2001
|
|
Lehenengo euskal nobela modernoa deitua izan zen Egunero hasten delako n (1969), etengabe txandakatuz doazen bi plano desberdinetan aurkezten zaizkigu gertakariak. Batetik, abortatu nahi
|
duen
ikasle gazte baten istorioa kontatzen zaigu (Gisèle Sergier deritzonarena, hain zuzen) eta bestetik, pertsonaia ezezagun batek tren geltoki batean nahiz telefono kabina batean solaskide ezezagunekin dituen elkarrizketek osatzen duten planoa. Planoen erabilera hau iraunkorra izango da egile donostiarraren nobela guztietan, eta honen ondorioz, plano desberdinak elkarrekin konbinatu eta lotzeko gai den irakurle gogotsua eskatzen dute testuok.
|
|
Lehenengo euskal nobela modernoa deitua izan zen Egunero hastendelako (1969) izenekoan, etengabe txandakatuz doazen bi plano desberdinetan aurkezten zaizkigu gertakariak. Batetik, abortatu nahi
|
duen
ikasle gazte baten istorioakontatzen zaigu (Gisele Sergier deritzonarena, hain zuzen); eta bestetik, pertsonaiaezezagun batek tren geltoki batean nahiz telefono kabina batean solaskide ezezagunekin dituen elkarrizketek osatzen duten planoa dago. Planoen erabilera horiiraunkorra izango da egile donostiarraren nobela guztietan, eta horren ondorioz, plano desberdinak elkarrekin konbinatu eta lotzeko gai den irakurle gogotsua eskatzen dute testu horiek.
|
2007
|
|
Arrazoi nagusia da ez direla lan erakargarriak turismoa eta ostalaritza ikasi duten gazteentzat, erantzukizun handiagoko lanpostuak eskuratu nahi baitituzte. Langile espezializaturik ez dagoenez, lanpostu hutsak, oro har, berariazko prestakuntzarik gabeko pertsonen eskuetan amaitzen dira (aparteko diru bat irabazi nahi
|
duten
ikasle gazteak, Espainiara iritsi berri diren etorkinak…). Pertsona horiek lanerako gogoa dute, baina gero eta bezero zorrotzagoen eskaerari erantzuteko prestakuntza desegokia dute.
|
2009
|
|
Gainera, Arartekoak ETA ukatzen ez
|
duen
ikasle gaztearen profila eraiki du. Gauzak horrela, txostenaren arabera aldea dago euskaraz eta gazteleraz ikasten duten gazteen artean.
|
|
Txostenean, gainera, ETAren ekintzak ukatzen ez
|
dituen
ikasle gaztearen profila eraiki dute. Hala, DBH bigarren mailako ikaslea, gipuzkoarra eta ikasketan ereduan dagoen ikaslea izango litzateke.
|
2010
|
|
Alokairuaren prezioa etxebizitza dagoen lekuaren eta maizterrari eskaintzen zaizkion zerbitzuen araberakoa izanen da. Erosteko eta janaria prestatzeko denbora gutxi
|
duten
ikasle gazteak badira, bi lanak egitea proposa dakieke, eta aparte kobratuko lirateke. Bigarren etxebizitza alokatzea.
|
2016
|
|
Roboten bidez arazoei irtenbideak ematea da lehiaketa honen helburua. Aurtengo gaia zaborren kudeaketari irtenbidea topatzea izan da, eta hori egiteko gai ziren robotak diseinatu eta sortu behar
|
zituzten
ikasle gazteek.
|
2017
|
|
Populazio kontrolerako ere balio du zorpetzeak, mundu aberatsean bezala txiroan. Federicik dioenez, karrera ordaintzeko prostituziora jo behar
|
duten
ikasle gazteak, gainera, zorrak antzututa ere sentitzen dira, ezin dute amestu ama izatea hil arteraino zorrari lotuta. Beste askok beren uteroa alokatu behar diote ume subrogatuen industriari, horra emakumeen gorputzaren komertzializazio berri bat.
|
2018
|
|
Mugimendua lehentxago abiarazia baginuen ere, Aitor buru zen denboran gertatu da iparralde huntako bertsu eskolen loraldia. Jitez hain goxoa eta mintza errexa izanik, bazakien bertzeen ulertzen eta
|
bazuen
ikasle gazteen biltzeko alderdia. Urrats berrien emaiteko kemen ikaragarria erakusten zuen.
|
2019
|
|
Gizonezko irakasleen eta emakumezko ikasle gazteen arteko harremanetan jarri zuen fokua, jazarpen sexual argienetatik hasi eta autoritate transferentziaren promesa lanbrotsuagoetara bidean gertatzen den guztian. Faltan duten boterea eskuratu nahi
|
duten
ikasle gazte anbiziotsuen eta boterea izan baduten edo, Schorren hitzetan “artearen mikrokosmos instituzionalizatuaren barruan botere irudia duten” gizonen arteko desberdinkeriazko tratuan. Beren talentuagatik baino gehiago erakargarritasun erotikoagatik baloratuago diren neska gazte artisten azpirakuntza egoera perbertsoa azaleratu eta maisuaren inpunitateaz eta botereari eusteko mekanismoez gogoetatu zuen, irakaskuntza gardenerako desartikulatu beharreko autoritate eta kanon maskulinoen boterekeria naturalizatua azpikoz gora jarriz.
|