2009
|
|
Ez dadila entzun maisuaren erretolika bakarrik. Horretarako, joan etorria lotu nahi
|
du
ikasle ororekin.
|
2017
|
|
Ez, zehaztasunik ez zaio falta ezarritako helburuari. Argi eta garbi mintzo da, zer gaitasun komunikatiboren jabe izan behar
|
lukeen
ikasle orok eskolaldia amaitzean: –ezagutza praktikoa?.
|
|
Modu batean edo bestean, berriz ere zentratuz, irakasleriak utzi lioke behingoz ume gazte eta gurasoen teilatuari pilota jaurtitzeari benetan ikastetxeetan zer egin daitekeen hausnartzen hasteko; gurasoek zer edo zer gehiago eskaini badezakete ere, irakasleek hasi lukete pentsatzen nola hobetu beraien prestakuntza egoera berriari behar bezala aurre egin ahal izateko, askok jarraitzen baitute datu akademiko hutsak inprimatzen ikasleen buruetan, oraindik ere, bestelako moderno batzuek gazteak olgetan dituzten bitartean, ezer irakatsi gabe. Hasi behar
|
dute
ikasle oro laguntzen, motibatzen eta ikasle bakoitzaren gaitasun guztiak pizten eta azaleratzen, honek guztiak, nahitaez, zuzendaritza zein administrazioarekin arazoak izatea badakar ere. Iraultza gauza dadin ezinbestekoa da irakaslearen paperaren inguruan eztabaida plazaratzea.
|
2023
|
|
" Aplikazio txiki bat egin dugu, merkea, zuzenketa automatikoa daukana. Doakoa da, eta uste dugu hezkuntza arautuan baliagarria izango dela hutsetik hasi behar
|
duen
ikasle oro erritmora egokitzeko. Oinarri izan dugun produktuari bizitza eman besterik ez dugu egin.
|
|
salaketa eskizofrenikoa dela. Frantziako administrazioak katalana gehiago erabiltzeko helburua duen Katalan Hizkuntzaren Bulego Publikoa bultzatzen du, eta akordio bat sinatu berri du hemendik hamar urtera bitartean katalana ikasi nahi
|
duen
ikasle orori hizkuntza ikasteko aukera emateko. Baina, aldi berean, Elnako Udala salatu du, zeinak udalbatzan, hau da, toki publiko batean, katalana erabili eta ondoren guztia frantsesera itzultzeko hautua egin duen.
|
|
Ipar Euskal Herrian diren hemezortzi kolegioetatik hamabostek proposatzen dute aukera elebiduna gaur egun. Gainerakoetan ere eskaintza lantzen ari direla adierazi du Behotegik; ikastetxearen eta akademia ikuskaritzaren arteko adostasuna behar da euskarazko irakaskuntza proposatzeko. Hala ere, kolegioan elebidunean segitu nahi
|
duen
ikasle orok aukera hori bermatua duela azpimarratu du Marie Delpech akademiako euskara ikuskariak.
|
|
Orain, batez ere gustatuko litzaiguke Erasmus programa Batxilergoan eta DBHn gehiago zabaltzea. Zaraobeko filosofia beti izan da atzerrira joan nahi izan duen eta merezi
|
duen
ikasle orori aukera hori eskaintzea. Horretarako, gure proiektu propioak garatu ditugu.
|
|
Ildo beretik Olasagarrek eta Ramosek (2021) diote, ikasleak motibatu egin behar direla hizkuntzen arteko aukeraketa etengabean euskarari lekua emateko. Bada, iritsi berriak diren eta euskara ama hizkuntza ez
|
duten
ikasle oro, hizkuntza eta kultura testuinguru berrian murgiltzeko, ezinbesteko premisa da murgiltze eredua. Izan ere, oinarrian hizkuntza ikastea ez ezik, murgiltze ereduak motibazioa ere jartzen du hezkuntza prozesua bideratzeko ardatz gisa.
|