2009
|
|
garamatzan ikusmoldea da. Bizi-arnasa hartzeko izaki bizidunok nahitaezkoa dugu airea; bada, modu berberean
|
behar dute
hizkuntzek erabilera, ezinbesteko oxigenoa dutelako. Eta hizkuntza bat erabilia izango bada ez da nahikoa debekatua eta esetsia ez izatea, ez da nahikoa baimendua eta onartua izatea, horiez gainera, herritarrek/ hiztunek balioztatua eta estimatua izan behar du.
|
2011
|
|
Izan ere, aritze edo jardute hutsa ez da nahikoa hizkuntza ikasteko. Eta hau halaxe da, bereziki, eskolak irakatsi
|
behar dituen
hizkuntzaren erabilera formalei edo jasoei dagokienez, idatzizkoak zein ahozkoak. Iruditzen zaigu testu-generoak objektu didaktiko baliagarriak izan daitezkeela (Dolz eta Gagnon, 2008; Larringan, 2009) ikasle etorkinek hizkuntza ikas dezaten.
|
|
Askotan, autore euskaltzaleek hizkuntza despolitizatu behar dela adierazten dutenean, zera esan nahi dute: hizkuntzaren gaitasunari eta bereziki erabilerari lotuta dauden markak, aurreiritziak etab. apurtu
|
behar dira
hizkuntzaren erabilera normalizatu eta hedatu nahi bada. Ez da Iztuetak aipatzen dituen datuekin kontrajarria; euskaltzaleek hizkuntzaren erabilera despolitizatu behar dela adierazten dutenean, euskararen erabilerak normala, markatu gabea izan behar duela adierazi nahi dute, erabilera hori gizarte osoan (edo gizartearen proportzio handi batean) hedatu nahi bada behintzat.
|
2015
|
|
Eskolan euskaraz zein euskara irakasten badugu, 3 atal horiek landu, zaindu eta kontuan hartu behar dira, elkar elikatzen baitute. proposamenean urrats garrantzitsuena 6 urratsa da, hau da, gertuko komunitatean bermatu
|
behar da
hizkuntzaren erabilera.
|
|
Sarritan aipatu izan da biziberritze saioetan eskolaren eragina mugatua dela. Fishmanen proposamenean urrats garrantzitsuena 6 urratsa da, hau da, gertuko komunitatean bermatu
|
behar da
hizkuntzaren erabilera. Horixe da muina, erdigunea eta horrek du lehentasuna.
|
|
Horregatik, eskola gertuko komunitatearen parte den neurrian lortu beharko du hizkuntzaren erabilera bere eremu barruan bederen ziurtatzea. Fishmanen hitzetan, gertuko komunitatean bermatu
|
behar da
hizkuntzaren erabilera, horiek baitira ama-hizkuntzaren transmisioaren oinarri. Hizkuntza bide hauetatik transmititzen bada, horietan bultzatu eta indartu behar da hizkuntzaren erabilera.
|
|
Fishmanen hitzetan, gertuko komunitatean bermatu behar da hizkuntzaren erabilera, horiek baitira ama-hizkuntzaren transmisioaren oinarri. Hizkuntza bide hauetatik transmititzen bada, horietan bultzatu eta indartu
|
behar da
hizkuntzaren erabilera.
|
2016
|
|
«Gure Bertako Anaiek sakon ezagutu behar dute malgaxe hizkuntza eta honen literatura. Madagaskartar Anaia jendaurrean hitz egitera deitua dago, Nagusi baten interprete izateko edo sakon eskualdatu nahi dituen ideiak argitzeko; kasu horietan bere abildadea azaldu
|
behar du
hizkuntzaren erabileran. Baldin eta haur-hizkuntzaz edo zakarrez mintzatuko balitz, mespretxua jasoko luke, eta mespretxuak hil egiten du».
|
2023
|
|
Gure irakas-hizkuntza minorizatutako edo gutxitutako hizkuntza dela kontuan hartzen badugu, egunerokoan dugun jarduteko moduaren gaineko hausnarketa egin beharrean gaude. Hizkuntzaren dimentsioak irakaskuntzan duen garrantziaz hausnarketa sakona egin behar dugu, bistaratu egin
|
behar dira
hizkuntzaren erabilerarekin nolabaiteko lotura duten alderdiak, eta, elkarlanean arituz, irakasle-taldean orpoz orpo lan egiteari ekin beharrean gaude.
|
|
2 Horrek erakusten du urte haietan lortutako adostasun politikoa oso irmoa izan zela, agian irmoegia. Kontuan hartu behar da hizkuntza araudia etengabe egokitu
|
behar dela
hizkuntzaren erabileraren normalizazioaren aurrerapenetara.
|