2003
|
|
Kontua da araudia nahiko zorrotza dela bai Espainian bai Europan; izan ere, 1992ko zuzentarau baten arabera, argitalpen medikoen editoreak testuen egiazkotasuna bermatzera eta argitaratutako iragarki guztien kopiak osasun agintariei bidaltzera behartzen ditu. Izan ere, arau hauek
|
ez
betetzeak zehapenak izan ditzake. Hala ere, azterketa hau egin duten zientzialari espainiarrek oso zaila da publizitatea eraginkortasunez kontrolatzea, zenbait faktoreren eragin konbinatuari esker, hala nola, publizitate materialaren bolumen handia, ikuskapen prozeduren ahultasuna, zehapen mekanismo burokratiko konplexuak edo laborategi batzuek beren iragarkiak faltsutzea ez leporatzeko irudimen nahikoarekin idazteko duten gaitasuna.
|
2004
|
|
Jarduerak egiten diren bitartean, enpresei kontsumitzaileen eta erabiltzaileen eskubideak babesteko eta defendatzeko indarrean dagoen araudia betetzeko eta aplikatzeko eskakizunen berri ematea, eta kontsumitzaileei eta erabiltzaileei beren eskubideak egoki erabiltzeko behar duten informazioa ematea, kontsumoko arbitraje sistema zabalduz. Arauak zenbait betebehar ezartzen dizkio operadore ekonomikoek Kontsumo Ikuskaritzari, eta horiek
|
ez
betetzeak zehapena dakar. Horrela, eta kontsumitzaile eta erabiltzaileen eskubideak babesteko, ondasun edo zerbitzuen ekoizpenean edo komertzializazioan edozein modutan parte hartzen duten pertsona fisiko edo juridikoek edo erakundeek, kontsumo gaietan eskumena duten organoek edo Kontsumo Ikuskaritzako funtzionarioek egindako edozein motatako ikuskapen edo salgai motari buruzko informazioa eta datuak, izaera pertsonalekoak barne, emateko betebeharra izango dute, egindako salgaiak, salgaiak edo zerbitzuak egiaztatzeko kontratuak direla-eta, Eta alderdi garrantzitsu bat, zailtasun ugari izan ditzakeena, salgaiaren ikuskapenean zehar behartzen duena izango da.
|
2007
|
|
7 Botere publikoen erantzukizun printzipioa: Aurreko printzipioarekin bat etorriz, botere publikoek Konstituzioaren eta gainerako antolamendu juridikoaren arabera jokatu behar badute (EKren 9.1 art.) eta hala egiten ez badute, betebehar hori
|
ez
betetzeak zehapena dakar arau hauste horien erantzuleentzat eta, nola ez, kasuan kasuko kalte ordaina sortzen da jardun horrek kaltetu dituenenen alde. Horretan datza botere publikoen erantzukizun printzipioa.
|
|
Irisgarritasun arauak nahita
|
ez
betetzeak zehapena ekarriko du.
|
|
Ezintasunen bat duten pertsonak kontratatzen ez dituztenek nekez aurkitzen dituzte baliozko pertsonak(% 76), proposatzen ez dituztenak(% 34), neurri alternatiboak betetzen dituztenak(% 18) edo langile gehiago behar ez dutenak(% 8), eta burokrazia “konplexua” dela(% 5). Txostenak ohartarazten duenez, legea
|
ez
betetzeagatiko zehapenak urriak dira, lau enpresatik bat bakarrik ikuskatu du Lan Sailak, arauak ez ditu bereizten ezgaitasun motak eta graduak, lanpostuen egokitzapen gutxi dago eta legearen aplikazioan eskualdeen arteko ezberdintasun “oso nabarmenak” nabarmentzen ditu.
|
2010
|
|
Kasu bat lan ordenari edo ordena administratiboari egozteko Administrazio publikoaren egintzen izaera kontuan hartu behar dela dio, eta hori interpretatzeko hainbat irizpide erabili behar direla (ahalmen administratiboen egikaritza?). Izan ere, egun lan ordena guztiz edo osotoro izaera administratiboa duten gatazka batzuez arduratzen baita (osasun erakundeen pertsonal estatutarioa, administrazio publikoetan ordezkaritzak aukeratzeko hauteskundeen aurkaratzea?), eta ordena administratiboa izaera laborala dutenez (lan araudia
|
ez
betetzeagatiko zehapenak, Gizarte Segurantzaren biltze kudeaketa?). Arazo hori salatzen dute Agustí Juliá, J. k,. Algunas propuestas de modificación en una posible reforma de la Ley de Procedimiento Laboral?, Revista de Derecho Social, 1998/ 4 zk.; Rodríguez Escanciano, S. k, Deficiencias del proceso social y claves para s reforma, op.cit., 24 eta 25 or., eta Cachón Villar, P., Desdentado Bonete, A. k, Reforma y crisis del proceso social().
|
|
Kontsumorako Kreditu Kontratuen Legeak bezeroari kreditua aldez aurretik itzultzea ere arautzen du Itzulketa aurreratua Kontsumitzaileek kreditu kontratu bat zigorrik eta justifikaziorik gabe deuseztatu ahal izango dutela ezartzeaz gain, araudi berriak kredituaren itzulketa aurreratua arautuko du, mailegu emaileari egin dakizkiokeen kostuengatik egin dakiokeen konpentsazioaren zenbatekoa adierazita, bai eta kontratu horiekin lotutako gatazkak kontsumo arbitrajearen mende jartzeko aukera ere, edo kreditu bitartekariek kontsumitzaileekiko dituzten betebeharrak ezartzea ere. Legea
|
ez
betetzeagatiko zehapen araubidea ere berria da. Estatu kideek zehaztuko dituzte zehapen horiek, eta eraginkorrak, proportzionatuak eta disuasiozkoak izan dute.
|
2011
|
|
Aire zabaleko espazioetan hala nola terrazetan eta unibertsitate campusetan, eta, oro har, aurreko araua, 28/ 2005 Legea, asko murrizten eta gogortzen du. Gainera,
|
ez
betetzeagatiko zehapenak aurreikusten ditu, 30 eurotik 600.000 eurora bitartekoak. Abian jartzeak ostalaritzaren eta erretzaileen sektoreko kexak eta errezeloak piztu ditu, baina, osasun publikoaren ikuspegitik, zalantzarik gabe, hobekuntza nabarmena ekarriko du.
|
2012
|
|
Birkautxuztatu, iltze, off road, lehiaketa eta bilduma gisa sailkatutako pneumatikoak baztertu egiten dira. Etiketa
|
ez
betetzeak zehapen batzuk dakartza, Kontsumitzaileak eta Erabiltzaileak Babesteko Lege Orokorraren arabera. Arau hausleak 3.005,06 eurorainoko (arau hauste arinak), 15.025,30 eurorainoko (larriak) eta 601.012,10 eurorainoko (oso larriak) zehapenak ordaindu behar izan ditzake.
|
2023
|
|
Pertsona fisikoek egoitza fiskala zein den edo haren aldaketarik egon den jakinarazteko beharra
|
ez
betetzeagatiko zehapena 200 euroko diruzko isun finkoa da Bizkaian, eta 100 eurokoa Araban eta Gipuzkoan.
|