Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 20

2000
‎Ondorio gisa edo, Moyano legearekin administrazio publikoko erakunde espezializatuak sortu eta indartu zirela esan daiteke, Medina rekin196 batera. Esan beharrik ez dago administrazio mailako funtzioak betetzeko, Estatuaren izugarrizko enplegatu piloaren sorrera ekarri zuela horrek, nolabaiteko administrazio ejertzito zibilaz funtzionario armada hitz egin daitekeelarik197 Bestalde, beste arlo guztiekin gertatuko zenaren antzera, administrazio egiturei zegokienez ere, lege honek hezkuntza sistema liberalaren ezaugarri nagusienetariko bat indartu zuen; hots, z... Horrela administrazio egitura uniformea ezarri zen, non adar guztiak, antolaketa hierarkikoaren barruan noski, zentrotik eraikitzen zen enbor sendoari lotuta zeuden.
2005
‎4 Alde bakarreko okupazioa erabaki zuen administrazio ebazpenaren kontra ez dagoela administrazio edo jurisdikzio errekurtsorik, izan daitekeen berrikuspen errekurtsoa kenduta.
2008
‎Horiek horrela, epe horretan erantzunik ez badago, ez du esan nahi kontsulta egilearen irizpideak onartu direnik. Legeak ez du ezelako ondorerik ezarri Administrazioak sei hileko epean erantzunik ematen ez duenerako; hortaz, ez dago Administrazioaren ez betetzea zigortuko duen zehapenik.
Ez zaude administrazioaren jokabidea salatzeko 250etik gora musikaririk babestutako manifestuaren sinatzaileen artean. Ondo iruditzen zaizu Eusko Jaurlaritzak 702.000 euroko diru laguntza eman izana Kepa Junkerari?
2010
‎Haurrak beren familian hazi eta hezteko bermerik ez dagoenean administrazioa egiten da adin txikiko horren babesle, Tolosako Bide berri egoitza bezalako pisu babestuetara bideratzen dira.
‎Haurrak beren familian hazi eta hezteko bermerik ez dagoenean administrazioa egiten da adin txikiko horren babesle, Tolosako Bide berri egoitza bezalako pisu babestuetara bideratzen dira.
‎Ez, hori nahasmendu ikaragarria da. Ni ez nago administrazio kontuetarako egina eta Zinemaldiko zuzendaria izatea administrazio lana egitea da. Dirua jartzen duen jendearekin borrokatu behar duzu, dirua jasotzen duen jendearekin borrokatu behar duzu, film bat oso txarra den bakoitzean atsekabetu egiten zara... eta ez du zinemarekin zerikusirik.
2011
‎Bazen orain baino harreman azkarragoa orduan, nahiz eta orain esaten duten muga hautsia dela. Garai hartan ez zegoen administraziozko gauza handirik; gizakiak egiazki ibiltzen diren bezala ibiltzen ziren: nahi bezala.
2012
‎Epaile edo magistratuak berari ez dagozkion administrazio aginpideak bere buruarentzat hartzen baditu, edota aginpide horiek dituenari halakoak bidezko eran erabiltzea eragozten badio, orduan, horri sei hilabetetik urtebete arteko espetxealdi zigorra ezarriko zaio, bai eta hiru hilabetetik sei arteko isuna ere, eta enplegu edo kargualdi publikoa urtebetetik hiru arte etengo zaio.
‎Langileen eta enplegatzaileen erakundeak ez daude administrazio bideko desegite edo etetearen menpe.
2013
‎Proposamenak, gainera, erakusten du posible dela langileek eskubideak zaintzea eta, aldi berean, «zerbitzuen kalitateari eustea», Rodriguezen hitzetan. Hala ere, diputatuak onartu du auzia ez dagoela administrazioaren esku; langileek eta egoitzek akordiorako oinarriak sinatu arren, sindikatuek eta patronalak. Adegik eta Laresek, egin behar dituzte akordioak.
‎OCB sozietate zibila da. Izaera pribatua dauka eta, nahiz eta funtzio publikoak betetzen dituen, ez dago Administrazio Publikoaren barnean. EAEren kasuan, alde batetik Kooperatiben Erregistroa dago, Eusko Jaurlaritzan kokatua eta kooperatiben gaineko eskuduntzak dituena.
‎Hanka sartze handiak gertatzen dira gizarte erakundeetatik funtzio horiek lehiatu nahi zaizkionean. Esaten ari naizen ildoan, euskal hiztun komunitatearen gidaritza sinbolikoa nire ustez ez dagokio administrazioari nagusiki, eta partekatu egin behar du gidaritza hori, gizarte erakunde horietan hiztun komunitatearen geruza antolatua dagoela onartuz. Baina beste funtzio batzuk, bai, botere publikoarenak izatea logikoagoa da.
‎Horretan ez dago administrazioaren edo politikarien ustezko akatsei begira egoterik. Euskal kulturgintzako gizarte eragileen ahultasuna seinalatu behar da.
2020
‎Egiten ditugu kanpainak eta Korrika datorrenean betetzen ditugu kaleak, baina euskarak ez du erabilgarritasunik gure errealitatean. Ez dago administrazioaren inolako hizkuntz planteamendurik eskualde osoan. Gazteei eskolan aditz taulak eta gramatika erakusten dizkiegun arren ez diegu lurralde, kultura eta komunitatea ezagutzeko tresnarik ematen.
2022
‎Benetan ez dagoela administrazio autonomikoa eta tokikoa euskalduntzeko asmo eta borondate argirik, eta amore ematen dela EAE erdalduna nahi dutenen aurrean, euskaldunon mendekotasunari men eginik geure herrian. Kasik 40 urte eta gero holaxe gabiltza, hots, zinez aurrera egin gabe.
2023
‎Gehienetan, zaintzari dagokionez, aktoreak dantzan dabiltza, etengabeko harremanean. Ez dago administrazio ekintzarik merkatua edo hirugarren sektorea barne hartzen ez duenik. Ez dago era berean azken hauen ekintzarik administraziorik gabekorik.
‎Toki Araubideko Oinarrien 7/ 1985 Legea, apirilaren 2koa, indarrean jartzean, eta zehatz esateko, Lege horren 108 artikuluak hala ezarri zuelako, bide ekonomiko administratiboa ezabatu zen toki tributuen kasuan; izan ere, bide horrek toki korporazioen autonomia murrizten zuen, beste lurralde administrazio baten organoa toki organoaren gainetik kokatuz. Beraz, Toki administrazioak emandako tributu egintzen aurka errekurtso bakarra geratu zen, berraztertze errekurtsoa; ordutik aurrera, berraztertze errekurtsoa ez zen borondatezkoa ezpada manuzkoa, eta errekurtso horren ebazpenaren aurka auzi errekurtsoa baino ez zegoen administrazio bidea agortzen zelako. Geroago, abenduaren 16ko Toki Gobernua Modernizatzeko Neurriei buruzko 57/ 2003 Legearen bidez, erreklamazio ekonomiko administratiboa berreskuratu zen toki tributuen gainean erreklamazioa ebazteko organo berezia sortuz baldin eta udalerriak" biztanle kopuru handiko udalerri" izaera bazuen (hots, 250.000 biztanle baino gehiago; 175.000 biztanletik gorako probintziako hiriburuak; probintziako eta autonomia erkidegoko hiriburuak edo autonomia erkidegoen erakundeen egoitzarik duen udalerria; edota 75.000 biztanletik gorako udalerriak, inguruabar ekonomiko, sozial, historiko edo kulturalengatik bereziak badira).
Ez gaude administrazio egintza jakin baten gaineko zaintzan ezta organoen gaineko zaintzan, baizik eta jarduera konkretu baten gainean eta bere osotasunean hartzen diren zaintzaedo kontrol neurriak eta tresnak. Esangura honetan eta kontuan izanik EK aurretiazko sistema politiko diktatoriala, argi esan daiteke zaintzapeko edo kontrolpeko jardueraren gaineko zuzendaritza zuela zaintzaileak.
‎Horrez gain ez da ahaztu behar elkarlanerako harreman hauetan ez dagoela administrazioen arteko hierarkiarik. Administrazio bat ez dago bestearen gainetik, guztiak maila berdinean jardungo dute.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia