Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 11

2001
‎Eta amaiera zein den, denboran behintzat, ez da zaila kokatzen: ikas-prozesuaren azken fasean gaude, azken helburua erdietsiko den fasea. Ikaslea, xede-hizkuntza ikasteko duen motibazioa asetzeko moduan egotea lortu behardugu prozesu honetan. Zein da helburu hori?
2010
‎Hala ere, aipatu behar da prozesu hau luzea (4 -10 ordu) eta oso garestia dela (lehorketa konbentzionala baino 4 aldiz gehiago). Horregatik jaki garestiekin baino ez da erabiltzen, esaterako, bidaia luzeetarako, mendirako edo astronautentzako janariak, berehalako kafea?
2011
‎Gainerako sinatzaileek ere iritzi bera dutela egiaztatzeko, haiekin guztiekin harremanetan dago. «Une honetan fedea eduki behar da prozesu honetan, eta nik benetan uste dut ez dagoela kezkatzeko motiborik eta erantzun baikorra izan dela». Gobernuak ere prozesuan parte har dezan nahi du Currinek, eta Nazioarteko Harreman Taldeak «beharrezko» babesa lortuko duela uste du.
2013
‎Hasiera-hasieratik ikusi zen irakasle enberen alfabetatzea eta prestakuntza pedagogikoa egitasmoaren oinarrizko helburuak izan behar zirela prozesu honetan. Kontuan izan behar da, esaterako, 2010eko udan, egitasmoa hasi zenean, irakasle enberek euren hizkuntzan idatzitako lehen hitzak idazten ari zirela aitortu zutela.
‎Hasierahasieratik ikusi zen irakasle enberen alfabetatzea eta prestakuntza pedagogikoa egitasmoaren oinarrizko helburuak izan behar zirela prozesu honetan.
2016
‎Orain, hirugarren eta azken fasean daude, herritarrak «aktibatzen eta informatzen», zenbait ekitaldiren bidez; bereziki, hitzaldi, mahai inguru eta eztabaida irekiekin. Galdeketa egunerako lantaldeak ere hasi dira osatzen; horretarako ere jende faltarik ez dutela izango uste dute Azkunek eta Olmedok.«Herritarrek sentitu behar dute prozesu honetan pertsona aktiboak direla, eta ez ikusle hutsak», azpimarratu du Debagoieneko taldekoak, abiatu berri duten «eztabaida faseari» buruz. Galderaren bi erantzun posibleei buruzko aldeko eta kontrako argudioak elkarren ondoan «naturaltasun osoz» jartzea da helburua.
2019
‎Sistemak bere erroan du arrazakeria, senegaldarraren hitzetan, eta egoera hori irauli ahal izateko, zapalkuntza hori sufritzen dutenek egon behar dute borrokaren" lehen lerroan". " Ongi da bertze herritarren eta elkarteen laguntza eta babesa jasotzea, baina guk gidatu behar dugu prozesu hau. Karrikan egon behar dugu", erantsi du.
‎Bizi ditugun garai hauetan, bestalde, oso aintzat hartu behar ditugu prozesu honek izan ditzakeen zailtasunak. Globalizazioak, garapen teknologikoak edo migrazioen fenomenoak erronka eta galdera berriak jarriko dizkigute mahai gainean.
2021
‎Hautetsien arteko konfiantza eta harremanak sortzea. Ulertu behar dugu prozesu honek on egingo diola Txileri, eta gai izan beharko ginateke une oro eta epe baten barruan arduraz lan egiteko.
2023
‎Gauzak beti hobetu daitezke, noski, eta gure eskaera zabalagoa izan zen. Baina aintzat hartu behar da prozesu hau duela bi urte abiatu zenean, Memoria Gara elkartea sortu zenean, instituzioek esan zigutela hau egitea ezinezkoa zela. Urte gutxi batzuetan eman den aldaketa izugarria izan da:
‎Berez, denboran atzera egin behar da prozesu hau bere osotasunean ulertzeko. Ruz epailearen autoaren aurretik kereila bat egon zen.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia