Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 6.303

2006
‎Lizentziatu titulua lortzeko egin behar diren beste irakasgai batzuekin konparatzen badugu behintzat.
‎Lizentziaturaren egungo ikasketetan irakasgaia hautazkoa da, Doktorego Programetan, batetik Hizkuntzalaritzakoan eta bestetik Hizkuntzalaritza Aplikatukoan, irakasten diren ikastaroak (3na kreditu Doktorego Pro�-grama bietan) oinarrizkoak izan arren. Gure ustez, iker-adar honen agerpena oso txikia da, eta baita ezegonkorra ere, ez da-eta berez derrigorrezko irakasgaia eta esleitzen zaizkion kredituak (6 kreditu) oso gutxi dira-eta, Filologietan eta Itzulpengintza eta Interpretaritzan Lizentziatu titulua lortzeko egin behar diren beste irakasgai batzuekin konparatzen badugu behintzat.
‎euskaldungoaren berezko hazkuntza eta hezkuntza elebidunari dagozkion bi faktoreak hurrenez hurren. Hurrena adin talde zaharrenetan ematen den hazkuntza; izan ere urte jakin batean 65 -69 urte bitartekoak (X12) direnak handik bost urtetara 70 urte baino gehiagokoak (Y13) izan behar baitute . Eta azkenik, arestian aipatu dugun helduen euskalduntzeak ekarritakoa, lehen azaldu duguna hain zuzen ere.
‎Banaketa geolinguistikoa eta hiztun multzoen bilakaera urterik urte edozein hizkuntza plangintzaren oinarriak dira. Jakintza alor honek berarizko metodologia behar du . Artikulu honetan, bada, Zentsu eta Udal Erroldako datuen azterketarekin batera, hiztun sailkapenerako irizpideak eta hiztunen zenbaketarako oinarriak jorratzen dira.
‎Dagoeneko ez gaitu harritzen eusko labelak; izan ere izugarrizko lorpena izanik guk geuk eskuragai guztiei labela bilatzen baitiegu. Gure mendiko abelgorriak, ardoak, barazkiak eta arte-lanak merkatura orduko labela behar dute nonbait; labelik ez duenak ez du piperrik ere saltzen, edo, saltzekotan oso susmagarritzat hartu ohi da.
‎Kenketak burutzerakoan kontutan har multzo bereko (belaunaldi jakin bateko) taldeen artean egin beharra dagoela. Hortaz i azpiindizeak tartea adierazten badu bigarren aldiko tartea i+ 1 da eta, horien artean, kalkulatu behar ditugu diferentziak. Horiek dira zehatz-mehatz, VI. Taulan egindako eragiketak.
‎" Euskarari eustekotan iharduera gidatua edota herri mugimendu sendoa behar dugu ; gure ustez biak ezinbestekoak dira"
‎Gure ustetan malgua baino kamutsa da; hots ez da batere zorrotza errealitate soziolinguistikoa bere hartan antzeman ahal izateko. Onartu behar dugu , ostera, oso interesgarria dela metodologiaren ikuspegitik ikusteko nola aldatzen diren pertsonen erantzunak balioztapen inkestak egiten direnean (EUSTATek 1989).
‎" Euskaldunak batez beste gero eta gazteagoak izatea zantzu positibo bezala ulertu behar dugu " udalerriak, galera galgatua/ etengabea,... Gure ustetan arlo horretan erabili ohi diren sailkapen guztiei izaera politikoa datxikie, sailkapen guzti horien funtsa hizkuntz politikaren ihardueran baitatza.
‎Edozein azterketa demolinguistiko egin aurretik gizarteak izandako aldaketak ezagutu behar dira , azterketa demografikoa egin beharra dago alegia. XX. mendean gure gizarteak aldaketa sakonak ezagutu ditu, hau da, I. Larrañagak aztertu duen moduan aldaketak, bortitzak eta leunak, ez dira gertaera berriak gure artean.
‎Berezko prozesu bezala planteatu ezkero euskararenak urte gutxitan egina du eta, hori da, hain zuzen ere, Euskal Herriko zenbait lurraldetan gertatzen hasia dena (Zuberoan,...). Euskarari eustekotan iharduera gidatua edota herri mugimendu sendoa behar dugu ; gure ustez biak dira ezinbestekoak.
‎Horrela batez beste, euskaldunak gero eta gazteagoak izatea zantzu positibotzat hartu behar dugu . Baina, jakina, bata gaztetzeak bestea zahartzea dakar ukipen egoera zio.
‎Gazteen artean izandako hazkundeak, erabilera eta hizkuntz ohituren alorrean aldaketa sakonak ekarri behar ditu . Arestian esan dugunez, euskara dagoeneko zaharren hizkuntza izatetik gazteen hizkuntza izatera igaro da.
‎Gure aztergaiari berriro helduz, hizkuntza gutxiagotuaren berreskurapenerako, lehenik eta behin berritze demo-grafikoaren berezko indarrak euskararen alde jarri behar dira . Neurri batean hori bideratuta dago, gazteengan baitago euskaldun kopururik zabalena eta, aldi berean, proportziorik handiena.
‎Adin talde edo mordo bakoitzaren azterketari lotuz gero gauzak bestelakoak izan daitezke. Dena den horretarako adin tarteak zabalera berekoak behar ditugu , bost urtetako zabalerakoak hain zuzen.
‎Indize horiek dira batukarietan erabiltzen ditugunak. Esaterako i= 2 eta k -2 direlako indizeek 16 -19 tartetik 60 -64 tarterainoko aldea adierazten du, batukaria izateak tarte horien arteko taldeen batuketa egin behar dugula esan nahi du.
‎Deustuko Unibertsitateko Euskal Filologoaren profilaren arabera, Eus�-kal filologoak gai izan behar du egoera ezberdinetan, bai ahoz bai idatziz, modu egokian eta eraginkorrean komunikatzeko; hizkuntza eta literatura auzitan irizpide argiak izateko; euskal hizkuntza eta literatura, ikaslearen ezaugarrien arabera, irakasteko; eta euskara normaltzeko prozesuetan iritzi profesionalak emateko. Soziolinguistika irakasgaiaren bitartez, azken soziolinguistika klusterra martin ugalde, kp/ 20140 andoain 43 gaitasuna lantzen da.
‎Turrez (Gonzalez 1999, Molina 2001) irakasleen zuzendaritzapean soziolinguistika-lanak burutu dira urteetan zehar. an esan bezala, 2003tik indarrean dagoen ikasketa-planean jorratzen den euskal filologoaren profilean soziolinguistika arloan ikasleak behar duen prestakuntza eta lanean modu praktikoan, arduratsuan, eta profesionalean aritu ahal izateko jorratu behar dituen gaitasunak beren-beregi aipatzen dira.
‎Turrez (Gonzalez 1999, Molina 2001) irakasleen zuzendaritzapean soziolinguistika-lanak burutu dira urteetan zehar. an esan bezala, 2003tik indarrean dagoen ikasketa-planean jorratzen den euskal filologoaren profilean soziolinguistika arloan ikasleak behar duen prestakuntza eta lanean modu praktikoan, arduratsuan, eta profesionalean aritu ahal izateko jorratu behar dituen gaitasunak beren-beregi aipatzen dira.
‎" diglosiaren irudiak bi motatakoak dira: alde batetik, usadioak onartarazten dituen desbalorapenak sendotzen ditu eta, beste aldetik, ordainketa mugimendu are eta indartsuago bat eragiten du zapaldua dagoen hizkuntza mehatxatua sentitzen denean, Bourdieu-ren aburuz," errealitatean, erralitatearen irudia sartu behar da ala, zehazkiago, irudien gudua buruko irudien baita buruko irudiek erabili nahi dituzten adierazpen sozialak gisa ulertu behar dira".
‎" diglosiaren irudiak bi motatakoak dira: ...batetik, usadioak onartarazten dituen desbalorapenak sendotzen ditu eta, beste aldetik, ordainketa mugimendu are eta indartsuago bat eragiten du zapaldua dagoen hizkuntza mehatxatua sentitzen denean, Bourdieu-ren aburuz," errealitatean, erralitatearen irudia sartu behar da ala, zehazkiago, irudien gudua buruko irudien baita buruko irudiek erabili nahi dituzten adierazpen sozialak gisa ulertu behar dira ".
‎Orohar hizkuntzen arteko harreman baketsu ala gatazkatsuak hizkuntza politika baten bidez jorratu nahi direlarik, beraien osagai indibidual zein kolektiboak kontutan hartu behar dira , zeren hizkuntz aniztasuna komunitateen eta pertsonen kontua da. Beraz, hizkuntza politika guztiek bi oinarri kontutan hartzen dituzte:
‎Elebitasun instituzionalak suediarraren eta finesaren arteko trataera orekatu bat bermatu nahi du. Lurraldetasuna, erroldaren arabera egiten da gizabanako bakoitzak bere ama hizkuntza zehaztu behar baitu . Datu horien arabera ikusten da zein hizkuntza estatus emango zaion distriktoari:
‎Orohar hizkuntzen arteko harreman baketsu ala gatazkatsuak hizkuntza politika baten bidez jorratu nahi direlarik, beraien osagai indibidual zein kolektiboak kontutan hartu behar dira , zeren hizkuntz aniztasuna komunitateen eta pertsonen kontua da.
‎Merkatu horretan, kapital kultural handiena dutenek, arduradun karguak betetzeaz gain, beraien ikuspegiak derrigortzen dituzte. Indar harreman horretan, nagusi direnak esaten dute nola hitz egin behar den , zein hiztegi erabiltzea komeni den baita zein azentu baliatu behar den ere.
‎Merkatu horretan, kapital kultural handiena dutenek, arduradun karguak betetzeaz gain, beraien ikuspegiak derrigortzen dituzte. Indar harreman horretan, nagusi direnak esaten dute nola hitz egin behar den, zein hiztegi erabiltzea komeni den baita zein azentu baliatu behar den ere.
‎Beraz, Bourdieu-ren iritziz honakoa onartu behar da : " hizkuntza komunitate batean, inork ezin ditzake erabat hizkuntza eta kultura legeak ezjakin, batik bat gaitasun zilegia dutenekin harremanetan sartzen diren aldi bakoitzean.
‎Merkatu horretan, kapital kultural handiena dutenek, arduradun karguak betetzeaz gain, beraien ikuspegiak derrigortzen dituzte. Indar harreman horretan, nagusi direnak esaten dute nola hitz egin behar den , zein hiztegi erabiltzea komeni den baita zein azentu baliatu behar den ere.
‎Merkatu horretan, kapital kultural handiena dutenek, arduradun karguak betetzeaz gain, beraien ikuspegiak derrigortzen dituzte. Indar harreman horretan, nagusi direnak esaten dute nola hitz egin behar den, zein hiztegi erabiltzea komeni den baita zein azentu baliatu behar den ere.
‎Ondorioz, irudi soziala simplifikatzailea eta eskematizatzailea da: ahalik eta jende zabalenari irekia eta errealitatearen ikusmenean eraginkorra izan behar da . Beste irudi kolektiboak bezala, irudi soziolinguistikoak munduarekiko eta besteekiko harremanak erabakitzen dituen interpretazio eskemak dira.
‎Beste irudi kolektiboak bezala, irudi soziolinguistikoak munduarekiko eta besteekiko harremanak erabakitzen dituen interpretazio eskemak dira. Bourdieuren aburuz," errealitatean, erralitatearen irudia sartu behar da ala, zehazkiago, irudien gudua buruko irudien baita buruko irudiek erabili nahi dituzten adierazpen sozialak gisa ulertu behar dira". Irudi soziolinguistikoak aldakorrak direla erakusten du, beretzako, hizkuntza, dialektoa edo akzentua, errealitate soziolinguistikoak izateaz gain, buruko irudien errepresentazioak dira, esan nahi baita ikusmen, estimazio, ezagutza eta ezagupen ekintzak direla.
‎Beste irudi kolektiboak bezala, irudi soziolinguistikoak munduarekiko eta besteekiko harremanak erabakitzen dituen interpretazio eskemak dira. Bourdieuren aburuz," errealitatean, erralitatearen irudia sartu behar da ala, zehazkiago, irudien gudua buruko irudien baita buruko irudiek erabili nahi dituzten adierazpen sozialak gisa ulertu behar dira ". Irudi soziolinguistikoak aldakorrak direla erakusten du, beretzako, hizkuntza, dialektoa edo akzentua, errealitate soziolinguistikoak izateaz gain, buruko irudien errepresentazioak dira, esan nahi baita ikusmen, estimazio, ezagutza eta ezagupen ekintzak direla.
‎oso urrun dauden eta inguruan ezin har dezaketen irakasgaia eta tutoretza eskaintzen zaie ikasleei, internet, plataforma eta posta elektronikoari esker. Atzerriko ikasleek Euskal Herriko berri zehatza izan dezakete eta Renoko Mintegiak euskal ikasketetan gai oso ezberdinen gaineko formazioa eskain dezake, modu errazean, eta irakasle guztiak bertan izateko behar barik. Beraz, abantaila ekonomikoak, bai ikasle bai erakundearentzat, agerikoak dira.
‎Mintegiak euskal ikasketetan gai oso ezberdinen gaineko formazioa eskain dezake, modu errazean, eta irakasle guztiak bertan izateko behar barik. zabalkuntza aipatu behar da. Gerora begira, irakasgaia gaurkotzen den heinean azken lanen berri ere emango da eta horiek zabaltzeko ere balioko du.
‎Mintegiak euskal ikasketetan gai oso ezberdinen gaineko formazioa eskain dezake, modu errazean, eta irakasle guztiak bertan izateko behar barik. zabalkuntza aipatu behar da . Gerora begira, irakasgaia gaurkotzen den heinean azken lanen berri ere emango da eta horiek zabaltzeko ere balioko du.
2007
‎ez haur hizkuntza, ez eskolakoa, ez etxerako lanetan baino erabiltzen ez dena, baizik eta hizkuntza oso bat, geure artean normaltasunez erabiltzen duguna, familiatik hasten dena (seme-alaba eta guraso) eta edozein esparru, une eta gaitan erabil daitekeena. Hortxe kokatzen dugu guk, beraz, arloaren estrategikotasuna, eta hortik abiatzen gara lan horri benetan heldu behar diogula esateko. Honekin ez dugu inondik inora esan nahi bestelako arlo batzuk ez direla garrantzitsuak edo eta estrategikoak.
‎Eta laugarrenik, hasierako puntuarekin lotuta, beti aipatzen dugun arazoa: HEAk gizartean daukan ulermen falta, hau da, oraindik ere ez garela gai izan geure ingurukoei behar den moduan ulertarazteko haurrak euskalduntzea ezinbestekoa bada ere (eta bada, jakina!), euren guraso eta enparauak euskaldundu ezean, euskara bigarren mailako hizkuntza izango dela betiko. Azken arrazoi hau" prestigio" faltarekin ere lotu beharra dago.
‎Azken arrazoi hau" prestigio" faltarekin ere lotu beharra dago. Euskara beharrezko ez zaigun bitartean, gizarte mailan" prestigiatua" ez dagoen bitartean, zaila da benetan, pertsona helduak egin behar duen saiakera hori egitera bultzatzea.
‎auto-ikaskuntzarako, norberak ikasteko, datu gehiago edukitzeko...). Horiek erabiltzen ikasi dugu eta, gainera, ikasteko prestutasuna eta gogoa erakutsi dugu; izan ere, teknologiaren erabilera egokiak ekar diezazkigukeen abantailak geure aldeko indar-gunetzat hartu behar ditugu .
‎Gaur egun dugun ikasle kopuruarekin, Euskal Herria euskalduntzeko beste ehun bat urte beharko genituzke, eta ezin gara horren zain egon. Horixe, beraz, geure erronkarik handiena, geure ustez" prestigio" eta sustatze kanpainekin batera lotu (eta lortu) behar dena ; jendea erakarri egin behar dugu, eta konbentzitu egin behar dugu: euskara ikasteak merezi du, eta, gainera, euskararen berreskurapenean ni neu euskalduntzea ez da anekdotikoa, estrategikoa baizik.
‎Gaur egun dugun ikasle kopuruarekin, Euskal Herria euskalduntzeko beste ehun bat urte beharko genituzke, eta ezin gara horren zain egon. Horixe, beraz, geure erronkarik handiena, geure ustez" prestigio" eta sustatze kanpainekin batera lotu (eta lortu) behar dena; jendea erakarri egin behar dugu , eta konbentzitu egin behar dugu: euskara ikasteak merezi du, eta, gainera, euskararen berreskurapenean ni neu euskalduntzea ez da anekdotikoa, estrategikoa baizik.
‎Gaur egun dugun ikasle kopuruarekin, Euskal Herria euskalduntzeko beste ehun bat urte beharko genituzke, eta ezin gara horren zain egon. Horixe, beraz, geure erronkarik handiena, geure ustez" prestigio" eta sustatze kanpainekin batera lotu (eta lortu) behar dena; jendea erakarri egin behar dugu, eta konbentzitu egin behar dugu : euskara ikasteak merezi du, eta, gainera, euskararen berreskurapenean ni neu euskalduntzea ez da anekdotikoa, estrategikoa baizik.
‎Eta batez ere, eta ez HEArekin lotuta bakarrik, baina bai oso lotuta, hor dago erabilera planak bultzatzearen erronka. Euskaltegietan egiten dugun hori kaleratzea eta kalean egotea lortu behar dugu , horrek gure ikasleei indarra emango baitie euskaraz mintzatzeko. Horrek normalkuntzan beste pauso bat ekarriko du; gure ikasleek kalean euskaraz hitz egiten duten neurrian, euskalduntzeari, bere osotasunean lagunduko diogulako.
‎Gure ikasle gehienek eremu erdaldunetan duten arazo handiena, baita euskaldun izatea lortzen dutenean ere, erabilerarako joerarik ez edukitzea da, eta beraz, urte gutxiren buruan ikasitakoa galtzea. Erabilera ez da bultzatu behar kalean euskara entzutea politagoa delako bakarrik. Erabilera euskara ez galtzeko behar dugun gauza bat da.
‎Erabilera ez da bultzatu behar kalean euskara entzutea politagoa delako bakarrik. Erabilera euskara ez galtzeko behar dugun gauza bat da. Euskara ikastea konpromiso pertsonala ere baden neurrian, egiten ari garen esfortzu guztiak erabilgarritasun konkretu batera eramaten ez bagaitu, onerako baino frustraziorako eta denbora galtzearen sentipenerako bide ere izan daitekeelako.
‎" 1960 urte inguruan azaltzen da euskal arazoetarako belaun berri bat. Urte hori ezkeroztik, behar bada , pixka bat lehentxoagotik euskal adimena eta euskal sentipena berritu egiten da, bere baitan zartada bat sentitzen du eta ordu ezkeroztik gertaera hau belaun berri baten esnatzea, kontuan hartu gabe ez dago soziolinguistika klusterra martin ugalde, kp/ 20140 andoain 39 aztertzerik ez euskal kultura, ez euskal politika, ezta ere euskaldunen artean dabiltzan ideologiak. Hau da azken urteotako gertakarik bortitzena.
‎Beraz, belaunaldi berriak eragindako euskal adimenaren eta sentimenduaren berritze prozesu horretan kokatu behar da Alfabetatze Batzordearen sorrera. Alfabetatze Batzordearen zeregina, bestalde, alfabetatze kanpainak antolatzea zen, euskaldunak beren hizkuntzan alfabeta zitezen bitartekoak ipintzea, alegia.
‎Ikasle uholdeak dimentsio berria eman zion helduen irakaskuntzari. Eskola eskaintzak demanda berriari erantzun behar zion ; irakasle eta ikasgela gehiago behar ziren. Hasten ari zen dimentsio honek, ordura arte zeregin horretan arituak ziren taldeen estrukturen ahalmena gainditu zuen, demanda berri horri nekez erantzungo zion era egokian ordura arteko helduen euskara irakaskuntza sakabanatuak.
‎Ikasle uholdeak dimentsio berria eman zion helduen irakaskuntzari. Eskola eskaintzak demanda berriari erantzun behar zion; irakasle eta ikasgela gehiago behar ziren . Hasten ari zen dimentsio honek, ordura arte zeregin horretan arituak ziren taldeen estrukturen ahalmena gainditu zuen, demanda berri horri nekez erantzungo zion era egokian ordura arteko helduen euskara irakaskuntza sakabanatuak.
‎Liskarrak, tirabirak, kristorenak eta bi pasa eta gero, 2007ko martxoan gaude eta argi eta garbi esan behar dugu HEA sektore indartsua dela, bere historiari uko egin barik, erronkei aurre egiten jakin izan duena eta egoerarik txarrenean ere aurrera egiten jakin duena.
‎Ildo horretan, euskaltegiak euskalgintzaren eragile dira, euskalduntze eta alfabetatze hutsean bezala hari dagokion sustapen lanean. Horrez gain, euskaltegiek badute beste berezitasun bat, alegia, azpiegitura egokiak eta behar den beste gizabaliabide, erabilera sustatzeko lanean jarduteko.
‎Hortaz, orain arte azaldutako testuinguru horretan ulertu behar da gure lana: euskararen normalizazio prozesuan gizarteari eskaintzen diogun zerbitzu bezala.
‎Era berean, gure jarduna araututa dago. Lehenik eta behin, Kultura Sailaren Dekretuak euskaltegi homologatuok bete behar ditugun baldintzak zehazten ditu: irakasleen kualifikazioa, azpiegituraren baldintzak, ikasle kopuruak eta abar.
‎Behin gaur egungo argazkia erakutsi ondoren, HEA alfabetatzea indartsu dagoela esan daiteke inolako zalantza barik. Baina baikortasunak ez gaitu itsutu behar , aurrera begira jarri behar gara, orain arte ondo egindakoetatik ikasi eta hobetu behar direnak hobekuntza bidean jarriz. Goazen, bada, etorkizunari begira gure erronkak zeintzuk diren aipatzera.
‎Behin gaur egungo argazkia erakutsi ondoren, HEA alfabetatzea indartsu dagoela esan daiteke inolako zalantza barik. Baina baikortasunak ez gaitu itsutu behar, aurrera begira jarri behar gara , orain arte ondo egindakoetatik ikasi eta hobetu behar direnak hobekuntza bidean jarriz. Goazen, bada, etorkizunari begira gure erronkak zeintzuk diren aipatzera.
‎Behin gaur egungo argazkia erakutsi ondoren, HEA alfabetatzea indartsu dagoela esan daiteke inolako zalantza barik. Baina baikortasunak ez gaitu itsutu behar, aurrera begira jarri behar gara, orain arte ondo egindakoetatik ikasi eta hobetu behar direnak hobekuntza bidean jarriz. Goazen, bada, etorkizunari begira gure erronkak zeintzuk diren aipatzera.
‎Beraz, argi dago oraindik ere lan handia dugula egiteko, euskarak aurrera egingo badu ezinbestekoa da urratsak ematea erabileran. Ikasle heldu batek euskara ikasten egiten duen esfortzua oso handia da, gero erabilera ezagatik ikasi duen hori galtzen badu, eta handik eta urte batzuetara euskaltegira hurbildu behar badu .
‎Beraz, argi dago oraindik ere lan handia dugula egiteko, euskarak aurrera egingo badu ezinbestekoa da urratsak ematea erabileran. Ikasle heldu batek euskara ikasten egiten duen esfortzua oso handia da, gero erabilera ezagatik ikasi duen hori galtzen badu, eta handik eta urte batzuetara euskaltegira hurbildu behar badu .
‎Eginkizun hau ez dagokigu bakarrik euskaltegioi, baina gure arlo honetan, ezin diogu muzin egin gure erantzukizunari. Guregana hurbiltzen den ikasleari ezagutzaren eta erabileraren artean dagoen jauzian laguntza eman behar diogu gure esku dagoen guztia eginez. Gabezia horretaz konturatuta abian jarri ziren aspaldian Berbalagun edo Mintzalagun izenekin ezagunak diren egitasmoak.
‎Arestian esan bezala, erabilera areagotzea ez da bakarrik euskaltegion zeregina. Gizarte osoaren inplikazioa beharrezkoa da; irakaskuntzako eragileak, lan munduko eragileak, zein gizarte eragileak administrazioekin elkarlanean landu behar dugu hainbeste kezkatzen gaituen erabileraren arloa. Dena dela, lagungarri izango delakoan, hona hemen arlo bakoitzean abian jarri behar diren zenbait ekinbide:
‎Gizarte osoaren inplikazioa beharrezkoa da; irakaskuntzako eragileak, lan munduko eragileak, zein gizarte eragileak administrazioekin elkarlanean landu behar dugu hainbeste kezkatzen gaituen erabileraren arloa. Dena dela, lagungarri izango delakoan, hona hemen arlo bakoitzean abian jarri behar diren zenbait ekinbide:
‎Euskaltegiaren estrategiak —baita estrategia didaktikoak berak ere— kontuan hartu behar du inguru soziolinguistikoa. Euskaltegi bakoitzak bere estrategia egokitu behar du inguruko beharrei ahalik eta egokien erantzuteko, alegia, ikaslea eta hizkuntza, hizkuntza komunitatea, baldintza egokietan harremanetan jartzeko.
‎Euskaltegiaren estrategiak —baita estrategia didaktikoak berak ere— kontuan hartu behar du inguru soziolinguistikoa. Euskaltegi bakoitzak bere estrategia egokitu behar du inguruko beharrei ahalik eta egokien erantzuteko, alegia, ikaslea eta hizkuntza, hizkuntza komunitatea, baldintza egokietan harremanetan jartzeko. Ikasleei euskara erabiltzeko aukerak erraztea ere euskaltegiaren funtzioa da; arestian aipatutako egitasmoak bide egokiak izan daitezke ikaslea euskaldunei era ez-traumatikoan hurbiltzeko.
‎Euskaltegiaren estrategiak –baita estrategia didaktikoak berak ere– kontuan hartu behar du inguru soziolinguistikoa.
‎Euskaltegi bakoitzak bere estrategia egokitu behar du inguruko beharrei ahalik eta egokien erantzuteko, alegia, ikaslea eta hizkuntza, hizkuntza komunitatea, baldintza egokietan harremanetan jartzeko. Ikasleei euskara erabiltzeko aukerak erraztea ere euskaltegiaren funtzioa da.
‎Euskara abantaila bezala hartu behar da . Tokian tokiko administrazioetan zeharkako gaia izan behar du.
‎Euskara abantaila bezala hartu behar da. Tokian tokiko administrazioetan zeharkako gaia izan behar du . Dirulaguntzak nahiz kontratazioak esleitzen direnean, euskara baloratu egin behar da.
‎Tokian tokiko administrazioetan zeharkako gaia izan behar du. Dirulaguntzak nahiz kontratazioak esleitzen direnean, euskara baloratu egin behar da .
‎Administrazioek euskara lehenetsi egin behar dute hainbat kasutan.
‎Helduen euskalduntze eta alfabetatzeari dagokionez, euskalduntze eta alfabetatzea suspertu eta prestigiatzeko kanpaina koordinatuak bultzatu behar dira .
‎Euskarari prestigioa eman behar zaio ; euskararen beharra gizarteratu egin behar da. Hizkuntza eta kultura-aniztasuna balio nagusitzat harturik, euskararen aldeko sentiberatze-ekintzak antolatu behar dira.
‎Euskarari prestigioa eman behar zaio; euskararen beharra gizarteratu egin behar da . Hizkuntza eta kultura-aniztasuna balio nagusitzat harturik, euskararen aldeko sentiberatze-ekintzak antolatu behar dira.
‎Euskarari prestigioa eman behar zaio; euskararen beharra gizarteratu egin behar da. Hizkuntza eta kultura-aniztasuna balio nagusitzat harturik, euskararen aldeko sentiberatze-ekintzak antolatu behar dira . Hau guztia bideratzeko ez da nahikoa egun bateko kanpainak antolatzea, Euskarak sustapen kanpaina iraunkorrak garatu behar ditu.
‎Hizkuntza eta kultura-aniztasuna balio nagusitzat harturik, euskararen aldeko sentiberatze-ekintzak antolatu behar dira. Hau guztia bideratzeko ez da nahikoa egun bateko kanpainak antolatzea, Euskarak sustapen kanpaina iraunkorrak garatu behar ditu . D ereduko matrikulazio kanpainak nabarmen gora egin badu, etengabeko sustapena egin zaiolako izan da.
‎Euskara abantaila bezala hartu behar da . Tokian tokiko administrazioetan zeharkako gaia izan behar du.
‎Euskara abantaila bezala hartu behar da. Tokian tokiko administrazioetan zeharkako gaia izan behar du . Dirulaguntzak nahiz kontratazioak esleitzen direnean, euskara baloratu egin behar da.
‎Tokian tokiko administrazioetan zeharkako gaia izan behar du. Dirulaguntzak nahiz kontratazioak esleitzen direnean, euskara baloratu egin behar da . Administrazioek euskara lehenetsi egin behar dute hainbat kasutan.
‎Dirulaguntzak nahiz kontratazioak esleitzen direnean, euskara baloratu egin behar da. Administrazioek euskara lehenetsi egin behar dute hainbat kasutan.
‎Helduen euskalduntze eta alfabetatzeari dagokionez, euskalduntze eta alfabetatzea suspertu eta prestigiatzeko kanpaina koordinatuak bultzatu behar dira eta horretarako hona hemen zenbait proposamen:
‎• Euskaltegien arteko lankidetza; sare moduan antolatu beharra dago. Izan ere, lehiakideak garela ahaztu gabe, komunean ditugun beharrak identifikatu behar ditugu eta horiei erantzuna emateko lankidetza bideak jorratu behar ditugu. Nabarmena da azken urteotan euskaltegiok elkarlanean egindako lana fruituak ematen ari dela, hor dago Kultura Sailarekin izandako negoziazioen emaitza ona.
‎• Euskaltegien arteko lankidetza; sare moduan antolatu beharra dago. Izan ere, lehiakideak garela ahaztu gabe, komunean ditugun beharrak identifikatu behar ditugu eta horiei erantzuna emateko lankidetza bideak jorratu behar ditugu . Nabarmena da azken urteotan euskaltegiok elkarlanean egindako lana fruituak ematen ari dela, hor dago Kultura Sailarekin izandako negoziazioen emaitza ona.
‎• Erantzutetik planifikatzera; sarri askotan unean-unean datorrenari erantzun beharrean aurkitzen gara eta eskaintzari aurrea hartzera ohitu beharko genuke. Epe ertain eta luzera begira planifikatzen ikasi behar dugu . Baina, hau guztia ez dago gure esku bakarrik.
‎• Behin-behinekotasunetik espezializaziora; sektorea duintzera jo behar dugu . Giza baliabideen joan etorriarekin amaitu behar da.
‎• Behin-behinekotasunetik espezializaziora; sektorea duintzera jo behar dugu. Giza baliabideen joan etorriarekin amaitu behar da . Behin euskaltegi batean lanean hasita, ibilbide profesionala bertan garatzeko bideak jarri behar dira.
‎Giza baliabideen joan etorriarekin amaitu behar da. Behin euskaltegi batean lanean hasita, ibilbide profesionala bertan garatzeko bideak jarri behar dira . Horretarako lan baldintzak hobetu behar direla oso argi dago, baina horrekin batera formazioan, irakaskuntzako materialetan, baliabide teknologikoetan eta beste arlo batzuetan asko inbertitu behar da.
‎Behin euskaltegi batean lanean hasita, ibilbide profesionala bertan garatzeko bideak jarri behar dira. Horretarako lan baldintzak hobetu behar direla oso argi dago, baina horrekin batera formazioan, irakaskuntzako materialetan, baliabide teknologikoetan eta beste arlo batzuetan asko inbertitu behar da. Azken finean, giza baliabideen asebetetasuna gora egiten duen neurrian lortuko dugu behin-behinekotasunetik behin-betikora pasatzera.
‎Behin euskaltegi batean lanean hasita, ibilbide profesionala bertan garatzeko bideak jarri behar dira. Horretarako lan baldintzak hobetu behar direla oso argi dago, baina horrekin batera formazioan, irakaskuntzako materialetan, baliabide teknologikoetan eta beste arlo batzuetan asko inbertitu behar da . Azken finean, giza baliabideen asebetetasuna gora egiten duen neurrian lortuko dugu behin-behinekotasunetik behin-betikora pasatzera.
‎Honetaz guztiaz hausnartu beharra daukagu. Ikas prozesua azkartu behar da . EGA ez da azken helburua eta tarteko mailak behar dira.
‎Ikas prozesua azkartu behar da. EGA ez da azken helburua eta tarteko mailak behar dira . Azken hiru urteetan, tarteko mailak egiaztatzeko bideak jarri dira, baina asko dago hobetzeko, mailak homologatzea adibidez.
‎Honetaz guztiaz hausnartu beharra daukagu. Ikas prozesua azkartu behar da . EGA ez da azken helburua eta tarteko mailak behar dira.
‎Ikas prozesua azkartu behar da. EGA ez da azken helburua eta tarteko mailak behar dira . Azken hiru urteetan, tarteko mailak egiaztatzeko bideak jarri dira, baina asko dago hobetzeko, mailak homologatzea adibidez.
‎• Autonomi Erkidegoko erakunde komunek, Euskal Herriko aniztasun soziolinguistikoa kontuan harturik, bi hizkuntzen erabilera bermatu, haien izaera ofiziala arautu eta hura ikasteko behar diren neurri eta baliabideak eratu eta arautuko dituzte."
‎2003az geroztik, helduen alfabetatze eta euskalduntzerako ikastetxeez ari garelarik, euskaltegiak ez ezik, euskaltegiak eta autoikaskuntzarako zentroak aipatu behar dira . Azken hauek, euskaltegi izan gabe, beste hizkuntza batzuk irakasteaz gain, autoikaskuntzarako sistema bitartez euskara ere irakasten duten zentroak dira.
‎Beraz, alde nabarmena eman da, batez ere, 1995 -96 ikasturtetik 200203ra bitartean, arauzko udal euskaltegi izan gabeko eskaintza publikoak desagertu egin baitira (HABEk diruz ez laguntzean), eta euskaltegi pribatu guztiak homologatu edo desagertu egin dira. Baina euskaltegi libre horietako gehienak AEK-koak izaki, 1996an abian jarri zen irakasleen homologazio-prozesuarekin batera, euskaltegien homologazioa ere gauzatu zen, horretarako eskualde mailako egiturak sortuz, hala behar zenean .
‎Beraz, alde nabarmena eman da, batez ere, 199596 ikasturtetik 2002 -03ra bitartean, arauzko udal euskaltegi izan gabeko eskaintza publikoak desagertu egin baitira (HABEk diruz ez laguntzean), eta euskaltegi pribatu guztiak homologatu edo desagertu egin dira. Baina euskaltegi libre horietako gehienak AEK-koak izaki, 1996an abian jarri zen irakasleen homologazioprozesuarekin batera, euskaltegien homologazioa ere gauzatu zen, horretarako eskualde mailako egiturak sortuz, hala behar zenean .
‎euskaltegietan programa orokorrak nagusi (edo ia erabatekoak) ziren garaitik, ikasleen beharrei zuzendutako ikastaroak antolatu eta ematera pasatu da. Hor kokatu behar dira enpresetako taldeak, administrazio ezberdinetako langileen taldeak, guraso-taldeak, etorkinentzako harrera-ikastaroak, dendarientzako eta ostalaritzako langileentzako ikastaroak, eta abar. Eta ikastaro hauek, gehienetan, astean 6 ordutik beherakoak izan ohi dira.
‎Kontuan izan behar da , bestalde, 2005 -06 ikasturtean 500.000 ikasleordu inguru autoikaskuntzako jarduerari dagozkiola, hau da, talde-ordurik gabe.
‎Euskaltegietan programa orokorrak nagusi (edo ia erabatekoak) ziren garaitik, ikasleen beharrei zuzendutako ikastaroak antolatu eta ematera pasatu da. Hor kokatu behar dira enpresetako taldeak, administrazio ezberdinetako langileen taldeak, guraso-taldeak, etorkinentzako harreraikastaroak, dendarientzako eta ostalaritzako langileentzako ikastaroak, eta abar. Eta ikastaro hauek, gehienetan, astean 6 ordutik beherakoak izan ohi dira.
‎Goian aipatu moduan herritik sortu ginelako sentitzen dugu herritar geure burua. Geure euskaltegiak dauden kokalekuan txertatzen da AEK-kidea eta gure ustez gure berezko izaeraren oinarri izateaz gain geure egin behar garrantzizkoenetakoa da hori. Nafarroako euskaltegiak herri eta auzoetan txertatuak daude eta hala izaten jarraitzea da gure borondatea.
‎Kontuan izateko faktore nabarmena da euskara ikasi nahi izatea Nafarroan hautu pertsonala izatetik haratago ez doan aukera dela. Esan nahi baita ikasleak euskaltegira hurbildu ahal izateko oso garbi izan behar duela , euskaldun sentitu eta bere hizkuntza ikasi nahi duela.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
behar da 1.183 (7,79)
behar dira 582 (3,83)
behar 570 (3,75)
behar dugu 504 (3,32)
behar du 468 (3,08)
behar dute 314 (2,07)
behar ditugu 170 (1,12)
behar dela 160 (1,05)
behar den 139 (0,92)
behar ditu 128 (0,84)
behar duen 109 (0,72)
behar duela 103 (0,68)
behar diren 102 (0,67)
behar dituzte 93 (0,61)
behar zaio 92 (0,61)
behar direla 91 (0,60)
behar duten 65 (0,43)
behar dutela 52 (0,34)
behar zaie 51 (0,34)
behar dugula 43 (0,28)
behar dugun 39 (0,26)
behar zen 38 (0,25)
behar bada 35 (0,23)
behar dituen 34 (0,22)
behar luke 34 (0,22)
behar zuen 33 (0,22)
behar diogu 31 (0,20)
behar ditugula 30 (0,20)
behar ziren 30 (0,20)
behar dut 28 (0,18)
behar dio 27 (0,18)
behar zuten 22 (0,14)
behar dituzten 20 (0,13)
behar die 19 (0,13)
behar dituela 19 (0,13)
behar zaizkio 19 (0,13)
behar dena 18 (0,12)
behar diegu 18 (0,12)
behar zuela 17 (0,11)
behar genuke 16 (0,11)
behar gara 15 (0,10)
behar zaiola 15 (0,10)
behar dituztela 14 (0,09)
behar litzateke 14 (0,09)
behar zela 14 (0,09)
behar baita 13 (0,09)
behar duguna 13 (0,09)
behar genuela 13 (0,09)
behar zaiela 13 (0,09)
behar delako 12 (0,08)
behar denean 12 (0,08)
behar lukete 12 (0,08)
behar badugu 11 (0,07)
behar dutenean 11 (0,07)
behar direnean 10 (0,07)
behar duena 10 (0,07)
behar dutelako 10 (0,07)
behar lukeen 10 (0,07)
behar zirela 10 (0,07)
behar badu 9 (0,06)
behar baitira 9 (0,06)
behar dutenak 9 (0,06)
behar lirateke 9 (0,06)
behar baitu 8 (0,05)
behar denik 8 (0,05)
behar digu 8 (0,05)
behar diote 8 (0,05)
behar direlako 8 (0,05)
behar duenak 8 (0,05)
behar zaizkie 8 (0,05)
behar baitute 7 (0,05)
behar diete 7 (0,05)
behar direnak 7 (0,05)
behar ditugun 7 (0,05)
behar dugulakoan 7 (0,05)
behar genituzke 7 (0,05)
behar zaion 7 (0,05)
behar zutela 7 (0,05)
behar delakoan 6 (0,04)
behar dituelako 6 (0,04)
behar duenik 6 (0,04)
behar duzu 6 (0,04)
behar genukeela 6 (0,04)
Behar 5 (0,03)
behar den bezala 5 (0,03)
behar denaren 5 (0,03)
behar dizkiogu 5 (0,03)
behar duenean 5 (0,03)
behar genituen 5 (0,03)
behar genuen 5 (0,03)
behar zituen 5 (0,03)
behar zituzten 5 (0,03)
behar badira 4 (0,03)
behar denez 4 (0,03)
behar diogula 4 (0,03)
behar ditut 4 (0,03)
behar dizkiegu 4 (0,03)
behar dutena 4 (0,03)
behar dutenen 4 (0,03)
behar genituela 4 (0,03)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
behar izan euskara 134 (0,88)
behar izan hizkuntza 78 (0,51)
behar izan ez 41 (0,27)
behar izan kontu 39 (0,26)
behar izan arnasgune 33 (0,22)
behar izan uste izan 32 (0,21)
behar izan bezain 30 (0,20)
behar izan esan 29 (0,19)
behar izan gu 29 (0,19)
behar izan egon 27 (0,18)
behar izan ere 25 (0,16)
behar izan hori 23 (0,15)
behar izan horretarako 21 (0,14)
behar izan lan 21 (0,14)
behar izan bat 20 (0,13)
behar izan ikasle 20 (0,13)
behar izan euskaldun 19 (0,13)
behar izan ote 19 (0,13)
behar izan euskal 18 (0,12)
behar izan aipatu 17 (0,11)
behar izan bera 16 (0,11)
behar izan beste 16 (0,11)
behar izan gazte 16 (0,11)
behar izan gizarte 16 (0,11)
behar izan zein 16 (0,11)
behar izan zer 16 (0,11)
behar izan aurre 15 (0,10)
behar izan egoera 15 (0,10)
behar izan eskola 15 (0,10)
behar izan hiztun 15 (0,10)
behar izan beti 14 (0,09)
behar izan al 13 (0,09)
behar izan datu 13 (0,09)
behar izan jakin 13 (0,09)
behar izan baldin 12 (0,08)
behar izan herritar 12 (0,08)
behar izan neurri 12 (0,08)
behar izan zehaztu 12 (0,08)
behar izan azken 11 (0,07)
behar izan erabaki 11 (0,07)
behar izan guzti 11 (0,07)
behar izan ikusi 11 (0,07)
behar izan irakasle 11 (0,07)
behar izan nola 11 (0,07)
behar izan beharrezko 10 (0,07)
behar izan bi 10 (0,07)
behar izan egin 10 (0,07)
behar izan eremu 10 (0,07)
behar izan euskalgintza 10 (0,07)
behar izan ezinbeste 10 (0,07)
behar izan gaitasun 10 (0,07)
behar izan helburu 10 (0,07)
behar izan ingeles 10 (0,07)
behar izan orain 10 (0,07)
behar izan prozesu 10 (0,07)
behar izan ala 9 (0,06)
behar izan azpimarratu 9 (0,06)
behar izan baldintza 9 (0,06)
behar izan diskurtso 9 (0,06)
behar izan ezagutza 9 (0,06)
behar izan gai 9 (0,06)
behar izan ikasi 9 (0,06)
behar izan leku 9 (0,06)
behar izan bai 8 (0,05)
behar izan baino 8 (0,05)
behar izan baliabide 8 (0,05)
behar izan elkarrizketa 8 (0,05)
behar izan enpresa 8 (0,05)
behar izan herri 8 (0,05)
behar izan ideia 8 (0,05)
behar izan komunitate 8 (0,05)
behar izan modu 8 (0,05)
behar izan nahitaez 8 (0,05)
behar izan adierazi 7 (0,05)
behar izan aldarrikatu 7 (0,05)
behar izan babes 7 (0,05)
behar izan berri 7 (0,05)
behar izan gutxi 7 (0,05)
behar izan halako 7 (0,05)
behar izan hiru 7 (0,05)
behar izan hor 7 (0,05)
behar izan hortaz 7 (0,05)
behar izan informazio 7 (0,05)
behar izan iritzi 7 (0,05)
behar izan iruditu 7 (0,05)
Konbinazioak (3 lema)
behar izan euskara erabilera 7 (0,05)
behar izan ez ukan 7 (0,05)
behar izan euskara biziberritu 5 (0,03)
behar izan euskara hedabide 5 (0,03)
behar izan ala ez 4 (0,03)
behar izan bat egon 4 (0,03)
behar izan bat erantzun 4 (0,03)
behar izan bezain xehe 4 (0,03)
behar izan hizkuntza bat 4 (0,03)
behar izan hizkuntza erabilera 4 (0,03)
behar izan ikasi prozesu 4 (0,03)
behar izan ikusi behar izan 4 (0,03)
behar izan arnasgune biztanle 3 (0,02)
behar izan aurre aipatu 3 (0,02)
behar izan azken urte 3 (0,02)
behar izan baino gutxi 3 (0,02)
behar izan beharrezko ukan 3 (0,02)
behar izan bezain argi 3 (0,02)
behar izan bezain eraginkor 3 (0,02)
behar izan bezain ongi 3 (0,02)
behar izan bezain zehatz 3 (0,02)
behar izan diskurtso berri 3 (0,02)
behar izan egoera desberdin 3 (0,02)
behar izan euskal intelligentsia 3 (0,02)
behar izan euskara bizi 3 (0,02)
behar izan euskara erabili 3 (0,02)
behar izan euskara ikasi 3 (0,02)
behar izan euskara jakin 3 (0,02)
behar izan euskara jardun 3 (0,02)
behar izan euskara normalizazio 3 (0,02)
behar izan ez egon 3 (0,02)
behar izan ez jakin 3 (0,02)
behar izan gazte horiek 3 (0,02)
behar izan gu hizkuntza 3 (0,02)
behar izan hizkuntza horiek 3 (0,02)
behar izan hizkuntza jakin 3 (0,02)
behar izan hori ez 3 (0,02)
behar izan ikasle euskaltegi 3 (0,02)
behar izan aldarrikatu nahi izan 2 (0,01)
behar izan arnasgune egin 2 (0,01)
behar izan arnasgune ere 2 (0,01)
behar izan arnasgune herritar 2 (0,01)
behar izan babes instituzional 2 (0,01)
behar izan bai euskara 2 (0,01)
behar izan bai ikerketa 2 (0,01)
behar izan baino gehiago 2 (0,01)
behar izan baldintza egoki 2 (0,01)
behar izan baldintza xehe 2 (0,01)
behar izan bat sumatu 2 (0,01)
behar izan bera eleaniztun 2 (0,01)
behar izan beste irakasgai 2 (0,01)
behar izan bezain sakon 2 (0,01)
behar izan bi alderdi 2 (0,01)
behar izan datu hauek 2 (0,01)
behar izan diskurtso lanketa 2 (0,01)
behar izan egoera diglosiko 2 (0,01)
behar izan elkarrizketa bat 2 (0,01)
behar izan elkarrizketa parte hartu 2 (0,01)
behar izan enpresa talde 2 (0,01)
behar izan ere azpimarratu 2 (0,01)
behar izan eskola ikasle 2 (0,01)
behar izan euskal hiztun 2 (0,01)
behar izan euskal kultura 2 (0,01)
behar izan euskal soziolinguistika 2 (0,01)
behar izan euskaldun ikusarazi 2 (0,01)
behar izan euskalgintza ekimen 2 (0,01)
behar izan euskara amestu 2 (0,01)
behar izan euskara bide 2 (0,01)
behar izan euskara den 2 (0,01)
behar izan euskara egoera 2 (0,01)
behar izan euskara egon 2 (0,01)
behar izan euskara estandar 2 (0,01)
behar izan euskara ezagutza 2 (0,01)
behar izan euskara mintzatu 2 (0,01)
behar izan gaitasun maila 2 (0,01)
behar izan gazte ukan 2 (0,01)
behar izan gu buru 2 (0,01)
behar izan gu gizarte 2 (0,01)
behar izan gu moduko 2 (0,01)
behar izan gu uste 2 (0,01)
behar izan gu zerbait izan 2 (0,01)
behar izan guzti zuzendu 2 (0,01)
behar izan helburu bete izan 2 (0,01)
behar izan herritar gehien 2 (0,01)
behar izan hiru hizkuntza 2 (0,01)
behar izan hiru nozio 2 (0,01)
behar izan hizkuntza aniztasun 2 (0,01)
behar izan hizkuntza bera 2 (0,01)
behar izan hizkuntza berak 2 (0,01)
behar izan hizkuntza bizikidetza 2 (0,01)
behar izan hizkuntza funtzio 2 (0,01)
behar izan hizkuntza gai 2 (0,01)
behar izan hizkuntza hori 2 (0,01)
behar izan hizkuntza ikasi 2 (0,01)
behar izan hor ere 2 (0,01)
behar izan hori arte 2 (0,01)
behar izan hori ulertu 2 (0,01)
behar izan ideia gainditu 2 (0,01)
behar izan ikasle beharrezko 2 (0,01)
behar izan ikasle euskara batu 2 (0,01)
behar izan ingeles kantatu 2 (0,01)
behar izan komunitate jarri 2 (0,01)
behar izan lan erabaki 2 (0,01)
behar izan lan finko 2 (0,01)
behar izan lan hau 2 (0,01)
behar izan leku heldu 2 (0,01)
behar izan leku hori 2 (0,01)
behar izan modu landu 2 (0,01)
behar izan nahitaez bera 2 (0,01)
behar izan nola bizi izan 2 (0,01)
behar izan nola jokatu 2 (0,01)
behar izan nola sartu 2 (0,01)
behar izan orain ere 2 (0,01)
behar izan prozesu arrakastatsu 2 (0,01)
behar izan prozesu hau 2 (0,01)
behar izan prozesu pertsonal 2 (0,01)
behar izan zer bide egin 2 (0,01)
behar izan zer hizkuntza 2 (0,01)
behar izan aipatu beharreko 1 (0,01)
behar izan aipatu ebazpen 1 (0,01)
behar izan aipatu esparru 1 (0,01)
behar izan aipatu lan 1 (0,01)
behar izan aipatu pertzepzio 1 (0,01)
behar izan aipatu proiektu 1 (0,01)
behar izan ala euskalki 1 (0,01)
behar izan ala garrantzitsu 1 (0,01)
behar izan ala kalitate 1 (0,01)
behar izan aldarrikatu ez 1 (0,01)
behar izan arnasgune eguneroko 1 (0,01)
behar izan arnasgune estabilizazio 1 (0,01)
behar izan arnasgune euskalgintza 1 (0,01)
behar izan arnasgune gertatu 1 (0,01)
behar izan arnasgune horiek 1 (0,01)
behar izan arnasgune jende 1 (0,01)
behar izan aurre bereziki 1 (0,01)
behar izan aurre jakin behar 1 (0,01)
behar izan azken aurreko 1 (0,01)
behar izan azken bolada 1 (0,01)
behar izan azken hamarkada 1 (0,01)
behar izan azken hiru 1 (0,01)
behar izan azken talde 1 (0,01)
behar izan azpimarratu nahi izan 1 (0,01)
behar izan babes politiko 1 (0,01)
behar izan babes sozial 1 (0,01)
behar izan bai ala 1 (0,01)
behar izan bai botere publiko 1 (0,01)
behar izan bai erregistro 1 (0,01)
behar izan baino apal 1 (0,01)
behar izan baino euskara 1 (0,01)
behar izan baino handi 1 (0,01)
behar izan baldintza finkatu 1 (0,01)
behar izan baldintza jarri 1 (0,01)
behar izan baldintza oso 1 (0,01)
behar izan baldintza politiko 1 (0,01)
behar izan baldintza zehaztu 1 (0,01)
behar izan baliabide ahalik eta 1 (0,01)
behar izan baliabide baliatu 1 (0,01)
behar izan baliabide espezifiko 1 (0,01)
behar izan baliabide gisa izan 1 (0,01)
behar izan baliabide guzti 1 (0,01)
behar izan baliabide identifikatu 1 (0,01)
behar izan baliabide mobilizatu 1 (0,01)
behar izan baliabide oro 1 (0,01)
behar izan bat al 1 (0,01)
behar izan bat azken finean 1 (0,01)
behar izan bat euskara 1 (0,01)
behar izan bat sortu 1 (0,01)
behar izan bat suposatu 1 (0,01)
behar izan bat ukan 1 (0,01)
behar izan beharrezko jo 1 (0,01)
behar izan bera barne 1 (0,01)
behar izan bera bide 1 (0,01)
behar izan bera buru 1 (0,01)
behar izan bera eraginkortasun 1 (0,01)
behar izan bera euskaraz egin 1 (0,01)
behar izan bera hezkuntza 1 (0,01)
behar izan bera kide izan 1 (0,01)
behar izan bera konpromiso 1 (0,01)
behar izan bera kontu 1 (0,01)
behar izan bera lan 1 (0,01)
behar izan bera muga 1 (0,01)
behar izan bera nondik norako 1 (0,01)
behar izan bera osoan 1 (0,01)
behar izan berri erregulazio 1 (0,01)
behar izan berri eskatu 1 (0,01)
behar izan berri horiek 1 (0,01)
behar izan berri sortu 1 (0,01)
behar izan beste azterketa 1 (0,01)
behar izan beste egin 1 (0,01)
behar izan beste era batean 1 (0,01)
behar izan beste ezer 1 (0,01)
behar izan beste Frantzia 1 (0,01)
behar izan beste gatazka 1 (0,01)
behar izan beste gogoeta 1 (0,01)
behar izan beste hizkuntza 1 (0,01)
behar izan beste hizkuntza-talde 1 (0,01)
behar izan beste inon 1 (0,01)
behar izan beste inor 1 (0,01)
behar izan beste lan 1 (0,01)
behar izan beste zenbait 1 (0,01)
behar izan beti beste 1 (0,01)
behar izan beti hor 1 (0,01)
behar izan beti lehentasun 1 (0,01)
behar izan bezain argigarri 1 (0,01)
behar izan bezain beste 1 (0,01)
behar izan bezain doi 1 (0,01)
behar izan bezain egoki 1 (0,01)
behar izan bezain eleaniztun 1 (0,01)
behar izan bezain eroso 1 (0,01)
behar izan bezain garatu 1 (0,01)
behar izan bezain on izan 1 (0,01)
behar izan bezain ondo 1 (0,01)
behar izan bezain produktibo 1 (0,01)
behar izan bezain trebe 1 (0,01)
behar izan bezain zabal 1 (0,01)
behar izan bi arrazoi 1 (0,01)
behar izan bi datu-iturburu 1 (0,01)
behar izan bi faktore 1 (0,01)
behar izan bi hizkuntza ofizial 1 (0,01)
behar izan bi lagun 1 (0,01)
behar izan bi neurketa 1 (0,01)
behar izan bi norabide 1 (0,01)
behar izan datu azterketa 1 (0,01)
behar izan datu egin 1 (0,01)
behar izan datu erakutsi 1 (0,01)
behar izan datu EUSTAT 1 (0,01)
behar izan datu hori 1 (0,01)
behar izan datu horiek 1 (0,01)
behar izan datu lortu 1 (0,01)
behar izan datu oinarri 1 (0,01)
behar izan datu ongi 1 (0,01)
behar izan diskurtso bat 1 (0,01)
behar izan diskurtso ikerketa 1 (0,01)
behar izan diskurtso jakin 1 (0,01)
behar izan egin hau 1 (0,01)
behar izan egoera berri 1 (0,01)
behar izan egoera bilakaera 1 (0,01)
behar izan egoera definizio 1 (0,01)
behar izan egoera demografiko 1 (0,01)
behar izan egoera era 1 (0,01)
behar izan egoera ezberdin 1 (0,01)
behar izan egoera guzti 1 (0,01)
behar izan egoera hau 1 (0,01)
behar izan egoera soziolinguistiko 1 (0,01)
behar izan egon erantzukizun 1 (0,01)
behar izan egon Ferguson 1 (0,01)
behar izan egon helburu 1 (0,01)
behar izan egon laukitxo 1 (0,01)
behar izan elkarrizketa bideratu 1 (0,01)
behar izan elkarrizketa euskara 1 (0,01)
behar izan elkarrizketa muga 1 (0,01)
behar izan elkarrizketa partaide 1 (0,01)
behar izan enpresa berasmatu 1 (0,01)
behar izan enpresa beste 1 (0,01)
behar izan enpresa buru izan 1 (0,01)
behar izan enpresa erabilera 1 (0,01)
behar izan enpresa estrategia 1 (0,01)
behar izan enpresa jardun 1 (0,01)
behar izan erabaki are 1 (0,01)
behar izan erabaki estrategia 1 (0,01)
behar izan erabaki zeintzuk 1 (0,01)
behar izan ere Angelu 1 (0,01)
behar izan ere autore 1 (0,01)
behar izan ere beste 1 (0,01)
behar izan ere euskaldundu 1 (0,01)
behar izan ere ez 1 (0,01)
behar izan ere hori 1 (0,01)
behar izan ere lan 1 (0,01)
behar izan ere nerabe 1 (0,01)
behar izan ere xedatu 1 (0,01)
behar izan eremu akademiko 1 (0,01)
behar izan eremu azaldu 1 (0,01)
behar izan eremu definitu 1 (0,01)
behar izan eremu euskaldun 1 (0,01)
behar izan eremu guzti 1 (0,01)
behar izan eremu hartu 1 (0,01)
behar izan eremu hauek 1 (0,01)
behar izan eremu misto 1 (0,01)
behar izan esan adostasun 1 (0,01)
behar izan esan ausartu 1 (0,01)
behar izan esan behar izan 1 (0,01)
behar izan esan onargarritasun 1 (0,01)
behar izan esan printzipio 1 (0,01)
behar izan eskola aniztasun 1 (0,01)
behar izan eskola bidezko 1 (0,01)
behar izan eskola euskaldundu 1 (0,01)
behar izan eskola jarraipen 1 (0,01)
behar izan eskola lan 1 (0,01)
behar izan eskola sistema 1 (0,01)
behar izan euskal agentzia 1 (0,01)
behar izan euskal argitaletxe 1 (0,01)
behar izan euskal elite 1 (0,01)
behar izan euskal ikerkuntza 1 (0,01)
behar izan euskal kantagintza 1 (0,01)
behar izan euskal komunitate 1 (0,01)
behar izan euskal nortasun 1 (0,01)
behar izan euskal unibertsitate 1 (0,01)
behar izan euskaldun elebakar 1 (0,01)
behar izan euskaldun erabilera 1 (0,01)
behar izan euskaldun erdaldun 1 (0,01)
behar izan euskaldun euskara 1 (0,01)
behar izan euskaldun hezkuntza 1 (0,01)
behar izan euskaldun inguru 1 (0,01)
behar izan euskaldun komunikazio 1 (0,01)
behar izan euskaldun konspiratu 1 (0,01)
behar izan euskaldun natibo 1 (0,01)
behar izan euskaldun proportzio 1 (0,01)
behar izan euskalgintza ere 1 (0,01)
behar izan euskalgintza hori 1 (0,01)
behar izan euskara aldekotasun 1 (0,01)
behar izan euskara ardatz izan 1 (0,01)
behar izan euskara arreta eman 1 (0,01)
behar izan euskara baino 1 (0,01)
behar izan euskara bizitasun 1 (0,01)
behar izan euskara dinamika 1 (0,01)
behar izan euskara diskurtso 1 (0,01)
behar izan euskara ekimen 1 (0,01)
behar izan euskara elaborazio 1 (0,01)
behar izan euskara elestatu 1 (0,01)
behar izan euskara elkarte 1 (0,01)
behar izan euskara erabat 1 (0,01)
behar izan euskara ere 1 (0,01)
behar izan euskara eredu 1 (0,01)
behar izan euskara eroso 1 (0,01)
behar izan euskara etorkizun 1 (0,01)
behar izan euskara ez 1 (0,01)
behar izan euskara Gandiaga 1 (0,01)
behar izan euskara gaur egun 1 (0,01)
behar izan euskara gehienbat 1 (0,01)
behar izan euskara gizarte eragile 1 (0,01)
behar izan euskara hazkunde 1 (0,01)
behar izan euskara hiri 1 (0,01)
behar izan euskara hitz egin 1 (0,01)
behar izan euskara hiztun 1 (0,01)
behar izan euskara hor 1 (0,01)
behar izan euskara jarraipen 1 (0,01)
behar izan euskara jaso 1 (0,01)
behar izan euskara komunikabide 1 (0,01)
behar izan euskara komunikazio 1 (0,01)
behar izan euskara landu 1 (0,01)
behar izan euskara lehenago izan 1 (0,01)
behar izan euskara lur 1 (0,01)
behar izan euskara merkatu-balio 1 (0,01)
behar izan euskara mundu 1 (0,01)
behar izan euskara neurri 1 (0,01)
behar izan euskara normalizatu 1 (0,01)
behar izan euskara onura 1 (0,01)
behar izan euskara plan 1 (0,01)
behar izan euskara presentzia 1 (0,01)
behar izan euskara sare sozial 1 (0,01)
behar izan euskara sortu 1 (0,01)
behar izan euskara telebista 1 (0,01)
behar izan euskara txirrindulari 1 (0,01)
behar izan ez delako 1 (0,01)
behar izan ez eduki 1 (0,01)
behar izan ezagutza aurrera jarraitu 1 (0,01)
behar izan ezagutza elementu 1 (0,01)
behar izan ezagutza ezagutza 1 (0,01)
behar izan ezagutza guzti 1 (0,01)
behar izan ezagutza jardun 1 (0,01)
behar izan ezagutza tradizional 1 (0,01)
behar izan ezagutza ziurtatu 1 (0,01)
behar izan gai esparru 1 (0,01)
behar izan gai eztabaida 1 (0,01)
behar izan gai hau 1 (0,01)
behar izan gai jakin 1 (0,01)
behar izan gaitasun bat 1 (0,01)
behar izan gaitasun beren-beregi 1 (0,01)
behar izan gaitasun ere 1 (0,01)
behar izan gaitasun eskuratu 1 (0,01)
behar izan gazte aniztasun 1 (0,01)
behar izan gazte behar izan 1 (0,01)
behar izan gazte eduki 1 (0,01)
behar izan gazte ezezik 1 (0,01)
behar izan gazte ikertu 1 (0,01)
behar izan gizarte abangoardia 1 (0,01)
behar izan gizarte eraldatu 1 (0,01)
behar izan gizarte gehiengo 1 (0,01)
behar izan gizarte gisa izan 1 (0,01)
behar izan gizarte globaltasun 1 (0,01)
behar izan gizarte hori 1 (0,01)
behar izan gizarte orokor 1 (0,01)
behar izan gizarte oso 1 (0,01)
behar izan gizarte parte izan 1 (0,01)
behar izan gu aldarrikatu 1 (0,01)
behar izan gu bakoitz 1 (0,01)
behar izan gu begirada 1 (0,01)
behar izan gu bizitza 1 (0,01)
behar izan gu dagoen guzti 1 (0,01)
behar izan gu diagnostiko 1 (0,01)
behar izan gu egin 1 (0,01)
behar izan gu eskola 1 (0,01)
behar izan gu ikasle 1 (0,01)
behar izan gu lan 1 (0,01)
behar izan gu lehenengo 1 (0,01)
behar izan gu nortasun 1 (0,01)
behar izan gu planteatu 1 (0,01)
behar izan gutxi euskara 1 (0,01)
behar izan gutxi gaur egungo 1 (0,01)
behar izan gutxi sentitu 1 (0,01)
behar izan guzti ase 1 (0,01)
behar izan guzti estatu 1 (0,01)
behar izan guzti gela 1 (0,01)
behar izan guzti hizkuntza 1 (0,01)
behar izan guzti zerbitzugune 1 (0,01)
behar izan halako eginbehar 1 (0,01)
behar izan halako gainditu 1 (0,01)
behar izan halako harreman 1 (0,01)
behar izan halako hizkuntza 1 (0,01)
behar izan helburu hori 1 (0,01)
behar izan helburu horiek 1 (0,01)
behar izan helburu politiko 1 (0,01)
behar izan herri bizi izan 1 (0,01)
behar izan herri eremu 1 (0,01)
behar izan herri guzti 1 (0,01)
behar izan herri horiek 1 (0,01)
behar izan herritar asko 1 (0,01)
behar izan herritar bakoitz 1 (0,01)
behar izan herritar gehi 1 (0,01)
behar izan herritar hizkuntza eskubideak 1 (0,01)
behar izan herritar kopuru 1 (0,01)
behar izan hiru azterketa 1 (0,01)
behar izan hizkuntza aldatu 1 (0,01)
behar izan hizkuntza anitz 1 (0,01)
behar izan hizkuntza arte 1 (0,01)
behar izan hizkuntza babes 1 (0,01)
behar izan hizkuntza bakoitz 1 (0,01)
behar izan hizkuntza biziarazi 1 (0,01)
behar izan hizkuntza bizirik iraun 1 (0,01)
behar izan hizkuntza egoera 1 (0,01)
behar izan hizkuntza eguneroko 1 (0,01)
behar izan hizkuntza elkarbizitza 1 (0,01)
behar izan hizkuntza erabili 1 (0,01)
behar izan hizkuntza eskubide 1 (0,01)
behar izan hizkuntza ez 1 (0,01)
behar izan hizkuntza II. 1 (0,01)
behar izan hizkuntza itzuli 1 (0,01)
behar izan hizkuntza kalitate 1 (0,01)
behar izan hizkuntza kategorizazio 1 (0,01)
behar izan hizkuntza konpetentzia 1 (0,01)
behar izan hizkuntza kudeaketa 1 (0,01)
behar izan hizkuntza kultura 1 (0,01)
behar izan hizkuntza legedi 1 (0,01)
behar izan hizkuntza menderatu 1 (0,01)
behar izan hizkuntza nardagarri 1 (0,01)
behar izan hizkuntza portaera 1 (0,01)
behar izan hizkuntza tamaina 1 (0,01)
behar izan hiztun baliatu 1 (0,01)
behar izan hiztun bera 1 (0,01)
behar izan hiztun berri 1 (0,01)
behar izan hiztun erakarri 1 (0,01)
behar izan hiztun ezaugarri 1 (0,01)
behar izan hiztun gune 1 (0,01)
behar izan hiztun guzti 1 (0,01)
behar izan hiztun hizkuntza 1 (0,01)
behar izan hiztun horiek 1 (0,01)
behar izan hiztun mota 1 (0,01)
behar izan hor kontu 1 (0,01)
behar izan hori abiaburu 1 (0,01)
behar izan hori argi 1 (0,01)
behar izan hori arnasgune 1 (0,01)
behar izan hori barru 1 (0,01)
behar izan hori begira 1 (0,01)
behar izan hori beharrezko 1 (0,01)
behar izan hori eragin 1 (0,01)
behar izan hori ere 1 (0,01)
behar izan hori garrantzizko 1 (0,01)
behar izan hori zer 1 (0,01)
behar izan hortaz bat 1 (0,01)
behar izan hortaz bera 1 (0,01)
behar izan hortaz gu 1 (0,01)
behar izan ideia ere 1 (0,01)
behar izan ideia errotu 1 (0,01)
behar izan ikasi jarduera 1 (0,01)
behar izan ikasi saiatu 1 (0,01)
behar izan ikasle bidea egin 1 (0,01)
behar izan ikasle euskara 1 (0,01)
behar izan ikasle ia-ia 1 (0,01)
behar izan ikasle konpetentzia 1 (0,01)
behar izan ikasle nor izan 1 (0,01)
behar izan ikusi ezan 1 (0,01)
behar izan informazio aurkitu 1 (0,01)
behar izan informazio lortu 1 (0,01)
behar izan informazio oso 1 (0,01)
behar izan informazio sarbide 1 (0,01)
behar izan ingeles ere 1 (0,01)
behar izan irakasle euskaltzale 1 (0,01)
behar izan irakasle zailtasun 1 (0,01)
behar izan iritzi egin 1 (0,01)
behar izan iritzi eman 1 (0,01)
behar izan jakin zer 1 (0,01)
behar izan komunitate epistemiko 1 (0,01)
behar izan komunitate hizkuntza 1 (0,01)
behar izan komunitate hizkuntza erabilera 1 (0,01)
behar izan komunitate taupada 1 (0,01)
behar izan komunitate trinkotu 1 (0,01)
behar izan kontu handi 1 (0,01)
behar izan kontu hizkuntza 1 (0,01)
behar izan kontu kultura-autonomia 1 (0,01)
behar izan kontu metodologia 1 (0,01)
behar izan kontu orain 1 (0,01)
behar izan lan hori 1 (0,01)
behar izan lan marko 1 (0,01)
behar izan lan ustez 1 (0,01)
behar izan leku eskaini 1 (0,01)
behar izan leku hala 1 (0,01)
behar izan leku hausnarketa egin 1 (0,01)
behar izan leku hausnartu 1 (0,01)
behar izan leku proposatu 1 (0,01)
behar izan modu berezi 1 (0,01)
behar izan modu bertsu 1 (0,01)
behar izan modu isil 1 (0,01)
behar izan modu ulertarazi 1 (0,01)
behar izan nahitaez a 1 (0,01)
behar izan neurri berezi 1 (0,01)
behar izan neurri bete izan 1 (0,01)
behar izan neurri kontu 1 (0,01)
behar izan neurri proaktibo 1 (0,01)
behar izan nola egin 1 (0,01)
behar izan nola eragin 1 (0,01)
behar izan nola indartu 1 (0,01)
behar izan nola moldatu 1 (0,01)
behar izan nola zenbatu 1 (0,01)
behar izan orain arte 1 (0,01)
behar izan orain diglosia 1 (0,01)
behar izan orain ezinbeste 1 (0,01)
behar izan orain momentu 1 (0,01)
behar izan orain pertsona 1 (0,01)
behar izan prozesu gisa izan 1 (0,01)
behar izan prozesu oso 1 (0,01)
behar izan uste izan orain 1 (0,01)
behar izan zehaztu eskatu 1 (0,01)
behar izan zein garrantzitsu 1 (0,01)
behar izan zein ideia 1 (0,01)
behar izan zein komunikazio estrategia 1 (0,01)
behar izan zein lan 1 (0,01)
behar izan zer aldaketa 1 (0,01)
behar izan zer d 1 (0,01)
behar izan zer egin 1 (0,01)
behar izan zer egon 1 (0,01)
behar izan zer ekintza 1 (0,01)
behar izan zer gertatu 1 (0,01)
behar izan zer heldu 1 (0,01)
behar izan zer nahi izan 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia