Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 2.775

2000
‎Ahuleziei dagokienez, hemen aipatu diren zenbait gauza esaten da, adibidez, euskaldunberriak formalak diren esparruetan sortu direla eta horrek ez duela jarraipenik beste erabilera esparru batzuetan. Hori konpondu behar dela esaten da. Plan orokor bati ez dagokio gehiago esatea, gero etorriko dira hizkuntz politikako arduradunak, Euskaltzaindiakoak, unibertsitatekoak, aditu, euskaltzale eta abarrekoak eta zerbait zehatzagoa adostu beharko dute.
‎Hara joan eta akademian ikasitako aleman estandarra erabiltzen hastean, Suitzara zoaz eta ulertu egiten dizute, baina badira gauzak desberdin esaten dituztenak, antzagatik konturatzen zarela. Interes pittin bat badaukazu eta kontu horietan arreta berezia jarri behar dela esan badizute, ez dago alfabetatze ikastaro berezirik egin beharrik. Askotan gauza minimoak nahikoa izan daitezke bertako egitura bi edo hiru hartzeko.
‎Emaztearen heriotzaren berri modu lazgarrian ezagutu zuen. Emazteak telegrama bat bidali zion Castellongo espetxera ebakuntza bat egin behar ziotela esanez. Telegrama hura ez zuen eskuratu, ordea.
‎Unamunoren Arriagako gertakari ezagunarekin (euskara ohore guztiekin ehortzi behar zela esatean, oihuka erantzun ziotenekoa) abiatu duzu kronika. Azkeneko kronikan, mende amaierara helduta, euskararen egoeraren aurrean irakurleak «baikor agertu nahiko» lukela eta badagoela «pozerako arrazoirik» diozu, «Bilbo Unamunok ezagutu zuena baino hagitzez euskaldunagoa» dela.
‎Hutsa. Ausardia behar dela esaten da. Ados baita ere.
‎Rosnay irakasleak espazio-denbora berrira sartzeko arriskuari aurre hartu behar zaiola esanez erantzuten dio bere buruari, izan ere biziraupenerako baldintzak tartean direla, bi eredu ekonomikoek-europarrak eta amerikarrak-dituzten ezaugarri onuragarriak elkarlotzen saiatu behar baitugu. Utopikotzat jotzen ez duen hirugarren bide bat ere aurreratzen du:
‎Baina, hori nire hasiera izan zen, nahi nuena idazten nuen eta ez naiz lotsatu edo damutzen. Gehiago idatzi eta gehiago irakurri behar nuela esan zidan. Eta irakurtzearena oso garrantzitsua da.
‎alde batetik, esango nuke euskaldun berriak sortzen direla, baina nola halako euskal hiztunak direla,(...) EHE bezalako erakundeetan apenas hitz egiten da, EKBn ez zen hitz egiten eta Kontseiluan ez da hitz egiten hiztunaren gaitasun komunikatiboaz eta euskararen kalitateaz. Txepetxen teoriak, garai batean, euskal hiztun osoak sortu behar ditugula esaten zuen, hiztun horrek ez duela diglosikoa izan behar, gure gurasoek garai batean ziren bezala (eskolatu gabeak eta funtzio formaletarako euskara gorputzik gabekoak). Orain gertatzen zaiguna da irakaskuntzaren bidez nolabaiteko corpus formalaren jabe direla, baina asko eta asko gero ez direla gauza mundu informalean euskaraz jarduteko.(...)
‎Berari buruzko lehen aipamenak XI. mendekoak badira ere, hiri gisa 1256an fundatu zen, segituan biztanleak eta merkataritza babesteko harresiak altxatu zirelarik. Geroago, Nafarroa eta Gipuzkoa arteko merkataritza derrigorrez Tolosatik igaro behar zela zioen 1442ko dekretuari esker, hiri honek garai oparoa ezagutu zuen.
‎Txapelketako beste aldea, epaileei dagokie. Gaiak, gai jartzaileak, bertsolariak eta bertsoak gaztetu badira, beste horrenbeste egin behar litzatekeela esan izan dute bai bertsolariek, bai epaileek eurek ere. Ez da lan erraza bertsoa epaitzea eta ez dira asko izan horri heldu gura diotenak.
‎" ondo zaindutako idazkera da, aberatsa hitzetan, indartsua efektoetan. Esan behar duena esaten du doi, gehiegizko hornidudarik gabe, eta horrek, askotan, ilundu egiten du esan nahi dena." (El Diario Vasco 1995-IV-8) Gainera, esaldi trinkoen erabilerak hizkuntza zaildu egingo du. Zabalaren ustez," trinkoegi, zorrotzegi, eliptikoegi, neurtuegi, serioegi, hitsegi, itogarriegi, gupidagabeegi irudituko zaio beharbada zenbaiti eleberri honetako prosa, baina aukera bat besterik ez da, beste edozein aukera bezain zilegi izateaz gain, Aranbarrik kontaketaren gaiari eta giroari -60ko hamarkadako erresistentzia kulturala-ezin hobeto egokitu diona." (Egunkaria 1994-XII-18) Are gehiago, bere aburuz," plano, garai eta kontzientzia" aniztasun hori baita liburu honen lorpenik behinena, batik bat narrazioari ematen dion" indar adierazkor bereziagatik".
‎Hala ere, harrigarria iruditu zait, 2000 urteko martxoaren 10ean jakin dugunez, Madrilgo Epaitegi Gorenak Udalerri Euskaldunen Mankomunitateari (UEMA) hizkuntzaren bizi iraupenerako zituen asmoak bazterrerazi nahi dizkiola, legez kanpo daudela esanez. Formaren aldetik zerbait zuzen ez badago, hori ez da aski debekua jartzeko; bere egitekoa kontseilu ematea behar luke, nola bideratu behar den esanaz. Baina, horretara, nora goaz Espainiako lehen hizkuntzak naturaz bere baitarik dituen ahalmenak baztertzen badira?
‎Psikoterapia ororen sailkapenaren hastapenean, Bestearen hitzaren eraginean sinesten dut. Zer egin behar duen esaten dion Bestearen existentzia da psikoterapiaororen giltzarria; sufritzen duen subjektuak men egiten dio Beste honi, eta beronenonarpenaren zai dago.
‎Frankismo osoa zegoen ados, Espainia Berriak hizkuntza ofizial bakarra beharzuela, eta berori ezarri egin behar zela esatean (II. Errepublikak egindakoa ezabatuz); baina horretarako metodo, erritmo eta prozeduretan ez ziren guztiak irizpide berekoak.Irekitxoenak ez zeuden konforme lehendik, inolako gatazkarik gabe, indarrean zeudenerabilpen-ohitura eta jokamoldeak beste gabe mozteko.
‎Hezkuntza-arloari dagokionez, 1857ko lege honekin has gintezke nazionala den hezkuntza-sistemaz hitz egiten; alde horretatik, orduan arteko izaera nazionalarena, gobernu eta administrazio liberala garatzeko nahiari lot zekiokeena besterik izan ez zela esango genuke. Era berean hezkuntza-sistema nazionalaren eraikitze-prozesua Estatu-Nazioa eraikitzearenean ulertu behar dela esango genuke, azken honen ardatz nagusienetarikoa izan zen heinean. Izan ere,-horregatik haurdunaldiaz ari ginen orain bertan-, Cossio-rekin179 batera, irakaskuntzaren antolaketa berriari hasiera eman baino, lege hau-baita 1859ko bere araudia ere-, XIX. mendearen lehenengo erdialdean egindakoaren ondorioa izan zela esan daiteke, hezkuntza-sistema eraikitzeko ahaleginak eta esperientziak koherentzia eta kohesioa zuen egitura osoan bildu zituelarik180 Izan ere, maila guztietan izugarrizko nahaspila zegoen eta irakaskuntzaren gaiaren inguruko legediak eszenatoki kaotikoaren erdian jarri zuen orduko hezkuntza-sistema.
‎Allô, Dabid? Alde batetik, gaur gurago nuen erantzungailu malapartatu horrekin berba egin, batik bat esan behar dizkizudanak esateko. Orain ulertzen dut zergatik gura ninduzun ni Rakel zelatatzeko.
‎Guztiarekin, irudipena dut gure bidaia hasi besterik ez dela egin eta, lehenago edo geroago, nik ere izango dudala berarekin aitorpen luze bat egiteko aukera... Zor diodala Behar dudala esango nuke.
‎Futxo eta errefutxo! Azkenean" Mila esker" baldarki esan," ez da ezer, pasatu zait", eta hurrengo egunerako indartsu egon behar genuela esanez agurturik, dendara sartu nintzen. A ze estualdia!
‎...da aurrerapauso eskasa, ideologiak finkatu eta garatzeko erabilitako tresna guztien aldamenean, gerraren edo zigorraren aldamenean esate baterako, arteak ere paper bat izatea; ez baitzait iruditzen arteak ere paper hori jokatzea maltzurra eta berez txarra irudituko zaion inozorik izango denik, edo bestela esanda, artearen balio absolutua ideologiaren nahitaezko bilakaeratik kanpo edo gainetik egon behar duela esaten duenik gelditzen denik gaur egun.
‎Etorkizuneko enuntziatuen inguruan sorturiko oztopoak konpon zitezen, Vienako Zirkuluak egiaztagarritasun printzipioari aldaketa bat egin zion. Hau justifikatzeko, hipotesi batek zentzurik ez izateko egiaztagarritasunaren ezinezkotasun logikoaren kasua eman behar dela esan zuten. Hau da, ezinezkotasuna edozein une eta egoeratan.
‎Ezkonduko gintuen abadeak bazekien horretan ez nenbilela sobrante. Ikasi egin behar nituela esaten zidan berak, nik ezetz. Tirabira eduki genuen egun batzuetan.
‎Gelako alde hura aski ilun bazegoen ere, Xani ohe biak hartuta zeudela iruditu zitzaion. Lazaro txaketako poltsikoak husten ari zela, Xan zain gelditu zen, hark nora behar zuen esan ziezaion. Ez zirudien, ordea, etxean beste gelarik zegoenik.
2001
‎Burujabetza eta bere bideak jorratu ditugu nagusiki elkarrizketan baina Batasunari buruzko hausnarketa batzuk ere mahaigainean geratu dira. Duela urtebete inguru, oraindik atentatuak hasi gabe zirenean, su-eten garaiko lorpenak blindatu behar zirela esan zenuen. Oraindik mantentzen da zerbait blindaturik?
‎Abertzaleen arteko komunikazioak etengabekoa izan behar du eta ideia horrek ere blindatua jarraitu behar du. Prozesu hau hauteskunde eta interes elektoraletik kanpo utzi behar genuela esan dugu beti, baina EAJ kanpainan dabil aspalditik; apustu bat egin du, ezker abertzalea desgastatu eta min egitearena, baina horrekin bere buruari iruzur egiten dio, lehia elektorala unean unekoa delako eta ez duelako benetako eztabaida ezkutatu: marko autonomista edo burujabetza marko bat?.
‎Biolentzia utzi behar dela esateaz gain, zer ekarpen gehiago egin dezake PSNk gatazka gainditze aldera, adibidez lurraldetasunari dagokionez.
‎IKUS-entzunezkoen azokan prototipoak saldu behar direla esaten zuen aurten berton, Frantziako gobernuak eskatutako txosten batek. Ez film burutuak baizik eta filmen edo telesailen edo dena-delakoen haziak.
‎Txosten horretan bertan egiten da egileen galdea. Egileak zaindu, babestu eta bultzatu behar direla esaten diote Frantziako gobernuari, txosten horretan.
‎Gurean ere, ikuslegoa sendotzearekin, ekoizleen jarduna bultzatzearekin, sortzaileen jarduna ere sustatu behar litzatekeela esateko erabili nahi dut ARGIAk egin didan galdera. " Niniak" eta sakelak zaindu diren bezala, eskuak ere zaindu egin beharko direla.
‎Mina emateko egiten dute hori, baina azkenean barregura sortzen dute, eta hiru arrazoi emango ditut. Bat, Euskadiko Ezkerra, EIA alderdian oinarrituta, ETApm-ren tresna bat zen, borroka militarra eta borroka politikoa elkar lotuta bultzatu behar zirela zioen ideiatik sortutakoa. Aralarrek hasieratik dio jokabide politikoak duela lehentasuna, beraz guztiz kontrakoa da.
‎Duela gutxi udalaren jakinarazpen bat jaso dut, hiri-izaerako lursailen balio igoerari buruzko zerga kontzeptuan 12.729 pezeta ordaindu behar ditudala esanez.
‎Janari arinen aldeko defentsan hasi zinenean, harrigarri gertatu zen horrelako oturuntzak eskaintzen dituen pertsona batek nutrizioa kontuan izatea eta mahaitik beteta altxa behar dela dioen premisa baztertzea.
‎Orain arte ez dugu konpartitzen jakin; ez aberastasunak bakarrik, jakintzak, esperientziak eta abar ere ez ditugu partekatu eta horregatik gertatzen dira lehen munduko herrialdeen harrokeriazko jarrerak, herrialde pobreek alfabetatzea eta gero heziketa behar dutela esaten dutenena.
‎Orain arte, neurri uniformeak ezarri ditugu oso herrialde ezberdinetan eta edozein herrialde izanda ere, funtzionario kopurua gutxitu egin behar duela esan diogu; eta hori herrialde batzuetarako ondo dago, baina beste zenbaitetan, zeuden maisu apurrak ere desagertu egin dira.
‎Pribatizatu egin behar dutela esan diegu eta, bai, herrialderen batzuetan horrela botere ekonomikoa berriro banatzea lortzen da, baina beste zenbaiti bere baliabideak ustiatzeko zituen azken aukerak galtzea eragiten dio pribatizatzeak.
‎Ez da Fidel Castroren umerik jaio, niri zer egin behar dudan esango didanik. Aizue, ni ere egona naiz 68ko maiatzean.
‎Helburu horiek bete behar dituzten hiru ezaugarri nagusiak irakasleon beharretatik sortzen dira zuzen-zuzenean. Ulergarriak izan behar dutela esaten dugu, badakigulako irakasleak ezagutu behar duela zer den ikasleei eskatu behar diena; eta era berean, ikasleek ere jakin behar dute komunikazioa zer ingurunetan etanorekin burutzen ari diren. Bestalde, ikaslea bere prozesuaren jabe izatea faktoremotibagarria da berarentzat, autoebaluaziorako aukera eskaintzen diolako.
‎Bestaldetik, instrukziozko testua sortuko du informatzaileak, eta abiapuntua argi utzi behardu. Gainera, denbora behar du esango duena pentsatzeko (gaitasunestrategikoa).
‎Bihar medikuarengana joan behar dugula esan dit Mariak. Ahaztuta neukan.
‎–Medikuek hotela utzi behar dugula esan didate, gaur bertan.
‎Pozak labur iraun zion. Berarekin Bonbaira joan behar zuela esan zion semeari. Prashant pozik bizi zen aitona-amonekin eta Bonbaira aldatzen bazen lagunak ere galduko zituen.
‎Hala ere ez dut ordukoak iraun behar lukeenik esango. Hantxe geratuko dira gauzak, urruti, antzina, euren lekuan, bizi izandakoaren paisaia mortuetan.
‎Baina ez dut hark guztiak iraun behar lukeenik esango.
‎Baina bere berbaera gaiari amaiera emateko agindua zen eta aittitte, kortan zeozer egin behar zuela esanda, balantzaka eta estropezu eginez irten zen ukuilurantz, sangria eta gero ardo gehiegi seguru asko.
‎Ipuinak kontatzea umekeria dela pentsatuko duzulakoan seguru asko, oroipen okerren batek ekarritako argiari fffu egite hori ere umekeria nahiko absurdoa izan delakoan, ez da ausartuko zure gelara itzuli eta ipuin bat kontatu behar dizula esaten...
‎Kea ikusiko da bazter batzuetan. Axelek fumarolak ikertu behar dituela esan dizunean, lagunduko diozula esan diozu. Ur bero eta lurrin erionak ugari topatuko dituzue.
‎Laguntza eskatuko dizue, gero deskribaketa egiteko ezagutu behar dituela esanen du.
‎Gurean ere lau ahizpok ikasi genuen josten. Neskamea eduki arren, aita zenak etxeko lan guztiak egiten ikasi behar genuela esaten zigun beti. Gustura aritzen ginen gu, dendaren atzeko  gelan, erdi txantxetan, mutil kontuan gehienetan. Â
‎Eraikitze lanetan beraz, horiengatik ikusminez, etamesfidatiaren susmoak, zementua irabiatzeko ontzi gizena daraman kamioiaren joan-etorriak beharturiko zirkulazio geldiunean, era honetako obra zibilek kulturgintzarekin baino zerikusi zuzenagoa ez ote duten gure denbora hauetako ekonomia neoliberalaren joko engainagarria rekin, alegia merkatuari bere kasa jokatzen utzi behar zaiola esan, baina diru publikoaren kutxatik ordaintzen dela porlanaren ekoizpena, eta gutxienekoa dela zertarako balia, lehen azpiegitura hidraulikoa, orain kultur ekipamendua, gero auskalo zer, garrantzia duena eraikuntzaren sektorea eta honen hornigaiena ez dadila geldi. Inbertsio produktiboa esaten diote horri.
‎Zertan datza urrats okerra eta nahasgarria? Berezkoa da baldintzatuak baldintza behar duela esatea, baina bestelakoa da baldintzatugabea badagoela esatea, hau da, ideien objektibotasun erreala onartzea, zeren esperientziak hau inoiz eta inolaz ere ez baitigu berretsiko:
‎Ez adimena, kontzientzia baizik. Kontzientziaren esanera egon behar dugula esatea, egia honen aitormen argia da: gure barrengo barrenean gogoko zaiguna —bazaigu— egia, ona, ederra dela, onaren maitale garela, onaren bila dihardugula.
‎Liburuak. Eta orduan, B -12k kanon bat behar genuela esan zuenean, hain zuzen, hasi ginen Kolko Mitxoletarekin gogoratzen, bera baitzen, gure artean, soziolinguistika, filatelia, matematika, sumo, eraikuntza, filologia, apikultura, psikologia, zinema, latina, enologia, zientzia, literatura, numismatika eta abar, hau da, zer edo zer, kanon bat zer izango zen ere barne, esaterako, eta gauzak, orokorrean, zekizkiena. Earrainyú, esan genuen, Kolko Mitxoletak jakinen du kanon bat zer den eta zertarako balio duen, baina Amazonian galdurik dago, eliteko andereño batzuek zainduta, eta" alua, paripé, alua" baizik ez du esaten.
‎– Atzo telefonoz deitu zidan, nirekin hitz egin behar zuela esanez. Ez zen inor azaldu.
‎eguna bizi behar dela esaten zigun,
2002
‎Nik ez diot nire bururari marraztu egin behar dudala esaten. Konturatu gabe hasten naiz margotzen.
‎Nire iritziz, ez da egia, lehen intsumisoak, gehienak behintzat, bakarrik miliaren aurka zeudela. Orduan, intsumisoak elitistatzat eta buru argietsiak bezala joak izan ginen eta Objekzio Legea onartu behar genuela esan zitzaigun. Intsumisioaren birtualtasunak, ordea, askatasun guneak irekitzea posiblea zela erakutsi ahal izan zuen eta lan dinamika koherente baten medio, errebelatzea posiblea zela ikusarazi zion jendeari.
‎Herri bezala gure eskubideak ez dira onartzen eta zanpatu egiten dira, horregatik sortu zen Udalbiltza eta diagnostiko horretan bat gatoz guztiok. Batasunako hautetsiek eskubide guztien aldeko aitorpen bat martxan jarri nahi dute, baina Euskalduna Jauregian hori herritar guztien atxikimendu librearen gainean egin behar zela esaten zen, eta modu demokratiko batean. Hor sortzen dira desberdintasunak.
‎Uste dut filosofo bakarra dela esan zuena gizakiaren arazoak eta galderak hobeto ulertzen dituela poetak filosofoak baino, poesiak duela benetako ahalmena gizartearen edo pertsonaren galderei erantzunak emateko. Gainera, errespetua eskatzen zuen naturarekiko, xumeak izan behar genuela zioen, eta nolabaiteko serenidadea eskatzen zion gizarteari. Bada, horrelako zer edo zer aurki daiteke nire liburu honetan.
‎Askotan azterketa horrek duen helburua hartzen da kontuan. Epaiketa bat baldin badago, kritika batek epaitu egin behar duela esaten da. Hori da jendeak kritikaz ulertzen duena eta «kritika publikoa» deitu izan zaio, hau da, dibulgazio edo orientazioa helburu duen kritika.
‎X. AIZPURUA. Lehen, Iñakik joerak azpimarratu behar direla esan du eta nire ustez ere hori da garrantzitsuena. Neurketaren datu hauek-nahiz eta hobeto aztertu beharko diren-joera on horren erakusle dira.
‎Izan ere, gorea edo zinema zantar, lizun eta odoltsuarekin erlazionatzen da askotan. " Lagunei sei litro odol prestatu behar ditudala esatean barre egiten dute; badirudi kubatak jartzen dituen tabernari baten lana serioagoa dela", dio Gorkak.
‎Dimititu zuten sei kide hainbat elkarte eta erakundetako ordezkariak ziren. Gobernuak gutun bat igorri die elkarte horiei ordezkaria lehenbailehen izendatu behar dutela esanez. Izan ere, abuztuan bukatu nahi du prozesu osoa.
‎Eta hori are nabarmenagoa da euskal komunitateari dagokionez, kuantitatiboki euskaraz nabigatzen duten horiek oso gutxi baitira. Hala ere," gure jendea, kulturarekin interesaturik dagoena" bildu behar dela diosku Egiak. " Hemen interaktibitate eta sorkuntzarako gune bat badutela jakinarazi behar diegu, eta gero parte hartzera xaxatu behar ditugu".
‎Pertseo gazte ausartak Polidektes erregearen agindua bete beharko du, eta Medusa izeneko izaki beldurgarri baten burua berreskuratu. Ezkontza opari gisa behar duela esan arren, bestelakoa da errege gaizto horren helburua: Pertseo gaztea hiltzea.
‎Bai, baina gure herri honetan une orotan gogorarazi beharko genuke arazoa ez dela hainbeste zer lortu behar den esatea baizik eta nola egin behar den. Hor dago koska.
‎Jatorrizko eskubide hauek itun gisara gauzatu ziren edo harremanen maila berdinean behintzat. Beraz, eskubide historikoak gainditu behar direla esaten denean, nik zein eskubide historikoez ari garen galdetzen dut. Kontzeptu materialari bakarrik begiratzen bazaio, iraganaren edukiari begiratzen bazaio, ziur aski gaindituta daude, baina bere izateari dagokionean ez.
‎Lizarra-Garaziko Akordioaren garaian euskal nazionalismoak gatazka juridikoa sortzeko adorea behar zuela esan zenuen orri hauetan. Gaur egun gatazka juridikoa planteatzen ari da?
‎Jose Campos emazteak hitz egin digu egungo egoeraz: «Koldo Morrasek, familiako konfiantzazko medikuak, txostena ondo prestatu behar dela esan digu, pazientziaz hartzeko. Orain arte txostenak oso teknikoak izan dira, epaileek ez omen dute berauek aise ulertzen.
‎Orain arte txostenak oso teknikoak izan dira, epaileek ez omen dute berauek aise ulertzen. Egoera oso larria da, baina eritasuna modu argian azaldu behar dela esan zidan ere Iruñeko epaileak. Bera medikua ez izaki hitz egokiak behar dituela 92 artikulua aplikatzeko».
‎237.201 pezeta eskatu zituzten eta konpainiak ezezkoa eman zuen, nazioarteko hegaldia izanik kalte-ordaina kilogramo bakoitzeko 20 dolarrera mugatzen zuen araudia ezarri behar zela esanez, balioaren aitorpen berezirik egin ez zelako.
‎2000ko urte amaiera aldera notarioaren gutun bat jaso genuen, jabeek etxea semearentzat behar zutela eta urtebeteko epean etxea utzi egin behar genuela esanez.
‎Profesionalek badakite nola jokatu horrelako egoeratan; eta beharrezkoa balitz, anbulantzia edo mediku bat igorriko dizute eta, gainera, etxera iritsi bitartean zer egin behar duzun esango dizute.
‎Nolanahi ere, azterketak maizago egin behar direla dioskute.
‎Pertseok esan behar ziena esateko aukerarik eman aurretik oihuka hasi ziren denak, amorruz beterik.
‎Batzuekgaitasun komunikatiboa ikertu eta interpretatuko dute ikasgelaren testuinguruaren markoan; hauek saiatuko dira kurrikulu-garapenean baliagarriakizango diren ereduak eta metodologiak garatzen. Beste batzuek esango digute hiztun baten gaitasuna ezin ikusi eta neurtu daitekeela ez bada ingurune errealetan jarduten ari denean eta, ondorioz, gaitasunaren garapenatestuinguruko baldintza pertsonal eta sozial errealak kontuan hartuta definitu eta ebaluatu behar dela esango dute.
‎zein ziren bandoen taktikak eta armamentua, nolaarautzen zituzten beren borrokak, eta abar. Horregatik, zilegi da bando-gerrek bereContamine edo Maurice Keen behar dutela esatea.
‎Eta bestetik, estatuaren iraungipenaren beste ezaugarria autorganizazioa, gizartearen behepolitizazioa dela. Eginbeharrak eta moduak aldatzen ari direla, edo aldatu behar direla esaten bada, eginbehar berriak eta aitzinera eramateko moduak eztabaidagai bilakatu behar dira. Honetarako bitartekoa, nahimen sozialen negoziazio ahalmena da?
‎Lau egun horiek pasa eta emititzen jarraitu genuen; ez zen inor agertu. Gerora, Gobernu Zibilaren eskutitz bat heldu zen, emisioa eten ez ezizk, lokala ere utzi behar genuela esanez. Ez genien inolako kasurik egin.
‎Kasurik gehienetan, pool horietan parte hartzeko gonbidapen-txartela militarren eskuetan dago, eta militarrek euren lan-arautegi zehatza ezartzen diete gerraz informatu gura luketen guztiei: zer esan daitekeen eta zer gorde behar den esaten diete.
‎Proposamen ustetsuegia iruditu zitzaion Hanibali, han berehala erabakitzeko baino garrantzitsuagoa. Maharbalen borondate ona laudatzen zuela baina erabakia hausnartzeko denbora behar zuela esan zuen beraz. Eta orduan Maharbalek:
‎Harrituta utzi zituen laborriz eta ustegabez zurtuta zirenak, berez izugarria izateaz gain hainbeste hondamendiren gainera zetorren zorigaitz berria zen hark, eta hortaz batzarra egiteko deia zabaldu behar zela deliberatu zutenean, hura ez zela batzarrerako gaia esan zuen Eszipion gazteak, patuak aginduta gerra horretako buru izango zenak. Hain zorigaitz handian ausardia izan eta ekin egin behar zela zioen, eta ez eztabaidetan ibili; errepublika salbu nahi zezatenak berehala armak hartu eta berarekin joateko zioen; inon ez zegoela halako eztabaidagaia zuten lekuan baino etsai-kanpamendu benetakoagorik zioen.
‎Hazkunde hori Europako Batasuneko batez bestekoa(-% 2,5) baino 10 puntu handiagoa da, eta Estatu Batuetakoa baino 13 puntu handiagoa(-% 5,8), Espainian eragin txikiagoa izan baitu 2001ean industriaren munduko krisiak. Papera berrerabiltzeari dagokionez, Arrietak adierazi zuen 2001ean berreskuratutako paperaren erabilera-tasa %80koa izan zela; hala ere, sektoreak oraindik erabilitako paperaren %17 inportatu behar duela esan zuen, Espainian egiten den bilketa-jarduera eskasa dela eta. Bestalde, Ingurumen ministro Jaume Matasek, Aspapelen batzarra inauguratu zuenak, paper erabilia birziklatzearen garrantzia azpimarratu zuen.
‎Entitate hori arduratuko da konponketak peritu eta kudeatzeaz, eta, beharrezkotzat jotzen bada, pintore bati igorriko dizkio. Baina gerta daiteke profesional horrek hitzez hitz betetzea urak eragindako orbana ezabatu behar dela dioen klausula; beraz, gelaren sabaiak bi pintura izango ditu. Egoera horiek saihesteko, kalte estetikoaren konponketaren irudia sortu zen.
‎Jostailuetarako borroka «Normala da gaur egun haurrak bi edo hiru urte arteko aldearekin eramatea, haurtxo berria mehatxu gisa agertzen da handienaren bizitzan, baina gero ikusten du bere ekintzetan gutxi eragiten duela, geldirik dago, ez da mugitzen», azaldu du María Jesús Fuentesek okerrena 4 edo 5 urte dituztenean: «Besteak oinez hasi dira, jostailuak kendu dizkio eta ama zaindu behar duela esan dio, eta haurra zaindu behar duela esan dio, baina mutilak oraindik ez du ulertzen». Gero, egoera kontrolatu egiten da, eta, 6 eta 7 urtetik aurrera, haurrak bere anaiari joko-laguna ikusten dio, manipulatu egin dezake eta jarraitu beharreko eredutzat hartzen du.
‎Jostailuetarako borroka «Normala da gaur egun haurrak bi edo hiru urte arteko aldearekin eramatea, haurtxo berria mehatxu gisa agertzen da handienaren bizitzan, baina gero ikusten du bere ekintzetan gutxi eragiten duela, geldirik dago, ez da mugitzen», azaldu du María Jesús Fuentesek okerrena 4 edo 5 urte dituztenean: «Besteak oinez hasi dira, jostailuak kendu dizkio eta ama zaindu behar duela esan dio, eta haurra zaindu behar duela esan dio, baina mutilak oraindik ez du ulertzen». Gero, egoera kontrolatu egiten da, eta, 6 eta 7 urtetik aurrera, haurrak bere anaiari joko-laguna ikusten dio, manipulatu egin dezake eta jarraitu beharreko eredutzat hartzen du.
‎erabilitako energia 50 J litzateke segundoko. Eta pizteak 2 segundo irauten badu, prozesuak 100 J behar dituela esan daiteke. Hau da, funtzionamendu normaleko hamar segundoren baliokidea.
‎" Orain 10 urte ezezaguna nintzen, eta orain nagoen lekuan nago Kontxugatik. Berak nire lana ezagutzen zuen eta Goenkalen aktore bat behar zutela esan zidan. Eskerrak eman nahi dizkiot horregatik".
‎–Alex ezagutzen omen zuen –azaldu zien besteei– Duela pare bat hilabete agertu omen zen Astigarribian, eta ermitaren gaineko lan bat egin behar zuela esan omen zuen. Ermita itxita egon ohi zen, ematen duenez, baina berak gordetzen omen zuen giltzetako bat.
‎–Gutxi... gorabehera. Mutil batzuekin pisu batera joan behar ginela esan zienat.
‎Nagusiek menpekoei zerbait egiteko agintzen diete. Menpekoek itsu-itsuan egin behar dute esandakoa. Zentzugabeko joko honetan gertatu izan da, adibidez, norbait hiltzeko esan eta zinez hiltzea.
‎Ai, nola irabazten ninduen Sarak halakoetan, eta nola estimatzen nituen haren argialdietako hitzak, desertuko ibiltariak euri-tantak bezala! Hala ere, errehabilitazio programako psikiatraren oniritzia behar genuela esan nion. Biharamunean etorri zitzaidan Sara haren erantzunarekin:
‎Gero, bai, esan behar zituenak esan ondoren, amari begira geratzen zitzaion, jarraian Liberi eta bioi, baita baserriko lehengusuei ere, bere erretolika ohi bezala bukatzeko:
‎Oinez etorri gara eta oinez itzuliko gara. Mediku jaunak, gainera, paseatu egin behar nuela esan zidan, ibili, aireratu... –bota zidan Sarak, irri maltzurra eginez.
‎Emakume guztiak-eta, batez ere, ni-filmeko emakume hotz kalkulatzaile haiekin lotze hark goragalea eman zidan, baina filma bukatu arte itxaron nuen. Telebista itzali eta hitz egin behar genuela esan nion. Zertaz, berak galde.
‎Lehenik gutxieneko ziurtasuna beharko du izan zuzendu behar duen horretan, zuzendu behar duela konturatzeko gai bada, jakina, normalena baita ez konturatzea ere. Umeak hartu mobila, perdida bat dago esaten duenean zer hartu behar duela esango diogu, zuzentzen hastekotan?: telefono ibiltaria, mobila, sakelakoa, mugikorra, eramangarria, eskukoa, erabilgarria (mahaiko telefonoak ez baitira erabiltzen ahal, antza denez) edo Zuazok berak aipatzen duen segapotoa?
‎Eta hori onartu du Euskaltzaindiak. Ezkerreko eskua behar dela esango dute euskaltzainek, zubiak ezin direla hautsi, baina oinarrizko arauetako bat, euskara bera ez politizatzea, hori bai hautsi egin delakoan nago.°ausa rta. Ausardia eta jakituria behar baita era horretako lan kritikoa egitearren.
‎Aitzitik, zenbat eta zehatzago definitu bide hori, hainbat eta errealitatetik aldentzeko arrisku handiagoa dago. Administrazioan, unibertsitateetan, euskara munduan, alderdi politikoetan eta mugimendu sozialetan jarduten duten zenbait eragile herri-ekimen horren barnean egon behar direla esatea daukagu soilik. Eta prozesu horrek" inperialismoa ren" inposizio eta koldarkeria gaindi ditzakeen" borondate politikoa" eskatzen duela.
‎Pistolarik ez zuen ikusi baina. Hurrengo laudorioak aitarentzat izan ziren, eta ondoren Mentxuri buruz egia batzuk azaldu behar zizkiola esan zion.
‎Bulegoa zirudien gelaxkatik irten zirelarik Joselu zuten kanpoan zain, eta busti berriko ilajeak berezko kizkurren kontrako lisatu hezeak barreiatzen zituen haren bekokian. Kezkarako arrazoirik ez zegoela eta prestatzailea morroi jatorra zela esanez moduko zaflada jo zion Santosek semeari lepaostean, eta ahots ozenez esan ere arrazoia zeukala entrenamenduan guardia gehiago jagon behar zuela esan zionean, erasoa baino inportanteagoa zela defentsa. Defentsa, eta mugimendu guztien dotoretasuna.
2003
‎Aldizkariaren etorkizunaz mintzo zen. Erronka berri bati ekin behar ziotela zioen. Aldizkariak moldaketa beharra zuela, alde batetik aurrera begira irekiko zen mundu berriari begira eta bestetik kazetagintza berriaren aurrean ere.
‎Ameriketako Estatu Batuetatik azken garaiotan ezarri nahi den Munduko Ordena Berria delakoa daukate hizpide, eta baita horri aurre egin nahian Argentinan, Venezuelan, Palestinan eta, oro har, munduan zehar burutzen ari diren borrokak ere. Inperialismoak-bere interes geoestrategikoak babesteko-borrokatu behar dela dioen «terrorismoa» ere aztertzen da liburuan, eta baita kapitalismoaren eraso honek Euskal Herrian duen eragina ere.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
behar dela 352 (2,32)
behar duela 261 (1,72)
behar zuela 252 (1,66)
behar direla 194 (1,28)
behar nuela 132 (0,87)
behar zela 127 (0,84)
behar dutela 123 (0,81)
behar genuela 120 (0,79)
behar zutela 105 (0,69)
behar dugula 98 (0,65)
behar duen 55 (0,36)
behar zirela 52 (0,34)
behar zaiola 44 (0,29)
behar dituela 43 (0,28)
behar duten 41 (0,27)
behar den 40 (0,26)
behar dudala 35 (0,23)
behar 33 (0,22)
behar zituela 32 (0,21)
behar duzula 28 (0,18)
behar dugun 25 (0,16)
behar zaiela 23 (0,15)
behar duzun 18 (0,12)
behar ditugula 17 (0,11)
behar dituztela 16 (0,11)
behar dudan 16 (0,11)
behar dugu 16 (0,11)
behar zuen 15 (0,10)
behar da 14 (0,09)
behar dena 14 (0,09)
behar lukeela 14 (0,09)
behar ziola 14 (0,09)
behar nuen 13 (0,09)
behar zituztela 13 (0,09)
behar genituela 11 (0,07)
behar diola 10 (0,07)
behar diren 10 (0,07)
behar nituela 10 (0,07)
behar zenuela 10 (0,07)
behar ziotela 10 (0,07)
behar du 9 (0,06)
behar zitzaiola 9 (0,06)
behar ditudala 8 (0,05)
behar duena 7 (0,05)
behar zen 7 (0,05)
behar zitzaiela 6 (0,04)
behar duzu 5 (0,03)
behar garela 5 (0,03)
behar genukeela 5 (0,03)
behar niola 5 (0,03)
behar zidatela 5 (0,03)
beharko 5 (0,03)
behar diotela 4 (0,03)
behar dira 4 (0,03)
behar dut 4 (0,03)
behar dute 4 (0,03)
behar duzuna 4 (0,03)
behar genuen 4 (0,03)
behar ginela 4 (0,03)
behar nuena 4 (0,03)
behar zuena 4 (0,03)
behar zuten 4 (0,03)
bearko 3 (0,02)
behar dietela 3 (0,02)
behar dituzula 3 (0,02)
behar dudana 3 (0,02)
behar duguna 3 (0,02)
behar dutena 3 (0,02)
behar litzatekeela 3 (0,02)
behar ninduela 3 (0,02)
behar nindutela 3 (0,02)
behar zaizkiela 3 (0,02)
behar zenuen 3 (0,02)
behar ziren 3 (0,02)
behar zituenak 3 (0,02)
Behar ditudala 2 (0,01)
behar bada 2 (0,01)
behar diedala 2 (0,01)
behar diela 2 (0,01)
behar dinadana 2 (0,01)
behar diogula 2 (0,01)
behar diona 2 (0,01)
behar diozula 2 (0,01)
behar dituen 2 (0,01)
behar ditugun 2 (0,01)
behar ditut 2 (0,01)
behar dizkiotela 2 (0,01)
behar dizkizudanak 2 (0,01)
behar dizkizutela 2 (0,01)
behar dizudana 2 (0,01)
behar duenak 2 (0,01)
behar duzuela 2 (0,01)
behar gaituela 2 (0,01)
behar geniola 2 (0,01)
behar genituzkeela 2 (0,01)
behar izan gabe 2 (0,01)
behar liratekeela 2 (0,01)
behar luke 2 (0,01)
behar lukeenik 2 (0,01)
behar luketela 2 (0,01)
Argitaratzailea
ELKAR 559 (3,68)
Berria 458 (3,02)
Argia 212 (1,40)
EITB - Sarea 177 (1,17)
Alberdania 156 (1,03)
Pamiela 129 (0,85)
Consumer 109 (0,72)
Susa 100 (0,66)
Booktegi 93 (0,61)
UEU 79 (0,52)
Open Data Euskadi 66 (0,43)
Jakin 59 (0,39)
Hitza 40 (0,26)
Euskaltzaindia - Liburuak 31 (0,20)
Goenkale 29 (0,19)
Bat Soziolinguistika Aldizkaria 29 (0,19)
goiena.eus 28 (0,18)
Labayru 27 (0,18)
Uztarria 25 (0,16)
aiurri.eus 25 (0,16)
Guaixe 22 (0,14)
Urola kostako GUKA 19 (0,13)
LANEKI 18 (0,12)
Karmel Argitaletxea 17 (0,11)
Jakin liburuak 17 (0,11)
hiruka 16 (0,11)
Anboto 14 (0,09)
ETB serieak 13 (0,09)
Maiatz liburuak 13 (0,09)
Erlea 11 (0,07)
Euskaltzaindia - Sarea 10 (0,07)
Euskera Ikerketa Aldizkaria 10 (0,07)
aiaraldea.eus 10 (0,07)
Txintxarri 10 (0,07)
ETB dokumentalak 9 (0,06)
Uztaro 9 (0,06)
alea.eus 9 (0,06)
barren.eus 9 (0,06)
Osagaiz 8 (0,05)
Euskalerria irratia 8 (0,05)
Bertsolari aldizkaria 8 (0,05)
Bilbao Bizkaia Kutxa Fundazioa - Euskaltzaindia 7 (0,05)
Deustuko Unibertsitatea 7 (0,05)
Ikaselkar 7 (0,05)
Elhuyar Zientzia eta Teknologia 6 (0,04)
Kondaira 6 (0,04)
Noaua 6 (0,04)
Euskaltzaindia - EHU 5 (0,03)
Karkara 5 (0,03)
Herria - Euskal astekaria 5 (0,03)
Karmel aldizkaria 4 (0,03)
aikor.eus 4 (0,03)
uriola.eus 4 (0,03)
Aizu! 3 (0,02)
ETB marrazki bizidunak 3 (0,02)
Aldiri 2 (0,01)
Maxixatzen 2 (0,01)
Zarauzko hitza 2 (0,01)
Euskaltzaindia - Sabino Arana Kultur Elkargoa 1 (0,01)
HABE 1 (0,01)
erran.eus 1 (0,01)
plaentxia.eus 1 (0,01)
AVD-ZEA - Editorial Dykinson 1 (0,01)
Euskaltzaindia – Sü Azia 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
behar izan esan ez 28 (0,18)
behar izan esan ari izan 21 (0,14)
behar izan esan ezan 16 (0,11)
behar izan esan behar izan 14 (0,09)
behar izan esan ohi izan 12 (0,08)
behar izan esan omen 8 (0,05)
behar izan esan etorri 7 (0,05)
behar izan esan hasi 7 (0,05)
behar izan esan ausartu 6 (0,04)
behar izan esan ere 6 (0,04)
behar izan esan ideia 6 (0,04)
behar izan esan aritu 5 (0,03)
behar izan esan baino 5 (0,03)
behar izan esan bera 5 (0,03)
behar izan esan lege 5 (0,03)
behar izan esan printzipio 5 (0,03)
behar izan esan arau 4 (0,03)
behar izan esan egin 4 (0,03)
behar izan esan idatzi 4 (0,03)
behar izan esan ahal izan 3 (0,02)
behar izan esan ahaztu 3 (0,02)
behar izan esan alde egin 3 (0,02)
behar izan esan bat 3 (0,02)
behar izan esan bezala 3 (0,02)
behar izan esan diet. 3 (0,02)
behar izan esan diskurtso 3 (0,02)
behar izan esan erabili 3 (0,02)
behar izan esan gai izan 3 (0,02)
behar izan esan joan 3 (0,02)
behar izan esan mezu 3 (0,02)
behar izan esan zer 3 (0,02)
behar izan esan adostasun 2 (0,01)
behar izan esan agindu 2 (0,01)
behar izan esan agurtu 2 (0,01)
behar izan esan balio izan 2 (0,01)
behar izan esan beharreko 2 (0,01)
behar izan esan berri 2 (0,01)
behar izan esan deitu 2 (0,01)
behar izan esan denbora 2 (0,01)
behar izan esan egon 2 (0,01)
behar izan esan erantzun 2 (0,01)
behar izan esan erraz 2 (0,01)
behar izan esan errekurtso 2 (0,01)
behar izan esan hori 2 (0,01)
behar izan esan hots egin 2 (0,01)
behar izan esan hura 2 (0,01)
behar izan esan ibili 2 (0,01)
behar izan esan iritsi 2 (0,01)
behar izan esan jardun 2 (0,01)
behar izan esan jarraitu 2 (0,01)
behar izan esan modu 2 (0,01)
behar izan esan mons. 2 (0,01)
behar izan esan mugatu 2 (0,01)
behar izan esan nahi izan 2 (0,01)
behar izan esan pasatu 2 (0,01)
behar izan esan prest izan 2 (0,01)
behar izan esan saiatu 2 (0,01)
behar izan esan utzi 2 (0,01)
behar izan esan zuek 2 (0,01)
behar izan esan A Coruña 1 (0,01)
behar izan esan agertu 1 (0,01)
behar izan esan agiri 1 (0,01)
behar izan esan ahalegindu 1 (0,01)
behar izan esan Alfontso 1 (0,01)
behar izan esan Alfredo 1 (0,01)
behar izan esan Antonio 1 (0,01)
behar izan esan Aresti 1 (0,01)
behar izan esan CAN 1 (0,01)
behar izan esan EAJ 1 (0,01)
behar izan esan Etxebeste 1 (0,01)
behar izan esan Eusko Jaurlaritza 1 (0,01)
behar izan esan Iruña-Veleia 1 (0,01)
behar izan esan Jacques 1 (0,01)
behar izan esan Jose 1 (0,01)
behar izan esan Koldo 1 (0,01)
behar izan esan Laura 1 (0,01)
behar izan esan Luis 1 (0,01)
behar izan esan Martin 1 (0,01)
behar izan esan Mikel 1 (0,01)
behar izan esan Nafarroa 1 (0,01)
behar izan esan Valladolid 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia