2001
|
|
Horrek ez du esan nahi gazte talde baten kasuan, adibidez, autonomia ikas prozesuaren arrakastari begira landuko ez denik, edota ikasgelatik kanpo euskaraberehalakoan erabiltzeko gogoa
|
duten
ikasleen kasuan (guraso taldeak, merkatariak...) ingurune sozialean eragiteko estrategiak landuko ez direnik.
|
2007
|
|
% 33ko edo hortik gorako ezgaitasuna duten unibertsitateko ikasleek ez dituzte tasak eta prezio publikoak ordaindu titulu bat eskuratzeko. % 50eko edo hortik gorako ezgaitasuna
|
duten
ikasleen kasuan, laguntza osagarri bat ere aurreikusten da, garraioaren, giza laguntzaren edo material didaktikoaren aparteko gastuak konpentsatzeko. Psikomotrizitate ezgaitasuna duten ikasleei lagunduko zaie etxetik beren ikasketak egiten dituzten unibertsitatera joateko, eta alderantziz, beren ibilgailuarekin, laguntzaile edo zerbitzu publiko pertsonalizatu batekin.
|
2009
|
|
Euskal Hezkuntza Sistemaren helburu nagusia, hizkuntza eremuan, komunikazio gaitasun ona lortzea da euskaraz nahiz gaztelaniaz. Horrekin batera, beste helburua ikasleak gutxienez atzerriko beste hizkuntza batean trebatzea da, betiere lehenbiziko hizkuntza errespetatuz, jatorrizko beste hizkuntza batzuk
|
dituzten
ikasleen kasuan. Konplexua da benetan gai horri eskola ikuspuntutik heltzea, eskolaren xedeak ez baitu izan behar euskararen eta gaztelaniaren artean dagoen desoreka parekatzea.
|
|
Funts publikoekin (publikoa edo itundua) eutsitako Espainiako ikastetxe batean matrikulatuta egotea.< 2011ko abenduaren 31n 11 urte izatea. Hezkuntza premia bereziak
|
dituen
ikaslearen kasuan, salbuespen gisa 16 urte bitarte izatea onartuko da, betiere ikastetxeko orientatzaileak justifikatzen badu adin horretako ikasleak parte hartzea komeni dela. Programan parte hartzea eskatzen duten hezkuntza premia bereziak dituzten ikasleek hala diagnostikatu behar dute, bai ikastetxe arruntetan, bai hezkuntza berezikoetan, eta autonomia maila eta baldintza bereziak izan behar dituzte programatutako talde jardueretan parte hartzeko.
|
|
Eskaera berean aitak, amak edo legezko tutoreak sinatu behar du, deialdiaren oinarriak ezagutzen eta onartzen dituela adierazteko. Ikastetxeak egiaztatu behar
|
du
ikasleak kasu bakoitzean gertatzen diren inguruabarrak egiaztatu dituela. Eskaera guztiak jaso ondoren, ikasleak udaleku horietara lehenago joan ez izana izango da hautaketa irizpide nagusia, eta plazak baino eskabide gehiago geratzen badira, alfabeto ordenaren arabera hautatuko dira onuradunak, aldez aurretik zozketa publiko batean ateratako letratik hasita.
|
2011
|
|
Baztarrikaren iritziz, hiru faktorek eragiten diote ikasleen euskalduntzeari: (a) zer eredu aukeratzen den; (b) familia hizkuntza zein den; eta (c) ikaslearen ingurunea euskalduna denetz (384 or.). Sailburuordearen datuen arabera, ereduko ikasleen %32k ez du behar bertzeko euskara ezagutza derrigorrezko hezkuntza amaitzean, eta ehuneko hori 52,4 da euskara familia hizkuntza ez
|
duten
ikasleen kasuan (383 or.). Nahiz eta premisa horietatik soilik ondorioztatzen den A eredua kentzea ez dela baldintza nahikoa ikasleak euskalduntzeko, Baztarrikak eratorri nahi izan du" gutxienez urteotako sistemak izan duen adinako adostasunik gabe, hobe aldaketa estrukturalik ez aurrera ateratzea" (393 or.). Horrek erran nahi du, EAJk eta PSEk kontrakoa adosten ez duten bitartean, %100... Nabarmendu beharrekoa da kritikak indargabetzeko" interes politiko jakin batzuen" mamua inarrosi ohi duen sailburuordeak (186, 264, 268, 277.278, 418 or.) alderdi politikoetako buruzagien borondate zein interes aldakorren menpe utzi duela euskalduntze prozesua.
|
2012
|
|
Huheziko irakasle Goio Aranak esan zigun beren ikasleak komunikabideetara gehienbat sare sozialen bitartez sartzen direla.
|
Zuen
ikasleen kasuan ere gauza bera gertatzen al da. Bereizketa bat egin behar da.
|
|
Parte hartzaileak bete behar duen baldintza da ekimen honetako espezialitate teknikoetan matrikulatuta egotea, programa garatzen den fakultateetan. Interesa
|
duten
ikasleek kasuan kasuko ikastetxe kidearekin jarri behar dute harremanetan, eta elkartearekin elkarlanean aritu behar dute enpresak erakartzeko lanetan edo programaren zabalkunde eta funtzionamenduan. Cartagenako Unibertsitate Politeknikoak ere badu Nazioarteko Trukerako Programa bat, ikasleen mugikortasuna hitzarmenen bidez sustatzeko.
|
|
Maiz, matrikula arrunta egin eta gero modalitatea lanaldi partzialera aldatu beharra duten ikasleek egin dezakete, eredu honetan sartzeko baldintzak betetzen badituzte. Hori horrela da bai lehen mailako ikasleen kasuan, bai matrikulazio prozesua hastean baldintzak betetzen ez
|
zituzten
ikasleen kasuan, baina kontuan hartutako justifikazioren batek eragiten die. Nahitaezko kreditu kopurua Lanaldi partzialeko ikasketen alderdi nabarmen bat kreditu kopurua da.
|
2013
|
|
Eskuliburu horren oinarria zen zuzenbidea hiru zatitan sailkatzea. Trikotomia hori bereziki erakargarria zen irakasleentzat, zenbakia erabilgarria zelako, eta, beraz, egokia, gaitasun mugatua
|
zuten
ikasleen kasuan. Gaioren eskemak hiru zati bereizten zituen zuzenbidearen barruan:
|
2020
|
|
Hizkuntzaren biziberritzeahaleginetan eskola izan daiteke bitarteko bakarra ‑edo ia bakarra‑, ingurune soziolinguistiko batzuetan, batez ere, lehen hizkuntza euskara ez
|
duten
ikasleen kasuan.
|
2021
|
|
Oso erabilgarria da zuzeneko bideokonferentziak egiteko. Oinarrizko plana baduzu, 10 lagunek har dezakete parte, edo 25 lagunek, baldin eta negozioak. Komeni da kontuan hartzea, bai on line eskolak
|
dituzten
ikasleen kasuan, bai helduen kasuan eta haien lan bileretan, bideo-deien zibersegurtasuna. Irudia: Julia M Cameron Antolatzeko tresnak Aktibatu Collab.
|
|
Sailburuak azpimarratu zuen «etapa guztietako bikaintasuna eta aukera berdintasuna» Hezkuntza Sailaren «funtsezko ardatzak» direla, eta iragarri zuen helburu horri jarraituz 132,3 milioi euro bideratuko dituela eskolako garraiora eta jantokietara. Hezkuntza premia bereziak
|
dituzten
ikasleen kasuan, berriz, 44 milioi euroko aurrekontua ezarri dute hezkuntza laguntzako espezialistak kontratatzeko.
|
2023
|
|
13 Barne gatazkarik ez izateak ez du esan nahi inolako gatazkarik ez dutela ezagutzen. Atxikimendu ona eta erabilera ohikoa
|
duten
ikasleen kasuan, esaterako, beste eskualde batzuetako gazte euskaldunekin mintzatzen hasteko ziurtasunik eza eta urduritasuna jaso ziren ikerketan. Seguru sentitzen diren eskualdetik ateratzean, haiek ere hizkuntza komunitate gutxituko hiztunek ohikoa duten estres linguistikoa jasaten dute.
|
|
Praktika pedagogiko atzerakoiek ez diote aukerarik eman ikasleari ahozkotasuna lantzeko gelan eta, ondorioz, komunikazio gaitasun txikia dute ikasle askok unibertsitatera iristen direnean. Bereziki larria da hau ingurune erdalduna
|
duten
ikasleen kasuan.
|
|
– Gainera, praktika pedagogiko atzerakoiek ez diote aukerarik eman ikasleari ahozkotasuna lantzeko gelan eta, ondorioz, komunikazio gaitasun txikia dute ikasle askok unibertsitatera iristen direnean. Bereziki larria da hau ingurune erdalduna
|
duten
ikasleen kasuan.
|