Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 14

2008
‎• Jatorriaren arabera: ikasle eta euren gurasoen jaioterria Euskal Herria duten ikasle taldeak laginaren %56a osatzen du; ikasle eta euren gurasoen jaioterria Espainia duten ikasle taldeak laginaren %19a. Ikaslearen eta bere gurasoetako bakar baten jaioterria Euskal Herria —eta bestearena Espainia— duten ikasle taldeak laginaren %25a osatzen du.
‎• Jatorriaren arabera: ikasle eta euren gurasoen jaioterria Euskal Herria duten ikasle taldeak laginaren %56a osatzen du; ikasle eta euren gurasoen jaioterria Espainia duten ikasle taldeak laginaren %19a. Ikaslearen eta bere gurasoetako bakar baten jaioterria Euskal Herria —eta bestearena Espainia— duten ikasle taldeak laginaren %25a osatzen du.
‎ikasle eta euren gurasoen jaioterria Euskal Herria duten ikasle taldeak laginaren %56a osatzen du; ikasle eta euren gurasoen jaioterria Espainia duten ikasle taldeak laginaren %19a. Ikaslearen eta bere gurasoetako bakar baten jaioterria Euskal Herria —eta bestearena Espainia— duten ikasle taldeak laginaren %25a osatzen du.
2011
‎II. tituluan, berariazko hezkuntza laguntza behar izateagatik arrunta ez den hezkuntza arreta behar duten ikasle taldeak jorratzen dira, eta zeregin hori betetzeko behar diren baliabideak finkatzen dira, ikasle horiek erabat sartu eta integra daitezen. Titulu honetan sartzen da, hain zuzen, gizarte egoerengatik, minusbaliotasun fisiko, psikiko edo sentsorialagatik edo jarreran asaldura larriak izateagatik berariazko laguntza eta arreta jakinak behar dituzten ikasleen hezkuntza tratamendua.
‎Gure datuen arabera 1978/ 79 ikasturtean 30 bat irakasle aritu ziren eskola horietan euskara irakasten Medikuntza zein Erizaintzako ikasleei. Horrek esan nahi du ikasle taldea handia zela, 600 bat ikasle inguru egongo zelako (30 irakasle x 20 ikasleko taldeak). Eskola horiek antolatzeko 1978ko azaroaren 18an bildu ziren fakultateko euskara irakasleak euskara ikastaroen aurrekontua prestatzeko eta errektorearekin zer negoziatu adosteko.
‎Oro har, samieraren irakaskuntzaz eta ikaskuntzaz egin daitekeen balorazioa ez da oso positiboa: hedatuena dagoen eredua samiera ikasgai gisa irakasten duena da, eta gainera, horrelako programa askotan, samiera aparteko geletan irakasten da, eta hizkuntza ikasi nahi duten ikasleak taldetik banatzen dituzte. Hirvonenen ustez, ezinbestekoa da haurrak elebidun izan daitezen plangintzak adostea, haurrak etxetik samieradunak izan ala ez.
‎Ikastaro espezializatuak “Ikasi ikasten”, “hobetu zure ikasketa metodoa”, “gainditzeko teknika eraginkorrak”. Hala, bada, gero eta kabinete eta pedagogia zentro eta eskola psikologiako zentro gehiagok erakartzen dituzte beren errendimendua hobetu nahi duten ikasle talde handi bat, ikasketa estrategia eraginkorrenak ikasita. Zerbitzu horiek hainbat profiletarako ikastaroak dituzte, hala nola lehen hezkuntzako ikasleentzat, unibertsitateko ikasleentzat eta oposiziogileentzat.
2016
‎– Orain, zati desberdinak dituzten ikasleekin taldeak
‎Halako desgaitasuna duten pertsonen entzumena eguneroko bizitzarako funtzionala ez denez, ahozko hizkuntza ezin izaten du espontaneoki eskuratu; horren ondorioz, hezkuntza irakasteko/ ikasteko teknika bereziak behar ditu. Hezkuntza ekimen bereziak behar dituen ikasle talde heterogeneo bat da; haien entzumen motagatik eta mailagatik bakarrik ez, baita urritasun horrek eskola prozesuan, harreman sozialetan, garapen pertsonalean eta abarretan duen eraginagatik ere.
‎Orain, zati desberdinak dituzten ikasleekin taldeak berrantolatu.
‎Kurtso hauetan elkar ezagutzen ez duten ikasleen arteko talde lanak bakoitzak bere unibertsitateko komunitate arkitektonikoan harturiko ezaguerak zalantzan jartzen ditu. Ezezagunekin eta beste hizkuntza batean lan egitean, ikasleek eman beharreko azalpenek ohi baino haratago joan behar dute.Alde batetik, euren inguruan ezagunak diren kontzeptu itxiak azaltzearen zailtasunari aurre egiten diote.
2017
‎A. Martinez: Hala da, ezin da izan bakarrik irakaslearen ardura, irakasle batek ezin du ikasle talde guztiarekin. Badaude laguntza zerbitzuak, komunitatean badaude bestelako zerbitzuak, eta lan koordinatua egin ezean, kasu batzuetan ezinezkoa da ikasleak aurrera egitea.
2023
‎" Zaurgarri" etiketa jartzen zaion arren, 24 jatorri eta 17 hizkuntza dituen ikasle taldea ez ote da kulturalki oso aberatsa. Petrikorena:
‎Ikerketa egin ahal izateko, irakasleak manipulatu egin zituzten. Maila antzekoa zuten ikasle talde bat hartu eta haietako batzuk oso azkarrak zirela esan zitzaien irakasleei; beste batzuek, aldiz, zailtasun bereziak zituztela eta izaera gatazkatsua. Ikerketaren amaieran ateratako konklusioen arabera, ustez maila hobea zuten ikasleek askoz emaitza hobeak izan zituzten, eta alderantziz.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia