2009
|
|
Izan ere, ezberdindu
|
behar dira
hizkuntza bera eta norberak hizkuntza bat erabiltzeko duen gaitasuna eta aberastasuna. Wittgensteinen adiera," Les limites de ma langue sont les limites de mon monde", edo Bakhtinen" Ce n’est pas tant l’expression qui s’adapte a notre monde interieur que notre monde interieur qui s’adapte aux possibilites de notre expression, a ses voies et orientations possibles", oso interesgarriak dira eta kontuan hartzekoak, baina horien testuinguruak ezagutu behar dira eta beste eztabaida bat suposatzen dute.
|
2010
|
|
Hizkuntzaren pedagogian eragina duten zientzien artean, jarraian, hizkuntzaren psikologia eta hizkuntzaren psikopedagogia kontsideratuko ditugu, zeinek, egiaz, hizkuntza bera eta horrekin loturiko hezkuntza-kontuak ikuspuntu psikologikotik aztertzen dituzten. ..." giza izakien gaitasun eta portaera naturalen errepertorioen parte delako" eta, baita ere," horiei bere ingurunearekin erlazionatzeko eta jarduteko modu partikularrak ahalbidetzen dizkielako" 204 Giza portaera, bestela esanda, linguistikoa izateagatik ezaugarritzen da —gizakia berez hiztuna den bezala—, eta, horrexegatik, psikologiak ere ezinbestean behatu eta ikertu
|
behar du
hizkuntza bere dimentsio pragmatiko eta funtzionalean. Horrela, bada," psikolinguistikak", Bufimannen hitzetan," diziplinarteko ikerketa esparru bat osatzen du", non —neurolinguistika, ezagueraren teoria edota soziolinguistika aintzat hartuz—" hizkuntz ekoizpen, ulermen eta jabekuntza prozesuak aztertzen diren" 205 Kontua da, Titonek dioen bezala, hizkuntz didaktikak prozesu horiek ondo ezagutu behar dituela —" irakasteko ereduak", finean," ikasteko ereduetara moldatzen dira" — eta, horregatik," hizkuntzen ikas eta irakas arazoak bereziki ikuspuntu psikolinguistikotik kontsideratu behar dituela" 206 Zentzu horretan, interesgarria da ikustea" hizkuntzaren psikopedagogiak", egun," izaera holistikoa duten jardueren beharra aldarrikatzen duela", horiei esker —honela Arnau—" posible delarik hizkuntzaren aspektu ezberdinak integratzea" 207 Honako puntuak izango dira atal honetan jorratuko ditugunak:
|
2015
|
|
Hizkuntzak badu bizitasun bat eta ikaragarrizko baliabidea da. Gizarte zientzietan garrantzia eman
|
behar zaio
hizkuntzari berari, esateko moduak ezinbestekoak direlako. Natur zientzietakoak oso instrumentalak dira eta hizkuntza erabiltzen dute ba, nolabait esateko, gauza oso proposizionalak esan behar dituztelako, oso sinpleak, eta gehienetan zenbakiak erabiltzen dituzte (2 belaunaldia.
|
2018
|
|
Ildo horretatik, lehentasunezko mailak ezar daitezke mota desberdinetako pazienteen artean. Lehentasun maila handienekotzat hartu
|
behar dira
hizkuntzari berari eragiten dizkioten patologiak (afasia, gaixotasun neurodegeneratiboak...) dituzten pazienteak. Gaztelania-euskara elebidun afasikoen kasuan Munarrizek frogatu duen bezala (2015), patologia horiek desberdin eragiten diete hizkuntza desberdinei.
|
|
Lehentasun maila handienekotzat hartu
|
behar dira
hizkuntzari berari eragiten dizkioten patologiak dituzten pazienteak (afasia, gaixotasun neurodegeneratiboak...).
|