Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 250

2000
‎Aukeran lehor samarra zegoen lasagna, baina oso ardo ona zuten ikasleek pisu hartan. Kafearekin batera, berriz, whiskya edan genuen, hori ere kalitatekoa.
2002
‎Lan eta buruhauste askoren ostean, ikasturtean 43 ikaslek ikasi zuten oraindik lizentzia eta baimenik ez zuen ikastola honetan. Lehen urte hauetan, oztopo ugari gainditu behar izan zituzten Armentia ikastolako arduradunek eta bertan ikasten zuten ikasleen gurasoek. Izan ere, arazo ekonomikoez gain, orduan Eusko Jaurlaritzako Hezkuntza sailburu zen Fernando Buesak kritika gogorrak egin zizkien euren seme alabak Armentia ikastolan matrikulatu zituztenei.
‎Izan ere, NUPeko ikasle euskaldun alfabetatuen kopuruarekin erkatuz gero, argi dago, kasurik hoberenean, euskaraz ikasten dutenaknekez ailegatzen direla horien heren batera. Orobat, 2000/ 01 ikasturtean euskararekin nolabaiteko lotura akademikoa zuten ikasle matrikulatuen kopuma euskaldunguztien kopuruaren zazpiren batera ere ez zen iristen. Zer esanik ez, euskarari eginzaion imzurra ez da ikasle euskaldunen utzikeriarengatik gertatu, edota haiek euskarazko irakasgaiak aukeratzen ez dituztelako.
‎Ikasturte hartan Selektibitatea egin zuten ikasle euskaldunen portzentajea osoaltua izan zen? %14, hots, 1.481 ikasle?. Horiek, Unibertsitatera ailegatzean, erdaraz ikastera edo Euskal Autonomia Erkidegoko unibertsitateera jotzera behartuta daude, euskaraz ikasiko badute.
‎Estatu frantsesean Radio Lille Campus izeneko irratia sortu zuten ikasleek 1969an. Hori izan zen sortutako lehenengo emisora alternatiboa, baina ez bakarra, Estatuaren monopolioaren aurka.
‎Guztira, 32 haurrek salatu zuten nazioarteko E.F. atzerriko udako ikastaroen enpresa, kontratua ez betetzeagatik eta seme alaben babesgabetasuna zela eta, Madril Barajasko aireportura iristea aurreikusita zutela. Arratsalde erdian, familiak ikastaroan irregulartasunak onartu eta dirua itzultzeko konpromisoa hartu zuen familiak, eta Ingalaterrako hegoaldera, Hastings herrian ostatu hartu zuten ikasleen itzulera bidaiaz arduratzeko konpromisoa hartu zuten. Hasieran bidaia egin zuten 48 umeetatik, hogeita hamar urte baino gehixeago geratzen ziren, Bilboko eta Alacanteko familia batzuek duela astebete antolatu baitzuten beren seme alabak itzultzea.
‎Ez naiz gogoratzen zein zuen izena, baina ni institutuan hasi aurretik ere Perti deitzen zion mundu guztiak. Astelehen goiz batez, Pertik asteburuko azken orduak kartzelan eman zituela jakin zuten ikasleek; nonbait, mozkor mozkor eginda zebilela, kontu eske joan zitzaion udaltzain bat jipoitu zuen. Zalaparta batean hasi omen zen klasea.
‎1939rako bikoiztuta zegoen Lovainako irakaskuntzaren %74a; 1955erako, %84raino iritsi zen kopuru hori. Eta ikasle kopuruari dagokionez, hein bera zuten ikasle frantsesdunek eta nederlanderadunek.
2003
‎Estreinaldiaren ostean" Freskoak eta gazteak" zirela iritzi zion Begoña del Tesok prentsan idatzitako kritikan. Hala, arrakastak ematen duen indarrarekin, Hika sortzea erabaki zuten ikasle talde hartako bederatzi lagunek, 1990.ean. Batez ere hiru helburu zituzten:
‎Etxebarria eta M. Barandiaran; Kimika, Jazinto Iturbe; Informatika, Ander Basaldua; Matematika, Jabier Duoandikoetxea; eta Mekanika, Andoni Sarriegi). Dena den, Elektronika eta Mekanika Sailek ez zuten ikasle nahikorik izan, eta bertan behera geratu ziren, eta horietako zenbait hitzaldi zientzia arloko beste ikastaroetan integratu ziren. Egoera bitxia zen, kontuan hartuz gero, bi sail horiek sei liburu kaleratu zituztela, eta beste sail batzuek bat bera ere ez.
‎Ikastaroen kostu altua, 18.000 pezeta, nahiz eta erreala 30.000 ingurukoa izan? ere aipatu zuten ikasleak urruntzeko arrazoi moduan. Edozein kasutan, «UEU, zientzia, euskaraz egiten ari garenon edo egin nahi dugunon topaleku eta erreferentzia zuhurra bezain bazterrezina bilakatu da»52 Dena den, La Voz de Euskadi-n beste arrazoi bat bota zuten, hurrengo urteetan zenbait sailetan arazo handiagoa bilakatu zena, urtean zehar unibertsitate ofizialean zientziak euskaraz ikasten ari ziren asko ez zirela UEUra hurbiltzen edota beste sail batzuetan ematen zutela izena53.
‎UEU antolatzeko dirua Kontseilu Orokorraren eskutik etorriko zen, baina diru-laguntzak eskatu zitzaizkien Hegoaldeko eta Iparraldeko zenbait banku eta lantegiri. 30 libera izan zen matrikula eta beste 22 libera eguneko ordaindu zuten ikasleek, bertan jan eta lo eginez gero. Saioak Euskaltzaindiaren babesean eta Bordeleko Errektorearen baimenarekin burutuko ziren, aurreko urtean bezala.
‎Horrek esan nahi du ikasleek, porrot eginez gero, aurreratutako diru kopurua jasoko luketela eta ez luketela zerbitzurik emango lehentasunez. Ausbancek ere eskatu zuen akademiek aseguru bat izan zezatela, porrot eginez gero, eskura ordaindu zuten ikasleei dirua itzultzeko. Hiru akademia handi horien itxierak hizkuntzen irakaskuntzaren sektorea kolokan dagoela berresten du.
‎Korapilatsuago gertatu zen euskara eskoletan sartzeko ahalegina. Ordu erdiko ikastaroak eskaini zituen Diputazioak nafar hizkuntza ikasi edo landu nahi zuten ikasleentzat, maisuen ordainketa haren gain zela. Ofizialtasun aren aldetik emandako urratsik aurrerakoiena zen Nafarro ako historian, harrera desberdina izan bazuen ere ikastetxeetako zuzendari eta euren agintarien pentsabide hertsia kontuan izanik.
2004
‎Gerora beste hiru museo ikusi nituen Helsinkin, dena jakin nahi zuten ikasle eta irakasle haien erdian, Iraken kazetariak joan ziren bezala, talde hartan" enpotratua". Ateneumin taidemuseo a, Arte Ederretakoa, zen bata.
‎Agian Eusko Jaurlaritza jabetu egin zen batxilergoko bigarren kurtsoak euskal historia ikasteko eskaintzen zuen aukera aski mugatua zela, zeren 2003 urtean Euskal Herriaren historia izeneko ikasgai bat sortzeko dekretua onartu zuen, batxilergoko lehen kurtsoan nahi zuten ikasleek hautazko gisa hartzeko aukera emanez11 Ikasgai guztiz berria da, ez dena ezein espainiar dekreturen moldapena, beraz euskal historia ikuspegi propioz lantzeko aukera ona izan zitekeen. Hori da beraz aztertuko dudana.
‎Monasterioetan, unibertsitateetan, gremioetan eta kofradietan ikasketa antolaketak taldea zuen oinarritzat. Eredu prezeptorala, berriz, printzeen heziketarako erabili zen bakarrik, baina, horretan ere, ezin esan gizabanakotze prozedurarik zegoenik, zeren jauntxo edo printze haiek adin jakin batean ziren ikaslebakarrik eta, haien maisuek, gainera, ikaslcarekin batera ibili behar zuten ikasle zen bitartean (Varela, J. 1983: Modos de educacion en la España de la Contrarreforma, Madril, LaPiqueta). Joanes Uharte Donibanekoaren Zientzietarako Argimenen Azterkeiak gizakia ulertzeko ikuspegi modernoa eskaini zuen Erdi Aroko gizona lehen aldiz gizabanako gisa hartuz eta horretarako ikasketarako gaitasuna eta, ondorioz, gizabanako horren bilakaerarakoahalmena definituz.
‎Horietatik, 2005 urtean bularreko minbizia diagnostikatu zitzaien 1996 eta 2000 bitartean. Eta horren eraginak, Minbiziaren Institutu Nazionalaren aldizkarian argitaratutako ikerketak erakusten duenez, inoiz erre ez zuten ikasleen artean baino %30 handiagoa zen. Azterketak, gainera, emaitzak adin tarteka segmentatzen ditu, eta bularreko minbiziak ehuneko handiagoa duela onartzen du hogei urte bete baino lehen erretzen hasi ziren emakumeen artean, edo eguneko pakete bat batez beste kontsumitu zutenen artean edo lehen haurdunaldia izan baino bost urte lehenago, gutxienez, hasitakoen artean.
‎“Asko ari da aurrera egiten alde horretatik. Duela urte batzuk ohikoa zen akademietan ingelesaren noziorik ez zuten ikasleak matrikulatzea, hau da, hasiberri osoak, gaur egun hori ez da ohikoa”, adierazi du. Bere 125 urteurrena dela eta, akademiak inkesta bat egin zuen Espainian, hizkuntzen irakaskuntzaren egoera erakusteko.
‎Erantzun hori eten egiten zen zelula espermatikoek dekano molekula detektatzen zutenean. Esperimentuan, bourgeonalez bustitako paper zerrenda bat usaindu zuten ikasleek bost segundoz, eta ondoren dekanoaren iraupen bereko erakusketa bat eta hirugarren bat, berriz ere bourgeonalarekin. Kontrol taldeetako boluntarioek hainbat dekano konbinazio eta beste lurrin batzuk usaindu zituzten.
‎15 bat urte ikasi zuten ikasleen zerrendalortu nuen.Eguraldihotzaeta euritsuaegitenzuen, abenduarizegokion eguraldi mota, hain zuzen. Nirebulegora iritsinintzen etazerrendairakurtze­ ari ekin nion.
‎Errusia’ren kontra altxatzeko garaia ez ote zan iritxia? Urrillaren 27 an bilkura bat izan zuten ikasleek (gehienak burges haundi eta txikien seme), eta Errusiaren kontra indarka hastea erabaki zuten: txostenak zionez," militar hezkuntza eman behar zaie suomitar gazteei...
2006
‎• Talde handietako tutoreek ez zuten ikasle horiekin interakzionatzeko betarik, irakasle espezialisten klaseetan satelite moduan ibiliz.
2007
‎1969an Seaska sortu zen ikastolak kudeatzeko. 1971an militante gazte batzuek Mende Berri antolatu zuten ikasleak formatzeko. 1979an AEK Iparraldera pasatu zen jende helduak euskalduntzeko.
‎Nahiz eta “gutxi ez izan” publikoaren kalitatearen jaitsiera funts publikoak dituzten bi sare iraunkorren arteko immigranteen “banaketa txarrak” eragin duela aldezten duten, “egia da” porrot hori “etorkinen presentzia adierazgarria baino lehenagokoa” dela, azterlan honen arabera. Izan ere, aztertutako ikasturtean DBH amaitu edo titulurik gabe uzten zuten ikasle etorkinen portzentajea %0, 7koa baino ez zen. Lanak adierazten du, halaber, “egia” dela komunitate askotan publikoak “landa biztanleak bakarrik” eskolatzen dituela.
‎Ibinagabeitia, Ameriketara joan ondoren, Jagi Jagitik oso hurbil ibili zen eta Irrintzi aldizkarian parte hartu zuen, baina ez zuen apurtu alderdiarekin zuen harremana (Sudupe 2003). Beste batzuk izan ziren jeltzaleen etsipena salatu eta jarrera aktiboagoa defendatu zutenak, hainbat jeltzale eta EKIN taldea sortu zuten ikasle gazteak, hain zuzen. EAJren kasuan, lehen aipatu ditugun hanka sartzeek, klandestinitateko giroak eta norberaren ideiak besteekin patxadaz eztabaidatzeko gaitasun ezak ekarri zuten Euskal Herrian gerra bizi ez zuten gazte talde berri batzuekin ondo ez konpontzea.
2008
‎Beste mugimendu bat transition town edo aldatzen ari diren herriena da. Irlandako Kinsale herrian hasi ziren, permakultura lantzen zuten ikasle batzuek herrian gero eta energia gutxiago kontsumitzeko egindako proiektu batetik partiturik.
‎unibertsitate eta titulazio desberdinak, lerro linguistikoak, hiru campusak eta abar. Galde sorta unibertsitatean bete zuten ikasleek, eskola ordutegiaren barruan, 2004 urtean. Azkenik, kontuan hartu behar da ikerketaren azterketa eta emaitza batzuk soilik eskainiko ditugula artikulu honetan.
‎16 ikasturtean egin nuen azterketak iradokitzen du ikasturte hartan libururen bat irakurri zuten ikasleen artean %10, 2k Unai Elorriaga irakurri zutela.
‎Eta nik amuari tenk egin: pentsaera hori zuten ikasleek irakurtzeko moduko zerbait idazten hasi nintzen. Zazpi ipuin idatzi nituen hasiera batean, baina, igandea ez al zen deskantsatzeko egin?
‎Ikasten segitu nahi zutenei hurrengo urtean klase bera ez emateko, eta euskara maila bat zuten ikasleei, hasiberriei baino eduki garatuagoak eskaini ahal izateko, Azkuek bere kargura bigarren kurtso bat ireki zuen institutuan. Hola 1895etik kurtso bik funtzionatu zuten (ikus 3 grafikoa).
‎Testak argi eta garbi bereizten ditu bi faktore independente, familian nahiz eskolan egoera estresagarriak neurtzen dituztenak. “Goldbergen antsietate eta depresio eskala” delakoan positiboa eman zuten ikasleek puntuazio altuenak lortu zituzten galdeketa berri honetan. Hala, konparazio horren emaitzek Murtziako ikertzaileek proposatutako testaren balio zientifikoa frogatu zuten.
‎koadernoak, testu liburuak, arbelak, etab. Eta beste batek Tablet PC ordenagailuekin eta berariazko software batekin egingo luke. Arreta optimizatzeari esker, ordenagailua zuten ikasleek ohiko hezkuntza zutenek baino lau aldiz ariketa gehiago egin zituzten. Emaitzak harrigarriak izan ziren.
‎Emaitzak harrigarriak izan ziren. Hiru hilabetera, PC tableta erabiltzen zuten ikasleek bost puntu baino gehiago lortu zituzten matematikako irakasgaian kalifikazioak hobetzeko. Gainera, haur horien %84, 6k oso kalifikazio onak edo bikainak lortzen dituzte.
‎ikaskuntzan ez dago arreta galtzeko momenturik. Horri esker, ordenagailua zuten ikasleek ohiko hezkuntza erabiltzen zutenek baino lau aldiz ariketa gehiago egin zituzten teknologia berriak erabili gabe. Gainera, batzuetan erdira arte, irakasleek azalpenak emateko behar zuten denbora laburtu zen.
‎EHUko emakume tituludunak. 2003 urtean Euskal Herriko Unibertsitatean titulurik (gradu, graduondo edo master izan) lortu zuten ikasleen %62 emakumeak izan ziren. Egun ere, gehiago dira ezagutza arlo guztietan, ikasketa teknikoetan izan ezik.
‎Besteak beste, ikasleek iaz izandako emaitza onak azpimarratu zituen sailburuak, DBH Derrigorrezko Bigarren Hezkuntza burutu zuten ikasleen %90ek titulua lortu baitzuen; hala, «2006 ikasturteko emaitzak hiru puntu hobetu dira, eta Europako parametroek ezartzen duten helburuetan kokatu». Emaitza horiek irakasleei esker izan direla esan zuen, eta haiei eskerrak emateko baliatu zuen prentsaurrekoa.
‎Abaurregaineko alkateak ere ez daki euskaraz, «58 urte ditut, eta nire gurasoek eta seme alabek euskaraz dakite, baina nik ez». Duela 15 urte inguru herriko eskola itxi zuten ikasle faltagatik, baina inguruko herrietako eskoletan ikasten dute orain haur eta gazteek. Zaharragoek ere euskaraz ikasteko diru laguntzak ematen dituzte.
‎Gurasoen eskariz orain hamar urte hasi zituzten Iruñeko Joakin Maya udal musika eskolan musika hizkuntzako lehen euskarazko klaseak. Zuzendaritzak oniritzia eman zion eskariari, eta irakasle euskaldun batzuk bazeudela baliatuz, hainbat klase euskaraz ikasteko aukera izan zuten ikasleek. Eta, orduz geroztik, baita urtero urtero izena eman eta onartuak zirenek ere.
‎Azterlanean parte hartu duten Euskal Autonomia Erkidegoko (EAE) ikasleen artean handitu egin da puntuazio onak lortu dituztenen kopurua, eta puntu gutxiago lortu dituztenena jaitsi egin da. Matematiketan, adibidez, 400 eta 475 puntu artean lortu zuten ikasleen kopurua batez bestekoaren azpitik %33tik %26ra jaitsi da, baina 550 eta 625 puntu artean lortu dutenen kopurua batez bestekoaren gainetik %15etik %21era igo da. Azpimarragarria da 625 puntu baino gehiago lortu dutenen kopurua bikaintasun maila %1etik %2ra igaro izana.
‎Aurrenekoa astelehen eguerdian izan zen. Bullying edo ikasleen arteko jazarpenari buruzko filmak ikusteko aukera izan zuten ikasleek. Hainbat kasu ezagutzeko aukera izan zuten, baita biktimen, guraso, irakasle eta psikologoen eta konponbide posibleei buruzko iritziak entzun ere.
‎Atzokoan gazteak eta drogak gaiei buruzko 3 film labur ikusi zituzten ikasleek. Droga kontsumoari buruzko ikuspuntu ezberdinak ezagutzeko aukera izan zuten ikasleek," dibertsio sinplearekin" hasi, ekonomia helburuarekin segi eta dependentzia aktiboraino. Droga kontsumoaren kausa eta ondorioez eztabaidatu zuten besteak beste.
‎" Irudimena boterera!" eskatu zuten ikasle batzuek aspaldi, eta halaxe gertatu zen: irudimena eta ametsak boterera igo ziren, eta proiektu eta amesgaizto bihurturik nozitzen ditugu orain.
2009
‎Filma berritu ondoren ere, beste emanaldi batera joateko deiadarra, Fitok, unibertsitatera. Orduan ere Ama Lur ikusi berri zuten ikasleek, eta aipu bera: estiloa, gaur egungo lan baten ezaugarriak.
‎Gaur egun harro sentitzen da denetariko ikasleak bere klaseetatik pasatu izanagatik: marrazketa artistikoa eta teknikoa derrigorrezko, eta kanporaketarako ikasgai moduan zuten karrerako ikasleak; pinturako jeinu izatea helburu zuten ikasleak; Arte Ederretako edo Arkitekturako irakasleak; publizistak edo eta euren izaera artistikoari uko egin nahi ez zioten etxekoandreak eta erretiratuak. Jende oso jatorra eta zintzoa da eta atsegingarria da oso ez bakarrik oleo edo akuarela irakastea, baite ere artelan bat begiratzen erakustea azaltzen du.
‎Egun batean, baina, untxia desagertu zen; inork ez zuen ulertzen, baina lapurren bat sartu bide zen eskolara; ikasleak, ondorioz, triste eta betilun geratu ziren, eta Chaplin ere halatsu; arian arian, baina, luzaro gabe jakin zuten ikasle baten osaba zela lapurra; Chaplinek arrazoia eskatu zionean, ordea, ezusteko erantzuna jaso zuen:
‎Ikasleak, maisua ehiztari amorratua zela jakinki, ikusten ei zituzten eta pasatzen omen ziren usoez mintzo ziren, baita pasatzen ez zirenean ere, zenbat hurbilago usoak hainbat urduriago eta ozenkiago Retegi eta bere ikaskideak, maisua itxurak gordetzen saiatzen zen bitartean, liburuak zeharo irentsirik balu bezala, harik eta tupustean zutitu eta desagertzen zen arte. Handik pixka batera mendi hegietan harat honat ikusten zuten ikasleek, eskopetarekin, eta frontoira joaten ziren.
‎Sistema honek luzaroan ez bazuen iraun ere, horren ordez Argentinako bigarren hezkuntza homologatua ezarri zen?, hala ere ikastetxeak euskal «ukitua» eman zion beti bertan emaniko hezkuntzari. Horren adibidea, esaterako, urteetan mantendu ziren euskal hizkuntza eta geografia historiako lehiaketak, urtean zehar gai horietaz lanik onena egiten zuten ikasleak saritzeko.
‎Unibertsitateen bi herenak dira —24 bakarrik dira erakunde pribatuetakoak, gehienak Eliza Katolikoari lotuak—, eta giza baliabide eta baliabide tekniko gehienak dituzte. 2008an lehen eta bigarren zikloko (diplomaturak eta lizentziaturak) eta gure 75 unibertsitateetako (aurreko ikasturtean baino 16.964 ikasle gutxiago) graduko ikasketetan izena eman zuten ikasleen ia% 89k zentro publikoetan egin zituen ikasketak, eta 175.704 baino ez ziren unibertsitate pribatuetan matrikulatu. Irakasleen proportzioak antzekoak dira:
‎Aurreko pentsamenduek zehaztu zituzten beren buruari buruzko ebaluazioak. Beren indarguneetan arreta jarri zutenak beren ahulguneei buruz eztabaidatu zuten ikasleak baino hobeto ebaluatu ziren hautagai gisa. Hala ere, pentsamenduen eta ebaluazioaren arteko korrelazio hori jarrera zuzena izan zenean baino ez zen gertatu.
‎1972 LTTE Tamil Eelam eko Askatasun Tigreak taldea sortu zuten ikasle nazionalistek.
‎ikasturteari buruzko datuak eman ditu Eustatek. Bertan ikusten da nola batxilergoa eta Lanbide Heziketa ikasi zuten ikasleen kopuruak behera egin duen. Aurreko ikasturtearekin parekatuz, %3, 1 eta %2, 8 jaitsi zen ikasle kopurua ikasketa horietan.
‎2006 urtean, Balerdi herriko eskolara gerturatu eta han blog pare bat sortu zuten, bata eskolakoa eta bestea ikasleena. Irrati txiki bat ere sortu zuten ikasleek (egun haietako saioak sarean entzun daitezke, http://txintxarriirratia.blogspot.com helbidean). Hainbat herritarri euren bloga sortzeko gogoa sortu zitzaion, eta ugarituz joan ziren.
‎Ikasleak etenik gabe ari ziren zentroen kudeaketan eta ikasketa planen diseinuan parte hartzeko aldarrikapenak egin eta egin. Abendu hartan, bat egin zuten ikasleek eta langileek, langile estatutuaren borroka bere eginda. Orduan poliziak Emilio eta Jose Luis erail zituen.
‎Bilbo, Lekeitio, Durango, Gernika, Derio (Bizkaia), Iruñea, Leitza, Lizarra (Nafarroa), Donostia, Deba, Errenteria (Gipuzkoa), eta abar. Hezkuntza Sistema Nazionala eraikitzen ari direla eta horretan jarraituko dutela aldarrikatu zuten ikasleek.
‎Herenegun goizean sartu ziren NUPeko errektoretzan, eta Julio Lafuente errektorearekin bilera egitea eskatu zuten. NUPen Bolognako prozesua ikasleen hitza kontuan izan gabe aplikatzen ari direla salatu nahi zuten ikasleek; halaber, unibertsitate elebiduneranzko urratsak egin ditzaten eskatu nahi zioten Errektoretza Taldeari. Eraikinaren kanpoko aldean kanpaldia egin zuten beste 30 ikasle inguruk, itxita zeudenei elkartasuna adierazteko.
‎Hala dago Iru, eko Txantrea auzoko Axular eskola. Astelehenean jaso zuten ikasleek azken eskola Axularreko betiko eraikinean. Atzo Txantrea utzi eta Iru, eko Buztintxuri auzoan ireki berri duten eskolara joan behar zuten.
‎Gasteizko Arte eta Diseinu Eskolan zegoela, Jose Uru, uela dantza eskolara joateko aukera izan zuten ikasleek, eta bisitaldi haren ostean bururatu zitzaion Portillori argazki erreportajea egitea. Azken ikasturteko dantzariei itsasita egon da, gau eta egun.
‎Iaz protesta mugimendu zabala egin zuten ikasleek Precresse erreformaren aurka. Mobilizazioaren ondorioz, erreforma bertan behera uztea lortu zuten hein batean.
‎Egun batean, baina, untxia desagertu zen; inork ez zuen ulertzen, baina lapurren bat sartu bide zen eskolara; ikasleak, ondorioz, triste eta betilun geratu ziren, eta Chaplin ere halatsu; arian arian, baina, luzaro gabe jakin zuten ikasle baten osaba zela lapurra; Chaplinek arrazoia eskatu zionean, ordea, ezusteko erantzuna jaso zuen:
‎ISEI IVEI erakundeak, 2005 urtean, ezagutzera eman zuen Euskal Autonomia Erkidegoko ikastetxeetan derrigorrezko irakaskuntzaren amaieran ikasleen euskara gaitasuna Hizkuntzen Europako Erreferentzia Markoko B2 mailaren arabera neurtzeko egindako azterlana [64]. Proba osoa [65] gainditu zuten ikasleak honakoak izan ziren: D ikasteredukoen %68 eta eredukoen %32, 6 Beraz, hizkuntza gaia izan ezik gainerako irakasgai guztiak euskaraz jasotzen dituzten ereduko ikasleen heren batek ez du B2 maila egiaztatzeko proba gainditu; eta ereduari dagokionez, berriz, bi heren dira jarritako maila egiaztatzera iristen ez direnak.
‎Eskola gehienetan, publikoetan ez ezik pribatuetan ere, erdal elebakartasuna zen nagusi, eta hala behar zuela uste zuten, gainera, gehienek, gurasoek bezala irakasleek. " Gaur" ikerketa soziologikoetarako taldeak 1971n argitaratu zuenez, euskara eskolan eskola orduetan bai, baina hala nahi zuten ikasleei bakarrik, ez guztiei, irakastearen aldekoak ziren irakasleen %42; eskola orduetatik kanpora irakastearen aldekoak ziren %20; eta euskara irakastearen aurkakoak ziren %37, ez eskola orduetan ezta eskola orduetatik kanpora ere ez zela irakatsi behar uste zutenak. Eta Siadecok argitaraturiko ikerketa batean jasotakoaren arabera, 1978an eskola publikoko irakasleen %4, 7 baino ez zen euskaraz zekiena.
2010
‎Lana hasi eta bukatzearen konpromisoa ongi bete dutela uste du Albaolako kideak eta ikasturtea ekarri du gogora. Orduan, larruzko kanoa bat egin zuten ikasleek. Beharrezko materiala ez zenez garaiz iritsi, ekainean aritu behar izan zuten kanoa amaitzen, eskola orduez kanpo.
‎Aukera ezak eta erantzunik ezak ez ditugu konpilatu. Ehunekoak finkatu ditugu erantzuteko aukera zuten ikasleen arabera, hots banatu fitxen arabera:
‎Beraz, planteamendua era batekoa zen jatorri euskalduna zuten ikasleentzat, eta beste bat jatorri erdaldunekoentzat. Beti ere buruan edukita 6 urterekin, lehen hezkuntza hastean, haurrak batu egin behar zirela.
‎Ondorioz, aldaketa handia pairatu zuten ikastolek sasoi haietan: ikastolaren hasierako helburua edo eginkizuna haurrei euskaraz irakastea zen, baina gero, euskaraz ez ezik, euskara ere irakatsi behar zitzaien ama hizkuntza gaztelera zuten ikasle haiei.
‎Ikasten jarraitzen ez duten ikasleak, kasu askotan, beste titulazio batzuetatik datoz eta zalantzak dituzte zein diziplina aukeratu erabakitzeko. Ikerketa horren ondorioen artean, karrera utzi zuten ikasle gehienek 20 urte baino gehiago zituztela hasi ikasketak. Datu horrek beste ikerketa batzuen emaitzak bermatzen ditu.
‎Eskola horietako askoren emaitzak pizgarriak dira etorkizuneko ekimenetarako: Kopenhagen, 2009 urtea amaitu zuten ikasleen %90ek beste prestakuntza jarduera batzuekin jarraitzen dute gaur egun; Frantziako sarean, berriz, aktiboenetako bat da, programa horiei erantzuten dieten gazteen %62k irtenbide bat aurkitzen dute, bai lan praktikekin, bai lehen enpleguarekin.
‎Era berean, parekidetasuna eta hezkidetza bultzatuz, urriaren 25ean, Emakumeenganako Indarkeriaren Aurkako Egunean, eta martxoaren 8an mobilizatzeko deia egingo du IAk. Argazkian, 2008an Erandion burutu zuten Ikasle Eguneko asanblada.
2011
‎Azterketaren beste ariketa bat bat gai zerrendaren barnean ez zegoela salatu zuten ikasleek ere. Haien aburuz, ariketa horri erantzuna emateko beharrezkoa zen biologia ezagutzak izatea.
‎Deus guti gozatu zuten ikasleek maisu harekin?
‎Neurri horrek ikasle zein irakasleei eragiten zien. Hala, txostenean zehazten zen espezialitate hori egin nahi zuten ikasleek euskara jakin zutela. Irakasleei dagokienez, kontratazioak gauzatu arte, soilik derrigorrezko irakasgaiak euskaraz ematea aurreikusten zen.
‎9 taula. Unibertsitatean euskara ikasten zuten ikasleak 1978/ 79
‎Akerlandaren antzeko elkartea sortu zuten ikasleek Zientzia Fakultatean Bultza! (1985).
‎Datuen argitan, argi zegoen euskarazko irakaskuntza eskaintza zabaltzea erabat zilegia zela, gero eta ikasle gehiago karrera euskaraz ikasten hasten zelako (fakultateko beste karreretan berriz, 10 ikasletik behera matrikulatzen zen), eta lehentasuna Biologiak zuela. Lehenengo maila euskaraz egiten zuten ikasleei fakultateko irakasleek doaneko ikastaro trinko bat ematen zieten musu truk562, «beldurrak» kentzeko563.
‎Horrelako babesik edo trebakuntzarik jaso ez zuten ikasleek gorriak ikusi zituzten euskarazko ikasliburua prestatzean, eta gerora bertatik ez zen euskarazko goi mailako lan akademikorik sortu. Ikus, esate baterako, Medikuntza Fakultateko ikasleek Arnas aparatua izenburuko liburuan honetaz zer esan zuten 1980an:
‎Rebolledoren arabera, eszeptizismoa nagusi zen hezkuntza arduradunen artean, baina era berean, irakasleak konturatzen ziren otomierarik gabe nekez lortuko zutela ikasleek eskola arrakasta lortzea. Ikusten zuten ikasleen etxeko hizkuntza garatzearen garrantzia, era berean gaztelania ere ikastearekin batera. Irakasleen ordura arteko jarrera elebakarra eta hezkuntza eredu elebakarra aldatzen hasi ziren.
‎Batez beste 100 eta 300 kaloria arteko irenstea geldiarazi zuten, aplikatutako zergen arabera. Elikagaien prezioaren igoeraren aurrean erantzun ez zuten ikasle bakarrak beren dietak zaintzen zituztenak eta hartuko zituzten kalorien berri zutenak izan ziren. Beren janariaren gaineko zergarik ez zuten unibertsitarioek baino kaloria gutxiago kontsumitzen zituzten, eta elikadura ohituretan aldaketa txikiak izan zituzten produktu horiei zergak gehitu zitzaizkienean.
‎kirola egitea, telebista, Internet eta bideojokoen erabilera mugatzea, fruta edo barazki bost pieza egunero kontsumitzea eta edari kalorikoen ordez ura edo azukrerik gabeko freskagarriak erabiltzea. Proiektuan parte hartu zuten ikasleen gorputz masaren indizeak murriztu ez ziren arren, elikadura jarraibide batzuk nabarmen hobetu ziren. Zehazki, ohartarazi zuten haurrek fruta eta barazki gehiago kontsumitu zutela, jarduera fisikoa hobetu zutela eta edari kalorikoen kontsumoa murriztu zutela.
‎Izan ere, kanpaina hau zerbaitengatik bereizten bada, lehia gero eta handiagoa da. Duela urte batzuk, Gabonetako enplegu bila zebiltzan pertsona gehienak aparteko diru bat nahi zuten ikasleak ziren, edo ia ez ziren lan merkatua esploratzen hasi. Gaur egun, aldiz, krisia eragin duen eskulanarekin zabaltzen da aukera:
‎Baina elikagaien osasungarritasunak gutxiago kezkatzen duela dirudi, eta herrialderen batek hori erregulatzeko arauak ezartzen baditu (adibidez, eskolako jantokietan janari osasungarria eskaintzea), ez da ia kontrolatzen edo betetzen. Ikertzaile horiek ikusi zuten ikasleen jantoki batean barazki edo fruta gehiago doan eskainiz gero pertsonek hobeto jan dezaketela, baita proba amaitu ondoren ere. Halaber, neurri sinpleak har daitezke atalei, kaloriei, aukerei edo nutrizio informazioari buruz.
‎Azaroaren 30ean, saxofoi, klarinete eta tronpeta entzunaldia eginen diraAzaroaren 22an, asteartean, Santa Zeziliako kontzertua eskaini zuten Berako Isidoro Fagoaga Udal Musika Eskolako ikasleek. Horretaz gain, diploma eta lore bana jaso zuten ikasleek, beraien ikasketen adierazgarri.
‎Azaroaren 22an, asteartean, Santa Zeziliako kontzertua eskaini zuten Berako Isidoro Fagoaga Udal Musika Eskolako ikasleek. Horretaz gain, diploma eta lore bana jaso zuten ikasleek, beraien ikasketen adierazgarri.
‎Ohiz kanpoko festa izan dugu bart arratsean eskolan. Orain dela bi aste, gutxi gorabehera, areto nagusia erabiltzeko baimena eskatu zuten ikasle batzuek eta zuzendaritzak, zenbait arau ezarri ondoren, baietz, baina aldez aurretik batzorde batek hartu behar izan du erantzukizuna.
‎Urteak ziren Lazkanok argazki hura lehen aldiz ikusi zuela eta Gloria tarteko zen orduko hartan ere: bere hozkailuan, egunkari ebakin ziztrin bat zeloz itsatsia, duela hogeitaka urte, Gloriak beste estudiante batzuekin (orduan oraindik ez zuten ikasle hitza erabiltzen) konpartitzen zuen pisuan. Panazko eta patilla lodiko urteak haiek, idatzitako poema kaxkarrak eta zuzendariari gutunak kalko orri beltzetan errepikatu eta kopia bat egunkarira bidali ondoren bestea kartoizko karpetatan etxerako gordetzen zuten garaiak.
2012
‎ereduan hasi zuen ibilia ikastolak, garai hartan eremu erdaldunean ohi zenez. " Baina orduko irakasleek euskara maila hobea nahi zuten ikasleentzat eta eredu indartu bat jarri zuten abian lehenengo, eta ondoren, 1996 euskarazko eredua. Haurrak euskaraz bizitzea lortu nahi bazen, beharrezkoa zen ikastolako jarduera aldatzea eta euskara hutsean aritzea".
‎Horraino, tira; baina ipuinik eta klasikoenetan gertatu ohi denez, inork ez dakiela zer dela eta, gauzak okertu egin ziren, denak eta bat batean: hipodromoan, herrenka hasi zen zaldi pintoa; eta, azterketetan, kolore beltzeko liburuekin ikasten zuten ikasleek emaitza hobeagoak izaten zituzten besteek baino.
‎Unibertsitatera sartu, eta ikasleei gogor oldartu zitzaien atzo Nafarroako Foruzaingoa. NUP Nafarroako Unibertsitate Publikoan ikasturtea hasteko ekitaldia zuten, eta murrizketen aurka protesta egin zuten ikasleek, agintariak joatekoak zirela eta. Poliziak ez zien utzi, ordea:
‎EHU Euskal Herriko Unibertsitatean, osasuneko karreretan, kreditu bakoitzak hamasei euro balio du, eta NUPen, 21; letretan, EHUn hamar euro dira, eta NUPen, hamabost. Agintariak, atzeko atetik Egoera hori salatu zuten ikasleek: hasierako ekitaldia egitekoa zen lekuan, Sario eraikinean, mozketen aurkako kartelak jarri zituzten.
‎Badaukagu, gainera, ebidentzia bat. Egin zen sondeo bat euskara ikasleen artean, aldizkaria jasotzen zuten ikasleen artean eta asebetetze inkesta baten moduko bat ea gaiak, luzera, edukiak, gaien tratamendua, hizkera nola ikusten zuten eta nahiko balorazio ona egin zuten aldizkariari buruz. Orain aldaketa dator, ezta?
‎Parte hartzaileek gaueko hamar orduko hasierako zikloa izan zuten, eta, ondoren, hiru aste, eguneko edo gaueko edozein unetan 5,6 orduko loa eta noizbehinkako loa tartekatuz. Horrela, txandaka lan egiten duten pertsonen ereduak simulatu zituzten, eta ikusi zuten ikasleek ohiz kanpoko orduetan egiten zutela lo, barruko ziklo zirkadianoa orekatzen saiatzeko. Azterlanaren sei asteak bukatzean ateratako ondorioek erakutsi zuten parte hartzaileen tasa metabolikoaren errekuperazioa murriztu egin zela, eta horrek obesitatea ekar lezake, baldin eta lo eredu defizitarioa denboran zehar mantentzen bada, dieta eta jarduera fisikoa aldatu gabe edukiz gero, urtean 4,5 kilo baino gehiago haztea eragin baitezake.
‎Galiziako Udalak Galiziako hiriak hiri kanpamenduak baino gehiago ditu. Oraingo honetan, aurre inskripzioa formalizatu zuten ikasle guztiak onartu dira, abenduaren 23tik urtarrilaren 3ra bitartean jarduera honetan parte hartzeko aukera izango dutelarik. Madrilek «Centros abiertas en inglés» programa garatzen du, hizkuntza horren ikaskuntza errazteko.
‎Santa Kurtz kalea oinezkoendako bakarrik izatea eskatu zuten ikasleek, eta ez dela hala izango erantzun arren Martinezek, hainbat lan egingo dituztela iragarri zien eta" espaloi zabalagoak egin". Bizikleten erabilera bultzatzeko ere eskatu zieten, baina erantzuna izan zen inbertsio handiko proiektua zela eta diru-laguntzarik ez zutela lortu.
‎Ikaskideak Guillermo zuen izena eta klarinete jolea zen. (Liburutegian aurkituko zuten aldizkari batean azaltzen zuenaren haritik, Guillermok eta Inasek txantxetan elkarri esaten zioten berak zirela Lekarozko ikastetxeari Eton en pareko maila ematen ziotenak, berak zirelako Eton en sartzeko nahitaezko baldintza zena, hots, musika tresnaren bat jotzea, betetzen zuten ikasle bakarrak beren ikasturtean). Aita Ambrosiok esan zien prest zegoela, bere mugen baitan, haien musika tresnekin laguntzeko.
‎New Yorkeko ikastetxe gogor horietako bat zen. Builaka eta algaraka hartu zuten ikasle etorkinek irakasle koitadu berria. Hasi zitzaien hizketan eta kasurik ez, algara eta orroa gero eta handiagoa zen gainera.
2013
‎Euskararen presentzia ere txikia da oraindik. 2010 datuei erreparatuta, Nafarroan G ereduan, erabat gaztelaniaz, ikasten zuten ikasleen %98, 52k; ereduan, euskara hutsean, %1, 48k baino ez. EAEko datuetan ere alde nabarmena dago:
‎EAEko datuetan ere alde nabarmena dago: A ereduan, gaztelanian hutsean, ikasten zuten ikasleen %74, 4k; ereduan, bi hizkuntzetan, %1, 86k eta ereduan, euskaraz, %23, 74k.
‎1979an OREWA elkartea sortu zuten ikasle gazteek, herri indigenen kulturak eta hezkuntza eskubideak gordetzearren. 1981ean Organización Regional Embera Wounaan bihurtu zen (Rojas, 20096).
‎Ikasleek elkarretaratzea egingo dute bihar, aldundiaren aurrean, eta negoziatzeko mahai bat osatzeko eskatu. Ia 09:00etan iritsi zen hurrengo autobusa, A2314; itsasadarraren ondotik eta Erandiotik buelta luzeagoa egiten duen arren, hartu egin zuten ikasle guztiek. Hasieran ia hutsik zihoan, baina goraino bete zen ordu erditik gorako bidaian.
‎Ezin naiz berandu heldu». Autobus zerbitzua garestia ere badela salatu zuten ikasleek protestetan. 1,30 euroko prezioa du, baina 1,10 eurora jaisten da Creditrans edo Barik txartelak erabiliz gero.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
edun 190 (1,25)
ukan 60 (0,39)
Lehen forma
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia