Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 877

2000
‎\-Inongo zalantzarik gabe guztion konpromisoa areagotzean dago gakoa. Era berean denon konpromisoak ere ez du zergatik berdina izan behar, bakoitzak definitu behar du zer egiteko prest dagoen. Gu behintzat presoekin bat eginez greba eta dinamika iraunkor eta eraginkorrak bizkarrezurtzera goaz.
‎Neskak esa  ten zion" hartu nire ezpainak, jan nire ezpainak", horrelaxe, panpina batek esaldi txepel bat errepikatuko lukeen moduan, emoziorik gabe, eta mutila, zeina ni baino gazteagoa baitzen eta era berean ederki burusoildua, gogor saiatzen zen maiteñoaren eskakizunak betetzen, jubilatu urrezko txarteldun talde bati zeharka begiratzen zien bitartean; haiek, era berean, zeharka begiratzen zioten mutilari, eta pentsatzen zuten beraiek askoz ere ederkiago beteko zuketela neskatoaren erregua, mutil ezjakin hark baino; ezen, ordurako, mutila beste ezpain batzuk ari baitzen jaten, nahastuta, beste ezpain gozo eta petalo irekien antzeko batzuk. Eta halaxe, bada, Schubert bukatu zen, eta kanpora begiratzeari utzi nion, nire baitara begiratzeko; bakarrik nengoen eta ene buruari zuhurtasun osoz azaldu behar nion zergatik ahoskatu nuen konplot hitza, zergatik kanporatu nuen izen beldurgarri hura, esku anonimo batek idatzia zirudiena eta, hala ere, hain ankerra eta hurbila egiten zitzaidana. Eseri egin nintzen; hegazkin batek zeru ubela zulatu zuen, eta ikuskizun hark uharte huts baten erdian abandonatuta dagoen naufragoaren modura sentiarazi ninduen, zergatik esaten asmatuko ez banu ere.
2001
‎Gero, sozietate zibilak batere kontrolatzen ez duen talde militar bilakatu da ETA, eta militarrek ezker abertzaleko erakunde politikoei bidea markatu behar dietela onartu zen. Orain, ezker abertzaleak barneratua dauka ETAk bakarrik erabaki behar duela zer egingo duen, eta prest dago erakunde legalen jardunak ETAren bideari egokitzeko, ondorioak edozein izanik ere. Sakrifiziorako prest direnen mentalitate horrekin, militarismoa, sekretismoa, eta sozietate zibilaren kontroletik at egotea... bertuteak bilakatu dira.
‎Horrenbestez, Bidea udan egiteko asmoa duenak jakin egin behar du zer aurkituko duen.
‎Oinarrizkoagoa den arlo batean, argi eta garbi ikusi da, gainera, helburu pedagogikoek agindu behar dutela zer hartu hizkuntzalaritzatik.
‎Helburu horiek bete behar dituzten hiru ezaugarri nagusiak irakasleon beharretatik sortzen dira zuzen-zuzenean. Ulergarriak izan behar dutela esaten dugu, badakigulako irakasleak ezagutu behar duela zer den ikasleei eskatu behar diena; eta era berean, ikasleek ere jakin behar dute komunikazioa zer ingurunetan etanorekin burutzen ari diren. Bestalde, ikaslea bere prozesuaren jabe izatea faktoremotibagarria da berarentzat, autoebaluaziorako aukera eskaintzen diolako.
‎Liseriketari laguntzeko. Jode, Pako, aurpegiratu dio Arrillagak erdi-serio erdi-txantxetan, eta anbulantzia hartu behar baduk zer.
‎‘Hobe duk horrela, itzuli gabe, ze ulertzeko moduan hitz egin behar balu zer esango likek ba Taita Diositok? ’
‎Ez, adiskide, zu zaude ene kontra, eta zuk duzu auzia enekin, ez direlako sakonagoek, jakintsuagoek eta gure hizkuntza hobeki erabil  tzen dutenek. Zuk erakutsi behar duzu zertan eta zergatik dauden kontra eta, oraingoak ez balira, zertan eta zergatik egongo liratekeen orain, egungo egunean, kontra. Inork baino hobeki ezagutzen ditut agertu ditudan iritziek dituzten alde txarrak eta okerrak.
‎Esklerosiak jotakoa gero eta gutxiago mugitzen da, gero eta mugatuagoak dauzka aukerak, gero eta ahalegin handiagoa egin behar du mugimendu txiki bat baizik ez bada ere egiteko. Hori horrela, zuhur jokatu behar du, ongi aukeratu behar du zer mugimendu egingo duen, indarra alferrik ez galtzeko, lehentasun batzuk finkatu behar ditu... Bada, esan dezagun gu lehentasun horiek finkatzen ditugunak garela –une batez pentsakor gelditu zen– Begira, dagoeneko ulertu behar zenuenez, niri, liburu honetan, maila poetikoa dagokit.
2002
‎Hasieran sukaldean erabilitako olioa animalientzako jana egiteko saltzen zen Europan, baina 1999an dioxinak eta behi eroen gaitza atera zirenean debekatu egin zen. Garai hartan etxeko olioa oraindik biltzen ez zen arren, olio piloa biltzen zen ostalaritzan, ospitaletan... eta erabaki egin behar zen zer egin horrenbeste oliorekin. Honela, olioarekin biodiesela egitearen proiektua jaio zen.
‎komunikazioa berba polisemikoa da, esangura asko dituena. Komunikazio berba horren azpian esangura ugari aurkitzen ditugu, lehen hurbilketa egiteaz batera; komunikazioaz berba egitean, espezifikatu beharra daukagu, argi utzi behar dugu zertaz dihardugun: garraioaz (trena, autobusa...), hedabideez (telegrafoa, telebista, egunkariak...), giza harremanez (laztanak, lengoaia...), edo erakundeez (kultura-eta komunikazio-ministerioa, warner communications...).
‎autoaren funtzionamendu egokia berrikustea, hura behar bezala erabiltzea eta gidatzerakoan zuhurtziarik, arretarik eta tolerantziarik handiena erakustea. Gogoan izan behar da zer kaltegarria den alkohola gidatzean, baita sendagaiak hartzeak dakartzan arriskuak, lo egiteko ordu falta, otordu astunak, distrakzioak eta helmugara iristeko antsietatea ere. Bidaiaren plangintza egitea, ibilbiderik egokiena aukeratuz – errepideen egoeraren berri emanez – eta martxan jartzeko ordua dira, erosotasunez zirkulatzeko beste bide batzuk.
‎. Espainiako Txikizkako Merkataritza Antolatzeko Legeak berariaz debekatzen du merkatariek beheratutzat ematea hondatutako gaiak edo akatsen bat izan dezaketenak. Prezioen aldea Produktuen etiketetan argi eta garbi adierazi behar da zer preziotan saltzen zen produktua, baita merkealdian ere. Indarrean dagoen araudiaren arabera, beheratutako artikuluek salgai egon behar dute lehenago, gutxienez hilabetez, prezio arruntean eta eskaintzarik gabe.
‎Etxebizitza berri baterako potentzia elektrikoa kontratatu behar denean edo lehendik dagoena berrikusi nahi denean, kontuan hartu behar da zer behar diren behar baino gehiago ez ordaintzeko. Erabiliko den potentzia ezartzeak esan nahi du karga elektrikoa eskatzen dena baino handiagoa denean, potentzia kontrolatzeko etengailuak korrontea moztuko duela.
‎Akatsak saihesteko, aukera ona da zabalera eta altuera neurtzea, baita orratza edo giltza sartzen den zulotik ziriak ateratzen diren ertzeraino dagoen distantzia ere. Gainera, kontuan hartu behar da zer norabidetan irekitzen den atea kanpotik, eta marka egiaztatu behar da, mekanismo bera edo, gutxienez, ahalik eta antzekoena instalatuko dela ziurtatzeko. Datu hori itxituran bertan edo jatorrizko giltzetan agertzen da.
‎Norberaren diseinuaren arrazoiak Ez da zaila norberaren motiboekin zigiluak edo tanpoiak egitea. Lehenik eta behin, argi eduki behar da zer motibo edo marrazki erreproduzituko den, eta, erabakia hartu ondoren, irudia paper lodi batean fotokopiatu, guraize edo kuter batekin ebaki eta tanpoi gisa erabiliko den gainazalaren gainean jarri. Horretarako, kautxua, kortxoa, aparra edo patata erabil daitezke.
‎Ez dago gaizki, halaber, haurrek zer dibertitzen zuten esatea”, dio María Jesús Fuentes psikologia-irakasleak. Pedagogoek, bestalde, adin bakoitzerako jostailu egokiak gomendatzen dituzte, “nahiz eta gurasoek benetan erabaki behar duten zer behar duten beren seme-alabek eta zer den egokiena haiek garatzeko”, esan du Alberquillak. Gurasoek hezkuntza-jokoak oparitzen jarraitzen duten arren, fabrikatzaileek adierazten dute haurrek nahiago dituztela bideo-jokoen kontsolak eta haurrentzako bereziki egindako ordenagailu berriak, batez ere anai-arreba zaharragoak badituzte edo gurasoei informatika gustatzen bazaie.
‎kontuz gure euskara honekin, kontuz. Kasu egin behar diogu zer egiten ari garen, eta komeni da lekuko aberastasunak ereduaren barnean sartzea lehenbailehen. Agian, sartzeko modu hori da hain argi ikusten ez dudana.
‎Unibertsitateek goi mailako profesionalak prestatu behar dituzte Zer eta zertarako irakatsi behar dugu?
‎– Lehen esan dizudan bezala, zortzietan hartuko dut Bilborako trena, eta pentsatu behar dugu zer egin botikarekin –kafearen mikatzak tonu indartsuagoan berba egiteko adorea eman zion– Zu lasai, itxita edukiko dugu gaurkoz, bost axola neuri.
‎– Berton jarriko diogu gimnasioa, hara oparia! –Antoniaren aurpegieraren ilunak behartu zuen Mentxu zuzentzera– Beno, hori broma da baina pentsatu behar dugu zer egin.
‎Zurruna zen Karlen ahotsa. Gernikaren berri zeukan batek argi eduki behar zuen zer zen polizia bat hiltzea. Zer zen policeman bat hiltzea.
2003
‎Lan ikaragarria egin beharko dugu, baina inork ezingo digu ukatu erakunde ofizial batetik datorrela erreferendumaren aukera, legitimitate hori irabazita dago. Horrekin batera ikusi behar da zer egin behar den Iparraldean eta Nafarroan" guk ere hor izan nahi dugu" esateko aukera izan dezaten, aukera hori hautetsien bidez zabal daiteke. Horrek klandestinitatetik ez du ezer.
‎K. GARCIA. Gai horren inguruan azaldu behar da zer zen kirola orain dela urte batzuk eta nola aldatu den. Gaur egun, jende asko sartu da kirolera beste helburu batzuekin.
‎Susmoa dute ez ote diren alferrikako indarrak galtzen behin baino gehiagotan ingeles perfektuaren atzetik. Izan ere, diote, kontuan izan behar da zertarako nahi den kasu bakoitzean ingelesa, ez baita berdin autoen salerosketetan aritzeko behar izatea edo erreginaren aurrean diskurtsoa bota behar izatea. Autoak saldu edo erosteko nahikoa izango da agian bokal gutxiago bereizita ere, edo aditzen egitura ez bada Shakespearen aberastasunera iristen ere.
‎h) Zaintzapeko askatasuna. Neurri horretan, kontrolatu behar da zertan diharduen neurriaren menpe dagoen gizabanakoak, baita ea gizabanako hori ikastegira, lanbide-heziketako zentrora edo lantegira doan, kasuan-kasuan. Ginen ondorioz, hala denean, gizarte-hezzabanako horri laguntza ematen saiatu behar da, halaber, arau-haustea eragin zuten faktoreak gaindi ditzan.
‎Azken bi horiek talde teknikoen txostenetan jasoko dira, eta, hala denean, adingabeak babestu eta eraldatzeko erakunde publikoen txostenetan, halakoak eman behar direla lege honen 27 artikuluan xedatutakoaren arabera. Epaileak zioak jaso behar ditu epaian, eta xehetasunez azaldu behar du zergatik aplikatzen duen neurri zehatz bat; adierazi behar du, halaber, zenbat iraungo duen neurri horrek, adingabearen interesa balioetsi ahal izateko.
‎Gustave Bardy historialariak erran zuen horrengatik: . Hizkuntzen ezberdintasunak ez badu ere kasu batzuetan eragozten fedearen batasuna, aztertu behar da zergatik, beste aldi batzuetan, ezberdintasun horrek berak ireki dituen leizarte gaindiezinak?.
‎500 urteko errepika-denborakoa hartuko ote dugu diseinuko uholde? Askoz ere garestiagoa izango dira babes-lanak eta gainera 700-1000urtekoa ere ez dute babes-lanok saihestuko; eta gertatu egin daitezke horrelakoak.Nolabaiteko oreka mantendu behar da zer babestu eta zelan babestu horien artean; baina, jakina, betiere ibaiari dagokionaren errespetua oinarri; inguru fisikoari begiratzeko begi berrien beharra, azken finean.
‎DMko taulan zulo txiki bat egin behar da, eta, horren bidez, motorra, atzeko aldean doana, orratzekin lotu behar da, ikus daitekeen aldean. Zenbakiak arabiarrak, erromatarrak edo egon ez daitezkeenak izan daitezke, baina beti begiratu behar da zer ordu den. Gero, erlojuaren zenbakiak marraztu eta zurean margotu behar dira.
‎Izan dezakegun osasun-arriskuak ez du konpentsatzen esku-hartzearen ondoriozko diru-aurrezkia. .-Argi izan behar dugu zer emaitza lortu nahi dugun. Itxaropen horiek bete daitezkeen ala ez gomendatu behar digu profesionalak.
‎Kontuan hartu behar da zer tamaina eta altuera izango duen erabat garatuta dagoenean.
2004
‎Horrek ahalegin erantsia eskatzen dio Jaurlaritzari nahiz gizarteari, ekimen bera bi aldiz ordaintzen baitugu. Edonola ere, lehendakariak dioenez, gizarteak ezagutu behar du zer den bi bider ordaintzen ari garena eta hori egiten ari gara. Datorren urteko alor horietako gastuak 200,6 milioi eurokoak dira, eta horien segimendua egitea gure ekonomia bermatzeko ezinbestekoa da.
‎–Gure kasuan, euskararen kalterako izan da eta izango da. Garbi gelditu behar da zer den kultura eta zer esparru politikoa. Nik uste gizarte mailan hala funtzionatzen duela.
‎Gero, etorkizuneko euskarazko komunikazio esparrua interesatzen zaigu, ez elebidun abertzalea. Berak (prentsa elebidunak) erabaki behar du zer egin eta zer soluzio bilatu. Haiek (prentsa mota horren arduradunek) logika bat dute:
‎Hortaz, gizarte-ereduaren eta jardunaren inguruko auziek ezin dute kolokan jarri euskaldun abertzalearen nazio-ideologia. Erran nahi baita, gizarte-ideologiaren izenean nazio-ideologiaren balioak auzitan jartzen dituen euskaldunak oraindik ez daukala buruan eduki behar lukeen zer hori. Alegia, Euskal Herriaren arazoa oroz gain nazio-arazoa dela, nazio-nortasunaren hil edo biziko afera dela, eta gizarte-ideologiaren interesak bigarren mailakoak direla.
‎Azaldu behar diguzu zer dagoen zure eta Ishizakaren artean!
‎Pilarearen azalari itsatsitako kare, garbigarri edo janariaren hondarrek zikindu eta hondatu egiten dute. Harraska egoera onean mantentzeko, kontuan hartu behar da zer material mota egiten den, eta ez da erabili behar hura marratu dezaketen espartzurik edo produktu urratzailerik.
‎Eta aldatsa jaisten hasi da, atzean utzita Signora Mariaren txoferra ere. Eta pentsatu du jendeari galdetu behar diola zer duen kontatzeko. Zer duen jendeak hor barruan, ze istorio txiki duen kaleko edozeinek.
‎Gero, Weberren defentsak ahuldutakoan, saiatuko zen Del Valle eremu arriskutsuagoetan barrentzen. Jakin egin behar zuen zer sekretu gordetzen zuen musika-aditu hark, euskaldunak eta ingelesak harekin interesaturik egoteko.
2005
‎Prestakuntza aldetik orain gimnasioa aipatzen da asko. Ni ez nago gimnasioaren kontra, baina pilota artea da, eta artea den aldetik, oso tentuz ibili behar da zer prestakuntza egiten den. Gaur egun hartzen zaitu mediku batek, prestatzaile fisiko batek, eta fenomenoak izango dira, baina hor aritzen dira pikoa gora eta pikoa behera.
‎Nik gaztelania oso-oso berandu ikasi nuen, eskolan noski. Beraz, zehaztu behar da zer den elebitasuna. Funtzionaltasunari, operatibotasunari, pragmatismoari begira, bai, beste hizkuntza bat jakin behar da, baina espainola?
‎Bera Ruandan izan zen, jende gehiagorekin, eta joan aurretik proiektua ondo antolatzea eta dena aurreikustea ezinbestekoa dela dio: «Laguntzera doan jendeak oso arduratsua izan behar du eta argi geratu behar zaio zertara doan», bestela emaitzak eta ahaleginak ezerezean gera daitezkeelako.
‎Eta gero konpontzen. Apezik ez bada, ikusi behar da zer gatik. Baina nork bilatzen du hori?
‎Handiak eta astunak dira, mahai gaineko ordenagailu arin batzuk bezala, baita arinak ere, hala nola tabletak. Bat eskuratu nahi dugunean, oso ondo pentsatu behar dugu zer helburutarako erabiliko dugun eta zer konformazio behar dugun. Egiten ez badugu, damutu egin gaitezke beranduegi denean.
‎Ikertzaileek uste dute zelula ama helduak gai izan zirela ihes-puntuen presioa maila normaletara bideratzeko, kaltetutako muskulu-ehunak birsortzen jakin zutenean. Gizakietan esperimentalki erabiltzeaz gain, Chancellorrek zehatz-mehatz identifikatu behar du zer mekanismo erabiltzen duten ehun horiek muskuluak birsortzeko. Innsbruck-eko Unibertsitateko (Austria) talde bat ere hor dago.
‎Naroak leihoa goitik behera aztertu baina, jakina, zelan bururatu behar litzaioke zer sartu behar den laukitxo horretan. Edozer gauza izan daiteke.
‎Funtsezko arrazoia bidegabekeriaren aurreko disgustua baldin bada, argudio bat behintzat bada, aipatua bezain indartsua, are indartsuagoa ere?, bidegabekeria garaikidea murriztearen alde, etorkizuneko belaunaldien menturazko egoeraz kezkatzen hasi aurretik. Etorkizunari pobreziarik ez eragiteko hainbesteko premiaz ahalegintzen direnek azaldu egin behar dute zergatik ez dioten lehentasunik ematen, are etorkizunekoari ematen diotena baino nabarmenago, gaur egun pobrezia murrizteari.
‎Kosmopolitika hori Nazio-Estatuaren subiranotasun eta nazioarteko egituretatik harantz doa. Lehenik kosmopolita izateko galdetu behar da zer denpoli sa globalizazioaren garaian, zer den hiria. Gaur hiritartasun berria (k) d (it) ugu mundu globalean:
‎1 Gerra zuzenbideaz ari garela, aztertu behar dugu zer den gerra, zein horren objektua eta nolakoa bertan gertatzen den zuzenbidea. Zizeronek esan zuen gerra zela gatazka indarraren bidez erabakitzea.
‎Liburu-denda batera joan naiz artez. Gerenaren esaldia osatu arte, asmatu behar dut zer gertatzen den Xenaroren herrian. Dauzkaten ipuin liburu guztiak erosi ditut, As chamadas perdidas eta ¿ Que me queres, amor?
2006
‎Prozesu horretan iragana, oraina eta etorkizunaren arteko negoziazioa ematen da. Ikuspuntu horretatik, transmisioa gauzatzeko, bai maila pertsonalean, bai talde mailan adostasun bat lortu behar da zer mantendu/ aldatu behar/ nahi den erabaki baino lehen. Ikuspuntu horretatik, transmisioari ezin zaio, besterik gabe, jarraikortasun zentzu bat erantsi.
‎Hona ikerlari kontserbadorearen aholkua: «Pertsonek eta instituzioek ohartu behar dute zer gertatzen den eta lan egin beren buruak babesteko. Nola edo hala lortzen baduzu zure baliabideak eta dirua babestea datozkigun garai garratzetan, jakin ezazu inoiz ikusi ez diren inbertsio aukerarik handienak edukiko dituzula».
‎Gainerako legitimatuek eskarian adierazi behar dute zergatik aurkeztu duten berori, euren legitimazioa erakusteko agiria aurkeztuz edota legitimazio hori egiaztatzeko froga proposatuz.
‎Langileari dagokio zehaztea baimena noiz gozatuko duen. Langileak enpresariari hamabost eguneko aurrerapenarekin esan behar dio zer egunetatik aurrerahasiko den berriro bere lanaldi arrunta betetzen. (LE 37.6 art.)
‎Demografiak emandako erantzunen muinean badago hasierako postulatu bat: esplikatu behar dugun gauza bakarra ugalketa eza baldin bada, ugalketa berezkozerbait delako da. Ugalketa gertatzen denean, gizarte-zientziek ez dute ezer esateko, gauza naturaltzat ematen dutelako, baina ugalketa ezarekin topo egiten dugunean, ordea, azaldu behar dugu zergatik gertatzen den hori. Ugalketari uko egiten zaionean, beti gizarte-jatorrizko arrazoiak argudiatzen dira:
‎Eremu horretan hainbat alderdi ukitzen dira, eta askoz lan gehiago egin behar da. Adibidez, elikagaiak dira ingurumenean eragiten diren inpakturik ezagunenak, genetikoki eraldatutako organismoak esaterako, eta horiek nekazaritzan erabiltzea; baina badira beste gauza asko ere, hala nola nanoteknologia, gero eta indar handiagoa hartzen ari den eremu bat, non ikusi behar baita zer ondorio izan ditzakeen ingurumenean; edo alderantziz, ingurumenak osasunean duen eragina, pertsonengan. Hori guztia argitzea urrats bat izango litzateke.
‎Gainera, airearen kalitatea berritzen dute, hezetasuna eta giro-tenperatura erregulatzen dituzte eta efektu lasaigarria dute. Loreduna edo lorerik gabea, hautatzean asmatzeko, kontuan hartu behar da zer espezie egokitzen diren ongien gela edo eremu bakoitzeko argi, hezetasun eta tenperaturara.
‎Horrez gain, zaila da glutena duten elikagai klasikoak saihestea, baizik eta «beste produktu batzuk, askotan, gluten kantitate aldakorrekin kutsatuta egoten dira». Joko bat balitz bezala, glutenarekiko intolerantzia duten kontsumitzaileek zehaztu egin behar dute zer elikagaik duten gluten edo ez, eta zer kopurutan. Adituen esanetan, oraindik ez dira ondo ezagutzen zeliakoarentzat toxikoak diren peptido guztiak, eta, horretarako, in vivo egin beharko lirateke ikerketak.
‎Hala ere, Cambadoseko alkateak, Xosé Manuel Cores Tourísek, adierazi du hondakin kimikoen isurketak “denbora beharko duela baina itsasora iritsiko da”. “Argi daukagu itsasadarrera iritsiko dela, baina ikusi egin behar da zer suntsitze-ahalmenarekin, zein baldintza eta kopurutan”, esan zuen.
‎Haririk gabeko sareak mugatzeko arrazoiak daude eta ez egiteko arrazoiak daude; erabiltzaileak erabaki behar du zer egin bere sareekin
‎irakurtzeko, noski. Esan nizun aurreko hileko liburua, Natalia Ginzburg-en El camino que va a la ciudad, izugarri gustatu zitzaidala; euskaraz ere badagoela jakin dut, eta eskutitz honekin batera bidaltzen dizut, baina sin-falta esan behar didazu zer iruditu zaizun, irakurri bezain laster: ados?
‎Kayserren sailkapena bere eginez. Esan behar dugu Zergatik Panpox pertsonaia-nobela dugula eta pertsonaia dela nobelaren indar zentrifugoa nahiz zentripetua. Poliedroaren hostoak, ordea, espazio nobela dugu:
‎Clarkeren ustez, antzekoa gertatzen da moralaren esparruan. Arrazoimenak, halaber, jokabide bat beste jokabide bat baino zuzenagoa edo zentzuzkoagoa dela aurki dezake, edo egin behar duguna zer den erabaki dezake baliabide razionalak bakarrik erabiliz. Hortaz, arrazoimenaren bitartez aurkikuntza geometrikoak ez ezik aurkikuntza moralak ere egiten ditugu.
2007
‎Istorioak kontatzen duenaren arabera jartzen da dirua. Artistek erabaki behar dute zer kontatu nahi duten, ez botereak. Hori da askatasuna, baina ez dagoenez...
‎Informazio-askatasunaren objektuari erreparatuz, ondo bereizi behar da zer den «informazioa» eta zer «iritziak» edo «balio-judizioak» (1986ko uztailaren 8ko GEEAE. Lingens kasua?). Teorian bi kontzeptuen arteko desberdintasunak argiak diren arren, praktikan beti ez da erraza bi muturrak bereiztea.
‎Hala ere, administrazio-egintzak legearen eta zuzenbidearen mende daudenez, horien legezkotasuna eta berdintasun-printzipioa errespetatu diren erabakitzeko azken hitza epaitegi eta auzitegiek dute. Horrenbestez, Administrazioak berdintasuna urratu egin duela frogatu nahi bada, eta horretarako beste administrazio-egintza batzuen aurrekariak alegatzen badira, eta horietan, kasu honen antzekoak izanda, administrazioak erantzun desberdina eman badu, arretaz aztertu behar da zer den zehazki «konparazio-osagai» gisa alegatzen ari dena. Edozelan ere, berdintasun-printzipioa urratzeagatik antolamendu juridikoaren aurkakotzat jotzen diren administrazio-egintzei normalean bide judizialetik errekurtsoa jartzen zaienez, organo judizialek izango dute azken hitza Administrazioak berdintasun-printzipioa eragingarritasunez aplikatu duen erabakitzeko.
‎Jaun Merak zeukan, aldiz: ahal bezein guti behar zela Gobernuaren dirutik xahutu, eta ez zela jenderi jakin-arazi behar zer eskubide zuten, zer diru unki zezaketen. Erraiten zuen ederki bizi zirela, zauzkatenekin.
‎Eta, horretarako, barruko informazioa landu beharko da. Langileei informazio bat ematean, oso ongizehaztu behar duzu zer informazio ematen den, nola ematen den, nola dagoenprozesatua... Zure langile guztiak ordenagailu baten aurrean dauden ingeniariakbadira, hizkuntza mota bat ulertuko dute.
‎Zeren eta gehienetan, jendeaklan egin behar duela ikusten du, baina, beharbada, ez daki zertarako. Erakundeanaldaketak egin nahi badira, azaldu egin behar da zertarako diren, zer lortu nahi deneta langileak non kokatzen diren proiektu horretan. Aldaketa bakoitzak berekomunikazioa eskatzen du, ezinbestean.
‎Komunikazioaren esparruan, aldaketa nabarmenena elkarrizketaren kontzeptua da.Enpresa eta herritarra elkarren ondoan egotetik, enpresa herritarra sortzera jo dugu.Beraz, nahitaez ezagutu behar dugu zer nahi duten, zer espero duten gure interestaldeek. Hori elkarrizketa-sistemen bidez egiten da.
‎Postmodernizazioak planteatzen dituen erronken beldurra uxatzeko jakin behardugu zerk ematen dion euskal identitate eta kultur kapitalari bere bereizgarritasuna, bere izaera eta balioa. Hasieran ikusi dugunez, jendearen ustez bi dira, bereizgarri?
‎Medio eta espazio birtualen parean, errealitateak (eguneroko errealitate hurbil eta ararte gabekoak) ez dubizitasunik, ezta entitaterik ere. Ikasi behar dugu zer eta nor izan medio horietatik, hortxe sortzen baita merezi duen ia ia dena. Errealitatea medioen ispilu bilakatuzaigu.
‎Lehenik eta behin, ikastetxe bakoitzean, hezkuntza-erkidegoak erantzukizunez erabaki behar du zer balioren arabera hezi nahi dituen ikasleak. Balio horiekzein diren erabaki eta gero, ikastetxearen hezkuntza-proiektuan sartu behar dira; hau da, ikastetxeak eskaintzen duen hezkuntzaren oinarrizko alderdiak, ikastetxearen helburu nagusiak, ikastetxeko osagaien egitura eta funtzionamendua etaantzeko edukiak jasotzen dituen proiektuan (Zabaltza, 1996).
‎Amaitzeko apartadu hau, eta laburpentzat, argi geratu behar da zer helburu daukagun unitate honetan: aurkezpen testuinguru batean ez dago egoki erabilita-kodun sintagma bat, izenlagun bat (batez ere luzea bada):
‎-Erakundeak ezagutu behar du ZER lan eskain dezakeeN langile bakoitzak.
‎Erraz ebakitzen diren altzari merkeak dira, eta, beraz, oso gomendagarria da arotz hasiberrientzat. Lehenik eta behin, argi izan behar du zer neurri nahi dituen armairuak eta nola marraztu behar duen bere forma, apalen eta haren neurrien arteko tarteak ezarriz. Egin kaxoi bat altzariak izan nahi dituen neurriekin.
‎Baina nori galdetu behar zaio tratamendurik egokienari buruz? Gaixoaren ardura duen medikuak bakarrik ebaluatu behar du zer egoeratan dagoen egokia antibiotikoekin tratatzea, bakterioek gaininfekzioak izateko arriskua, bakterioak antibiotikoekiko sentikorrak baitira, adibidez. Mesfidantza sortu da medikuntza naturalarekiko edo produktu ez-sintetikoetan oinarritutakoarekiko.
‎Ez du gehiago ematen. Nolanahi ere, kontuan hartu behar da zer trans kantitate den normala. Dieta estandar baten barruan, energiaren %2 trans gantz-azidoetatik etortzea onartzen da.
‎Vodka egiteko eta merkaturatzeko prozesuan eragina izan dezake, baita mundu osoan ere, azkenean proposatzen den lege-definizioa, murriztaileagoa, aztertzen badu, eta horrek esan nahi du etiketan identifikatu behar direla zer produktu erabili diren hura egiteko. Europar Batasuneko agintariek planteatzen duten auzia EBko elikagai baten legezko definizio polemikoa da, kasu honetan vodka.
‎2007ko maiatzaren 16an, Interes Publikoko Zientziarako Zentroak (CSPI, ingelesezko sigletan) demanda zibila aurkeztu zuen Columbia Barrutiko Goiko Gortean, Washingtonen, Burguer King Corporation-en aurka, partzialki hidrogenatutako koipeak dituzten olioak erabiltzeagatik. Demandatzailearen asmoen arabera, Burguer Kingek ez du horrelako substantziarik erabili behar bere produktuetan, edo, bestela, kontsumitzaileari jakinarazi behar dio zer arrisku dituen substantzia horiek kontsumitzailearen osasunerako.
‎plateretan bakarrik gehi daiteke, edo beste belar usaintsu batzuekin nahasita. Kasu horretan, kontuan hartu behar da zer erabiliko den lurrina ez itotzeko, eta hori gerta liteke esentzia handiko belarrekin konbinatuz gero, hala nola albahakarekin edo ezkaiarekin. Horrela, perrexilarekin, estragoiarekin eta tipulinarekin konbinatzen da ondoen.
‎Hurrengo urratsa espazio erabilgarria egoki banatzea da. Kontuan hartu behar da zer arropa, zapata eta objektu gordeko diren bertan, arropa luze eta motzetatik hasi eta apaletan tolestutako jantzietaraino, barruko arropa, zapatak edo gorbatak ahaztu gabe. Aukera dotore eta ikusgarria da paretak tonu argietan melaminaz edo zurez estaltzea, multzoaren efektua astuna izan ez dadin.
‎melodia, letra txiki-txikitan etorri ohi dena (e) n Mota horretako enpresa ugari dago Espainian, Blinko bezala, Jamba, Mobilista, MelodiasMugikorrak o Kluba Zed batzuk aipatzearren. Zerbitzu horien kalitatea antzekoa, eta kontsumitzaileak ondo begiratu behar du zer preziotan jartzen duen melodia bakoitzeko, letra txikitan etorri ohi direnak iragarki bakoitzaren behealdean. tonuak, politonoak eta melodia errealak honela merkaturatzen dira:
‎Lanparak apaingarriak izateaz gain, haiek hautatzean kontuan hartu behar da zer argiztapen-mota ematen duten.
‎Izapideak aurreztu eta erosotasun handiagoa izan nahi duenarentzat, beharrezko kudeaketak egiten espezializatutako enpresak daude. Pneumatiko bat muntatzean, fabrikatzaileek automobilak duen serie-mota erabiltzea gomendatzen dute Pneumatiko motak Pneumatiko bat aukeratzean, kontuan hartu behar da zer erabilera emango zaion; izan ere, ez da berdina leku beroetan gidatzea eta euria nagusi den lekuetan gidatzea, edo hotz handia dagoenean. Merkatuan, salbuespenak salbuespen, hiru pneumatiko mota daude:
‎Marka eta motorra Kilometrajea eta adina interesatuen funtsezko alderdiak dira bigarren eskuko auto bat saldu edo erosi nahi denean. Egia da bi elementu garrantzitsu direla, baina zehaztu egin behar da zer neurri eta nola hartu behar diren kontuan, ez baita betetzen “zenbat eta urte gehiago egin, orduan eta distantzia handiagoa, eta prezio txikiagoa” araua. Adituek diotenez, bi eta lau urte bitarte behar dira erabilitako auto bat saltzeko.
‎Begirada kritikoa bota eta nor eta zer garen pentsaka. Nafarroako jendeak gauzak nola ikusten dituen, gizarte horrek esan eta erabaki behar baitu zer nahi duen. Bateragarri al da Nafarroaren nortasuna Euskal Herriaren izaerarekin?
‎Orduan, balizan sar ahala puska emanik, pleguan edo ez, taxi bat deitu zuen eta joan ginen hitz bat gabe Betharrameko eskolategira, hango diziplinak ongik baizik ez zatala egiten ahal erranik. Ikusi behar zen zer etxea zen Betharramisten komentia, kartzelan sartu aitzin norbaitek nahi badu jakin askatasun gabeko bizi moldea zer den, joan bedi Betarramisten etxera, berehala jakinean izango da.
2008
‎Areago, Nafarroako zati batzuetan ez da inoiz euskara mintzatu-ez Bizkaian ez Araban ere-. Horri Euskal Herria deitzea ondo iruditzen zait, baina konturatu behar dugu zertaz ari garen. Euskal Herria deitzeagatik hizkuntza bakarra mintzatu behar dela pentsatzeko joera dago eta hori ez zait errealista iruditzen.
‎Baina narratiba ezak biluzik utzi gaitu eta hori interesgarria iruditzen zait. Zuk zerorrek pentsatu behar izateak zer den ongi eta zer gaizki, beharrezko ariketa egiteaz gainera gizakiago izateko aukera eskaintzen dizu; eta badakit" gizakiago" hori narratiba handira lerratzen dela.
‎" Horren ondo baldin bagaude zertarako aldatu? Aldatu behar bada zertarako arriskatu?" Beraz, kontraesana begi-bistakoa da. Ez gaude horren ondo.
‎Nor da nor euskal museotan? Nork egin behar du zer. Zergatik museo batzuk itxuraz primeran daude eta beste batzuk sufritzen bizi dira?
‎Planifikazio arautu eta adostuaren bide horretan barna abiatzeko, sektorearen diagnosi ahalik eta objektiboena egin behar da aurrez. Erabaki behar da zer den euskararen interes publikoa, eta, horren arabera, zer den babes publikoak sustatu eta bermatu behar duena. Eta, zer den esku pribatuetan ontzen utzi behar dena.
‎Baina ongi bereizi behar da zer den zer, beste herrialde batzuetatik datozen zenbait produktu guretzat berriak direlako egiaz (panga arraina, fruta tropikalak, saltsa bitxiak...), baina beste batzuek gutxi dute berritik, nahiz eta orain, lehen ez bezala, beste herrialde batzuetatik etorri.
‎Gutxienez,% 30 murriztu behar da jatorrizko balio energetikoa, eta argi adierazi behar da zertan murriztu duten (gantzetan, azukreetan...)
‎Prozedura hasten da erreklamazioa jartzeko idazkia aurkezten denean. Idazki horrek ez dauka eduki mugaturik, baina beti adierazi behar da zer erreklamatzen den; horrez gain, alegazioak, frogabideen proposamenak eta antzekoak azal daitezke idazkian. Bide informatiko eta telematikoen bitartez ere egin daiteke.
‎Kasu horietan, zerga-egitatea ez da ondasun edo zerbitzu bat eskuratzea, ezpada horiek ekoitzi edo ematea. Ondorenez, ikusi behar dugu zergatik zerga-egitatean parte hartzen ez duen hirugarrenak jasan behar duen tributu-prestazioaren zama ekonomikoa, eta jakin behar dugu, baita ere, Administrazioari begira, tributua ordaindu beharrak hirugarrena tributu-betebeharpeko bihurtu duen ala ez. Galdera horiei erantzuteko, tributuen jasanarazpenaren erakundea ikertu behar dugu.
‎eta ondoren, ondoren gero!, kolperen bat eman, bortizkeria zantzuren bat utzi? lapurreta itxura eman behar diozu zerari, dirua eta bitxiak ostu, dena hankaz gora jarri?
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
behar da 249 (1,64)
behar dugu 118 (0,78)
behar du 106 (0,70)
behar duzu 40 (0,26)
behar dute 39 (0,26)
behar 22 (0,14)
behar dut 20 (0,13)
behar diogu 12 (0,08)
behar zaio 12 (0,08)
behar dela 10 (0,07)
behar dio 9 (0,06)
behar zuen 9 (0,06)
beharko 9 (0,06)
behar duela 8 (0,05)
behar didazu 7 (0,05)
behar diegu 7 (0,05)
behar diozu 7 (0,05)
behar zen 7 (0,05)
behar dugula 6 (0,04)
behar dutela 6 (0,04)
behar zaie 6 (0,04)
behar zenuke 6 (0,04)
behar diot 5 (0,03)
behar dira 5 (0,03)
behar genuke 5 (0,03)
behar bada 4 (0,03)
behar den 4 (0,03)
behar genuen 4 (0,03)
behar luke 4 (0,03)
behar zuten 4 (0,03)
behar baitu 3 (0,02)
behar baitute 3 (0,02)
behar diat 3 (0,02)
behar diguzu 3 (0,02)
behar duen 3 (0,02)
behar duten 3 (0,02)
behar ziola 3 (0,02)
behar zuela 3 (0,02)
behar diete 2 (0,01)
behar digutela 2 (0,01)
behar direla 2 (0,01)
behar dituzte 2 (0,01)
behar dizut 2 (0,01)
behar duzula 2 (0,01)
behar gara 2 (0,01)
behar garela 2 (0,01)
behar izan 2 (0,01)
behar izanez gero 2 (0,01)
behar izatea 2 (0,01)
behar nion 2 (0,01)
behar nuela 2 (0,01)
behar nuen 2 (0,01)
behar nuena 2 (0,01)
behar zaiela 2 (0,01)
behar zaiola 2 (0,01)
behar zenuen 2 (0,01)
behar zion 2 (0,01)
Behar dut 1 (0,01)
behar badiot 1 (0,01)
behar baduk 1 (0,01)
behar badut 1 (0,01)
behar baita 1 (0,01)
behar baitie 1 (0,01)
behar baitzituen 1 (0,01)
behar balu 1 (0,01)
behar bazenute 1 (0,01)
behar delarik 1 (0,01)
behar dena 1 (0,01)
behar didak 1 (0,01)
behar diet 1 (0,01)
behar diezu 1 (0,01)
behar digu 1 (0,01)
behar diodanik 1 (0,01)
behar diogunik 1 (0,01)
behar diola 1 (0,01)
behar diote 1 (0,01)
behar dit 1 (0,01)
behar dituenean 1 (0,01)
behar ditugunean 1 (0,01)
behar ditut 1 (0,01)
behar dizu 1 (0,01)
behar dizula 1 (0,01)
behar duan 1 (0,01)
behar dudala 1 (0,01)
behar dudan 1 (0,01)
behar duena 1 (0,01)
behar duenak 1 (0,01)
behar duenari 1 (0,01)
behar duenean 1 (0,01)
behar duguna 1 (0,01)
behar duk 1 (0,01)
behar dun 1 (0,01)
behar dutelako 1 (0,01)
behar duzue 1 (0,01)
behar duzunak 1 (0,01)
behar genien 1 (0,01)
behar genioke 1 (0,01)
behar geniola 1 (0,01)
behar genuela 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
behar izan zer egin 109 (0,72)
behar izan zer gertatu 41 (0,27)
behar izan zer nahi izan 30 (0,20)
behar izan zer ari izan 23 (0,15)
behar izan zer esan 15 (0,10)
behar izan zer egon 11 (0,07)
behar izan zer esan nahi izan 10 (0,07)
behar izan zer behar izan 9 (0,06)
behar izan zer eskatu 9 (0,06)
behar izan zer erabili 8 (0,05)
behar izan zer ez 8 (0,05)
behar izan zer jan 8 (0,05)
behar izan zer nolako 7 (0,05)
behar izan zer erosi 6 (0,04)
behar izan zer neurri 6 (0,04)
behar izan zer sartu 6 (0,04)
behar izan zer ukan 6 (0,04)
behar izan zer baldintza 5 (0,03)
behar izan zer eman 5 (0,03)
behar izan zer helburu 5 (0,03)
behar izan zer informazio 5 (0,03)
behar izan zer ondorio 5 (0,03)
behar izan zer prezio 5 (0,03)
behar izan zer arrisku 4 (0,03)
behar izan zer egoera 4 (0,03)
behar izan zer elikagai 4 (0,03)
behar izan zer espero izan 4 (0,03)
behar izan zer geratu 4 (0,03)
behar izan zer komeni izan 4 (0,03)
behar izan zer kontatu 4 (0,03)
behar izan zer lortu 4 (0,03)
behar izan zer material 4 (0,03)
behar izan zer pasatu 4 (0,03)
behar izan zer aurkitu 3 (0,02)
behar izan zer bide egin 3 (0,02)
behar izan zer bit 3 (0,02)
behar izan zer desberdintasun 3 (0,02)
behar izan zer erabaki 3 (0,02)
behar izan zer erabilera 3 (0,02)
behar izan zer eragin 3 (0,02)
behar izan zer gauza 3 (0,02)
behar izan zer hizkuntza 3 (0,02)
behar izan zer hori 3 (0,02)
behar izan zer jarri 3 (0,02)
behar izan zer kostu 3 (0,02)
behar izan zer produktu 3 (0,02)
behar izan zer zentzu 3 (0,02)
behar izan zer aldaketa 2 (0,01)
behar izan zer aldizkari 2 (0,01)
behar izan zer arlo 2 (0,01)
behar izan zer asmo 2 (0,01)
behar izan zer baliabide 2 (0,01)
behar izan zer balio izan 2 (0,01)
behar izan zer bildu 2 (0,01)
behar izan zer bota 2 (0,01)
behar izan zer datu 2 (0,01)
behar izan zer eduki 2 (0,01)
behar izan zer emaitza 2 (0,01)
behar izan zer entzule 2 (0,01)
behar izan zer eraman 2 (0,01)
behar izan zer eroan 2 (0,01)
behar izan zer eskubide 2 (0,01)
behar izan zer etzan 2 (0,01)
behar izan zer gai izan 2 (0,01)
behar izan zer galdetu 2 (0,01)
behar izan zer gastatu 2 (0,01)
behar izan zer gastu 2 (0,01)
behar izan zer gustatu 2 (0,01)
behar izan zer hartu 2 (0,01)
behar izan zer ibili 2 (0,01)
behar izan zer idatzi 2 (0,01)
behar izan zer ikusi 2 (0,01)
behar izan zer inbertitu 2 (0,01)
behar izan zer interes 2 (0,01)
behar izan zer iritzi 2 (0,01)
behar izan zer iruditu 2 (0,01)
behar izan zer itxura 2 (0,01)
behar izan zer jardun 2 (0,01)
behar izan zer jokabide 2 (0,01)
behar izan zer kezkatu 2 (0,01)
behar izan zer kopuru 2 (0,01)
behar izan zer maila 2 (0,01)
behar izan zer mekanismo 2 (0,01)
behar izan zer mota 2 (0,01)
behar izan zer nahiago izan 2 (0,01)
behar izan zer onura 2 (0,01)
behar izan zer ordaindu 2 (0,01)
behar izan zer ordu 2 (0,01)
behar izan zer pentsatu 2 (0,01)
behar izan zer sortu 2 (0,01)
behar izan zer tratamendu 2 (0,01)
behar izan zer urrats egin 2 (0,01)
behar izan zer utzi 2 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia