugun, hala iduritzen zaigu ezen etsai guztiak kanpoan ditugula, ohartu ere egin gabe ezen etsairik handiena nork bere burua duela. Zeren, begiak kanporat ditugula , erakargarri zaigun guztia desiratzen baitugu, eta, desiraren desiraz, ekiten diogu sare baten egiteari, gure desiraren objektu zein pertsonen ehizatzeko. Eta desiraren armiarmak luzatzen eta hedatzen ditu hariak harat eta honat, hiru oin edo hiru sostengu dituela:
‎...en, zeren mementuko libertatea mementuan agortzen baita, eta gaurkoak ez du biharko balio; eta zeren, uste dugunean ezen, zazpi itsasoak zeharkatu bezain sarri, iritsi garela eta atzeman dugula lur prometatua, aitzitik, oinak lurrean ipini orduko ohartzen baikara ezen han ez zegoela libertatearen fruituak emaiten dituen zuhaitzik, edo, baldin zuhaitzik bazen, fruituen hezur barren hutsak baizik ez ditugula jasotzen, zeren libertatea beti baitago uste duguna baino haratago, Finisterre baino haratago eta Finisterre guztien Finisterre baino haratago, beti lur bat haratago.
‎Erran beharrik ez dizut ezen, maila eta gradu batean, gurasoen idurikoak garela, eta hala jasotzen ditugula haienganik hainbat antzekotasun, gorputzaren bertze hainbat partetan nabarmentzen direnak, halako moldez non Urliaz erran baitezakegu ezen amaren begiak dituela; Sandiaz, aitaren beso gihartsuak dituela; eta Berendiaz, finean, amaren begiak eta aitaren beso gihartsuak dituela.
‎—Nik ere ezagutu nuen txakur bat gizon bat salbatu zuena... Erran nahi baita ezen neure plantazione honetan indiarrak eta beltzak ez direla txakurrak baino gehiago, eta halatan hezten ditugula haiek ere, makila eta zigorra eskuan ditugula —eta, kapataz haietarik bati beha paratzen zela, erran zuen—: Ez al da egia, Azote de los indios?
‎—Nik ere ezagutu nuen txakur bat gizon bat salbatu zuena... Erran nahi baita ezen neure plantazione honetan indiarrak eta beltzak ez direla txakurrak baino gehiago, eta halatan hezten ditugula haiek ere, makila eta zigorra eskuan ditugula —eta, kapataz haietarik bati beha paratzen zela, erran zuen—: Ez al da egia, Azote de los indios?
‎Eta galdetu diot ondoren ea noiz etor daitekeen gurerat, eta hark ihardetsi dit ezen ezin izanen zuela abuztuaren lehen egunetarat arte, Hondarribian geratu behar zuelako, Manti lla na ko kondearekin baterat, Espainiako armadaren hornizoinekin loturikako bertze hainbat konturen aitzinatzeko. Eta erran diot ezen abuztuaren 11n ospatzen ditugula Urbiainen santaklarak, eta orduan etor zitekeela egun batzuetarako dukesarekin, baita Mantillanako kondearekin eta kondesarekin ere, haiek hala nahi balute... eta dukeak baietz, santaklaretarako etorriko zirela guztiak, hiru egunetarako, zeren ez baitzuen zalantzarik ezen Mantillanako kondeak ere onartuko zuela gonbita, oso ere festazalea zenez gero —eta, bi eskuak goiti jasotzen zituela, ga... Ez al da hori berri zoragarria?
‎Bai, badakit ezen ez dudala nehoiz ikasiko ezen bi punturen arteko biderik laburrena marra zuzena dela, baina zer egin behar dut nik, baldin puntu batetik abiatu orduko ohartzen banaiz ezen puntu horrek bertze hamaika puntu biltzen dituela bere baitan, eta puntu batetik bertzerako bidea, halatan, hamaika puntutatik bertze hamaika puntutarako bide korapilatsu bihurtzen zaidala, ezinbertzean? Eta, hala, egia bada ezen jakintasuna ezjakintasunaren korapiloak laxatzea dela, egia da, halaber, ezen, korapilo bat laxatzerako, bertze zazpi asmatu behar izaiten ditugula ... eta hala betetzen dugu filosofoak erran zuena, zeren, gehiago dakigularik, gutiago baitakigu, zinez.
‎—Bai, badakizu —ihardetsi zion Domenicok—, eta nik ere badakit guztia, zeren eta san Frantziskok errebelatu baitit, eta hargatik nengoen, hain zuzen ere, zure etxera bidean, zure emazteak egun hauetan gure elizatik eraman duen erlikia dela kausa. Zeren eta jakin baitzenuke ezen erlikia batzuk ditugula , seme alabarik izan ez dezaketen emaztekien gutizia bete dezaketenak. Eta erlikia horiek san Frantzisko dohatsuaren galtzoinak dira, eta hargatik uzten dizkiegu usu emazteki idorrei, behar baino liberaltasun handiagoz, benturaz.
‎badakigu ezen lohitzen eta likisten garela, noiz eta egin beharrekoa egiten ez baitugu, baina, halarik ere, noiz eta, erretorikaren bidez, bi hitz airoski lotzen ikasten baitugu, berehala lotzen gatzaizkio, hitzen ederraz eta urrearen distiraz, geure lohiaren eta geure likitsaren beztitzeari eta haren estaltzeari, eta apaintzen dugu geure satsa eta geure simaurra arrosa lurrinztatu batez. ...rrena azala... harik eta, halako batean, berez eta halabeharrez, gauza bakoitzak bere lekurat egiten duen arte —azalak azalerat eta mamiak mamirat—; eta ohartzen gara orduan ezen gure lohia eta gure ustela ez dela bertze alderat behatuagatik desagertzen, eta geure lohiarekin eta geure ustelarekin egin behar dugula aitzina —geure mugetarik eta geure hauskortasunetik—, eta besoak ditugula , geure muga horiei buru egiteko, zeren, geure deusezetik bertze deusez bat amoroski besarkatzen dugunean, erortzen dira mugak eta loratzen zaigu bihotzean eguzki bizi gori bat, urrerik urretsuena baino distiratsuagoa dena, nola loratu baitzitzaion Kristori Kalbario mendian, bere bakardadetik eta bere deusezetik munduaren deuseza besarkatu zuenean.
‎Apaiz izan nahi dut, baina amak gazteegi naizela oraindik, eta diru-laguntzak aur  kitu behar ditugula ...
‎Ez da batere erraza aipatzea gure lanean egunero dauden aldaketak eta egitera behartuta gauden moldaketak zeintzuk diren. Kontuan izan behar dugu gure artean denak ez garela berdinak, zentro bakoitzak helburu ezberdin batzuk bete behar dituela, erabiltzaile ezberdinak ditugula , medio ekonomiko eskasak gustatuko litzaigukeen mailara iristeko, eta abar. Baina testu honetan zertzelada orokor batzuk besterik ezin izango ditugu aurkeztu, etxean beheko sua erabiltzetik mikrouhin labea erabiltzerako jauzia baino handiagoa ematen ari baikara liburutegi eta dokumentazio zentroetan.
‎Gure kasuan, bestelako horri ekin diogu langintza honetan. Hurrekotasuna bilatu dugu eta euskara batua gidari izan zaigu, Euskaltzaindiak azken urteotan hobetsi dituen hiztegi batua eta egokiera sintaktikoak ere jasoak ditugula .
‎Alta, honen ondorioak sakonak izan zitezkeen, eta izan ziren, batik bat filosofiarentzat, Vienan filosofia izenaz izendaturiko arazo oro errefusatzera heldu baitzen. Carnapek 1934an aipatu bezala, azpimarratu nahi dut ez garela eskola filosofiko bat eta ez ditugula tesi filosofikoak proposatzen, edozer gauza izanda ere(...). [E] z diegu gai filosofikoei erantzuten, horren ordez gai filosofiko guztiak errefusatzen ditugu, metafisika, etika edota epistemologiakoak izan.
‎Tesi honek enpirista asko idealismorantz eraman arren —hautematen dugun mundu materiala ukatzera heldu zen Berkeley—, garrantzizkoena beste honako hau da, alegia: ideiak ezagutzen ditugula dioen tesiak enpirista ugari psikologian murgildu zituela, ideien artean ematen diren asoziazioak azaltzeko mekanismo psikologikoez arduratzera eramanez. Beraz, jarduera psikologista honen arabera, ideiak ziren munduaren eta ezagutzaren azken maila, den dena azaltzen zuten, bai kanpoko gauzak bai barrukoak, ideia bakunak ideia konplexuen azalpenetan agertzen baitziren.
‎Mota honetako hirugarren esperientzia bat da errudun sentitzea, eta hori ere deskribatua izan da esanez Jainkoa ez dagoela ados gure portaerarekin. Horrela, bada, badirudi hizkuntza etiko eta erlijiozkoan etengabe konparazioak erabiltzen ditugula . Baina konparazio batek zerbaiten konparazioa izan behar du.
2001
‎" Port Aventura" ra edo Pariseko" Eurodisney" parkera joan behar den bezala, Guggenheim museora joan behar da, nahiz eta artea ez gustatu edo ez interesatu. Ez dakit jendea konturatzen den artea ikusi, entzun edo ukitu egin beharreko zerbait dela eta horretarako begiak eta burua irekita eduki behar ditugula .
‎Eta laugarren puntua parlamentu nazionala da; hori ezin dela egin diote batzuek berehala, eta guk zera diogu, abertzaleei galdetuko balitzaie ea hiru probintzia edo sei probintzietako parlamentua nahi duten, denek sei herrialdetakoa esango lukete. Bada, guk dioguna da norabide horretan jarri behar dugula eta horretarako baldintza sozialak sortu behar ditugula . Eta hori noizko?
‎Hortik etorriko da gure literaturaren bizirautea. Gertatzen da, baina, bizi dugun egoera politikoagatik, batzuek ez dutela onartzen euskaldunok eskubide batzuk ditugula egunero normal bizitzeko. (...) Eta horrela den bitartean, militantismoa beharrezkoa izango da.
‎Oraintxe litzateke guk euskaldunok, bat eginez, aurrera jotzeko une aproposa. Egia da ia Espainia guztiko prentsa eta mass media gure aurka ditugula baina egia da baita ere, PP ez doala ondo eta bere politikoak inkonpetente hutsak direla. PSOEko buruzagia den Zapaterok esan berri du Espainia gaur egun ia gobernurik gabe dagoela eta Aznarrek ez dakiela aldapan behera joatearren pedalei eragiten baino.
‎Eta hau da aztertu nahi gendukeana. Bestetan Iparramerikakoz mintzatzen garenean batez ere Indotxinako arazoa eta Arabe Israel arazoak gaitzat ditugula jarduten gara. Ipar Amerikaren barneko azterketa bat, osoa ez izan arren, egin nahi genduke".
‎Gaur egun gizarteak jasaten dituen manipulazioak ugari eta mota askotakoak dira. Esan liteke egunero jasaten ditugula era bateko edo besteko manipulazioak geure bizimoduan. Artezenak, noski, gu ohartu gabe egiten dizkiguten manipulazioak dira eta sarritan hain egiten dizkigute oharkabez non ez garen jabetzen erabat manipulatu gaituztela.
‎Debatik gatozela, eskuinaldean Narrondo ibaiaren azken metroak laguntzen ditugu, bertan hainbat txalupa koloretsu ikusiko ditugula . Herriaren alde zaharrean sartu edo errepidea segitzeko bidegurutzea dominatuz berriz, Foronda Kultur Etxea guri begira geratzen zaigu, XX. mende hasierako almenadun gaztelu dotore itxuraz.
‎Errepidera itzultzeko aipatutako aldapa igo (hondartza atzean utziz) eta kilometro t´erdira dagoen bidegurutzean ezkerrerantz jo. Ondorioz, Gorlizko erdigunean barneratuko gara, udaletxe eta eliza gure ezkerrean uzten ditugula geu ere ezkerrerantz joz. Kilometro batzuetara aurkituko dugun bidegurutzeak berriz ere kostalderaino hurbiltzeko aukera emango digu, ezkerrerantz Bakio Armintza norabidea hartuz.
‎Zer gertatuko da? Agintari ikustezinak izango ditugula . Globalizazioa da besteak menperatzea eurak hazteko.
‎Badakite, benetako egoera demokratiko batean, lehia burujabetzaren aldera eramateko aukera handiak ditugula . Are gehiago, Lizarra Garaziko Akordioak suposatu zuen «saio politikoaren» inguruan sortutako indar bilketa eta ilusioaren ondoren.
‎Hiritik Logroñorantz jaitsiz, oraindik harresiak ukitzen ditugula eskuinera joko dugu," Aguilar de Codes" erantz. Bidean, 7 km.rako eliza baten hondakin ikusgarriak ikusiko ditugu, arku apuntatu handi bat eta gutxi gehiago geratzen baita.
‎Iratiko txaletetatik 12,5 km.ra Larrañe koloretsua dugu, eta herrian bertan 180ºko bira eginez izen bereko mendatea igotzen hasiko gara. 500 metro inguru igo ditugula , Larrañeko herria eta aurrean duen mendi bitxi eta ikusgarria inoiz baino distiratsuago agertzen zaizkigu, azkenaldian herrian egin dituzten lanak (koloreztatu esaterako) direla-eta. Errepide estuak bitartean bere igoera gogorra segitzen du, pagadi hostotsuan zehar.
‎Oinezko ibilbidea Elurretako Andra Mari ermitatik hurbil ditugun Iratiko etxoletako hondakinetatik hasiko dugu. Erreka ezkerrean eta Zabaleta mendia eskuinean ditugula , aparkaleku batetik ateratzen den txarto asfaltatutako (sekulako zuhaitzarren artean joango gara hala ere. ) bidetxoa jarraituko dugu.
‎(215) irakurtzen ditugula adieraziz. Hori gutxi balitz, Florarekin izandako eztabaida nagusiak" bere jakituria entziklopedikoaren aurrean" emaztearen nortasuna finkatu beharrak (35) eragindakoak zirela aitortuko digu protagonista itsu honek.
‎Pott bandakoen literatura aipatzen dugularik, on deritzat zenbait oharpen egiteari. Batetik, esan genuke Bernardo Atxaga eta Joseba Sarrionandiaren poesiak hartuko ditugula kontuan, eta ez horien lan osoa: narrazio, nobela eta saioa alde batera geratuko dira.
‎Baina gauzak aukeratuz, eta bata bestearen ondoan jartzetik sortzen den elektrizitateak ematen dio poemari bere tonu berezia, bere indarra, irakurlearen irudimena zauritzeko eta bizkortzeko joera. Jarri dezagun hauek irakurtzen ditugula :
‎Horrek esan nahi du elikabideko kaloriak murriztu egin behar ditugula , pisu handiagorik hartu nahi ez badugu, bederen.
‎Eguraldi gorabeherak lagun ditugula hau da, gelak egurastu egin ditzakegu, gehiegizko bero zein hotzik nozitzeke eta giroa oraino ez da hezeegia.
‎Arlo guztietan bere portaera eta etekinez espektatiba handiak ditugula adierazi.
‎Guztiok ontzi berean, munduan, gaudela ohartu behar dugu, eta norabide berean eragin behar ditugula guztiok arraunak.
‎Garrantzitsua da jakitea egokitu zaigun ikastetxearekin gustura egon ezean hiru egun baizik ez ditugula izango erreklamazioa aurkezteko.
‎Nik uste dut zenbat eta ikerketa gehiago egin, orduan eta produktu hobeak lortuko ditugula eta hobetu egingo dugula gure bizi kalitatea ere.
‎Hiriei dagokienez, Malagan aurkitu genituen menurik merkeenak (ez dezagun ahaztu 1.000 eta 2.000 pezeta arteko menuak aztertu ditugula ) batez beste 1.050 pezetan; eta atzetik Valentzia (1.082 pezeta) eta Castelló (1.150 pezeta) zetozen Garestienak, berriz, Donostian eta Burgosen, batez beste 1.400 pezeta baino gehiago kobratzen baitute.
‎Nolabaiteko bizitza kalitatea guztiok nahi izaten dugun arren, egia da soldata handiagoa erantzukizun handiagoko lanpostuak betez lortuko dela gehienetan (eta guztiok ez dugu horietarako prestakuntzarik) eta ordutegi gogorragoak izango ditugula eta ondorioz denbora libre gutxiago.
‎San Ferminak ditugula esan nahi du
‎59 garenean/ e:: denok ditugula jarrera batzuk eta ideia batzuk/ ba
‎lehenbizi, topikoaren ezartzea edo finkatzeaaztertuko dugu; ondoren, gaiaren mantentzeari egingo diogu arreta; hirugarrenik, progresioari ekingo diogu; laugarrenik eta azkenik, gaiaren aldaketa hartuko dugukontuan. Diogun, bestalde, analisi honetan gaiaren tratamendurako erabiltzen direnestrategia diskurtsiboak hartuko ditugula kontuan.
‎Eskema kognitibo hauez gain, badirudi bestelakoak ere badirela. Azken boladan, burmuinean testuenantolamendu erretorikoak ere eskemen moduan bilduta ditugula baieztatzen ari da.Honela, diskurtso mota ezberdinekin erlazionatutako buru eskema hauekaktibatzeak ulermena erraztuko luke (Perez Basanta, 1995).
‎Gogoan har dezatela, eginkizun didaktikoei egozten diegun oinarrizko egituraedozein delarik ere (diskurtsiboa, komunikatiboa, tematikoa edo linguistikoa), euskarri gisa testuak erabiliko direnez, hizkuntzaren lau ikuspegi horiek bertanegongo direla beti, eta, horrenbestez, kontzienteki edo oharkabean beti jorratukodirela. Hots, edozein jardueratan barrena seinalatu ahal ditugula arlo ezberdinetakoedukiak lantzeko uneak, eta, horren bidez, helburu zehatzen erdiespena biladezakegula.
‎Dena dela, zaila da H2ren irakaskuntzako profesionalentzako mugarri horiekzehaztea. Egia da, geure prozesuak kurtso/ urrats/ mailatan banatzen ditugula , etazatiketa horiek trebetasun maila baten aurrean gaudela adierazi behar digutela.Baina, ez dugu beti espero duguna topatzen. Izan ere, mugarri horiek beharrizanadministratiboek eta antolaketakoek xedatzen dituzte gehienbat, ikaslearen prozesunaturalak baino areago.
‎Baina estadio horiek ez dira berdinak izango ikasle ezberdinenartean, ez estadioak berak, ez estadioen arteko denbora tartea eta luzera ere. Denadela, guk goi maila izeneko estadioaz jardun gura badugu; hor prozesuaren fasebatez ari garela onartu dugu, eta kontziente edo inkontzieteki fase horrenmugarriak ezarri ditugula . Horren mugak apur bat gehiago zehazten saiatuko gara, hasiera eta amaiera non dauden argitzen, behintzat.
‎Lanerako tresna modura, eta hemen ere arazoak izango ditugula aurreikustendugu, analisi kontrastiboaren teknikak erabiliko ditugu.
‎Badaezpada. Demagun garai jakin bateko senar emazteenarteko harremanak ditugula aztergai, eta, horretarako, xaribariak ere baliatzenditugula dokumentu moduan:
‎bermatzen dira; erran nahi dut, idazleak zein irakurleak haraitzinekotradizioaren emaitzak eta ondorioak direla; norbaitek zinikoki erants liezadake, azken puttarrak? ditugula hautemaiten.
‎Zer gertatzen da? Plazaratzeko arazoak ditugula –Ez dut uste gaur egun argitaratzeko orduan emakumea izatea traba denik; aregehiago, kasu batzuetan erraztasunak ere baditugula esango nuke. Gutxitasunhorretan zenbaki bat izatea, exotiko?
‎Hemendik aurrera teknika honekin gure laborategian egindako saio batzuk aipatuko dira, berez adierazgarriak suerta daitezkeelakoan. Zuzenki jokatzeko esan behar dugu ezen gauza guzti guztiak ez ditugula zabalduko, alkimistek zerbait gordetzeko zuten ohiturari jarraiki; gainera, zorionez, perfumeen poesia, gorputza, osotasuna, konplexutasuna, eboluzioa, magia, burmuinean esnaturiko seinalea eta abar ezin dira kimikoki deskribatu.
‎Lehenik eta behin, landare horien esentzia olioak distilazio arruntaren bidez eskuratu ditugula esan behar da; izan ere, hiruentzat bide hori nahiko ohikoa da, ez baitute degradaziorik pairatzen distilazio tenperaturan.
‎egunean jarri eta berehala, denbora gehiena liburuak eta filmak komentatzen eman genuen, aspaldian egiten genuen bezalaxe. Kontua da biok zaletasun horiek partekatu ditugula beti. Elkar ezagutu genuenean, nire lagunak, bere orduko bikotekidea zenak askotan esaten zigun kultureta hutsak ginela eta bera baztertuta sentitzen zela hainbeste erreferentziren artean.
‎Eta beti ondorio berera iritsi naiz. Gure gezurren gatibu garelako egiten ditugula gerora damutzen garen ekintza gehienak. Nire kasuan behintzat horrela da.
‎‘Habia kenduko diegula uste dute, goroldio bila ari bagara azkenerako euren goroldiozko habiak ere hartuko ditugula asmatzen dute... ’
‎Konortea itzuli zaidanean, bota beltzak, uniforme berdeak eta armen kanoi puntak ikusi ditut. Kamioi militarraren iraulkian buruz behera etzanda gaude Gorria eta biok, eskuak atzealdean lotuta ditugula . Saihetsak minduta, burua zorabiatuta, eta zenbat denbora pasatu den eta non gauden jakiteko larritasunarekin.
‎Pearl Lagoon, Corn Island, Sandy Bay, Gray Town, Bragman’s Bluff. Autobuseko bidaia gauez da, hainbat herrixka bertan behera uzten ditugula , lo egiteko gonbita egiten duen izarrik gabeko zeruaren azpian.
‎Bai? Demagun, bada, jantzi horren jabeak bere bizitzan zehar jantzitako arropa zatiak hartzen ditugula adabakitzat eta, beraz, adabakiok josiz gero, delako jabearen izaera ez bada ere, bere itzala behintzat osatzen zaigula. Demagun horixe.
‎Gauza jakina da erlijio liburuek, elizgizonek eginek, osatzen dutela oraintsu arte behintzat, euskal literaturaren zatirik handiena eta orain ere elizgizon diren edo izan direnenak direla gehienak, nahiz beste erlijio mota batzuk esplikatu; nolanahi ere, elizgizonen nagusitasuna oraindik ez da bukatu eta ez da erraz bukatuko ere. Dena den, jakina da erlijio liburuak ditugula batez ere ugari. Eta horrek bere arrazoia badu.
‎Baiezkoa du izan erantzunak, ez baitigu ez niri ez beste askori aurpegiz aurpegi esango Txillardegik berak ez duela funtzionario izan nahi; are gehiago, ez dela bera funtzionariotzaren atzetik ibili, irekirik ez zegoen bidetik gainera. Badaki, noski, nik eta bestek ikusi ditugula Madrilera bidali zituen paper metak. Zertarako, eta lekutxo baten eske jende ustel horren artean.
‎eskuliburuak argitaratzen dira, ikasbideak, hiztegi bereziak, e.a., azken helburu bezala maila guztietako irakaskuntza dutela, euskarari buruzkoa eta euskaraz bide batez. Gehiegikerietan erortzeko arriskurik gabe, lehen aldiz historian, egitekoaren larriaz ohartu garela esan daiteke, eta beronek dakartzan eskakizunak onartu ere ditugula .
‎6 Egungo dialekto grekoak antzinakoak zokoratu zituen koiné hura zatikatzetik datoz; ustez berauen iturburua zitekeen protogreko hura baliteke, era berean, linguistika konparatuaren irudipen hutsala ez izatea eta egiazko konbergentziaz bildua izatea. Latinak Italiako bereizkuntzak deuseztatzen ditu (faliskoaz, oskoaz, umbroaz eta dialekto sabelikoez bakarrik ari naiz, venetoaz gainera), hizkuntza erromanikoetan bereizteko, hauen artean ere elkarganatzeko (bereganatze hutsez besterik ez balitz ere) eta urruntzeko joerak nabari ditugula (K.M.O.).
‎Borroka bideak aspaldidanikakoak ditugula esan dut, eta esaldi horrek muga zorrotzagoak eskatzen ditu. Hasiera hartan, eta gure hasierak berandukoak izan ohi dira guztiok dakigunez, ez genuen gehiegizko zalan  tzarik izan, dirudienez, hitzak hautatzeko orduan.
‎Gauza bat nahi liguke ikusarazi, besteak beste: goragoko" ditugu" hori ez dela mintzatzeko modu hutsa," guk" hiltzen ditugula alegia, ez dituela" beste norbaitek" hiltzen.
‎Izan ere, Caro Baroja eta Ignacio Arozenaren lan agertu berriak2 irakurri ondoren, kezka eta zalantzatan sartzen da nire antzeko ezjakina. Bai baitirudi ezin batera genitzakeen bi irudi ditugula eskuetan. Axalekoa, batetik, aberatsa eta xehea, ehunka gertaera banan banan erakusten dizkiguna, noiz, non, nola eta noren artean gertatu ziren zehatz zehatz aditzera ematen diguna.
‎Gutxiagotan entzun ditugu, horratik, belarriak minberatu nahi ez zizkigutelako, noski. Kritika zorrotzegiak agertu izan ditugula , batik bat. Gogorregi ari izan garela, eta guretarren kontra.
‎Honek ere aditzera emango luke aspaldian susmatzen ari garena: euskaldunok, alegia, ez ditugula soilik ahoz belarrirako poemak eta galdu; horiez gainera, liburu inprimaturik aski deuseztatu direla bitarte honetan. Guregana direnak berak ere, sarri aski, ale bakarretan heldu zaizkigu, eta osorik ez dauden ale bakarretan ere bai, 1596ko Refranes y Sentencias delakoa bezala.
‎Betor ondotxo, ez baitugu behar adina ezagutzen. Negarrez gaude beti, euskal irakurgai gutxi ditugula eta, eta ditugun ederrenak ere ezin ditugu, edo ez ditugu nahi, irakurri.
‎Hizkuntza zatikatze honek politika eta administrazioaren banaketetan ditu bere kideak, elizarenak eta bestelakoak aipatzen ez ditugula , eta egoera berdina izan dugu beti, Nafarroako erresumaren mende garaietan eta aurrekoetan izan ezik. Halaz ere zatikatze hauek oinarriko batasunaren sena –ageria nahiz ezkutua– erabat suntsitu ez zuten bezala3, euskalki ugaritasunak ere ez zuen inoiz hizkuntzaren bat izate hori zalantzan jarri, maila guztietan ageri denez:
‎Halaz guztiz, gure bertso legeak behar bezala ezagutzen ez ditugula banio, ez behar bezala ezta alderatzeko ere, ez nioke gehiegizko gezurrik. Neurria dela, errima dela, geldiuneak eta etenak direla, ez dakigu oraindik, nik behinik behin ez dakit?
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
edun 2.324 (15,30)
ukan 2.013 (13,25)
Lehen forma
Argitaratzailea
Berria 606 (3,99)
ELKAR 417 (2,75)
Argia 383 (2,52)
UEU 197 (1,30)
Pamiela 194 (1,28)
Alberdania 187 (1,23)
Consumer 177 (1,17)
Euskaltzaindia - Liburuak 160 (1,05)
Open Data Euskadi 147 (0,97)
Jakin 134 (0,88)
Booktegi 129 (0,85)
Susa 126 (0,83)
Herria - Euskal astekaria 126 (0,83)
Bat Soziolinguistika Aldizkaria 111 (0,73)
goiena.eus 102 (0,67)
Hitza 97 (0,64)
Urola kostako GUKA 53 (0,35)
Uztarria 50 (0,33)
LANEKI 48 (0,32)
Euskera Ikerketa Aldizkaria 46 (0,30)
Elhuyar Zientzia eta Teknologia 45 (0,30)
Uztaro 44 (0,29)
Jakin liburuak 39 (0,26)
Maiatz liburuak 39 (0,26)
alea.eus 37 (0,24)
hiruka 37 (0,24)
Labayru 36 (0,24)
Guaixe 35 (0,23)
aiurri.eus 34 (0,22)
EITB - Sarea 31 (0,20)
Anboto 31 (0,20)
Txintxarri 27 (0,18)
Noaua 26 (0,17)
ETB serieak 24 (0,16)
Ikaselkar 24 (0,16)
aiaraldea.eus 24 (0,16)
Karkara 24 (0,16)
Karmel Argitaletxea 22 (0,14)
erran.eus 20 (0,13)
Maxixatzen 19 (0,13)
Goenkale 17 (0,11)
Zarauzko hitza 17 (0,11)
Karmel aldizkaria 16 (0,11)
Erlea 14 (0,09)
uriola.eus 14 (0,09)
Bertsolari aldizkaria 14 (0,09)
Euskaltzaindia - Sarea 13 (0,09)
Euskaltzaindia - EHU 13 (0,09)
Aldiri 12 (0,08)
HABE 11 (0,07)
barren.eus 11 (0,07)
Sustraia 8 (0,05)
Osagaiz 7 (0,05)
Euskalerria irratia 7 (0,05)
plaentxia.eus 7 (0,05)
ETB dokumentalak 6 (0,04)
aikor.eus 6 (0,04)
Bilbao Bizkaia Kutxa Fundazioa - Euskaltzaindia 5 (0,03)
ETB marrazki bizidunak 4 (0,03)
Kondaira 4 (0,03)
Euskaltzaindia - Iruñeko Komunikabideak Fundazioa 4 (0,03)
Aizu! 3 (0,02)
Deustuko Unibertsitatea 3 (0,02)
Ikas 3 (0,02)
AVD-ZEA - Editorial Dykinson 3 (0,02)
Orain 2 (0,01)
Euskaltzaindia – Sü Azia 2 (0,01)
IVAP 1 (0,01)
Antxeta irratia 1 (0,01)
Euskaltzaindia - EITB 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
ukan esan 66 (0,43)
ukan gu 40 (0,26)
ukan uste 34 (0,22)
ukan ikusi 20 (0,13)
ukan ere 15 (0,10)
ukan jakin 15 (0,10)
ukan pentsatu 14 (0,09)
ukan euskara 13 (0,09)
ukan iruditu 13 (0,09)
ukan onartu 13 (0,09)
ukan egin 12 (0,08)
ukan aldarrikatu 10 (0,07)
ukan ulertu 9 (0,06)
ukan adierazi 7 (0,05)
ukan argi 7 (0,05)
ukan beste 7 (0,05)
ukan ez 7 (0,05)
ukan gauza 7 (0,05)
ukan konturatu 7 (0,05)
ukan aurre 6 (0,04)
ukan bizi 6 (0,04)
ukan gogorarazi 6 (0,04)
ukan guzti 6 (0,04)
ukan kontu 6 (0,04)
ukan aipatu 5 (0,03)
ukan aitortu 5 (0,03)
ukan bi 5 (0,03)
ukan erakutsi 5 (0,03)
ukan eskubide 5 (0,03)
ukan euskal 5 (0,03)
ukan geu 5 (0,03)
ukan hizkuntza 5 (0,03)
ukan ohartu 5 (0,03)
ukan aintzat 4 (0,03)
ukan aprobetxatu 4 (0,03)
ukan baizik 4 (0,03)
ukan bat 4 (0,03)
ukan behar 4 (0,03)
ukan elkar 4 (0,03)
ukan gogoratu 4 (0,03)
ukan irakurri 4 (0,03)
ukan pertsona 4 (0,03)
ukan sentitu 4 (0,03)
ukan sinetsi 4 (0,03)
ukan alde 3 (0,02)
ukan arazo 3 (0,02)
ukan arnasgune 3 (0,02)
ukan aurretik 3 (0,02)
ukan azaldu 3 (0,02)
ukan azpimarratu 3 (0,02)
ukan aztergai 3 (0,02)
ukan baieztatu 3 (0,02)
ukan den 3 (0,02)
ukan erabaki 3 (0,02)
ukan esku 3 (0,02)
ukan eskura 3 (0,02)
ukan etxe 3 (0,02)
ukan frogatu 3 (0,02)
ukan gaur 3 (0,02)
ukan gogo 3 (0,02)
ukan helburu 3 (0,02)
ukan hemen 3 (0,02)
ukan hutsune 3 (0,02)
ukan jada 3 (0,02)
ukan lehen 3 (0,02)
ukan oraino 3 (0,02)
ukan sinetsarazi 3 (0,02)
ukan ziurtatu 3 (0,02)
ukan Afrika 2 (0,01)
ukan Europa 2 (0,01)
ukan aditz 2 (0,01)
ukan ahantzi 2 (0,01)
ukan aldatu 2 (0,01)
ukan argudiatu 2 (0,01)
ukan asko 2 (0,01)
ukan atze 2 (0,01)
ukan atzeratu 2 (0,01)
ukan azken 2 (0,01)
ukan bai 2 (0,01)
ukan baina 2 (0,01)
ukan bakarrik 2 (0,01)
ukan bera 2 (0,01)
ukan bide 2 (0,01)
ukan bizilagun 2 (0,01)
ukan dagoeneko 2 (0,01)
Konbinazioak (3 lema)
ukan uste ukan 29 (0,19)
ukan esan ezan 4 (0,03)
ukan aintzat hartu 3 (0,02)
ukan aurre egin 3 (0,02)
ukan esan ari 3 (0,02)
ukan esan modu 3 (0,02)
ukan esan nahi 3 (0,02)
ukan euskal Herria 3 (0,02)
ukan gu indargune 3 (0,02)
ukan aipatu behar 2 (0,01)
ukan alde bat 2 (0,01)
ukan argi eduki 2 (0,01)
ukan bi eraikin 2 (0,01)
ukan ere esan 2 (0,01)
ukan esku arte 2 (0,01)
ukan geu kultura 2 (0,01)
ukan ikusi iheslari 2 (0,01)
ukan jakin balio 2 (0,01)
ukan kontu hartu 2 (0,01)
ukan lehen indar 2 (0,01)
ukan onartu kasu 2 (0,01)
ukan oraino ikusi 2 (0,01)
ukan pentsatu behar 2 (0,01)
ukan adierazi nahi 1 (0,01)
ukan ahantzi Paris 1 (0,01)
ukan aintzat hartz 1 (0,01)
ukan aipatu ia 1 (0,01)
ukan aitortu ta 1 (0,01)
ukan aldarrikatu behar 1 (0,01)
ukan aldarrikatu nahi 1 (0,01)
ukan arazo latz 1 (0,01)
ukan arazo pertsonal 1 (0,01)
ukan argi egon 1 (0,01)
ukan argi ukan 1 (0,01)
ukan arnasgune fisiko 1 (0,01)
ukan asko berriki 1 (0,01)
ukan asko eztabaidatu 1 (0,01)
ukan azaldu Iruñea 1 (0,01)
ukan azaldu nazioarteko 1 (0,01)
ukan azken aste 1 (0,01)
ukan azken lau 1 (0,01)
ukan azpimarratu nahi 1 (0,01)
ukan bai arte 1 (0,01)
ukan baieztatu ari 1 (0,01)
ukan baina egia 1 (0,01)
ukan baina elkar 1 (0,01)
ukan bat beste 1 (0,01)
ukan bat ere 1 (0,01)
ukan behar adin 1 (0,01)
ukan behar beste 1 (0,01)
ukan behar bezala 1 (0,01)
ukan behar bezalako 1 (0,01)
ukan bera ezaugarri 1 (0,01)
ukan bera hori 1 (0,01)
ukan beste batzuk 1 (0,01)
ukan beste esparru 1 (0,01)
ukan beste herri 1 (0,01)
ukan beste hizkuntza 1 (0,01)
ukan beste ikuspegi 1 (0,01)
ukan beste non 1 (0,01)
ukan beste puska 1 (0,01)
ukan bi ala 1 (0,01)
ukan bi bat 1 (0,01)
ukan bi ukan 1 (0,01)
ukan bide politiko 1 (0,01)
ukan bide urratu 1 (0,01)
ukan bizi zori 1 (0,01)
ukan den begi 1 (0,01)
ukan den hartu 1 (0,01)
ukan egin behar 1 (0,01)
ukan egin oldartu 1 (0,01)
ukan elkar egon 1 (0,01)
ukan elkar lotu 1 (0,01)
ukan erabaki eskubide 1 (0,01)
ukan erakutsi nahi 1 (0,01)
ukan ere aitortu 1 (0,01)
ukan ere ebidentzia 1 (0,01)
ukan ere erran 1 (0,01)
ukan ere heldu 1 (0,01)
ukan ere jabetu 1 (0,01)
ukan ere orain 1 (0,01)
ukan ere sekulako 1 (0,01)
ukan ere zendu 1 (0,01)
ukan esan ausartu 1 (0,01)
ukan esan mantra 1 (0,01)
ukan esan ohi 1 (0,01)
ukan esan profitatu 1 (0,01)
ukan esan talde 1 (0,01)
ukan esan Txillardegi 1 (0,01)
ukan esan ukan 1 (0,01)
ukan eskubide berak 1 (0,01)
ukan eskura mundu 1 (0,01)
ukan etxe bazter 1 (0,01)
ukan etxe itzuli 1 (0,01)
ukan etxe ondoko 1 (0,01)
ukan Europa etorri 1 (0,01)
ukan Europa sakabanatu 1 (0,01)
ukan euskal herri 1 (0,01)
ukan euskal sorkuntza 1 (0,01)
ukan euskara direlako 1 (0,01)
ukan euskara egon 1 (0,01)
ukan euskara era 1 (0,01)
ukan euskara etorkizun 1 (0,01)
ukan euskara geu 1 (0,01)
ukan euskara ikasi 1 (0,01)
ukan euskara kontatu 1 (0,01)
ukan euskara medio 1 (0,01)
ukan euskara molde 1 (0,01)
ukan ez ahantzi 1 (0,01)
ukan ez hiritar 1 (0,01)
ukan ez iruditu 1 (0,01)
ukan ez PP 1 (0,01)
ukan frogatu ezinda 1 (0,01)
ukan gaur aurreko 1 (0,01)
ukan gaur egungo 1 (0,01)
ukan gauza beste 1 (0,01)
ukan gauza egin 1 (0,01)
ukan geu bizitza 1 (0,01)
ukan geu eskema 1 (0,01)
ukan geu radar 1 (0,01)
ukan gogorarazi nahi 1 (0,01)
ukan gu adiskide 1 (0,01)
ukan gu bakarrik 1 (0,01)
ukan gu barru 1 (0,01)
ukan gu burumuin 1 (0,01)
ukan gu ekintza 1 (0,01)
ukan gu emazte 1 (0,01)
ukan gu errealitate 1 (0,01)
ukan gu erreferentzia 1 (0,01)
ukan gu esku 1 (0,01)
ukan gu euskal 1 (0,01)
ukan gu gezi 1 (0,01)
ukan gu herri 1 (0,01)
ukan gu herrialde 1 (0,01)
ukan gu herritar 1 (0,01)
ukan gu hurbil 1 (0,01)
ukan gu instituzio 1 (0,01)
ukan gu irudikapen 1 (0,01)
ukan gu jokalari 1 (0,01)
ukan gu kultura 1 (0,01)
ukan gu lehen 1 (0,01)
ukan gu literatura 1 (0,01)
ukan gu mugida 1 (0,01)
ukan gu mundu 1 (0,01)
ukan gu nor 1 (0,01)
ukan gu ohitura 1 (0,01)
ukan gu ondare 1 (0,01)
ukan gu pentsio 1 (0,01)
ukan gu senide 1 (0,01)
ukan gu unibertsitate 1 (0,01)
ukan gu zerga 1 (0,01)
ukan guzti arraun 1 (0,01)
ukan guzti askatu 1 (0,01)
ukan guzti maila 1 (0,01)
ukan guzti ospatu 1 (0,01)
ukan helburu erran 1 (0,01)
ukan helburu guzi 1 (0,01)
ukan helburu lortu 1 (0,01)
ukan hemen egoera 1 (0,01)
ukan hizkuntza aberastu 1 (0,01)
ukan hizkuntza batu 1 (0,01)
ukan hizkuntza politika 1 (0,01)
ukan hizkuntza portaera 1 (0,01)
ukan hutsune bete 1 (0,01)
ukan ikusi ari 1 (0,01)
ukan ikusi ebiakoitz 1 (0,01)
ukan ikusi ezan 1 (0,01)
ukan irakurri gu 1 (0,01)
ukan irakurri jakin 1 (0,01)
ukan irakurri zerbait 1 (0,01)
ukan iruditu hura 1 (0,01)
ukan jada polizia 1 (0,01)
ukan jakin bezala 1 (0,01)
ukan jakin ere 1 (0,01)
ukan jakin ezinbesteko 1 (0,01)
ukan jakin ondo 1 (0,01)
ukan konturatu gonbit 1 (0,01)
ukan lehen hiru 1 (0,01)
ukan ohartu ote 1 (0,01)
ukan onartu baino 1 (0,01)
ukan onartu behar 1 (0,01)
ukan onartu ere 1 (0,01)
ukan oraino bekatu 1 (0,01)
ukan pentsatu beste 1 (0,01)
ukan pentsatu egin 1 (0,01)
ukan pentsatu ezan 1 (0,01)
ukan pertsona berezi 1 (0,01)
ukan pertsona guzti 1 (0,01)
ukan pertsona hauek 1 (0,01)
ukan pertsona trans 1 (0,01)
ukan sinetsarazi nahi 1 (0,01)
ukan sinetsi egon 1 (0,01)
ukan sinetsi eraman 1 (0,01)
ukan ulertu behar 1 (0,01)
ukan ulertu jan 1 (0,01)
ukan ulertu konturatu 1 (0,01)
ukan ulertu ohiko 1 (0,01)
ukan ziurtatu behar 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia