2008
|
|
ereduko ikasleen 1Hak duen eragina ezagutu nahi
|
dugu
ikasleek euskaraz, gaztelaniaz eta ingelesez duten gaitasun komunikatiboan.
|
|
Hezkuntza eleanitzean orokortu den ingelesaren sarrera goiztiar partzialak duen eragina ezagutu nahi
|
dugu
ikasleek euskaraz, gaztelaniaz eta ingelesez duten gaitasun komunikatiboan.
|
2011
|
|
Neurri horrek ikasle zein irakasleei eragiten zien. Hala, txostenean zehazten zen espezialitate hori egin nahi
|
zuten
ikasleek euskara jakin zutela. Irakasleei dagokienez, kontratazioak gauzatu arte, soilik derrigorrezko irakasgaiak euskaraz ematea aurreikusten zen.
|
2013
|
|
Ildo beretik birformulatu egiten du ikasleek esandako hori (11)= Is that mine?; zer egin behar da? zalantza
|
dutenean
ikasleek euskarara jotzen dutela antzeman daiteke (12)=, baina irakaslea testuinguru estralinguistikoaz baliatzen da (13) berriro azaltzen dio zein den gauzatu beharreko ataza eta aurrera jarraitzen du ez hitzezko hizkuntza baliatuz. Irakasleak esanahia argitzera bideratutako keinuak erabiltzen ditu ikasleak zalantzan jarriz eta era berean, ikasleek zalantzak azaleratzen dituzte, (14)= baina hau bakarrik egin behar da?, irakasleak zalantza horiek argitzen dituen hein berean baina erantzuna eman gabe (15).
|
2015
|
|
Argi dago eskolak bermatu egin behar
|
duela
ikasleek euskara batuan irakurtzen, idazten eta hitz egiten ikastea. Baina helburua ez da euskara batuaren ezaugarriak zein diren ikastea (gramatika, hiztegia), baizik eta ikasleek ahozko eta idatzizko testuak euskara batuan ekoizten ikastea.
|
|
Eta askori burura datorkiona da, adibidez, ea euskara batua bakarrik irakatsi behar den ala euskalki eta gainerako aldaerak ere irakatsi behar diren. Argi dago eskolak bermatu egin behar
|
duela
ikasleek euskara batuan irakurtzen, idazten eta hitz egiten ikastea. Baina helburua ez da euskara batuaren ezaugarriak zein diren ikastea (gramatika, hiztegia), baizik eta ikasleek ahozko eta idatzizko testuak euskara batuan ekoizten ikastea.
|
2018
|
|
Euskaraz dakitenek, inguruko egoera euskalduna izanik, euskaraz egiten ez badute, nork eginen du? Nola nahi
|
dugu
ikasleek euskaraz egitea irakasleak ere erdaraz ikusten badituzte eskolatik kanpo. Kasu horietan nori eman genioke diru pizgarririk?
|
2020
|
|
etorri berrien egoera, adibidez, ikuskizun baita hezkuntzak nola erantzungo ote dion. Edo hor
|
dugu
ikasleen euskara maila ez behar bezalakoa, oraindik… Erronka berriak hainbat ditu euskarak, eta hurrengo fasean lehentasunak zein diren erabaki behar dugu. Kezka horien inguruan gogoetatzera dator' Berrindartu eta jauzi' dokumentua:
|
|
Ikasle, irakasle, profesional eta publiko orokorrari zuzendutako jarduera izanen da eta 20 orduko balio akademikoa dauka. Ikastaroa gaztelaniaz emanen dute, baina nahi
|
duten
ikasleek euskaraz esku hartu ahal izanen dute. Izen ematea
|
2022
|
|
Logo erraldoia eta txapak: azaroaren 16tik 18ra, nahi
|
zuten
ikasleek euskararekiko" engaiamendu bono" bat bete dute eta itzuli. Bertan hautatu dute zertan euskaraz hitz egiteko hobekuntzak egin behar zituzten:
|
|
“Arlo guztietako irakasleek izan behar dute hizkuntza irakasle; komunikatzeko gaitasuna ez da bat beste gaitasunen artean, beste guztien oinarrian egon behar du”. Uste
|
du
ikasleen euskararekiko atxikimenduak ere huts egiten duela, eta irakasleak trebatuz landu daitekeela alor hori.
|
|
Arartekoari kexa aurkeztu diogu, eta arrazoia eman digu: Antsoaingo Udalari «Udal Musika Eskolan euskaraz ikasi nahi
|
duten
ikasleek euskaraz ikastea ahalbidetzen duten neurriak hartzea» gomendatu dio. Bi hilabete pasa dira —Arartekoak erantzuteko ematen duen epea—, eta udalak entzungor egiten jarraitzen du.
|
2023
|
|
Hizketa molde hori lortzeko, baina, elkarrekintza bera diseinatu beharra aldarrikatu dute biek ala biek. Gurean berebiziko garrantzia duen alderdia da elkarreraginarena, une horiek baliatu behar
|
baititugu
ikasleak euskaraz ezagutzak eraikitzen eta partekatzen trebatzeko. Gelan sortzen zaizkigun berdinen arteko elkarreraginezko egoerak euskaratik sortuak izatea ezinbestekoa da; une horiek baliatu genituzke
|
|
Hortaz, aipatutako konstruktoaren arabera esaten denean ikasle batek hizkuntzan B2 maila duela, gehienok ulertzen dugu maila hori duela trebezia guztietan. Baina argi eta garbi esan genuke ez duela zergatik horrela izan behar, eta, horregatik, zehaztasun handiagoa behar
|
dugu
ikasleen euskara mailari buruzko emaitzak ebaluatzeko eta hobetzeko garaian.
|
|
Senperen bertan Arretxea kolegioan egon nintzen urtebetez, bertako ikasleekin antzerkia egiten. Ez da erraza erdararako joera (batzuetan frantsesa, besteetan espainola)
|
duten
ikasleekin euskaraz aritzea. Baina tira!
|