2002
|
|
Euskal Herriak, bere nortasuna bermatzeko, herri guztiak bezala bere eskola nazionala
|
behar du
gure ikasleak justizia eta askatasun baloreetan heziko dituen eskola. Justizian beraien artean diferentziak egin gabe bakoitzari zor zaiona begirunez eskainiz.
|
2011
|
|
«Azken orduan ikasteak urduri jartzeko baino ez du balio», dio Mikelek, Mendebaldea zentroko ikasle batek, azazkalei atseden eman ezinik.«NA ekartzea ahaztu zait... azterketa egiten utziko didate?», galdetu dio Ekialdea institutuko ikasle batek irakasleari, ehunka ikaslek tropelean ikasgelarako eskailerak igotzen dituzten bitartean. «Ez kezkatu,
|
behar izanez gero
gure ikaslea zarela azalduko diogu tribunaleko irakasleari», lasaitu du irakasleak. Egunotan gertatuko dena zorrotz prestatu arren, azken orduko ezustekoak badira.09: 00etan hasi dira azterketak, eta ikasleak haien onena ematen saiatzen diren bitartean, irakasle batzuk kanpoan gelditu dira zain.
|
2014
|
|
Emakumearen gorputzaren historia anakroniaz eta anomaliaz osaturikoparadoxa zerrenda da eta, horrekintxe, hain zuzen, jantzi
|
behar dugu
gure ikaslea, horrekintxe gorpuzten hasiko dugu txiki-txikitatik euren identitate gatazkatsuarennorabidea. Emakumearen historiak objektu gisa gehiegizko ikusgarritasuna edohiper-ikusgarritasuna du, hau da, begiratzeko objektu edo gizonaren zerbitzurakoedertasun-espazioa da, baina subjektu bezala ikusezina da.
|
|
VII. edizioko Gazte Role Model Saria ospakizun honekin, Begoñazpi Ikastolak estatu mailan ikastetxe batek duen eta ikasleentzat eredu den ikur bakar eta aitzindariaren indarra eta eragina nabarmendu nahi du. Nerea Begoñak, Ikastolako zuzendariak, azpimarratu duenez, eguneroko bizitzan ereduak bilatu
|
behar ditugu
gure ikasleei erabakiak hartzeko orduan lagungarri izan dakizkien, beti ere, gizarte eraldaketan, pertsonaren garapenean eta berrikuntzaren bidean jarriz. " Ikastetxeok etorkizuneko gazteen heziketan erantzukizun handia dugu", gaineraturatu du.
|
2015
|
|
Kontuan hartu
|
behar dugu
gure ikasleen hizkuntza gaitasuna ez dela bat eta bakarra. Hizkuntza gaitasun horretan eragile desberdinek dute zeresana:
|
|
Ingelesa eta espainola bezalako hizkuntzek dutena ere ezin kausi euskararentzat: zer maila erdietsi
|
behar dute
gure ikasleek lehen mailatik jalgitzean. Zer maila kolegiotik ateratzean, zer maila Baxora heltzean?
|
2017
|
|
Eta espektatibak aipatu ditugu: irakasleok beti sinetsi
|
behar dugu
gure ikasleengan; maiz ez dute beren buruan sinesten eta batzuetan gurasoek ere ez, beraz guk sinetsi behar dugu beren baitan, urte batetik bestera ikasle batzuek heldutasun intelektual eta emozionala lortzen dutelako eta hutsegite egoeratik ateratzea lortzen dutelako.
|
2020
|
|
XXI mendean beharrezkoa da Salbotx Alegriak esan bezala, orain arteko eskola edukiak birpentsatzea, oinarri entziklopediko nabarmenekoak baitira. Argi izan
|
behar dugu
gure ikasleekin zein ezaugarri garatzeko lan egin nahi dugun, zein den landu nahi dugun ikasle-profila eta zein diren gure erakundetan ikastearen ondorioz ikasle horiengan sortu nahi ditugun inpaktuak. Pertsona-ereduaren definizio hori izan behar da ikaskuntza-eta irakaskuntza-prozesuen oinarria eta iparra.
|
|
Zelan hezi
|
behar ditugu
gure ikasleak?
|
|
Ikastetxeek funtzio berriak integratu behar dituzte, ez da nahikoa ezagutzen transmisioan zentratzea. Argi izan
|
behar dugu
gure ikasleekin zein ezaugarri garatzeko lan egin nahi dugun, zein den landu nahi dugun ikasle profila eta zein diren gure erakundean ikastearen ondorioz ikasle horiengan sortu nahi ditugun inpaktuak. Pertsona ereduaren definizio hori izan behar da ikaskuntza eta irakaskuntza prozesuen oinarria eta iparra.
|
2023
|
|
Bestela esanda, itzulpenetik sormen-lanerako jauzia eman arren ere, beharrezkoa da sortutakoa, hala behar denean, berrikusi eta eguneratzea, eta, hain zuzen, horretara dator eskuliburu hau. Hala
|
behar dute
gure ikasleek eta, oro har, lan-zuzenbidera euskaraz gerturatu nahi duten guztiek ere.
|