2004
|
|
Zeren argitan azaldu
|
behar dugu
euskal hiztunaren gaitasun komunikatiboaren, esan nahi eta ezin esana?. Zeri zor zaio euskarazko trebetasunetan komunikazioaren berbaldia behar bezala taxutzeko daukan ezina?
|
2006
|
|
euskarazko hedabide bati bizkar ematen dion euskaldun alfabetatuak ez dio bizkar ematen euskarari, baizik eta hedabide horri. Asmatu
|
behar dugu
euskal hiztun horiek produktu horiei bizkarrik ez ematen. Hedabideak klabe horretan jartzea funtsezkoa da eta irtetea betiko eztabaidatik, diru laguntzak gora eta behera.
|
2009
|
|
Lizardik nahi zuen euskara noranahikoak, lehenik eta behin, aipatu berri dudan bizi-giroa eskatzen du. Hau da, euskara gutxienez modu pasiboan jasotzeko prest eta prestatuta dagoen ingurua
|
behar du
euskal hiztun berez eleaniztunak, ezin baita herritar eleaniztuna behartu aldi berean komunikatzaile eta itzultzaile izatera, harengandik komunikazio eraginkor eta normaldua espero bada bederen.
|
|
Baina kantagintzak prozesu horretan izan zuen benetako esanahia ulertzeko, kontuan izan
|
behar da
euskal hiztunak ez ziren eta kantek ziotena batere ulertzen ez zuten euskal herritar askok eta askok beren-berena zen kultur adierazpen bat bezala hartu zutela euskal kantagintza berria. Horrek garbi erakusten digu kantagintzatik ondorio komunikatibo eta estetiko berehalako bat hedatzen zela, gauzatzen hasi berria zen proiektu kolektibo horren sinbolo eta erreferente bilakatzeko.
|
2012
|
|
6 Horri gagozkiola, Tokikom-ek. Zein egitura komunikatibo
|
behar du
euskal hiztun komunitateak?, izenburupean antolaturiko jardunaldian (Arrasate, 2012ko ekainaren 15), kazetaritza profesionala eta hiritar kazetaritza uztartzen dituen eredu interesgarria aurkeztu zuen Bart Bijnens Limburg-eko (Flandria) Het Belang egunkariko kideak.
|
|
Hedabideok helburu baino, tresna gisa ulertuta, funtsezko galdera bati erantzun nahi dio sozietate eratu berriak: Zer nolako egitura komunikatiboa
|
behar du
euskal hiztun komunitateak mundu globalean komunitate gisa bizirauteko? Ez da galdera erraza. Hala, sortu berri den enpresaren lehen agerraldietakoa galdera horren inguruko jardunaldiak antolatzea izango da.
|
2013
|
|
Hirutan sinplifikatuz, arrazoibidearen inguruko baliabideak, sentimenaren inguruko baliabideak eta corpusaren inguruko baliabideak
|
behar ditu
euskal hiztunak, dugun eta datorkigun egoeran.
|
|
Kulturgintzaren analisi instituzionala edo eragile-analisia egiterakoan, kontuan hartu
|
behar da
euskal hiztun komunitatearen konfigurazioan gizarte-ehunak duen garrantzia.
|
2015
|
|
Eskolan gai hauek lantzekotan, hiztun berriekin bezainbeste etxetik euskaldun datozenekin egin beharko litzateke. Oso erdaldun diren inguru askotan euskararen hiztun berriek euskaraz jarduteko egiten duten indarra eta euskarari dioten atxikimendua eredugarri jo
|
behar luke
euskal hiztunen komunitateak, eta bereziki ingurune euskaldunetan bizi diren eta etxetik euskal (ki) dun diren hiztunek.
|
2017
|
|
Euskalduntasunaren ahultasunaz-eta mintzo garenean, gogoan izan
|
behar genuke
euskal hiztunak euskalduntasunaren izaeran galdu duena erdalduntasunean irabazi duela. Hizkuntza boteretsuak hizkuntza ahularen lepotik irabazten du bere izena eta izana.
|
2018
|
|
" Euskararen erabilera sustatzeko unibertsitatearen begirada" mahai-ingurua – Uxoa Anduaga, eta Belen Uranga izan
|
behar da
euskal hiztun-mota desberdinak daudela, eta, ondorioz, euskararen erabileraren sustapena egiteko denei eman behar zaiela balioa, guztiak hartu behar direla kontuan.
|
|
Zerbait argi daukat hamaika zalantzen artean: gizartearen norabidean aldaketa sakonak gertatu
|
behar dira
euskal hiztun-herriak bere burua aurrera aterako badu, orain arteko norabidea aldatu gabe, lehengo bidetik gabiltzalarik, hodeiertzean dakusagun tokira helduko baikara, Hadesen erresumara.
|
|
Mugimendu horren normalizazio eta zabalkunderako bozgorailurik indartsuenetako bat euskal kantagintza berria izan zen. Kantagintzak prozesu horretan izan zuen benetako esanahia ulertzeko, kontuan izan
|
behar da
euskal hiztunak ez ziren eta kantek ziotena batere ulertzen ez zuten euskal herritar askok eta askok beren-berena zen kultur adierazpen bat bezala hartu zutela euskal kantagintza berria. Horrek garbi erakusten digu kantagintzatik ondorio komunikatibo eta estetiko berehalako bat hedatzen zela, gauzatzen hasi berria zen proiektu kolektibo horren sinbolo eta erreferente bilakatzeko.
|