2003
|
|
Informazioaren eta komunikazioaren teknologia berriak hezkuntza premia bereziak
|
dituzten
ikasle askoren esperantza bihurtu dira. Hala, adibidez, garun perlesia duen haur bati jolasteko aukera ematen diote.
|
2006
|
|
Lan horren egileek zehaztu dutenez, faktore sozioekonomikoen eragina kenduta, “ordenagailuaren erabilera erregularraren eragin positiboa nabarmena da”, Alemania, Australia, Belgika, Hego Korea, AEB bezalako herrialdeetan frogatu den bezala. eta Suitza. Kontrakoa dirudien arren, ELGEk adierazi du etxean ordenagailua
|
duten
ikasle askok ez dutela jolasteko bakarrik erabiltzen, baizik eta etxeko lanekin laguntzen dutela eta Internetera jotzen dutela bilaketa tresna gisa. Ikerketak, gainera, ziurtatzen du ikastetxeetan teknologia berriak erabiltzeak ez duela inolako zerikusirik ordenagailuen informatizazio mailarekin eta etxeko erabilerarekin.
|
2008
|
|
Elkar errespetatzen dugu». Euskarazko ikastaroak egin nahi
|
dituzten
ikasleetako askok eskaintza horretara jotzen dutela iritzi dio De la Cuestak.
|
2012
|
|
Hala ere, bigarren hezkuntzako matrikulazioa txikia da oraindik, bereziki Afrikan eta Asian. Bigarren Hezkuntzako ikasketak egiteko adina
|
duten
ikasle asko Lehen Hezkuntzan daude. Saharaz hegoaldeko Afrikan daude eskualde guztietako bigarren hezkuntzako adierazle okerrenak.
|
2013
|
|
Espainian, Antsietatea eta Estresa Aztertzeko Espainiako Elkartearen (SEAS) datuen arabera, lehen eta bigarren hezkuntzako ikasleen% 15 antsietate maila handia dute eskola proben aurrean. Arazoa hain da handia eskola porrota
|
duten
ikasle askok ez dutela beren gaitasunei edo ikaskuntzari lotutako zailtasunik, baizik eta azterketen aurrean duten estres maila handiarekin lotuta dagoela. Ikasketa batzuen arabera, ikasitakoaren memoria handiagoa da ikasi eta berehala lo egiten denean Antsietatea emozio erreakzio normala da gizaki guztiengan, emaitza negatiboa izan daitekeela aurreikusten den egoeretan.
|
2015
|
|
— Ingurune soziolinguistikoa. Gure herrietan/ hirietan euskaraz eskolatutako umeekin batera euskararekin ia batere harremanik ez
|
duten
ikasle asko dugu, eta horren ondorioz, ikastetxean euskara bereganatzen duten ikasleek ikastetxetik at gehienetan ez dute ia batere aukerarik euskaraz aritzeko. Egoera baldintzatzen duten ezaugarri ezberdin anitz izanda ere, oso modu laburrean horixe da gertatzen ari dena, eta euskararen erabilera urria dela-eta, irakasleok, hezkuntza komunitateko partaideok eta gurasoak oso kezkatuta gaude aspalditik.
|
2016
|
|
Beste arazo bat ere aipatu du: «Sartzeko nota altua duten karrerak direnez, euskaraz ikasi nahi
|
duten
ikasle asko kanpoan ditugu ikasketak gaztelaniaz egiten». Espainiako unibertsitate barruti bakarraren ondorioz, beste erkidegoetatik joaten dira ikasleak EHUra, eta, jakina, gaztelaniako adarretara jotzen dute.
|
2019
|
|
Lehena da irakasleekeleberrigintza lantzen dutenean, nahiz eta Iparraldean irakatsi, hegoaldekoei lehentasuna emanendutela. Honek erran nahi
|
du
ikasle askorentzat oztopoak agertuko direla: hiztegi desberdintasunakirakurketan zailtasunak sortuko ditu eta, testuinguruaren eta gizartearen kode guztiak ez dituztebaitezpada ulertuko ere ez.
|
2020
|
|
Une hauetan jende falta eduki dugu. Horrez gain, osasun arloko ikasketak egiteko plaza gutxi daude eta gainera, nota oso altua da sartzeko, ondorioz, bokazioa
|
duten
ikasle asko kanpoan gelditzen dira. Espero dut, erronka hau gainditzean ikerketa, osasun ikasketetan, osasun sistema eta osasun materialen hornikuntzan aldaketak egotea.
|
2021
|
|
Adituek diotenez, zentroetan jarduera fisikoan emandako ordu kopurua handitzeaz gain, jolas aktibo gehiago jarri behar dira. Ekimen horrek patioa birdiseinatzea eskatzen du, baina baita irakasleak edo talde bat monitorizatzea ere, aktibo mantentzeko eta jolasteko edo jarduera fisikorako aukerarik ez
|
duten
ikasle askoren artean sortzen den isolamendua saihesteko. Haurrek fisika egiteko arrazoiak Ikasleen arteko gatazka asko aisialdian sortzen dira, eta horren erru nagusia da tradizioz espazio horietan ez dela izan guztientzako jarduerarik eta aisiarako aukerarik.
|
|
Ikasleen hitzetan, unibertsitatea sortu zenetik gaur egun arte eraman den hizkuntza politika «negargarriaren» ondorioz, NUPen euskara hirugarren mailan dago. Hala, euskaraz ikasi nahi
|
duten
ikasle askok beste unibertsitate batzuetara joan behar izaten dute ikasketak euskaraz egiteko, haien arabera. Dena den, erran dute azken urteetan NUPeko ikasle euskaldunen kopuruak gora egin duela.
|
2023
|
|
Izan daiteke, profil zaurgarriagoa
|
duten
ikasle asko jasotzen dituzuen ikastetxeetan, sentsibilitate handiagoa duzuela irakasleek?
|
|
Praktika pedagogiko atzerakoiek ez diote aukerarik eman ikasleari ahozkotasuna lantzeko gelan eta, ondorioz, komunikazio gaitasun txikia
|
dute
ikasle askok unibertsitatera iristen direnean. Bereziki larria da hau ingurune erdalduna duten ikasleen kasuan.
|
|
– Gainera, praktika pedagogiko atzerakoiek ez diote aukerarik eman ikasleari ahozkotasuna lantzeko gelan eta, ondorioz, komunikazio gaitasun txikia
|
dute
ikasle askok unibertsitatera iristen direnean. Bereziki larria da hau ingurune erdalduna duten ikasleen kasuan.
|
|
DBHko ikasleen %60k gutxienez urtebeteko eskola atzerapena du, eta hezkuntza gabezia ugari eta ikaskuntza defizit handia dituzte. Baldintza pertsonal, egoera sozioekonomiko zaurgarri, eskola ibilbide edo bestelako faktore askorengatik, Hezkuntza Laguntza Espezifikoa behar
|
duten
ikasle asko daude zentroan.
|
|
Maila antzekoa zuten ikasle talde bat hartu eta haietako batzuk oso azkarrak zirela esan zitzaien irakasleei; beste batzuek, aldiz, zailtasun bereziak zituztela eta izaera gatazkatsua. Ikerketaren amaieran ateratako konklusioen arabera, ustez maila hobea
|
zuten
ikasleek askoz emaitza hobeak izan zituzten, eta alderantziz. Nabarmen geratu zen irakasleak zer pentsatzen duen eta nola jokatzen duen, horren araberakoa izaten dela maiz ikaslearen garapena eta jarraituko duen bidea.
|