2005
|
|
Euskararen normalizazio erritmoa benetan da kezkatzekoa. Nafarroan geldi samar, alde batetik galtzen ari garen euskaldun kopurua beste aldetik juxtu samar irabaziz, Iparraldean atzerakadari aurre egiteko zailtasun handiekin, eta EAEn, urte hauetan daramagun erritmoan, ehun urtetik oso gorako epeak aurreikusi
|
behar direlarik
euskararen ezagutza indizeak orokortuko badira. Eta ezagutza orokortzea ez da, inondik ere, bere horretan normalizazioa, herritarrek euskara jakin arren gizarteko entitate eta erakunde gehienek erdaraz funtziona baitezakete.
|
2009
|
|
Ez al dute orain ezer esan
|
behar
euskararen ezagutza baloratzea diskriminatzailea dela esaten dutenek. Benetako diskriminazioa da.
|
|
Euskal Funtzio Publikoaren Legean ezarritakoaren arabera, lanpostu publiko bat jabetzan betetzeko hautapen-probetan merezimendu gisa baloratu
|
behar da
euskararen ezagutza, ezagutza horren egiaztapena nahitaezkoa ez den kasu guztietan; eta merezimendu gisa baloratzerakoan, hautapen-prozesuan eskura litezkeen puntuen %5 eta %20ko tartean baloratu behar da, ez gehiago eta ez gutxiago. Badago, beraz, malgutasunerako tarterik.
|
|
Ez baita nahikoa euskararen ezagutza eskatzea, erabiltzea denez helburua. Gauza bat da, hortaz, zein lanpostutan izan
|
behar duen
euskararen ezagutzak beharrezko, eta beste bat da zenbat lanpostutan izan behar duen beharrezko. " Zeinetan" erabakitzerakoan, lanpostu bakoitzerako, helburu moduan bada ere, aurreikusten den euskararen erabilera hartu behar da kontuan;" zenbatetan" erabakitzerakoan, berriz, administrazio bakoitza kokatzen den barruti geografikoko euskararen ezagutza-tasak hartu behar dira kontuan, azken urteotako arauetan jasota dagoen bezala.
|
2010
|
|
iparraldeko eta nafarroako herri-aginteen jarrera aldatzea komenigarria ez ezik, beharrezkoa da. iparraldean azken urteetan herriaginteek ekin diote, apalki bada ere, eepren eskutik hizkuntza politika egiteari. nolanahi ere, lege-babesa beharrezkoa da. nafarroan bada neurri bateko lege-babesa, oso eztabaidatua eta mugatua, baina, kontuak kontu, legearaudi horrekin berarekin egin ahalko litzateke beste hizkuntza politika sustatzaileago bat, nafarren borondatea behartu gabe, baizik eta nafarren borondatearekin bat letorkeena eta bizikidetzarako positiboa izango litzatekeena. ondorioa bistan da, nire irudiko: herri-aginteek jarraitu
|
behar dute
euskararen ezagutza bermatzeko neurriak hartzen eta euskararen erabilerarako aukera errealak sendotzen eta zabaltzen. ezinbestekoak dira herri-aginteen hizkuntza politika eraginkorra eta legezko babesa. baina, kontuz! azken hitza, eta azken-aurrekoa ere, herritarrak dauka:
|
2022
|
|
Beraz, ekimenak planifikatu
|
behar dira
euskarazko ezagutzari lotuta dauden aktiboak hobetzeko9 Esate baterako, ondo kontrolatu behar da dokumentu fisikoetan eta gordailu elektronikoetan barneratuta dagoen ezagutza, langileek garatzen duten ezagutza eta esperientzia, lantaldeek metatzen duten ezagutza eta enpresaren produktu, prozesu eta harremanetan txertatuta dagoen ezagutza (King 2009).
|
2023
|
|
Horrek euskararen biziberritze prozesua «etorkizunera begira» jartzen duela nabarmendu du Kontseiluak, baina testuingurua ere eman nahi izan du: «Datu horren egiazko eragina neurtzeko, aintzat hartu
|
behar da
euskararen ezagutza haur eta gazteen artean gorantz joan den epe berean, adin tarte horren pisu demografikoak behera egin duela, bereziki azken urteetan, eta, beraz, gizartean duen eragina hasiera batean lirudikeena baino mugatuagoa da».
|