2000
|
|
eleberri poliziakoak behar dira, esaten zen, edo erotikoak, edo zientzi fikziozkoak... Zulo asko
|
zituen
gure kulturak, batez ere aldameneko kultura handiagoen aldean, eta denak estali nahi ziren, egin ahalean.
|
2001
|
|
Ospakizunen harian anitzetan, Hiritik etorri olerkari ofizialek Joanesen erranak eta abestiak, amildegietan jartzen zituzten, seriatzen, berriz moldatzen eta munduko edozein mikro populuren egitekoekin abilki erkatzen, ikus entzuleria funtsean harrituz. Elite ikasiaren soaren menpe lerratzen zen, bestela justifikaziorik ez
|
zuen
gure kultura herrikoia. In extremiseko onarpena zen guretzat eta arrail on bat mesedez...
|
2002
|
|
Orain modan jarri da, moda ez dakit moda den urte batzuetako kontua baita dagoeneko, baina modan jarri da, diot," Espainiako estatua" deitzea" Espainia" baizik ez dena. Ez dakit ongi zergatik den, eta kosta egiten zait hor bi izenen arteko desberdintasunik aurkitzea, baina oso argi
|
dut
gure kulturaren parte handi bat" Espainia" deitzen dugun hortik datorkigula, nola Baionan bizi den euskaldun eta euskaltzale bati bere kulturaren zati bat, txikia ez dena, Frantziatik heldu zaion. Hau ez da iritzi kontua bakarrik, zeren iritzi kontua balitz, eztabaidatzeko kontua izango bailitzateke aldi berean.
|
2003
|
|
Aspaldian aizkolariak plazan lanean ari direla goiko jarlekuetan kokatuz gero txapela hainbat eta ile zuri dezente ikus daiteke. Ez da seinale ederra etorkizun oparoa izan nahi
|
duen
gure kulturaren parte den kirolarentzat. Hil kanpaiak jo du.
|
|
Badago sentsazioa horrelakoetan aurrera egiten ohi dela, produkzio betean jartzen dela jendea, eta halako saltoa emateko balio izaten ohi duela inarrosaldiak. Uste
|
dut
gure kultur mundu txikiak ere edan duela aurtengo gertaeretatik. Entzun dira mezuak.
|
2004
|
|
Irudi horietako bat, eta nagusietakoa, esan dezakegu, etxea da, poetaren sortetxea. Euskal etxeak pisu sinboliko handia
|
du
gure kulturan eta horren isla dugu aztergai ditugun olerkiotan. Nostalgia transmititzen diguten irudiak dira, poetak gaztetatik etxea utzi eta urrutira joan behar izan baitu, etxea eta etxekoak atzean utziz," etxetik urrun hiri handietarat".
|
2007
|
|
Nire ustez, ez. Eta kulturak esparru itxi eta estankoen antzera ikustenditugunez arazoak
|
ditugu
gure kultur bizi nahasi eta nahasgarria ulertzeko etamolde bereizgarrietan kokatzeko. Hori dela eta, hainbat erritual asmatu dugu: identitate nahasia arazteko, kultur jarduera zikinduak garbitzeko...
|
2008
|
|
Ikusteko dago bere horretan noiz arte iraungo duen egutegigintzak, baina bizi izandako historiak merezi
|
du
gure kultur oroimenean dagokion lekua.
|
2009
|
|
Bai, esaten ahal da frantziar Estatuan rapa lehenago sartu zela espainiar Estatuan baino... baina ez dut uste hori denik inportanteena. Uste
|
dut
gure kulturan izan ditugula beste erreferentzia batzuk, punka, metala... eta orain emeki emeki rap eszena potolotzen ari dela".
|
|
Bere ustez, kultura garaikidearen egoera etsigarria da. Hala ere, ez du nahi gure kultura iraganeko kulturaren batekin erkatu; nahiago
|
du
gure kulturaren emaitzak berorren ideal eta posibilitateekin konparatuz aztertu (Ibid.). Horrela, historikoki dokumentaturiko idealak eta jendearen barne uste sendoak kontuan harturik, kultura garaikideak bizitza onik ez duela ematen iradokitzen digu Borgmannen analisiak.
|
2010
|
|
Benetan uste
|
dut
gure kulturan antiklerikalismoa badagoela. Oinarririk gabeko antiklerikalismoaz ari naiz, noski.
|
2011
|
|
Ez naiz excel taulekin etorri, ez dira datu hutsak hona ekarriko ditudanak; estatistika eta datu ekonomikoetatik landa ere, suma dezakegu gure kulturaren egoera zein den. Negarrak ez du sorkuntzarik egiten ahal, bizi dugun krisi ekonomikoak —eredu neoliberalarenak— ez
|
du
gure kultur sorkuntza astindu; subentzio politikari subordinatutako kulturgintzak ere jakin du bere bidea egiten, lagunduta batzuetan, bakarrik bestetan, albokoarekin auzolanean apika, ezinikusiak gaindituz beharbada. Baina bizirik iraun nahi duen Euskal Herri honetan, kulturgintza adierazpide bizia da, ezelango duda barik.
|
2013
|
|
" Seme alabak ondo hezi nahi baditugu, gainontzekoenak ondo hezten ere lagundu behar dugula uste
|
dugu
gure kulturan. Nik zorte handia izan dut.
|
|
Egoera hori ez sartu gure barruan, hori ez delako gure errua. Erruaren kontzeptua oso barneratua
|
dugu
gure kultura judu kristauan, eta honek askotan immobilismora eramaten gaitu. Aldiz, arduratsua sentitzen bazara, zure inguruan behintzat gauzak egiten ahal dituzu.
|
|
Agian horrek azaltzen du gure pikea, gure aldetik gutxienez. Hala ere, nire ustez ezaugarri komun asko
|
ditugu
gure kulturetan eta oso ederra izango litzateke harreman handiago izatea.
|
2014
|
|
Enetzat, konparazione, Libertimenduan [antzerki molde bat] goizetan, musikariak jiten direlarik, gure arteko solasak eta adiskidantza, plazer hori ere da Libertimendua. Esplikatzen ez diren une horiek parte handia
|
dute
gure kulturarekiko maitasunean. Kultura eta euskara memento horretan bizi dira.
|
|
Sexudimorfismoko aro bat atzean uzten ari gara, 2 zenbakitik haragoko aniztasuna duenbatean sartzeko. Historiako une bat bizi dugu, zeinean ulermen teoriko eta boterepraktiko nahikoa
|
baitugu
gure kulturan lehenengo aldiz galdetzeko: «bi sexu bakarrikegon behar al dira?».
|
2017
|
|
zer dago, bada, Barakaldon guk ikusteko modukorik? Eta pentsatzen dugu haiek gure herrietara etorri eta flipatu egin behar
|
dutela
gure kulturarekin, euskararekin, bizimoduarekin... aber, gure alboko herrietan bizi dira, e. Ez dira euskara ikasi duten japoniarrak, euskal herritarrak dira, geure modu moduan.
|
2018
|
|
Ulermen gaitasuna balioan jartzea. Orain arte uste
|
dut
gure kultura linguistikoa izan dela, hitz egiteko gai ez bada, oraindik ezin dugu elkarrizketarik mantendu. Oso gutxitan jarri gara horretan.
|
|
Tira, eman dezagun zenbakiak premiazkoak
|
ditugula
gure kulturaren zati baten egoerari neurria hartzeko, azaleko erradiografia bat egiteko besterik ez bada.
|
|
Immigrazioak ere, prozesu soziologikoa baita, eragina
|
du
gure kulturan, pixkana pixkana izateko moduak, pentsamoldeak eta jarduteko erak sarrarazten ditu, eta horiek ere moldatu egiten dute gizarte hartzailea. Iruñeko gizartea gaur egun anitzagoa da etnikoki, sozialki eta kulturalki.
|
2020
|
|
Sekulakoa da ikustea zelan ikasten ari diren euskaraz, haien arbasoak euskaldunak zirelako eta euren izaera oso sendo sentitzen dutelako. Sekulako jakin mina
|
dute
gure kultura ulertzeko, eta, horretarako, hizkuntza ulertu nahi dute.
|
2022
|
|
Nola dibertitzen gara gure gizarte honetan? Gure jaiek oraindik ba al
|
dute
gure kulturarekin loturarik. Zalantzarik gabe globalizazioak kultura gutxituak oraindik gehiago gutxitzeko eragina du, eta gurea bezalako kultura zaurgarri batentzat bidean galtzen dugun lehenengo ezaugarri nagusia komunitatearen sentipena da.
|
|
mari neskei edo maritxuei buruzko gustu txarreko umoretik, homosexualitatearen" etiologia" haurtzaroan bilatzen duten ikerketa psikiatriko sofistikatuetara. Interpretazio horrek lotura agerikoak
|
ditu
gure kulturak sexualitatearen misterioari dagokionez orokorrean emantzat jotzen duenarekin: kontrakoek elkar erakartzen dutela.
|
2023
|
|
Sorkuntza maila ederra
|
du
gure kulturak, baina irakurlea galdu dugu. Antzerkian ere, halako zerbait gertatzen ari da?
|
|
Enetzat, konparazione, libertimenduan goizetan, musikariak jiten direlarik, gure arteko solasak eta adiskidantza, plazer hori ere da Libertimendua. Esplikatzen ez diren une horiek parte handia
|
dute
gure kulturarekiko maitasunean. Kultura eta euskara memento horretan bizi dira”.
|