Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 16

2001
‎Horrek ez du esan nahi gazte talde baten kasuan, adibidez, autonomia ikas prozesuaren arrakastari begira landuko ez denik, edota ikasgelatik kanpo euskaraberehalakoan erabiltzeko gogoa duten ikasleen kasuan (guraso taldeak, merkatariak...) ingurune sozialean eragiteko estrategiak landuko ez direnik.
2007
‎% 33ko edo hortik gorako ezgaitasuna duten unibertsitateko ikasleek ez dituzte tasak eta prezio publikoak ordaindu titulu bat eskuratzeko. % 50eko edo hortik gorako ezgaitasuna duten ikasleen kasuan, laguntza osagarri bat ere aurreikusten da, garraioaren, giza laguntzaren edo material didaktikoaren aparteko gastuak konpentsatzeko. Psikomotrizitate ezgaitasuna duten ikasleei lagunduko zaie etxetik beren ikasketak egiten dituzten unibertsitatera joateko, eta alderantziz, beren ibilgailuarekin, laguntzaile edo zerbitzu publiko pertsonalizatu batekin.
2009
‎Euskal Hezkuntza Sistemaren helburu nagusia, hizkuntza eremuan, komunikazio gaitasun ona lortzea da euskaraz nahiz gaztelaniaz. Horrekin batera, beste helburua ikasleak gutxienez atzerriko beste hizkuntza batean trebatzea da, betiere lehenbiziko hizkuntza errespetatuz, jatorrizko beste hizkuntza batzuk dituzten ikasleen kasuan. Konplexua da benetan gai horri eskola ikuspuntutik heltzea, eskolaren xedeak ez baitu izan behar euskararen eta gaztelaniaren artean dagoen desoreka parekatzea.
‎Funts publikoekin (publikoa edo itundua) eutsitako Espainiako ikastetxe batean matrikulatuta egotea.< 2011ko abenduaren 31n 11 urte izatea. Hezkuntza premia bereziak dituen ikaslearen kasuan, salbuespen gisa 16 urte bitarte izatea onartuko da, betiere ikastetxeko orientatzaileak justifikatzen badu adin horretako ikasleak parte hartzea komeni dela. Programan parte hartzea eskatzen duten hezkuntza premia bereziak dituzten ikasleek hala diagnostikatu behar dute, bai ikastetxe arruntetan, bai hezkuntza berezikoetan, eta autonomia maila eta baldintza bereziak izan behar dituzte programatutako talde jardueretan parte hartzeko.
‎Eskaera berean aitak, amak edo legezko tutoreak sinatu behar du, deialdiaren oinarriak ezagutzen eta onartzen dituela adierazteko. Ikastetxeak egiaztatu behar du ikasleak kasu bakoitzean gertatzen diren inguruabarrak egiaztatu dituela. Eskaera guztiak jaso ondoren, ikasleak udaleku horietara lehenago joan ez izana izango da hautaketa irizpide nagusia, eta plazak baino eskabide gehiago geratzen badira, alfabeto ordenaren arabera hautatuko dira onuradunak, aldez aurretik zozketa publiko batean ateratako letratik hasita.
2011
‎Baztarrikaren iritziz, hiru faktorek eragiten diote ikasleen euskalduntzeari: (a) zer eredu aukeratzen den; (b) familia hizkuntza zein den; eta (c) ikaslearen ingurunea euskalduna denetz (384 or.). Sailburuordearen datuen arabera, ereduko ikasleen %32k ez du behar bertzeko euskara ezagutza derrigorrezko hezkuntza amaitzean, eta ehuneko hori 52,4 da euskara familia hizkuntza ez duten ikasleen kasuan (383 or.). Nahiz eta premisa horietatik soilik ondorioztatzen den A eredua kentzea ez dela baldintza nahikoa ikasleak euskalduntzeko, Baztarrikak eratorri nahi izan du" gutxienez urteotako sistemak izan duen adinako adostasunik gabe, hobe aldaketa estrukturalik ez aurrera ateratzea" (393 or.). Horrek erran nahi du, EAJk eta PSEk kontrakoa adosten ez duten bitartean, %100... Nabarmendu beharrekoa da kritikak indargabetzeko" interes politiko jakin batzuen" mamua inarrosi ohi duen sailburuordeak (186, 264, 268, 277.278, 418 or.) alderdi politikoetako buruzagien borondate zein interes aldakorren menpe utzi duela euskalduntze prozesua.
2012
‎Huheziko irakasle Goio Aranak esan zigun beren ikasleak komunikabideetara gehienbat sare sozialen bitartez sartzen direla. Zuen ikasleen kasuan ere gauza bera gertatzen al da. Bereizketa bat egin behar da.
‎Parte hartzaileak bete behar duen baldintza da ekimen honetako espezialitate teknikoetan matrikulatuta egotea, programa garatzen den fakultateetan. Interesa duten ikasleek kasuan kasuko ikastetxe kidearekin jarri behar dute harremanetan, eta elkartearekin elkarlanean aritu behar dute enpresak erakartzeko lanetan edo programaren zabalkunde eta funtzionamenduan. Cartagenako Unibertsitate Politeknikoak ere badu Nazioarteko Trukerako Programa bat, ikasleen mugikortasuna hitzarmenen bidez sustatzeko.
‎Maiz, matrikula arrunta egin eta gero modalitatea lanaldi partzialera aldatu beharra duten ikasleek egin dezakete, eredu honetan sartzeko baldintzak betetzen badituzte. Hori horrela da bai lehen mailako ikasleen kasuan, bai matrikulazio prozesua hastean baldintzak betetzen ez zituzten ikasleen kasuan, baina kontuan hartutako justifikazioren batek eragiten die. Nahitaezko kreditu kopurua Lanaldi partzialeko ikasketen alderdi nabarmen bat kreditu kopurua da.
2013
‎Eskuliburu horren oinarria zen zuzenbidea hiru zatitan sailkatzea. Trikotomia hori bereziki erakargarria zen irakasleentzat, zenbakia erabilgarria zelako, eta, beraz, egokia, gaitasun mugatua zuten ikasleen kasuan. Gaioren eskemak hiru zati bereizten zituen zuzenbidearen barruan:
2020
‎Hizkuntzaren biziberritzeahaleginetan eskola izan daiteke bitarteko bakarra ‑edo ia bakarra‑, ingurune soziolinguistiko batzuetan, batez ere, lehen hizkuntza euskara ez duten ikasleen kasuan.
2021
‎Oso erabilgarria da zuzeneko bideokonferentziak egiteko. Oinarrizko plana baduzu, 10 lagunek har dezakete parte, edo 25 lagunek, baldin eta negozioak. Komeni da kontuan hartzea, bai on line eskolak dituzten ikasleen kasuan, bai helduen kasuan eta haien lan bileretan, bideo-deien zibersegurtasuna. Irudia: Julia M Cameron Antolatzeko tresnak Aktibatu Collab.
‎Sailburuak azpimarratu zuen «etapa guztietako bikaintasuna eta aukera berdintasuna» Hezkuntza Sailaren «funtsezko ardatzak» direla, eta iragarri zuen helburu horri jarraituz 132,3 milioi euro bideratuko dituela eskolako garraiora eta jantokietara. Hezkuntza premia bereziak dituzten ikasleen kasuan, berriz, 44 milioi euroko aurrekontua ezarri dute hezkuntza laguntzako espezialistak kontratatzeko.
2023
‎13 Barne gatazkarik ez izateak ez du esan nahi inolako gatazkarik ez dutela ezagutzen. Atxikimendu ona eta erabilera ohikoa duten ikasleen kasuan, esaterako, beste eskualde batzuetako gazte euskaldunekin mintzatzen hasteko ziurtasunik eza eta urduritasuna jaso ziren ikerketan. Seguru sentitzen diren eskualdetik ateratzean, haiek ere hizkuntza komunitate gutxituko hiztunek ohikoa duten estres linguistikoa jasaten dute.
‎Praktika pedagogiko atzerakoiek ez diote aukerarik eman ikasleari ahozkotasuna lantzeko gelan eta, ondorioz, komunikazio gaitasun txikia dute ikasle askok unibertsitatera iristen direnean. Bereziki larria da hau ingurune erdalduna duten ikasleen kasuan.
‎– Gainera, praktika pedagogiko atzerakoiek ez diote aukerarik eman ikasleari ahozkotasuna lantzeko gelan eta, ondorioz, komunikazio gaitasun txikia dute ikasle askok unibertsitatera iristen direnean. Bereziki larria da hau ingurune erdalduna duten ikasleen kasuan.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia