Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 19

2002
‎Doktoretza ikastaro solteren bateuskaraz ematen da, baina ia ez da ezer gaztelaniaz ematen direnen aldean.Badaude zenbait arazo doktoretza ikastaroak euskaraz eskaintzeko. Horien artean, hirugarren zikloak berez duen ikasle kopuru baxua dugu; baina, halaber, hor daudeikasle erdaldunei sortzen zaizkien arazoak ere. Hain zuzen, Zientzia Fakultatekoikasle askok nahiko aukera gutxi dituzte ikastaroak hautatzeko, eta bakarren batzuk erdaraz ematetik euskaraz ematera pasatuz gero, ikasle erdaldunek zailtasunakizan zitzaketen beharrezko kredituak osatzeko.
2007
‎Duda barik, ikasle gehiago lortzea da bat. Gaur egun dugun ikasle kopuruarekin, Euskal Herria euskalduntzeko beste ehun bat urte genituzke, eta ezin gara horren zain egon. Horixe, beraz, geure erronkarik handiena, geure ustez" prestigio" eta sustatze kanpainekin batera lotu (eta lortu) behar dena; jendea erakarri egin behar dugu, eta konbentzitu egin behar dugu:
‎100 gaztetik 87k egiten dute, eta Espainiako gainerako erkidegoetan, berriz, 100 gaztetik 78k. Datu horiek, Eusko Jaurlaritzako Hezkuntza Sailak emandakoak, Hezkuntza eta Zientzia Ministerioaren azken txosteneko ia berdinak dira, eta Euskal Autonomia Erkidegoak jarraitzen duela derrigorrezko irakaskuntzaren aldian eskola arrakastaren indize handiena izaten, eta, aldi berean, Espainia osoan DBH gainditzen ez duten ikasleen kopuruak gora egin du pixka bat. Hala ere, serie estatistikoetako datu esanguratsuenetako bat da generoaren araberako emaitza desberdintasun izugarria.
2009
‎Behar bezala arrazoitu ezean, ez dira baimenduko beste campusetan eskaintzen diren gradu, master eta doktorego ikasketa ofizialak. Bestetik, graduek gutxienez izan behar duten ikasle kopurua xedatu du: hogei euskarazko ikasketetan, eta 30 gaztelaniazkoetan.
‎Ikasle guztien ehuneko berrogeita hamar ia hutsetik edo maila apal batetik aurrera hasten da euskara ikasten. Euskara ikasteko motibazioari dagokionez, hainbatek bestela izatea espero zezakeen arren, nagusi da motibazio ez instrumentala duen ikasleen kopurua, hau da, nagusi dira lanerako edo behar zehatz baterako nahitaez behar izan gabe, motibazio afektiboz edo pertsonalez ikasten hasten direnak (seme alabekin, ezkontidearekin edo bikotekidearekin, familiarekin, lagunekin hitz egiteko, euskaraz (ere) bizi ahal izateko, gizartean erabat murgildu ahal izateko). Ikasleen artean izaten den funtzionario kopurua gero eta mugatuagoa da.
2011
‎Ikerketan parte hartu behar zuen ikasle kopurua edo lagina zehazteko, kontuan hartu ziren Euskal Autonomia Erkidegoko, Nafarroako Foru Erkidegoko eta Frantziako Pirinio Atlantikoen Departamenduko ikastegiak. Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzako eta Batxilergoko 33 ikasgela hautatu ziren, kontuan izanda, herrien tamaina, ikasketa maila, ikastegiaren jabegoa (publikoa/ pribatua) eta ikasteko hizkuntza eredua.
2016
‎Arabako, Bizkaiko eta Gipuzkoako oinarrizko hezkuntzako datuak aztertuta, egia da etorkinen seme alaba gehienak ereduan ari direla: %52 Kontua da gainerako ereduetan pisu handiagoa dutela ikasle kopuru osoarekin alderatuta. Hara:
‎Eskolan berariaz landu litzateke ahozko jarduna. Gaur egun, lehen hizkuntza gaztelania duten ikasle kopurua gero eta handiagoa da ereduan. Eskola da haietako askorentzat euskara ikasi eta erabiltzeko gune bakarrenetakoa.
2018
‎Bada, 17 urte horietako datuei erreparatuta, garbiki erraten ahal dugu British ereduak lehenbizi eta PAI programek gero erdira eraman dutela euskararekin batere kontakturik ez duten ikasleen kopurua. 2000 urtean ikasleen %42, 41 baitzeuden G ereduan matrikulaturik eta 2016an, %50, 86 Eta igoera hori A ereduaren kaltean izan da, 2000 urtean %30aren bueltan baitzeuden A zein ereduak.
‎313. Urte batetik bestera euskara ikasi nahi zuten ikasleen kopuruak gora egiten zuen arren, Diputazioaren planifikazio ezaz, jada izendaturik zuten irakasle kopuru berarekin jarraitzen zuten. Bestalde, urtero berritu behar ziren udalek egiten zituzten eskaerak
2019
‎Desoreka hori are nabarmenagoa da Haur Hezkuntzan.Desoreka horrek eskoletako eta herriko aniztasunaren kudeaketa orekatua egiteko baldintzak asko zailtzen ditu, eta, ondorioz, heziketa lan egokia, elkarbizitza, inklusioa eta euskalduntze prozesua. Bide honetan, eragin zuzena izan du, eta aurrera begira are gehiago desoreka dezake egoera Jakintza Ikastolan Haur Hezkuntzan 3 gela sortu izanak eta, ondorioz, Euskal Herrian jatorria duten ikasle kopuru handia bertan eskolatu izanak eta ikasle horiek Eskola Publikora bideratu ez izanak. Ulergaitza eta erabat salagarria iruditzen zaigu Eusko Jaurlaritzak, modu erabat irregularrean eta matrikulazio dekretua bera urratuz, Jakintza Ikastolari 11 matrikula berri onartu eta ikasturte erdian planifikazio irizpideak aldatu eta ikastolari 2019 ikasturterako Haur Hezkuntzako 3 eta 4 urteko mailetan gela berri bana ituntzeko erabakia hartu izana.
2021
‎Era berean, Iparraldean goi mailako ikasketak egiteko aukera duten ikasle kopurua nabarmena da. Batxilergoa lortzen duten ikasleek eta bertako fakultateetan izen eman dutenek agerian uzten dute joera hori.
‎«Estudianteok egoera latza pairatzen dugu. Frantziako Estatuan, arazo psikologikoak dituzten ikasleen kopuruak gora egin du, gobernuak krisia kudeatzeko duen manera burgesagatik. Gainera, anitzek arazo ekonomikoak dituzte, enplegua galdu dutelako».
2022
‎Euskarazko irakaskuntza Ipar Euskal Herrian izaten ari den bilakaeraren erakusgarri dira aldaketa horiek, urtez urte euskaraz ikasi nahi duten ikasleen kopurua emendatzen ari baita pixkanaka. Hala ere, gaur egun oraindik, Lapurdi, Nafarroa Beherea eta Zuberoako ikasleen hiru laurdenek ez dute harremanik euskararekin.
2023
‎Familia tipologia ere aldatu zaigu azken urteotan. Garai batean, gehiago ziren euskara etxetik zekarten ikasleak, baina, urteek aurrera egin ahala, etxeko hizkuntza euskara ez duten ikasleen kopuruak gora egin du. Beraz, gero eta gehiago dira euskararekin harremana eskolan baizik ez duten ikasleak.
‎Gure belaunaldarentzat ere zerbait guztiz berria. Esparru horretan premia bereziak dituzten ikasleen kopurua ere etengabe hazten ari da.
‎1980ko hamarkadatik udalak hitzarmen bidez bideratzen du herriko ikastetxe bakoitzarekin duen harremana, eta bakoitzari diru partida bat esleitzen dio, duen ikasle kopuruaren arabera. Orain arte, Ondarretak eraikinaren mantentze lanei hitzarmeneko diru horretatik egin behar izan die aurre, baina herri eskolako kideak ez daude ados funtzionatzeko modu horrekin.
‎Salatu dute, gainera, Gimeno kontseilariak «ratioen jaitsiera partzial bat» proposatu berri duela, baina uste dute horrek ez duela arazoa konponduko: «Proposatu du ratioak murriztea behar bereziak dituzten ikasleen kopuru handia dagoen zentroetan, baina 3 urtekoen zikloan soilik». Sindikatuen irudiko, ratioen jaitsiera ezartzea «soilik adin eta ikastetxe jakin batzuetan» ez da konponbide egokia:
‎Salatu dute, gainera, Gimeno kontseilariak mahai gainean jarri duela «ratioen jaitsiera partzial bat», baina uste dute horrek ez duela arazoa konponduko: «Proposatu du ratioak murriztea behar bereziak dituzten ikasleen kopuru handia dagoen zentroetan, baina 3 urtekoen zikloan soilik». Sindikatuen irudiko, ratioen jaitsiera ezartzea «soilik adin eta ikastetxe jakin batzuetan» ez da konponbide egokia:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia