Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 27

2009
‎“Kasu askotan, irudiak Internet bidez igortzen dituzten kamerek paisaia edo panoramikak baino ez dituzte jasotzen, eta, identifika edo ezagut daitezkeen pertsonen irudirik jasotzen ez dutenez, ez dute pribatutasunerako arriskurik”, dio agentziak. Hala ere, eremu publikoan, lantokian edo merkataritza establezimenduen barruan daudenek, “bai, pertsonak identifikatzeko aukera ematen dute eta ez dute sarrera kontrolik, hau da, irudiak irekian zabaltzen dituzte, eta horrek pribatutasunean duen eragina eta datuak babesteko araudia ez betetzeko arrisku handia dakartza”, ohartarazi du. Era berean, egiaztatu da ganberetako batzuk erakunde edo enpresa baten euskarririk gabe gailu horiek banaka instalatu dituzten pertsona fisikoenak direla, hartutako irudiak Internet bidez zabalduz.
2010
‎Erkidego autonomoen defizita kontrolatzeko beharra azpimarratu du Gobernuak gaur. 2010eko defizitaren helburua(% 2,4) ez betetzeko arriskuan dira erkidego batzuk, Salgado ministroaren hitzetan, baina erkidegoek oro har bete egingo dute.
‎Aurrea hartzeko, elikagaiak hozteko tenperatura egokian eduki behar dira, bakterioa toxina bihurtzen baita hotz katea hausten bada. Kontserbazio baldintza horiek ez betetzeak arriskua dakar. Elikagaien kutsadura maila handia da.
2011
‎4.1 irudiaHaurren premiak ez betetzeak arrisku egoerak edo tratu txarrak eragin ditzake.
‎Esan ohi da" guztiok gogamenaren mende gaudela", eta mendekotasun horren oinarrizko forma atxikimendua da (batetik bestera larri ibiltzea, ez dagoen zerbaiten bila, irrika ase nahiaren eta irrika hori ez betetzeko arriskuak eraginiko larritasun edo minaren artean); gizakia hautemate baldintzatuan itxirik eta harrapaturik dago, eta horrek ezartzen du gizakiaren mundu ikuspegia eta horren ezaugarriek osatzen dute adierazpen moldea. Nortasunak, izatearen alde bat edo giza banakoaren moldaera pertsonala izanik, giza kontzientziaren egitura bat erakusten du, kontzientziaren gune bat, esperientzia mugatzen duena, izatea bere baitatik bizitzen duena, prozesu eta fenomeno onartuekin bat datorrena, betiere zer garen argi eta garbi iruditzen zaiguna zalantzan jarri beharra ezkutatuz.
2012
‎Autonomia erkidegoek beren borondatez atxiki ahal izango dute mekanismo horretara, eta, horrenbestez, beren gain hartuko dute zerga eta finantza baldintza bat. Lehenengoak berarekin dakar doikuntza plan bat aurkeztu edo eguneratzea, informazio puntualeko betebeharrak eta, are, finantza zorraren ez betetzeko arriskuan dauden autonomia erkidegoei esku hartzeko aukera ere. Bestalde, finantza baldintzazkotasunak finantza zuhurtasuna betetzea eskatzen du, eta horrek esan nahi du zorpetze terminoak bat datozela zorraren iraunkortasunarekin.
2013
‎Guztira, 2010ean HHSen% 35 birziklatu zen Europan; 2001ean baino% 12 gehiago. Hala ere, EIak azpimarratu du «Europak baliabide baliotsu ugari alferrik galtzen jarraitzen duela zabortegietara bidalita, eta herrialde askok legeak eskatzen dituen birziklapen helburuak ez betetzeko arriskua dute». Birziklatzea hobetzeko hamar proposamen Birziklapeneko hainbat arduradun eta adituk beren proposamenak eskaintzen dituzte Espainian sistema hori hobetzeko, onuragarria ekonomia eta ingurumenerako:
‎Kasu batzuetan, ontziratutako olioarekin bat ez datozen jatorri geografiko edo oliba barietate desberdinei ere egiten die erreferentzia etiketak. Aldaketa horiek kontsumitzailearen osasunarentzat arriskutsuak ez diren arren, egia da iruzurra, aurreiritzi ekonomikoa eta araudiak ezarritako kalitate baldintzak ez betetzeko arriskua direla. Zaidingo Estazio Esperimentaleko (EEZ) ikertzaileek, Ikerketa Zientifikoen Kontseilu Gorenaren (CSIC) baitako zentroa den aldetik, olioaren barietatearen barietatearen karakterizazioa egiteko sistema berri bat garatu dute, PCR izenekoak (polimerasaren kate erreakzioa) anplifikatutako DNAren markatzaileak erabiliz.
‎Futbol ekipoak denboraldiko helburuak ez betetzeko arriskua duenean, zera egiten du klubeko zuzendaritzak, entrenatzailea aldatu, edo atzeko lerroan jokalari pare bat fitxatu, edo erdikoa indartu, edo aurrelaria ekarri. Baliteke bestelako analisia egitea ere:
2016
‎Horretarako, ordea, gatazka bakoitzaren testuingurua «behar bezala ikertu eta ulertu» behar dela azpimarratu du. Bestela, helburuak ez betetzeko arriskua izan baitezake. «Alde baten argudioak muturrera eta absurdora eramanda emaitza positiboak lortu ditugu; baina hori ondo aplikatzen ez bada, arriskutsua izan daiteke».
2019
‎Hortaz, Nazioarteko Moneta Funtsak2018ko apirilean argitaratutako Perspectivas de la Economia Mundial txostenaren arabera, 2018an munduko hazkundea% 3,9koa izan da, eta 2019an berriz% 3,8ra jaitsiko da; azken hamarkadetako daturik altuenak izango dira. Hala ere, kontuan hartu behar da hazkundea jada ez dela hain uniformea, eta perspektibak ez betetzeko arriskuak areagotzen ari direla. Eurozonan eta Estatu Batuetan hazkundea jaitsiz joango da.
2020
‎Argi dagoena da denbora bukatzen ari dela. 2020an Glasgowe orain arteko epelkeria mantenduz gero, 2015ean Parisen ezarri ziren helburuak ez betetzeko arrisku bizian egongo gara. Hortaz, Pariskoa porrota litzateke, eta beste hainbat urte noraezean egongo gara, bien bitartean CO2 emisioek gora egiten dutela.
‎Urte hasiera ez zen bereziki ona izan, eta aldundiak hazkunde helburua ez betetzeko arriskuan izan ziren. Zehazki, 15.265 milioi eurora iritsiko zirela kalkulatu zuten hasieran.
‎Mundu mailako zorra munduko BPGaren %320ra iritsiko litzateke. Nazioarteko Moneta Funtsak joan den urrian argitaratutako txosten baten arabera, munduko 8 ekonomia garrantzitsuenen enpresen zorraren %40 ez betetzeko arriskuan egongo litzateke, hau da, 2008an baino proportzio askoz garrantzitsuagoa. Ezar daitekeen mekanismo zorigaiztokoari dagoen zorragatiko deflazioa deitzen zaio ekonomian.
2022
‎kudeaketa publiko eta komunitarioa behar du Plateruenak. Izan ere, eredu pribatuaren alde eginez gero, prozesu parte hartzaileetan jasotakoak ez betetzeko arriskua dagoela uste du udalak. Eta erronka dela onartuta ere, horregatik egin du kudeaketaren kargu egiteko apustua.
2023
‎Lehen adierazi den bezala, ez betetzea gertatu aurretik ere neurri zuzentzaileak hartzeko aukera dago. Lurralde historikoetako toki erakundeek, lurralde erkideko toki erakundeek bezala, ez betetze arriskuan egon daitezke eta, finantza zaintzako organo eskudunek hori somatzen dutenean, ez betetze arriskuaren gaineko ohartarazpena egin diezaioke arriskuan dagoen toki erakundeari. Ohartarazpen hori jasota, ez betetze arriskuan dagoen toki erakundeak hiru hilabete ditu ez betetzean ez jausteko neurriak hartzeko eta horiek finantza zaintzako organo eskudunari jakinarazteko.
‎Lehen adierazi den bezala, ez betetzea gertatu aurretik ere neurri zuzentzaileak hartzeko aukera dago. Lurralde historikoetako toki erakundeek, lurralde erkideko toki erakundeek bezala, ez betetze arriskuan egon daitezke eta, finantza zaintzako organo eskudunek hori somatzen dutenean, ez betetze arriskuaren gaineko ohartarazpena egin diezaioke arriskuan dagoen toki erakundeari. Ohartarazpen hori jasota, ez betetze arriskuan dagoen toki erakundeak hiru hilabete ditu ez betetzean ez jausteko neurriak hartzeko eta horiek finantza zaintzako organo eskudunari jakinarazteko.
‎Lurralde historikoetako toki erakundeek, lurralde erkideko toki erakundeek bezala, ez betetze arriskuan egon daitezke eta, finantza zaintzako organo eskudunek hori somatzen dutenean, ez betetze arriskuaren gaineko ohartarazpena egin diezaioke arriskuan dagoen toki erakundeari. Ohartarazpen hori jasota, ez betetze arriskuan dagoen toki erakundeak hiru hilabete ditu ez betetzean ez jausteko neurriak hartzeko eta horiek finantza zaintzako organo eskudunari jakinarazteko. Finantza zaintzako organo eskudunak neurriak jaso ezean edo neurri horiek nahiko ez direla ulertzen badu, neurri zuzentzaileak ezartzeko beharra agindu ahal dio toki erakundeari.
‎Bestetik, kontuan izan behar da HAP/ 2105/ 2012 Aginduaren 19 artikuluan ez betetzearen arriskuan finantza zaintzako organo eskudunek duten esku hartzea. Finantza zaintzako organo eskudunek toki erakunde baten arau fiskalen ez betetzea gertatzeko arriskua ikusten duenean, horri ohartarazpena egiteko aukera izango du.
‎Finantza zaintzako organo eskudunek toki erakunde baten arau fiskalen ez betetzea gertatzeko arriskua ikusten duenean, horri ohartarazpena egiteko aukera izango du. Ez betetze arriskuan dagoen toki erakundeak 3 hilabeteko epean ez betetzeko hori saihesteko neurriak hartu behar ditu eta neurri horiek epe horretan finantza zaintza organo eskudunari jakinaraziko dizkio. Toki erakundeak ez baditu neurri horiek hartzen edo toki erakundeak hartutako neurriak egoki ez baditu ikusten, orduan, finantza zaintzako organo eskudunak neurri zuzentzaileak behartzeko aukera izango ditu.
‎Bizkaiako foru arauak, esangura berdinean, arau fiskal bakoitzari buruzko arauketaren baitan aipatzen du (aurrekontu egonkortasunerako helburuari dagokionez foru arauaren 2 artikuluan, gastu arauari dagokionez 3 artikuluan eta zor biziari dagokionez 4 artikuluan) ez betetze arriskua dagoenean finantza zaintzako organo eskudunen esku hartzea. Arabako eta Gipuzkoako lurralde historikoen foru arauek ez dute ez betetze arriskuaren gaineko neurririk aipatzen, baina aipatzen dute HAP/ 2105/ 2012 Aginduaren informazio betebeharraren sistema eta, ondorioz, ez betetze arriskuaren gaineko esku hartzea ere aplikagarria izango da.
‎Bizkaiako foru arauak, esangura berdinean, arau fiskal bakoitzari buruzko arauketaren baitan aipatzen du (aurrekontu egonkortasunerako helburuari dagokionez foru arauaren 2 artikuluan, gastu arauari dagokionez 3 artikuluan eta zor biziari dagokionez 4 artikuluan) ez betetze arriskua dagoenean finantza zaintzako organo eskudunen esku hartzea. Arabako eta Gipuzkoako lurralde historikoen foru arauek ez dute ez betetze arriskuaren gaineko neurririk aipatzen, baina aipatzen dute HAP/ 2105/ 2012 Aginduaren informazio betebeharraren sistema eta, ondorioz, ez betetze arriskuaren gaineko esku hartzea ere aplikagarria izango da.
‎Bizkaiako foru arauak, esangura berdinean, arau fiskal bakoitzari buruzko arauketaren baitan aipatzen du (aurrekontu egonkortasunerako helburuari dagokionez foru arauaren 2 artikuluan, gastu arauari dagokionez 3 artikuluan eta zor biziari dagokionez 4 artikuluan) ez betetze arriskua dagoenean finantza zaintzako organo eskudunen esku hartzea. Arabako eta Gipuzkoako lurralde historikoen foru arauek ez dute ez betetze arriskuaren gaineko neurririk aipatzen, baina aipatzen dute HAP/ 2105/ 2012 Aginduaren informazio betebeharraren sistema eta, ondorioz, ez betetze arriskuaren gaineko esku hartzea ere aplikagarria izango da.
‎• Ez betetzeko arriskua saihesteko neurriak (HAP/ 2105/ 2012 Aginduaren 8 art.). AEFJLOren 19 artikuluak esandakoarekin bat eginez, Gobernuak aurrekontu egonkortasunaren helburuan, gastu arauan edo zor mugan ez betetze arriskua aurreikusten duenetik hilabeteko epean toki erakundeak Ogasun eta Administrazio publikoen Ministerioari jakinaraziko dizkio arriskua saihesteko hartutako edo hartuko dituen neu... Toki erakundeak neurri horien izaera, indarrean sartzea eta espero den emaitza jakinaraziko ditu.
‎• Ez betetzeko arriskua saihesteko neurriak (HAP/ 2105/ 2012 Aginduaren 8 art.). AEFJLOren 19 artikuluak esandakoarekin bat eginez, Gobernuak aurrekontu egonkortasunaren helburuan, gastu arauan edo zor mugan ez betetze arriskua aurreikusten duenetik hilabeteko epean toki erakundeak Ogasun eta Administrazio publikoen Ministerioari jakinaraziko dizkio arriskua saihesteko hartutako edo hartuko dituen neurriak. Toki erakundeak neurri horien izaera, indarrean sartzea eta espero den emaitza jakinaraziko ditu.
‎AEFJLOren 18 artikuluak adierazten duenari jarraituz, Administrazio publikoek datuen jarraipena egingo dute eta 19 artikuluan informazioaren ondoriozko lehenengo kontrol neurria ezartzen du: " 1 Aurrekontu egonkortasunaren helburua, zor publikoaren helburua edo autonomia erkidegoen edo toki korporazioen gastu araua ez betetzeko arriskua ikusten bada, Gobernuak, Ogasuneko eta Administrazio Publikoetako ministroaren proposamenez, ohartarazpen arrazoitua egingo dio administrazio arduradunari, hari entzun ondoren. Behin ohartarazpena eginda, Gobernuak horren berri emango die Zerga eta Finantza Politikako Kontseiluari (autonomia erkidegoa bada) eta Toki Administrazioko Batzorde Nazionalari (toki korporazioa bada).
‎Hala ere, helburu horiek lortzeak eta horien ondorioak saihesteak erakunde publikoen eta, bereziki, toki korporazioen" modus operandia" aldatzea ekarri du. Beraz," Beldurrak leundu egin ditu" eta galga bat sortu da bere eskumenak gauzatzean, arau fiskalak ez betetzeko arriskua murrizteko. AEFJLOk berak aztertzen ditu Administrazio publikoek aurrekontu egonkortasunaren, zor publikoaren eta gastu arauaren helburuen betetze mailari buruz egin behar dituzten txostenak.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia