Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 22

2001
‎Usaimena garatu nahi duten ikasleei horien deskribapenak idaztea eskatzen zaie, iraganeko usain ezagunekin harremanetan jarriz eta perfumegile trebeek erabiltzen duten hiztegitxoa bereganatuz. Lehenengo 50 material horien usainak, buruz ikasi?
2005
‎Horrek ematen digun teknologiaren perfekzio, garbitasun eta argitasun irudia galdu egiten da, alabaina, institutu eta unibertsitate askoren laborategietan; hau da, zientzia ren errealitatea ren alde garrantzitsu batean: hez kuntzan. Irudi hori irakasle askoren gaitasunik ezaren atzean ezkutatzen da, ez baitakite argi zein den ikasleei egitera behartzen dituzten saioen helburua; ez baitituzte ikasle horiek eztabaidatzera bultzatzen —hori filosofoen gauza da, dio zientzietako irakasle" sasi zientzialari" askok—; oso modu eskasean ilustratzen baitute zientziaren metodoek ezagutzara nola eraman gaitzaketen. Bagenekien han eta hemen laborategi txarrak daudela, baina ez gehienek ez dituztela kontuan hartzen hezkuntza zientifiko eraginkorraren oinarrizko printzipioak.
2006
‎• Talde handietako tutoreek ez zuten ikasle horiekin interakzionatzeko betarik, irakasle espezialisten klaseetan satelite moduan ibiliz.
2008
‎Errektoregai aurkeztu berri den Goirizelaiak berak honela erantzun zidan duela ia hiru urte UPVko Akademi Gestiorako Batzordean gaia lantzen ari ginenean: " ikasketak ordaintzeko lan egin behar duten ikasle horiek, urtean ikasgai gutxiago hartu dituzte lana eta ikasketak bateratzeko". Hori da duela hiru urte ikasleoi emandako erantzuna, eta hori da egun eskaintzen ari direna:
‎Hori da duela hiru urte ikasleoi emandako erantzuna, eta hori da egun eskaintzen ari direna: etxean diru gutxi duten ikasle horiek karrera lau urtetan egin ordez zortzitan egin dutela. Animatuko al dira orduan unibertsitatera joaten?
2010
‎...%4, 7 izatera iritsi da, horren barnean a eta d ereduko lerroak ere badaudela. immigrazioaren aitzineko hizkuntza politika estrategikoari dagokionez, nafarroako gobernuak atzerriko jatorria duen populazioa euskarara erakarri eta etorkin belaunaldi gazteak euskaraz bertakotzeko deus ere ez du egin. izan ere, ikasturtean etorkinak nafar ikasleen %2, 3 ziren eta 2006 aldiz, %11, 3 atzerriko jatorria duten ikasle horien %85 g ereduan eskolatzen da, %13 a ereduan eta %1 baizik ez d ereduan (zenbaiten artean 2009). azken hamarkadan nafarroan gertatu den aldaketa demografikoak luzera bertako hizkuntza ahulerako zer ondorio ekarriko duen oraindik ikuskizun dago. horrek kezkaturik, toki entitateek eta herri ekimenak kanpainak eta programak burutu dituzte etorkinak euskararen aldera hurbiltzeko....
2011
‎Isabel Zelaa sailburuak, berriz, onartu du ezinezko duela parlamentuak agindutakoa betetzea.Mugen aurka azaldu da SOS Arrazakeriako kidea: «Etorkinak banatzeak esan nahi du ikasle horiek salgaia direla. Nahi ez duguna soilik banatzen da.
‎Gero eta gutxiago onartzen ditu Hezkuntza Ministerioak, eta ororen buru desagertuko direla diote sindikatuek.Zailtasunak dituzten haurrentzako laguntzak ere murriztu ditu gobernuak. Sindikatuek diote irakasle horien bermea ez badute ikasle horietatik gehienek eskolan porrot eginen dutela.Usaian ez bezala, eskola pribatuek ere bat egin zuten atzo funtzio publikoan deitutako grebarekin.EuskaraEuskararen eta euskarazko irakaskuntzaren geldiunea azpimarratu du LABek, eta gainerateko sindikatuen oharrekin bat egin du. «Ipar Euskal Herrian hiru ikasletik bat baino ez da ari euskara bi eleko ereduetan ikasten», azpimarratu zuen Arño Aizagerrek LABen izenean.
‎Arazo handiak daude, adibidez, Paris inguruko banlieueetako ikasleak frantses estandarrean alfabetatzeko. Ahoz ere ez dute ikasle horiek, zenbaitetan, ondo egiten. Nola egiten ote da han langile egokiak, frantsesez" behar den bezala" dakitenak, kontratatzeko?
2014
‎Deustuko Unibertsitateko buruek ere berariazko dohainak ikusiko zizkioten, ikasketak amaitu berri, Euskal Filologiako irakasle izendatu baitzuten. Irakasle lanean nolakoa den ikasleek esan lukete, baina kanpotik begira, zorioneko joko nituzke ikasle horiek, hain irakasle jakintsua eta herri literaturan hain jantzia izateagatik.
2016
‎Elebitasun horrek era askotako eragozpen mugak izan ditzake, baina abantaila sendorik ere badu berekin. Eskolatik kanpora euskaraz interakzio sareetan integratu beharra, komenentzia edo gogoa baldin badute ikasle horiek," oinarrizko maila bat" eskuratua dutelarik hortik aurrera errazago egin ahal izango dute. c) Curriculumaren euskal dimentsioa (CED) aurrez aurre landu dezake eskolak. EAEk badu %45 inguruko eskumena curriculum finkapen horretan.
2017
‎Euskaraz hitz egiten dute zuen ikasle horiek?
‎Adituen arabera, gizarte mailaren arabera eta jatorriaren arabera banatzeak" zaildu" egiten du gizarte kohesioa eta" estigmatizatu" egiten du," gure ondoko herrialdeetan ikusten ari gara, eta ez genuke nahi gure inguruan halakorik gertatzea". Halaber, gogoratu dute ISEK indize baxua duten ikasleen kontzentrazioak eragin negatiboa duela ikasle horien errendimendu akademikoan, ebaluazio diagnostikoek adierazten duten moduan.
2018
‎Urdanetan ere badute horrelako proiektu bat, ikasle enbaxadoreak rolaren bidez funtzionatzen duena. Iritsi berriei laguntzeko ardura dute ikasle horiek. Garmendiak gaineratu du iaz aurkeztu zutela familien arteko harremanak sendotzeko egitasmo bat:
‎Euskara eta gaztelania Nafarroako hizkuntza ofizialak izanik, lehen hezkuntzako ikasleek irakasgaien erdiak ingelesez lantzen dituzte ikastetxe horretan. Erriberako landa eremuetan arabieraz mintzatzen diren familia ugari daude, eta honela, arabiera ama hizkuntza duten ikasle horiei ingelesez irakasten zaie, gaztelania eta euskara ofizial diren lurraldean.
2019
‎hau da, euren lehen hizkuntzak euskara eta gaztelania dira; batek biak erabiltzen ditu etxean, eta besteak gaztelania; biek euskara darabilte eskolan ikaskideekin, eta batek kaleko lagunekin euskara badarabil ere, besteak berdintsu erabiltzen ditu euskara eta gaztelania. hamahiru ikaslek izan dituzte gaztelera hutsezko elkarrizketak (29 elkarrizketa). Zer soslai soziolinguistiko daukate gaztelaniarako joera duten ikasle horiek. Bada, %69, 22k ez daukate euskara hutsa euren lehen hizkuntzatzat.
2020
‎Erretiroa hartu zuenean, Hazi eta Ikasi sortu zuen beste irakasle ohi batzuekin, Donostian: eskola orduak bukatu eta gero bakarrik geratzen ziren haurrei babesa emateko, eta etxeko lanak egiten eta ikasketetan aurrera egiten laguntzeko, boluntarioen bidez —ez dute irakasleak izan behar— Alonso kezkatuta dago, berez laguntza gehien behar zuten ikasle horiek etxean bakartuta eta babes gutxiagorekin geratu baitira, COVID aurre egiteko itxialdiaren eraginez.
‎LHko, DBHko zein batxilergo mailako ikasleak daude identifikatu dituztenen artean", azaldu du Hezkuntza teknikariak, Iñaki Akizuk. Arazo honen jakitun, Udalak Izarkom kooperatibari eskatu dio laguntza, eta, hala, SIM txartelak erosi ditu beharra duten ikasle horiendako. " Txartel horiek 17 GB ko datuak dituzte hilero.
2021
‎Erd Ele tipologiakoentzat dakizkiten hizkuntza denak dira garrantzitsuak maila berean, nahiz eta gaztelaniak presentzia handiagoa duen ikasle horien bizitzan.
2022
‎Katalunian, legez araututa dago diru publikoa jasotzen duten eskola guztiek leku batzuk gorde behar dituztela hezkuntza behar espezifikoak dituzten ikasleentzat. Vicen, esaterako, Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzako 30 ikasleko ikasgela bakoitzean hamar gorde behar dituzte ikasle horientzat, eta 25eko gela batean, zortzi. Bestalde, modu orekatuan banatu behar dituzte ikasturtean zehar iristen diren ikasleak ere.
‎«Ulertu egin behar ditugu ikasle horien premiak, guztiz»
‎ikustea nola eralda ditzakegun berariazko premiak dituen ikasle horren inguruko interakzio guztiak, eta babesleak izatea haiekin, baina, bide batez, eskolan ematen ari diren ikasketekin lotuta egotea. Hala ere, jakina, ulertu ere egin behar ditugu ikasle horien premiak, guztiz.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia