Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 45

2004
‎Niri gustatu egiten zait Gerhyk espektakulu egiteko duen joera hori. Hara, eskolak ematen ditut Bilboko Burtsan, eta arkitektua dut ikasleetarik bat, emakumezkoa. Zera esan izan dit:
2008
‎Gehiegi daramatzagu. Hortik fribolitatea, izan ezinaren zama astuna aste honetan landu dut ikasleekin Bizi nahi Salbatore Mitxelenaren poema arintzeko balio du. Gora posmodernitatea!
2010
‎" Ba, umeak esan zuen maistrak aurkezle manerak hartuz, holaxe bukatuko dugu gure lehen eguneko klasea, musikarekin. Aitortu behar dut ikasle zintzo eta atseginen itxura hartu dizuedala, eta nire ustez oso ondo konponduko garela eta asko ikasiko dugula." Keinu egin zion Davidi, eta Padam Padam doinuaren notek bete zuten eskola. Arbelaren ondoan, egutegiak 1957ko iraila zela adierazten zuen.
2011
‎Handia. Beti sinetsi izan dut ikasleei irakasteko neukana inportantea zela. Data seinalatuak ospatzen genituen, martxoaren 8a, maiatzaren 1a...
‎Sartu nintzelarik, ez dut ukan nik besteek ukan duten nekea, zeren eta jadanik bi hizkuntzak erabiltzen bainituen. Pentsatzen dut ikasle ona izan naizela.
‎Pasabideak hutsik, seinalea txirrinak aspaldi jo duela. Sartu naiz gelara eta dezepzioa ikusi dut ikasleen aurpegian. Irakaslea bertaratu ez eta ordua patxadan lasai asko emateko esperantza apurtzen zaienean erakusten duten dezepzioa.
2013
‎Bueno, nahi duzuena egin zazue, baina dentistarenetik bueltan norbait ikusi nahi dut ikasleei itun berria erakusten. Ulertu al duzue!!!
‎25 urte eman ditut irakaskuntzan eta nire arloa beti hizkuntza idatzia izan da. Beti kezka handia izan dut ikasleei testu politak, kalitatezkoak eta ederrak eskaintzeko. Eta pentsamendu hori eraman nuen hara:
‎Gaur, aukera hau baliatu nahi dut ikasle guztiei ohartarazteko borrokek eta beste edozein jarrera desordenatuk ez dutela lekurik gure eskolan.
2015
‎Politizazio eta ideologizazio handia ikusi dut ikasle gazteen artean, bai aktibista helduagoen artean ere. Kurdutasuna, nagusiki, errelato ideologiko batean oinarritua dute.
2016
‎Nirera etorri eta bazterrak garbitzeko irrika sartzen zaionean, hautsa ondo ondo kentzen die liburu horiei, eta begira geratzen da, liburuko irudiei begiratu ordez liburutik urruti dagoen beste zerbaiti begiratuko balio bezala. Nik uste dut ikasle garaietako irudiak etortzen zaizkiola burura eta begiak galduta hantxe egoten dela, jostailuz betetako erakusleiho baten aurrean ahozabalik dagoen umearen eran.
‎Astean behin joaten hasi ginen, tranpak likidoz betetzen, jausitako liztorrak zenbatzen... Beste tailer bat egiteko deitu didate, eta erlezaintza ikastaro bat ere eman gura dut ikasleekin.
2017
‎– Ez dut ikasleen
‎Gorago esan dut ikasleak edo ikertzaileak itzulpen desberdinak alderatu lituzkeela. Irakurle arrunta, ostera, ez dago ezelan ere jarduera horietan sartzeko, eta ez da arduratzen itzulpen arazoez.
‎Helduen literaturan aritu zara orain artean. Nondik nora erabaki duzu gaztetxoenganako jauzia ematea. Beti izan dut haur eta gaztetxoengana hurbilpena egiteko gogoa eta, zorionez, azken lau urte hauetan Andoaingo Ikastolako irakasle naizenez, harreman zuzena dut ikasleekin. Beti iruditu izan zait, –eta Magisteritza ikasten hasi nintzenean oraindik eta gehiago–, literatura zaindu egin behar dela eta joko batean bezala, ikasle gela batean esperimentu txiki bat egiten hasi nintzen.
‎Orain dela 22 urte ailegatu nintzen Bilbora. Gogoratzen dut ikasleentzat alokatzen ziren pisuen artean merkeena ikustera joan nintzela Lesakako Enara eta Mariarekin. Errekaldeko zubia pasatu eta auzoko plazan zegoen Ortzadarraren eraikinean hartu genuen pisu zaharkitua, baina hiruontzat bost urte luzez aterpea izango zena.
2018
‎Eduki izan dut ikasleren bat, bai. Semeak, berriz, orain utzi du.
‎Ni joango naiz. Rollo ona dut ikasleekin.
2019
‎Gure gorputza onartzea ere inportantea baita. Gogoan dut ikasle bat etorri zitzaidanean, ikaskideak potolo deitu ziolako kexuka. Eta bai, potoloa zen, ez nion esan potoloa ez zenik, potoloa izatea ez dela txarra baizik.
‎Garaiaren arabera. Ikasturte hasieran lan handia izaten dut ikasle askok haien tresnak eskoletarako prestatu nahi dituztelako. Halako sasoietan tresna berriak egiteari uzten diot eta bete betean aritzen naiz konponketetan.
‎Modu terapeutikoan erabiltzeaz gain, modu sozialean ere erabiltzen nuen idazketa: behin, gogoratzen dut Ikasle Abertzaleak en zegoen nire kuadrillako batekin moskeatu nintzela..., ez dakit zer greba deialdi egin zuten eta ez dakit zergatik zerbaitekin ez nengoen ados, eta gogoratzen dut arratsalde osoa eman nuela nire iritzia ordenatzen eta idazten... berari emateko. Gainera akordatzen naiz, berak IAren izenean hitz egiten zidala, eta ni kuadrillako lagunarekin ari nintzela hizketan...
2020
‎Lehenik eta behin esan beharra dut ikasle, familia eta La Salle Berrozpeko pertsonek oso harrera ona egin diotela krisi egoera honi. Lehen egunetan ohikoak diren zalantzak eta kezkak izan ziren, baina gaur da eguna ematen ari garen erantzunaz oso pozik gaudela.
‎" Klase magistral gehiago ematen ditut eta geroz eta gehiago emango ditut; azterketa txiki bat nuen, eta pisu handiagoa emango diot eta uste dut ikasleek ongi hartuko dutela" (I).
‎Ezin dut ikasle guztien bizitza jakin.
2021
‎Baina, bi momentu horiek aparte, aste guztia jokoan eta arintasunean joan zen. Talde dinamika biziki ederra izan da; pentsatzen dut ikasleen arteko elkarrizketa baizik ez balitz izan pisuago litzatekeela, baina argazkiarekin salatzen zituzten egoerekin jostatzen ahal ziren. Emaitzaz harrituak izan gara haiek eta gu.
‎Komertzioetan kolatzen genituelarik, baimena galdetzen genuen, eta saltzaileen erreakzioetan harrituak eta kontent ziren. Pertsonalki, plazer anitz egin dit, eta pentsatzen dut ikasleentzat berdin izan dela. Argazki bereziak dira:
‎Ikasleek gutxi bisitatzen dituzte. Nik Araban, San Pedro mendiko indusketetan esfortzu handia egin izan dut ikasleekin egoteko, baina irakaslearen iniziatibaren esku dago oraindik.
‎" Ez du inporta zer zaren eta norekin oheratzen zaren, denok berdinak gara" ere badiote, eta ez da egia, heterosexual izateagatik besteok ez ditugun pribilegio batzuk dituztelako. Hori esanda, onartzen dut ikasleen aurrean" bollera naiz" esatea kostatu egiten zaidala. Batzuetan esan dut eta bestetan ez, taldeak berak batzuetan gai horretaz hitz egitera eramaten zaituelako eta bestetan ez.
‎" Ikaslearen arabera, baina uste dut ikasleei ez zaiela literatura interesatzen orokorrean, eta hori da irakaskuntzak duen gabezia. Askotan DBHra iristen direnerako bide hori dagoeneko eginda daukate, orduan...
‎Oso prest eta oso motibatuta sentitzen naiz, bai; ez dena ondo egiten dudalako, baina bai esperimentatzeko, probatzeko aukera ematen didalako. Uste dut ikasleengana iristen naizela horrela, eta ikasleak disfrutatzera iristen direla. Uste dut sortzeko gogoa edo sortzeko zaletasuna eragiten diedala.
‎" Gero ere bada literaturaz ze ulertzen dugun. Nik nahi dut ikasleek ereduak jasotzea eta eredu horiek imitatzea. Ikasle sortzaileak izateko helburuarekin.
‎Antzeko iritzia du Lide Arrieta Ikamako kide eta Iruñeko Biurdana ikastetxeko ikasleak: «Nik uste dut ikasleongan ondorio psikologikoak uzten ari dela». Bizi duten egoeraz kexu da Donostiako Luberri eskolako ikasle eta Ikamako partaide Adur Tolosa ere:
‎Izugarri gozatzen dut, ikasle bakoitza desberdina delako. Nik une oro jakin behar dut ikasleak nola ikas dezakeen; estrategia bat aurkitu behar dut hark ikasteko. Horretarako, bakoitza nola dagoen eta zergatik ari den ondo ulertu behar dut.
‎Gogoan dut ikasle pisu batera joan arte ez nuela plater bat garbitu. Gerora ikasle pisuan askoz gehiago ere ez.
‎Gogoan dut ikasle pisu bat ikustera joan ginela, alokatzeko, 13 solairuan.
‎Ez dut ikasle baten premiarik.
2022
‎Ni, adibidez, unibertsitateko lan poltsetan izena emanda nago, eta une batean ala bestean dei nazakete eskolak emateko. Eta neuk galdetu behar izan dut ikasleentzako laguntza bulegoan ea ordezkapen bat egiteko deituko balidate lagunduko ote ninduketen, materiala egokitzen edo dena delakoan. Haien erantzuna izan da eurek ikasleei begira egiten dutela lan eta irakasleen kontuak ez direla haien ardura.
‎Baina eskaerak ere zerbaitegatik egiten dira, eta inportanteak dira. Espero dut ikasle horri konponbidea ematea laster.
‎Baina, zer da" formula"? Gogoan dut ikasle garaian matematiketan hainbat formula buruz ikasi behar izaten genituela, baina inoiz ez ziguten aipatu formula horietakoren bat esnea egiteko erabiltzen zenik. Agian, formula kimikodun esnea izendatzeko," esne kimikoa" zuzenegia eta zorrotzegia delakoan," formulakoa" esatea hobetsiko zuten marketinean adituek.
2023
‎Kostatzen zaigu gelditzea. Gaindituta gaude, kostatzen zaigulako esatea" gaur ezin dut matematika eman eta ez da ezer gertatzen; jolas garaian zerbait gertatu da eta ikastordua emango dut hori kudeatzen, edo agian arratsalde osoa; edo ikusten dut ikasle bat taldetik kanporatuta dagoela eta tarte bat eskaini behar diot ume horri bai ala bai". Estresatuta gaude gauza asko ditugulako gainean, bada, batzuk kendu egin ditugu gainetik, eta hori da kostatzen zaiguna.
‎Horrela irakatsi nahi nuen. Beti miretsi dut ikasleari transmititzen dion irakaslea. Batzuetan inpresio hori duzu, lortu duzula; eta seguruenik uste baino gehiagotan gertatzen da.
‎Beste helburuetako bat da —eta horregatik nabil unibertsitatean— unibertsitateko irakasle, ikasle edo doktore horiei Euskal Herria eta euskal kulturarekiko interesa pizten bazaie, euskararekin lotutako ikerketa lanak egin ditzaten bultzatzea. Adibidez, lortu dut ikasle baten gradu amaierako lana horrekin lotuta egotea. Poliki poliki harra pizten ari naiz; aste honetan, gainera, Etxepare Institutuak esan dio diruz lagunduko duela.
‎Gehienak ordenagailuei so daude; irakaslea sartu denik ohartu ere ez dira egin. Berriro ere, klasea hasterako pantailen aurka borroka egin dut ikasleen arreta lortzeko.
‎Buruarekin baietz esaten dit Laiak, inoiz baino gehiago sentitu dut ikasle. Inoiz baino gehiago sentitu naiz irakasle.
‎Leitzako ikasle batek hor gomendatu dit beraren herriko apaizarengana joatea, laster konponduko didala bizkarra erle ziztadekin. Klaseak amaitzean, autoan eraman dut ikaslea, eta berak lagundu dit erretore etxera. Apaizak, siestatik jaiki berria, beharbada gure bisitagatik goiztxo, abegi onez hartu nau hala ere.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia