Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 361

2001
‎Eta, gainera, unibertsitateek ere saritu egin behar dituzte ikasle eta irakasleak erakartzeko politika inteligenteak dituzten departamentuak.
‎5 Irakurmenaren lanketak, bere ezagutza eta bitartekoetan konfiantza izateraadoretu behar du ikaslea. Hemen garrantzi handikoa izango da ikasleen aurre-ezagutzak aktibatzea, baina ez bakarrik testuaren gaiari buruzkoak, baitatestu-mota horren ezagutza-eskemei buruzkoak ere baizik.
‎Mezua deskodetzen eta berriro formulatzen trebatu behar dugu ikaslea, baliokidetasuna irizpide gisa erabilita adierazleak lantzerakoan.
‎Euskaltegitik kanpoko eguneroko jardunean osatu behar du ikasleak euskaltegiko lana. Giro erdaldunetan aukera hori oso murritza denez, euskaltegiarenesku gelditzen da egoera normal batean nolabait gizarteari edo inguruaridagokion zeregina.
‎Ikasle bakoitzak bere arrazoiak ditu euskara ikasteko, besteak beste, lana bilatzekoaukerak gehitzea, gizartean hobeto integratzeko bideak eraikitzea, seme-alabei ikaslaguntza eskaintzea, administrazioetako euskara plangintzetan parte hartzea, eta abar.Bestetik, ikaslea euskaltegira joaten denean, euskara ahalik eta azkarren ikasi nahidu. Bai HABEk bai euskaltegiek saiatu behar dugu ikasle bakoitzak nahi duen horilor dezan kalitatezko irakaskuntza eskainiz. Hori da gure erronka.
‎Ulermena trebetasunaktiboa omen da, ikaslearen aldetik buru-ahalegin handia eskatzen duena; bainahorretan ere gutxieneko trebakuntza behar da. Ulermen-gaitasunean erabakigarriakdiren hainbat eta hainbat azpitrebetasun aktibatzen ikasi behar dute ikasleek; bestela, ezina eta etsipena izango dira nagusi.
‎Medioaren ahalmen didaktikoaz ohartarazi behar ditugu ikasleak. Horixe da, azken finean, ikerketa-ekintza honek lortu nahi duena.
‎Ikasleek benetakosaiakera egin dute berentzat berria izan den ikuspegi baten elementuak integratzen.Dena dela, oso zorrotz begiratuz gero, zenbaitetan berrikuntzaren axalean geratudirela dirudi, tekniken mamia eta benetako funtsa bereganatu gabe. Baina, tira, gehiegi eskatzen hastea ere ez da zilegi, ez baita ahaztu behar ikasleak direla etaegindako lana jarduera edo saiakera bat baino ez dela izan. Azken emaitzari duengarrantzia kendu gabe, garrantzitsuena, beharbada, prozesuan egindako lana izanda.
‎-Testu biekin eginbehar egokiren bataurkeztu behar zaie ikasleei (jasotzeramotibatzeko).
‎-Testu biekin eginbehar egokiren batproposatu behar zaie ikasleei (jasotzeramotibatzeko).
‎Aholkulariak jakin beharko du unean-unean zenbat denbora eskaintzea komeniden; baina, saio bakoitzeko 45 minututan aritzea nahikoa izan daiteke. Zenbateroegin behar den ikasleak ezarriko badu ere, astero egitea izan daiteke gomendagarri, hasieran batez ere.
‎– Testuaren ulermena errazteko aurreikuspenak baliatzeak duen garrantzia nabarmendu behar dute ikasleek.
2002
‎Sarrerako proba gainditzeaz gainera, Gradu horretan hasteko Batxilergo titulua eta Musika Irakaskuntzetako Gradu Ertainekoaren jabe izan behar du ikasleak.
‎3 Transposizio beraren prozesua kontrolatu. Prozesu hau martxan jartzekoonartu behar da, hasteko, kanpoko jakintza-objektua aldatu egin behar dela eskola-programa batean integratu ahal izateko; horrek esan nahi du, batetik, jakintza-objektuok egokitu egin behar zaizkiola ikasleek (eta irakasleek) ustez duten mailari; eta bestetik, jakintza-objektuok antolatu egin behar direla diskurtso pedagogikokoherente eta homogeneoaren markoan (sekuentziatu egin behar dira kurrikuluan). Bronckart eta Plazaolarentzat (1996) hezkuntza-jarduera konfiguratzen duten, testu pedagogikoek, irakaskuntzarako eginiko eraikuntzak izan behar dute, eta ezjatorrizko testu zientifikoen kalko soilak.
‎Klasea emateko moduak ere argia izan behar du ikasleentzat: garbi geratzenda jarduera bakoitzaren helburua, ibilbide orokor batean duen tokia eta aurreko etaondorengokoekin duen lotura; baita sortzen zaizkion arazoak konpontzeko mekanismoak ere.
‎zentzuduna, zailtasun-maila, aurretik emandako hizkuntzabaliabideak, eta abar. Era berean, kontuan hartu behar dugu ikaslearen konfiantza, ikasketen aurreko esperientzia, ikasketa-erritmoa, erakutsitako jariotasuna, ezagutza kulturalak eta linguistikoak.
‎Laguntza emateaz gain, motibatzen ere jakin behar du, eta, azken batean, nolabaiteko ziurtasuna eman behar dio ikasleari. Independente izatera eta arriskuberriak onartzera bultzatu behar du ikaslea.
‎Laguntza emateaz gain, motibatzen ere jakin behar du, eta, azken batean, nolabaiteko ziurtasuna eman behar dio ikasleari. Independente izatera eta arriskuberriak onartzera bultzatu behar du ikaslea.
‎Horrela, ikasleaketengabe du gertu-gertutik bere ibilbidearen berri, informazioa eta ebaluatzekotresnak. Karpeta ezinbestekoa da irakasle batek baino gehiagok parte hartzen duelako eta nonbait jaso eta bateratu behar dutelako ikasle horri buruzko informazioa.. Egunkari, horiek erritmo-aldaketak eta funtzio bereziak landu beharra eginarazten dizkigute, besteak beste.
‎Ongizatearen gorakadaren ondorio izan den emendapen horri aurre egin behar izan diote erakundeek, ikastetxe berriak eraikitzeko eta eskaintzen diren ikasketen kostuak ordaintzeko dirulaguntzen bidez. Gaur, ia edozein ikasketa ofizial egin daiteke Euskal Herritik irten gabe; hegoaldeaz ari naiz, jakina. Iparraldean, berriz, unibertsitate mailako ikasketa oso gutxi eskaintzen dira eta kanpora joan behar dute ikasle gehienek.
‎Gure ustez, euskalduntzearen ebaluaketa era egokian burutzen daikasprozesua n, baina ezgiza rte prozesuan. Lehenengoan, euskara ikastearen edukiak urratsez urrats daude neurtuta, eta horiei dagozkien frogak gainditu behar dituzte ikasleek, gaitasun nahikoaren ziurtagiria lortuko badute. Prozesu osoa lotua dago.
‎Gizarte prozesurako, aldiz, ez dago prozedura finkorik, ezta gertakizun horren gaineko ikerketa sendorik ere (edo, hobe esanda, guk geuk ez dugu ezagutzen). Susmatzen dugu ikas prozesuan urrats jakin batera iritsiz gero, gizarte prozesuari ekin behar diola ikasleak; baina hortik aurrera ez dago gauza garbirik.
‎Lehenik, bi zenbaki mota hauetan ariko gara bereziki jardueretatik landa baliatzea gomendatzen dugu. Lehenik, taularen antolamendua ulertarazi behar zaie ikasleei. 86 -87 orrialdeetako zen� bakien lerroarekin duen eiteari ohartaraz:
2003
‎Bestalde, lan baldintzen hobekuntza ezin dugu oinarritu orain arteko kontresanean: lan baldintzak hobetzeko matrikula igo behar dugunez ikasleak galduko ditugu, beraz, ikasleak ez galtzeko lan baldintza kaxkarretanaritzera zigorturik egongo gara. Irtenbidea administrazioek euskara dohainik ikasteko eskubidea bermatzea da, eta zerbitzu publikoa eskaintzen duten irakasleen lan baldintza duinak ziurtatzea.
2004
‎Bere burua maitatua sentitu behar du ikasleak eta gainera horrelaxe entzun behar du hori.
‎361 Junes Casenave: Euskarak beharrezkoa izan behar du ikasle guztientzat, Euskaldunon Egunkaria, 2002/4/11.
‎Proposamen ausarta da prozedurei ez baitie ematen kontzeptuen osagarri edo ilustrazio funtzio soila, baizik kontzeptu beraien abiapuntu izate zeregina. Gainera zailtasuna areagotu egiten da kontuan izanik prozedura horiei (hau da dokumentu gordinei) aurre egin behar dietenak ikasle aski gazteak direla, ez unibertsitarioak. Ezin uka, ordea, ikasleekiko konfiantza agertzen dela hola eta haien lan zuzena sustatzen dela.
‎Monasterioetan, unibertsitateetan, gremioetan eta kofradietan ikasketa-antolaketak taldea zuen oinarritzat. Eredu prezeptorala, berriz, printzeen heziketarako erabili zen bakarrik, baina, horretan ere, ezin esan gizabanakotze-prozedurarik zegoenik, zeren jauntxo edo printze haiek adin jakin batean ziren ikaslebakarrik eta, haien maisuek, gainera, ikaslcarekin batera ibili behar zuten ikasle zen bitartean (Varela, J. 1983: Modos de educacion en la España de la Contrarreforma, Madril, LaPiqueta). Joanes Uharte Donibanekoaren Zientzietarako Argimenen Azterkeiak gizakia ulertzeko ikuspegi modernoa eskaini zuen Erdi Aroko gizona lehen aldiz gizabanako gisa hartuz eta horretarako ikasketarako gaitasuna eta, ondorioz, gizabanako horren bilakaerarakoahalmena definituz.
2005
‎2 Ikasle batek Matematikako azterketak lapurtu dizkio irakasleari. Ikastetxekoirakasleek erabaki bat hartu behar dute ikasle horrekin. Erabil ezazue Phillips6 -6 teknika ikasle horren inguruan erabaki bat hartzeko.
‎-Ikastetxearen ikuspegi ekologikoan oreka lortu behar da ikasleen emaitzeibegira Z O
‎Ikaskideak jo egiten zituen eta ubeldurakuzten zizkien. Hezitzailea ikastetxera joatea ere eskatu zuen zentroak, baigelan, bai jolas-garaian haurraren ondoan egon zedin, baina hezitzaileak argizuen eskola-orduetan ikastetxeak jarri behar zituela ikasleari arreta ematekobaliabideak.
‎b. Edukien adierazgarritasun psikologikoa: landu behar den edukiak loturaeduki behar du ikaslearen egitura psikologikoarekin. Hau da, ikasleak aldez aurretik dakiena edo bere garapen-maila kontuan hartu behar dira.
‎eduki berria esanguratsua edo adierazgarria izateko, memorizazio ulergarria (ez mekanikoa) beharrezkoa da. Hau da, eduki berria, eraulergarri batean, memoriaren sarean integratu behar du ikasleak. Ikaskuntza esanguratsu edo adierazgarriak irakasleak ikasgelan erabili behar dituen metodologiaketa teknika didaktikoak baldintzatzen ditu.
‎– Lan-unitateen iraupenean malgu jokatu behar da ikasleekin.
‎Menuak programatzeko, kontuan hartuko dira ikaslearen adina; makronutrienteen kaloria-ekarpenaren balantzea, karbohidratoak nagusi direla, menua hiperprotesikoa edo hiperkalorikoa izan ez dadin; inguruko ezaugarri gastronomikoak; eta produktuen nutrizio-balioa babesten duten prestakuntza-prozedurak. Menu alternatiboak eskainiko zaizkie osasun arazoak, elikagai batzuekiko intolerantzia, erlijio sinesmenak edo behar bezala justifikatutako bestelako inguruabarrak direla-eta menu berezia behar duten ikasleei. Bereziki, ikasle zeliakoen, alergikoen eta beste patologia batzuk dituztenen elikadura-beharrei erantzungo zaie.
2006
‎“Berme hori, gainera, legegintzako testuan jaso behar da, eta ez da autonomia-erkidegoen edo unibertsitateen estatutuen geroko araudira mugatu behar”, erantsi du. Era berean, legezko aldaketak ziurtatu behar du ikasleek parte hartuko dutela unibertsitateko kide anitzeko organoetan, horietako bakoitzaren estatutuetan araututakoa gorabehera. RUNAEk eskatzen du LOUn gutxienez ikasleen betebehar eta eskubideen oinarrizko alderdiak sar daitezela, bai eta etorkizuneko Unibertsitateko Ikasleen Kontseiluarenak ere.
‎Bi prezio-banden batez bestekoak 14 eta 24 euro arteko tartea ematen du kreditu bakoitzeko, lan eta ikasketa pertsonaleko 25 -30 orduren baliokidea. Horrela, prezioek ez diete eragotziko ikasketa horietarako sarbidea izatea bakarrik irakaskuntza finantzatu behar duten ikasleei, ez eta herritar guztiek egiten ez dituzten ikasketen %100 diru publikoarekin diruz laguntzea ere. Aukera berdintasuna bultzatzeko, beka berriak proposatzen dira errenta murriztuko ikasleentzat, eta mailegu programa bat, baldintza onuragarriekin eta errentaren araberako itzulketarekin.
‎Murgiltze sistemaren berregituraketari ekin behar diogu ikasleen premia desberdinei hobeki erantzun diezaiegun.
2007
‎Agenda politikoan gure lekua topatu behar dugu, modu honetan euskalgintzak Nafarroan duen lan orokor horren baitan geure eskakizunak txertatu eta arloa gorpuztu behar dugu nafar jendartearen aurrean. Zentzu berean ulertu behar dugu ikasleak euskaltegietara erraztasunez hurbiltzeko beharrezkoak diren fondoak garatzea beka sistemetarako. Zentzu honetan, Nafarroako hainbat udalen eta mankomunitateren lana aipatu gabe ezin utzi, bertako biztanleei berezko eskubidea duten euskara ikastea ekonomikoki hain pisutsua ez izatea ahalbideratzen dutelako.
‎Hala ere, argi uzten du euskaltegia ez dela ingurune euskalduna emateko ardura duen bakarra, paper garrantzitsua jokatu behar badu ere. Baina argi dago, kurrikuluan esaten denez, ingurune ez euskaldunetan euskaltegiak eskaini behar diola ikasleari euskaraz aritzeko aukera. Horretarako ikasleari inguru berriak eskaintzeaz gain, bere ingurua ere euskalduntzen ahalegindu behar gara eta, aldi berean, ikaslearengan euskara erabiltzeko motibazioa piztu.
‎Duela 20 urte EBI AEKren ildo didaktiko modura ezarri zen eta sistematikoki aplikatu. Esperientzia asko burutu ziren handik aurrera, baina urteekin, berriz, sistematikotasun hori galduz joan da, eta gaur aplikaEuskaltegitik kanpoko eguneroko jardunean osatu behar du ikasleak euskaltegiko lana. Giro erdaldunetan, ordea, aukera hori oso murritza denez, euskaltegiaren esku gelditzen da egoera normal batean nolabait gizarteari edo inguruari dagokion zeregina.
‎Gauza jakina da, gainera, euskaltegiaren zeregina garrantzizkoa dela euskararen eskurapenean, baina ez bakarra. Euskaltegitik kanpoko eguneroko jardunean osatu behar du ikasleak euskaltegiko lana. Giro erdaldunetan, ordea, aukera hori oso murritza denez, euskaltegiaren esku gelditzen da egoera normal batean nolabait gizarteari edo inguruari dagokion zeregina.
‎Dena dela, beti daude errefortzua etengabe behar duten ikasleak, baina, jakina, kasu horietan ez da komeni ikasleak irakasle partikularraren menpe gehiegi egotea.
‎Kontuan hartuz garapen moralean berbaldi-hizkuntzak duen garrantzia, hezitzaileek (gurasoek, irakasleek) saiatu behar dute ikasleek istorioak etakontakizunak truka ditzaten, elkarrizketako harremanak sustatuz eta haietan partehartuz. Kontatutako istorioan ikasleak bere ekintzen ardura eta gobernua hartzenditu, bere bizitza istorio gisa interpretatzen du, eta besteen ikuspegiekin alderatzendu.
‎Birjarpena ez da inoiz hasiko bi urte baino lehen, baldin eta graduatuak urtean 22.000 eurotik gorako errenta lortu badu. Maileguaren zenbatekoak nahikoa izan behar du ikaslearen ikasketak eta gastu pertsonalak zero interesarekin ordaintzeko. Lehenengo diru-sarrera 6.000 eurokoa da gehienez, eta, ondoren, 800 euroko ordainketak ezartzen dira hilean, gehienez ere 21 hilabeterako, eta betiere matrikularen indarraldian.
‎Titularrak oraindik lanik egiten ez badu, nahikoa da gurasoen sinadura”, argitu dute Caja Extremaduratik. Finantziazio-segmentu horren aldeko apustua egin duen beste erakunde bat Caja Navarra da, ‘Graduatu ondoko kreditua’ izenekoa, eta atzerrian ikasi behar duten ikasleei 24.000 euro ematen dizkie gehienez. Matrikularen, materialaren, egonaldiaren eta joan-etorrien gastuak barne.
‎Mailegu horren partikularren artean, azpimarratu behar da ikasketa horien iraupena ezin dela hiru urtetik gorakoa izan, eta aurreratutako dirua ordaintzeko epea bost urtekoa dela, ikasturtea bukatzen denetik hasita. Gainera, ez da mailegua itzultzen hasi behar ikaslearen diru-sarrerek horretarako aukera ematen duten arte. Kasu horretan, amortizazio komisioa% 0,25 izanen da.
‎Etapa honetan, familian eta eskolan, beharrezkoa da tabakoa, drogak eta alkohola kontsumitzeak dakartzan arriskuez eta kalteez kontzientziatzea; izan ere, arrisku horiek kontrolatuta dauden inguruneetan adin txikikoa moldatzen den heinean, prebentzio gisa jokatuko da, gero tratatzeko zailak diren arazoei aurre egiteko. Arrisku egoerez, prebentzioaren garrantziaz eta etxeko, eremu publikoko edo eskolako arriskuei aurre egiteko jokabide seguruenez jabetu behar du ikasleak. Zirkulazio-arauak ikastea, bizikleta, patinak edo skatea erabiltzen denean kaskoa sistematikoki erabiltzea, lehen laguntzei buruzko oinarrizko ezagutzak barneratzea eta larrialdi-egoeretan nola jokatu jakitea (uholdeak, suteak eta gas-ihesak gertatzen direnean, adibidez) eta elektrizitatea behar bezala erabiltzen ikastea funtsezko alderdiak dira etapa honetan istripurik gerta ez dadin.
‎Zirkulazio-arauak ikastea, bizikleta, patinak edo skatea erabiltzen denean kaskoa sistematikoki erabiltzea, lehen laguntzei buruzko oinarrizko ezagutzak barneratzea eta larrialdi-egoeretan nola jokatu jakitea (uholdeak, suteak eta gas-ihesak gertatzen direnean, adibidez) eta elektrizitatea behar bezala erabiltzen ikastea funtsezko alderdiak dira etapa honetan istripurik gerta ez dadin. Azken batean, arrisku egoerez, prebentzioaren garrantziaz eta arrisku horien aurrean jokabide pertsonalik seguruenez jabetu behar du ikasleak, etxean, eremu publikoan edo eskolan. Helduek, gainera, ziurtatu behar dute haurrak igeri egiten, bide-hezkuntza sustatzen eta, eskola-eta aisialdi-esparruan, kirol-eta jolas-jarduerarako baldintza seguruak bermatzen.
‎“Herrialde garatuenen %60k dibertsifikazio-sistema hori aplikatzen du, eta oso emaitza onak ditu. Ez da maila jaitsi behar guztiek DBHko titulua lor dezaten; guztiontzako hezkuntza-sistema interesgarria egin behar da, eta aukerak eman behar zaizkie ikasleei, ikasten jarraitu nahi dutenei eta lanbide bat ikasi nahi dutenei”.
‎Bestalde, ikasturte berritik aurrera, ikusmen urritasuna duten ikasleek laguntza berezia izanen dute ugaltze-ekipo bat erosteko edo apunteak hartzen lagunduko duen laguntzaile bat laguntzeko. Hurrengo ikasturtean goi-mailako ikasketak egin behar dituzten ikasle minusbaliatuentzako laguntzak jasotzen dituzte erkidego guztiek. Familia ugariak barne Galiziako familia ugarietako ikasleek, ezgaitasuna dutenek, ekintza terroristen eta genero-indarkeriaren biktimek jasoko dute 2007-2008 ikasturtean unibertsitate-ikasketak egiteko tasen salbuespena.
‎Errege Dekretuaren arabera, neurri honen bidez, “ikasleen ahalegina optimizatzen da, erakutsitako ikasketak aitortuz”. Azpimarratu behar da ikasleak eskolatze erregimen berezi horretara bildu ahal izateko gurasoen edo tutoreen baimena beharko duela. Bestalde, Batxilergoko 2 mailako ikasleei dagokienez, Errege Dekretuak ezartzen du ikasturtea amaitzean irakasgai batzuetan ebaluazio negatiboa dutenak irakasgai horietan bakarrik matrikulatuko direla, eta, gaur egun, lau irakasgai edo gehiago suspendituz gero, ikasturte osoa errepikatu beharko dutela.
‎Euskararekiko egitasmorik badaukazue? Euskararen legea ondo dago, baina lortu behar dugu ikasle guztiek 16 urterekin euskaraz egoki berba egin eta idazteko gai izan daitezen. Helduei aukerak ematen saiatu behar da, ikas dezaten.
2008
‎Literaturaren didaktikari dagokionez, gaur egunean hizkuntzak irakasteko badago nolabaiteko adostasuna irakasle, pedagogo eta hizkuntzalarien artean. Horien ustez, adierazpen eta ulermen trebetasunak irakatsi behar zaizkie ikasleei, haien komunikazio gaitasuna garatzeko: irakurri, hitz egin, entzun, ulertu, idatzi eta testuak interpretatu.
‎Horrela soilik lortuko da testuaren eta ikaslearen arteko komunikazioa. Bestalde, irakurketen helburuak izan behar du ikasleen hausnarketa sustatzea eta gero eta interpretazio sendoagoak egiteko gaitzea; horretarako, testu egokiak hautatu behar dira, ikaslearen heldutasuna eta motibazioa kontuan izango dutenak.
‎Deweyren pentsamenduaren oinarria ere esperientzian datza. Haren ustez, eskolak eskaini behar dio ikasleari hainbat jakintzagairekin lotutako esperientzia, betiere, bizitzarako baliagarria izango zaiona. Esperientziek ezin dute ikaslearen ingurune sozial eta kulturaletik isolatuta egon; tokian tokiko ikasleek bizi izandako esperientziekin lotura izan behar dute ezinbestean.
‎EAEko curriculumak jasotzen du literaturaren merkatua baldintzatzen duten alderdi soziologikoen berri eman behar zaiela ikasleei, eta alderdi horiek kritikoki balora ditzaten bultzatu behar dela. Nafarroako curriculumak ez die aipamenik egiten literatur lanen ekoizpen, hedapen edota hartzearen alderdi soziologikoei.
‎Bestalde, Espainiako curriculumean ez da zehazten irakatsi beharreko autoreak zeintzuk diren13, beraz, EAEko curriculumak eredu horri jarraitu dio, Nafarroakoak ez bezala. Horrez gain, Espainiako curriculumak jasotzen du obren ekoizpenari eta harrerari dagozkion baldintza sozialak ezagutu behar dituela ikasleak. Testuak aukeratzeko ikasleen testuingurua kontuan hartu behar duela zehazten duen bakarra, berriz, EAEko curriculuma dugu.
‎Beste askotan ikaslearen gustuak izaten dira irizpide garrantzitsuenetarikoak. Horri guztiari gehitu behar zaio ikasleak ez direla gaitzen literatur genero ezberdinak irakurtzeko; aitzitik, testuiruzkinetan zein irakurketa libreetan erabateko nagusitasuna dauka narrazioak.
‎Nahitaezko eskolatze garaia bukatuta, ikastetxe arruntek planifikazio egokia egin behar dute ikasleek ikasten jarraitu ahal izan dezaten, izaera bereko eskola batean.
‎Curriculumaren egokitzapen handiak behar dituzten ikasleak ikastetxe arruntean egoten dira, baina irakasle espezialista batek laguntza ematen die, bai ikasleari berari bakarrik, bai ikaslea talde txikian dela, ikasgela arruntetik kanpo.
‎Laguntza horrek ez du hartu behar eskola orduen% 50 -60 baino gehiago, eta ahalik eta gehien egon behar du ikasleak gelan.
‎Curriculumaren egokitzapen oso handiak behar dituzten ikasleentzat baliabide espezifikoak jarri behar dira, autonomia pertsonala eta soziala hartzen lagunduko dieten baliabideak, eta hola lortuko dute eskola esparruan gehiago integratzea eta eguneroko bizitzan beharko dituzten trebetasunak eskuratzea.
‎(...) eskolak garrantzizko eginkizuna du ahozko hizkuntzaren garapenean Lehen Hezkuntza zehar: erraztu egin behar du ikasleek ahozko hizkuntzaren erabilera formalagoari dagozkion komunikazio-trebetasunak lortzea. Horretarako, ikasle bakoitzak duen ahozko hizkuntzaren mailatik abiatu beharra dago erabilera zabalago eta sakonago bat iradokitzeko, trukeak bultzatzen dituzten egoerei indar emanez, non ahozkoa komunikazioaren oinarri izango den.
‎Hala, ikasleen adina eta inguruko gizartearen euskalduntasun gradua kontuan hartuz, erabaki beharko dugu Ikastolaren lehen etapetan zein hizkuntz eredu lehenetsiko dugun. Hau da, lehenengo etapetan ahozko erregistro ez-formal/ familiar bat eskaini behar diegu ikasleei Ikastolaren jarduera guztietan (kurrikularrean eta ez kurrikularrean), hautatzen den hizkuntz eredua edozein dela ere. Etapetan gora egin ahala, erregistro ezformal/ familiarra bakarrik erabiliko dugu Ikastolako jarduera eta eremu ezformaletan, geroxeago zehaztuko denez esku-hartze eremuen berri ematen dugunean.
‎Azken batean, beraiek dira ikasleen lehen erreferentea. Hau da, predikatu ez ezik, praktikatu ere egin behar da ikasleen aurrean. Horrekin esan nahi dugu ezin diegula irakatsi gazteei euren hizkerak edo argotak zein izan behar duen, baina bai, norberarengandik hasita, egoerari ondoen egokitzen zaion erregistroa erabiliz arrasto batzuk eman.
‎bideo-praktika, ariketa praktikoa edota lantegia. ECTSren egokitzapena dela-eta, ariketa guztietan helburuak, baliabideak eta pronetako fitxa didaktikoak prestatu dira, eta, horietan, gaiaren edukietara egokituta taulako hutsuneak osatu behar ditu ikasleak. C eranskinetan, berriz, egitura bera duten taulak osatu beharko ditu:
‎Helburuak ezartzea: elkarrizketa amaitzean, gurasoek tutorearekin adostu behar dituzte, beharrezkoa bada, hobetu edo indartu behar diren ikasleari buruzko alderdiak, eta alderdi bakoitzak nola parte hartuko duen planteatzen diren helburuak lortzeko.
‎Matematikak, kasu askotan, ikasleentzat konplexuagoa den irakasgaietako batek, ikasteko ingurune oso egokia aurkitzen du esparru horretan; izan ere, bitarteko interaktibo eta multimedien bidez ikasitakoa modu atseginagoan eta motibagarriagoan aplikatzeko modu bat eskaintzen du, baliabide tradizionalen bidez gerta daitekeena baino. ...kuntzako institutu bateko matematika-irakasle denak, Comunicación y Pedagogia aldizkarian argitaratutako" Recursos TIC en la enseñanza y enseñanza del área de matemáticas" txostenean dioenez," adituek uste dute teknologia funtsezkoa dela irakasgai hori irakasteko eta ikasteko", baina azpimarratu du" kontuz ibili behar dela hura erabiltzean, eta inoiz ez duela ordeztu behar ikasleen eta hezitzaileen rola". Baliabide teknologikoak irakasgai honetarako erabiltzeak egin dituen ekarpenen artean, Santandreuk nabarmendu du" ikasleengan ikaskuntza eraginkorragoa bultzatzen dutela, irakaskuntza-giro berria ematen dutela eta garatzen den jarduera arkatzarekin eta paperarekin lan egiteko moduaz bestelakoa izatea".
‎Espainiako unibertsitateek onarpen-muga duten titulazioetako plazen %1 eta %3 artean erreserbatu behar dituzte unibertsitate-titulua edo baliokidea duten eta egin nahi dituzten ikasketen bigarren zikloan sartzeko aukerarik ez duten ikasleentzat. Kontuan hartu behar da ikasle horiek ekaineko eta uztaileko onarpen-deialdi arruntean bakarrik eskatu ahal izango dutela plaza, inoiz ez iraileko ezohiko deialdian. Ikasle horientzat, Andaluzia, Kantabria, Kanariak, Gaztela eta Leon, Extremadura eta Madrilgo erkidegoek plazen %1 besterik ez dute erreserbatzen; Galiziak eta Murtziak, berriz, %2 Gainerako erkidegoek erreserbaren gehieneko muga ezarria dute:% 3 Atzerriko ikasleak:
‎Arrazoi horrengatik matrikula bertan behera utzi nahi duten ikasleek matrikulatuta dauden unibertsitatean eskatu beharko dute formalki, eta agiri bidez justifikatu beharko dute beste ikastetxe batean onartu dutela. Oro har, eskaera hori ikasturtea hasi baino lehen edo urteko urriaren 31 arte egiten bada, unibertsitateak tasa akademikoen zenbatekoa itzuli behar dio ikasleari (ez idazkaritza-gastuena). Hala ere, eskaera hurrengo aldi batean egiten bada (betiere lehen hiruhilekoan), ikastetxe bakoitzaren araudiaren arabera, oso zaila da ordaindutako tasak itzultzea.
‎Gainera, gehitu duenez, “ez da heldulekua luzatuta, eskailerak edo zintarriak igotzeko”, eta ez da korrika egin behar heldulekutik tiratuz, “muskulu-keinu bat egiten ari da atzerantz biratutako beso batekin”. Jarrerak Aditu horrek esan zuen, halaber, kontuz ibili behar dela ikasleen jarrerekin eskolako ikasmahaietan, altueran erregulagarriak izan beharko liratekeelakoan, edo ordenagailua erabiltzean. Alde horretatik, Pérez Caballerok gomendatu zuen pantailak zentratuta jartzea, ez albo batean.
‎Batxilergoko irakasgai guztiak modu malguan antolatzen dira, ikasleak prestakuntza espezializatua izan dezan, bere prestakuntza-ikuspegi eta-interesekin bat datorrena. Hartara, irakasgai komunen helburua ikasleen prestakuntza orokorrean sakontzea den bitartean, modalitateko irakasgaiek berariazko prestakuntza eman behar dute ikasleak aukeratutako modalitatean, etorkizunean ikasketa jakin batzuetarako edo lan-eremu jakin batean sartzeko prestakuntza. Ikasleek aukerako irakasgai bat egin behar dute Batxilergoko maila bakoitzean Hala ere, aukerako irakasgaiek bi funtzio bete ditzakete:
‎Haur eta Lehen Hezkuntzako 3 eta 12 urte bitarteko haurrek hartzen dute parte. Programa horietan parte hartzen duten ikastetxeek ez dituzte beren ikasleak bakarrik onartzen, baizik eta udalerrian erroldatuta dauden eta bi gurasoek lan egiten dutela frogatu behar duten ikasle guztiak. Hala ere, udan irekitzeko programetan bezala, baldintza horiek betetzeak ez du lanpostu bat bermatzen.
‎Camposen hitzetan, 120 ikastetxe berri daude programa horretan sartuta. «Eta, gainera, urtea bukatu baino lehen hezkuntza premia berezia behar duten ikasleentzako 2 Plana egingo dugu».
‎Atlas historikoak ikasgairako lagungarria izan behar du. Historiak ezaguerak eta metodoak eman behar dizkie ikasleei, gizarteen bilakaera denboraren joanean nolakoa izan den ulertzeko.Gizarteen espazio-dimentsioari eta lurralde osaerari buruzko oinarrizko ideia batzuk ematen dira, tokikoak zein mundukoak.
‎Ikasliburuak edota hiztegiak behar dituen ikasle batek ere ba al du aukera hori?
‎Baina protestekin batera proposamenak ere egin behar dira, demokrazia hitzetatik aterako badugu. Elkarlana behar dugu ikasleekin, horretan ere, baina horretarako EHU gerora begira aritzeko esparrua duten jakin behar dugu. Horra dilema, esparrua lehen eta elkarlana segituan.
‎Helburua. Derrigorrezko eskolaldia amaitzean, bi hizkuntzen erabiltzaile independente izan behar dute ikasleek. B2 maila aipatu izan du Hezkuntza Sailak, baina testuak ez du maila zehatzik ezartzen.
‎Galderei erantzun eta ariketak egiteko ikasitakoa erabiltzeaz gain, bestelako galdera batzuei ere erantzun behar diete ikasleek: zein den ikasgai horietarako jarrera, ikasten ematen duten denbora, etxean zenbat liburu dituzten, ordenagailua duten...
‎Azken 26 urteotan EAEn indarrean den legeak dio derrigorrezko hezkuntza amaitzean euskara eta gaztelera modu egokian erabiltzeko gaitasuna izan behar dutela ikasleek. Gaur egun EAEko ikasle guztiak gazteleraz mintzatzeko ahalmena dute, aldiz erdia baino gutxiagok lortzen du maila minimoa euskaraz.
‎Baina protestekin batera proposamenak ere egin behar dira, demokrazia hitzetatik aterako badugu. Elkarlana behar dugu ikasleekin, horretan ere, baina horretarako EHU gerora begira aritzeko esparrua duten jakin behar dugu. Horra dilema, esparrua lehen eta elkarlana segituan.
2009
‎Sistema honen bitartez, ikasgelak lortzen dituen emaitzak bat-batean ikus daitezke, baita gazteen balorazioak ere. Modu honetan, irakasleek badakite zein eduki indartu behar duten ikasleen hezkuntza maila hobetzeko.
‎Emaitzak kontsultatzeko modua oso erraza da: webgunean sartu behar dira ikasleak, bertan, ikasketa-zerrenda bat aurkitzeko; bakoitzak, bere ikasketa aukeratu behar du eta, jarraian, eskatu zuen postuko atalean sartu. Orduan, onartua izan den edo ez ikusi ahal izango du, NAN zenbakia sartuta.
‎Hezkuntza-arreta Programa horien helburu nagusia da haur gaixoen isolamendua saihestea, bai hezkuntzan bai gizartean, eta, une horietan behar duten laguntza psikologikoaz gain, etengabeko konexioa eskaintzea ikastetxearekin, gero berriz lanean has daitezen. Horrela, etxez etxeko laguntza behar duen ikasleak, bere egoera pertsonaletara eta gaixorik dagoen gaixotasunera egokitutako irakaskuntza jasotzen badu ere, bere ikastetxeko lan-programari jarraituko dio beti, bere ohiko tutoreak erialdian lagunduko dion irakaslearekin ezartzen dituen jarraibideei jarraituz. Ikasleaz gain, hiru eragile nagusik hartzen dute parte:
‎Gainerako autonomiek ere ematen dituzte zerbitzu horiek, baina kasu askotan ez dira programa independente gisa ematen, baizik eta berariazko neurri gisa, hezkuntzaren arloko aniztasunari erantzuteko dituzten tresnen barruan. Ikasle batek mota horretako arreta behar badu, gomendagarria da laguntza behar duen ikaslearen ikastetxeari galdetzea haren prestasuna. Madril:
‎Eskaera berean aitak, amak edo legezko tutoreak sinatu behar du, deialdiaren oinarriak ezagutzen eta onartzen dituela adierazteko. Ikastetxeak egiaztatu behar du ikasleak kasu bakoitzean gertatzen diren inguruabarrak egiaztatu dituela. Eskaera guztiak jaso ondoren, ikasleak udaleku horietara lehenago joan ez izana izango da hautaketa-irizpide nagusia, eta plazak baino eskabide gehiago geratzen badira, alfabeto-ordenaren arabera hautatuko dira onuradunak, aldez aurretik zozketa publiko batean ateratako letratik hasita.
‎Errendimendua ez da haurrak jasotako tratamenduaren araberakoa soilik (laguntzako medikazioa eta tratamendu kognitibo-jokabidezkoa). Horrez gain, kontuan hartu behar dira ikasleak maila akademikoan duen eskakizuna, jasotzen duen laguntza eta haurrak bere ahalbideetan duen konfiantza. Beraz, TDAH garaiz diagnostikatutako haur batek, ondo tratatua eta familiaren eta eskolaren laguntzarekin, errendimendu akademiko ona izan dezake, ondo egokitutako heldu bihur daiteke eta arrakasta profesionala izan dezake.
‎Erreklamazio bat aurkezteko, familiek zuzenean bidal dezakete erakunde honetara, edo, itunpeko ikastetxeen kasuan, zentroko titularrari eman, eta hark Ordezkaritzara igorriko du, erkidego bakoitzak ezarritako epean. Gora jotzeko errekurtsoa edo salaketa gehienez ere hiru hilabeteko epean ebatzi eta jakinarazi behar zaie interesdunei, eta, betiere, bermatuta utzi behar da ikaslea behar bezala eskolatuko dela, bai eskatutako ikastetxean bai beste ikastetxe batean.
‎Hori dela eta, garestitu egiten da produktu hau, karrera amaierako bidaiak finantzatzeko eskaintza egiten duten beste batzuen aldean. Beste finantziazio-bide batzuk Karrera-amaierako bidaia egin behar duten ikasleek beste bide batzuetatik ere bidera dezakete beren finantziazioa. Horien artean, unibertsitateko prestakuntzarako kredituak nabarmentzen dira, eta horietan ere sartzen da gorabehera hori, eta kontratazio-baldintza onuragarriak dituzte titularrentzat.
‎Campus bat zabalik 24 orduz, urteko 365 egunetan. Espainiako gero eta unibertsitate gehiagok eskaintzen diete aukera hori, zenbait arrazoi direla medio, beren prestakuntza beste jarduera batzuekin uztartu behar duten ikasleei, eta ibilbide pertsonalizatua diseinatu behar dute unibertsitateko titulazio bat ikasteko. Urrutiko Hezkuntzarako Unibertsitate Nazionalaren (UHUN) bidez 35 urte baino gehiago dira Espainian ezarri zen goi-mailako irakaskuntza ez-presentzialaren eredua, eta aurrerapen handia izan du informazioaren teknologiei esker.
‎Notetan, lorpen bakoitza indartu eta akatsak minimizatzen dira, motibatzeko. Pazienteak alta jasotzen duenean, ikaskuntzaren datu objektiboak jakinarazten zaizkio ikastetxeari, baina ez dira ahaztu behar ikaslea berriz ere ikasgela arautu batean jartzen laguntzen duten ezaugarri kualitatiboak. Pazienteak alta jasotzen duenean, ikaskuntzaren datu objektiboak jakinarazten zaizkio ikastetxeari.
‎Mikel Basabe Aralarreko legebiltzarkideak dio auzitegiak ez direla nor hizkuntz politikaren ildoa erabakitzeko. Haren ustez, Eusko Jaurlaritzaren eginbeharra da hori, eta helburu izan behar da ikasleek euskara eta gaztelania menderatzea. –Hezkuntza sistemak hizkuntzaren arloan izan behar duen gutxieneko helburua da hori?.
‎Aurtengo selektibitatea gainditzen dutenak izango dira azkenak Bolognako prozesura egokitu gabeko unibertsitate ikasketak hasten, eta baita orain arteko hautaproba eredua egiten azkenak ere. LOE Espainiako Hezkuntzako Lege Organikoak zehaztutakora egokituko dute selektibitatea, datorren urtean proba egin behar duten ikasleak harekin ari baitira dagoeneko.
‎Izatez, DBH amaitu baino lehen hasi behar dute ikasleek aukeratzen, 4 mailan; han hautatzen dutenaren arabera egingo baitute ondoren Batxilergo bat edo beste, eta horrek emango baitie aukera unibertsitatean ikasketa bat edo beste egiteko. Hortaz, 15 urterekin hasi behar dute ikasleek nondik nora jo pentsatzen.
‎Izatez, DBH amaitu baino lehen hasi behar dute ikasleek aukeratzen, 4 mailan; han hautatzen dutenaren arabera egingo baitute ondoren Batxilergo bat edo beste, eta horrek emango baitie aukera unibertsitatean ikasketa bat edo beste egiteko. Hortaz, 15 urterekin hasi behar dute ikasleek nondik nora jo pentsatzen.
‎ZUZENKETA: Irailaren15eko BERRIAk kaleratu zuen Goi Mailako Lanbide Heziketatik unibertsitatera sartzeko proba bat gainditu behar dutela ikasleek. Okerra zen informazioa.
‎–Kasu larrietan, erasoetan esaterako, komenigarriagoa litzateke ikaslea adingabeen zentro itxi batera bidaltzea, ikus dezan zer gertatzen zaien delitua egiten duten gazteei. Argi geratu behar da ikasle batek irakaslea jotzen badu ezin dela etxera joan play-an jolastera?.
‎Okerreko interpretazioa, guztiz okerrekoa, da planteamendu horren oinarrian gaztelania baztertzearen aldeko jarreraren bat ikustea. Izan ere, aukera horrek ez baitu esan nahi ez denik bermatu behar ikasle guztiek gaztelania ere ongi ikastea. Planteamendu horrek beste helbururik ez du, bi hizkuntzen egiazko onarpena eta bi hizkuntzen bizikidetza harmoniatsua besterik.
2010
‎Hori da urria hasieratik ekainera mantendu behar duten erritmoa". Bestalde mintzamena lantzeko beste 28 ordu behar ditu ikasleak. Ahozko trebakuntzako saioak egiteko, Udal Euskaltegian, ikasleak ohiko taldeetan sartzen dituzte, hau da, asteko mintza ordu bat egin baino, ohiko aurrez aurreko talde baten bi orduetara joateko aukera eskaintzen zaie.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
behar duten 42 (0,28)
behar du 41 (0,27)
behar dute 28 (0,18)
behar da 27 (0,18)
behar dira 15 (0,10)
behar dugu 15 (0,10)
behar ditu 14 (0,09)
behar zaie 13 (0,09)
behar dituzte 11 (0,07)
behar dituzten 11 (0,07)
behar duen 11 (0,07)
behar 10 (0,07)
behar ditugu 9 (0,06)
behar dio 6 (0,04)
behar duela 6 (0,04)
behar zuten 6 (0,04)
behar dela 5 (0,03)
behar die 5 (0,03)
behar diete 3 (0,02)
behar diren 3 (0,02)
behar dutela 3 (0,02)
behar zaizkie 3 (0,02)
behar zituzten 3 (0,02)
behar zuen 3 (0,02)
behar baititugu 2 (0,01)
behar baitute 2 (0,01)
behar diegu 2 (0,01)
behar diela 2 (0,01)
behar diogu 2 (0,01)
behar diola 2 (0,01)
behar dituela 2 (0,01)
behar dituen 2 (0,01)
behar dizkie 2 (0,01)
behar izanez gero 2 (0,01)
behar lukete 2 (0,01)
behar zaio 2 (0,01)
behar zaizkiela 2 (0,01)
behar zaizkio 2 (0,01)
Behar duten 1 (0,01)
behar baditugu 1 (0,01)
behar badu 1 (0,01)
behar baititu 1 (0,01)
behar baitu 1 (0,01)
behar den 1 (0,01)
behar diet 1 (0,01)
behar dietenak 1 (0,01)
behar diote 1 (0,01)
behar direla 1 (0,01)
behar dituelako 1 (0,01)
behar dituenez 1 (0,01)
behar ditugula 1 (0,01)
behar ditugun 1 (0,01)
behar ditut 1 (0,01)
behar dituztela 1 (0,01)
behar dizkiegu 1 (0,01)
behar dizkiete 1 (0,01)
behar dizkio 1 (0,01)
behar dugula 1 (0,01)
behar dugunez 1 (0,01)
behar dut 1 (0,01)
behar dutelako 1 (0,01)
behar duzu 1 (0,01)
behar geniela 1 (0,01)
behar lieke 1 (0,01)
behar litzaieke 1 (0,01)
behar lukeela 1 (0,01)
behar lukeen 1 (0,01)
behar luketen 1 (0,01)
behar nituen 1 (0,01)
behar zaiela 1 (0,01)
behar zaizkiola 1 (0,01)
behar zien 1 (0,01)
behar zirela 1 (0,01)
behar zituela 1 (0,01)
behar zituen 1 (0,01)
behar zizkieten 1 (0,01)
behar zutela 1 (0,01)
beharko 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
behar izan ikasle guzti 11 (0,07)
behar izan ikasle horiek 8 (0,05)
behar izan ikasle bakoitz 7 (0,05)
behar izan ikasle bat 7 (0,05)
behar izan ikasle bera 4 (0,03)
behar izan ikasle euskaltegi 4 (0,03)
behar izan ikasle arreta 3 (0,02)
behar izan ikasle berak 3 (0,02)
behar izan ikasle euskara 3 (0,02)
behar izan ikasle ez 3 (0,02)
behar izan ikasle oro 3 (0,02)
behar izan ikasle aukeratu 2 (0,01)
behar izan ikasle behar bezala 2 (0,01)
behar izan ikasle beharrezko 2 (0,01)
behar izan ikasle egon 2 (0,01)
behar izan ikasle euskara batu 2 (0,01)
behar izan ikasle ezarri 2 (0,01)
behar izan ikasle gazte 2 (0,01)
behar izan ikasle gehien 2 (0,01)
behar izan ikasle hainbat 2 (0,01)
behar izan ikasle hezkuntza maila 2 (0,01)
behar izan ikasle hori 2 (0,01)
behar izan ikasle hura 2 (0,01)
behar izan ikasle ikastetxe 2 (0,01)
behar izan ikasle konpetentzia 2 (0,01)
behar izan ikasle ukan 2 (0,01)
behar izan ikasle ahaldundu 1 (0,01)
behar izan ikasle ahozko hizkuntza 1 (0,01)
behar izan ikasle ahozko komunikazio 1 (0,01)
behar izan ikasle akats 1 (0,01)
behar izan ikasle aktibo 1 (0,01)
behar izan ikasle akzio 1 (0,01)
behar izan ikasle alderdi 1 (0,01)
behar izan ikasle anitz 1 (0,01)
behar izan ikasle ardura izan 1 (0,01)
behar izan ikasle ari izan 1 (0,01)
behar izan ikasle arreta eman 1 (0,01)
behar izan ikasle aski 1 (0,01)
behar izan ikasle asko 1 (0,01)
behar izan ikasle aste 1 (0,01)
behar izan ikasle azken ebaluazio 1 (0,01)
behar izan ikasle azterketa gainditu 1 (0,01)
behar izan ikasle baliabide 1 (0,01)
behar izan ikasle baliabideak jarri 1 (0,01)
behar izan ikasle banan 1 (0,01)
behar izan ikasle batxilergo 1 (0,01)
behar izan ikasle batzuk 1 (0,01)
behar izan ikasle berriz ere 1 (0,01)
behar izan ikasle beste 1 (0,01)
behar izan ikasle bidea egin 1 (0,01)
behar izan ikasle bila 1 (0,01)
behar izan ikasle bildu 1 (0,01)
behar izan ikasle desoreka 1 (0,01)
behar izan ikasle diru-sarrera 1 (0,01)
behar izan ikasle droga 1 (0,01)
behar izan ikasle egin 1 (0,01)
behar izan ikasle egitura 1 (0,01)
behar izan ikasle egokitu 1 (0,01)
behar izan ikasle egunero 1 (0,01)
behar izan ikasle elikadura 1 (0,01)
behar izan ikasle elikagai 1 (0,01)
behar izan ikasle elkarte 1 (0,01)
behar izan ikasle eman 1 (0,01)
behar izan ikasle engaiamendu 1 (0,01)
behar izan ikasle erabaki 1 (0,01)
behar izan ikasle erdi 1 (0,01)
behar izan ikasle ere 1 (0,01)
behar izan ikasle eredu 1 (0,01)
behar izan ikasle erraz 1 (0,01)
behar izan ikasle esan 1 (0,01)
behar izan ikasle eskola 1 (0,01)
behar izan ikasle eskolatu 1 (0,01)
behar izan ikasle esku 1 (0,01)
behar izan ikasle etorkin 1 (0,01)
behar izan ikasle etorri berri 1 (0,01)
behar izan ikasle euskaldundu 1 (0,01)
behar izan ikasle euskara maila 1 (0,01)
behar izan ikasle familia 1 (0,01)
behar izan ikasle galdu 1 (0,01)
behar izan ikasle garapen moral 1 (0,01)
behar izan ikasle gela 1 (0,01)
behar izan ikasle goi-mailako ikasketa 1 (0,01)
behar izan ikasle guraso 1 (0,01)
behar izan ikasle guzti-guzti 1 (0,01)
behar izan ikasle haiek 1 (0,01)
behar izan ikasle hartu 1 (0,01)
behar izan ikasle hauek 1 (0,01)
behar izan ikasle Internet 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia