Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 35

2004
‎Aurreko lerrokadaren kasuan, ordezkaria izendatzean epaileak zuhurtziara finkatuko du legez lizentzia judizialaren beharrik ez duten administrazio egintzen zenbatekoa, betiere kontuan hartuta ondasunen garrantzia, izaera eta horiek eragingarritasunez babesteko komenigarria dena.
2006
‎Komeni da ibilgailuaren egoera egiaztatzea, bai barrukoa bai kanpokoa, erabili aurretik, eta idatziz jasotzea komenigarritzat jotzen dugun guztia. Zerbitzua emateagatiko prezioak libreak izanen dira, hau da, ez dute administrazio tarifarik izanen, nahiz eta enpresek beren lokaletan ikusgai jarri dituzten eskaintzen dituzten zerbitzuen prezioak.
‎Gainera, erdiek kristal bikoitzeko leihoak jarri dituzte edo etxeko tenperatura termostato batekin erregulatzen dute. Inkestaren arabera, gainera, kontsumitzaileek ez dituzte Administrazioaren laguntza ekonomikoak baliatzen energia aurrezteko berrikuntzak egiteko(% 6k bakarrik jaso du diru-laguntzaren bat). % 86k adierazi zuen ez zekitela edo informazioa ezagutzeko zailtasuna(% 38) edo izapideen konplexutasuna(% 36) aipatu zituzten.
2007
‎Legeak, hertsi hertsian esparru zibilekoa baita, ez du administrazio zehapenik ezarri, arauak betetzen ez diren kasurako. Baina argi dago autonomia erkidegoek jarduera turismo jarduera gisa kalifikatzen badute, edo kontsumitzaileak eta erabiltzaileak babesteko autonomia arauketa garatuta, ez betetze horiek kasuan kasuko legeriaren arabera zehatzeko moduko arau hauste administratibo moduan har daitezkeela, legeak txandakako aprobetxamendu eskubideen titularrei aitortutako eskubideei kalterik egin gabe.
2008
‎Ez al litzateke erosoagoa hizkera administratiboa estandarrera hurbiltzea behin betiko, eta kazetaritzaren, publizitatearen eta beste diskurtso mota batzuen baliabideak bereganatzea? Zergatik ez ditu Administrazioak bere gauzak jakinarazten telebistan, irratian edo prentsan egiten duten moduan. Zergatik ez egokitu mezuak hartzailearen ezaugarri komunikatiboetara eta erabili azalpenak, definizioak, adibideak, irudiak,...
‎Gaur egun oso gutxi dira, baten bat gelditzen bada? ordenagailurik ez duten administrazioak, eta berdin gertatzen da internetekin. Erakunde handienek beren orrialdeak zabaldu dituzte sarean, eta horrek, nahitaez, aldaketak ekarriko ditu zerbitzuak ematean, kudeatzean eta baita Administrazioak erabiltzen duen hizkeran ere.
‎Eremu euskaldunean. Euskara jakitea derrigorrez eskatzen ez duten administrazioko lanpostuetan, merezimenduetan %10 balioetsiko da gehienez euskararen ezagutza. Eremu euskaldunean soilik gertatuko da hori, eta lanpostu jakin batzuetan.
2009
‎Egungo itxierak eta espedienteak ez dira nahikoak batzuentzat. Espedienteek azkarragoak izan behar dute, ez lukete Administrazioaren baimenik behar, esan zuen atzo Gerardo Diaz Ferran CEOE Espainiako patronaleko buruak.
‎Behin bi urte igarota, kontratu finkoa izatera pasatuko litzateke, baina haustearen kalte ordaina 20 egunera mugatuko litzateke egunekoa da arruntetan eta 33 egunekoa mugagabeko kontratazioa sustatzekoetan. Kasu batean zein bestean, enpresaburuak ez luke Administrazioaren baimenik kaleratzeko, eta langileek lukete lan auzitegietara jo, dagokien kalte ordaina jasotzea eskatzera ez bada.
‎Zergatik ez du administrazioak dirurik ematen musikarien profesionalizazioa sustatzeko?, itaundu zuen Osinagak. Beste arlo batzuetan ematen ditu laguntzak, esan zuen; esaterako, duela gutxi arte indarrean izan da programa bat, zeinen bitartez enpresa txikiei laguntza eman dien langile finko bat kontratatzeko.
‎Sindikatuen beste aldarrikapen historiko bat bideratuko dute atzo sinatu zuten itunarekin. Hain zuzen ere, Funtzionario Publikoaren Estatutuak norbere kontuetan erabili ahal izateko eskaintzen dituen sei lan eguneko baimena hartu dute orain arte horretarako eskubiderik ez zuten administrazioko langileek. Alegia, Ertzaintzako eta Lakuako funtzio publikoko beharginek.
2010
‎lehen urtean %6ko deskontua aplikatzen du etxeko ordainagirietan, eta bezero berrientzat bakarrik, hilean 42 eurorainoko hobaria aurreikusten du. Ez du administrazio eta mantentze komisiorik. VISA Classic eta 4B MasterCard txartelak doan lor daitezke.
2011
‎etxebizitzen ebaluazioa, haien errenta adostea, aldeek aurkeztutako dokumentazioa aztertzea, kontratuak sinatzea, etxebizitza merkaturatzeko egokitzapen eta obra lanak kudeatzea, etab. 2010ean, guztira, etxebizitzak alokatzeko 4.446 kontratu kudeatu zituen, 74 metro karratu ingurukoak, eta 493 euroko batez besteko errenta, hau da, merkatuaren %26 aurreztu zuen. Baina etxebizitza soziala ez dute administrazio publikoek bakarrik sustatzen, eremu pribatuan ere alokairu sozialaren aldeko planak jarri dira abian. Alokairuko Sozietate Publikoarekin lankidetzan aritzen dira 8.100 higiezin eman dizkioten finantza erakunde pribatu batzuk, besteak beste, La Caixa, Bancaja, Caja Mediterráneo, Santander eta Caja Madrid.
‎Hezkuntza Askerako Elkarteak (ALE), gure herrialdean etxean hezkuntzaren alde egiten duten familia asko ordezkatzen dituenak, azaltzen du homeschoolingak seme alaben hezkuntza modu integralean onartzea dakarrela, “bai ezagutzak eta trebetasunak lortzeko, bai balioak eta printzipioak transmititzeko”. Hala, haurrak ez dira hezkuntza erakunde batean eskolatzen, eta, oro har, ez dituzte administrazioek ezarritako curriculum jarraibideak betetzen; aitzitik, ikaskuntza eta irakaskuntza formala eta informala etxearen inguruan egiten dira. 2 Legezkoa da Espainian?
2013
‎22.115 lagun daude erregulazio baten menpe. Gorenaren epaia Azken lan erreforma onartu zenetik, erregulazio dosierrek ez dute administrazioaren baimenik behar, eta auzitegietara iristen dira adostasunik gabe onartutakoak. Epaitegien bidea Espainiako Auzitegi Gorenean bukatzen da.
‎Beste 1.500 omonier gisa ibili zen, eta Jean Jacques Beckerren arabera, funtsezko papera bete zuten, hiltzen ari zirenen ondoan. Antoine Redierrek dio, aldiz, omonierrek ez zutela administrazioaren eta agintarien laguntzarik, «botererik gabe» utzi zituztelako etengabe.
‎Kutxaren ekarpena 14 eta 29 urte bitarteko gazteentzat da. Ekarpen nagusia da ez duela administrazio – eta mantentze komisiorik aurkezten, eta doan da hilero, hileko lehen transferentzia eta txekeen lehen sarrera. Eskaintza osatzeko, titularrek nahi dituzten ordainagiri guztiak helbideratu ahal izango dira.
‎Bestalde, Interneten bakarrik lan egiten duten erakundeek ere ildo beretik aurkezten dituzte proposamenak. Hala, bankopopular e.com ek Aurrezki Kontura jotzen du, eta lehen eurotik% 1,25eko interesa eskaintzen du bezeroak erakartzeko; gainera, ez du administrazio gasturik, ez mantentze komisiorik, ez mantentze lanik. Beste ekarpen bat da eskudirua eta transferentzia nazionalen doako zerbitzua izatea.
2014
‎Horregatik, askotan diru falta, eta horrekin batera haserrea, agertzen da alargunen aldarrikapenetan.Ezagutzen dituzte administrazioak eskaintzen dituen diru-laguntzak? Familiaren aldetik jasotzen dute laguntzarik? %60k ez ditu administrazioak eskaintzen dituen diru-laguntzak ezagutzen. Kanpoko laguntza edo zaintza gehienetan seme alabengandik jasotzen dute.Alargunak ikusezin bihurtu dira gizartean?
‎Nafarroako Gobernuak iazko aurrekontuetan defizit muga bete duela aldarrikatu du Yolanda Barcina presidenteak, Espainiako Ogasun Ministerioak helburua bete ez duten administrazioetan sartu badu ere. Barcinaren ustez, kontularitza desadostasun jakin bat egon da bi gobernuen kalkuluen artean, eta ez du uste argitaratu den datuak inolako ondoriorik izango duen Nafarroaren kaudimenean.
2015
‎Zergatik inork ez zuen hazkunde estrategia auzitan jarri? Zergatik inork ez zuen administrazio kontseiluan planteatu beharbada hainbeste bulego irekitzeak bere ordaina ekar zezakeela. Zergatik inork ez zuen esan zertara zihoan Nafarroako Kutxa Estatu Batuetan bulegoa irekita edo Hungarian banku bat erosita?
‎Riezuk ez zuen nahi Korporazioa entitate autonomo bat izatea, Nafarroako Kutxaren egituratik kanpo eta zuzendaritzaren kontrolpetik at. Atsegin ez zituen gauzak antzematen hasi zen ordurako. Adibidez, hark ez zuen administrazio kontseiluan eserlekurik, eta beste aurrezki kutxetan, gisako korporazioko burua aurrezki kutxako zuzendaria izan ohi zen. Zergatik Nafarroako Kutxan ez?
2017
‎Ofizioz hasitako prozeduretan, gehieneko epean esbazpen epresua eman eta jakina razi ez izateak ez du administrazioa salbuesten etekbazo betebehar legezkotik, eta hauek izango dira ondorioak:
‎– Hierarkian goragokorik ez duten administrazio organoen ebazpenek, baldin eta legeren batean aurkakorik ezartzen ez bada.
2020
‎Zaldun ibiltaria zarela pentsatu nahi baduzu gizateriari laguntzeko prest errealitatea ikusten ez duen administrazio hotzaren aurrean jakin ezazu gauzak hori baino konplexuagoak direla.
2021
‎Bertsolarien jardunak ez du Administrazioaren laguntza behar: "[...] oinarri duen sorkuntza jardunak, bertsogintzak, autoerregulazio ekonomiko handia baitu bere izaera apalagatik, eta ez du administrazioaren laguntzekiko menpekotasunik" (Garzia, Sarasua eta Egaña, 2001: 74).
‎Nominarik gabeko on line kontuen abantaila da doan direla; beraz, urtean 200 euro baino gehiago aurrez ditzakegu. Produktu horiek ere ez dute administrazio komisiorik, hau da, kontuan erregistratzen den mugimendu bakoitzeko bankuak aplikatzen duen tarifa (ordainagirien ordainketa, itzulketak, txartelarekin egindako erosketak, etab.). ez eta Internet bidez SEPA transferentziak egiteagatik ere; beraz, diru asko aurrezten da. Kontua oinarrizko eragiketengatiko komisioetatik libre dagoela egiaztatzeko, produktuaren kontratua berrikusi behar dugu sinatu aurretik.
‎anbiziorik ez zutenak administrazioan han,
‎Erakunde armatuak bere gain hartu zuen ekintza, EAJ eta NaBai kritikatu zituen Guardia Zibilari eman sostenguengatik, eta biktimen erantzukizuna kuartel etxeak mantentzen zituen eta negoziatu nahi ez zuen administrazioari egotzi zizkion. Beraz, ohiko lepoko testua.
2022
‎«Kaleratze indibidual eta kolektiboak errazak eta merkeak izango dira aurrerantzean ere, eta izapide aldiko soldatak ezabatzen jarraituko da bidegabetzat jotzen direnean». Kaleratze kolektiboek ez dute administrazio baimenik beha»r, gogoratu dutenez. Enpresaburuen eskumenezko ahala mantentzen da funtsezko lan baldintzak aldatzeko, lanaldia eta soldatak barne, arrazoi ekonomikoengatik, teknikoengatik, antolakuntzakoengatik edo ekoizpenekoengatik, baita hitzarmen kolektibotik ateratzeko gaitasuna ere».
2023
‎Behin hori gaindituta, ordainketa batzuk egiteari utzi behar dio. Dirua jasoko ez luketen administrazioko langileei eta hornitzaileei ez ezik, ekonomia osoari ere egin diezaioke kalte, finantza krisi bat sor baitezake bere zorra pagatzeko dirurik ez badu eta hori finantzatzeko bonu gehiago saltzerik ez badu.
‎Behin hori gaindituta, ordainketa batzuk egiteari utzi behar dio. Dirua jasoko ez luketen administrazioko langileei eta hornitzaileei ez ezik, ekonomia osoari egin diezaioke kalte, finantza krisi bat sor baitezake bere zorra pagatzeko dirurik ez badu eta hori finantzatzeko bonu gehiago saltzerik ez badu.
‎Horrez aparte, jokabidea izan bada Administrazioak egindako errekerimenduei edo enbargo eginbideei (honako hau ez da Gipuzkoan jaso) ez erantzutea, isuna 300 eurokoa izango da, errekerimendua lehen aldiz bete ez denean; 600 eurokoa, errekerimendua bigarren aldiz bete ez denean; eta 1.200 eurokoa, errekerimendua hirugarren aldiz bete ez denean (Gipuzkoan, 150 eurokoa, 300 eurokoa eta 600 eurokoa, hurrenez hurren). Errekerimendua jarduera ekonomiko bati dagokionean, epearen barruan betebeharpekoa ez baldin bada agertzen, edo ez badu administrazio jarduketa errazten, edo ez badu eskatutako informazioa ematen, orduan diruzko isun finkoaren bidez zehatuko da: 600 euroko isuna, errekerimendua lehen aldiz bete ez denean; 3.000 eurokoa, errekerimendua bigarren aldiz bete ez denean; eta errekerimendua hirugarren aldiz bete ez denean, arau haustea gauzatu den egunean aitorpen epea amaituta duen azken zergaldiko negozio kopuruaren %2a arteko diruzko isun proportziozkoa, gutxienez, 10.000 eurokoa eta, gehienez, 400.000 eurokoa (Gipuzkoan, 300 euroko isuna lehen errekerimenduagatik, 1.500 eurokoa bigarrenagatik, eta hirugarrenagatik kopuru berdinak baina aurreko egutegiko urteko negozio kopuruari begira).
‎Amaitzeko, Konstituzioaren 135 artikulua garatzeko, Aurrekontu Egonkortasunari buruzko Lege Organikoak aurrekontu egonkortasunaren helburuak bete diren kontrolatzeko neurriak ezarri ditu, baita desbideraketak zuzentzeko neurriak ere, baldin eta Administrazio bakoitzak bere aurrekontuen bidez hartutako konpromisoak desbideratu badira. Halaber, konpromisoak bete ez dituen Administrazioa behartzeko tresnak ere zehaztu ditu, bere aurrekontu egoera bidera dezan. Gobernu zentralak gauzatutako kontrola da aurrekontuko betearazpenaren gain.
‎Lokalaren errentamenduaren kasuan, ondasun higiezinen kapitalaren etekinak sortuko lirateke PFEZn eta bigarren kasuan ondasun higigarrien kapitalaren etekinak. Horiek horrela, Euskal Autonomia erkidegoko Auzitegi Nagusiak 2016ko abenduaren 30eko epaian baieztatu duenez, kalifikatzeko ahalmena ez da orohartzailea eta Administrazioak ezin dezake nahi duena ondorioztatu, agerian jarri den aberastasuna kargatzeko ahalmena baino ez du Administrazioak.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia