Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 3.974

2023
‎Lege organiko hori Konstituzioarekin bat datorrela esan du Konstituzio Auzitegiak ekainaren 23ko 118/ 2016 emandako epaian; baina, edu berean, adierazpen horren esparrua eta mugak finkatu ditu: " Mugatu ere, batetik, Konstituzio Auzitegiaren bosgarren xedapen gehigarri berriak Konstituzio Auzitegiak egin beharreko kontrolaren objektua mugatu da Batzar Nagusiek emandako foru arauei begira; ez ditu foru arau guztiak kontrolatuko, ezpada foru arau mota zehatz batekoak, hots, izaera fiskalekoak soilik, eta horien artean, Euskadiko Autonomia Estatutuaren 41.2.a) artikuluak aitortutako eskumenak erabilita eman izan diren foru arauak, hau da, euren lurraldean tributu araubidea mantendu, ezarri eta arautzeko foru arauak Estatuko zergen antolaketa orokorra aintzat hartuta (3 ZO)" 2.
‎2 Ildo horretatik, 2017ko azaroaren 14ko Konstituzio Auzitegiaren Autoak (Errek. 3438/ 2017) ezarri duenez, Tributuen Foru Arau Orokorra jurisdikzio konstituzionalaren esparrutik kanpo geratu da, Arau Orokorrak tributu zehatzik arautzen ez duelako. Hala ere, Auzitegiaren erabaki hori eztabaidatsua izan da Auzitegiaren kide batzuk boto partikularra eman baitzuten. antzeko figura, Zerga alorreko Presazko Foru Dekretu Araua izena zuena, baina gero ere erabili zen tributuen arloan uztailaren 12ko 6/ 2005 Foru arauaren 14 artikuluan oinarrituta.
‎Batzuetan, legeak erregelamendura igortzen du prestazioaren oinarrizko osagaien zenbait alde edo xehetasunen zehaztapena, eta aukera hori doktrinak ere onartzen du. Kasu horretan ez da lege erreserbaren printzipiorik hausten, legeak berak argiro zehaztu behar baititu erregelamenduak izan beharreko mugak. Arazoa, ordea, bestelakoa da:
‎Azken buruan, erregelamenduak emateko ahala Gobernuari dagokio, eta ez ministroei banan banan hartuta. Foru lurraldean, ahalmena Foru Aldundiarena da eta ez Ogasun eta Finantzen Foru Diputatuarena.
‎Azken buruan, erregelamenduak emateko ahala Gobernuari dagokio, eta ez ministroei banan banan hartuta. Foru lurraldean, ahalmena Foru Aldundiarena da eta ez Ogasun eta Finantzen Foru Diputatuarena. Nolanahi ere, ministroek eta foru diputatuek barneko arauak eta antolaketa arauak eman ditzakete, bai eta, are garrantzitsua, Foru Dekretu edo Errege Dekretuak jasotako erregelak betetzeko xedapenak ere eman ditzakete, Ministro Aginduen bidez edo Foru Aginduen bidez (Lurralde Historikoen kasuan), Lege batek, Foru Arau batek edota, gertatu ohi denez, lege edo foru arau horiek garatzeko erregelamendu batek hala agintzen duenean.
‎Toki administrazioan, ahalmen arau-emailea toki ordenantzen bitartez gauzatzen da; hala ere, toki korporazioek ahalmen legegilerik ez dutenez, ordenantzek Estatuaren edo, hala denean, autonomia erkidegoen legeetan nahiz foru ogasunen arauetan izan behar dute oinarri edo eskuespena. Lurralde erkidean ordenantza fiskalak arautzen dituen Estatuko Legea martxoaren 5eko 2/ 2004 Legegintzazko Errege Dekretua da, Toki Ogasunak arautzeko Legearen testu bategina onetsi zuela.
‎Tributuen arloan ohitura aplikatu ahal izateko, hiru baldintza bete behar dira: 1) kasuari aplikatzeko moduko legerik ez izatea; 2) ohitura hori moralaren edo ordena publikoaren aurkakoa ez izatea; eta 3) ohitura hori egon badagoela frogatzea. Horrezaz aparte, Tributu zuzenbidean badago ohituraren aplikazioa oztopatzen duen eragozpena:
‎Tributuen arloan ohitura aplikatu ahal izateko, hiru baldintza bete behar dira: 1) kasuari aplikatzeko moduko legerik ez izatea; 2) ohitura hori moralaren edo ordena publikoaren aurkakoa ez izatea; eta 3) ohitura hori egon badagoela frogatzea. Horrezaz aparte, Tributu zuzenbidean badago ohituraren aplikazioa oztopatzen duen eragozpena:
‎Zuzenbidearen gainerako alorretan bezala, Zuzenbidearen printzipio orokorrak aplikatuko dira kasuari buruzko legerik edo ohiturarik ez dagoenean. Halako printzipioek, hots, antolamendu juridikoaren euskarri diren printzipioek, eginkizun hirukoitza betetzen dute:
‎Jurisprudentziak badu bere garrantzia. Izatez, Auzitegi Gorenaren jurisprudentzia ez da Zuzenbidearen iturri, baina antolamendu juridikoaren zatia da, eta batzuetan, berezkoa duen eginkizuna gaindituz, jurisprudentziak antolamendu bera aldaraz dezake. Konstituzio Auzitegiaren jurisprudentziak emaniko interpretazio irizpideak, aldiz, garrantzitsuagoak dira legeen gainetik ezartzen direlako.
‎Agindu interpretatzaileak, ebazpenak, zirkularrak eta aurre kasuak ez dira Zuzenbidearen zinezko iturriak, baina administrazio doktrina osatzen dute. Tributu administrazioak ezarritako administrazio doktrina hori loteslea da Administrazioarentzat soilik, ez ordea, organo judizialentzat ezta tributu betebeharpekoentzat.
‎Agindu interpretatzaileak, ebazpenak, zirkularrak eta aurre kasuak ez dira Zuzenbidearen zinezko iturriak, baina administrazio doktrina osatzen dute. Tributu administrazioak ezarritako administrazio doktrina hori loteslea da Administrazioarentzat soilik, ez ordea, organo judizialentzat ezta tributu betebeharpekoentzat. Hala ere, administratuarentzat interesgarria da oso arauaren zalantzazko interpretazioaren kasuan Administrazioaren irizpidea ezagutu daitekeelako; horiek horrela, betebeharpekoak bere jarrera Administrazioaren irizpidera egokituz gero, lasaitasun apurra izango du bere egintzen ondorioei begira.
‎Beste alde batetik, administrazio aurre kasua (administrazio organoak bere erabakian aplikatutako irizpidea) eta Administrazioaren eginerak ditugu. Horiek ere ez dira Zuzenbidearen iturri, baina oso eragingarriak izan daitezke zergadunaren berme gisa.
‎Administrazio doktrinari dagokion aldetik, Auzitegi ekonomiko administratiboek emandako ebazpenak aipa daitezke, baita Tributuen Zuzendaritza Nagusiari eginiko kontsulten erantzunak ere. Aurrerago esan bezala, horiek guztiak ez dira Zuzenbidearen iturri eta alderdiei begira bakarrik dira lotesleak, hots, betebeharpekoei begira eta Tributu administrazioari begira, ebazpena edo kontsulta ukitzen duen organoari begira, zehatz esateko. Administrazio auzitegi horien ebazpenak nahiz kontsultei emaniko erantzunak, bi biak, aldizka argitaratzen dira guztiok horien berri izan dezagun, Tributu administrazioaren webgunean.
‎Egintza horiek, barruko arauak izanik, Administrazioaren organoentzat izango dira lotesleak eta bertan hierarkiari begira mendeko langileei ezarritako jokabideak arautu daitezke edota arau juridikoaren interpretazioa egin daiteke araua hobeto aplikatzeko. Agindu interpretatzailearekin gertatu bezala, ez dira lotesleak partikularrentzat baina halakoak ezagutzea ezinbestekoa da. Agindu interpretatzaileekin gertatu aldera, zirkularrak eta jarraibideak lotesleak dira hierarkiari begira mendeko organoentzat eta ez Ogasun Ministerioko edo Foru Ogasun Saileko organo guztientzat.
‎Agindu interpretatzailearekin gertatu bezala, ez dira lotesleak partikularrentzat baina halakoak ezagutzea ezinbestekoa da. Agindu interpretatzaileekin gertatu aldera, zirkularrak eta jarraibideak lotesleak dira hierarkiari begira mendeko organoentzat eta ez Ogasun Ministerioko edo Foru Ogasun Saileko organo guztientzat. Adibidez, Bizkaiko Foru Aldundiaren Ogasun eta Finantzen Sailak jarraibideak erabili ohi ditu, Ogasuneko Zuzendari Nagusiak emanda.
‎Horrela, tributu sistema antolatzeko printzipioak dira tributuak ordaindu behar dituzten pertsonen ekonomia ahalbidea, eta orokortasuna, berdintasuna, progresibitatea, konfiskaezintasuna, 3 Ogasuneko Zuzendaritzaren bidez, Arabako Foru Aldundiak ere, urtero Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zergaren kanpaina hasi aurretik antzeko jarraibideak argitaratzen ditu. Gipuzkoak, bere aldetik, ez du halako tresnarik erabili. Horien lekuan, agindu interpretatzaileak eman ditu Foru agindu formarekin, esaterako, apirilaren 28ko 179/ 2023 Foru agindua, eratorritako ondare izaeraren erregela interpretatzeko irizpideak onetsiz, subholding egituretan Sozietateen gaineko Zergan eta Ondarearen gaineko Zergan aplikatzeko.
‎Horrekin batera, EKren 31.1 artikuluak xedatu du guztiok lagundu behar dugula gastu publikoei aurre egiten, bakoitzak bere ekonomia ahalbidearen arabera, eta progresibitate eta berdintasunaren printzipioak oinarri dituen tributu sistema zuzenaren bitartez; sistema hori ez da inoiz konfiskagarria izango. Eta 31 artikulu horrek 3 atalean jarraitzen duenez, izaera publikoko prestazio pertsonalak edo ondare prestazioak legearen arabera, ez bestela, ezarri ahal izango dira.
‎Horrekin batera, EKren 31.1 artikuluak xedatu du guztiok lagundu behar dugula gastu publikoei aurre egiten, bakoitzak bere ekonomia ahalbidearen arabera, eta progresibitate eta berdintasunaren printzipioak oinarri dituen tributu sistema zuzenaren bitartez; sistema hori ez da inoiz konfiskagarria izango. Eta 31 artikulu horrek 3 atalean jarraitzen duenez, izaera publikoko prestazio pertsonalak edo ondare prestazioak legearen arabera, ez bestela, ezarri ahal izango dira.
‎Horrela, tributuak bat datoz ekonomia ahalbidearen printzipioarekin, tributuengatik ordaindu beharrekoa betebeharpekoaren ondare, errenta edo gastuen arabera ezartzen bada. Aitzitik, ordaintze kuota zehazten denean adin, sexu, erlijio edo egoera zibilaren ariora, tributua Konstituzioaren aurkakoa izango da, ekonomia ahalbiderik erakusten ez duen inguruabarraren gainean eratu baita. Laburbilduz, tributuak ezartzean legegileak ekonomia ahalbidea azalarazten duen inguruabarra hartu behar du kontuan (errenta edo diru sarreren bat jasotzea, ondarea edukitzea, ondasunak eskuratzea...), eta tributu betebeharpeko bakoitzaren tributu zama ahalbide horren arabera moldatu behar du.
‎Laburbilduz, tributuak ezartzean legegileak ekonomia ahalbidea azalarazten duen inguruabarra hartu behar du kontuan (errenta edo diru sarreren bat jasotzea, ondarea edukitzea, ondasunak eskuratzea...), eta tributu betebeharpeko bakoitzaren tributu zama ahalbide horren arabera moldatu behar du. Horiek horrela, Konstituzio Auzitegiak Hiri Lurren Balio gehikuntzaren gaineko Zerga Konstituzioaren aurkakoa dela adierazi zuen, ekonomia ahalbiderik ez zegoenean ere zerga kobratzen zelako (26/ 2017, 37/ 2017 eta 59/ 2017 KAE), eta gero berriro adierazi zuen Konstituzioaren aurkakoa zela tributu zorra zehazteko sistema ez zetorrelako bat zergadunaren benetako ekonomia ahalbidearekin (182/ 2021 KAE).
‎Laburbilduz, tributuak ezartzean legegileak ekonomia ahalbidea azalarazten duen inguruabarra hartu behar du kontuan (errenta edo diru sarreren bat jasotzea, ondarea edukitzea, ondasunak eskuratzea...), eta tributu betebeharpeko bakoitzaren tributu zama ahalbide horren arabera moldatu behar du. Horiek horrela, Konstituzio Auzitegiak Hiri Lurren Balio gehikuntzaren gaineko Zerga Konstituzioaren aurkakoa dela adierazi zuen, ekonomia ahalbiderik ez zegoenean ere zerga kobratzen zelako (26/ 2017, 37/ 2017 eta 59/ 2017 KAE), eta gero berriro adierazi zuen Konstituzioaren aurkakoa zela tributu zorra zehazteko sistema ez zetorrelako bat zergadunaren benetako ekonomia ahalbidearekin (182/ 2021 KAE).
‎1) Tributuez landa, badira Administrazio publikoen beste finantza iturri batzuk. Ekonomia ahalbidearen printzipioa tributuei bakarrik aplikatuko zaie, eta ez beste diru sarrerei ezta izaera publikoko gainerako ondare prestazioei ere.
‎Azkeneko biak ahalbide printzipioaren araberakoak baino gehiago, baliokidetasun printzipioaren araberakoak dira. Badirudi ekonomia ahalbidearen printzipioa bakarrik zergei aplikatzen zaiela, baina horrek ez du esan nahi tasak eta kontribuzio bereziak Konstituzioaren aurkakoak direnik. Esanahi horretan, baliokidetasun printzipioan oinarritutako tributu batzuk zerbitzu publikoaren kostea estaltzeko bestekoak dira; horiei zerbitzu zatigarri deritze.
‎3) Ahalbide printzipioak desbideraketak izan ditzake ez baita printzipio absolutua, baina norabide bakarreko desbideraketak izan daitezke, hain zuzen, ahalbidea duenak berari dagokiona baino gutxiago ordaintzea (salbuespen eta hobariak). Kasu horietan, tributua helburu estrafiskalak lortzeko erabiltzen da eta, tributu hori bidezkoa izan dadin, Konstituzioarekin bat etorri behar da gainerako aldeetan.
‎Kasu horietan, tributua helburu estrafiskalak lortzeko erabiltzen da eta, tributu hori bidezkoa izan dadin, Konstituzioarekin bat etorri behar da gainerako aldeetan. Alderantzizko desbideraketa, ordea, ez da onartzen, alegia, ezin daiteke zergaduna behartu berari dagokiona baino gehiago ordaintzera, azken finean hori konfiskazioa izango litzatekeelako.
‎4) Ekonomia ahalbideak mugatzen du baliokidetasun printzipioaren aplikazioa. Oinarrizko zerbitzuak erabiltzeko tasak ordaindu behar badira, ezin daitezke oinarrizko zerbitzuaren erabilera horretatik kanpo gelditu tasa ordaintzeko ekonomia ahalbiderik ez duten subjektuak.
‎5) Ekonomia ahalbidearen printzipioa tributu sistema osoan eta, oro har, sistema horretako erakunde bakoitzean aplikatzen da. Edozein kasutan, printzipio hori ez da derrigor agertu behar zerga egitatean. Horra hor BEZaren kasua:
‎guztiok ordaindu behar ditugu zergak, baina bakoitzak ahal duen neurrian, hots, subjektu pasiboaren ekonomia ahalbidea kontuan hartuta. " Guztiok" adierazmolde horretara Estatuko eta atzerriko zergadunak biltzen dira, zergadun horiek pertsona fisiko zein juridikoak izan, egoiliarrak izan ala ez .
‎Orokortasun printzipioa ez da absolutua, hau da, beste printzipio edo interes batzuek lehentasuna izan dezakete horren gain. Esan dugunez, ekonomia ahalbidearen printzipioa eta berdintasun printzipioa dira horietako batzuk.
‎Bestela, onura fiskalak edo salbuespenak orokortasun printzipioaren aurkakoak izango lirateke, eta horrenbestez, Konstituzioaren aurkakoak. Salbuespena dago zenbait kasutan legearen aginduz tributu betebeharra ordaindu ordez ez da zergarik ordainduko kasu horietan (salbuespen objektiboa) edo pertsona horien kasuan (salbuespen subjektiboa). Beste horrenbeste esan daiteke kenkari eta gainerako onura fiskalen kasuan.
‎Tributuen arloaz denaz bezainbatean, 31 artikuluak jaso du printzipio hori: " Guztiek gastu publikoei aurre egiten lagunduko dute, bakoitzak bere ekonomia ahalbidearen arabera; horretarako, zerga sistema zuzena ezarriko da, berdintasuneta progresibitate printzipioetan oinarriturik; sistema hori ez da inoiz konfiskagarri izango".
‎Zenbait autorek, ordea, berdintasun printzipioa sustapen jarduerarekin lotu dute, eta ez ekonomia ahalbidearen printzipioarekin. Horren inguruan esan daiteke sustapen jarduerak gauzatzean hainbat subjektuk ez dutela tributu kuotarik ordaintzen, baina ez berdintasun printzipioa aplikatzeagatik, ezpada bestelako printzipio batzuen ondorioz.
‎Zenbait autorek, ordea, berdintasun printzipioa sustapen jarduerarekin lotu dute, eta ez ekonomia ahalbidearen printzipioarekin. Horren inguruan esan daiteke sustapen jarduerak gauzatzean hainbat subjektuk ez dutela tributu kuotarik ordaintzen, baina ez berdintasun printzipioa aplikatzeagatik, ezpada bestelako printzipio batzuen ondorioz. Jarraian ikusiko dugunez, Konstituzio Auzitegiak ildo horri ekin dio (alegia, berdintasun printzipioaren eta ekonomia ahalbidearen arteko loturari), eta, zenbait kasutan, bereizketa bidezkotzat jo izan du.
‎Zenbait autorek, ordea, berdintasun printzipioa sustapen jarduerarekin lotu dute, eta ez ekonomia ahalbidearen printzipioarekin. Horren inguruan esan daiteke sustapen jarduerak gauzatzean hainbat subjektuk ez dutela tributu kuotarik ordaintzen, baina ez berdintasun printzipioa aplikatzeagatik, ezpada bestelako printzipio batzuen ondorioz. Jarraian ikusiko dugunez, Konstituzio Auzitegiak ildo horri ekin dio (alegia, berdintasun printzipioaren eta ekonomia ahalbidearen arteko loturari), eta, zenbait kasutan, bereizketa bidezkotzat jo izan du.
‎Baina, horrez landara, berdintasunaren eskakizuna tributu bakoitzean ere aplikatu behar da. Tributu batek ezin du arrazoirik gabeko edo debekaturiko bereizkeriarik egin, alegia, tributuaren egiturarekin bat ez datorren bereizkeriarik. Tratamendu desberdina irizpide objektibo eta arrazoizkoetan oinarrituz gero, berdintasun printzipioarekin bat dator hiru baldintza betez gero:
‎2) Bereizkeria edo desberdintasun oro ez da Konstituzioaren aurkakoa izango, ezpada justifikazio objektibo eta arrazoirik gabekoak.
‎Zernahi gisaz, berdintasun printzipioa ez da erabatekoa, erlatiboa baizik. Orokortasun printzipioarekin gertatu bezala, berriro ere, zenbait oinarri aurki ditzakegu Konstituzioan, pertsona jakin batzuei dagozkienez bereizketa egiteko (esaterako, tributuak erabiltzen direnean ekonomia, kulturedo osasun politika gauzatzeko, alegia, helburu estrafiskalak betetzeko).
‎Konstituzioaren 1, 14 eta 31 artikuluetan ez ezik, berdintasun printzipioa 139.1 artikuluan ere aipatzen da. Horren arabera, espainiar guztiek eskubide eta betebehar berberak izan behar dituzte Estatuko lurraldeko edozein tokitan.
‎Manu horrek benetako esangura ematen dio tributuen arloko berdintasun printzipioari, baina interpretazio arazoak ekar ditzake: artikulu horrek ez du esan nahi ekonomia ahalbide bera duten subjektuek tributu kuota berbera ordaindu behar dutenik lurralde osoan. Hori lurralde erakundeen autonomiaren aurka jotzea izango litzateke, eta Konstituzioaren printzipio batek ezin dezake beste bat urratu.
‎Edonola ere, ez dago progresibitate hori adierazten duen tarifa bakarra. PFEZren legeetan, esaterako, tarifa progresibo bat ezarri da lurralde erkideko autonomia erkidego bakoitzean, eta tarifa hori ere ez dator bat Euskadirenarekin edo Nafarroarenarekin.
‎Edonola ere, ez dago progresibitate hori adierazten duen tarifa bakarra. PFEZren legeetan, esaterako, tarifa progresibo bat ezarri da lurralde erkideko autonomia erkidego bakoitzean, eta tarifa hori ere ez dator bat Euskadirenarekin edo Nafarroarenarekin. Baina guzti guztiek betetzen dute Konstituzioaren progresibitate printzipioa.
‎Lege horien izaera juridikoari dagokionez, ituna zein hitzarmena lege arruntak ez ezik, itundutako legeak ere badira, hots, lege horiek aldatzeko, prozedura berezia behar da. Ildo bertsutik, alderdi guztien adostasuna behar beharrezkoa da Ituna edo Hitzarmena eraldatzeko, hau da, alderdietarik batek ezin ditu bere kabuz legeok aldarazi.
‎Bestalde ere, eta arauen arteko hierarkiari begira, ezin esan daiteke Ekonomia Ituna edo Nafarroako Ekonomia Hitzarmena Estatuko legeen gainetik edo azpitik daudenik; arean bere, Estatuaren eta autonomia erkidegoen legeen artean ez dago hierarkia harremanik, eskumen harremanak baizik.
‎Jakina denez, lege organikoaren bitartez arautu behar dira oinarrizko eskubide eta askatasun publikoen garapena, autonomia estatutuak eta hauteskunde araubide orokorra (EKren 81.1 artikulua). Tributuak ez direnez aipatzen artikulu horretan, horiek lege arrunten bidez arautu behar dira. Nolanahi den ere, EKren 81.1 artikuluko klausula orokorrera bildutako lege organikoek zeharkako eragina izan dezakete tributuen alorrean (esate baterako, autonomia estatutuek tributuei buruzko aipamenak jaso ditzakete, baita Ogasun publikoaren kontrako delituak edo kontrabando delitua arautzen dituzten zigor legeek ere).
‎Lege dekretu deritzonaren bitartez ere, Gobernuak lege lerruneko arauak eman ditzake, baina ez Parlamentuak eginiko eskuordetzan oinarrituta, ezpada benetako larrialdiaren edo presazko beharrizanaren ondorioz (EKren 86.1 artikulua). Beste alde batetik, bada Lege dekretuaren bitartez arautu ezin daitekeen gairik.
‎Bestela esateko, Lege dekretuak banan banan aztertu behar dira, bertan ezarritako neurriek zergak ordaintzeko eginbeharrean duten eragina modu orokorrean aztertzeko: unean uneko aldaketak dakartzaten neurriak (alegia, norainoko mugatua izanik, subjektu ukituen tributu zama osoa modu esanguratsuan aldatzen ez duten neurriak) Konstituzioaren araberakoak dira; gainerako guztiak, ordea, ez.
‎Bestela esateko, Lege dekretuak banan banan aztertu behar dira, bertan ezarritako neurriek zergak ordaintzeko eginbeharrean duten eragina modu orokorrean aztertzeko: unean uneko aldaketak dakartzaten neurriak (alegia, norainoko mugatua izanik, subjektu ukituen tributu zama osoa modu esanguratsuan aldatzen ez duten neurriak) Konstituzioaren araberakoak dira; gainerako guztiak, ordea, ez .
‎Aldaketa hori irailaren 30eko 2/ 2016 Errege Lege dekretuak egin zuen, eta, Auzitegiaren aburuz, tributu zama zehazterakoan, gastu publikoei aurre egiteko tributuak ordaintzeko beharraren oinarrizko edukia nabarmen eragiten zuen. Kontrara, martxoaren 9ko 17/ 2023 epaiak dioenez, lege dekretua konstituzioarekin bat dator Balio Gehikuntzaren gaineko Zerga arautu duenean, udal zerga hori ez delako tributu sistemaren oinarrizko zutabea tributu betebeharpekoen egoera ez baita funtsean aldatzen.
‎Aldaketa hori irailaren 30eko 2/ 2016 Errege Lege dekretuak egin zuen, eta, Auzitegiaren aburuz, tributu zama zehazterakoan, gastu publikoei aurre egiteko tributuak ordaintzeko beharraren oinarrizko edukia nabarmen eragiten zuen. Kontrara, martxoaren 9ko 17/ 2023 epaiak dioenez, lege dekretua konstituzioarekin bat dator Balio Gehikuntzaren gaineko Zerga arautu duenean, udal zerga hori ez delako tributu sistemaren oinarrizko zutabea tributu betebeharpekoen egoera ez baita funtsean aldatzen.
‎Lurralde Historiko bakoitzaren batzar nagusiek onetsi behar dituzte foru arauak, baina Espainiako antolamendu juridikoan, arauok ez dute lege lerrunik. Halako arauen izaerari buruzko autua korapilatsua da:
‎alde batetik, batzar nagusiek onetsi behar dituzte arauok eta, dakigunez, batzar nagusiak herriaren subiranotasunaren ordezkariak dira; hortaz, Parlamentuak legeak onetsi behar dituen bezala, batzar nagusiek foru arauak onesten dituzte. Horiek horrela, tributuak arautzen dituzten arauak ez dira Eusko Legebiltzarreko legeak, ezpada Arabako, Bizkaiko eta Gipuzkoako batzar nagusiek emandako arauak. Gaiaren edo materiaren aldetik, ostera, foru arauak Estatuko legeen eginkizuna betetzen dutela baiezta daiteke.
‎Konfiskaezintasun printzipoak balio ideologikoa edo politikoa du, balio juridikoaren gainetik. PALAO TABOADAk eta beste autore batzuek esan dutenez, printzipio hori berdin aplikatu litzateke Konstituzioaren 31 artikuluan egongo ez balitz ere, baldin eta legeak ezarritako tributuak ondore konfiskagarriak sortuko balitu edo jabetzarako eskubidea ezabatuko balu, kasu horietan 33 artikuluaren aurkakoa izango bailitzateke. (Ikusi, edu berean, urriaren 4ko 150/ 1990 Konstituzio Auzitegiaren Epaia4).
‎Edozein kasutan ere, zergak ondore konfiskagarriak dituen ala ez aztertzeko, ikusi behar da kasuan kasuko subjektuak duen ekonomia ahalbidea; bestela esanik, zergak ezin dio pertsona bati kendu horrek bizitzeko behar duen gutxienekoa (%50eko karga tasa konfiskagarria izan zitekeen lanbideen arteko gutxieneko alokairua kobratzen duenarentzat, baina ez errenta altua duen pertsonarentzat5). Horren harira, lurralde erkideko PFEZren arauketa bizitzeko behar den gutxienekoa ezarri da; horren arabera, zergak ordaintzeko betebeharretik at geratu dira, gizakiak bere beharrizanik funtsezkoenak asetzeko behar dituen ondasun eta errentak.
‎Edozein kasutan ere, zergak ondore konfiskagarriak dituen ala ez aztertzeko, ikusi behar da kasuan kasuko subjektuak duen ekonomia ahalbidea; bestela esanik, zergak ezin dio pertsona bati kendu horrek bizitzeko behar duen gutxienekoa (%50eko karga tasa konfiskagarria izan zitekeen lanbideen arteko gutxieneko alokairua kobratzen duenarentzat, baina ez errenta altua duen pertsonarentzat5). Horren harira, lurralde erkideko PFEZren arauketa bizitzeko behar den gutxienekoa ezarri da; horren arabera, zergak ordaintzeko betebeharretik at geratu dira, gizakiak bere beharrizanik funtsezkoenak asetzeko behar dituen ondasun eta errentak.
‎Hortaz, konfiskaezintasuna kasuan kasuan aztertu behar da. Gerta daiteke zergak banan banan ikusita konfiskagarriak ez izatea, baina guztien artean sistema konfiskatzailea eratzea. Halaber, kontuan hartu behar da zerga aldizkakoa edo iraunkorra den.
‎"(...) Orain, esaldi horri honakoa gehituko diogu: konfiskatzearen debekuak dakar zentzuzko beste eskakizun bat sortzea, zergak ordaintzeko aitzakiarekin zergapetzeko aberastasuna ez agortzeko behartzen duelako, hori baita zergapetzearen oinarria edo funtsa. Horiek horrela, zergapetzearen gehieneko muga, Konstituzioak ezarritako muga behintzat, zergapetzearen ondorio konfiskagarria debekatzea da".
‎6 Horiek horrela, urriaren 31ko 126/ 2019 epaian Konstituzio Auzitegiak adierazi duenez, Hiri lurreko Balio Gehikuntzaren gaineko Zergaren tributu kuotak lurra eskualdatzean benetan lortutako irabazia gainditzen badu, zerga hori bidegabea da ekonomia ahalbidearen eta konfiskaezintasunaren printzipioen aurkakoa delako, hots, ez dagoen errenta baten gainean ezartzen delako. Bi printzipio horiek, hurrenez hurren, tributuaren legitimazio eta muga bezala jardun behar dute edozein kasutan.
‎lege erreserbaren edo legezkotasunaren printzipioa. Legezkotasun printzipioaren aginduz, izaera publikoko prestazio pertsonalak edo ondare prestazioak legearen arabera, ez bestela, ezarri ahal izango dira. Ildo horretatik, EKren 133 artikuluko 1 atalak ezarri duenez, Estatuari dagokio tributuak ezartzeko jatorrizko ahala, eta hori lege bidez egingo du.
‎Subiranotasunaren adierazpenik argienetarikoa zergak ezartzea da, eta tributuen arloan dagoen lege erreserbaren printzipioa, berriz, demokrazia printzipioaren ondorio da. Legeak sortu edo ezarri ez duen tributua ez da zilegia, ez da zuzena. Hortaz, lege erreserba ez errespetatzea ez da forma kontua bakarrik, legitimazioaren edo zuzentasunaren arazoa ere bada.
‎Subiranotasunaren adierazpenik argienetarikoa zergak ezartzea da, eta tributuen arloan dagoen lege erreserbaren printzipioa, berriz, demokrazia printzipioaren ondorio da. Legeak sortu edo ezarri ez duen tributua ez da zilegia, ez da zuzena. Hortaz, lege erreserba ez errespetatzea ez da forma kontua bakarrik, legitimazioaren edo zuzentasunaren arazoa ere bada.
‎Subiranotasunaren adierazpenik argienetarikoa zergak ezartzea da, eta tributuen arloan dagoen lege erreserbaren printzipioa, berriz, demokrazia printzipioaren ondorio da. Legeak sortu edo ezarri ez duen tributua ez da zilegia, ez da zuzena. Hortaz, lege erreserba ez errespetatzea ez da forma kontua bakarrik, legitimazioaren edo zuzentasunaren arazoa ere bada.
‎Legeak sortu edo ezarri ez duen tributua ez da zilegia, ez da zuzena. Hortaz, lege erreserba ez errespetatzea ez da forma kontua bakarrik, legitimazioaren edo zuzentasunaren arazoa ere bada. Bestalde ere, lege erreserbaren printzipioak segurtasun juridikoa bermatzen du, zergadunak zehatz jakin dezakeelako bere betebeharraren norainokoa.
‎Legeak sortu edo ezarri ez duen tributua ez da zilegia, ez da zuzena. Hortaz, lege erreserba ez errespetatzea ez da forma kontua bakarrik, legitimazioaren edo zuzentasunaren arazoa ere bada. Bestalde ere, lege erreserbaren printzipioak segurtasun juridikoa bermatzen du, zergadunak zehatz jakin dezakeelako bere betebeharraren norainokoa.
‎Konstituzioak 87.3 artikuluan beren beregi baztertu du tributu legeak herriaren ekimenez aldatzeko aukera. Artikulu horrek dionez," Herri ekimena ez da bidezkoa izango, lege organikoei dagozkien gaietan, zerga kontuetan edo nazioartekoetan, ezta grazia pribilegioari buruzkoetan ere". Bestalde, aurrekontuetako legeen bidez uki daitezke tributuak, baina lege horien edukia mugatuta dago 134.7 artikuluan.
‎Halakoak alda ditzake, ordea, tributuaren lege substantiboak horixe onartzen duenean". Egungo egunean, dena den, aurrekontu legeek ez dituzte aldatzen lan, gizarte, administrazionahiz tributu arauak; horretarako laguntza lege deritzenak erabili izan dira. Lege horiek urtero onetsi izan dira aurrekontuekin batera eta bertan jaso dira esparru horietako aldaketa guztiak.
‎Lege horiek urtero onetsi izan dira aurrekontuekin batera eta bertan jaso dira esparru horietako aldaketa guztiak. Dena den, 2004tik aurrera Gobernu zentralak ez ditu erabili, bai ostera autonomia erkidegoetako gobernuek.
‎Edonola ere, TFAOek (eta TLOk) ez dute benetako lege erreserbarik ezarri, erreserba inpropioa baizik: egin eginean ere, benetako lege erreserbak mugatzen du bai ahalmen erregelamendu emailea, bai eta ahalmen legegilea ere; TFAOek (eta TLOk), berriz, legearen nagusitasuna besterik ez dute ezartzen ahalmen erregelamendu emaileari begira.
‎Zerga egitatea, beraz, arauak finkatutako egitezko kasua zen, eta, berori burutzean, tributu betebeharra sortzen zen. Ildo horretatik, likidazio egintzak ondorio berriak zekartzan aurreko egoera juridikoari begira, baina ondorio horiek zerga egitatetik sortutako betebeharra eskatzeko moduko betebehar bihurtzen dute, alegia, likidazio egintzak izaera adierazlea baino ez dauka.
‎Egun, ordea, beste ikusmolde batetik begiratzen diogu tributuari eta, dagoeneko, zerga egitatea ez da tributuaren ardatza. Izan ere, zerga egitateaz aparte izaera ekonomikoko betebeharrak sor daitezke, eta, ikuspuntu berriaren ariora, tributuaren barne eskubideak ez ezik, eginbeharrak eta ahalmenak ere sartzen dira.
‎Egun, ordea, beste ikusmolde batetik begiratzen diogu tributuari eta, dagoeneko, zerga egitatea ez da tributuaren ardatza. Izan ere, zerga egitateaz aparte izaera ekonomikoko betebeharrak sor daitezke, eta, ikuspuntu berriaren ariora, tributuaren barne eskubideak ez ezik, eginbeharrak eta ahalmenak ere sartzen dira. Azken urteotan, bada, tributuaren ordainketa aurreratzeko tresna berriak sortu dira, atxikipenak eta zatikako ordainketak batik bat, eta, horren ondorioz, zerga egitatea ez da tributuaren egituraren ardatza.
‎Izan ere, zerga egitateaz aparte izaera ekonomikoko betebeharrak sor daitezke, eta, ikuspuntu berriaren ariora, tributuaren barne eskubideak ez ezik, eginbeharrak eta ahalmenak ere sartzen dira. Azken urteotan, bada, tributuaren ordainketa aurreratzeko tresna berriak sortu dira, atxikipenak eta zatikako ordainketak batik bat, eta, horren ondorioz, zerga egitatea ez da tributuaren egituraren ardatza. Hau da, ondare prestazio guztiak ez dira zerga egitatea gauzatzeagatik sortzen, ezpada prestazio horiek egitezko beste kasu batzuk gauzatzeagatik sor daitezke.
‎Azken urteotan, bada, tributuaren ordainketa aurreratzeko tresna berriak sortu dira, atxikipenak eta zatikako ordainketak batik bat, eta, horren ondorioz, zerga egitatea ez da tributuaren egituraren ardatza. Hau da, ondare prestazio guztiak ez dira zerga egitatea gauzatzeagatik sortzen, ezpada prestazio horiek egitezko beste kasu batzuk gauzatzeagatik sor daitezke.
‎Tributua da legean oinarritutako betebehar edo eginbeharra, azken horrek ordaintze ahalbidearen printzipioa errespetatu behar duela; hortik, ordea, ezin ondoriozta daiteke ekonomia ahalbidea zerga egitatearen karia denik. Argiago esateko, zerga egitatea gauzatzeak ez du tributu betebeharra sortzen, baina gauzatze horrek Administrazioak tributu prestazioa eskuratzea justifikatzen du, sarrera edo eskuratze hori lortzeko erabili behar diren prozedurak gorabehera. Egin eginean ere, sarrera hori lor daiteke osorik ala zati batezzerga egitatea gauzatzeaz batera, geroago (likidazio egintza burutu ostean), edota aurretiaz (PFEZn bezala, atxikipen eta zatikako ordainketak direla bide).
‎Zerga egitateak beti du izaera juridikoa, ez ekonomikoa. Zerga egitatea arauaren emaitza baino ez da; horrek esan nahi du egitate zehatz bat zerga egitate bihurtzen dela arau juridiko tributarioaren egitezko kasua denean, hots, tipifikatzen denean.
‎Zerga egitateak beti du izaera juridikoa, ez ekonomikoa. Zerga egitatea arauaren emaitza baino ez da; horrek esan nahi du egitate zehatz bat zerga egitate bihurtzen dela arau juridiko tributarioaren egitezko kasua denean, hots, tipifikatzen denean. Bestelako gauza da legegileak zerga egitate bihurtzen duen egitezko kasua errealitate ekonomikoa izatea (adib., diru sarrera bat), edo aurretiaz juridikoa den egitatea izatea (esaterako, egintza edo negozio juridikoa).
‎Bestelako gauza da legegileak zerga egitate bihurtzen duen egitezko kasua errealitate ekonomikoa izatea (adib., diru sarrera bat), edo aurretiaz juridikoa den egitatea izatea (esaterako, egintza edo negozio juridikoa). Dena den, arreta jarri behar da tributu legeak ematen duen definizioan, eta ez errealitateko egitatean (hots, lege definizioaren euskarri edo oinarri materiala den horretan). Ulerbidez, errenta errealitatea ekonomikoa da, baina PFEZk errentari buruz diharduenean ez du beti errealitate hori aipatzen.
‎Dena den, arreta jarri behar da tributu legeak ematen duen definizioan, eta ez errealitateko egitatean (hots, lege definizioaren euskarri edo oinarri materiala den horretan). Ulerbidez, errenta errealitatea ekonomikoa da, baina PFEZk errentari buruz diharduenean ez du beti errealitate hori aipatzen. Hartara, ikuspegi ekonomikotik errentarik ez dagoenean ere, zerga horren ondorioetarako bada errentarik:
‎Ulerbidez, errenta errealitatea ekonomikoa da, baina PFEZk errentari buruz diharduenean ez du beti errealitate hori aipatzen. Hartara, ikuspegi ekonomikotik errentarik ez dagoenean ere, zerga horren ondorioetarako bada errentarik: ondasun higiezinaren titularra izateagatik, errenta bat egozten zaio zergadunari, errenta hori inoiz kobratu ez arren.
‎Hartara, ikuspegi ekonomikotik errentarik ez dagoenean ere, zerga horren ondorioetarako bada errentarik: ondasun higiezinaren titularra izateagatik, errenta bat egozten zaio zergadunari, errenta hori inoiz kobratu ez arren.
‎Zerga egitatea, aldiz, arauaren emaitza da, eta bertan definitzen den egitate, egintza edo eragiketak tributuaren osagai objektiboa eratzen du. Objektuaren eta zerga egitatearen arteko bereizketa ez da alperrekoa. Gehienetan, zerga egitateak tributuaren objektua barneratzen du, baina batzuetan bien arteko lotura ez da horren garbia.
‎Objektuaren eta zerga egitatearen arteko bereizketa ez da alperrekoa. Gehienetan, zerga egitateak tributuaren objektua barneratzen du, baina batzuetan bien arteko lotura ez da horren garbia. Horrela gertatzen da kontsumoa kargatzen duten zerga batzuekin.
‎Horrez landa, tributu sistemak tributu bat baino gehiago ezar dezake objektu beraren gain. Halakoetan, zergapetze bikoitza gerta ez dadin, nahitaezkoa da zerga egitateak berdinak ez izatea kasu bietan, tributuen objektu berbera izan arren. Horixe bera ulertu zuen Konstituzio Auzitegiak martxoaren 26ko 37/ 1987 epaian, Andaluzian Gutxi Erabilitako Lurren gaineko Zerga aztertu zuenean.
‎Horrez landa, tributu sistemak tributu bat baino gehiago ezar dezake objektu beraren gain. Halakoetan, zergapetze bikoitza gerta ez dadin, nahitaezkoa da zerga egitateak berdinak ez izatea kasu bietan, tributuen objektu berbera izan arren. Horixe bera ulertu zuen Konstituzio Auzitegiak martxoaren 26ko 37/ 1987 epaian, Andaluzian Gutxi Erabilitako Lurren gaineko Zerga aztertu zuenean.
‎Ildo beretik jo dute Auzitegiaren epai horrek eta beste batzuk, urtarrilaren 17ko 4/ 2019 epaia kasu, Kataluniako Etxebizitza hutsen gaineko Zergari buruzkoa. Auzitegiak aztertu du ea zerga hori bateragarria den ala ez Ondasun Higiezinen gaineko Zergarekin. Bi zerga horien zerga egitatea ezberdina denez Kataluniako zerga Konstituzioarekin bat dator.
‎Bi zerga horien zerga egitatea ezberdina denez Kataluniako zerga Konstituzioarekin bat dator. Ondorio horretara heltzeko, ez da nahikoa zerga egitatea hutsa aztertzearekin, zerga egitatearen beste alderdi batzuk ere aztertu behar dira, hala nola, zergapetik kanpoko kasuak, subjektu pasiboa edota osagai kuantitatiboak, baita helburu estrafiskalak zerga biltzeko helburuarekin batera izatea ere maila handiagoan ala txikiagoan. Horiek horrela, Kataluniako zergan eta Ondasun Higiezinen gaineko Zergan kargapeko aberastasuna eta gai ezargarria bera bada ere, bi zerga egitate ezberdinak dira Kataluniako zergan helburu estrafiskal bezala jabetzaren gizarte eginkizuna nagusitzen delako, eta toki zergan, ostera, dirua biltzeko helburua nagusi delako.
‎Zerga egitateak garrantzi handia du, tributuak identifikatu edo egituratzeko. Tributuen arteko ezberdintasuna ez datza tributuek kargatzen duten ekonomia ahalbidean, ezpada tributuen arau ezberdinek ezarritako egitezko kasuan. Hori dela medio, tributuak ezberdinak izango dira, euren zerga egitatearen alorren bat ezberdina den heinean, nahiz eta gainerakoak berdin berdinak izan.
‎Egin eginean ere, egitezko gainerako kasuetatik beste betebehar edo eskubide batzuk sor daitezke, baita Ogasun publikoari ordainketak egitekoak ere, zerga egitatearekin lotuta edo zerga egitatea kontuan izan gabe. Horregatik, oso garrantzitsua da tributu bakoitzak bere zerga egitatea argiro zehaztea, zerga egitatea gauzatu arte ez dagoelako zergapetzerik, nahiz eta gainerako egitezko kasuak burutu eta partikularren pentsutan beste betebeharrak sortu izan.
‎Eskuarki, egitezko kasutik bertatik atera dezakegu pertsona hori nor den. Beste batzuetan, ordea, zerga egitatea gauzatzean pertsona bat baino gehiago pilatzen dira garrantzi eta eragin berarekin, eta ez da erraza zergaduna nor den zehaztea (berbarako, salerosketa gauzatzean, legeak zehaztu behar du nor den zergaduna, eroslea, saltzailea edo beste edonor).
‎Ezaugarri hori ageri agerian geratzen da zergaren legeak bere irizpide bereziak erabiltzen dituenean osagai subjektiboa zehazteko, Zuzenbide pribatu edota substantiboaren irizpideak bazter utzita. Ulerbidez, PFEZren kasuan, zergadunak etekin batzuk lortzearen ondorioz, zerga ordaindu behar duela ezartzen du lege fiskalak, nahiz eta Zuzenbide pribatuaren ikuspegitik etekin horiek lortu ez ; horrela gertatzen da gardentasun fiskalpeko sozietateen mozkinekin, sozietatearen bazkideen urteko errentari egozten baitzaizkio mozkinak, horiek banatu ala ez.
‎Ezaugarri hori ageri agerian geratzen da zergaren legeak bere irizpide bereziak erabiltzen dituenean osagai subjektiboa zehazteko, Zuzenbide pribatu edota substantiboaren irizpideak bazter utzita. Ulerbidez, PFEZren kasuan, zergadunak etekin batzuk lortzearen ondorioz, zerga ordaindu behar duela ezartzen du lege fiskalak, nahiz eta Zuzenbide pribatuaren ikuspegitik etekin horiek lortu ez; horrela gertatzen da gardentasun fiskalpeko sozietateen mozkinekin, sozietatearen bazkideen urteko errentari egozten baitzaizkio mozkinak, horiek banatu ala ez .
‎Horrek kalifikatzen du tributua eta, gehienetan, ekonomia ahalbidearen agerpena dakar (esaterako, errenta, ondarea edo gastua da). Ildo horretatik, zerga egitatea orokorra (bere barruan legeak berariaz aipatzen ez dituen kasuak hartzen dituenean) edo berezia izan daiteke (legeak ezarritako kasuak bakarrik hartzen dituenean).
‎Halako jokabideek aberastasuna ekar diezaiekete pertsona batzuei. Zergatik ez da zergapetzen jokabideok erakutsitako ekonomia ahalbide hori?
‎Tradizioari ekinez, zerga egitateak beti barneratu behar ditu legezko jokabideak edo egitateak; kontrara, legearen aurkako jokabideak zigortzeko delituak zein zehapenak daude. Aduanetako zergen esparruan, alabaina, hori ez da hain argia. Kasu horretan, beren beregi utzi dira zerga egitatetik kanpo moneta faltsuaren trafikoa eta sorgorgarrien eta gai psikotropikoen trafikoa (medikuntzaedo zientzia helburuetarako izan ezik).
‎Hortaz, aduanetako zergen zerga egitatea izan daiteke armen trafikoa, pornografiako materialen trafikoa edo babesturiko animalien larruaren trafikoa, eta halako egitateak gauzatuz gero, tributu zorra ordaindu litzateke. Tributu zuzenbideak baditu beste gune gris batzuk ere, esaterako, errentaren gaineko zergetan jaso ohi diren ondare gehikuntzak justifikatu gabekoak, halakoetan sasoi batean aitortu ez ziren errentak zergaren menpe jartzen dira, errenton jatorria gorabehera.
‎Gehienetan, zerga egitatea osatzen duten osagai guzti guztiak gauzatzen direnean gertatzen da sortzapena. Hala ere, une hori ez da beti erraz zehaztekoa, eta halakoetan, tributu arauak sortzapenaren une zehatz hori finkatu behar du.
‎Aldizkako tributuen zerga egitatea, ostera, denboran zehar luzatzen da, batzuetan, jarraian gauzatu, eta besteetan berriro gauzatzeko joera duelako (ondarearen titulartasuna, errentak lortzea, ur homidura...). Kasu horietan, ez dago zerga egitatea gauzatu dela zehazteko une jakinik, etengabe gauzatzen ari delako zerga egitatea. Legeak jarraitasun hori zatitzen du denboraldietan (gehienetan, legeak zehazten ditu hasierako unea eta amaierakoa).
‎Tributu finkoen kasuan, aldiz, zerga egitatea ezin da zenbateko ezberdinetan eman, eta ezin da zenbatu ere (adib., jarduera edo lanbide bat egikaritzea: jarduera horretan aritu daiteke ala ez , baina ezin da zenbatu).
‎Sortzapenak tributu betebeharraren sorrera dakar, hots, zerga ordaintzeko betebeharra; eginkizun horretaz gain, sortzapenak denbora erreferentzia moduan ere balio du, aplikatu beharreko legea zehazteko, bai eta segurtasun juridikoarekin lotutako beste zeregin batzuetarako ere. Sortzapena gertatu baino lehen, ez dago betebehar izaerako loturarik, ez eta hartzekodun zein zordun moduko egoera juridiko subjektiborik ere, eta ez dago zorrik ere. Tributuen arloan arauak aldatzeko maiztasuna eta ugaritasuna aintzat hartuta, une jakin hori zehaztea ezinbesteko osagaia da.
‎Sortzapenak tributu betebeharraren sorrera dakar, hots, zerga ordaintzeko betebeharra; eginkizun horretaz gain, sortzapenak denbora erreferentzia moduan ere balio du, aplikatu beharreko legea zehazteko, bai eta segurtasun juridikoarekin lotutako beste zeregin batzuetarako ere. Sortzapena gertatu baino lehen, ez dago betebehar izaerako loturarik, ez eta hartzekodun zein zordun moduko egoera juridiko subjektiborik ere, eta ez dago zorrik ere. Tributuen arloan arauak aldatzeko maiztasuna eta ugaritasuna aintzat hartuta, une jakin hori zehaztea ezinbesteko osagaia da.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
ez 3.974 (26,16)
Lehen forma
ez 3.830 (25,21)
Ez 144 (0,95)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
ez ukan 483 (3,18)
ez egon 283 (1,86)
ez bete 183 (1,20)
ez bada 59 (0,39)
ez etorri 48 (0,32)
ez egin 42 (0,28)
ez ez 35 (0,23)
ez egoiliar 32 (0,21)
ez ordaindu 32 (0,21)
ez orde 27 (0,18)
ez aplikatu 23 (0,15)
ez finantzario 23 (0,15)
ez bakarrik 22 (0,14)
ez aurkeztu 21 (0,14)
ez ekarri 19 (0,13)
ez onartu 18 (0,12)
ez zilegi 18 (0,12)
ez eman 17 (0,11)
ez esan 17 (0,11)
ez eduki 16 (0,11)
ez delako 14 (0,09)
ez lehiatu 14 (0,09)
ez arren 13 (0,09)
ez joan 11 (0,07)
ez erabaki 10 (0,07)
ez baita 8 (0,05)
ez gauzatu 8 (0,05)
ez den 7 (0,05)
ez ezan 7 (0,05)
ez zehaztu 7 (0,05)
ez betetzaile 6 (0,04)
ez bezala 6 (0,04)
ez direlako 6 (0,04)
ez egiaztatu 6 (0,04)
ez eratu 6 (0,04)
ez iruditu 6 (0,04)
ez adierazi 5 (0,03)
ez beste 5 (0,03)
ez heldu 5 (0,03)
ez izendatu 5 (0,03)
ez jakin 5 (0,03)
ez kontu 5 (0,03)
ez aztertu 4 (0,03)
ez baldin 4 (0,03)
ez ere 4 (0,03)
ez ezarri 4 (0,03)
ez eze 4 (0,03)
ez gainditu 4 (0,03)
ez ikusi 4 (0,03)
ez izapidetu 4 (0,03)
ez jasan 4 (0,03)
ez komunikatu 4 (0,03)
ez kontrolatu 4 (0,03)
ez behintzat 3 (0,02)
ez benetako 3 (0,02)
ez diol 3 (0,02)
ez erantzun 3 (0,02)
ez erreklamazio 3 (0,02)
ez errekurtso 3 (0,02)
ez eskatu 3 (0,02)
ez etzan 3 (0,02)
ez hartu 3 (0,02)
ez jarri 3 (0,02)
ez jaso 3 (0,02)
ez lan 3 (0,02)
ez langile 3 (0,02)
ez lortu 3 (0,02)
ez toki 3 (0,02)
ez udal 3 (0,02)
ez administrazio 2 (0,01)
ez agertu 2 (0,01)
ez aitortu 2 (0,01)
ez alderantzi 2 (0,01)
ez aritu 2 (0,01)
ez atxiki 2 (0,01)
ez autonomia 2 (0,01)
ez baimendu 2 (0,01)
ez bakar 2 (0,01)
ez bat 2 (0,01)
ez bestela 2 (0,01)
ez bezalako 2 (0,01)
ez burutu 2 (0,01)
ez datorren 2 (0,01)
ez doan 2 (0,01)
ez egotzi 2 (0,01)
ez ekonomia 2 (0,01)
ez emankor 2 (0,01)
Konbinazioak (3 lema)
ez etorri bat 25 (0,16)
ez bete gertatu 13 (0,09)
ez bete arau 12 (0,08)
ez bete arrisku 12 (0,08)
ez ukan langile 12 (0,08)
ez ukan garrantzi 10 (0,07)
ez ukan toki 10 (0,07)
ez ukan inolako 9 (0,06)
ez bete ekarri 8 (0,05)
ez ukan ere 8 (0,05)
ez bete larri 7 (0,05)
ez ukan ezer 7 (0,05)
ez ukan tributu 7 (0,05)
ez bete ondorio 6 (0,04)
ez egoiliar errenta 6 (0,04)
ez eratu ez 6 (0,04)
ez ukan aurrekontu 6 (0,04)
ez ukan subjektu 6 (0,04)
ez ukan zentzu 6 (0,04)
ez bete kasu 5 (0,03)
ez egoiliar laga 5 (0,03)
ez egon langile 5 (0,03)
ez kontu hartu 5 (0,03)
ez ukan arau 5 (0,03)
ez ukan beste 5 (0,03)
ez ukan eragin 5 (0,03)
ez ukan gai 5 (0,03)
ez ukan horiek 5 (0,03)
ez bakarrik toki 4 (0,03)
ez bete hori 4 (0,03)
ez eduki zentzu 4 (0,03)
ez egin ondorio 4 (0,03)
ez egoiliar egoitza 4 (0,03)
ez egon argi 4 (0,03)
ez egon berandutu 4 (0,03)
ez egon beste 4 (0,03)
ez egon ere 4 (0,03)
ez lehiatu eginbehar 4 (0,03)
ez onartu arrazoi 4 (0,03)
ez ukan arrazoi 4 (0,03)
ez ukan betebehar 4 (0,03)
ez ukan ebazpen 4 (0,03)
ez ukan enpresa 4 (0,03)
ez ukan epe 4 (0,03)
ez ukan eskuma 4 (0,03)
ez ukan preskripzio 4 (0,03)
ez aurkeztu edota 3 (0,02)
ez bada ezer 3 (0,02)
ez bakarrik estatu 3 (0,02)
ez bete bat 3 (0,02)
ez bete egon 3 (0,02)
ez egin gauzatu 3 (0,02)
ez egoiliar ordezkari 3 (0,02)
ez egon adierazi 3 (0,02)
ez egon administrazio 3 (0,02)
ez egon arau 3 (0,02)
ez egon eskuma 3 (0,02)
ez egon inolako 3 (0,02)
ez egon interes 3 (0,02)
ez egon lan 3 (0,02)
ez egon zehapen 3 (0,02)
ez egon zer 3 (0,02)
ez egon zerga 3 (0,02)
ez eman eskubide 3 (0,02)
ez errekurtso ez 3 (0,02)
ez esan kalte 3 (0,02)
ez izapidetu erabaki 3 (0,02)
ez jasan eskubide 3 (0,02)
ez lehiatu itun 3 (0,02)
ez ordaindu zehapen 3 (0,02)
ez ukan administrazio 3 (0,02)
ez ukan autonomia 3 (0,02)
ez ukan behar 3 (0,02)
ez ukan erabaki 3 (0,02)
ez ukan erakunde 3 (0,02)
ez ukan estatu 3 (0,02)
ez ukan finantza 3 (0,02)
ez ukan foru 3 (0,02)
ez ukan hori 3 (0,02)
ez ukan izaera 3 (0,02)
ez ukan jarduera 3 (0,02)
ez ukan zuzen 3 (0,02)
ez zilegi bat 3 (0,02)
ez aplikatu akordio 2 (0,01)
ez aplikatu sortu 2 (0,01)
ez aurkeztu ala 2 (0,01)
ez aurkeztu ondorio 2 (0,01)
ez bada erregularizazio 2 (0,01)
ez bada osorik 2 (0,01)
ez baimendu eskuma 2 (0,01)
ez bakarrik euskal 2 (0,01)
ez bat ez 2 (0,01)
ez benetako autonomia 2 (0,01)
ez bete arrazoi 2 (0,01)
ez bete aurrekontu 2 (0,01)
ez bete bera 2 (0,01)
ez bete egiaztatu 2 (0,01)
ez bete esanguratsu 2 (0,01)
ez bete ez 2 (0,01)
ez bete gainditu 2 (0,01)
ez bete gauzatu 2 (0,01)
ez bete mantendu 2 (0,01)
ez bete ondorioz 2 (0,01)
ez bete ondoriozko 2 (0,01)
ez bete ondorioztatu 2 (0,01)
ez bete saihestu 2 (0,01)
ez doan guztian 2 (0,01)
ez eduki lege 2 (0,01)
ez egin konpromiso 2 (0,01)
ez egoiliar Espainia 2 (0,01)
ez egoiliar establezimendu 2 (0,01)
ez egon adierazpen 2 (0,01)
ez egon aukera 2 (0,01)
ez egon benetako 2 (0,01)
ez egon berezitasun 2 (0,01)
ez egon bikoiztasun 2 (0,01)
ez egon enpresa 2 (0,01)
ez egon halako 2 (0,01)
ez egon hitzarmen 2 (0,01)
ez egon hori 2 (0,01)
ez egon lanaldi 2 (0,01)
ez egon onartu 2 (0,01)
ez egon ordezpen 2 (0,01)
ez egon toki 2 (0,01)
ez egon zalantza 2 (0,01)
ez egon zuzeneko 2 (0,01)
ez ekarri administrazio 2 (0,01)
ez erabaki behar 2 (0,01)
ez etorri betebeharpeko 2 (0,01)
ez etorri ere 2 (0,01)
ez ezan ahaztu 2 (0,01)
ez finantzario gainditu 2 (0,01)
ez finantzario gastu 2 (0,01)
ez finantzario kalkulatu 2 (0,01)
ez finantzario muga 2 (0,01)
ez finantzario ukan 2 (0,01)
ez gauzatu bera 2 (0,01)
ez heldu behin 2 (0,01)
ez lehiatu egin 2 (0,01)
ez onartu erabaki 2 (0,01)
ez ordaindu arau 2 (0,01)
ez ordaindu besterik 2 (0,01)
ez ordaindu edota 2 (0,01)
ez ukan akta 2 (0,01)
ez ukan aste 2 (0,01)
ez ukan benetako 2 (0,01)
ez ukan berak 2 (0,01)
ez ukan berariaz 2 (0,01)
ez ukan bereizkeria 2 (0,01)
ez ukan berri 2 (0,01)
ez ukan bestelako 2 (0,01)
ez ukan edota 2 (0,01)
ez ukan erantzukizun 2 (0,01)
ez ukan eszedentzia 2 (0,01)
ez ukan gutxieneko 2 (0,01)
ez ukan hirugarren 2 (0,01)
ez ukan horrelako 2 (0,01)
ez ukan inguruabar 2 (0,01)
ez ukan inola 2 (0,01)
ez ukan inondik 2 (0,01)
ez ukan jokabide 2 (0,01)
ez ukan kasu 2 (0,01)
ez ukan konstituzio 2 (0,01)
ez ukan kreditu 2 (0,01)
ez ukan lan 2 (0,01)
ez ukan lege 2 (0,01)
ez ukan lurralde 2 (0,01)
ez ukan prozedura 2 (0,01)
ez ukan sindikatu 2 (0,01)
ez ukan sistema 2 (0,01)
ez ukan zerrenda 2 (0,01)
ez ukan zigor 2 (0,01)
ez ukan ziurtatu 2 (0,01)
ez ukan zor 2 (0,01)
ez zilegi izaera 2 (0,01)
ez adierazi behar 1 (0,01)
ez adierazi tresna 1 (0,01)
ez administrazio ezta 1 (0,01)
ez administrazio jarduketa 1 (0,01)
ez agertu lan 1 (0,01)
ez aitortu arrazoi 1 (0,01)
ez aplikatu adierazi 1 (0,01)
ez aplikatu ahalegin 1 (0,01)
ez aplikatu aukera 1 (0,01)
ez aplikatu bera 1 (0,01)
ez aplikatu bereizkeria 1 (0,01)
ez aplikatu eragin 1 (0,01)
ez aplikatu ezarri 1 (0,01)
ez aplikatu jaso 1 (0,01)
ez aplikatu prozedura 1 (0,01)
ez aplikatu soilik 1 (0,01)
ez aplikatu ukitu 1 (0,01)
ez atxiki beharreko 1 (0,01)
ez atxiki beste 1 (0,01)
ez aurkeztu egin 1 (0,01)
ez aurkeztu egon 1 (0,01)
ez aurkeztu emaitza 1 (0,01)
ez autonomia estatutu 1 (0,01)
ez bada agintari 1 (0,01)
ez bada aitorpen 1 (0,01)
ez bada alokairu 1 (0,01)
ez bada arriskutsu 1 (0,01)
ez bada azkendu 1 (0,01)
ez bada behar 1 (0,01)
ez bada beharrezko 1 (0,01)
ez bada behintzat 1 (0,01)
ez bada berariazko 1 (0,01)
ez bada bermatu 1 (0,01)
ez bada bete 1 (0,01)
ez bada bidali 1 (0,01)
ez bada deuseztasun 1 (0,01)
ez bada estatu 1 (0,01)
ez bada ezarri 1 (0,01)
ez bada frogatu 1 (0,01)
ez bada funtzionatu 1 (0,01)
ez bada hartu 1 (0,01)
ez bada idatzi 1 (0,01)
ez bada jaso 1 (0,01)
ez bada justifikatu 1 (0,01)
ez bada kaltegarritasun 1 (0,01)
ez bada modu 1 (0,01)
ez bada ordainketa 1 (0,01)
ez bada zehapen 1 (0,01)
ez baita administrazio 1 (0,01)
ez baita beharrezko 1 (0,01)
ez baita egoera 1 (0,01)
ez baita eraginkor 1 (0,01)
ez baita erakunde 1 (0,01)
ez baita ordainketa 1 (0,01)
ez baita zuzen 1 (0,01)
ez bakarrik alokairu 1 (0,01)
ez bakarrik antolaketa 1 (0,01)
ez bakarrik aurrekontu 1 (0,01)
ez bakarrik eremu 1 (0,01)
ez bakarrik eskuratzaile 1 (0,01)
ez bakarrik ezinezko 1 (0,01)
ez bakarrik hori 1 (0,01)
ez bakarrik kontzeptu 1 (0,01)
ez bakarrik kudeaketa 1 (0,01)
ez bakarrik ogasun 1 (0,01)
ez bakarrik udal 1 (0,01)
ez bakarrik udalerri 1 (0,01)
ez behintzat eurak 1 (0,01)
ez behintzat inguruabar 1 (0,01)
ez behintzat zuzenbide 1 (0,01)
ez benetako definizio 1 (0,01)
ez beste diru 1 (0,01)
ez beste inor 1 (0,01)
ez beste jarduketa 1 (0,01)
ez beste subjektu 1 (0,01)
ez beste zor 1 (0,01)
ez bete argitaratu 1 (0,01)
ez bete asmo 1 (0,01)
ez bete astun 1 (0,01)
ez bete aurka 1 (0,01)
ez bete aurre 1 (0,01)
ez bete baloratu 1 (0,01)
ez bete berri 1 (0,01)
ez bete buruzko 1 (0,01)
ez bete detektatu 1 (0,01)
ez bete diruzaintza 1 (0,01)
ez bete egin 1 (0,01)
ez bete egoera 1 (0,01)
ez bete eman 1 (0,01)
ez bete enplegatu 1 (0,01)
ez bete eragin 1 (0,01)
ez bete eramaile 1 (0,01)
ez bete ere 1 (0,01)
ez bete fakturatu 1 (0,01)
ez bete hortaz 1 (0,01)
ez bete jarraikako 1 (0,01)
ez bete jarraitu 1 (0,01)
ez bete kalte 1 (0,01)
ez bete konturatu 1 (0,01)
ez bete lan 1 (0,01)
ez bete nahiko 1 (0,01)
ez bete partzial 1 (0,01)
ez bete prestazio 1 (0,01)
ez bete tributu 1 (0,01)
ez bete zehapen 1 (0,01)
ez bete zenbait 1 (0,01)
ez bete zerga 1 (0,01)
ez bete zergati 1 (0,01)
ez bete zuzendu 1 (0,01)
ez betetzaile behin 1 (0,01)
ez betetzaile bera 1 (0,01)
ez betetzaile ezarri 1 (0,01)
ez betetzaile formalizatu 1 (0,01)
ez betetzaile sortu 1 (0,01)
ez betetzaile zorpetu 1 (0,01)
ez bezalako bilakaera 1 (0,01)
ez bezalako gizarte 1 (0,01)
ez datorren barne 1 (0,01)
ez datorren bereizkeria 1 (0,01)
ez delako behar 1 (0,01)
ez delako erakutsi 1 (0,01)
ez delako kreditu 1 (0,01)
ez delako osorik 1 (0,01)
ez delako prezio 1 (0,01)
ez delako tributu 1 (0,01)
ez delako udal 1 (0,01)
ez delako zuzen 1 (0,01)
ez den ulertu 1 (0,01)
ez diol estatu 1 (0,01)
ez diol inolako 1 (0,01)
ez diol kalte 1 (0,01)
ez eduki aldaketa 1 (0,01)
ez eduki beste 1 (0,01)
ez eduki EAE 1 (0,01)
ez eduki Euskadi 1 (0,01)
ez eduki inolako 1 (0,01)
ez eduki kudeaketa 1 (0,01)
ez eduki parte 1 (0,01)
ez eduki toki 1 (0,01)
ez egiaztatu baino 1 (0,01)
ez egiaztatu behar 1 (0,01)
ez egin agertu 1 (0,01)
ez egin aitorpen 1 (0,01)
ez egin bat 1 (0,01)
ez egin behar 1 (0,01)
ez egin buruzko 1 (0,01)
ez egin den 1 (0,01)
ez egin eginbehar 1 (0,01)
ez egin enpresaburu 1 (0,01)
ez egin gaineko 1 (0,01)
ez egin gisa 1 (0,01)
ez egin hori 1 (0,01)
ez egin kasu 1 (0,01)
ez egin moduko 1 (0,01)
ez egin ondorioz 1 (0,01)
ez egoiliar aurretiaz 1 (0,01)
ez egoiliar bat 1 (0,01)
ez egoiliar bezala 1 (0,01)
ez egoiliar eman 1 (0,01)
ez egoiliar hori 1 (0,01)
ez egoiliar kasu 1 (0,01)
ez egoiliar lortu 1 (0,01)
ez egon ados 1 (0,01)
ez egon adostasun 1 (0,01)
ez egon agiri 1 (0,01)
ez egon aitortu 1 (0,01)
ez egon alde 1 (0,01)
ez egon alokairu 1 (0,01)
ez egon antzeman 1 (0,01)
ez egon apurketa 1 (0,01)
ez egon arauketa 1 (0,01)
ez egon arazo 1 (0,01)
ez egon arrazoi 1 (0,01)
ez egon artean 1 (0,01)
ez egon asko 1 (0,01)
ez egon asmatu 1 (0,01)
ez egon aurreko 1 (0,01)
ez egon autonomia 1 (0,01)
ez egon auzitegi 1 (0,01)
ez egon azkendu 1 (0,01)
ez egon baliabide 1 (0,01)
ez egon behinik 1 (0,01)
ez egon berariaz 1 (0,01)
ez egon berariazko 1 (0,01)
ez egon berdintasun 1 (0,01)
ez egon bereizketa 1 (0,01)
ez egon bermatu 1 (0,01)
ez egon berrespen 1 (0,01)
ez egon betebehar 1 (0,01)
ez egon bezala 1 (0,01)
ez egon borondate 1 (0,01)
ez egon borondatezko 1 (0,01)
ez egon desproportzio 1 (0,01)
ez egon deuseztasun 1 (0,01)
ez egon edota 1 (0,01)
ez egon egoera 1 (0,01)
ez egon ekonomia 1 (0,01)
ez egon erabateko 1 (0,01)
ez egon eragiketa 1 (0,01)
ez egon erantzukizun 1 (0,01)
ez egon erantzun 1 (0,01)
ez egon erregularizatu 1 (0,01)
ez egon errekurtso 1 (0,01)
ez egon errenta 1 (0,01)
ez egon eskumen 1 (0,01)
ez egon estatu 1 (0,01)
ez egon eurak 1 (0,01)
ez egon ezer 1 (0,01)
ez egon forma 1 (0,01)
ez egon foru 1 (0,01)
ez egon frogaldi 1 (0,01)
ez egon frogatu 1 (0,01)
ez egon gaitasun 1 (0,01)
ez egon garai 1 (0,01)
ez egon garbi 1 (0,01)
ez egon gastu 1 (0,01)
ez egon gehien 1 (0,01)
ez egon gutxieneko 1 (0,01)
ez egon hain 1 (0,01)
ez egon hainbeste 1 (0,01)
ez egon harreman 1 (0,01)
ez egon hau 1 (0,01)
ez egon hedatu 1 (0,01)
ez egotzi arau 1 (0,01)
ez ekarri adingabe 1 (0,01)
ez ekarri aurrekontu 1 (0,01)
ez ekarri ere 1 (0,01)
ez ekarri ezelako 1 (0,01)
ez ekarri lan 1 (0,01)
ez ekarri langile 1 (0,01)
ez ekarri lantoki 1 (0,01)
ez ekarri modu 1 (0,01)
ez ekarri prozedura 1 (0,01)
ez ekarri tributu 1 (0,01)
ez ekarri ukitu 1 (0,01)
ez ekonomia ahalbide 1 (0,01)
ez ekonomia itun 1 (0,01)
ez eman arrazoi 1 (0,01)
ez eman baldintza 1 (0,01)
ez eman edota 1 (0,01)
ez eman erabaki 1 (0,01)
ez eman ogasun 1 (0,01)
ez emankor gaineko 1 (0,01)
ez erabaki bera 1 (0,01)
ez erabaki doktrina 1 (0,01)
ez erabaki kasu 1 (0,01)
ez erabaki telelan 1 (0,01)
ez erabaki une 1 (0,01)
ez erantzun ez 1 (0,01)
ez ere kontrolatu 1 (0,01)
ez esan berariaz 1 (0,01)
ez esan enpresa 1 (0,01)
ez esan errekerimendu 1 (0,01)
ez esan ezer 1 (0,01)
ez esan hasiera 1 (0,01)
ez esan izaera 1 (0,01)
ez esan kasu 1 (0,01)
ez esan lege 1 (0,01)
ez esan zuzeneko 1 (0,01)
ez eskatu prestazio 1 (0,01)
ez etorri adierazi 1 (0,01)
ez etorri administrazio 1 (0,01)
ez etorri bakar 1 (0,01)
ez etorri elementu 1 (0,01)
ez etorri elkar 1 (0,01)
ez etorri esan 1 (0,01)
ez etorri kontratu 1 (0,01)
ez etorri negozio 1 (0,01)
ez etzan deszentralizazio 1 (0,01)
ez etzan esan 1 (0,01)
ez etzan tributu 1 (0,01)
ez ez beharrezko 1 (0,01)
ez ezan ikuspegi 1 (0,01)
ez ezarri kontratu 1 (0,01)
ez ezarri saiatu 1 (0,01)
ez finantzario = 1 (0,01)
ez finantzario batu 1 (0,01)
ez finantzario diru 1 (0,01)
ez finantzario egoera 1 (0,01)
ez finantzario gehien 1 (0,01)
ez finantzario gehieneko 1 (0,01)
ez finantzario hartu 1 (0,01)
ez finantzario lortu 1 (0,01)
ez gainditu aurrekontu 1 (0,01)
ez gainditu betebehar 1 (0,01)
ez gainditu egon 1 (0,01)
ez gauzatu bezero 1 (0,01)
ez gauzatu enpresaburu 1 (0,01)
ez hartu ez 1 (0,01)
ez heldu aintzat 1 (0,01)
ez heldu gisa 1 (0,01)
ez heldu horiek 1 (0,01)
ez ikusi aintzat 1 (0,01)
ez iruditu bat 1 (0,01)
ez iruditu estatu 1 (0,01)
ez iruditu ezta 1 (0,01)
ez iruditu kontrol 1 (0,01)
ez iruditu oso 1 (0,01)
ez iruditu zentzuzko 1 (0,01)
ez izapidetu kasu 1 (0,01)
ez jakin egitate 1 (0,01)
ez jakin eskuliburu 1 (0,01)
ez jakin kausatzaile 1 (0,01)
ez jakin tributu 1 (0,01)
ez jaso justifikatu 1 (0,01)
ez jaso zio 1 (0,01)
ez joan aginduzko 1 (0,01)
ez joan gisa 1 (0,01)
ez joan hori 1 (0,01)
ez joan justifikatu 1 (0,01)
ez joan lanaldi 1 (0,01)
ez joan partzial 1 (0,01)
ez komunikatu arau 1 (0,01)
ez komunikatu behar 1 (0,01)
ez komunikatu enpresa 1 (0,01)
ez kontrolatu behar 1 (0,01)
ez kontrolatu erakunde 1 (0,01)
ez lan baldintza 1 (0,01)
ez lan gisa 1 (0,01)
ez lan izaera 1 (0,01)
ez langile atseden 1 (0,01)
ez langile egoera 1 (0,01)
ez lehiatu betebehar 1 (0,01)
ez lehiatu betekizun 1 (0,01)
ez lortu arrazoi 1 (0,01)
ez lortu sortu 1 (0,01)
ez onartu baldin 1 (0,01)
ez onartu bera 1 (0,01)
ez onartu egintza 1 (0,01)
ez onartu eragin 1 (0,01)
ez onartu ere 1 (0,01)
ez onartu eskaera 1 (0,01)
ez onartu gertatu 1 (0,01)
ez onartu presio 1 (0,01)
ez ordaindu erabaki 1 (0,01)
ez ordaindu erakarri 1 (0,01)
ez ordaindu erantzukizun 1 (0,01)
ez ordaindu onura 1 (0,01)
ez ordaindu tributu 1 (0,01)
ez orde Araba 1 (0,01)
ez orde autolikidazio 1 (0,01)
ez orde gastu 1 (0,01)
ez orde kudeaketa 1 (0,01)
ez orde toki 1 (0,01)
ez orde zerbitzu 1 (0,01)
ez toki administrazio 1 (0,01)
ez toki erakunde 1 (0,01)
ez toki ogasun 1 (0,01)
ez udal artxibozain 1 (0,01)
ez udal farmazialari 1 (0,01)
ez udal kontulari 1 (0,01)
ez ukan abal 1 (0,01)
ez ukan aginduzko 1 (0,01)
ez ukan ahobatezko 1 (0,01)
ez ukan akordio 1 (0,01)
ez ukan alokairuko 1 (0,01)
ez ukan Araba 1 (0,01)
ez ukan arauketa 1 (0,01)
ez ukan arreta 1 (0,01)
ez ukan atzeraeraginezko 1 (0,01)
ez ukan aukera 1 (0,01)
ez ukan aurre 1 (0,01)
ez ukan aurrera 1 (0,01)
ez ukan aurretiazko 1 (0,01)
ez ukan autolikidazio 1 (0,01)
ez ukan bakar 1 (0,01)
ez ukan baliabide 1 (0,01)
ez ukan balio 1 (0,01)
ez ukan banakako 1 (0,01)
ez ukan begira 1 (0,01)
ez ukan beharrezko 1 (0,01)
ez ukan beharrizan 1 (0,01)
ez ukan Euskadi 1 (0,01)
ez ukan LG 1 (0,01)
ez zehaztu ez 1 (0,01)
ez zehaztu soilik 1 (0,01)
ez zehaztu txosten 1 (0,01)
ez zilegi ere 1 (0,01)
ez zilegi esan 1 (0,01)
ez zilegi ez 1 (0,01)
ez zilegi jo 1 (0,01)
ez zilegi jorratu 1 (0,01)
ez zilegi ondorioz 1 (0,01)
ez zilegi ondoriozko 1 (0,01)
ez zilegi penal 1 (0,01)
ez zilegi tratatu 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia