Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 1.710

2000
‎LITERATURA ingurunea eta eztabaida aberasteko erabili behar dela uste dut. Kezkak sortarazteko, gai berriak plazaratzeko, gai horiei buruz ikertzeko eta irakurleari kontzientzia harrotzeko.
‎Baina beraiek beren kabuz zerbait gehiago egin beharko luketela uste dut, guraso eskolen bidez edo. Jendea ez da hitzaldietara joaten, hori beti horrela izan da, eta gauza sortzaileagoak egin behar direla uste dut.
‎Dena den, argi dago aurreratzen ez den zerbait hiltzen dela. Eta hori lortzeko aurpegi berriak behar direla uste dut, arlo guztietan: bai bertsolarietan, bai haien inguruan lanean ari den jendean.
‎Aferaren funtsari dagokionean, alegia deszentralizazioari dagokionean, Frantziak aurrera egin behar dela uste dut. Hots, herrialde honek zentralizazio arazoa bat jasaten du gaur egun. Hainbat erregiotan badira nortasun oso sendoak eta askatasun maila altuagoak behar dira beraientzat.
‎Oraingoan teorizazioari atxiki dio, ordea, aurrekoetan praktikari bezala: Literaturgintza era jakin eta zehatz batean egin behar dela uste omen du Sarrionandiak, eta era hori zein den zehazten saiatzen omen da obra honetan.
‎Transferentziari dagokionez, psikoanalisiak ez bezala, baliorik gabeko jarrera dela esan zuen, hots, sendatzeko funtsezkoa ez zela. Terapeutak, eraginkorra eta patzienteari gertatzenari zaiona aurrez aurre jartzen diona izan behar zuela uste zuen. Erresistentziaerabil daitekeen eitea dela uste zuen, eta ez aurka egin behar zaiona, psikoanalisiakdioen moduan.
‎Arlo horietan guztietan, behin eta berriro aurreratu egin zituen bere garaian, baiproblemen planteamendua eta bai geroago etorriko ziren hainbat eta hainbat soluzio.Hori ere Txillardegiren ezaugarritzat hartu behar dugula uste dut. Nik uste dut, arlohorietan guztietan esnatzaile-lana izan duela, geunden lozorrotik ateratzeko ahaleginean.
‎Beraz, guretzatmusika ez da soilik objektu tekniko musikala, izari anitzeko objektua baizik. Horregatik, analisian, izari guztiak edo gehienak aztertu behar direla uste dugu eta horiek aztertzea nagusiki semiotikari eta komunikazio-teoriari lotu behar zaie. Musika-fenomenoaren azterketak ezin du izan sekula teknika musikalari mugatutako ekimena soilik.
‎Lehenik, konkista Estatuaren ekintza publiko gisa hartu behar dela uste dugu, ezpertsona batek bere kabuz egiten duen ekimen modura. Beraz, konkistatzaileaz hitzegiten dugunean, ez zaigu interesatzen Zesar edo Hernan Cortes edo Napoleonnolakoak ziren deskribatzea, Erroma, Espainia eta Frantziako estatuak edo inperioaknolakoak ziren baizik, eta benetako subjektu konkistatzaileak Estatu hauek zirelaadierazi nahi dugu.
‎Ez diogu zuzenean heldu, garai honetan (mende osoan esango genuke) nagusienetarikoa izan zen irakaskuntza-askatasunaren arazoari, baina honekin lotura estua zuen Estatuaren aldetik bultzatzen ari zen hezkuntza-alorreko monopolioaren gaia islatzen saiatu gara. Azken finean, irakaskuntza-askatasunaren arazoa nahitaez hezkuntza-sistema nazionalaren eraikitze-prozesuak osatzen zuen testuinguruan ulertu behar dela uste dugu. Izan ere, irakaskuntza botere-tresna zen-bai Estatuarentzat, eta baita Elizarentzat ere-eta zentzu horretan Estatu berria eraiki nahiak botere-tresna hori kontrolatzeko beharra zekarren berekin.
‎—begi-gorriek txin-txin egin zuten ezker eskuaren barrenean preso— Zure kondoia ez nuen, bada, biharamunean komunean aurkitu? Eskerrak eman behar dizkizudala uste duzu, zu bezalako odol-ustel batek nirekin babesgailua erabiltzeagatik, ala?
‎Norbaitek zerbaiten kontzientzia badu zuzenki eta hutsik gabe, zerbait horrek, hain zuzen, bere esperientzia pribatua izan behar duela uste zuten fenomenalistek. Eta berehala esperimenta daitekeena, hau da, bitartekari linguistiko, teoriko edota kontzeptualik gabe senti dezakeguna, sentimen datuak dira (sense data).
‎Baina Vienako Zirkulua, esan dugunez, ez zen enpirismoaren bertsio sinplifikatu bat. Stuart Millek, esate baterako, matematika eta logika ere esperientzian oinarritu behar zirela uste zuen, goi mailako orokorpenak besterik ez baitziren, abstraktuenak eta formalizatuenak. Baina Vienako Zirkuluak ez zuen sekula horrelako iritzirik agertu.
‎Machen lana, arazo psikofisikoari buruz lan egiten zuten bere garaikideen beste lanak baino hobea zerbaitengatik izatekotan, bere berrikuntza fenomenalistarengatik zen egokiagoa. Zientzien batasuna lortzearren, beste zientzialari eta filosofoek fisiko/ psikiko (edo adimena/ gorputza) erlazioaren arazoa gainditu behar zutela uste zuen. Soilik Mach, alabaina, soilik bere Sentsazioen analisia izan zen sistema fenomenalista berri baten hasiera; sistema bat non munduaren objektuak, eta zientziarenak bereziki, elementu fenomenikoen gain osotuko liratekeen.
2001
‎Nire ustez koiuntura historiko bat galdu genuen Trantsizioan, lurraldetasuna definitu zenean. Euskadi nafartu behar genuela uste dut. Atzo arte independientea izan den erreinu foral bakarra delako (XIX.mendea arte).
‎Baina etorkizunera begira gogoeta sakonagoaren beharra ikusi dute. Euskarazko unibertsitatea klaseak euskaraz ematera ez dela mugatu behar uste dute. Euskarak ikerkuntzan, kudeaketan eta egitura guztietan bere presentzia eduki behar duela diote.
‎Informatika munduan gaztelania inglesaren menpe dago gai askotan" esan zigun Zabaletak. Garapen hori lortzeko giza aldetik eta diru aldetik baliabide gehiago behar direla uste dute antolatzaileek.
‎Pertsonaien psikologia ezak ikuslearengan halako ezerosotasun bat sor dezakeela onartzen du zuzendariak: «Hartzailearentzat gogorra izatera irits daiteke baina, sentitzen dut, ikuslea hezi egin behar dela uste dut. Publikoari alde batetik ikusi nahi duena eskaini behar zaio baina bestetik inoiz burutik pasako ez litzaiokeen hori ere eman behar zaio.
‎Batzuk erreformistak ziren, beste batzuk fundamentalistak eta azken hauen artean batzuk kontserbadoreak eta beste batzuk aurrerakoiak. Hauen artean mugimendu islamista asko dago, baina batzuek ez dute boterea eskuratzeko inongo asmorik, beren ideiak gizartean zabaldu behar direla uste dute eta kito; eta beste islamista askorentzat pertsona erlijiosoak ez du inondik inora politikan sartu behar, eta hori eremu pertsonalean edo kofradietan garatu beharreko kontua da. Nik Kurdistan ezagutzen dut batez ere, eta han pentsamendu horiek guztietatik ikus daiteke.
‎W. C. Auden poetak aholkatutakoaren ildotik, kritikak merezi duten liburuez soilik hitz egin behar duela uste baitugu eta horixe egiten ahalegindu baikara Saizarbitoriaren nobelekin: gure irakurle-horizontea aberastu duten testuen irakurketa kritikoak proposatzen.
‎Zorion absolutu eta iraunkorraren helburu horrek menpean harturik, zenbait pertsonak bere egoerak hobetu egin behar duela uste du, dauden bezala ongi sentitzeko adina arrazoi eduki arren, beste pertsona batzuek dagoeneko lortu duten goragoko maila bat, intentsu eta hobea lortzeko aukera dagoelakoan.
‎d) Areago, baten batek, komunikazio-etika tarteko, gogokoago izango du Mmoduko diskurtso-praktika: gauzak modu zuzenean esan behar direla uste duenhorietakoa delako edo, trinkoagoa iruditzen zaiolako, edo... Badugu iritzi horreneskarmenturik.
‎Azken batean, jokabide autonomoa zapuztu ordez, jokabide hori aldarrikatuegin behar dela uste da.
‎Ikaslea isilik geratzendenean, isilunea apurtzea aholkulariari dagokiola eta gehien dakienak hitz eginbehar duela uste izango du. Isilune horiek berak apurtu behar dituela uste duenean, dituen kezkak, usteak, etab. agerian uzteko momentuan dagoela jakinarazi beharzaio. Horretarako, ahalik eta gehien luzatu beharko ditu aholkulariak isiluneak, ikaslea hitz egitera behartuz.
‎Dibina erotuta zegoela iruditzen zitzaion. Geroz eta gauza arraroagoak egiteko eskatzen zion eta takoi haien gainean, oina zulatzen zion gerezi-hezurraren gainean, berak ere burua galdu behar zuela uste zuen. Baina bazegoen bere baitan denda uzten lagatzen ez zion zerbait.
‎Nire listua bere jario likinarekin nahastu eta ahoko hormetan zehar barreiatzen zen, ume txikiak armairutik debekatutako esne kondentsatu potea hartu eta zulo txikia eginez eztarrian behera tanta lodi eta azukratuak zurrupatzen dituen antzera. Noizean behin senarrak zakila mugitzen zuen, nire sabelera iritsi nahiko balu bezala, baina ito behar nuela uste nuenean eskuarekin eusten nion, berriz ere nire erritmoa markatu arte.
‎Deseroso sentitu eta arroken artetik ia uretaraino jaitsi zen Goio. Bere enbarazuaren arrazoia izenik gabeko tramankulu hura zen, eta ez zion izenik lotzen, deitura ezagunak itxuragabeak iruditzen zitzaizkiolako, pitilina umekeria bazen, erridikuluak baitziren txoria, berdela, toleta, eta zentzugabeagoak eta barregarriagoak beste izenmodu batzuk, eta hala ere haragi zati hark benetako izen ezkutu bat izan behar zuela uste zuen. Hiru harri zapal bilatu eta esku barruaz ukitzez ondo lauak hautatu zituen.
‎Gizon langileak bi lagun gutxienez behar direla uste hizketarako, baina ez nagiak. Gauden, bada, goxo-goxo etxe-zokoan inoren bila abiatu gabe; galda diezaiogun geure buruari eta geure buruari erantzun.
‎–Eta nola erabili behar liratekeela uste duzue gai horiek?
‎Ez nauzue euskaraz bertso berriak bakarrik egin behar liratekeela uste duten horietakoa. Aita Barandiaranek dioenez," Euskerak ere, beste izkuntzak aña, ba-dauka elerti ederraren bearra".
2002
‎Erabaki gogorra, beste herri batean hutsetik hasi behar duenarentzat. «Nik idealista izaten jarraitzen dut» dio Claudiak, «bakoitzak bere lurraren alde borrokatu behar duela uste dut. Argentinaren alde ekarpenen bat egitea gustatuko litzaidake, baina seme-alabak ditut eta haien alde borrokatu behar dut».
‎Ados. Adjektiboei dagokienean ez dut besterik gehitu behar denik uste. Hau da, gauza bat da metodoa eta beste bat helburua, une bakoitzeko helburuen arabera, zein bide edota arau urratzen den.
‎Erromeria Eguna. " Urtean zehar ekitaldi ugari antolatzen ditugu, baina jendea ikusle moduan gozatu arazteaz gain, eredu partehartzaileak bultzatu behar genituela uste genuen; hala herri dantzei bultzada bat eman eta haien inguruko festa handi bat antolatzea pentsatu genuen", diote Juantxo Maya eta Xabier Bengoetxea antolakuntza batzordeko kideek. " Izan ere-jarraitzen dute-herri-dantzak euskal herritar ororen hondasuna dira, eta oraindik ere horiekin gozatzeko aukera badagoela uste dugu, horrelako jaialdiekin bultzadatxo bat eman diezaiekegula".
‎Hor sortzen dira desberdintasunak. Herritarrak beren pentsamendu eskubidean zigortuak edo mugatuak baldin badira, horiei ere babesa eman behar diegula uste dugu. Horren aurrean, Batasunako hautetsiek ez dute jarrera argirik izan.
‎EAJ eta Batasunaren arteko espazio hori gauzagarria ikusten ote den galdetu diogu Onintza Lasari: «Bizi dugun gatazka politikoari irtenbide bat emateko espazio hori behar bezain beste ireki behar dela uste dut. Baina berau gauzatzeko, EAtik giza eskubideen premisatik abiatzen gara.
‎Gure asmoa ez zen proposamen hau une honetan kaleratzea, nahiz eta jakin sindikatu barruan hedapen zabala zuenez ezagutzera ematea normala zela. Fase honetan, gure asmoa, batez ere, barruko eztabaida eta hausnarketa sendotzea zen, proposamen honetan dauden ardatzek sindikatuaren hurrengo urteetako lanaren norabidea adierazi behar dutela uste dugulako. Horrek sindikatuko egitura guztiek ideia hauek bereganatzea eskatzen du.
‎Gaia konplexua da baina nik uste dut inork ez ziola heldu gure oraingo proposamenarekin markatzen diogun bideari, nahiz eta ez dugun esan nahi guk markatzen dugun bezala heldu behar zaionik. Hala ere, dokumentuan proposatzen ditugun zenbait gairi heldu behar zaiela uste dugu. Lizarra-Garazik prozedimendu bezala gutxi planteatzen zuen eta gehiago zen aldarrikapen bat lan moldeen zehaztea baino.
‎" Umeak, pentsatzen duguna baino askoz azkarragoak dira. Ezingo dutela jarraitu eta zozokeriak eman behar zaizkiela uste da, eta izugarrizko ezusteak ematen dituzte. Izan ere, Harry Potterren istorioak nahiko konplexuak dira, halako aditasun batekin jarraitu behar dituzu ez galtzeko.
‎J. L. Alvarez Enparantza" Txillardegi" (1929) euskal kulturako pertsonaia nekaezina dugu, euskaldunberria, ETAren fundatzaileetako bat eta unibertsitate irakaslea duela oso gutxi arte; intelektualak bere garaiko gorabehera historikoekin engaiatu behar duela uste izan du beti. Bere bibliografia oparoak arlo ugaritako lanak biltzen ditu, hala nola, fonologiari buruzko lanak, eta saiakera-liburu ezagunak:
‎Atsekabea, mingostasuna duten uneek ere bizi eta jasan behar ditugula uste izan nuen, ordea. Noraezekoa, mundu honetan beheraldiak eta bihotzil liparrak guk garaitu beharra.
‎Bere burua horrela berresten duenak eta arrakasta norbere buruaren aurrean ez baina besteren aurrean lortu behar dela uste duenak, bidean uzten du bere nortasuna, gauzak bata bestearen atzetik erosiz.
‎Beraz, funtzionario izatearen ezaugarri negatiboak gainditzeko ahaleginean, bereziki, menpekotasun ideologikoa, irakasteko askatasun baldintzatua, uneanuneko araudien menpe zinpean estatuaren zerbitzurako egotea...? hasteko, irakasle ez-funtzionarioaren irudia definitu eta sortu behar dela uste dugu, beti erebetebehar eta eskubide berdinekin, baina izendapen hierarkikoaren ordez, lan-baldintza duinak bermatuko dituen parteen arteko kontratu iraunkor batean oinarrituz.Zer esanik ez, mota desberdinetako irakasleek izango duten desberdintasun bakarraunibertsitatearekiko lotura egiteko kontratu edo izendapenaren izaera juridikolaboralean egongo da, lanari eta ekimenei dagokienez betebe... Dena den, funtzionario izatea guztiz definiturikdagoenez, de facto definiturik dagoen irudi bakarra izanik?, proiektu berrianegin beharrekoa, izaera laboraleko kontratuaren definizioa eta espezifikazioakzehaztea da.
‎Bagaude zenbait eragile (ikasle nahiz irakasle) egituraketa beste era bateraegon behar lukeela uste dugunok. Gaur egungo egituraketak, gehienez ere, lerro. handienaren, erdal lerroaren?
‎[...] Eta nagusi maitemindu baten esklaboak, halakoa bainauk ni neu? bere nagusia pasioaren mende ikusten badu, hura salbatzeko ahalegina egin behar duela uste diat eta ez amildegira daraman maldatik bultzatu. Igerian ikasten ari diren haurrei gutxiago nekatzeko ihizko igeri-eraztuna jartzen zaien modura, igeri egin eta besoak errazago mugitu ahal izateko, uste diat era berean esklaboak bere nagusi maiteminduaren igeri-eraztuna izan behar duela, ur gainean eusteko eta zunda bat bezala hondoratzea eragozteko.
‎Aldatutako elikagaien gaian gauzak gardentasun osoz azaldu behar direla uste dute.
‎Sektoreak aurkeztutako beste baldintza batzuk elikadurari buruzkoak dira. Landarezkoa izan behar duela uste dute, eta gutxienez hamar eguneko gizentze-aldia izan behar duela. Epe horretan, gutxienez, artoz egindako hemeretzi otordu emango dira.
‎«Adinekoak sustatzeko eta aitortzeko modu egokia da. Lehen urrats positiboak dira, baina eskuzabaltasun handiagora jo behar dela uste dut", esan zuen Rodríguez-Rovirak.
‎Berokuntza, elektrizitate-kontsumoa eta ur-kontsumoa. Berokuntza jarri behar dela edo daukaguna modernizatu behar dela uste badugu, ezer baino lehen, etxeko isolamenduari begiratu behar diogu. Isolamendu termiko ona izanez gero, hotz-sentsazioa murriztu dezakegu, baita berokuntzarik behar ez izatea ere, edo, erabili behar izanez gero, gastua txikiagoa izango litzateke, denbora gutxiagoz.
‎–Bazen ordua! Eztanda egin behar nuela uste nian! –oihukatu zuen, ziztuan sartuz.
‎landu behar dela uste dut.
‎1. Aurrean ditugun arazoei heldu baino lehen, geure erantzunak egokiak izan daitezen, heziketa sistemari buruz gureorganizazioaren jarre ren inguruko gogoeta labur bat egin behar dela uste dugu. ELA-Irakaskuntzan euskal gizartearen beharrei eta eskariei erantzungo dien heziketa sistemapropio baten alde gaude.
‎Gobernua rekiko erakunde autonomoa izan behar luke, hain debaluaturik dagoen" autonomia unibertsitarioa" kontuan hartuz, zeren gobernuak finantzazioari dagokionez ardura handia izan behar duen arren, azkena bailitzateke" gobernua ren unibertsitatea" izatea, gaur egun sarritan" publiko" kontzeptua erabiltzean mozorrotzen den aukera, alegia. Bestalde, lehenik eta behin eraikin konbentzionaletan kokatu behar dela uste dut, unibertsitate birtuala ren kontu hori aukera gehigarri etaosagarri modura kontsideratuz.°
‎2. Nire beldurra, Euskal Unibertsitatea berehala eratzeko proposamenak plazaratu direnean, beti izan da ghetto ez bihurtzearena. Beharbada, gaur egun, beldur hori izateko arrazoi gutxiago dugu, baina, behintzat, arriskua kontuan hartu behar dugula uste dut.
‎Zurrumurruka legez berba egiten zuten kanpoan zeudenek eta kafea hartzearekin batera bere presentzia salatuko zuen zaratarik egin barik adi-adi egotearen jolasari eman zitzaion. Antoniarekin batera berriketan ari zen beste andreak Inaxi izan behar zuela uste izan zuen, murmurioka mintzatu arren haren ahotsak zuen tonu larria zela eta. Amaitu berriko kafearen kikara harraskan utzi zuenean koilaratxoa marmolean behera biribilkatu zen eta metal hotsak salatu zien kanpokoei bere presentzia.
2003
‎Ni ez naiz horren kontra ari, ni, geure bizi filosofiaren transmisioa gauzatzeaz ari naiz, hori interesatzen baitzait bereziki. Globalizazioaz ari garenean, geuk geuretik zer erants diezaiokegun Mundu Globalari galdetu behar dugula uste dut eta ez besteen esku dagoen makinatzar modura epaitu eta, ezinbestean, globoan etzanda segi.
‎Irudika dezagun literatura sokatira saio amaitezin bat dela, eta soka horren mutur batean luze idatzi behar dutela uste duten eta idazten duten idazleak daudela; eta beste muturrean, labur idatzi behar dela uste duten eta idazten duten idazleak. Dikotomia hau, luze idatzi-labur idatzi hau, alegia, literaturaren historian beti agertzen dena da; eta ez da kasualitatea, pertsonak garai eta kultura guztietan sentitu duen berezko dikotomiazaletasunaren isla baizik ez baita (ongia-gaizkia, hasiera-bukaera, argia-iluna; gehiegikeria filosofikoa barkatzen bazait, gizakiaren hilkortasunaren eta denbora atzemateko maneraren ondorioa baizik ez datekeena), literaturaren eremura eramanda.
‎Irudika dezagun literatura sokatira saio amaitezin bat dela, eta soka horren mutur batean luze idatzi behar dutela uste duten eta idazten duten idazleak daudela; eta beste muturrean, labur idatzi behar dela uste duten eta idazten duten idazleak. Dikotomia hau, luze idatzi-labur idatzi hau, alegia, literaturaren historian beti agertzen dena da; eta ez da kasualitatea, pertsonak garai eta kultura guztietan sentitu duen berezko dikotomiazaletasunaren isla baizik ez baita (ongia-gaizkia, hasiera-bukaera, argia-iluna; gehiegikeria filosofikoa barkatzen bazait, gizakiaren hilkortasunaren eta denbora atzemateko maneraren ondorioa baizik ez datekeena), literaturaren eremura eramanda.
‎Benetako erronka, indarrean dugun eta herri honen garapenerako horren onuragarria izan den marko politikoaren kontsentsuak handitzean datza. Kohesio eta kontsentsu sozialaren izenean, proposamenaren aspektuetan sakontzeko eta beharrezko aldaketak egiteko prest egon behar garela uste dugu. Ezker Batuak eginkizun horretan dihardu.
‎Bestalde, transzendentzia aipatu dugu lehenago, zertarako idatzi eta kontu horiek. Transzendentzia albo batera utzi behar dela uste dut. Liburuak izango duen oihartzuna ahalik eta zintzoen jaso behar dugu, gure buruarekin eta irakurlearekin zintzo izan behar dugu.
‎erran/ esan, eta idazlearen hizkuntza-filosofian oso erroturik dagoen malgutasun-erizpidea aplikatu. Jokabide nagusi modura, eredu batu horrek euskalkien nortasunari ahalik murrizketa gutxien erakarri behar ziela uste zuen. Eta horretara datorke seguruen hitz batzuetan bitara jokatzea.
‎Giza taldeen ekintzetan parte hartzen ez dutenen ezintasuneko eta egokitzapeneko diskurtso utilitarista horien aldean, itxaropena eta antagonismoa dira azaltzendira. Itxaropena da globalizazio neoliberalaren aurkako iritzia izanik eta globalizazioaren ondorio negatiboez kezkatuta egonik, kontsumismo eta diru-materialismoaren aldean giza balio alternatiboak berreskuratu behar direla uste dutenendiskurtsoaren ezaugarria: behartsuei lagundu, hezkuntza solidario berria sustatu etaGKEekin batera lanean aritu, gaur egungo garapen ereduari eutsi ezin baitzaio.
‎Itziar Eizagirreren iritziz, loturak indartu behar ziren, unibertsitate publikora, elebitasuna eta «UEUren izpiritua (Uztaritzeko manifestuaren arabera) eramateko». Patxi Uribarrenek unibertsitate ofiziala salatu zuen, ez ziolako tokirik ematen ez euskarari, ezta euskal kulturari ere; baina, era berean, batzar handi bat egin behar zela uste zuen, dei pertsonal batekin, «UEU eta Euskal Herriko Unibertsitatea nola bide batera ekarri ikusteko». Andolin Eguzkitzaren ustez, Euskal Unibertsitatea lortzea bilakabide luzea izango zenez, UEUk, bere independentzia mantenduz, EHUren Udako Euskal Ikastaroa bihurtu behar zuen.
‎Batzuk orain ekintzabide paralelo hauek desmontatu egin behar direla uste dute, unibertsitateak sartagina bere eskutik hartu duenez gero. Nire ustez, gauzak gaur diren honetan ekintzabide paraleloak desmontatu nahi izateak suizida da.
‎Pertsona batzuek zazpi bakarrik behar dituzte, eta beste batzuei sei besterik ez. “Bakoitzak bere beharrak atzeman behar ditu”, gomendatzen du Iruinek, “sei baino ez ditu behar eta zortzi lo egin behar duela uste du, ohean egonezinik egon daiteke eta, azkenean, ezinegona eragin diezaioke”.
‎Kontsumitzaileen eta Erabiltzaileen Erakundeak (OCU) alkoholarekin loturarik ez duten gazteentzako aisialdiko jarduerak bultzatzearen aldeko apustua egin du, eta, horretarako, substantzia horrekin zerikusia duen publizitate guztia ezabatu behar dela uste du, bereziki kirol-ekitaldietan, eragin zuzena baitu gazteengan. Hala adierazi du gaur goizean OCUko bozeramaile Iliana Izverniceanuk, Europako hamabost hiriren artean egindako azterketa batean.
‎Eskola mailan gu euskal eskola nazionalaren alde gaude eta euskarazko prentsa izatea ezinbestekoa da. Eredu propioa egin behar dugula pentsatzen dugulako, instrumentu propioak sortu behar ditugula uste dugu".
‎Ez al dakizu urte asko direla Agaton hemen bizi ez dela eta oraindik ez direla ezta hiru urte ere Sokratesekin denbora egon eta esan ala egiten duen guztia egunero jakiten saiatzen naizenetik? Hori baino lehen harat-honat nenbilen egokitzen zitzaidan tokian, zerbait egiten nuelako ustetan, eta beste inor baino ta173 malgarriago nintzen, ez zu orain baino gutxiago, filosofian baino lehenago beste edozertan jardun behar dela uste duzuna.
‎Orduan konturatu nintzen barregarri izan nintzela zuekin batera txandaka Maitasuna gorestea zuekin adostu nuenean eta maitasun-kontuetan adid tua nintzela esan nuenean, edozer nola goretsi behar zen arazoari buruz ezertxo ere jakin gabe. Nik, ergelkeriak eraginda, goretsitako edozeri buruz egiak esan behar zirela uste nuen eta hori oinarria zela; eta horietatik ederrenak aukeratuz modu egokienean jarri. Erabat handia zen bada nire harrokeria edozer goresteari buruzko egia nekielakoan ondo hitz egingo nuela uste izanda.
‎Eta Fedrok eta gainerakoek berak esan behar zela uste zuen moduan esateko eskatu omen zioten.
‎— Ez al duzu errespetuz hitz egingo? Ederra ez dena, derrigor itsusi izan behar dela uste al duzu bada?
‎— Nola diozu? —esan omen zuen Altzibiadesek— Egin behar dudala uste al duzu, Eriximako. Gizonari eraso egin eta zigortuko dut zuen aurrean?
‎—esan omen zuen Altzibiadesek— Nolakoak jasanarazten dizkidan berriz gizon honek! Denean gainditu behar nauela uste du. Baina besterik ez bada ere, harrigarri hori, utzi Agatoni gu bion erdian etzaten.
‎11h, 1 oharra). Badakigu traizio txiki bat dela, baina hain irakurria eta aipatua izan den idazkia euskaraz ere karrikaratu behar zela uste genuen.
‎Gau erdian itolarria egin zitzaidan. Handik behera bota nituenen artean arimaren zati bat ere joan behar zitzaidala uste izan nuen. Sinbadek zer zela zekien Elena ez zela etorriko, ez zitzaidan galdera egitea otu.
2004
‎Nire iritziz, hobeto prestatutako eta hobeto ordaindutako sorosleak beharko lirateke, eta pertsona bati uretara sartzea debekatzeko eskumena eduki beharko lukete. Gainera, bainu denboraldia zabaldu behar luketela uste dut".
‎Euskal Konfederazioak Herriko Etxeekin sinaturiko Hitzarmenaren bitartez, Herriko Etxeek euskararen aldeko konpromisoa har dezaten lortu nahi da, hizkuntzaren erabilera garatu eta egunerokoan, frantsesaren aldamenean euskara baliatzeko. Euskara ondaretzat hartu eta aberastasun hori zabaldu behar dugula uste du Laduchek. Urrats batzuk egin dira; langileei euskara ikasteko erraztasunak ematea, euskara batzordea sortzea, euskara gutunetan eta inprimaki batzuetan txertatzea eta kontratazio politikan saiatzea.
‎Mundu erdi ezkutu horretan ildo bien aldekoak omen daude. Batzuek gustura hondoratuko lukete Ibarretxeren plana transferentzia batzuren eta PSOEren laguntasunaren truke; besteek oraingoan zerbait gehiago behar dela uste dute, baina horretarako indar handiagoa behar dute. Egoera argitu bitartean, alde biek presionatzen dute, baina aparatoa bere bidea egiten ari da.
‎Aukerak dituena da aske ala aukerak izatea ez da aski? Askatasunik ez da existitzen, ados, baina askeak bagina bezala bizitzen ahalegindu behar genukeela uste dut. Babeleko apaletan daude pentsamendu bakarra nahi luketen liburuak, ados, baina, horregatik hain zuzen, pentsamendu bakarraren aurkako antidotoa eta sinboloa da Babeleko liburutegia.
‎Kontsumitzaileak gora jo zuen, legearen arabera, bidaiaren %25 bakarrik ordaindu behar zuela uste baitzuen.
‎Oro har, prozesu zibilak, eskubide eta interes legitimoak kontuan izanda erreparatu egiten dio, babes judiziala behar duela uste duenaren ekimenari. Aipatu prozesu-printzipioaren ariora, ez da zentzuzkoa jurisdikzio-organoak ikertu eta egiaztatu behar izatea kasuan-tasuna, kasu zehatz horrek zuzenbideakasuan alegatutako egitateen egiazkoren araberako babes-erantzuna behar duelako ustetan.
‎Ildo bertsutik, auzitegiari ez zaio ezarri babes-mota orotatik kasu zehatzari zein dagokion erabakitzeko eginbeharra eta erantzukizuna. Babesa behar duela uste duenari dagokio horixe eskatzea, bai eta hori xehetasun nahikoarekin zehaztea, egitateak alegatu eta frogatzea, eta eskatutako babesaren uziari dagozkion oinarri juridikoak azaltzea ere. Hain zuzen, zama horiei guztiei defentsarik eza barik eta behar besteko bermeekin aurre egiteko, alderdiei abokatuaren laguntza izatea ezarri zaie, erraztasun handiko kasuetan izan ezik.
‎Halaber, alderdiek adierazi beharko dute euren ustez zein adierazpen eta galdeketa gauzatu behar diren laguntza judizialaren bitartez. Auzitegiak horren inguruan bidezkoa dena ebatziko du, eta laguntza judiziala eskatu behar dela uste badu, berehala aginduko du exhorto egokiak igortzea; halakoetan, alderdiei hiru eguneko epea emango zaie, horiek, beharrezkoa bada, galderen zerrenda aurkez dezaten. Edozein kasutan, exhorto horiek ez badira betetzen, horrek ez du epaiketa-ekitaldia etengo.
‎1 91 artikuluaren 2 paragrafoan ezarritakoaren arabera, auzitegi errekerituak metaketa-agindeia onartu ez badu, hori bidegabekotzat jotzeagatik, edo metaketa auzitegi horretan erabakitzeke dauden prozesuekin egin behar dela uste izateagatik, orduan auzitegi errekerituak hori komunikatuko dio auzitegi errekeritzaileari, eta auzitegi biek desadostasuna erabakitzeko auzitegi eskudunaren menpe utziko dute erabakia.
‎Hori da esan nahi dizudan bakarra. Nire pentsamenduek eta nire sentimenduek libre izan behar dutela uste dut. Eta horrela, mugarik gabe eta debekurik gabe, pentsatzen dut gehiago maitatuko zaitudala.
‎Demokraziaren joko-arauetan bizi baldin bagara, gisa denez, nagusi ditugun arauen aldeko jarrera hartuko dugu. Jarrera horren ordezkari leiala dugu Mari Karmen Garmendia, eta leialtasun horren faboretan, euskalgintzaren jardunak joko-zelai horretara makurtu behar duela uste izan du beti: –Jokatzea posible da, eta nik jokatzeko apustua egin dut, baina gehiengoen nahia eta arauak errespetatuz.
‎Euskararen corpusa bideratua zegoela jabeturik, estatusak ere bere Normalkuntzaindia behar zuela uste izanik, euskaltzale sutsu hauek Txepetxek aurrez egindako ekarpen teorikoen argitan txosten gihartsu bat aurkeztu ziguten orain dela zenbait urte. Asmoa, mamiz, honetan zetzan:
‎Euskarak argudio nagusietakoa eman baitio nazionalismoari ideologikoki bere burua justifika zezan; baina euskarak nazionalismoaren babesa behar izan du, haren eskutik jaso du bere fikzioaren justifikazio ideologikoa. Euskarak behar izan du, edo behar zuela uste izan du, nazionalismoak eskaintzen zion konpromezu politikoa?. 184
‎nolako kultur kapitala, halako hizkera-ondarea. Gaitasunaren erroak hiztunaren kokapen kulturalean idoro behar zirela uste zuen, eta eskola-umeak hartu zituen ikergai kidetasun hori frogatzeko asmotan. Aldeak alde eta aldiak aldi, gure egoerari so jarrita Txepetxek atera duen ondorioa ez da batere kamutsa ene ustez.
‎Ikusiak ikusita, horren ulergaitza al da Luis Mari Mujikak hemen agertu nahi digun errezeloa? Ingelesa euskararen aurretik jarri behar zela uste zuen Buesaren garaiko kezkekin datorkigu idazle lizartzarra: –Hori guztiaz gain, Buesaren buruzagitza Hezkuntza Kontseilaritzan eusteak errezeloak ugaritzen ditu.
‎Lehenengoak sozialistatzat zuen bere burua, giza legearen aldekotzat. Aurrerapen zientifikoa gizakiaren alde erabili behar zela uste zuen, eta bizi izan zen artean gertakizunen aurrean begirada gardena mantentzen saiatu zen: lotsa barik kritikatu zuen alemaniarren jarrera Lehen zein Bigarren Mundu Gerran, 1914ko gatazkak bere lankideen babesa jaso zuela jakin arren.
‎Gaur egun fenomeno politikoa aztertzen dutenentzat galdera nagusiak ez dira aurrekoek ongiaren inguruanplanteatu zituztenak, gobemuaren kudeaketari buruzkoak baizik, alegia estatuak bortxakeria erabiitzeko zukeen zilegitasunari edo botereari bumzkoak.Erdi Aroko pentsamenduan, politikari buruzko pentsamendua, fedea vs arrazoia eztabaida izan zenez, botere espiritualaren eta munduko boterearen arteko harremanetarantzbideratu zen. Hiponako Agustinek, estatuak munduko boterea ongi espirituala sustatzekoerabili behar zuela uste zuenak, Aita Santuaren eskuetan jarri zituen munduko boterearenzein goiko boterearen ezpatak. Azken buruan, Agustinen estatua kristautasunean zegoenoinarrituta eta pentsatuta.
‎Biganen bideak, hasieraz galdera egitera garamalza. Hemen ereWcltek hustasuna ukatu ela oinarriz.ko arrazoiren bat egon behar dela uste du errealitatearen izacra bchar bczala ulcrtzeko. Ez.in gara hutsetik sortuak izan, dio.
‎Gauza berri guztiekin gertatzen den bezala, erabili beharreko terminoek nahasketa sortzen dute, eta irakiteko merkatu batek izan ditzakeen onurak ikusteko daude, nahiz eta joera sumatzen den. Enric Canela biokimikariak eta nutrazeutikoetan adituak denbora eman behar dela uste du. Hau da, ikerketan sakontzea, egungo dietaren defizitean fintzea eta metatutako ezagutza erabiltzea, bai industrian bai mundu akademikoan, zer gehigarri behar ditugun hobeto definitzeko.
‎Bestalde, uko egin zion Federazioarekin bitartekaritza protokoloa izateari. “Egia da FACUAk bere garaian bitartekaritza-protokoloa sinatzea proposatu zuela, baina automobil-markak ez sinatzea erabaki zuen, bezero guztiak berdin zaindu behar direla uste baitu”, adierazi zuten enpresako iturriek.
‎“Baien errezeta daukagu. Opportunity ontzia lurreratu aurretik, Marten hematita-konkrezioak egon behar zuela uste genuen. Utahko hegoaldeko hematitan aberatsak diren eskualdeak aztertzen ari ginen, parke nazionaletan aspalditik mineral-dendetan bitxikeria gisa saltzen diren hematita-bolak baitaude”, esan du Marjorie Chanek, Utahko Unibertsitateko geologoak eta “Nature” aldizkarian aurkikuntza argitaratu duen taldeko zuzendariak.
‎Azpiegiturak eta prestakuntza Gidaria ibilgailutik atera eta galtzada okupatzen duenean txaleko islatzailea erabiltzea eta hiru urtetik beherakoek edo metro eta erdira iristen ez direnek haurrei eusteko sistemak erabiltzea dira gidariari zalantza gehien sortzen dioten bi gailu berri. Zalantza ugari dagoenez, RACEk haren aplikazioari buruzko informazio gehiago behar dela uste du; Europako Automobilista Elkartuek, berriz, Zirkulazio Araudia aldatzeko eskatu du, baimendutako okupatzaileen kopurua atxikipen-sistema berezi horiek dituen auto baten aukeretara egokitzeko. AEAk, Mario Arnaldo presidentearen bidez, plan global baten garrantzia azpimarratzen du, trafiko-intentsitate handiko garaietan egoeraren araberako kontzientziazio-kanpainetatik haratago joango dena.
‎Elikadura eta Nekazaritzarako Nazio Batuen Erakundeak (FAO) deitoratu egin du Afrikako hogeita zortzi herrialdetan otarrainxka-multzoek mehatxatutako hondamendia saihesteko mundu-konpromisorik ez izatea. Egungo izurritearen aurka borrokatzeko, FAOk 83 milioi dolarreko laguntza behar duela uste du, baina nazioarteko lankidetza orain arte bederatzi milioi dolarrera murriztu da.
‎Istripurik gerta ez dadin, pasabideetatik hain hurbil ez dagoen lorategiko eremu batera aldatzea da onena. Baina oraindik agabeak leku horretan egon behar duela uste baduzu, babes-sistemaren bat jar dezakezu bere areetan, hala nola kortxoak edo betegarriz eta bigungarriz egindako dadoak.
‎Gainera, irakaskuntza" bakearen kulturan" kokatu behar dela uste dute.
‎Hurrengo belaunaldiak euskaldunak izatea" funtsezkoa" dela iritzi dio Kontseiluak, eta hori bermatzeko" neurri zehatzak" hartu eta epe jakin batzuren barruan bete egin behar direla gaineratu du. Halaber," hizkuntz politika oso bat" aplikatu behar dela uste du," eraginkorra, epeduna, helburu zehatzak eta lorgarriak dituena, administrazio guztiak inplikatzen dituena eta sailartekoa".
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
behar dela 466 (3,07)
behar direla 237 (1,56)
behar duela 179 (1,18)
behar dugula 99 (0,65)
behar dutela 98 (0,65)
behar zaiola 57 (0,38)
behar zuela 54 (0,36)
behar zela 52 (0,34)
behar 41 (0,27)
behar dituela 37 (0,24)
behar duzula 31 (0,20)
behar dudala 29 (0,19)
behar zaiela 24 (0,16)
behar dituztela 22 (0,14)
behar zirela 21 (0,14)
behar nuela 18 (0,12)
behar ditugula 15 (0,10)
behar lukeela 14 (0,09)
behar zutela 13 (0,09)
behar diogula 8 (0,05)
behar diola 8 (0,05)
behar genuela 8 (0,05)
behar genukeela 8 (0,05)
behar liratekeela 8 (0,05)
behar luketela 8 (0,05)
behar zaizkiela 8 (0,05)
behar zitzaiola 8 (0,05)
behar litzatekeela 7 (0,05)
behar garela 6 (0,04)
beharko 6 (0,04)
behar genituela 5 (0,03)
behar duzuela 4 (0,03)
behar genituzkeela 4 (0,03)
behar zaizkiola 4 (0,03)
behar zenuela 4 (0,03)
behar diotela 3 (0,02)
behar lituzkeela 3 (0,02)
behar lituzketela 3 (0,02)
behar nituela 3 (0,02)
behar zidala 3 (0,02)
behar zituela 3 (0,02)
behar diegula 2 (0,01)
behar digutela 2 (0,01)
behar diodala 2 (0,01)
behar ditudala 2 (0,01)
behar dituzula 2 (0,01)
behar geniola 2 (0,01)
behar nauela 2 (0,01)
behar ninduela 2 (0,01)
behar nintzela 2 (0,01)
behar niola 2 (0,01)
behar nukeela 2 (0,01)
behar zarela 2 (0,01)
behar zeniokeela 2 (0,01)
behar zenioketela 2 (0,01)
behar zenukeela 2 (0,01)
behar ziela 2 (0,01)
behar ziola 2 (0,01)
behar ziotela 2 (0,01)
behar zituztela 2 (0,01)
behar zitzaidala 2 (0,01)
BEHAR nituela 1 (0,01)
Behar dugula 1 (0,01)
Behar nuela 1 (0,01)
Behar zintudala 1 (0,01)
behar bada 1 (0,01)
behar da 1 (0,01)
behar denik 1 (0,01)
behar diedala 1 (0,01)
behar diela 1 (0,01)
behar dietela 1 (0,01)
behar digula 1 (0,01)
behar diguzula 1 (0,01)
behar diren 1 (0,01)
behar dituenak 1 (0,01)
behar dizkietela 1 (0,01)
behar dizkizudala 1 (0,01)
behar dizudala 1 (0,01)
behar duala 1 (0,01)
behar dudalako 1 (0,01)
behar dugu 1 (0,01)
behar dugun 1 (0,01)
behar dut 1 (0,01)
behar dutelako 1 (0,01)
behar dutenaren 1 (0,01)
behar geniokeela 1 (0,01)
behar hidala 1 (0,01)
behar izan 1 (0,01)
behar liokeela 1 (0,01)
behar litzaiokeela 1 (0,01)
behar naizela 1 (0,01)
behar ninduzula 1 (0,01)
behar niokeela 1 (0,01)
behar zaidala 1 (0,01)
behar zena 1 (0,01)
behar zenidala 1 (0,01)
behar zeniekeela 1 (0,01)
behar zeniola 1 (0,01)
behar zenutela 1 (0,01)
behar zitzaiela 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
behar izan uste izan ni 12 (0,08)
behar izan uste izan gu 7 (0,05)
behar izan uste izan ELA 6 (0,04)
behar izan uste izan horiek 6 (0,04)
behar izan uste izan al 5 (0,03)
behar izan uste izan bi 5 (0,03)
behar izan uste izan ere 5 (0,03)
behar izan uste izan koalizio 5 (0,03)
behar izan uste izan alderdi 4 (0,03)
behar izan uste izan egin 4 (0,03)
behar izan uste izan EH Bildu 4 (0,03)
behar izan uste izan LAB 4 (0,03)
behar izan uste izan sindikatu 4 (0,03)
behar izan uste izan Aralar 3 (0,02)
behar izan uste izan batzuk 3 (0,02)
behar izan uste izan Bilbao 3 (0,02)
behar izan uste izan EAJ 3 (0,02)
behar izan uste izan EH 3 (0,02)
behar izan uste izan esan 3 (0,02)
behar izan uste izan ez 3 (0,02)
behar izan uste izan ezan 3 (0,02)
behar izan uste izan hori 3 (0,02)
behar izan uste izan jende 3 (0,02)
behar izan uste izan Patxi 3 (0,02)
behar izan uste izan udal 3 (0,02)
behar izan uste izan agerraldi 2 (0,01)
behar izan uste izan Agirre 2 (0,01)
behar izan uste izan Antonio 2 (0,01)
behar izan uste izan ar 2 (0,01)
behar izan uste izan Atxaga 2 (0,01)
behar izan uste izan bat 2 (0,01)
behar izan uste izan Batasuna 2 (0,01)
behar izan uste izan bera 2 (0,01)
behar izan uste izan EA 2 (0,01)
behar izan uste izan EAE 2 (0,01)
behar izan uste izan EB 2 (0,01)
behar izan uste izan egiaztatu 2 (0,01)
behar izan uste izan egon 2 (0,01)
behar izan uste izan EHE 2 (0,01)
behar izan uste izan elkarrizketatu 2 (0,01)
behar izan uste izan erantzun 2 (0,01)
behar izan uste izan Erkizia 2 (0,01)
behar izan uste izan Etxeberria 2 (0,01)
behar izan uste izan Euskaltzaindia 2 (0,01)
behar izan uste izan Eusko Alkartasuna 2 (0,01)
behar izan uste izan gainera 2 (0,01)
behar izan uste izan garai 2 (0,01)
behar izan uste izan gehien 2 (0,01)
behar izan uste izan hainbat 2 (0,01)
behar izan uste izan hezkuntza 2 (0,01)
behar izan uste izan inkestatu 2 (0,01)
behar izan uste izan kopuru 2 (0,01)
behar izan uste izan lehendakari 2 (0,01)
behar izan uste izan Lokarri 2 (0,01)
behar izan uste izan PP 2 (0,01)
behar izan uste izan sartu 2 (0,01)
behar izan uste izan talde 2 (0,01)
behar izan uste izan zinegotzi 2 (0,01)
behar izan uste izan Zupiria 2 (0,01)
behar izan uste izan Abaitua 1 (0,01)
behar izan uste izan Abartzuza 1 (0,01)
behar izan uste izan Adolfo 1 (0,01)
behar izan uste izan Aginako 1 (0,01)
behar izan uste izan Ahedo 1 (0,01)
behar izan uste izan AI 1 (0,01)
behar izan uste izan Aiegi 1 (0,01)
behar izan uste izan Alazne 1 (0,01)
behar izan uste izan Alba 1 (0,01)
behar izan uste izan Alda 1 (0,01)
behar izan uste izan Alderdi Popularra 1 (0,01)
behar izan uste izan Alfaro 1 (0,01)
behar izan uste izan Alonso 1 (0,01)
behar izan uste izan Altsasu 1 (0,01)
behar izan uste izan Alvarez 1 (0,01)
behar izan uste izan Amondo 1 (0,01)
behar izan uste izan Andoain 1 (0,01)
behar izan uste izan Aramaio 1 (0,01)
behar izan uste izan Arana 1 (0,01)
behar izan uste izan Ares 1 (0,01)
behar izan uste izan Aspiazu 1 (0,01)
behar izan uste izan Athletic 1 (0,01)
behar izan uste izan Azpiazu 1 (0,01)
behar izan uste izan Balza 1 (0,01)
behar izan uste izan Barquin 1 (0,01)
behar izan uste izan Barroso 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia