Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 11

2002
‎Euskal Herriak, bere nortasuna bermatzeko, herri guztiak bezala bere eskola nazionala behar du gure ikasleak justizia eta askatasun baloreetan heziko dituen eskola. Justizian beraien artean diferentziak egin gabe bakoitzari zor zaiona begirunez eskainiz.
2011
‎«Azken orduan ikasteak urduri jartzeko baino ez du balio», dio Mikelek, Mendebaldea zentroko ikasle batek, azazkalei atseden eman ezinik.«NA ekartzea ahaztu zait... azterketa egiten utziko didate?», galdetu dio Ekialdea institutuko ikasle batek irakasleari, ehunka ikaslek tropelean ikasgelarako eskailerak igotzen dituzten bitartean. «Ez kezkatu, behar izanez gero gure ikaslea zarela azalduko diogu tribunaleko irakasleari», lasaitu du irakasleak. Egunotan gertatuko dena zorrotz prestatu arren, azken orduko ezustekoak badira.09: 00etan hasi dira azterketak, eta ikasleak haien onena ematen saiatzen diren bitartean, irakasle batzuk kanpoan gelditu dira zain.
2014
‎Emakumearen gorputzaren historia anakroniaz eta anomaliaz osaturikoparadoxa zerrenda da eta, horrekintxe, hain zuzen, jantzi behar dugu gure ikaslea, horrekintxe gorpuzten hasiko dugu txiki-txikitatik euren identitate gatazkatsuarennorabidea. Emakumearen historiak objektu gisa gehiegizko ikusgarritasuna edohiper-ikusgarritasuna du, hau da, begiratzeko objektu edo gizonaren zerbitzurakoedertasun-espazioa da, baina subjektu bezala ikusezina da.
‎VII. edizioko Gazte Role Model Saria ospakizun honekin, Begoñazpi Ikastolak estatu mailan ikastetxe batek duen eta ikasleentzat eredu den ikur bakar eta aitzindariaren indarra eta eragina nabarmendu nahi du. Nerea Begoñak, Ikastolako zuzendariak, azpimarratu duenez, eguneroko bizitzan ereduak bilatu behar ditugu gure ikasleei erabakiak hartzeko orduan lagungarri izan dakizkien, beti ere, gizarte eraldaketan, pertsonaren garapenean eta berrikuntzaren bidean jarriz. " Ikastetxeok etorkizuneko gazteen heziketan erantzukizun handia dugu", gaineraturatu du.
2015
‎Kontuan hartu behar dugu gure ikasleen hizkuntza gaitasuna ez dela bat eta bakarra. Hizkuntza gaitasun horretan eragile desberdinek dute zeresana:
‎Ingelesa eta espainola bezalako hizkuntzek dutena ere ezin kausi euskararentzat: zer maila erdietsi behar dute gure ikasleek lehen mailatik jalgitzean. Zer maila kolegiotik ateratzean, zer maila Baxora heltzean?
2017
‎Eta espektatibak aipatu ditugu: irakasleok beti sinetsi behar dugu gure ikasleengan; maiz ez dute beren buruan sinesten eta batzuetan gurasoek ere ez, beraz guk sinetsi behar dugu beren baitan, urte batetik bestera ikasle batzuek heldutasun intelektual eta emozionala lortzen dutelako eta hutsegite egoeratik ateratzea lortzen dutelako.
2020
‎XXI mendean beharrezkoa da Salbotx Alegriak esan bezala, orain arteko eskola edukiak birpentsatzea, oinarri entziklopediko nabarmenekoak baitira. Argi izan behar dugu gure ikasleekin zein ezaugarri garatzeko lan egin nahi dugun, zein den landu nahi dugun ikasle-profila eta zein diren gure erakundetan ikastearen ondorioz ikasle horiengan sortu nahi ditugun inpaktuak. Pertsona-ereduaren definizio hori izan behar da ikaskuntza-eta irakaskuntza-prozesuen oinarria eta iparra.
‎Zelan hezi behar ditugu gure ikasleak?
‎Ikastetxeek funtzio berriak integratu behar dituzte, ez da nahikoa ezagutzen transmisioan zentratzea. Argi izan behar dugu gure ikasleekin zein ezaugarri garatzeko lan egin nahi dugun, zein den landu nahi dugun ikasle profila eta zein diren gure erakundean ikastearen ondorioz ikasle horiengan sortu nahi ditugun inpaktuak. Pertsona ereduaren definizio hori izan behar da ikaskuntza eta irakaskuntza prozesuen oinarria eta iparra.
2023
‎Bestela esanda, itzulpenetik sormen-lanerako jauzia eman arren ere, beharrezkoa da sortutakoa, hala behar denean, berrikusi eta eguneratzea, eta, hain zuzen, horretara dator eskuliburu hau. Hala behar dute gure ikasleek eta, oro har, lan-zuzenbidera euskaraz gerturatu nahi duten guztiek ere.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia