Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 67

2000
‎Uste dut azken urteotan politika hori aldatzen ari dela, besteak beste administrazioak berak sortzen dituen muntaien inertziak dirua gastatzeko oso aparato onak direlako, eta sarri askotan operatibitate zalantzazkoa edo errenak behintzat badirelako. Euskalgintza eta kulturgintza aurrera atera nahi bada, herri honen borondatea da artikulatu behar dena, eta ez administrazioaren borondatea bakarrik. , gauzak hoberantz doaz baina oraindik zer egin eta zer hobetu asko dago.
2001
‎Euskarak normaltasuna behar du, eta normaltasuna ez da irakaskuntza bakarrik, bizitza osoan euskaraz aritzeko eskubideez ari gara. Gure neska mutiko hauek euskaldunak dira, bertakoak, Erriberakoak, eta euskaraz bizi nahi dute, baina legeak ez die aukerarik ematen, ez errotulazioan, ez administrazioarekin izan beharreko harremanetan,... Normalizazioa ez dago, eta normaltasunez ez da ikusten.
2002
‎Euskarazko prentsa agentziarik edota ekoizpen zentrurik gabe, teletipoak gaztelaniatik itzuli behar zituzten irratilariek, eta heltzen ziren adierazpen gehienak ere erdaraz jasoak ziren. Halaber, ez zegoen ia bozeramale edo prentsa arduradun euskaldunik, ez administrazioan, ez enpresa pribatuan ere. Dena den, Goizalde Landabasoren Korte bat, mesedez izenburuko nobelan agertzen den moduan, nahiz eta orain bozeramale euskaldun gehiago izan, hauxe da erakunde, alderdi, talde eta kultura eragile askok oraindik gainditu ez duten ikasgaia:
‎Belgika, Luxenburgo eta Suitza. Beste kontu bat da Estatu batzuetan beste hizkuntza batzuk toleratuak izatea ala ez administrazio partikularizatuetan. Espainian, esate baterako, gaztelania da hizkuntza ofizial bakarra; beste kontu bat da, adibidez, katalaniera koofiziala izatea Katalunian edo euskara berezko hizkuntza izatea Euskal Autonomia Erkidegoan; baina Espainia, estatu moduan, elebakarra da:
‎https://www.consumer.es/imgs/2002/02/internet.bmp Internauta erakundeek eskatzen dute sareko merkataritza elektronikoa arautuko duen lege berriak segurtasunik gabe amaitzea, baina uste dute egokiagoa dela web orriak epaileen esku soilik uztea, eta ez Administrazioan. Interneteko Erabiltzaileen Elkarteko lehendakari Miguel Pérezek esan zuen zigorgabetasunak ez duela arau hori «amaituko», zeren eta «Internet sare globala baita, eta erabiltzaileek legez kanpo jarraituko duten merkatu edo merkatu txikietarako sarbidea izaten jarraituko baitute».
‎Espainiako Garraio Elkarteen Federazio Nazionalak (Fenadismer) Trafiko Zuzendaritza Nagusiari (DGT) eskatu dio guardia zibilei errepideetako trafikoa arautu eta zaintzeko eta errepideei laguntzeko eginkizunak bete ditzatela, eta ez dirua biltzeko zigorrak ezartzeko eginkizunak. Garraiolarien ustez, lehentasun hori eman behar da onartu berri den Bide Segurtasunari buruzko Legearen helburu nagusia ez indargabetzeko, errepideetako ezbehar kopurua prebenitzeari eta murrizteari dagokienez, eta ez Administrazioarentzako aparteko diru bilketako baliabide gisa. Fenadismerrek Guardia Zibilaren Elkarte Bateratuaren aldetik jaso duen salaketaren ondorioz egin da eskaera hori.
‎Hizkuntz eskubideen diskurtso politiko instituzionalean gehiengo erdalduna da diskriminatuta dagoena, administrazio publikoetan sartzeko euskarari ematen zaion" garrantziagatik". Administrazio horrek nafar guziok funtzionariogai bagina bezala azaltzen ditu, eta ez administrazioaren aitzinean Nafarroako bi hizkuntzetako edozein erabiltzeko eskubidea dugun herritar gisa. Gobernua rentzatnafar euskaldunak ehuneko txiki bat baizik ez dira, eta haien hizkuntzaz zerbitzu publikoak jasotzeko eskaera gehiengo erdaldunaren kontra doan pribilegioa da, inolaz ere ez eskubidea.
2005
‎«Gaur, lehorte edo uholdeen aurrean orduan bezalaxe edo okerrago gaude. Ura gehiago zaintzen hasi bagara, geure kabuz egin dugu, ez administrazioari esker».
‎Izan ere, gatazka kolektibo bat konpontzeko alderdi guztiak aintzat hartu eta alderdi guztiei entzun behar zaie. Herritarrik gabe, politikak ez dira ez eraginkorrak ez zilegiak izango; eta administrazio errazlerik gabe, ez da egiturak koordinatzeko modurik ez administrazioak berak dituen hainbat baliabidetara iristeko aukerarik izango, konponbiderantz pauso sendoak egiteko unean.
2006
‎Hiru hilabeteko epean, neurriak hartzeko, neurriak bateratzeko eta modaren mundutik proposatzen diren ereduak herritarren errealitatera hurbiltzeko oinarri izango diren ondorioak izatea espero du Osasun Sailak. Ministerioaren arabera, sektorearen autorregulazio akordioak izango lirateke, eta ez Administrazioak egindako araudia. Neurriak erabiltzea Martxan dauden Kontsumitzaileen Federazioak (FACUA) ontzat jo du Ministerioaren eta modaren sektorearen arteko topaketa, eta arau bat prestatzeko eskatu dio Elena Salgadok zuzentzen duen sailari, “denda eta marka jakin batzuek janzteko dituzten neurriekin amaitzeko”.
‎Argitaletxe mota honek lau osagai ditu: bertokoa izatea, hau da, Euskal Herrian sortu eta berton kokatua; argitaletxea izatea, hots, bere egiteko nagusia argitalpena izatea; pribatua izatea, eta ez Administrazio publikoaren baitakoa; eta komertziala izatea, hau da, merkaturako lan egitea.
2007
‎Izan ere, euskararen erabilera %11, 3koa da 1993an, %10, 5ekoa 1997an, %8, 9koa 2001ean eta %7, 6koa 2006an. Joera horren arrazoiak anitzak dira, hala nola, ez dutela euskara eskolan ikasi, ez daukatela eguneroko bizian euskara erabiltzeko aukera handirik geroz eta pertsona gehiago kostaldeko hirietan bizi baitira eta lana zein zerbitzuak bertan aurkitzen direlako, eta ez dutela euskara baliatzeko premiarik, ez lanean, ez administrazioarekiko harremanetan, ezta ere familiarekiko loturetan.
‎Joera horren arrazoiak anitzak dira, hala nola, ez dutela euskara eskolan ikasi, ez daukatela eguneroko bizian euskara erabiltzeko aukera handirik geroz eta pertsona gehiago kostaldeko hirietan bizi baitira eta lana zein zerbitzuak bertan aurkitzen direlako, eta ez dutela euskara baliatzeko premiarik, ez lanean, ez administrazioarekiko harremanetan, ezta ere familiarekiko loturetan. beraien erretiroa ipar Euskal Herrian igarotzeko, bizi kalitatea eta eguraldi ederra direla eta. Horietariko frango, Lapurdiko herrietan kokatzen dira, Urruña ala Ziburu adibide direla.
‎Horrengandik ere justifikazio egokirik lortzen ez badu, auzia urteko txostenean edo txosten berezian sar dezake, eta jokabide hori agertu duten funtzionarioen edo agintarien izenak aipa ditzake. Era berean, Herri Defendatzaileak eskumena du Konstituzio Auzitegian konstituzioaurkakotasun errekurtsoak zein babes errekurtsoak jartzeko, eta Konstituzio Auzitegiaren ustez edozein kasutan egin dezake, eta ez administrazio publikoaren jardunaren aurrean eskubideak eta askatasunak defendatzeko esparru zehatzean bakarrik (150/ 1990 KAE, urriaren 4koa).
‎Nolanahi ere, “guztiek ez dute betetzen alergiak edo intolerantziak eragin ditzaketen osagaiak aipatzera behartzen duen etiketatzeari buruzko araudia (2220/ 2004 ED) ”, adierazi du erakundeak. Azterlan horren emaitzek “argi uzten dute ez legeak ez administrazioek ez enpresei ez dietela eskatzen beren produktuak zenbat gluten duten frogatzeko eta ez dutela kontrolatzen etiketatze arau berria betetzea”, salatu du OCUk, eta gogorarazten du gaixo zeliakoentzat gaur egun dagoen tratamendu bakarra bizitza osorako glutenik gabeko dieta dela. Egoera horren aurrean, kontsumitzaileen elkarteak Osasun eta Kontsumo Ministeriora jo du glutenik gabeko produktuen etiketatzean eta kalifikazioan zehaztasun handiagoa eskatzeko.
‎Aurkezpenean gogorarazi zen 50 langiletik gorako enpresek beren lanpostuen %2 minusbaliatuentzat erreserbatu behar dutela, haiek kontratatuz edo enplegu zentro berezi baten bidez ondasunak edo zerbitzuak erosiz. Cocemfe atsekabetuta dago, ez enpresek ez Administrazioak ez baitituzte legeak minusbaliatuentzat eskatzen dituen lanpostuak gordetzen. Atzo Palentzian aurkeztu zen kanpainaren izena hau da:
‎Formum Filatélico eta Afinsa erasandakoen plataformek, maiatzaren 9a baino lehen, esku hartzearen lehen urteurrena betetzen den eguna, Estatuaren ondare erantzukizunaren erreklamazioa aurkeztuko dute, enpresa horien kontrol edo legerik ezagatik administrazio publikoek duten erru maila zehazteko. Lehenik eta behin, Ekonomia eta Ogasun Ministerioari aurkeztuko zaizkio erreklamazioak, eta, onartzen ez badira, administrazioarekiko auzien epaitegien aurrean dagozkion demandak hasiko dira.
‎Kontu hori Madrilgo erakundearen web orriaren bidez soilik kontrata daiteke, eta kontratuan ez da komisiorik aurreikusten: ez administrazioagatik, ez mantentze lanengatik. Azkenik, Euskadiko Kutxak bezeroei eskaintzen dizkien zerbitzuen artean horrelako produktu batzuk sartzea erabaki du; zehazki,' Aurrezki Erregularra' nabarmendu du, eta ez da dirurik ordaindu behar komisioengatik edo penalizazioengatik dirua berreskuratzen denean.
‎habitata suntsitzea, ingurumena kutsatzea, baso politika desegokia eta espezie jakin batzuen gehiegizko bilketa. Hori dela eta, mikologoek ezinbestekotzat jotzen dute seta egileak ez ezik administrazioak ere kontzientziatzea. Bernako Konbentzioko espezieen zerrendan onddo eta perretxiko batzuk gehitzea proposatu dute adituek.
‎HAEEeko Itzultzaile Zerbitzu Ofizialaren itzulpenen datu basea. Oraingoz, 420 testu baino gehiago dago jasota IDABAn, itzultzaileentzat ez ezik administrazioan euskaraz lan egiten duten langileentzat ere baliagarri izan daitezkeenak: Kode Zibila, Zigor Kodea, Konstituzioa, Estatutua, Erregistro Zibilaren Legea, Prozedura Legea, Toki Erakundeen Araubidearen Legea, Langileen Estatutua, Europako Konstituzio berria, Eusko Legebiltzarraren lege guztiak 2000tik hona, dekretuak, planak, azterketak, artikuluak...
‎Izan ere, euskararen erabilera %11, 3koa da 1993an, %10, 5ekoa 1997an, %8, 9koa 2001ean eta %7, 6koa 2006an. Joera horren arrazoiak anitzak dira, hala nola, ez dutela euskara eskolan ikasi, ez daukatela eguneroko bizian euskara erabiltzeko aukera handirik, geroz eta pertsona gehiago kostaldeko hirietan bizi baitira eta lana zein zerbitzuak bertan aurkitzen direlako, eta ez dutela euskara baliatzeko premiarik, ez lanean, ez administrazioarekiko harremanetan, ezta ere familiarekiko loturetan.
2008
‎Zergarekin alderatuz gero, tasaren zerga egitatea herri erakunde baten jarduerarekin loturaren bat duen egoera da. Zergaren egitezko egoera hori ekonomi ahalbidearen agerpenarekin lotzen da, eta ez Administrazioaren jardunarekin.
‎AIko ordezkarien arabera, kalkulu sinplea da, baina oso adierazgarria, “kalte ekonomiko horri ‘kalte txikiagoa’ deitzen ausartzen dira, eta, beraz, azterlanetik kanpo utzi diren elementu guztiak kontuan hartuz gero, kalkulu horretan aurreikusitako kanonaren guztizkoa laukoiztu ere egin daiteke”. Elkarte horren aburuz, diru bilketa neurrigabea izateaz gain, “kopia pribatua” (teorian, kanona sorrarazten duen kontzeptua) “ez dago baimenduta Jabetza Intelektualaren Legeak (JIL) ez enpresentzat ez administrazio publikoentzat, eta, beraz, bilduko den azken zifraren %80 legezko debeku baten bidez lortuko da”. AIk ematen duen beste datu bat:
‎Bezero berrientzako eskaintza hau 60.000 euro artekoa da. “Online” beste erakunde batek, kasu honetan Banco Popular ek, “Depósito Triple” merkaturatzen du, eta, horren bidez, %6ko errentagarritasuna lor daiteke, baina hiru hilabetean bakarrik, baina abantaila gehigarriarekin, ez administrazio ez mantentze komisiorik. Barclaysek eta Citibankek ere ez dute gerran geratu nahi izan pasiboa hartzeko, eta gordailu bana jarri dute lehen hilabetean% 10eko UTBan bezero berrientzat edo saldoa handitzen dutenentzat.
‎Gero administrazioa zen tartean. Eta azkenean, ez administrazioak ez herriak, inork ez ditu gauzak serio eta ondo egiten. Gehiago galdu dugu irabazi baino.
‎Hitz horren azpian liburuarekiko jokabide guztiak biltzen ditut, ez administrazioarenak soilki. Izan ere, eragile sozial eta kulturalen jardunak de facto ko liburugintza modu bat hobesten du, ahalak eta ezinak sokatiran bailebiltza.
2009
‎Baina horrek ezin zuen normalkuntza kasuen esparrua agortu, lan munduko planak askoz zabalagoak direlako eta adibide guztien premia dugulako. Zergatik ez administrazioa edo hezkuntza eremua. Batzuetan pribatua eta beste batzuetan publikoa...
‎Etxeko txikienentzat da, 7 urte bitarteko haurrentzat. Aurrezki libreta bat du, ez du ez administrazio komisiorik ez mantentze komisiorik. Zehatzagoa da Caja Españaren “Cartilla Niño a”, ohiko prestazioei bost euroko oparia eta jaioberriarentzako peluxea gehitzen baitizkie.
‎Inola ere ez. Espainian ez dago babes handiagoa duen beste lurralderik, ez araudiarena, ez administrazioarena. Egoera horrek bermatzen du kontrol eraginkorra eta kudeaketa hobea egiteko behar den segurtasun juridikoa.
‎Fiskalaren arabera, Udalak ez zuen ez legedia ez administrazioaren prozedura aintzat hartu. 2006ko urtarrilean, Udalean izan zen osoko bilkura istilutsu batean, Larreak adierazi zuen bi etxeak nahierara eman zituela.
‎Egoerak hobera egin behar du, ezin du luzaz horrela iraun. Dena dela, ez dirudi ez patronalak, ez Administrazioak ezer konpontzeko asmorik dutenik. Ikusiko dugu zer gertatzen den?.
‎Salatu du laneko segurtasuna ez dela lehentasuna, ez enpresentzat, ez Administrazioarentzat. Harentzat hori erakusten du Osalanen 2010erako aurrekontuaren zirriborroak:
‎ELAren ustetan, berriz, lan istripuen gaiari ez diote behar adinako garrantzirik ematean, ez administrazioek, ez enpresek. Izan ere, datorren urteko aurrekontuen zirriborroaren arabera, %8, 6ko murrizketa izango du Osalanek.
2010
‎Baita beste arrazoi batengatik ere: gurasoak garelako gure seme alaben arduradunak, eta ez administrazioa?.
‎Txo, seguruenik erabat onartezina izango zaio baita honela formulatuta ere, egunero eta non nahi ikusten dugun kontua izan arren familian, koadrilan, hedabideetan, zer esanik ez administrazioan...
‎Badakigu igeri egiteaz nekatu eta hondorik gabeko labar hauetan bere burua botaz desagertu den gutako beste bat dela. Ohe huts bat besterik ez administrazioarentzat. Laster beteko dena, laster beteko dutena.
2011
‎Garraiolariari aurrekontu idatzi bat eskatzea, non azalduko baita zer zerbitzu emango dituen, zenbat kostatzen diren eta etxe aldaketa osoak zer prezio edukiko duen, eta zehaztu egin du, halaber, sartuta dauden edo ez administrazioarekin egin beharreko izapideak.
‎Bagara edo ez gara? Ez zegoen ez administrazioan, ez irakaskuntzan, ez komunikabideetan, ez kulturan, ez literaturan, eta ez inon. Eguneroko bizitzan zegoen, familian, eta elizan, nahiz eta jendeak ez errekonozitu.
2012
‎Administrazioan, gerentzian egin dut lan. Buru izendatu ninduten, baina batere ez nekien kontabilitateaz, ez administrazioaz, ez salmentaz. Zoria lagun izan nuen beste behin.
‎Bilboko Portu Agintaritzak ezokiko administrazio kontseilua deitu du astelehenerako, garraiolarien greba mugagabearen harira, neurriak hartzeko. Portuan lanean ari diren garraiolari autonomoek azaroaren 5ean hasi zuten lanuztea.
2014
‎Bankopopular e.com, azkenik, banku erakundeek ezartzen dituzten baldintzen mende ez dagoen beste aukera bat eskaintzen du, Oinarrizko Kontu gisa merkaturatzen dena eta on line formatuan kontratatzen dena. Kontua da ez gasturik ez administrazio komisiorik ez kontuaren mantentze lanik ez sortzea.
2015
‎Administrazioek hizkuntza ofizialetan jasotzen dituzten dokumentuak onartzeko beharra dute.Hizkuntza erabakitzeko eskubidea norbanakoek dute baina ez administrazioek.
2016
‎Zein dira, aitzitik, formal eklektikoenak? Etxe lagunarte auzo langune multzokoa, ez administraziokoa, dugu hizkera molde naturalena, jario bizienekoa, jende gehienak gehienetan ezpainetaratzen duena. Batez ere hizkera informal hori da belaunez belaun transmitizen dena.
Ez Administrazioak eta ez enpresek hartzen dute behar bezalako neurririk.
2017
‎Izan ere, ezinbestekoa zitzaien eguneroko komunikazioan bi hizkuntza erabiltzea beren hizkuntza komunitate txikitik kanpo zeudenean. Ahozko hizkuntza gisa, instituzioen inolako laguntzarik gabe( ez administrazioan, ez hezkuntza sisteman, ez elizan) Zadarreko arbanasierak ezin izan zuen inoiz asebete hiztunek zuten eredu estandarraren beharra. Aldiz, helburu instituzionaletarako italiera eta kroaziera erabili ziren, modu ezberdinean eta garai ezberdinetan, betiere egoera politikoaren arabera.
‎...ministraziorako sarbiderako meritu gisa eskatzea konstituzioaren aldekotzat onartu egin zen, administrazioak zerbitzu hizkuntza emateko duen derrigortasunean oinarrituta (2 oinarri Juridikoa). bigarrenik, herritarrek aukeratzen duten hizkuntzan zerbitzua emateko administrazioak duen derrigortasunaren ondorioz, berezko hizkuntza ezagutzeko beharra administrazioari ezartzen dio bere osotasunean, eta ez administrazio horren norbanako funtzionarioei (42 oinarri Juridikoa). eta hirugarrenik, epaiak ebazten du berezko hizkuntzaren ezagutza meritu bezala baloratzea oinarritzen dela berezko hizkuntza erabiltzeko herritarren eskubidea bermatzeko administrazioak duen betebeharrean, eta ez berezko hizkuntzak duen benetako ezarpenean (42 oinarri Juridikoa).
‎Herritarrek aukeratzen duten hizkuntzan zerbitzua emateko administrazioak duen derrigortasunaren ondorioz, berezko hizkuntza ezagutzeko beharra administrazioari ezartzen dio bere osotasunean, eta ez administrazio horren norbanako funtzionarioei.
‎Gauzak horrela, EEPko administrazio jarduleek zuten euskararen garapenerako politika baten xedatzeko eta bideratzeko benetako ardura eskuetan hartua. Eta hau ez da ez arauzkoa ez eta bidezkoa, zeren eta ardura horrek jardule politikoen eskuetan behar baitu izan, eta ez administrazio egitura baten eskuetan!... Zuberoako Herri Elkargoan «Euskara» batzordeburu gisa jardutearen esperientziaz erraten ahal dut behin baino gehiagotan pentsaketan egoten nintzela gure lurraldean bideratzen genituen euskararen aldeko jokabideak ez ote zituen EEPk, nola edo hala, «baldintzatu» nahi, diru-laguntzak banatzeko aitzakiaz...
‎Ez zuten buruzagi militarrik, ez tropa erregularrik ere. Arlo politikoan ere, Morelos hil zutenez geroztik, ez zuten Gobernurik ez administraziorik, hamaika puskatan banatutako batzordeak baizik. Liderrak, gainera, hasiak ziren Apodakaren indultuei atxikitzen.
2019
‎Lehen komentatu dugun moduan, Administrazio zehatzaileak material hori ken diezaioke arau hausleari (HESLO 19.2 art.), irudi eta datuen arau haustearekin harremanetan, hori administrazio atzematea edo administrazio bahiketa litzateke eta EK-k, 20.5 artikuluak epai erakundeei ematen die ahalmen hori (argitalpenak, grabazioak eta beste informazioak atzemateko ahalmena), ez Administrazioari, eta Konstituzio Auzitegiak argi utzi du askotan atzemate hori epaileen ebazpen baten bidez egin behar dela eta guztiz debekatuta dagoela administrazio atzematea edo administrazio bahiketa, kasu oso bereziak salbu79.
‎Zein delitu egiten da? Substantziaren baten eraginpean egotearen sintomarik baduzu, zigor penala jaso ahal izango duzu, eta ez administraziokoa bakarrik Delitua alkoholemia delitua da, Zigor Kodearen 379.2 artikuluan jasotakoa, eta Arbiol du izena. Baina, gainera, beste batzuk ere gerta daitezke, hala nola lesioen delitua (pertsona batekin istripua izanez gero), kalteak (altzari publiko edo pribatuekin istripua izanez gero), ausarkeriaz gidatzea, etab. Arrisku abstraktuaren delitua da, eta horrek esan nahi du ez dela beharrezkoa pertsona baten bizitza arriskuan jartzea, jokabidea zigortu dadin.
‎Abiapuntu gisa, urtean 350.000 tona xahutzen dira erkidego honetan. Adierazpenaren arabera, “elikagai soberakinen prebentzioa, murrizketa, berrerabilera eta balio handitzea lortzeko erronka gizarte osoaren lankidetzaren, parte hartzearen eta inplikazioaren bidez soilik egin daiteke, ez administrazio publikoen bidez soilik”. Dokumentu horren arabera, “Europako Batasunean 88 milioi tona elikagai amaitzen dira zaborretan.
2020
‎Borroka latza izan da aktoreek, gainontzeko langileen antzera, eskubide hori zutela onartzea. Ez zuen inork garbi ikusten, ez konpainiak ez erakundeak ez aholkulari fiskalak ez administrazioak. Zenbat lan berriz ere, lanbide zahar honen bereizgarritasuna ulertzeko.
‎Badakigu Kultura Saileko buruak eta haren kideek euskararen erabilera hedatzea nahi dutela, hori bai, baina benetan euskaraz funtzionatuko duen administrazioa nahi ote du Jaurlaritzak? Kontuan har bedi tokiko administrazioaz ari garela, udal eta toki erakundeen legeaz eta haren garapenaz ezen ez administrazio autonomikoaz eta ezta EAEko administrazio zentralaz ere. Toki administrazioak garrantzizkoak dira baina autonomikoak eta estatalak ez gutxiago.
‎Nik uste dut hor ez dela deseraiki, nahiz eta irudiek eta datuek ez duten dena esaten, edozein enpresatako administrazio kontseilu bateko irudiak ikusi besterik ez dago. Eta kasu askotan ez administrazio kontseiluari, edozein enpresatako plantillari begiratzen diozu eta, batzuek beste batzuek baino hobeto egingo duten arren, aurreko aldean aurkitzen dituzunak haiek dira, behekoetan aurkitzen dituzunak, gu. Soldata handiak haientzat dira.
2021
‎Zentzu horretan, irakurketa planen garrantziaz jabetzen hasita daudela adierazten dute (IE3, HIR1), baita ikastetxe batzuetan garatzen hasita ere, ez administrazioaren eskariz soilik, baizik eta irakurketa eta irakurmena bezalako gaitasun baten garapenaren lanketa zeharkakotasunez eta ikuspegi oso batez artikulatzeko tresna ere badelako. IIR1 k bere ikastetxean saiakera horretan dabiltzala diosku, Euskara, Ingeles eta Gaztelaniako mintegietako irakasleak elkarlanean, bateratua eta orokorrean ikastetxe osoari dagokion zerbait, baina zalantza handiekin ari direla zeregin horretan lanean, eta oraindik egitasmoa borobildu ezinik dabiltzala onartzen du.
‎Batu Elkarlaguntza Sareak aditzera eman du joan den asteburuan Joaquiren etxeko postontzian mehatxuzko pintadak azaldu zirela. Bada, salatu dute horren aurrean ez dutela erantzunik jaso, ez administrazio judizialen aldetik, ez polizia kidegoen aldetik.
2022
‎Izan ere, egoeraren lehenengo azterketa bera, arrisku psikosozialen ebaluazioa deitzen den hori, enpresen %90ek ez daukate eginda. Ez administrazio publikoetan eta ezta pribatuetan ere. Enpresa bakan batzuetan bakarrik egiten dute».
‎Taldeak uste du, agerian geratu direla udalaren “jardunbide txarrak eta okerrak”, “inolako zentzurik gabeko proiektu bat aurrera eraman nahi izan duelako, bide egokiei jarraitu gabe, ez herritartasunari dagokionez, ez administrazioari dagokionez, ez legeari dagokionez”.
2023
‎Zergatik? «Akatsa oso nabarmena ez bada, ez Administrazioak ez aseguru etxeak ez dute adiskidetasunezko akordiorik lortzen», azaldu du Manuel Castellanosek. Eta administrazioarekiko auzi-bidea (prozedura judiziala) zibila baino askoz luzeagoa da.
‎Zenbait ikerketak berretsi egiten dute produktu txarrek pertsonen osasunean duten eragina. Ebidentzia hori ez da berria ez gaian adituak direnentzat ez administrazio publikoentzat. Horren adibide da Vienako Deklarazioa, osasunaren testuinguruan nutrizioari eta gaixotasun ez transmitigarriei buruzkoa.
‎Gero, ikusi behar da etorkizunera begira zer egin euskal herritar berriekin, eta, segur aski, hori ere landu beharreko zerbait da. Lan mundura begira, ez administrazio publikora begira bakarrik, eta orokorrean euskararen biziberritze prozesuari begira. Hori guztia ondo osatzeko, ezinbestekoa da euskalduntzeko sistema on bat, datozen horien premiei erantzungo diena.Orduan, pentsa ditzagun beste modu batzuk, beste pedagogia batzuk.
‎Nik ez daukat zertan justifikatu zuri ezer! Nire justifikaziorik inportanteena publikoa da, herria, ez administrazioa. Politika horrek askotan antzerki taldeen arteko lehiakortasuna piztea eragiten du, “zuri eman dizute eta niri ez”, eta uste dut kulturak beste modu batean funtzionatu behar lukeela.
‎Antzerkiak, eta artearekin lotutako edozein ikasgaik musika eta plastika, kasu hezkuntza mailan duen presentziak edo, kasu honetan, presentzia ezak administrazioen partetik utzikeria kezkagarria islatzen du. Testuinguru horretan, edozein haurrek ez dauka arte eta kultur formazio zein kontsumorako sarbide bera.
‎Jabetza kolektiboaren beharrari dagokionez, lantegi moderno handia porrot handia da; izan ere, ez langileek, ez administrazioko kontseiluaren soldatapean den zuzendariak, ez lantegia inoiz ikusten ez duten administrazio kontseiluko kideek, ezta lantegiaren existentzia ezagutzen ez duten akziodunek ere, jabetza kolektiboaren beharrari dagokionez, horietarik guzietarik inork ezin dezake aurki lantegi horren baitan den mendren asebetetzerik. Ontasunen trukaketa eta jabetza moduak eraldatu egin behar dira, eragiten dutelarik hazkurri materiala eta moralaren horrelako xahutzea.
‎Arabako eta Gipuzkoako TFAOen 57.2 artikuluak eta Bizkaiko TFAOren 56.2 artikuluak (eta TLOren 58.2 artikuluak) gogorarazi digutenez, berandutze interesak tributu zorraren osagai dira, eta ondorioz, arauek xedatu behar dituzte horien zenbatekoa, araubide juridikoa eta egitezko kasuak, ez Administrazioak ezta norbanakoak ere ezin dutela itun bidez halakoak aldatu.
‎Zergarekin alderatuz gero, tasaren zerga egitatea da erakunde publiko baten jarduerarekin loturaren bat duen egoera. Zergaren egitezko egoera hori ekonomia ahalbidearen agerpenarekin lotzen da, eta ez Administrazioaren jarduketarekin.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
ez 60 (0,39)
Ez 2 (0,01)
ezik 2 (0,01)
ezagatik 1 (0,01)
ezak 1 (0,01)
ezokiko 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia