Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 41

2005
‎Liburu-denda batera joan naiz artez. Gerenaren esaldia osatu arte, asmatu behar dut zer gertatzen den Xenaroren herrian. Dauzkaten ipuin liburu guztiak erosi ditut, As chamadas perdidas eta ¿ Que me queres, amor?
2006
‎Hona ikerlari kontserbadorearen aholkua: «Pertsonek eta instituzioek ohartu behar dute zer gertatzen den eta lan egin beren buruak babesteko. Nola edo hala lortzen baduzu zure baliabideak eta dirua babestea datozkigun garai garratzetan, jakin ezazu inoiz ikusi ez diren inbertsio aukerarik handienak edukiko dituzula».
‎Demografiak emandako erantzunen muinean badago hasierako postulatu bat: esplikatu behar dugun gauza bakarra ugalketa eza baldin bada, ugalketa berezkozerbait delako da. Ugalketa gertatzen denean, gizarte-zientziek ez dute ezer esateko, gauza naturaltzat ematen dutelako, baina ugalketa ezarekin topo egiten dugunean, ordea, azaldu behar dugu zergatik gertatzen den hori. Ugalketari uko egiten zaionean, beti gizarte-jatorrizko arrazoiak argudiatzen dira:
2008
‎A! Deitu egin behar diot zer gertatu zaigun kontatzeko.
‎Azpiatal hau bukatzeko, gogoratu behar dugu zer gertatzen den bi eredu dauzkaten eskoletan (berdin zeintzuk diren: A/ B, A/ D edo B/ D).
2009
‎Denok errespetatzen ditugun giza eskubideenestandarrarekin ados egon nahi baldin badugu, gauza hauek nola tratatu behar dira. Hori esana dago, ezin ditugu asmatu, ezin ditugu errepide-orri berriak proposatu.Orduan, horri dagozkion hiru multzo dira jarraitu beharrekoak: lehena, egia, ikerketa minimoa egon behar du zer gertatu zen aitortzeko; bigarrena, justizia etaazkenik, hirugarrena, konponketa. Justiziak nolakoa izan behar ote duen?
‎Gainera, PSE-EEk gobernua lor dezake, PPren botoei esker, baina alderdi honen gatibua bihurtzen bada, ondorio latzak izango ditu. Honekin batera ikusi behar da zer gertatzen zaion EAJri oposizioan izanda. Alderdi jeltzaleari iritsi zaio benetako ordua bere hautu estrategikoa definitzeko.
‎EAE mailan EAJk lortu dituen emaitzak oso onak iruditu zaizkit niri, baina gobernibilitatearen ikuspegitik ikusi egin beharko zer gertatzen den".
2010
‎Jendeari ikusarazi behar diogu zer gertatzen ari den. Hori guztia ikusirik kritikotasuna landu beharra dagoela nabarmendu du Luloagak.
‎...en dute. partaideen pertzepzio horien aurrean, zenbait xehetasun ematea komeni da. gazteek ei duten euskararen erabilera urriak helduengan sortzen duen ardura eta harridura ulergarriak dira, batez ere, heldu horietako askok ez dutelako euskara nahiko luketen moduan ikastea lortu, eta ez baitute ulertzen ikasi dutenek, berriz, ez erabiltzea. edozein kasutan, gazteen benetako egoera sakonago aztertu behar da zer gertatzen den jakiteko. gazte denek primeran hitz egiten dutelako pertzepzioa, hau da, inolako arazo barik hitz egiten dutelako pertzepzioa, ez da guztiz zuzena. Familia eta giro erdaldunetan bizi diren ume eta gazte askok euskara eskolan ikasten dute gehienbat, eta euskaraz gaitasun handiarekin moldatzen ikasi dutela ezin da zalantzan ipini. hala ere, eskolak ez ohi ditu lagunarteko hartu-emanetan erabiltzen diren hizkuntza-ereduak eskaintzen, eguneroko jardueretan eta parekoen artean beharrezkoak diren hizkera-ereduak alegia, eta eskatu ere ezin zaio egin (euskararen aholku batzordea 2009: 48). gazteek gaztelaniaz badituzte honelako ereduak, eta horietara jotzen dute, sarri, batez ere giro erdaldunetan hazitako gazteek. inguru euskaldunean bizi direnek, berriz, badituzte euskaraz eredu dinamikoak baina, hala ere, nerabezaroan erdarara jotzen dute sarri, helduen ustez, eta konpromiso-falta erakutsita. ideia hauek auzitan ipin daitezke. batetik, ez dago argi gazteek erdarara erabat jotzen dutenik. aitzitik, taldekideen arteko bat-bateko harreman eta erabat informal diren egoeretan jotzen dute gazte euskaldun askok gaztelaniara baina erabat ala euskara-gaztelania kode —alternantziaz baliatuta—?
‎Gure bizitzak imajinatzera behartuta gaude, baina historian zehar sorturiko esne beltzaren tantak ahazteke. Imajinatu behar dugu zer gertatu zitzaien biktimei, eta nola geratu diren gure hitzak, gure literatura, gure bizitzak. Hori galdetu nion neure buruari, 2003ko poema batean:
‎Egoki ikusi nuen negoziazio horren berri ematea inbestidura saioan, gizarteak argi ikus zezan zein zeharkakotasunetan sinesten duen PSOEk. Sozialistei botoa eman ziotenek jakin egin behar zuten zer gertatu zen, askok ez zutelako ulertzen nola egiten zuten frontea popularrekin; baina abertzaleek ere jakin egin behar zuten, askotan entzun dituztelako desberdinen arteko akordioaz sozialistek eginiko lilura-deiak eta adierazpen arranditsuak, hots goxoak. Benetako ordua iritsi zenean, argi geratu zen hori guztia gezurra zela, hitz hutsak zirela.
2011
‎–Ni heuk nahi duana nauk eta, hire kreazioa izanik, hain urria nauk non heuk erabaki behar duan zer gertatuko zaidan. Baina, akabatzeaz, heu ere goiz edo berandu hilko haiz, ez duk uste?
‎ABEL.-Asko sentitzen dut hau dena, Paula. Jakin egin behar duzu zer gertatu zen Inaxiorekin...
2012
‎Eta horrekin lotuta eta garrantzitsuena dena: gaur egungo gazteek-beraz, egoera hori nozitu ez zutenekjakin egin behar dutela zer gertatu zen hemen duela ez urte gehiegi. Horregatik eta horretarako ezin onuragarriagoak dira azkenaldi honetan ospatu diren bi ekintza.
2013
‎Nik zerura begiratzen dut eta ez dut inor ikusten'. Garbi esan behar zaie zer gertatu zaion pertsona horri, eta orain gure oroitzapenetan dagoela. Hortik haratago, zeruan ote dagoen, izar bihurtu den...
‎Baina hitz egin behar da, kontua ez da' ez jo' esanda amaitzen. Aztertu behar da zer gertatzen den, nola sentitzen den bestea, nola nahi duen tratatua izatea. Horrek eskolan denbora asko hartzen du, eta ikasgaien adinako pisua aitortu behar zaio.
‎4 Partekatu talde handian ikaskide guztien ekarpenak eta osatu erantzunak. Kontuan izan adierazi behar duzula zer gertatzen den (sintomak), gaixotasunaren izena eta ondorioak.
‎Hau baino hurbilagoa bada: Windows gero eta gehiago dago Windows Phone 8rekin dabiltzan telefonoak. Bestalde, gaur egun merkatuan mugikor onak daude sistema eragilearekin BlackBerry Baina enpresari buruzko ziurgabetasunak ezezagunak egiten ditu etorkizunean hondatutako piezak birjarri behar izanez gero zer gertatuko den.
2014
‎Ikertu egin behar dut. Jakin egin behar dut zer gertatzen ari den.
2015
‎–Bagoaz Patreksfjordurrera, Martinen adiskideei azaldu behar diegu zer gertatu den. Lehenbailehen itzuli behar dugu Aedey uhartera, Martin eta gainerakoak arriskuan egon daitezke eta, esan dio amonari, agurra besarkada batekin lagunduz.
‎Esan behar diguzu zer gertatzen den.
‎Ulertu behar dugu zer gertatzen den. Bai?
2017
‎Niretzat, izaki emozionalak gara. Emozioak eta gorputza elkarri lotuta daude; beraz, emakume baten gorputzean horrelako sintomak agertzen direnean, aztertu behar da zer gertatzen zaion, jakiteko zergatik dituen hileko mingarriak edo irregularrak. Hormonak ematea ez da irtenbidea.
2018
‎Eta badakit, jakin, egoera emozional hauskorrean dagoela, badakit jakin eskolak ahal izan zuen guztia egin zuela neskatila honi AAUN diagnostikatzeko eta horren araberako protokoloak ezartzeko... Baina uste dut begi zoliagoa behar dugula zer gertatzen ari zaion antzemateko. Horregatik galdetu nahi dizuet ea baten batek ohiz kanpoko besterik sumatu duen.
2019
‎Ez. Egin behar da ariketa kolektibo bat eta argitu behar da zer gertatu zen, nork egin zuen eta zergatik. Bada, hau berdina da.
‎Leihoa ireki eta haren hegian bermatzera zihoala, kaioen iskanbila nahasia iritsi zitzaion mendebaldetik. Ez zuen begirada zarata hartarantz biratu behar izan zer gertatzen zen jakiteko: arrantza-ontziak portura bueltan zetozen, eguna itsasoan igaro ondoren.
2020
‎Jendea kexu da oso, ospitaleetan-eta bizi duten egoeragatik. Hau guztia baliagarri izan zitzaion Macronen gobernuari Jaka Horien kontua geldiarazteko, baina, konfinamenduaz landa, ikusi behar da zer gertatzen den.
2021
‎«Uste dut zenbait erantzun topa daitezkeela bizitzaren lehen fase horretan. Planteatu behar dugu zer gertatzen den orduan, eta zergatik; gurekin daudenek haurtzaroan izan zituzten bizipenengatik ere izan baitaiteke. Gizarte burujabeago bat izan nahi badugu, agian txiki-txikitatik hasi beharko genuke».
‎“Ertzaintzak zabaldutako Gorbeiako elur-jausien irudi ikusgarriek oihartzun handia izan dute baina informazioa faltan botatzen dut nik. Jendeari azaldu behar zaio zergatik gertatzen diren elur-jausiak, zeintzuk diren hauen sorrera eragiten duten fenomenoak, eta hauei nola egin aurre”. Informazioaren beharra aldarrikatu du mendi-gidariak.
2022
‎Gu aktibo eta kalean mantentzen ez garen momentuan, haiei bide bat egiten utz diezaiekegu, eta presoen egoerari atzera-buelta handi bat ekar diezaioke. Jabetu behar gara zer gertatzen ari den, eta zer gertatzea nahi dugun. Bide hori haiekin batera egin behar dugu, eta etengabe izan behar gara horren berme.
‎Riberak erantsi du bere aginduz CNMC merkatu arautzailea prezioak zaintzen ari dela: «Xehetasunez ikusi behar dugu zer gertatzen ari den».
‎Orain aldaeren gainean herrialdeak egiten ari diren kontrola askoz ere txikiagoa da, eta, hala eta guztiz ere, ikusten ari gara nola ari diren aldaerak sortzen. Ezin dugu aurreikusi aldaera horiek zer jokaera klase izango duten, eta itxaron egin behar dugu zer gertatzen den ikusteko.
‎Erantzunari itxaron bitartean, lankideengana itzuli da, eta haiek berehala desbideratu dute soa, ofizialordea begira dutela ohartzean. Nonahitik entzuten diren karranka eta uhuriek ez diete uzten elkarrizketa entzuten, baina oso zailduak izan gabe ere aise ulertu behar dute zer gertatzen den.
‎Francis, ingelesak esan behar zidan zer gertatu den Richierekin.
2023
‎Zertan bihurtu nahi nuke? «Oporretako ilusioekin egin genuen bezala, orain imajinatu eta aurreratu egin behar da zer gertatzea gustatuko litzaigukeen gure bizitzan, ikastaroari eta gure lanbideari dagokienez. Ilusio oro, martxan jartzean, aldatu zure bizitza», ohartarazi du espezialista honek.
‎Uste du zenbait gertakariren eragina «kolektibizatu» beharko litzatekeela: «Elkarri esan behar diogu zer gertatu zaigun».
‎Baina oraingo erronken erantzuna inork ez daki. Diagnostikoa egiteaz gain, kolektiboki interpretatu behar da zer gertatzen ari den, eta esperimentazio guneak sortu, elkarrekin interpretatzeko zelan egin hurrengo urratsak.
‎Salasek esan du hori «ezinbestekoa» dela, memoria hurrengo belaunaldiekin partekatzeko: «Gogoan izan behar dugu zer gertatu zen, eta bizi izan ez dutenei kontatu egin behar zaie»
‎Orain Baskonian, baina Izar Gorrian ere halaxe egin zuen aurreko denboraldian. Orain ikusi behar da zer gertatzen den luze gabe». Estereotipo ugarik inguratzen dute Ivanovic, baina Muntionek adierazi du ez dela betiko entrenatzaile bera.
‎Denek ikusi behar dute zer gertatzen ari den.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia