Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 109

2000
‎\-Inongo zalantzarik gabe guztion konpromisoa areagotzean dago gakoa. Era berean denon konpromisoak ere ez du zergatik berdina izan behar, bakoitzak definitu behar du zer egiteko prest dagoen. Gu behintzat presoekin bat eginez greba eta dinamika iraunkor eta eraginkorrak bizkarrezurtzera goaz.
2001
‎Gero, sozietate zibilak batere kontrolatzen ez duen talde militar bilakatu da ETA, eta militarrek ezker abertzaleko erakunde politikoei bidea markatu behar dietela onartu zen. Orain, ezker abertzaleak barneratua dauka ETAk bakarrik erabaki behar duela zer egingo duen, eta prest dago erakunde legalen jardunak ETAren bideari egokitzeko, ondorioak edozein izanik ere. Sakrifiziorako prest direnen mentalitate horrekin, militarismoa, sekretismoa, eta sozietate zibilaren kontroletik at egotea... bertuteak bilakatu dira.
2002
‎Hasieran sukaldean erabilitako olioa animalientzako jana egiteko saltzen zen Europan, baina 1999an dioxinak eta behi eroen gaitza atera zirenean debekatu egin zen. Garai hartan etxeko olioa oraindik biltzen ez zen arren, olio piloa biltzen zen ostalaritzan, ospitaletan... eta erabaki egin behar zen zer egin horrenbeste oliorekin. Honela, olioarekin biodiesela egitearen proiektua jaio zen.
‎kontuz gure euskara honekin, kontuz. Kasu egin behar diogu zer egiten ari garen, eta komeni da lekuko aberastasunak ereduaren barnean sartzea lehenbailehen. Agian, sartzeko modu hori da hain argi ikusten ez dudana.
‎– Lehen esan dizudan bezala, zortzietan hartuko dut Bilborako trena, eta pentsatu behar dugu zer egin botikarekin –kafearen mikatzak tonu indartsuagoan berba egiteko adorea eman zion– Zu lasai, itxita edukiko dugu gaurkoz, bost axola neuri.
‎– Berton jarriko diogu gimnasioa, hara oparia! –Antoniaren aurpegieraren ilunak behartu zuen Mentxu zuzentzera– Beno, hori broma da baina pentsatu behar dugu zer egin.
2003
‎Lan ikaragarria egin beharko dugu, baina inork ezingo digu ukatu erakunde ofizial batetik datorrela erreferendumaren aukera, legitimitate hori irabazita dago. Horrekin batera ikusi behar da zer egin behar den Iparraldean eta Nafarroan" guk ere hor izan nahi dugu" esateko aukera izan dezaten, aukera hori hautetsien bidez zabal daiteke. Horrek klandestinitatetik ez du ezer.
2004
‎Gero, etorkizuneko euskarazko komunikazio esparrua interesatzen zaigu, ez elebidun abertzalea. Berak (prentsa elebidunak) erabaki behar du zer egin eta zer soluzio bilatu. Haiek (prentsa mota horren arduradunek) logika bat dute:
2006
‎Haririk gabeko sareak mugatzeko arrazoiak daude eta ez egiteko arrazoiak daude; erabiltzaileak erabaki behar du zer egin bere sareekin
2009
‎Hori zure iritzia da. EAJk akordioak bilatu behar dituenean zer egiten du?
‎Seguruena egon dira portaerak gertatu behar ez zirenak, baina horrek ez luke eztabaida berrien ardatz bihurtu behar. Aztertu behar dugu zer egin dugun batzuok eta besteok gaizki, konponbideak bilatzeko eta ez erortzeko berriz ere akats berdinetan.
‎...entzien bidez-ez beti onak, gainera-, sentiberago egiten garela, gizatiarrago, eskuzabalago.Sekula ez da gaur beste garatu entretenimenduaren industria, eta sekula ez dira izan pertsonak gaur bezain tristeakEz zaizu iruditzen gurasoak adiskidetzat hartuta, seme-alabek oker uler dezaketela harreman horren muina. Adiskide izan behar dela esaten dudanean, ez dut esan nahi seme-alabek aurrez antzeman behar digutela zer egingo dugun, seme-alabei nahi dutena egiten utzi behar zaiela, gehiegi babestu behar direla edo haurrek gurasoak manipulatu behar dituztela.Egun, haurrek manipulatu egiten dituzte gurasoak.Adiskide izateak esan nahi du gure irudi ezin hobea ematea seme-alabei, gehiago besarkatzea, maitekorragoak izatea eta eskuzabalagoak; eta aldi berean, mugak jartzen jakitea, ezetz esaten ikastea... Hau da... Gaur egun, zazpi urteko haur batek informazio gehiago dauka, erromatar enperadore batek zeukana baino. Gizarte sareak, solasguneak, eztabaidaguneak... Gazteentzat Internet da plaza publikoa, eta hor egiten dituzte harremanak.Zer jarrera hartu behar dute gurasoek. Internetek aukera ematen du gazteek euren mundua zabal dezaten, hori hala da, baina, aldi berean, areagotu egiten du harremanen azalkeria, eta horrekin batera, konfiantza falta ere bai, eta bizi-esperientzia sakonak trukatzeko zailtasuna ere izugarri handitzen du.Muga bat jarri behar dela iruditzen zait, eta hori gurasoek egin behar dutela, baina, ahal den neurrian, deus inposatu gabe, elkarrizketa erabiliz.Arauak ulertu egin behar dira lehenik, eta gero onartu.Komeni da, beraz, gazteak elkarrekin bilduz jar daitezela harremanetan, eta ez bide birtualetatik.Harreman fisikoak ordezkaezinak dira.Azken bi hamarkadetan gertatu diren bi fenomenok aldatu egin dituzte giza harremanak.Lehena telebista izan da.Gurasoek eta seme-alabek arreta gehiago jartzen diete pantailan ageri diren irudiei, eta elkarren arteko hizketa isildu egiten da.Ondorioz, familia bihurtzen da leku berean bizi den arrotz multzo bat.Bigarren fenomenoa Internet da.Telebista baino askoz hobea da, ikuslea ez delako pasiboa.Aktiboa da.Internet bidez pertsona asko ezagutzen ditugu, baina haren etxeko ataria soilik ezagutzen dugu, ez barru-barruan dagoena, eta hortxe dago arazoa.Gainera, bizitzak ez du ematen dozenaka, ehunka lagun min edukitzeko adina, eta Internetek besterik pentsaraz diezaguke.Ezinezkoa da.Lagun onak esku bakarreko hatzekin konta daitezke, edo bi eskuetakoekin, asko jota.Eta hori aurrez aurreko harremanean landu beharra dago.Gurasoek seme-alaben lagunak izan behar dute. Seme-alaben lagunik onenak izan behar dute gurasoek.Mugak ere jarri behar dituzte, baina ekuazio horretan dago gakoa, mugen eta adiskidetasunaren arteko ekuazioan.Beharrezkoa da gure seme-alabak harritzea, eguneroko errutinatik irtetea, gure galeren eta frustrazioen berri ematea, seme-alabek uler dezaten gure bizi esperientzien bidez-ez beti onak, gainera-, sentiberago egiten garela, gizatiarrago, eskuzabalago.Sekula ez da gaur beste garatu entretenimenduaren industria, eta sekula ez dira izan pertsonak gaur bezain tristeakEz zaizu iruditzen gurasoak adiskidetzat hartuta, seme-alabek oker uler dezaketela harreman horren muina. Adiskide izan behar dela esaten dudanean, ez dut esan nahi seme-alabek aurrez antzeman behar digutela zer egingo dugun, seme-alabei nahi dutena egiten utzi behar zaiela, gehiegi babestu behar direla edo haurrek gurasoak manipulatu behar dituztela.Egun, haurrek manipulatu egiten dituzte gurasoak.Adiskide izateak esan nahi du gure irudi ezin hobea ematea seme-alabei, gehiago besarkatzea, maitekorragoak izatea eta eskuzabalagoak; eta aldi berean, mugak jartzen jakitea, ezetz esaten ikastea... Hau da, oreka lortzea autoritatearen eta afektibitatearen artean.Ez dirudi erraza oreka hori lortzea.Ez da erraza, ez.Baina egiten ez badugu, nola prestatuko ditugu gure seme-alabak bizitzak jartzen dituen erronkei aurre egiteko, krisiei, estualdiei, desilusioei... Gure seme-alabak ez baditugu prestatzen beste gizaki batzuekin harremanak edukitzeko. Ez dugu egingo baldin eta arau-eskuliburu oso zorrotz eta azalekoa hartzen badugu oinarri; eta nahi duten guztia egiten uzten badiegu eta eskatzen duten guztia erosten badiegu, orduan ere ez dugu egingo.Era horretan jokatuz, kontsumitzaileak soilik sortzen ditugu, kreditu txartel baten zenbakiak.Eskola porrota, jazarpena, bullying-a, aspaldiko arazoak dira eta gizarte guztietan ageri direnak.Zergatik ematen diegu halako garrantzia gaur egun. Gero eta ohikoagoa da haurrak eta gazteak krudel jokatzea elkarren artean, eta sentimendurik ez erakustea besteen minarentzat.Gero eta enpatia gutxiago dago, bestearen lekuan jartze hori.Adimenaren funtziorik garrantzitsuenetakoa da, eta inon ez dute lantzen.Zer egin behar litzateke. Gurasoek eta irakasleek lagundu behar lituzkete seme-alabak, ikus dezaten nola bizi den hain ongi ez dagoen jendea, langabeak, adinekoak, gaixoak... Gure haurrak ez baditugu behin eta berriz horretan entrenatzen, ehunka aldiz, ez dute garatuko gaitasun hori.Eta horren faltan, liderrak sortuko ditugu, oso txarrak, beren zilborrari baino begiratzen ez diotenak.Guztiok ezin ditugu eduki maila handiko ikasketa, lan bikainak eta aitortza handiak.Arrakastaren gizartean, nola erakutsi jendeari arrakastarik gabe bizitzen. Egungo gizartea obsesionatuta dago garaipenarekin, podiumarekin, lehenengo izatearekin.Baina gutxi batzuk soilik irits daitezke horra.Baina izan gaitezke hamargarrenak, ehungarrenak, milagarrenak, duin eta zoriontsu, eta hori irakatsi daiteke, eta irakatsi egin behar da.Tamalez, gizartearen agenda paranoikoak kontrakoa sustatzen du.Seme-alaben lagunik onenak izan behar dute gurasoek, baina horrek ez du esan nahi haiek nahi duten guztia egiten utzi behar dietenikZuk baduzu seme-alabarik. Hiru alaba dauzkat, eta izugarri maite ditut.Esaten duzun hori egiten duzu haiekin. Egiten dut, eta zenbaitetan nire hutsegiteak onartu behar izaten ditut, barkamena eskatu... nahi dudalako nire alabek uler dezaten zer den pertsona heldu izatea:
‎Gaur egun, zazpi urteko haur batek informazio gehiago dauka, erromatar enperadore batek zeukana baino. Gizarte sareak, solasguneak, eztabaidaguneak... Gazteentzat Internet da plaza publikoa, eta hor egiten dituzte harremanak.Zer jarrera hartu behar dute gurasoek. Internetek aukera ematen du gazteek euren mundua zabal dezaten, hori hala da, baina, aldi berean, areagotu egiten du harremanen azalkeria, eta horrekin batera, konfiantza falta ere bai, eta bizi-esperientzia sakonak trukatzeko zailtasuna ere izugarri handitzen du.Muga bat jarri behar dela iruditzen zait, eta hori gurasoek egin behar dutela, baina, ahal den neurrian, deus inposatu gabe, elkarrizketa erabiliz.Arauak ulertu egin behar dira lehenik, eta gero onartu.Komeni da, beraz, gazteak elkarrekin bilduz jar daitezela harremanetan, eta ez bide birtualetatik.Harreman fisikoak ordezkaezinak dira.Azken bi hamarkadetan gertatu diren bi fenomenok aldatu egin dituzte giza harremanak.Lehena telebista izan da.Gurasoek eta seme-alabek arreta gehiago jartzen diete pantailan ageri diren irudiei, eta elkarren arteko hizketa isildu egiten da.Ondorioz, familia bihurtzen da leku berean bizi den arrotz multzo bat.Bigarren fenomenoa Internet da.Telebista baino askoz hobea da, ikuslea ez delako pasiboa.Aktiboa da.Internet bidez pertsona asko ezagutzen ditugu, baina haren etxeko ataria soilik ezagutzen dugu, ez barru-barruan dagoena, eta hortxe dago arazoa.Gainera, bizitzak ez du ematen dozenaka, ehunka lagun min edukitzeko adina, eta Internetek besterik pentsaraz diezaguke.Ezinezkoa da.Lagun onak esku bakarreko hatzekin konta daitezke, edo bi eskuetakoekin, asko jota.Eta hori aurrez aurreko harremanean landu beharra dago.Gurasoek seme-alaben lagunak izan behar dute. Seme-alaben lagunik onenak izan behar dute gurasoek.Mugak ere jarri behar dituzte, baina ekuazio horretan dago gakoa, mugen eta adiskidetasunaren arteko ekuazioan.Beharrezkoa da gure seme-alabak harritzea, eguneroko errutinatik irtetea, gure galeren eta frustrazioen berri ematea, seme-alabek uler dezaten gure bizi esperientzien bidez-ez beti onak, gainera-, sentiberago egiten garela, gizatiarrago, eskuzabalago.Sekula ez da gaur beste garatu entretenimenduaren industria, eta sekula ez dira izan pertsonak gaur bezain tristeakEz zaizu iruditzen gurasoak adiskidetzat hartuta, seme-alabek oker uler dezaketela harreman horren muina. Adiskide izan behar dela esaten dudanean, ez dut esan nahi seme-alabek aurrez antzeman behar digutela zer egingo dugun, seme-alabei nahi dutena egiten utzi behar zaiela, gehiegi babestu behar direla edo haurrek gurasoak manipulatu behar dituztela.Egun, haurrek manipulatu egiten dituzte gurasoak.Adiskide izateak esan nahi du gure irudi ezin hobea ematea seme-alabei, gehiago besarkatzea, maitekorragoak izatea eta eskuzabalagoak; eta aldi berean, mugak jartzen jakitea, ezetz esaten ikastea... Hau da, oreka lortzea autoritatearen eta afektibitatearen artean.Ez dirudi erraza oreka hori lortzea.Ez da erraza, ez.Baina egiten ez badugu, nola prestatuko ditugu gure seme-alabak bizitzak jartzen dituen erronkei aurre egiteko, krisiei, estualdiei, desilusioei... Gure seme-alabak ez baditugu prestatzen beste gizaki batzuekin harremanak edukitzeko. Ez dugu egingo baldin eta arau-eskuliburu oso zorrotz eta azalekoa hartzen badugu oinarri; eta nahi duten guztia egiten uzten badiegu eta eskatzen duten guztia erosten badiegu, orduan ere ez dugu egingo.Era horretan jokatuz, kontsumitzaileak soilik sortzen ditugu, kreditu txartel baten zenbakiak.Eskola porrota, jazarpena, bullying-a, aspaldiko arazoak dira eta gizarte guztietan ageri direnak.Zergatik ematen diegu halako garrantzia gaur egun. Gero eta ohikoagoa da haurrak eta gazteak krudel jokatzea elkarren artean, eta sentimendurik ez erakustea besteen minarentzat.Gero eta enpatia gutxiago dago, bestearen lekuan jartze hori.Adimenaren funtziorik garrantzitsuenetakoa da, eta inon ez dute lantzen.Zer egin behar litzateke. Gurasoek eta irakasleek lagundu behar lituzkete seme-alabak, ikus dezaten nola bizi den hain ongi ez dagoen jendea, langabeak, adinekoak, gaixoak... Gure haurrak ez baditugu behin eta berriz horretan entrenatzen, ehunka aldiz, ez dute garatuko gaitasun hori.Eta horren faltan, liderrak sortuko ditugu, oso txarrak, beren zilborrari baino begiratzen ez diotenak.Guztiok ezin ditugu eduki maila handiko ikasketa, lan bikainak eta aitortza handiak.Arrakastaren gizartean, nola erakutsi jendeari arrakastarik gabe bizitzen. Egungo gizartea obsesionatuta dago garaipenarekin, podiumarekin, lehenengo izatearekin.Baina gutxi batzuk soilik irits daitezke horra.Baina izan gaitezke hamargarrenak, ehungarrenak, milagarrenak, duin eta zoriontsu, eta hori irakatsi daiteke, eta irakatsi egin behar da.Tamalez, gizartearen agenda paranoikoak kontrakoa sustatzen du.Seme ...entzien bidez-ez beti onak, gainera-, sentiberago egiten garela, gizatiarrago, eskuzabalago.Sekula ez da gaur beste garatu entretenimenduaren industria, eta sekula ez dira izan pertsonak gaur bezain tristeakEz zaizu iruditzen gurasoak adiskidetzat hartuta, seme-alabek oker uler dezaketela harreman horren muina. Adiskide izan behar dela esaten dudanean, ez dut esan nahi seme-alabek aurrez antzeman behar digutela zer egingo dugun, seme-alabei nahi dutena egiten utzi behar zaiela, gehiegi babestu behar direla edo haurrek gurasoak manipulatu behar dituztela.Egun, haurrek manipulatu egiten dituzte gurasoak.Adiskide izateak esan nahi du gure irudi ezin hobea ematea seme-alabei, gehiago besarkatzea, maitekorragoak izatea eta eskuzabalagoak; eta aldi berean, mugak jartzen jakitea, ezetz esaten ikastea... Hau da... bere hutsegiteak onartzen dituena.Duela urte batzuk, alaba zaharrenak aurpegiratu zidan jende asko hartzen nuela kontsultan, hitzaldi asko ematen nituela, baina azkenaldian ez nuela denborarik berekin hitz egiteko.Begietara begiratu nion, besarkatu eta esan naion:
‎Ezin izango dio uko egin ibilbide bat egiteari, nahiz eta oso motza izan; taxian baimendutakoek baino lagun gehiagok sartu nahi badute, orduan egin diezaioke uko, edo Polizia jarraika duten pertsonak badira, edo kalteak egingo dituztela iruditzen bazaio (halakoetan, polizia edo udaltzain baten aurrean jakinarazi behar du zergatik egiten dion uko).
‎Gazta linguistikoarekin bukatzearen alde azaldu da Blanca Urgell Euskadi Irratian egin dioten elkarrizketan: Erdaldunei ondo esan behar diegu zergatik egiten den hizkuntza politika eta zergatik ematen den diru gehiago euskararen alde.
‎–Ez didazu azaldu behar zergatik egin didazun galdera hori?
‎Eta sinesmenaz. " Zertan sinesten dugun aurkitu behar dugu, eta behin zer sinesten dugun jakinda" esan zuen," aurkitu behar dugu zer egiteko prest gauden hori defenditzeko. Armak hartu ere bai?
2010
‎Eskaera bat egin die Jaurlaritzak sindikatuei. Erabaki ororen aurka egon eta greba orokorrak deitzeaz gain, argitu behar dute zer egin nahi duten beren herriaren alde.
‎Zure aita da, eta bere nahia errespetatu behar duzu. Berak erabaki behar du zer egin bere ondasunekin.
‎–Eta anbulantzian ekarri behar bada zer egin behar dut: neure diruaz alokatu ala lapurtu ala...?
‎Harrobia eta hezkuntza sistema indartzea da hamarkada berrirako asmoa. Horretarako, gizartera zabaldu behar da zer egiten dugun.
2011
‎Eragile ezberdinak daudelako, eta irakasleen garapen profesionala garrantzitsuenetako bat da. Lanbide horretan daudenek etengabe bilatu behar dute zer egin daitekeen hobetzeko.Ikastetxearen antolaketaren malgutasun falta aipatu duzu. Adibiderik jartzerik bai. Lehen Hezkuntzan, DBHn eta unibertsitatean aldaketa gutxi dago.
‎S. Aleman: Guk zer ez dugun egiten ari gara begira, baina begiratu behar dugu zer egiten duten beste batzuek. Hizkuntza politika norbaitek ongi markatu badu hori Nafarroako Gobernua da.
‎Askotan, hala ere, Internetekin itsutu egiten gara, eta uste dugu gauza guztien erremedioa izango dela. Nire ustez ez da horrela. pentsatu behar da zer egin nahi dugun, eta horren arabera begiratuko dugu internetera jo behar dugun, dokumental bat egin behar dugun, edo lau kantari lotu behar ditugun euren kantuen bidez guk nahi ditugun mezuak zabaltzeko. Nire ustez, hori da lehenbiziko kapa:
‎–Desagertzeko zorian dauden hizkuntza asko eta asko ez lirateke dauden ataka malapartatuan aurkituko hizkuntza hegemonikoan bizi diren hiztun gehienen jokabidea den bezalakoa ez balitz. Azken hauen ustez, hizkuntz egoerarik normalena eta desiragarriena elebakartasuna da, elebakartasunean bizitzea dute xede; hori eta horrenbestez, galtzeko arriskuan dauden hizkuntzetako hiztunak erabaki egin behar du zer egin. Bere hizkuntzari atxiki edo bertan behera laga:
‎Mikel kanpora atera zen. Zigarreta erre zuen eraikinaren hegalaren pean gerizatuta, Erabaki behar zuen zer egin errautsekin. Julenek asegururik ez izanik, dirutza balioko zuen hilerriko errauts kutxategian tokia alokatzeak.
‎ABEL.-Eskerrik asko, seme, kontuan hartuko diat, baina? ondo pentsatu behar diat zer egin.
‎Horrenbestez, lehen laguntzen oinarrizko ezagutza izan behar dugu, eta argi izan behar dugu zer egin behar dugun, eta batez ere, zer ez dugun egin behar.
‎baita bestearentzat ere. Urduri zaudenean blokeatu egiten zara, eta txapelketan hiru minututan erakutsi behar duzu zer egiteko gai zaren. Urte guztian egiten duzuna bi minututan erakutsi behar
‎–Marcelle, esan behar didazu zergatik egin duzun hau.
2012
‎Leitzako ultratrail bat egin nahi dut ere.Gomendioren bat orain hasten direnentzat. Baldintza fisiko onak izatea garrantzitsua da eta entrenatzaile bat edukitzea ere bai. Oso garrantzitsua da behintzat hasieran, profesional batek esatea nola entrenatu behar duzun eta helburuen arabera pauta batzuk finkatzea.Oso argi izan behar da zer egin nahi den eta horren arabera entrenatu, dieta bat jarraitu... lehen postuetan egoteko garrantzitsua iruditzen zait jarraipen hau. Oso zaila da laguntzarik gabe entrenamendu egokia egitea.
‎Hori aski berezia da. Lizeoan iduri du nik erran behar dudala zer egin eta hemen dena aldatzen da, elkarri egiten dizkiogu zuzenketak. Truke polita da, berezia.
‎Bat izan daiteke komunikatu ahal izateko gauzak egin egin behar direla, eta geldirik dagoenak, proiekturik aurkezten ez duenak, edo ezer interesgarririk sortzen ez duenak, komunikabideetara jo arren ez duela arrakasta handirik izango. Hor bakoitzak pentsatu behar du zer egiten duen ondo eta zer txarto. Alferrik da besteei erruak egoztea ez badugu gure erantzukizuna hartzen.
‎Basagoitik uste du orain lehentasunak bestelakoak direla Ukatu egin du PPko gobernua autogobernua urratzen ari dela. «Orain pentsatu behar dugu zer egin gure sistema autonomikoa eraginkorragoa izan dadin. Gure arteko bikoiztasunak kendu behar dira».
‎–Bai. Denbora behar dut zer egingo dudan erabakitzeko.
‎ABEL.-Bai. Ikernek erabaki behar du zer egin.
‎Cornelio Castoriadis filosofoak autonomia-proiektua bataiatu zuen jendearen ekimena defendatzen duen proiektua. Hainbat lekutan eta garaitan jendeek kontzientzia hartu dute euren izate autoeratuaz, konturatu dira ez direla lege itsuen manupeko, ezta besteren edo Bestearen borondatearen mendeko, konturatu dira euren bizitzaren kargu direla eta ondorioz erabaki behar dutela zer egin eta hura nola egin. Areago, hasi dira ulertzen jende-artekoa ez delaphysis(), ez dela naturazkoa edo berezkoa, ohitura baino ez dela eta hala izaki, jendeak nahikara moldatu ahal duela ohiko araua, nomos (vopoç) delakoa alegia.
‎Gero, sozietate zibilak batere kontrolatzen ez duen talde militar bilakatu da ETA, eta militarrek Ezker abertzaleko erakunde politikoei bidea markatu behar dietela onartu zen. Orain, Ezker abertzaleak barneratua dauka ETAk bakarrik erabaki behar duela zer egingo duen, eta prest dago erakunde legalen ihardunak ETAren bideari egokitzeko, ondorioak edozein izanik ere. Sakrifiziorako prest direnen mentalitate horrekin, militarismoa, sekretismoa, eta sozietate zibilaren kontroletik at egotea... bertuteak bilakatu dira.
2013
‎nolakoak garen, a? Ikusi egin beharko zer egingo ote genukeen guk, haren larruan bageunde?
‎Bere buruan eta bere proiektuan konfiantza izatea Arrakasta izateko faktore garrantzitsuenetako bat, ezinbestekoa ez bada, bere buruaz jabetzea da, baita proiektu bat aurrera eramateko gai dela jakitea ere. Sinetsita egon behar da zer egiten den eta defendatu. Familiaren eta ingurukoen laguntza izatea Autoenplegurako proiektu bat aurrera ateratzea oso zaila da, familiako kide guztien konfiantza, laguntza eta lankidetza ez badago.
‎Soldadu, kolono eta fraideen artean hirurogei lagunetik gora ziren ordurako. Baina Ugarteri bere iritzia emateko txanda heldu zitzaionean, halako suhartasunez mintzatu zen, esanez norberak erabaki behar zuela zer egin baina bera ez zela handik mugituko, non haren etsenpluari jarraitu, eta aho batez bertan geratzea erabaki zuten denek. Orduan, goseari aurre egiteko plana jarri zuen martxan Ugartek.
‎Horregatik erabaki behar dugu zer egin.
2014
‎Janaria zati txikitan eman behar zaio. Janaria eztarrian trabatuta geratzen bazaio, jakin egin behar da zer egin. Gorputz osoaren higienea zaindu egin behar da:
2015
‎Jendeak lotsa senti dezala alboan matxirulo bat duelako. Beraz, kalera ateratzerakoan ondo pentsatu behar dugu zer egin, ez pedagogiatik bakarrik, baizik eta jakinda hori den transmititu nahi duguna ala momentuko amorruaren ondorioa izan den.
‎Gurasoek ulertarazi egin behar diete haurrei zein diren maskotaren beharrak, azaldu egin behar diete zer egin dezaketen eta zer ez.
‎Musuak eman. Kontatu behar dizula zer egin duen, non, norekin, zenbat aldiz. Esan diot, bai.
‎5 Honetan eskarmentua harturik, aurrerantzean asko begiratu behar dut zer egin, eta horrela ez da hartu behar Nicolao jaunaren mojagaia, berorren agurgarritasunari oso gogoko bazaio ere; izan ere, beste alde batetik informaturik nago, eta ez dut nahi jaun eta adiskideen ederra egitearren, haserrerik sortzerik. Harrigarria da berorrek esatea ea zergatik hitz egiten den horretaz (horrela ez litzateke hartuko moja bat ere), ea zergatik nahi dudan hura zerbitzatzea; eta geroago jakin dudan beste azalpen bat eman zidaten eta nik badakit Nicolaok nahiago duela pertsona banako baten ona baino etxe hauen ona, eta honetan bat etortzetik hurbilago zen.
‎Erabili behar ez duguna bere tokian gorde, eta hondakin disolbaezinak, iragazki-papera, erabilitako pospoloak, etab.? zakarrontzira bota behar dira, inoiz ez harraskara; hondakin arriskutsuren bat bada, informazioa eskuratu behar dugu zer egin jakiteko.
‎Izan ere, testamentu digitala egiteko biderik tradizionalena notario batengana jotzea da, eta dokumentu bat idaztea, posta-zerbitzu guztiak, datuak gordetzeko edo web orriak gordetzeko, sare sozialak edo kreditu-eta ordainketa-sistemak, Interneten irekia. Testamentu digitala ez da pertsona guztiek notario baten aurrean adin jakin batera egiten dutena asko aldatzen ez den figura Gainera, azaldu behar da zer egitea nahi den haiekin: bertan behera utzi behar diren edo ordaintzeko zerbitzuak izanez gero urteko kuotak ordaintzen jarraitzea nahi den.
‎Zeri lotu, zerekin artikulatu behar ditugu? Erantzunak askotan praktikekin batera datoz, bestek emanda, bestek eginda, jaso eta ondo ikasiak ditugu, baina beste askotan praktikan bertan sentitu eta pentsatu behar dugu zer egin. Praktikei mezua irakurri behar diegu, horri deritzogu praktikak kodetzea.
‎Eta pentsatu behar dugu zer egin jangelako eszenarekin.
‎Pentsatu behar dugu zer egin honekin, Garrett.
‎Eta erabaki behar dugu zer egin denbora horrekin, eta norekin partekatu.
2016
‎Martxoaren hasieran Donostiako Udala Argentinako kereilara gehitzeko eskatu zuen Irabazik mozio baten bitartez, baina EAJ, PSE-EE eta PPren botoekin atzera bota zuten. «Biderik hasiko badugu, zehaztu behar dugu zer egingo dugun, saiakera hutsean gera ez dadin».
‎hirira eraman behar zuten hurrengo goizeko hamaiketan, poliziaren auto batean, epaileak deklarazioa hartu nahi baitzion. Lehenbailehen pentsatu behar genuen zer egin hori saihesteko, eta horretaz pentsatzen eman genuen ia gau osoa. Azkenik erabaki genuena ez zen plan perfektu bat, baina aukera bat bederen izango genuen.
‎1 Unitatea hasi zenutenetik gelan egon ez den ikasle bati azaldu behar diozu zer egingo duzuen unitate
‎Dumpingaren aurkako behin betiko neurria ezartzen duen erregelamenduak berak zehaztu behar du zer egin berme gisa jarritako diruarekin, behin-behineko faseak iraun bitartean atxikita egon denarekin. Gehienetan hau egin ohi da:
‎1 Unitatea hasi zenutenetik gelan egon ez den ikasle bati azaldu behar diozu zer egingo duzuen unitate honetan eta zertarako. Nola azalduko zenioke?
‎erabakia beti da berea. Berak aukeratu eta erabaki behar du zer egin.
‎Badakit Itxaron. Ikusi behar dut zer egin.
2017
‎Abortoa eztabaida handiko gaia da gizartean, eta gutxitan ematen zaio hitza emakumeari. Emakumearen gorputzaz hitz egiten ari gara, eta nik uste dut andreek askatasun osoz erabaki behar dutela zer egin nahi duten. Margolan bilduma hau egiten ari nintzen garaian, albistegian ikusi nuen gertaera batek atentzioa eman zidan.
‎Azaldu du parlamentu taldeak «autonomia nahikoa» baduela. «Ez dut uste funtsezko gaia denik, eta denbora hartu behar dugu zer egin pentsatzeko».Bien arteko ika-mikaPerezek kanpainan aurreratu zuen galdu edo irabaziz gero eledun izateari utziko ziola. Orain, alderdiaren eskuetan utzi du postu hori:
‎guztiz eta arratsaldez. . Ez genuen xehetasunetan sartu nahi, baina azaldu behar genuen zer egingo genuen, gauza zehatz batzuk esanda. Beraz, zein hitz erabili?
‎1 Aldez aurretik arauak eta neurriak ezartzea Haurraren adina edozein izanda ere, oinarrizkoa eta oinarrizkoa da hau: argi eduki behar dute zer egin behar duten haurrak eta zaintzaileak, eta zer gauza ez. «Jarraibideen eskuliburu» horretan sartzen dira, besteak beste, ordenagailua, tableta edo telebista, lotara joateko ordua, etab. hartu behar dituzten jatorduetatik edo botiketatik, osabarekin egon behar duen bitartean hartu behar dituen jatorduetatik edo botiketatik.
‎Baliteke autozentsura eginda ere egileak ez lortzea zentsura gainditzea. Erabaki behar du zer egin, eta hiru aukera ditu: gehiago murriztu bere laZentsuraren ondorio latza ez da indibiduala bakarrik.
2018
‎Azkar erabaki behar genuen zer egin ataka hartan.
‎banengoen ba ni ezaguna egiten zitzaidala zure aurpegia! esaten zidan gizon beltzaranak nire fantasiarik zoroenean, izugarri gustatu zitzaidan zure eleberri hura!), Aliceren krimenari buruz idazten ari nintzela eta ulertu egin behar nuela zergatik egin zuen, zergatik arraio egin zuen egin zuena.
‎–Erran behar didazu zer egiten ahal duen kubatarrak Guatemalako herri ttar honetan! Usteko nuen irlan nahi duela beti han jaioak-irribarre eskainiz ekin dio solasari Helenak, parean duen gizonkilaren bihotza ez baina konplizitatea irabazi nahirik; asmotan, bederen.
‎ezinezkoa izanen zen Lapurditik Gipuzkoara pasatzea? Eta lanera joan behar zutenek zer egin behar zuten. Berehala argitu ziren dudak.
‎Buruzagia zirudienak, urrats bat emanik, bi eskuak altxatu zituen, bat bularrean eta bertzea sorbaldan jartzen zizkiolarik. Pablok arras ongi neurtu behar zuen zer egin, unea ez zen xamurra. Gauza bera egitera ausartu zen buruzagiarekin.
2019
‎-Ni Mariskalarekin beti. Ez dut uste nik esan behar diodanik zer egin behar den; hari dagokio guri esatea, eta guri hark esana egitea. Horra zer den nire iritzia.
‎Zorterik onena. Nire lagunek ere ez naute behar zer egin erabakitzeko. Egunen batean Torto lerro hau guztion buruetatik ezabatu eta mundu berean, lur bakarrean alkartuko ahal gara.
‎Nahi gabe galtzea eta norbaitek baimenik gabe ikustea saihestu behar da. Garrantzitsua da, halaber, ikastetxeko langileek jardunbide egokiak adibidez, datuak babesteko politikak ezagutzea; ikastetxean erabiltzen diren aplikazio informatikoetako datuak babesteko politika menderatzea; datu horiek galdu, hondatu edo legez kontra tratatu behar izanez gero zer egin planifikatzea; eta zerbitzuak kontratatzen diren enpresei edo haiekin lankidetzan dihardutenei datu pertsonalak lagatzeko behar diren baimenak izatea. Zer gertatzen da argazkiak gurasoek egiten dituztenean?
‎“Sedentarismoa errotik moztu behar da, eta, horretarako, egunero mugitzen dugunaren erregistroa egin behar da, jaten dugunarekin egin behar dugun bezala. Gure bizimodua aldatu ahal izateko, lehenik eta behin jabetu behar dugu zer egiten dugun eta zer egiten dugun, bai egiten dugunaz bai gaizki egiten dugunaz”, esan du Imalmentaren nutrizionistak. Zer da elikadura ona?
‎Inportantea da umeei autonomia ematea helburua nola lortu erabakitzeko. Eurek pentsatu eta erabaki behar dute zer egin lortu nahi duten xede horretara heltzeko. Konpetentzien kontzeptua bizi-bizirik dago hor.
‎Zer egin Inurritza biotopoan? Hori argi dugu, baina Iritan, Errotaberrin, Astierrekan eta Astazubin ere erabaki behar dugu zer egin.
‎Zeuk erabaki behar duzu zer egin opariarekin.
‎Zuk erabaki behar duzu zer egin zure opariarekin.
2020
‎Ezin da teknikari bat etorri hau horrela edo bestela egin behar dela esatera. Guk nahi dugu gure haurrak kritikoak, eraikitzaileak eta parte hartzaileak izatea, eta horretarako, txikitatik erabaki behar dute zer egin.
‎Gainera, lanaren kontuak aztoratuta nauka. Lehenbailehen pentsatu behar dut zer egingo dudan. Begira nola nagoen.
‎Arnaldo Otegi EH Bilduko koordinatzaile nagusiak ETB1en deitoratu egin du Moncloako Ituna, «termino politikoetan eta ekonomikoetan» Euskal Herriaren kalterako izan zelakoan, eta nabarmendu du Espainiako Estatuaren «berreraikuntza beste balio batzuen gainean» egin behar dela. «Sanchezek argitu behar du zer egin nahi duen. Gobernua kanporatu nahi duten operazio batzuk daude, Espainiako batasun sakrosantua zaintzeko».
‎6 -7 urte badituzte, edozein arlotan lagundu ahalko diogu normalean; 14 -15ekin, ez. Garbi izan behar dugu zer egin behar duten seme-alabek. Gakoa da irakasleen rola:
‎Bakoitzak pentsatu behar du zer egin nahi duen: beti da legitimoa zuk nahi duzuna saiatzea, bestea errespetatuz.
‎Ezinbestean, ikuspegi humanitario batetik heldu behar zaio arazo honi: hau da, pentsatu behar dugu zer egingo dugun euren lurraldea utziko duten eta bizitzeko toki bat beharko duten milioika pertsona horiekin".
‎Alegia, lehen sei hilabete behar izan bazituzten, orain, badakitelarik, ederki jakin ere, nora joan behar duten zer egitera, prestaketa lan guztiak eta ikerketa guztiak eginda dauzkatelarik, bi urte luze (25 hilabete, hau idazten ari naizenean) ez dituzte aski izan bigarren erregu-eskaera gauzatzeko.
‎Pentsatu behar dugu zer egin zer esan eta noiz egin egingo duguna.
‎Ulertu behar dut zergatik egin zuen.
2021
‎Hona zenbait adibide: Profanatua zegoen erre-oparietarako aldarearekin zer egin eztabaidatu zuten (Elizen arteko Biblia); Azkenean onartu zuten luze eta sakon hitz egin behar zutela auzi horretaz; gutxienez erabaki behar zuten zer egin, nola jokatu eta nolako neurriak hartu (Morales); Bere burua non ezkutatu ez zekiela helmugaratu zen Simoni gizajoa (Berria); Zaila zen zer erosi asmatzea, eta tarta besterik ez zitzaion bururatzen (Aldasoro).
‎-Pentsatu behar dut zer egin erasorik izanez gero defendatzeko... Ez larritu.
‎Bistan da mekanismo bat egon behar dela jokoan presa dagoenean ateak irekitzeko eta arrisku edo ebakuazio kasuetan nola jokatu azaltzeko. ▪ Marketina Oso argi izan behar duzu zer egingo duzun espero dituzun emaitzak lortzeko: salmenta-teknikak, publizitate-kanpainak… Ezinbestekoa da sustapen ona egitea.
‎Jokalari batzuek informazio gehiago behar dute, eta beste batzuek, ez hainbeste. Bakoitzak garbi eduki behar du zer egiteko duen. Jokalariek hori eskatzen digute.
‎Eskumenak idaztetik hasi ginen, zeinak aho batez bozkatu baitzituzten. Oinarri juridikoa eginik, orain erabaki behar da zer egin.
‎Ideia horrekin bat dator UAB Bartzelonako Unibertsitate Autonomoko irakasle Jose Maria Perceval ere. Haren esanetan, zerbait seinalatzen denean, adierazi egin behar da zertarako egiten den: euren eskubideak defendatzeko, eurak asimilatzeko...
‎Gauza bera gertatu ohi da irakasleekin ere, noski, zaintzaile izatetik zainduak izatera pasatu baitira. Irakasleak, bere autoritatea galdu duen neurrian, ez dizkie azalpenak eman behar bakarrik zuzendari, gestore eta ikuskariei, ikasleei eta beren gurasoei ere etengabe azaldu behar baitie zer egiten duen, zelan, zergatik eta zertarako. Gauzak horrela, beste garai bateko irakasle ukiezin eta jainkotuek lekukoa pasatu diete etengabe beren buruak zuritzen egon behar duten irakasle erre, nekatu eta batere motibatuei.
2022
‎Ni baino lehen jaio zen, baina bere dotea baduzue... Gaia aldatuz, galdetu behar dizut zer egingo dugun zehatz-mehatz Leonen. Fernando Muñoz leondarrari galdetu diot, baina ez dit erantzun.
‎Hori esanda, lege indartsuez gain, gizarte osoaren inplikazioa ere ezinbestekoa da: balio aldaketaz berba egiten ari gara, eta denok hausnartu behar dugu zer egin dezakegun. Aldaketak motel datoz, baina espero dugu ez izatea itxurazkoak, baizik eta sakonak.
‎Horregatik irakatsi behar zaie gazte hauei krisiak nola kudeatu. Azaldu egin behar diozu zer egin behar duen krisi batean dagoenean. Jendeak uste du bere buruaz beste egin nahi duenaren portaera eragoztea ezinezkoa dela; ez da egia.
‎Sabinak ere ez dira ernaberritu. Erakundeek erabaki behar dute zer egin erretakoarekin. Erakundeen arazorik handienetako bat da ez dutela egiten lurraldearen gaineko kudeaketarik, ez suaren aurretik, ez bitartean, ez ondoren.
‎Txapelketako partidarik onena egin nuen Unairen aurka, baina hobeto egin dezaket: argi izan behar dut zer egin behar dudan; saketik hasita».
‎Elkarrekin Gipuzkoako Gonzalezek, ordea, adierazi du ez duela «derrigortzen», baimendu arren: «Beharrezkoa bada enpresa horiek kontratatzea, legeak dio justifikatu egin behar dela zertarako egiten den kontratazio hori. Gure taldeak aspaldi proposatu du kontratazio horiek kontrolatzeko behatoki bat sortzea».
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
behar dugu 22 (0,14)
behar du 15 (0,10)
behar da 10 (0,07)
behar dut 7 (0,05)
behar dute 6 (0,04)
behar duzu 5 (0,03)
behar diozu 3 (0,02)
behar genuen 3 (0,02)
behar 2 (0,01)
behar didazu 2 (0,01)
behar digutela 2 (0,01)
behar duela 2 (0,01)
behar dutela 2 (0,01)
behar duten 2 (0,01)
behar nuela 2 (0,01)
behar zuen 2 (0,01)
behar bada 1 (0,01)
behar baitie 1 (0,01)
behar dela 1 (0,01)
behar diat 1 (0,01)
behar diegu 1 (0,01)
behar diete 1 (0,01)
behar diezu 1 (0,01)
behar diodanik 1 (0,01)
behar diogu 1 (0,01)
behar dituenean 1 (0,01)
behar dizula 1 (0,01)
behar dizut 1 (0,01)
behar dudala 1 (0,01)
behar dun 1 (0,01)
behar genioke 1 (0,01)
behar izanez gero 1 (0,01)
behar nion 1 (0,01)
behar zen 1 (0,01)
behar zuela 1 (0,01)
behar zuten 1 (0,01)
behar zutenek 1 (0,01)
beharko 1 (0,01)
Argitaratzailea
Berria 17 (0,11)
ELKAR 15 (0,10)
Consumer 12 (0,08)
Argia 11 (0,07)
Open Data Euskadi 9 (0,06)
Pamiela 7 (0,05)
Goenkale 4 (0,03)
aiaraldea.eus 4 (0,03)
Susa 4 (0,03)
Booktegi 4 (0,03)
LANEKI 3 (0,02)
Alberdania 3 (0,02)
Jakin 2 (0,01)
Uztarria 2 (0,01)
EITB - Sarea 1 (0,01)
Euskaltzaindia - Liburuak 1 (0,01)
Karmel Argitaletxea 1 (0,01)
UEU 1 (0,01)
Ikaselkar 1 (0,01)
aiurri.eus 1 (0,01)
hiruka 1 (0,01)
Zarauzko hitza 1 (0,01)
Maiatz liburuak 1 (0,01)
Bat Soziolinguistika Aldizkaria 1 (0,01)
Txintxarri 1 (0,01)
Urola kostako GUKA 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia