Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 1.491

2000
‎Ez dira horretaz konturatzen. Nire ingelestegian bederen, euskaratik ingelesera zuzenean ikasteko aukera dute ikasleek.
‎—Utzi hinduenetik ikasle saiatua bilakatu dela erranen zian honezkero, ezta?
‎Ttipik ez bezala, inoiz ez zuen ikasle onaren taxua hartu. Ezta nahi ere.
‎Aukeran lehor samarra zegoen lasagna, baina oso ardo ona zuten ikasleek pisu hartan. Kafearekin batera, berriz, whiskya edan genuen, hori ere kalitatekoa.
2001
‎txata, apunteak trukatzeko bideak, eztabaida foroa… Ia ia ikastegian egotea bezalakoa da. Apunteak eskatzeko, azterketen berri izateko, edota, norbere lizentziaturarekin lotura duten gaien gainean hitz egiteko erabili ohi dute ikasleek haien web gunea.
‎Txosten berezi honetan, Euskal Autonomia Erkidegoko hezkuntza erakundeek adin txikiko pertsona talde jakin bati ematen dioten erantzuna ebaluatzen da. Besteak beste, buru urritasuna edo garapen nahaste orokorrak, gorreria, ikusmen arazoak, mugimenezko ezgaitasuna, garun paralisia, aparteko adimena, gizarte edo kultura egoera kaltetua, eskola moldagabezia larriari loturiko egoerak, ospitalizazioa eta gaixotasun luzeak edota ikaskuntza oztopo handiak izateagatik hezkuntza premia bereziak dituzten ikasleez ari gara. Arartekoari dagokion ikuspegia eskubideak bermatzearena denez, alderdi kezkagarrienak eta lehentasunezko arreta behar dutenak azpimarraturik datoz, eta ikerketaren ondorioak aztertu ondoren Arartekoak Administrazioari luzatutako 21 gomendioak ere azaltzen dira bertan.
‎Lehenengo euskal nobela modernoa deitua izan zen Egunero hasten delako n (1969), etengabe txandakatuz doazen bi plano desberdinetan aurkezten zaizkigu gertakariak. Batetik, abortatu nahi duen ikasle gazte baten istorioa kontatzen zaigu (Gisèle Sergier deritzonarena, hain zuzen) eta bestetik, pertsonaia ezezagun batek tren geltoki batean nahiz telefono kabina batean solaskide ezezagunekin dituen elkarrizketek osatzen duten planoa. Planoen erabilera hau iraunkorra izango da egile donostiarraren nobela guztietan, eta honen ondorioz, plano desberdinak elkarrekin konbinatu eta lotzeko gai den irakurle gogotsua eskatzen dute testuok.
‎Balore moralak ez dira bigarren mailan geratzen, baina alderdi erlijiosoa albora uzten da eta, beraz, hala nahi duen ikasleak aukera dauka balore erlijiosoetan hezteko eta nahi ez duenak balore unibertsalen aldeko aukera egin dezake.
‎Eta, gainera, unibertsitateek ere saritu egin behar dituzte ikasle eta irakasleak erakartzeko politika inteligenteak dituzten departamentuak.
‎5 Irakurmenaren lanketak, bere ezagutza eta bitartekoetan konfiantza izateraadoretu behar du ikaslea. Hemen garrantzi handikoa izango da ikasleen aurre ezagutzak aktibatzea, baina ez bakarrik testuaren gaiari buruzkoak, baitatestu mota horren ezagutza eskemei buruzkoak ere baizik.
‎erabil dezakegu adibidetzat: erreferenteak segurtasunez identifikatubeharko ditu ikasleak; bestela, ez du inongo aukerarik izango bere sistemantxertatzeko.
‎Mezua deskodetzen eta berriro formulatzen trebatu behar dugu ikaslea, baliokidetasuna irizpide gisa erabilita adierazleak lantzerakoan.
‎Euskaltegitik kanpoko eguneroko jardunean osatu behar du ikasleak euskaltegiko lana. Giro erdaldunetan aukera hori oso murritza denez, euskaltegiarenesku gelditzen da egoera normal batean nolabait gizarteari edo inguruaridagokion zeregina.
‎Ikasle bakoitzak bere arrazoiak ditu euskara ikasteko, besteak beste, lana bilatzekoaukerak gehitzea, gizartean hobeto integratzeko bideak eraikitzea, seme alabei ikaslaguntza eskaintzea, administrazioetako euskara plangintzetan parte hartzea, eta abar.Bestetik, ikaslea euskaltegira joaten denean, euskara ahalik eta azkarren ikasi nahidu. Bai HABEk bai euskaltegiek saiatu behar dugu ikasle bakoitzak nahi duen horilor dezan kalitatezko irakaskuntza eskainiz. Hori da gure erronka.
‎Horrek ez du esan nahi gazte talde baten kasuan, adibidez, autonomia ikas prozesuaren arrakastari begira landuko ez denik, edota ikasgelatik kanpo euskaraberehalakoan erabiltzeko gogoa duten ikasleen kasuan (guraso taldeak, merkatariak...) ingurune sozialean eragiteko estrategiak landuko ez direnik.
‎Ulermena trebetasunaktiboa omen da, ikaslearen aldetik buru ahalegin handia eskatzen duena; bainahorretan ere gutxieneko trebakuntza behar da. Ulermen gaitasunean erabakigarriakdiren hainbat eta hainbat azpitrebetasun aktibatzen ikasi behar dute ikasleek; bestela, ezina eta etsipena izango dira nagusi.
‎Medioaren ahalmen didaktikoaz ohartarazi behar ditugu ikasleak. Horixe da, azken finean, ikerketa ekintza honek lortu nahi duena.
‎– Ahoz edo idatziz sortuko duen testua beste norbaitek behar duela jakinbehar du ikasleak. Horrela, motibazio handiagoa izango du jarduera egiteko.Beraz, ikaskideek testua zerbaitetarako dutela ziurtatu behar duprozedurak.
‎Ikasleek konformatu egin beharzuten emaitzekin.? Ez genuen ikaslearen progresioaikusten.. Ikasleen helburuak ez zirenguretzat existitzen.?
‎Erabiliko dituen irizpideak erabakitzeko, azalpenez gain argudioak ere erabilibeharko ditu ikasleak, eta baita aholkulariak ere. Zer esanik ez, argudioek ikasleakulertzeko modukoak izan dute.
‎– Testuaren ulermena errazteko aurreikuspenak baliatzeak duen garrantzia nabarmendu behar dute ikasleek.
‎– Ulermena errazteko aurreikuspenak egiteak duen garrantziaz ohartubehar dute ikasleek.
‎– Paradoxa bada ere, beharrik handiena duten ikasleak, ikas estrategia desegokiak erabiltzen dituztelako edota ikas prozesuan parte hartzeko prest ez daudelako, zailenak izaten dira konbentzitzen ikas estrategien irakaskuntzarenonuraz.
‎Beheko mailan, klaseko jarduera euskaraz egin ahal izateko behar bezalakojakintza, gaitasuna eta jarrera eskuratua duten ikasleak kokatuko ditugu; eta mailahorretan, ingurukoekin egoera arruntenetan euskaraz komunikatzen lehenengourratsak emateko gaitasuna lortu dute.
‎Maila honetan ditugun ikasleek eskuratua izan behar dute klasean euskarazjarduteko behar den gutxieneko gaitasuna. Oraingoan, beraz, oinarri horretatikabiaturik, ingurukoekin euskaraz komunikatzen hasteko gaitasuna lortzea izangodugu helburua.
‎Ikasteko aukeratan ikasleen berdintasuna garantizatzea ez da ordu kopurubera, ordutegi bera, liburu bera... erabiltzeko aukera ematea soilik. Azken batean, irakasleak, nahi gabe, bere ikas estilo berbera duten ikasleak saritzen ditu, bestelakoak alboratuz.
‎Lehenengoa lortzeko, astero astero eta hainbat eskolaren amaieran ere, egindako lanari buruzko galdeketa pasatu genien ikasleei, eta bide esplizituaaukeratu nuen, ikasleak autonomoagoak izan zitezen. Denbora laburra nuenez, helburuak ezartzearen garrantziaz ohartarazi nahi nituen ikasleak; eta behinhelburuak ezarrita, beroriek lortzeko bitarteko egokiak aukeratzearen garrantziaz.
‎Lehenengo euskal nobela modernoa deitua izan zen Egunero hastendelako (1969) izenekoan, etengabe txandakatuz doazen bi plano desberdinetan aurkezten zaizkigu gertakariak. Batetik, abortatu nahi duen ikasle gazte baten istorioakontatzen zaigu (Gisele Sergier deritzonarena, hain zuzen); eta bestetik, pertsonaiaezezagun batek tren geltoki batean nahiz telefono kabina batean solaskide ezezagunekin dituen elkarrizketek osatzen duten planoa dago. Planoen erabilera horiiraunkorra izango da egile donostiarraren nobela guztietan, eta horren ondorioz, plano desberdinak elkarrekin konbinatu eta lotzeko gai den irakurle gogotsua eskatzen dute testu horiek.
‎Usaimena garatu nahi duten ikasleei horien deskribapenak idaztea eskatzen zaie, iraganeko usain ezagunekin harremanetan jarriz eta perfumegile trebeek erabiltzen duten hiztegitxoa bereganatuz. Lehenengo 50 material horien usainak, buruz ikasi?
‎Adin txikiko mutil bat da joko informatikoaren protagonista, eta jendea prebentzioaren beharraz sentsibilizatzeko beste tresna bat da. Proiektu horretan, halaber, irakasleentzako prebentzio gida bat eta droga mendekotasunari buruzko ikasketak dituzten ikasleentzako eskola agenda bat daude. Hartzaileak erakartzeko, Sinesio jergaz eta gazteen estetikaz baliatzen da, eta gazte baten jarduera arruntari buruzko ibilbidea egiten du.
‎Eskolako janariak eragin erabakigarria du ikasleen elikadura ohitura egokiak ezartzean.
2002
‎Gotzon Garatek Nafarroan zehar bildu zituen Gero argitaletxearen Noski sailean plazaratu den «Nafarroako Ezkurran» agertzen diren ipuin eta pasadizoak, baina Noski sailaren helburua euskaraz literatura irakurtzen hasi nahi duten ikasleei liburu egokiak eskaintzea denez, traba eta nekerik gabe euskal literatura irakurtzen has daitezen, idazleak bere erara prestatu ditu irribarrea sortarazteko aproposak diren kontakizun hauek, euskara erraz baina bizian azalduz haien mamia. Horrez gain, liburuaren azken orrialdeetan, Gotzon Garate eta bere obra kokatu eta dakien euskara lantzeko aukera ematen zaio irakurleari.
‎Ikasketak zentro ofizialetan egin ez dituzten ikasleak ere aurkez daitezke azterketa horretara, horrela Kontserbatorioan sartu eta, Gradu Ertaineko Lehen Ikastaroan hasi ordez, bitarteko ikastaroetan jardun ahal izateko.
‎Sarrerako proba gainditzeaz gainera, Gradu horretan hasteko Batxilergo titulua eta Musika Irakaskuntzetako Gradu Ertainekoaren jabe izan behar du ikasleak.
‎Ez dago titulaziorik euskara hutsez, baina, batzuetan, ikasgai erdiak baino gehiagoeuskaraz ikasteko aukera dute ikasleek. Ondoko tauletan, unibertsitatez unibertsitate egindako analisiaren emaitza ikusi ahal dugu.
‎...prozesu hori mota berezikoa izango da unibertsitate bakoitzean, euskararen egoera eta baita euskararekiko eskaera maila desberdinak direlako.Horri dagokionez, mutur batean, Mondragon Unibertsitatea dago, lehenengoikasmailan inskribatzen diren ikasleetatik %75 baino gehiago euskaldunak baitira, jatorriz herrialde euskaldunetakoak; beste muturrean Nafarroako Unibertsitatea, horiek zailtasun gehiago baitituzte ikasle euskaldunak erakartzeko.
‎ikasle euskaldunen kopurua gorantz doa, nahiz eta demografia etaerdarazko ikasleak beherantz doazen. Baina euskarazko ikasketetan matrikulatzeko arazoak dituzte ikasle euskaldunek, bai sartzeko prozeduragatik (zerrenda bakarra unibertsitate publikoetan), bai euskarazko titulazioen eskaintza murritza delako eta, ondorioz, euskaraz matrikulatzea zalantzagarrizaielako. Ikasle euskaldunen jarrera aktiboa oso ondasun handia da euskalunibertsitatearen alde.
‎Doktoretza ikastaro solteren bateuskaraz ematen da, baina ia ez da ezer gaztelaniaz ematen direnen aldean.Badaude zenbait arazo doktoretza ikastaroak euskaraz eskaintzeko. Horien artean, hirugarren zikloak berez duen ikasle kopuru baxua dugu; baina, halaber, hor daudeikasle erdaldunei sortzen zaizkien arazoak ere. Hain zuzen, Zientzia Fakultatekoikasle askok nahiko aukera gutxi dituzte ikastaroak hautatzeko, eta bakarren batzuk erdaraz ematetik euskaraz ematera pasatuz gero, ikasle erdaldunek zailtasunakizan zitzaketen beharrezko kredituak osatzeko.
‎Unibertsitate honek ez du ikasleen soslai linguistikoari buruzko daturik, bainajatorriari dagokionez, lehen eta bigarren zikloko ikasleen %38 nafarrak dira, eta%29 Euskal Autonomia Erkidegokoak. Jakinik azken deialdian nafarren %15eketa EAEko ikasleen %30ek selektibitatea euskaraz egin zutela, NUko ikasleeuskaldunen kopurua kalkula genezake (4 taula).
‎Izan ere, NUPeko ikasle euskaldun alfabetatuen kopuruarekin erkatuz gero, argi dago, kasurik hoberenean, euskaraz ikasten dutenaknekez ailegatzen direla horien heren batera. Orobat, 2000/ 01 ikasturtean euskararekin nolabaiteko lotura akademikoa zuten ikasle matrikulatuen kopuma euskaldunguztien kopuruaren zazpiren batera ere ez zen iristen. Zer esanik ez, euskarari eginzaion imzurra ez da ikasle euskaldunen utzikeriarengatik gertatu, edota haiek euskarazko irakasgaiak aukeratzen ez dituztelako.
‎– Jarraitu behar ote dugu ikasketetara erabateko dedikazioa duen ikasle ereduarekin ala, aldi berean, ikasi eta lan egitearen eredurantz jo behar otedugu. Zein motatako erregulazioa genuke horretarako?
‎Delako metodologia hori aplikatzen ari da, non eta ikasleak beren ama hizkuntza ez beste batean eskolak jasotzen ari diren esparruetan. Esaterako, EstatuBatuetako lurralde askotan ingelesez irakasten zaie ama hizkuntza modura bestehizkuntza bat duten ikasleei. Ikasle horientzat ingelesa bigarren hizkuntza da, etahorretan ongi trebatzeko, modu isolatu batean baino, alegia, ohiko gramatika lezioen bidez baino, edukien bitartez lantzen da hizkuntza, hots, hizkuntza erremintaizanik zenbait edukiez jasotzeko.
‎Helburuak ikasleen mailara egokitu nahi badira, prozedurarik aproposenaanalisitik abiatzea da, alegia, aurretestuaren analisitik (ahozkoa zein idatzizkoa). Horrek esan nahi du ikasleek aurreprestakuntzarik egin gabe ekoiztutako testuakaztertu egingo direla eta, ondoren, berauetan ikusten diren gabeziak eta hutsuneakizango direla, hain zuzen, garapen hurbileko eremua (nozio vigotskyarra) finkatzeko neurria; beraz, helburuak ikasleen gaitasunen arabera eta zailtasun partikularren arabera zehaztuko dira.
‎11 Erabileran oinarritzeak ez du esan nahi gramatika alboratu behar denik; baina gramatikaz baino, gogoeta metalinguistikoaz hitz egingo dugu. Erabilera errazteko eta hobetzeko jakin behar dituen ezagutzak aplikatzen jakinbehar du ikasleak modu estrategikoan.
‎Gure euskaltegien printzipioen artean ikaslearen autonomia bultzatzea dago: eskura dituen baliabide guztiak aprobetxatuko dituen ikaslea nahi dugu, bere ikas prozesuaz kontzientea dena. Ordenagailua eta autonomia, oraindik, ez datoz bat, eta dena egina espero duen ikaslea geurera erakartzeko bi bide erabiltzen ditugu: aholkularitza eta mintza saioak.
‎Adibidez, hizkuntza baten sistema fonologikoaren ikaskuntza oso baliagarriizan dakioke estandarretik gorako gaitasun maila eskuratu nahi duen ikaslearentzat, baina, beharbada, ez zaio oso lagungarri helburu xumeagoak dituen ikasleari; modu berean, ikasten ari garen hizkuntzaren sistema fonetikoa gureaz oso bestelakoaden kasuetan ere lagungarri gerta dakiguke, fonetikaren, oinarri teorikoakezagutzen baditugu...
‎Adibidez, hizkuntza baten sistema fonologikoaren ikaskuntza oso baliagarriizan dakioke estandarretik gorako gaitasun maila eskuratu nahi duen ikaslearentzat, baina, beharbada, ez zaio oso lagungarri helburu xumeagoak dituen ikasleari; modu berean, ikasten ari garen hizkuntzaren sistema fonetikoa gureaz oso bestelakoaden kasuetan ere lagungarri gerta dakiguke, fonetikaren, oinarri teorikoakezagutzen baditugu...
‎GAITASUN KOMUNIKATIBOA ETA GAITASUN OROKORRA: Zentzuzkoa da pentsatzea ibilbide akademiko berbera egindako pertsonekgaitasun berbera eskuratuko dutela? Bestalde, metodologia berbera erabilibehar dugu ikasle guztiekin. Zenbateraino izan daitezke erabakigarri aldezaurreko esperientzia, kultura, formakuntza...?
‎gustuko ipuina, gustuko abestia, poema... Hasiera batean ipuinekiko batere zaletasunik ez zuen ikasleetako batek, esaterako, narrazio historikoekin gustura sentitu zen. Azken gaueko irakurketa saioanipuinak irakurri zituen ikasleak, berriz, ipuin kontalaria izan nahi zuela aldarrikatu zuen.
‎– Eskaintzen genituen ikas moduluak, gehienak astean 10 ordukoak, ez zirenbatere malguak ordutegi arazoak zituzten ikasleentzat. Askok eta askokikasi nahia erakutsi arren, ez zuten aukeran maiztasun gutxiagoko ikastarorik.
‎1998 1999 ikasturtean, autoikaskuntzarako zerbitzua sortzeko beharrasumatu genuen; batez ere ohiko ikastaldeei eta erritmoei egokitzekozailtasunak zituzten ikasleei zuzendua.
‎zentzuduna, zailtasun maila, aurretik emandako hizkuntzabaliabideak, eta abar. Era berean, kontuan hartu behar dugu ikaslearen konfiantza, ikasketen aurreko esperientzia, ikasketa erritmoa, erakutsitako jariotasuna, ezagutza kulturalak eta linguistikoak.
‎Laguntza emateaz gain, motibatzen ere jakin behar du, eta, azken batean, nolabaiteko ziurtasuna eman behar dio ikasleari. Independente izatera eta arriskuberriak onartzera bultzatu behar du ikaslea.
‎Horrela, ikasleaketengabe du gertu gertutik bere ibilbidearen berri, informazioa eta ebaluatzekotresnak. Karpeta ezinbestekoa da irakasle batek baino gehiagok parte hartzen duelako eta nonbait jaso eta bateratu behar dutelako ikasle horri buruzko informazioa.. Egunkari, horiek erritmo aldaketak eta funtzio bereziak landu beharra eginarazten dizkigute, besteak beste.
‎Klasea emateko moduak ere argia izan behar du ikasleentzat: garbi geratzenda jarduera bakoitzaren helburua, ibilbide orokor batean duen tokia eta aurreko etaondorengokoekin duen lotura; baita sortzen zaizkion arazoak konpontzeko mekanismoak ere.
‎Lehenengoan, hiru atal bereizi ditugu: ikastaro hasierako eginkizunak betetzen (elkar ezagutzen, ikastetxea ezagutzen eta kokatzen, egutegia, ordutegia etaaraudiak azaltzen, etab.) jarri ditugu ikasleak; bigarrenean, zenbait idazki funtzional lantzen dira (oharrak, zerbaiten berri emateko adierazpen gutunak, etab.); etahirugarren atalak, azkenik, pasadizoak kontatzen, biografiak azaltzen eta lanerakokurrikulua egiten trebatu nahi lituzke ikasleak.
‎Hainbat lekutan, eskolek beren irrati proiektu propioak bultzatzen dituzte. Ikasgeletan ikasitakoa eta beren nahiak, kexak, edota zaletasunak mikrofonoen bidez besteei ezagutarazteaz gain, entzunezko komunikabidearen trebeziak bereganatu ahal dituzte ikasleek, eta hori guztia oso modu entretenagarriaz, eta, halaber, talde harremanak indartuz. Oso irrati txikiak izaten dira, eta oso hedadura eremu lokala dute; ez dute publizitate komertzialik izaten gehienetan, eta programazioa eskola ordutegiaren eta egutegiaren arabera antolatu ohi dira.
‎kolokan dagoela, eta, beste aldetik, euskararen presentzia testimoniala dela. Bere aldetik, EHUko32 Gizarte eta Komunikazio Zientzietako Fakultatean Irrati Laborategia dago, eta Leioa Irratia33 adierazleaz irratsaio parrillak emititu diren arren, ez da emisora moduan ari, eta ikasleentzako praktika tailerra da; hala eta guztiz ere, nahi duten ikasleek beren saioak egiteko aukera dute eskola orduetatik kanpo.
‎Ikasketa prozesuen emaitzak dira komunikazioa eta kultura bera ere. Ikasketa prozesua zenbat eta demokratikoagoa izan, ikasitakoa eta demokratikoagoa izateko oinarri sendoa du ikasleak. Eta ikasi, etxean legez, eskolan, kalean eta hedabideetan ikasten du gizaki modernoak.
‎Zalantzarik gabe, ikasle guztientzat edo horietako batzuentzat tortilla ogitartekoak eduki behar dira, ziur asko ez zeudenean horrelako ogitartekoak, eta gerta zitekeenean ikasleak probatzen bazuen ondorio larriak sor zitzakeela, ekintza axolagabetzat har liteke. Segur aski, irakasleak edo txangoko arduradunak alergiaren arriskua “kontrolatuta” zutela uste zuen ikasleak, eta horrek segurtasun handiagoa ekarri zion haurrari; izan ere, ez zuen pentsatu jateko eskaintzen zitzaiona “tortilla ogitartekoa” zenik. Osagai alergikoaren aurkako alertak ez zeuden jarrita.
‎Gero, aurrez aurre zituen ikasleei izena eskatu zien banan banan:
‎Nik, berriro, ezetz, uzteko bakean ikasketa  burua, ez nuela arazorik nahi. Oso petral jokatzen zuela kontra egiten ziotenekin, ezin zituela ikasleen guraso arduratuegien seme alabak begien aurrean ikusi. Ez dakit nire hitzak oso eraginkorrak izan ziren, baina kontua da aitak, pare bat madarikazio marmarka esan eta gero, azeleragailuari sakatu eta ni paseoan ibilitako parke ondoko errepidetik hartu zuela.
‎Ongizatearen gorakadaren ondorio izan den emendapen horri aurre egin behar izan diote erakundeek, ikastetxe berriak eraikitzeko eta eskaintzen diren ikasketen kostuak ordaintzeko dirulaguntzen bidez. Gaur, ia edozein ikasketa ofizial egin daiteke Euskal Herritik irten gabe; hegoaldeaz ari naiz, jakina. Iparraldean, berriz, unibertsitate mailako ikasketa oso gutxi eskaintzen dira eta kanpora joan behar dute ikasle gehienek.
‎1939rako bikoiztuta zegoen Lovainako irakaskuntzaren %74a; 1955erako, %84raino iritsi zen kopuru hori. Eta ikasle kopuruari dagokionez, hein bera zuten ikasle frantsesdunek eta nederlanderadunek.
‎Euskal Herriak badu ikasle nahikorik. Gero eta ikasle gehiagok daki euskaraz.
‎Gure ustez, euskalduntzearen ebaluaketa era egokian burutzen daikasprozesua n, baina ezgiza rte prozesuan. Lehenengoan, euskara ikastearen edukiak urratsez urrats daude neurtuta, eta horiei dagozkien frogak gainditu behar dituzte ikasleek, gaitasun nahikoaren ziurtagiria lortuko badute. Prozesu osoa lotua dago.
‎Eta hala da neurri batean behinik behin. Espainiako enbaxadako nekezaleek nahikoa buruko min dute ikasleekin, eta berri bat gehitu zaie. Nola sinetsarazi beraiek ere ez dakitela zer gertatzen ari den prentsarekin?
2003
‎Dakigunetik ez dakigunera euskal diglosia irazian" da, eta hain zuzen ere euskalkia irakaskuntzan dauka gaitzat. Nolanahi ere, Juan Luis Goikoetxea Arrietaren tesian lehen hizkuntza euskara duten ikasleak hartzen dira kontuan, etxetik euskaradun izanik euskalkidun ere, beraz eskolaratzen diren neska mutikoen hitz egiteko era baitu ikertzaileak bere lanaren ardatz. Euskal Herri osoko ikasle euskaldunak hartu ditu aztergai, baina bereziki bizkaieran zein bizkaieradun ikaslean jarri du bere arreta.
‎Larrialdirik gertatzekotan, ba al dute ikasleek jarduteko protokoloaz informazio idatzirik?
‎Jakintza arlo bakoitzak eskainitako programak pisu berezia zuen ikaslea erakarri ahal izateko. Hor ere aldeak zeuden sail batetik bestera.
‎Etxebarria eta M. Barandiaran; Kimika, Jazinto Iturbe; Informatika, Ander Basaldua; Matematika, Jabier Duoandikoetxea; eta Mekanika, Andoni Sarriegi). Dena den, Elektronika eta Mekanika Sailek ez zuten ikasle nahikorik izan, eta bertan behera geratu ziren, eta horietako zenbait hitzaldi zientzia arloko beste ikastaroetan integratu ziren. Egoera bitxia zen, kontuan hartuz gero, bi sail horiek sei liburu kaleratu zituztela, eta beste sail batzuek bat bera ere ez.
‎Banku Zerbitzuen Erabiltzaileen Elkarteak (Ausbanc) joan den astean adierazi zuen ikastaro batzuk eskura eta aldez aurretik ordaintzen dituzten ikasleak lehentasunezko hartzekodun direla. Horrek esan nahi du ikasleek, porrot eginez gero, aurreratutako diru kopurua jasoko luketela eta ez luketela zerbitzurik emango lehentasunez. Ausbancek ere eskatu zuen akademiek aseguru bat izan zezatela, porrot eginez gero, eskura ordaindu zuten ikasleei dirua itzultzeko.
‎Tarte hori doakoa izan arren, borondatezkoa da. Sustapen automatikoa desagertuz gero, gainditu gabeko hiru irakasgai edo gehiago dituzten ikasleek ikasturtea errepikatu dute. Gainera, ebaluazioa ez da orokorra izanen, irakasgaien araberakoa baizik, eta gainditu gabeko irakasgaiak dituztenentzako urteko berrarrantza deialdia sustatuko da.
‎Neurri horiek kredituak kobratzea geldiaraztea eta ikasleak berankorren erregistroetan inskribatzea bertan behera uztea ezartzen zuten. Ildo horretatik, esan zuen banketxeak, demanda aurkeztu aurretik, ez zituela ikasleak ordaindu gabekoen erregistroetan sartu, eta, aldi berean, adierazi zuen kobrantza “banaka” geldiarazi zuela, “ikasle bakoitzak egiaztatu behar baitzuen epaileak zuhurtasunezko neurri horiek hartzeko eskatzen zituen baldintzak betetzen zituela”.
‎Ikasturtea bukatuta, udako akademiak ezinbesteko tresna dira urtebeteren buruan norabidea zuzendu nahi duten ikasleentzat. Batzuetan, beren ekimenez; beste batzuetan, familien, unibertsitateko ikasleen eta DBHko zikloetako ikasleen inposaketagatik, bereziki 4 mailakoengatik, Batxilergora joateko zorian dauden jauzi handiaren beldur baitira, laguntza mota horietara uztailean eta abuztuan jotzen duten ikasle gehienak dira.
‎130.000 ikasle inguru daude Espainian hezkuntza premia bereziak dituzten ikasle gisa
‎Hori dela eta, Konferentzian argi geratu zen hezkuntza digitala hezkuntza bereziaren eremura zabaldu beharra dagoela, “laborategietan irtenbide teknikoak izan arren, beharrezkoa baita horiek ikasgelen egunerokotasunean aplikatzea”. Horri dagokionez, adituek ohartarazten dute teknologia berriek ezgaitasuna duten ikasleentzat izan dezaketen «eten digitala» dela, eta horrek desberdintasunak zabaltzen eta bereizketa handitzen laguntzen du. EBren lehentasuna Teknologia berriak irakaskuntzan sartzea Europar Batasunaren (EB) lehentasun politiko eta sozialetako bat da.
‎Informazioaren eta komunikazioaren teknologia berriak hezkuntza premia bereziak dituzten ikasle askoren esperantza bihurtu dira. Hala, adibidez, garun perlesia duen haur bati jolasteko aukera ematen diote.
‎Hala, inork ukatzerik ez duen arren teknologia berriak botere garrantzitsua direla, Beltránek dio «tresna bat baino ez direla, hezkuntzaren patua baldintzatu ahal izango duen arren, irakaskuntza bere kabuz aldatzeko gai izango ez dena». Espainian, 130.000 ikasle inguru hezkuntza premia bereziak dituzten ikasle gisa diagnostikatuta daude, Konferentzian azaldu bezala. Bi modalitate ditu:
‎Klasetik atera  tzen zinetenean ondoko taberna batean biltzen zineten, eta, gogoratzen haiz, Kromagnon?, hi hintzen bertan katedradun. Aurrean dituan ikasle hauek baino gazteagoak zineten, eta la ostia zinetela uste zenuten. Ez zenuten inoren leziorik hartu behar, ez berak, ez hik, Bakunin.
‎Bestalde, lan baldintzen hobekuntza ezin dugu oinarritu orain arteko kontresanean: lan baldintzak hobetzeko matrikula igo behar dugunez ikasleak galduko ditugu, beraz, ikasleak ez galtzeko lan baldintza kaxkarretanaritzera zigorturik egongo gara. Irtenbidea administrazioek euskara dohainik ikasteko eskubidea bermatzea da, eta zerbitzu publikoa eskaintzen duten irakasleen lan baldintza duinak ziurtatzea.
‎Korapilatsuago gertatu zen euskara eskoletan sartzeko ahalegina. Ordu erdiko ikastaroak eskaini zituen Diputazioak nafar hizkuntza ikasi edo landu nahi zuten ikasleentzat, maisuen ordainketa haren gain zela. Ofizialtasun aren aldetik emandako urratsik aurrerakoiena zen Nafarro ako historian, harrera desberdina izan bazuen ere ikastetxeetako zuzendari eta euren agintarien pentsabide hertsia kontuan izanik.
2004
‎Estatu Batuetako unibertsitarioek minor bat eta major bat ikasteko aukera dute, hots, lehenengo espezializazioa eta bigarren espezializazioa. Bietan euskal gaiak hartzeko aukera dute ikasleek. Sistema oso malgua da.
‎Bilboko Udalak hiritarrekiko harremana sakontzeko aukera eta boluntariotzaren esparru berri bat ezagutzeko bidea ikusi zuen. Deustuko Unibertsitateak, aldiz, Pedagogiako Practicum proiektuan zituen ikasleentzat esperientzia berri bat zabaldu nahi izan zuen. Bizkaiko Foru Aldundiak diruz lagundu ditu.
‎Niri gustatu egiten zait Gerhyk espektakulu egiteko duen joera hori. Hara, eskolak ematen ditut Bilboko Burtsan, eta arkitektua dut ikasleetarik bat, emakumezkoa. Zera esan izan dit:
‎Gerora beste hiru museo ikusi nituen Helsinkin, dena jakin nahi zuten ikasle eta irakasle haien erdian, Iraken kazetariak joan ziren bezala, talde hartan" enpotratua". Ateneumin taidemuseo a, Arte Ederretakoa, zen bata.
‎Ondorengo bi urteetan, lehenengo biak gainditu dituzten ikasleek Ikus Entzunezko Komunikazioa egin ahal izango dute. Bi tituluak jaso nahi dituen ikasleak urte gehigarri bat egin du.
‎Haren baldintza arkitektonikoek arazo fisikoak dituzten ikasleen sarrera eta zirkulazioa ahalbidetu behar dituzte.
‎Zailtasun larrienak dituzten ikasleak dira horrelakoetan galtzaile, ene ustez, ezin dutenei edo nahi ez dutenei gainontzekoek egiten dutena beraiek ere egin behar dutela esaten zaienean gezurretan ari baitzaie.
‎Lanbidean ederki aritzeko prestaturik dagoen arren, ikasi nahi ez duten ikasleak ez ezik, irakasleak jokamolde hori baimentzen duen sistema ere aurkituko duenez, hezkuntzan inplikaturik dagoen eta kolaboratzaile den profesionalaren angustia hori gure inguruko herrialde guztietan gertatzen ari da.
‎Bere burua maitatua sentitu behar du ikasleak eta gainera horrelaxe entzun behar du hori.
‎361 Junes Casenave: Euskarak beharrezkoa izan behar du ikasle guztientzat, Euskaldunon Egunkaria, 2002/4/11.
‎Ni ere eskolako maistra naiz eta ez dakizu zenbat maite nauten ikasleek.
‎Agian Eusko Jaurlaritza jabetu egin zen batxilergoko bigarren kurtsoak euskal historia ikasteko eskaintzen zuen aukera aski mugatua zela, zeren 2003 urtean Euskal Herriaren historia izeneko ikasgai bat sortzeko dekretua onartu zuen, batxilergoko lehen kurtsoan nahi zuten ikasleek hautazko gisa hartzeko aukera emanez11 Ikasgai guztiz berria da, ez dena ezein espainiar dekreturen moldapena, beraz euskal historia ikuspegi propioz lantzeko aukera ona izan zitekeen. Hori da beraz aztertuko dudana.
‎Monasterioetan, unibertsitateetan, gremioetan eta kofradietan ikasketa antolaketak taldea zuen oinarritzat. Eredu prezeptorala, berriz, printzeen heziketarako erabili zen bakarrik, baina, horretan ere, ezin esan gizabanakotze prozedurarik zegoenik, zeren jauntxo edo printze haiek adin jakin batean ziren ikaslebakarrik eta, haien maisuek, gainera, ikaslcarekin batera ibili behar zuten ikasle zen bitartean (Varela, J. 1983: Modos de educacion en la España de la Contrarreforma, Madril, LaPiqueta). Joanes Uharte Donibanekoaren Zientzietarako Argimenen Azterkeiak gizakia ulertzeko ikuspegi modernoa eskaini zuen Erdi Aroko gizona lehen aldiz gizabanako gisa hartuz eta horretarako ikasketarako gaitasuna eta, ondorioz, gizabanako horren bilakaerarakoahalmena definituz.
‎Ikasketak zurea ez den beste unibertsitate batean egin nahi dituzten unibertsitarioek 23.002 plaza izango dituzte horretarako ikasturtean, iaz baino 2.389 gehiago, Espainiako Unibertsitateetako Errektoreen Konferentziak (CRUE) jakinarazi zuenez. Mugikortasun programa honetan izena emateko epea otsailaren 27ra arte egongo da, eta trukea egin nahi duten ikasleek jatorrizko unibertsitatean eskatu dute. Erakunde bakoitzak deialdi horretarako behar diren jarraibideak eta plazen eskaintza ditu.
‎“Asko ari da aurrera egiten alde horretatik. Duela urte batzuk ohikoa zen akademietan ingelesaren noziorik ez zuten ikasleak matrikulatzea, hau da, hasiberri osoak, gaur egun hori ez da ohikoa”, adierazi du. Bere 125 urteurrena dela eta, akademiak inkesta bat egin zuen Espainian, hizkuntzen irakaskuntzaren egoera erakusteko.
‎Ikasle horiek, gainera, beren adierazpenean honako hau proposatu zuten: premia bereziak dituzten ikasleei arreta ematea, langile eta material egokiak erabiliz; legezko neurri zorrotzak hartzea garapen jasangarria bermatzeko; Atzerritartasunari buruzko Legea indargabetzea; hezkuntzarako, etxebizitzarako eta lanerako eskubidea gauzatzea; gutxieneko soldata igotzea, eta gizonen eta emakumeen soldata berdintzea. Adierazpenaren helburua da, halaber, gastu militarrak murriztea, suntsipen masiboko armak kentzea, kultura ondarea babestea, eta topaguneak sortzea, gazteek beren eskaerak eta beharrak erakunde publikoen aurrean adierazi ahal izateko.
‎Oppenheimerrek burua astindu zuen, ulertu ezin duen ikasle motz samar batekin ariko balitz bezala.
2005
‎Hezkuntza sistemaren eskakizunak zuzen gainditzeko arazoak dituzten ikasleak egotea ezin zaio norbanakoari dagozkion arrazoiei soilik egotzi, heziketa arrazoiak, sozialak eta kulturalak ere badaude.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
duten 444 (2,92)
dituzten 253 (1,67)
du 140 (0,92)
dute 99 (0,65)
duen 82 (0,54)
zuten 60 (0,39)
dugu 41 (0,27)
dituzte 37 (0,24)
zuen 37 (0,24)
dituen 31 (0,20)
ditu 30 (0,20)
dut 23 (0,15)
zituzten 20 (0,13)
ditugu 19 (0,13)
dutela 12 (0,08)
duela 10 (0,07)
zituen 9 (0,06)
genuen 8 (0,05)
badu 6 (0,04)
baitute 6 (0,04)
ditugun 6 (0,04)
ditut 5 (0,03)
dugun 5 (0,03)
duzu 5 (0,03)
nituen 5 (0,03)
baditugu 4 (0,03)
badugu 4 (0,03)
badute 4 (0,03)
baititugu 4 (0,03)
baitu 4 (0,03)
dituztela 4 (0,03)
dituzue 3 (0,02)
zituela 3 (0,02)
DUTEN 2 (0,01)
Zuen 2 (0,01)
baditut 2 (0,01)
baitituzte 2 (0,01)
dituela 2 (0,01)
dituztenak 2 (0,01)
duena 2 (0,01)
dugulako 2 (0,01)
dutelako 2 (0,01)
duzue 2 (0,01)
lukeela 2 (0,01)
lukeen 2 (0,01)
lukete 2 (0,01)
luketen 2 (0,01)
zutela 2 (0,01)
Baditut 1 (0,01)
Badut 1 (0,01)
Baduzu 1 (0,01)
badituelarik 1 (0,01)
baititu 1 (0,01)
bazituen 1 (0,01)
bazuen 1 (0,01)
dituan 1 (0,01)
ditudala 1 (0,01)
ditudan 1 (0,01)
dituelako 1 (0,01)
dituenez 1 (0,01)
ditugula 1 (0,01)
dituzu 1 (0,01)
dituzun 1 (0,01)
dudala 1 (0,01)
duelako 1 (0,01)
dugula 1 (0,01)
dugunez 1 (0,01)
dun 1 (0,01)
dutena 1 (0,01)
dutenean 1 (0,01)
genituen 1 (0,01)
gintuztenak 1 (0,01)
hinduenetik 1 (0,01)
lituzke 1 (0,01)
luke 1 (0,01)
nauten 1 (0,01)
nautenak 1 (0,01)
nauzu 1 (0,01)
nituela 1 (0,01)
nituzke 1 (0,01)
nuke 1 (0,01)
zenuen 1 (0,01)
zituelako 1 (0,01)
zituena 1 (0,01)
zuela 1 (0,01)
zuen bitartean 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
ukan ikasle bat 42 (0,28)
ukan ikasle guzti 30 (0,20)
ukan ikasle horiek 22 (0,14)
ukan ikasle kopuru 19 (0,13)
ukan ikasle asko 16 (0,11)
ukan ikasle kasu 16 (0,11)
ukan ikasle euskara 15 (0,10)
ukan ikasle talde 14 (0,09)
ukan ikasle ez 11 (0,07)
ukan ikasle berak 10 (0,07)
ukan ikasle egon 10 (0,07)
ukan ikasle gazte 10 (0,07)
ukan ikasle aukera 9 (0,06)
ukan ikasle ere 9 (0,06)
ukan ikasle eskola 9 (0,06)
ukan ikasle hezkuntza 9 (0,06)
ukan ikasle lagundu 9 (0,06)
ukan ikasle laguntza 8 (0,05)
ukan ikasle oro 8 (0,05)
ukan ikasle gehien 7 (0,05)
ukan ikasle harrera 7 (0,05)
ukan ikasle hori 7 (0,05)
ukan ikasle arreta 6 (0,04)
ukan ikasle bakoitz 6 (0,04)
ukan ikasle batzuk 6 (0,04)
ukan ikasle guraso 6 (0,04)
ukan ikasle hartu 6 (0,04)
ukan ikasle ikastetxe 6 (0,04)
ukan ikasle pentsatu 6 (0,04)
ukan ikasle baliabide 5 (0,03)
ukan ikasle behar 5 (0,03)
ukan ikasle beste 5 (0,03)
ukan ikasle egin 5 (0,03)
ukan ikasle eman 5 (0,03)
ukan ikasle etorkin 5 (0,03)
ukan ikasle gehiago 5 (0,03)
ukan ikasle hizkuntza 5 (0,03)
ukan ikasle ohiko 5 (0,03)
ukan ikasle parte 5 (0,03)
ukan ikasle pisu 5 (0,03)
ukan ikasle zuzendu 5 (0,03)
ukan ikasle atzerritar 4 (0,03)
ukan ikasle bera 4 (0,03)
ukan ikasle berri 4 (0,03)
ukan ikasle denbora 4 (0,03)
ukan ikasle detektatu 4 (0,03)
ukan ikasle emaitza 4 (0,03)
ukan ikasle errendimendu 4 (0,03)
ukan ikasle euskaldundu 4 (0,03)
ukan ikasle euskaltegi 4 (0,03)
ukan ikasle garai 4 (0,03)
ukan ikasle gela 4 (0,03)
ukan ikasle gisa 4 (0,03)
ukan ikasle goi 4 (0,03)
ukan ikasle haiek 4 (0,03)
ukan ikasle ikaskuntza 4 (0,03)
ukan ikasle lan 4 (0,03)
ukan ikasle premia 4 (0,03)
ukan ikasle abertzale 3 (0,02)
ukan ikasle atzerri 3 (0,02)
ukan ikasle bakarrik 3 (0,02)
ukan ikasle bete 3 (0,02)
ukan ikasle bildu 3 (0,02)
ukan ikasle curriculum 3 (0,02)
ukan ikasle egokitu 3 (0,02)
ukan ikasle eredu 3 (0,02)
ukan ikasle errealitate 3 (0,02)
ukan ikasle esan 3 (0,02)
ukan ikasle eskaini 3 (0,02)
ukan ikasle eskolatu 3 (0,02)
ukan ikasle esku 3 (0,02)
ukan ikasle euskaldun 3 (0,02)
ukan ikasle gaitasun 3 (0,02)
ukan ikasle garapen 3 (0,02)
ukan ikasle gutxi 3 (0,02)
ukan ikasle hura 3 (0,02)
ukan ikasle ikasgela 3 (0,02)
ukan ikasle irakaskuntza 3 (0,02)
ukan ikasle jarraipen 3 (0,02)
ukan ikasle jarri 3 (0,02)
ukan ikasle matrikulatu 3 (0,02)
ukan ikasle nagusitu 3 (0,02)
ukan ikasle nahi 3 (0,02)
ukan ikasle neurri 3 (0,02)
ukan ikasle nola 3 (0,02)
ukan ikasle ohi 3 (0,02)
ukan ikasle profil 3 (0,02)
ukan ikasle sartu 3 (0,02)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia