Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 30

2003
‎Susmoa dute ez ote diren alferrikako indarrak galtzen behin baino gehiagotan ingeles perfektuaren atzetik. Izan ere, diote, kontuan izan behar da zertarako nahi den kasu bakoitzean ingelesa, ez baita berdin autoen salerosketetan aritzeko behar izatea edo erreginaren aurrean diskurtsoa bota behar izatea. Autoak saldu edo erosteko nahikoa izango da agian bokal gutxiago bereizita ere, edo aditzen egitura ez bada Shakespearen aberastasunera iristen ere.
2007
‎Komunikazioaren esparruan, aldaketa nabarmenena elkarrizketaren kontzeptua da.Enpresa eta herritarra elkarren ondoan egotetik, enpresa herritarra sortzera jo dugu.Beraz, nahitaez ezagutu behar dugu zer nahi duten, zer espero duten gure interestaldeek. Hori elkarrizketa-sistemen bidez egiten da.
‎Begirada kritikoa bota eta nor eta zer garen pentsaka. Nafarroako jendeak gauzak nola ikusten dituen, gizarte horrek esan eta erabaki behar baitu zer nahi duen. Bateragarri al da Nafarroaren nortasuna Euskal Herriaren izaerarekin?
2009
‎Ez, hori errealitatea da. Ulertu eta jakin egin behar dugu zer nahi duten gazteek eta nola bizi diren. Esate baterako, bideo jokoen kontra hainbeste egin beharrean, saia gaitezke hezkuntza sisteman erabiltzen.
2010
‎Lehenik eta behin, argi eduki behar da zertarako nahi den kamera, zer erabilera emango zaion, alegia.
2011
‎Sistemak ezberdinak dira, baina arlo batean, etxeko lanetan, umeak ardura hartzen badu, errazago hartuko du ardura eskolan ere.Nolanahi ere, eskolak eta familiak ez dute zertan ikusmolde bera izan.Bai, horrela da, eta gatazkak ere sortuko dira. Garbi izan behar dugu zer nahi dugun, eta horrek ematen digu zentzua. Proiektua umea edo gaztea da.
‎Gizarteak erabaki behar du zer nahi duen produktu ekologikotzat: traktoreak erabil daitezke?, eta ureztatze-sistema intentsiboak?, edo aski da ongarri eta pestizida naturalekin?
2012
‎Berdeekin, besteak beste, aztertu eta erabaki behar dugu zer nahi dugun. Tren bat etengabe dabilena, errotazioan, linea esklusibo bat behar dugu?
‎Mezuak transmititzea lortzeko, lehenik eta behin argi eduki behar dugu zer nahi dugun transmititu. Erraza dirudi, baina ez da.
‎Garbi eduki behar dugu zer nahi dugun komunikatu. Horretarako, garrantzizkoa da gaiarekin zerikusia duen informazio guztia ezagutzea.
‎Materialak aukeratu eta eskuratu baino lehen, kontuan hartu behar dugu zertarako nahi ditugun, nolakoak izan behar duten, zer garatzen lagundu behar diguten, nola aurkeztuko ditugun eta noiz berritu beharko ditugun. Jolasteko materialak ez dira erabili behar gizarte-interakzioak (hezitzailearekikoak edo gainerako haurrekikoak) ordezteko soilik.
‎Egoera horretan dagoenak indartu egin behar du, bere nomina edo pentsioa finkoa dela azpimarratu behar du eta, beraz, dirua errazago itzuli ahal izango duela. 6 Zehaztu zehatz-mehatz zertarako erabiliko den dirua Eskatzaileak argi erakutsi behar du zertarako nahi duen dirua. Proforma faktura edo aurrekontu irmo bat baldin badu-merkatariak behin betiko faktura entregatzen duen dokumentua, non salmentaren baldintzak zehazten baitira–, askoz aukera gehiago izango ditu dirua lortzeko ahozko informazioa ematen badu edo gorabeherak kontatzen baditu baino, kreditua zertarako nahi duen zehatz-mehatz definitu gabe.
‎Ibilgailu erabiliaren erosketan asmatzeko, oso argi izan behar da zer nahi den, autoa aztertu eta segurtasuna eta konfiantza eskainiko dituen saltzailea aurkitu behar da.
‎Gaur egun, gidari askok kendu nahi dute turismo zaharra, eta, aldi berean, gero eta jende gehiagok erosi nahi du auto erabilia. Asmatzeko, oso argi eduki behar da zer nahi den, autoa aztertu eta segurtasuna eta konfiantza eskainiko dituen saltzailea aurkitu. 1 Aukeratu ondo eredua Premisa argia da, baina erabilitako ibilgailuetan arrazoibidea du.
2014
‎Ahalik eta ahulen beharko luke Estatuak. Norberak erabaki behar du zer nahi duen eta Estatuak bakean utzi behar gaitu merkatu librean". Thatcher agintera iritsi arteko egoera balitz, Hunterrek bere irabazien %98 Estatuari pagatu beharko zion zergatan; gaur egun %45 eta gainera karitatea zergetan salbuetsita dago.
‎Jakina, bakoitzak ezaugarri bat emango dio ogitartekoari, baina norberak ikusi behar du zer nahi duen, eta, nola ez, gainerako osagaiek ere badute zer esana.
‎–Hor daukazu?. . Ez didazu galdetu behar zertarako nahi dudan??. –Zuk zeuk ere ez dakizula uste dut.
‎Orduan ere aita ama baino eskuzabalago zen diruarekin, agian etxeko kontuen eta ordaindu beharrekoen ardura amarena zelako. Kontatzen zen halakoaren etxean senarrak egunero ematen ziola emazteari erosketetarako dirua eta emazteak senarrari esplikatu behar ziola zertarako nahi zuen pezeta bakoitza. Ohitura arrotza zen hori guretzat, barbantzuak arrozarekin nahastea bezain arrotz.
2016
‎Une honetan ordea, tresna baliagarria izan daiteke. Halere, ez du zertan jende guztiarentzat berdina izan, muinean azaldu behar duzu zertarako nahi duzun estatua. Askotan pentsatzen den bezala, ez da kantabriarrak edo galegoak baino hobeak garelako, hori argudio arrazista da.
‎Beraz, baldintzak sortu behar ditugu Arabako Bailarak etorkizunera begira alternatibak izateko, eta ureztatu gabe ez dago aukera produktiborik, dagoen modu bakarra da uda sasoian ibaietako urak erabiltzen jarraitzea. Ikusi behar da zer nahi dugun: 50 hektarea okupatu eta ingurumenean eraginik ez duen urmaela eraiki edo ibaietatik urak biltzen jarraitu.
‎Egunean zehar" Preces"-otoitz bat latinez-, anjelusa, errosarioa, mezatara ahal izanez gero. dena Bizitzeko Planean apuntatu eta tutoreari erakusten zitzaion, bueltan jakinduriazko hitzak. Tutoreak esan zidan gurasoek emandako paga, berari emateko, den-dena, eta dirua behar izanez gero eskatzeko, eta eman egingo zidala, edo ez; ikusi egin behar zertarako nahi nuen. Zinera joateko, ez.
2017
‎Ikusi gura ez duguna da, Bizkaiko hiltegi bakarra ixten badute, bizkaitar guztioi kenduko digutela konfiantza osoko okela jateko eskubidea. Begetariano egin gaitezke, edo gure gaitzen errua jan dugun okelari bota (txirrindulari batek egin zuen moduan), baina geuk erabaki behar dugu zer nahi dugun: edo bertoko eta kalitatezko produktuak jaten ditugu egunero, edo zentzurik gabeko esplotazio handiei jaten ematen diegu.
2019
‎4 gIZARTE EREDU BERRIA mikel zalbidek aipatzen dituen erronkei dagokienez, gizarte-ereduaren bilakaera bat behar dela azpimarratzen da. maila soziokulturalari dagokionez, txostenean aipatzen den moduan Gemeinschaft-elkartea eta Gesellschaft-gizartea uztartu egin beharko dira: gizarte-eredu berri bat osatu beharko da, ez XIX. mendeko gizartearen eredura itzuli. arnasguneetako biztanleriak, ez bestek, erabaki behar du zer nahi duen. antzinako ereduak ez zaizkio, seguruenik, erakargarri gertatuko. garrantzitsua da, beraz, txostenean eredu-berritzeaz esaten den hori. aisialdia eta gertuko komunitatea desmaterializatzen ari dira hein batez: eguneroko solaskideak eta harreman-sareak; eta ez dira lehen bezain gertukoak eta trinkoak (hala dira kontuak, bereziki, adin batetik aurrera:
‎Haatik, uste du «ezinbestekoa» dela elkarrekin lantzea, eta bakoitzak bere erantzukizuna hartzea. «Herritarrok argi izan behar dugu zer nahi dugun, baina prest egon behar dugu bereizteko. Berdin erakundeek eta hedabideek»Hausnarketaren hirugarren fasea elkarrizketen ondoren egingo dute biharko saioaren barruan.
‎Neurri batzuk hartu behar dira etxebizitzen prezioa jaisteko, bai salgai daudenak, bai alokairuan. Hala ere, gu prest gaude hau guztia eztabaidatzeko, uste dugulako jendeari galdetu behar zaiola zer nahi duen. Ekarpenei zabalik gaude.
2022
‎-Gartziak ez zuen pazientzia handirik, baina ulertu zuen aginduak behar zituztela. Garbi utzi behar zuen zer nahi zuen.
2023
‎Pastoralak ere irakurri nituen, etxean ziren pastoraletako liburuxkak oro irakurri nituen. Gero hautatu behar da zer nahi duzun kontatu, zer ez...
‎Gauza asko ezkutatzen ditu, eta herritarrek azalpen bat merezi dute. Gobernantza eredugarria aplikatuz, demokratikoki eta herritarren parte hartze zuzenaren bidez erabaki behar dugu zer nahi dugun gure eskualdearentzat». Hala, egoeraren hausnarketa eta diagnostiko «sakona» exijitu dituzte.
‎Loiolak azaldu du ez duela arlo bakarra jorratzen ikasleekin. " Bakoitzak erabaki behar du zer nahi duen, eta horren arabera, erabakitzen da zer arlo landu".
‎" Baina, askotan, ez dugu jakiten mugak nola ezarri. Gainera, kontuan izan behar dugu zertarako nahi ditugun jarri: haurraren onurarako dira ala gure lasaitasunerako?".
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia