Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 539

2000
‎Ez dira horretaz konturatzen. Nire ingelestegian bederen, euskaratik ingelesera zuzenean ikasteko aukera dute ikasleek.
2001
‎txata, apunteak trukatzeko bideak, eztabaida foroa… Ia ia ikastegian egotea bezalakoa da. Apunteak eskatzeko, azterketen berri izateko, edota, norbere lizentziaturarekin lotura duten gaien gainean hitz egiteko erabili ohi dute ikasleek haien web gunea.
‎Jakina, instalazio eta ekipamenduak zenbat eta osatuagoak izan, orduan eta formazio akademiko eta eskolaz kanpoko prestakuntza hobea izango dute ikasleek.
‎Baina, egia esan, aukera ez da oso zabala: irakaskuntza publikoan, familiaren errentak, ikastetxea etxetik hurbil egoteak, neba arreba gehiago eskola berean izateak baldintzatu egiten dute ikasleak hartzea eta gutxitu egiten da, beraz, gurasoen hautatzeko aukera.
‎Baina, egia esan, aukera ez da oso zabala: irakaskuntza publikoan, familiaren errentak, ikastetxea etxetik hurbil egoteak, neba arreba gehiago eskola berean izateak baldintzatu egiten dute ikasleak hartzea eta gutxitu egiten da, beraz, gurasoen hautatzeko aukera.
‎Ulermena trebetasunaktiboa omen da, ikaslearen aldetik buru ahalegin handia eskatzen duena; bainahorretan ere gutxieneko trebakuntza behar da. Ulermen gaitasunean erabakigarriakdiren hainbat eta hainbat azpitrebetasun aktibatzen ikasi behar dute ikasleek; bestela, ezina eta etsipena izango dira nagusi.
‎Ikerketa ekintzaren planteamenduan azaldu dudan bezala, ikasturteko azkenhiruhilabetekoan zehar jardun dute ikasleek ariketak prestatu eta azaltzen. –Atazaknorberak sortu.
‎– Testuaren ulermena errazteko aurreikuspenak baliatzeak duen garrantzia nabarmendu behar dute ikasleek.
‎– Ulermena errazteko aurreikuspenak egiteak duen garrantziaz ohartubehar dute ikasleek.
‎Horren aurrean, sarri askotan etsipena sor dakieke.Ikasi duten guztia ikasita, ezer gutxi dakiten inpresioa izan dezakete. Arazo larrihori gainditzeko, alde batetik, ikasketa prozesuan betetzen ari diren urratsarengarrantziaz eta izaeraz ohartu dute ikasleek; eta bestetik, aipatutako zabaltze komunikatiboa traumatikoa izan ez dadin, eskoletako jarduerak planteatzerakoan, ikasleen erritmoei eta gaitasunari kontu handiz erreparatu dieguirakasleek.
‎Tarteko mailan ingurukoekin egoera arruntenetan komunikatzen hasteko gaidiren ikasleak kokatuko ditugu. Maila honetan, komunikazioa esparru gehienetarazabaltzeko gaitasuna eskuratu dute ikasleek, nahiz eta oraingoz ahaleginhandiak egin behar izango dituzten.
‎Tarteko mailan, ohiko egoera gehienetan komunikatzeko gutxieneko gaitasuna lortu behar izango dute ikasleek. Hori ikusita, ia edozein testu erabili ahal izango dugu geure eskoletan.
‎Gainera, frogatuta dago jasotzen dugunaren ehuneko bat besterik ez dugula buruan gordetzen; beraz, zenbat eta input pobreagoa izan, orduan eta gutxiago ikasiko dute ikasleek...
2002
‎Eskola hauetako ikasle gehienak euskaldunak dira ordea. Horrexegatik, eskolak, irakasleak, materiala, ikastetxeen funtzionamendua eta praktikak euskalduntzeko eskatu dute ikasleek.
‎Hala nola, lehen egunean Felipe Uriarte goi mendizaleak eta Mugaritz jatetxeko Dani Lasak eskainiko dute ikastaroa. Bigarren egunean Martin Berasategui sukaldari prestigiotsuak sutondoko bere trikimailu guztiak erakutsiko ditu eta arratsaldean, berriz, Uitziko gaztandegira txango bat burutuko dute ikasleek. Koldo Rodero, Juan Mari Arzak, Mikel Garaizabal, Edorta Agirre eta Jose Mari Gorrotxategik osatuko dute irakasle multzoa.
‎Ez dago titulaziorik euskara hutsez, baina, batzuetan, ikasgai erdiak baino gehiagoeuskaraz ikasteko aukera dute ikasleek. Ondoko tauletan, unibertsitatez unibertsitate egindako analisiaren emaitza ikusi ahal dugu.
‎Titulazio honetako irakasleek ahalegin handia egin dute material didaktikoaren sorkuntzan. Modulu bakoitzaren hasieran, modulu horri dagokion material idatzia jasotzen dute ikasleek. Material hori ikusita, plan bat egin genuen material hori epe ertainean argitaratzeko.
‎Ongizatearen gorakadaren ondorio izan den emendapen horri aurre egin behar izan diote erakundeek, ikastetxe berriak eraikitzeko eta eskaintzen diren ikasketen kostuak ordaintzeko dirulaguntzen bidez. Gaur, ia edozein ikasketa ofizial egin daiteke Euskal Herritik irten gabe; hegoaldeaz ari naiz, jakina. Iparraldean, berriz, unibertsitate mailako ikasketa oso gutxi eskaintzen dira eta kanpora joan behar dute ikasle gehienek.
‎Eskolan gaur ingelesa ikasten dute ikasle guztiek (bigarren hizkuntza gisa). Eta eskolaldia amaitzean, su ediarguztiak dira ingelesez poliki irakurtzeko, idazteko eta mintzatzeko gai.
‎Eta hala da neurri batean behinik behin. Espainiako enbaxadako nekezaleek nahikoa buruko min dute ikasleekin, eta berri bat gehitu zaie. Nola sinetsarazi beraiek ere ez dakitela zer gertatzen ari den prentsarekin?
‎Horrela, zenbakikuntza erraiten du irakasleak eta 10erainoko hamartarrera buruz ari gara, zenbakiak gisa honetan pentsatuak baitira: 11= 10+ 1, 12= 10+ 2, etab. osagaia idazten dute ikasleek.
2003
‎Hutsune hori eduki arren, korsikera oso zabalduta dago uhartearen eskoletan; lehen hezkuntzan, esaterako, korsikera ikasten dute ikasleen %80ak, ikasgai gisa (beraz, korsikera ikasten dute, ez korsikeraz). Kopuru hau oso altua da, ez dago antzekorik Frantziako beste inon.
‎Denek erantzun dute euren hizkuntz gaitasuna hobetu dela. Hizkuntzaren erabileran aurrerapauso hori familian eta komunikabideak kontsumitzerakoan eman dutela adierazi dute ikasleek. Aurreko urteetako ikasleek, aldiz, aurrerapausoa lan esparruan eman zutela jakinarazi digu Bagerako koordinatzaileak.
‎Larrialdirik gertatzekotan, ba al dute ikasleek jarduteko protokoloaz informazio idatzirik?
‎Urritasun psikikoa da portzentajerik handiena duen diagnostikoa (%68); eraginkortasun aniztasunaren diagnostikoa %9ra iristen da; urritasun motorikoaren, autismoaren, nortasunaren arazo larrien eta zentzumen urritasunen (entzumen eta ikusmen urritasunen) diagnostikoek, berriz, %3tik %7ra bitarteko portzentajeei eragiten diete. Gainera, Hezkuntza Kalitatearen Institutu Nazionalaren (INCE) datuen arabera, ikastetxe publikoek hartzen dute ikasle horien %79, eta pribatuetan, berriz, %21 Hezkuntza “birdiseinatu” Adituen ustez, teknologiek ugalketaren pedagogia babesten badute, «hasieratik kondenatuta egongo dira informazio datuak erreplikatu eta erreproduzitzera». Aldiz, pedagogia kognitiboaren alde egiten badute, hezkuntza «birdiseinatzen» lagun dezakete; hasteko, irakaslearen eginkizuna birdefinitzen dute (hezkuntza prozesuan giltzarria), eta ikasleek beren ikaskuntzaren zerbitzura dauden tresna teknologikoak erabil ditzakete.
2004
‎Estatu Batuetako unibertsitarioek minor bat eta major bat ikasteko aukera dute, hots, lehenengo espezializazioa eta bigarren espezializazioa. Bietan euskal gaiak hartzeko aukera dute ikasleek. Sistema oso malgua da.
‎Oraindik Eusko Jaurlaritzako Hezkuntza Sailaren baimenik jaso ez duen arren, egitasmoak aurrera egingo duela uste dute bultzazaileek. Lau urteko ikasketak izango dira eta titulazio ofiziala jasoko dute ikasleek, unibertsitateko lizentzia baten parekoa.
‎Pozgarria da, ordea, datorren ikasturtean Antzerkiko eta arte eszenikoetako espezialista titulua eskainiko duela jakitea. Leioako Arte Ederren Fakultateko ekimenez, interpretazioa eta espazio eszenikoa landuko dute ikasleek ostiral eta larunbatetan.
‎Eskolan oraindik ere filosofia ikasten da eta Kantagertzen da filosofo nagusien zerrenda labur horretan. Kantek Ilustrazioari buruz idatzitako testua irakurtzen dute ikasleek. Baina kontua ez da Kantek Ilustrazioari buruz esan zituenek interes historikoa ote duten, inolaz ere ez baitago zalantzan Kanten filosofiak izugarrizko eragina izan duela, baizik eta kontua da ea Kanten filosofia egun oraindik esanguratsua ote den, hori baita egun Richard Rorty eta beste askok, postmodernoek oro har, zalantzan jartzen dutena.
2005
‎Axularko ikasleak ez dira bereziak eta hauek ere gaztelaniaz egiten dute kalean, etxean eta baita eskolan ere. Guraso batzuek gehiegi pentsatu gabe matrikulatzen dituzte ereduan haurrak eta motibazio gutxi izaten omen dute ikasle horiek euskaraz aritzeko. Motibaziorik ez eta inguruak ere, motibatzeko laguntza handirik ez die ematen.
‎2 Ikasle batek Matematikako azterketak lapurtu dizkio irakasleari. Ikastetxekoirakasleek erabaki bat hartu behar dute ikasle horrekin. Erabil ezazue Phillips6 teknika ikasle horren inguruan erabaki bat hartzeko.
‎Hau da, ikasi beharreko edukiberriek ikasleak dakizkien edukietatik hurbil egon behar dute, eduki berri horiekinlotura egon dadin. Halaz ere, eduki berriek ez dute ikaslearen egitura kognitibotikurrunegi edo hurbilegi egon behar. Eduki berria ikaslearen egitura kognitibotik osourruti badago, edukiez jabetzea zailegi gertatuko zaio ikasleari.
‎Nekazaritza, Arrantza eta Elikadura Ministerioak (MAPA) eta Espainiako Banatzaile Automatikoen Elkarte Nazionalak (ANEDA) hitzarmen bat sinatu dute ikasleek makina banatzaileen bidez jasotzen duten elikagai eskaintza arrazionalizatzeko. Hitzarmen horren arabera, saltzeko makinak ez dira kokatu behar Haur Hezkuntzako eta Lehen Hezkuntzako ikasleak erraz sar daitezkeen eremuetan; arrantza produktu freskoak, izoztuak eta ultraizoztuak etiketatzen laguntzea; eta arrantza produktuen elikadura segurtasunaren aldeko sustapen ekintzak egitea.
‎Horregatik, ikasle guztiei bitartekotza teknikak erakustea eta zeregin hori betetzeko txandak ezartzea gomendatzen da. Egoera hau hobetzeko aukera gisa gatazka bat hautematen ere ikasten dute ikasleek. Ideia horrek lasaitasun eta hoztasun handiagoz aurre egiten laguntzen die liskarrei.
‎Hezkuntzaren eremuan, nahiz eta esanahi ugari izan," curriculuma" edukien programa bat da; hain zuzen ere, eduki horiek zehazten dute ikasleek mailak eta ikasketa gainditzeko eta behar den titulua eskuratzeko jarraitu beharreko ibilbidea edo karrera. Lan honetan, curriculum hitza honela definituko genuke:
2006
‎Arrakastaren eta porrotaren zergatien egozpenakeragina du subjektuaren laneko iraupenean eta intentsitatean. Bestalde, gurasoeketa irakasleek eragin handia dute ikasleen egozpenetan.
‎Eskaera asteartean 8:00etan aurkeztu behar zuten eta atsedenaldia igarota entregatu zuten, 44 orduko epearekin, gutxi gora behera. " Zuzendaritzak dioenez, bi errekreo behar dituzte delegatuak abisatu eta gainontzeko izapideetarako", azaldu dute ikasleek. Hala ere," beste inolako aukerarik ez" dietela eman ere salatu dute.
2007
‎Hori horrela, klase partikularrak ematen dituzten irakasleek instruktoreak baino ez dira izaten gehienetan, eta ez dute ikasleen lan pertsonalerako ohiturak bultzatzen, eta horrek, aldi berean, ikasleek jarrera pasiboak eta menpekotasunezkoak izatea dakar.
‎3 Hezkuntza administrazioek lagunduko dute ikasleek elkartzeko duten eskubidea egikaritzea, eta federazio nahiz konfederazioak sortzea.
‎Atzerrian hizkuntza ikastaro bat egingo dute ikasle guztiek eta bertako tutore baten laguntza ere izango dute, praktikak behar bezala garatuko direla ziurtatzeko. Horrez gain, Itsasmendikoi eskolako tutorearekin ere harremanetan egongo dira beti.
‎Kontuan hartuz garapen moralean berbaldi hizkuntzak duen garrantzia, hezitzaileek (gurasoek, irakasleek) saiatu behar dute ikasleek istorioak etakontakizunak truka ditzaten, elkarrizketako harremanak sustatuz eta haietan. Kontatutako istorioan ikasleak bere ekintzen ardura eta gobernua hartzenditu, bere bizitza istorio gisa interpretatzen du, eta besteen ikuspegiekin alderatzendu.
‎Gainera, pertsonatik pertsonarako maileguak osagai sozial bat du garrantzitsua, mailegu emaileek jakin baitezakete zertarako den diru hori. Adibidez, Unibertsitateko prestakuntza honako hauekin osatzen dute ikasleek: masterra, edozein arrazoirengatik ezusteko bati aurre egiteko, edo eraiki enpresa bat garapen bidean dagoen herrialde batean.
2008
‎Hurrengo ikasturtean, 2005, Anoetako ikastolarekin elkarlanean Bizikidetza taldea sortu zuten. Orduz geroztik bi ikastolek batera garatu dute ikasleen artean errespetuzko giroa indartzea helburu duen proiektua. Aurreko ikasturtean 426 ikaslek hartu zuten parte egitasmo horretan, Anoetako ikastolako 286k eta Irurako 140k.
‎Sistemak kontrolatzen du hutsegiteen kopurua, eta, horren arabera, ikasle bakoitzari egokitu egingo dio ariketa kopurua zailtasun maila bakoitza gainditu ahal izateko. Bukaeran, ordu arte egindako lanaren eta bidean izandako zailtasunen balorazioa egingo dute ikasleak eta irakasleak, eta balorazio horren arabera, zuzenketa arauak finkatuko dituzte eta lanerako konpromiso berria hitzartuko dute hurrengo kontratu didaktikoaren bidez. Prozedura horiek martxan jartzeak eragin zuzena izango du lehen aipatutako konpetentzien garapenean.
‎Biak uztar litezke, baina askok diozue errazagoa dela ikasleak literatura komertzialera zaletzea, irakurterrazagoa egiten zaie-eta. Ostegunak, zalantzarik gabe, Otto Pette baino errazago irakurriko dute ikasleek. Aipaturiko bi helburu nagusiak nola uztar daitezke?
‎Haren ustez, eskolak eskaini behar dio ikasleari hainbat jakintzagairekin lotutako esperientzia, betiere, bizitzarako baliagarria izango zaiona. Esperientziek ezin dute ikaslearen ingurune sozial eta kulturaletik isolatuta egon; tokian tokiko ikasleek bizi izandako esperientziekin lotura izan behar dute ezinbestean. Horrek beharrezko egiten du ingurunearen eta ikasleen ezaugarrien arabera moldatzea landuko diren esperientziak, eta agerian uzten du formula berberak behin eta berriz eta ikastetxe guztietan erabiltzearen antzutasuna.
‎EAEko nahiz Nafarroako Euskal Hizkuntza eta Literatura (EHL) irakasgairako curriculuma aztertzen hasita, lehenago aipatutako historizismoaren zantzuak antzeman daitezke. Hain zuzen ere, curriculumek zehazten dute ikasleek irakurri eta landu behar dituzten idazleak historiografia literarioak nabarmendu dituen berberak direla. Adibide bat jartzearren, hona hemen EAErako proposatzen dena ebaluazio irizpideen atalean:
‎Dena dela, irakasle gutxi batzuk saiatzen dira irakurtzeko zaletasuna bultzatzearen helburuari uko egin gabe" klasiko" bihurtu diren batzuk ere gomendatzen, nahiz eta horiek irakurtzea aukeran eman. Edonola ere, kasurik gehienetan helburua izaten da ikasleek euskarazko bizpahiru liburu irakurtzea, eta beraz, irakasleek nahiago izaten dute ikaslearen gustukoak izan daitezkeen liburuak agindu. Horretarako, gertuko gaiak, hizkera erraza eta antzeko faktoreak lehenesten dituzte.
‎Baina argitaletxeek hitzaldiak eskaintzea, oraindik orain, ez da oso promozio bide erabilia, eta ikastetxe batzuetara bakarrik zabaltzen dira halako eskaintzak. Edozein kasutan, irakasleek uste dute ikasleak motibatzeko jarduera emankorrak direla hitzaldiak, eta asko izaten dira urtean behin halakoak egiten saiatzen diren irakasleak. Gainera, ikasleen motibazioa lortzeko ahaleginetan, sarritan hitzaldien arabera antolatzen dira irakurketak.
‎Nahitaezko eskolatze garaia bukatuta, ikastetxe arruntek planifikazio egokia egin behar dute ikasleek ikasten jarraitu ahal izan dezaten, izaera bereko eskola batean.
‎Hirugarrenik, hartzailearekiko harremanak eskatzen zuen, usted? erregistroa emateko ezintasuna agertu dute ikasle gehienek gaztelaniazko IDAZ 2 proban.
‎Joskera apala erabiltzen dute ikasleek bai euskaraz bai gaztelaniaz, zer esanik ez ingelesezko ariketetan. Gainera, ahozko ariketetan, MINTZA 1 eta 2an, gaztelaniaren eragina nabarmena da euskarazko ariketan eta, alderantziz, euskararen eragina gaztelaniazko ariketetan.
‎Erreferentziakidetasunaren gainean izendatze konkretu eta indibiduala nahiago izatea aipatu behar dugu. Termino egokiak erabili diren arren, batzuetan horiek aukeratzeko ezintasuna agerian jarri dute ikasleek, metatze ariketa ondorioztatzen delarik. Argazki nahiz komikiarekiko autonomia falta handia da, handiagoa gaztelaniazko ahozko ariketan.
‎Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzako (DBH) zenbait irakasgai gainditu gabe dituzten Batxilergoko ikasleak, ikasturtean ezarritako helburuak lortu ez dituztenak eta, beraz, hurrengo ikasturtean zailtasun handiak izan ditzaketenak, baita Lehen Hezkuntzako azken mailetako ikasleak ere, bigarren hezkuntzara pasatzeko prestatu behar dutenak. Seme alabak udako barnetegi horietara bidaltzeko erabakia hartzen duten familiek, batez ere, bilatzen dute ikaslea urrundu dadila udan etxean gelditzen badira aurkitzen dituen arreta galarazteko elementuetatik. Ikasleek irakasgai desberdinetan espezializatutako irakasleen aholkularitza eta laguntza dute.
‎Lanaldian, ikasleek irakasgaietako klaseak jasotzen dituzte, irakasleek aholkatutako ikasketa saioekin konbinatuta, sortzen zaizkien zalantzak banan banan argitzen dituztenak. Familiek, hilabetearen amaieran, txosten bat jasotzen dute ikasleek lortutako kalifikazioekin, eta tutoreen eta familien artean aldizkako komunikazioa dago, ikaslearen egoeraren berri izateko. Ikastaro hau hiru modalitatetan egin daiteke:
‎Matematikak, kasu askotan, ikasleentzat konplexuagoa den irakasgaietako batek, ikasteko ingurune oso egokia aurkitzen du esparru horretan; izan ere, bitarteko interaktibo eta multimedien bidez ikasitakoa modu atseginagoan eta motibagarriagoan aplikatzeko modu bat eskaintzen du, baliabide tradizionalen bidez gerta daitekeena baino. IKTek matematikaren ikaskuntza eraginkorragoa ahalbidetzen dute ikasleen artean Mercè Santandreuk, hezkuntza teknologian espezialista eta Bigarren Hezkuntzako institutu bateko matematika irakasle denak, Comunicación y Pedagogia aldizkarian argitaratutako" Recursos TIC en la enseñanza y enseñanza del área de matemáticas" txostenean dioenez," adituek uste dute teknologia funtsezkoa dela irakasgai hori irakasteko eta ikasteko", baina az... Baliabide teknologikoak irakasgai honetarako erabiltzeak egin dituen ekarpenen artean, Santandreuk nabarmendu du" ikasleengan ikaskuntza eraginkorragoa bultzatzen dutela, irakaskuntza giro berria ematen dutela eta garatzen den jarduera arkatzarekin eta paperarekin lan egiteko moduaz bestelakoa izatea".
‎Kontuan hartuta antsietateak eta depresioak, oro har, biztanlerian maizenik gertatzen diren bi arazo klinikok, unibertsitate ikasleei gehiago eragiten dietela, Murtziako San Antonio Unibertsitate Katolikoak galdeketa bat egin du gazteen artean patologia horiek goiz detektatzeko, SINC plataformak jakinarazi duenez. Adituek uste dute ikasleen antsietatearen eta depresioaren maiztasun handiak zerikusia duela faktore sozialekin, familiarrekin eta estres akademikoarekin. Aurreko zenbait ikasketek agerian utzi zuten unibertsitateko ikasleen% 35ek arazo psikopatologikoren bat duela.
‎Hala ere, onartua izateko eskubidea unibertsitateek beren katalogo akademikoa osatzen duten titulazioetan eskaintzen dituzten plazen kopuruaren araberakoa izango da. Izan ere, matrikulazio prozesuak amaitzean, gure herrialdeko ikastetxeek eskaintzen dituzten unibertsitate plaza guztien %15 inguru hutsik geratzen diren arren, oraindik titulazio askok ezarri behar dute ikasleak onartzeko muga, ikasketa horietan izena emateko eskaera eskaintza baino handiagoa baita. Aipatutako errege dekretuak jasotzen duen bezala, onarpen muga duten titulazio horietan, erregimen orokorrean eskainitako matrikulez gain, unibertsitateek urtero zenbait kolektibori plaza kopuru jakin bat erreserbatu behar diete, eta talde horiek, unibertsitatera sartzeko eskatzen diren baldintzak betetzen badituzte, unibertsitate zentro batean sartzeko aukera izango dute, kasu horietan erreserbatutako kupoen bidez. Era berean, bi bideetatik (orokorra eta erreserbako portzentajea) onartuak izateko baldintzak betetzen dituzten ikasleek bi aldeetatik eskatu ahal izango dute sarrera, eta, hartara, hautatutako titulazioan sartzeko aukera gehiago izango dituzte.
‎Batxilergoko irakasgai guztiak modu malguan antolatzen dira, ikasleak prestakuntza espezializatua izan dezan, bere prestakuntza ikuspegi eta interesekin bat datorrena. Hartara, irakasgai komunen helburua ikasleen prestakuntza orokorrean sakontzea den bitartean, modalitateko irakasgaiek berariazko prestakuntza eman behar dute ikasleak aukeratutako modalitatean, etorkizunean ikasketa jakin batzuetarako edo lan eremu jakin batean sartzeko prestakuntza. Ikasleek aukerako irakasgai bat egin behar dute Batxilergoko maila bakoitzean Hala ere, aukerako irakasgaiek bi funtzio bete ditzakete:
‎Tutoretza, derrigorrezkoa ez bada ere, oso gomendagarria da emaitza onak lortzeko. Ikasturtearen hasieran, matrikulatu diren irakasgaietarako behar den material didaktikoaren zerrenda jasotzen dute ikasleek. Zerrenda hori izango da beren ikasketen oinarria, tutoretza ekintzarekin batera, eta, nahitaezkoa ez izan arren, oso gomendagarria da emaitza onak lortzeko.
‎Gai horiek ezin dira ulertu Lurraren Zientziak emandako gorputz teoriko eta prozedurazkorik gabe. Zer jarrera dute ikasleen artean diziplina horiek ikasteko. Oro har, positiboa da, inguruan duten eta eragina duen mundu fisikoarekin harremanetan jarri behar baitira, eta, neurri batean, haien bizitzak zehaztu ere bai.
‎Estresa zerk sortzen duen eta esentziek zertan laguntzen ahal duten ere aztertu dute ikasleek. Lurrin bat ere sortu dute bakoitzak gustuko dituen esentziak baliatuz:
‎Ikastaroa bukatutakoan, proiektu bat egin behar izaten dute ikasleek. Enpresa edo unibertsitate batean egiten dituzte proieku horiek.
‎lehenik eta behin, basoa berritzeko erabiliko den landarea sortu behar da. Lehengai horien sorreran ere parte hartzen dute ikasleek, elkarteak Basozelain (Basauri) duen lur sailean. Bigarrenik, landatzea prestatu behar da; tokiko basoa aztertu lehenengo eta ondoren lurra prestatu.
‎Astigarraga irakasleak argi du: «Euskara formala ondo erabiltzen dute ikasleek, baina eskolako ateak igarotakoan egiten dutena beste kontu bat da». Izan ere, Gasteizko egoera soziolinguistikoak egin beharreko lana biderkatzen du.
‎Drindots taldean aritu zen lehenik, Skalariak taldean ondoren, eta Vendettan orain. Kontzertuetan beti agurtzen dute ikasleek, eta dioenez, gainera, ilusioa ere egiten dio bati baino gehiagori bere irakaslea jotzen ikusteak.
‎Ostiral goizetan Letren Fakultatera joatea baino ez dago aurreko eguneko solasaldiak behar baino gehiago luzatu direla konturatzeko; erdi hutsik daude gelak, eta kafetegiko joan etorria ere apal samar. Morfologia eta fonetika eskoletan ikasitakoa praktikan jarri behar izaten dute ikasleek, eta zer hoberik Aiztogile kaleko taberna zuloetan mingaina zorroztea baino.
‎Baina, era berean, oso ondo erantzuten jakin du, biltzen, mobilizatzen. Ikasle mugimenduak daukan eta edukiko duen indarra erakutsi dute ikasleek?.
‎Erdi mailako hezkuntzan eta Unibertsitatean, milaka gaztek izan dute lagun IAren jarduna hogei urteotan. Urtemugaren aitzakiaz, eta haiei zorionak emateko eta esker ona adierazteko, bideo erreportaje bat osatu dute ikasleek, IAko zenbait kiderekin izandako elkarrizketak baliatuz. Halaber, abesti bat prestatu dute.
‎EHUko lau ikasle elkartek bat egin dute ikasle eguna ospatzeko
‎Pecresse gare a tes fesses (Pecresses, kasu zure ipurmasailei) edo PekrEZ leloak marraztu dituzte pankartetan. IUT unibertsitate teknologikoa arriskuan dela ere salatu dute ikasleek, aurrekontu murrizteen beldur direlako.
‎Bai. Euskara berdin menperatzen jarraituko dute ikasleek, eta, gainera, ingelesaren ezagutza handiagoa izanen da. Hizkuntza eredu berriak ez dio inolaz ere kalte egingo euskarari.
‎Helburua. Derrigorrezko eskolaldia amaitzean, bi hizkuntzen erabiltzaile independente izan behar dute ikasleek. B2 maila aipatu izan du Hezkuntza Sailak, baina testuak ez du maila zehatzik ezartzen.
‎TIL eredua defendatzen du. Euskara berdin menperatuko omen dute ikasleek, eta ingelesa ere bai. UPNren politikaren defendatzaile ederra!
‎Hala ere, oraindik orain, Euskal Herriko unibertsitateek entzungor jarraitzen dute ikasleon zilegizko aldarrikapenen aurrean, eta Europako Goi Hezkuntza Esparrua egikaritzea helburu duen unibertsitate eredu berri hau inposatzen digute. Hasiera batean, Bolognako eredua ezkutuan aplikatu nahi izan zuten.
‎Irakasle berriena aurten sartu da". Aurten aurrenekoz tronpa ikasteko aukera izan dute ikasleek eta datorren ikasturtean beste hiru instrumentu ikasteko eskaintza zabalduko dute: tronboia, tuba eta bonbardinoa.
‎Gero, gainerako ahotsek segitu diote. Korridore osoa hartzen dute ikasleek. Gelditu egin direla probesturik, brausteko batez kendu die Kaskamotzak daramaten pankarta.
‎Erlojua arakatu dute ikasleek.
‎Emango al da heriotza industria horrek Jaurlaritzatik jasotako diru laguntzen berri? Jakingo al dute ikasleek hemengo enpresen laguntzaz egiten direla Europako Eurofighter eta AEBetako Joint Strike Fighter guda hegazkinak, Dassault hegazkin militarrak, Tigre eraso helikopteroak edota Chinook helikoptero militarrak. Esango zaie gisa horretako proiektuetan buru belarri dabilen Aernnova n akziodun izan guran dabilela Jaurlaritza?
‎Bestalde, bigarren hizkuntzen didaktikaren adituek aspaldi azaldu dute ikasle etorkinek, familiarena ez den hizkuntza batean eskolatzen direnean, ez dutela ikasten" murgiltze programan"(" inmersion lingmstica"), baizik eta" azpiratze programan"(" submersion lingustica"), eta gertaera horren ondorioak eskola porrota eta gizarte bazterketa izan daitezkeela.
‎Horixe da plazaratu den beste kezka bat. Dirudienez, ikasketen antolaketa eredu berria, eta batez ere, ECTS kredituen sistema indarrean sartzeak ekarriko dituen ikasteko eta irakasteko prozedura berriak direla medio, arduraldi osoa dute ikasleek ikasketak egiteko. Hau da, ikasleei ez zaie astirik geratuko unibertsitatean dauden bitartean lan egin ahal izateko.
2009
‎" Gehiena etxean egin dugu. Gelan zalantzak aurkezten genizkion Rikardori eta hark laguntzen zigun," esan digute.Nahiz eta gela berean lanean egon, ikaskideen bakoitzaren lana zein zen jakiteko zailtasunak izan dituztela aitortu dute ikasleek. " Idazlanak irakurri eta ez nekien nork idatzia zen esaten.
‎Berdintasunaren gaia maisu maistra ikasketetan lantzeke dagoen ikasgaia dela ere argi du Amaia Zubieta Stee Eilas sindikatuko kideak: " Agian emakume irakasle sentsibilizaturen bat dago eta haren eskutik landuko dute ikasleek gaia, baina zeharka, ez baitago curriculumean barneraturik". Sindikatutik gabezia horri aurre egiteko galdegiten dute, bai hasierako formazioan, bai formazio iraunkorrean.
‎Egoera horren aurrean, hainbat galdera sortzen dira: zer iritzi dute ikasleek eskolan hizkuntzak ikasteko bizi izan duten prozesuari buruz. Motibazio desberdinak al dituzte hizkuntza bat edo beste ikasteko orduan?
‎Ikasketa horiek egin ahal izateko, hauta-proba bat gainditu behar izaten dute ikasleek, eta horrez gain, beharrezkoa da Batxilergoko titulua edukitzea eta musika ikasketen Erdi Mailako titulua.
‎Matrikula ordaintzeaz gain, ordea, instrumentu bat ere erosi behar izaten dute ikasleek, horixe baita euren lan tresna.
‎Apirilaren 1ean kontzertu berezia eskainiko dute ikasleek. Franz Joseph Haydn hil zela 200 urte ospatzen diren honetan, musikari handiari omenaldia eskainiko diote 19: 30etatik aurrera.
‎Erabaki hori Zuzendariaren zoritxarra izango da, bere ametsetako udalekuak jasango duen eraldaketa ikustean. Inbertsio honi esker irakasle berriak helduko dira Basakabira, eta musika, dantza eta interpretazioan oinarritutako punta puntako hezkuntza jasoko dute ikasleek. Amodioak, kondairak, ezkutuko altxorrak?
‎Isabel Celaa Hezkuntza sailburuak zehaztu duenez, ikasturtea ohi bezala, irailean, hasiko dute ikasleek eta A gripearen jarraipenerako Batzorde berezia abiatuko dute. A gripeari aurre egiteko gomendioak.
‎Isabel Celaa Eusko Jaurlaritzako Hezkuntza sailburuak adierazi duenez, ikasturtea ohi bezala, irailean, hasiko dute ikasleek eta A gripearen jarraipenerako Batzorde berezia sortuko dute. Izan ere, ikasturtea atzeratzeko arrazoirik ez dagoela esan du Celaak eta, gaitzaren jarraipena egiteko batzorde bat abiatuko dute jakinarazi du.
‎Creiteleko (Paris kanpoaldeko herria) hiru eskolak diru sariak emango dizkiete eskoletara joaten diren ikasle kopuru handiak dituzten ikasgelei. Diruarekin bidaia bat edo gidabaimena ordaindu ahal izango dute ikasleek.
‎Jota (Karlos Nguema), Telmo (Jox Berasategi) eta Miren (Yolanda Pascualena). Musika, dantza eta interpretazioan oinarritutako punta puntako hezkuntza jasoko dute ikasleek. Amodioak, kondairak, ezkutuko altxorrak?
‎Nehork ez du halakorik egin. Baliatzen ahal dute ikasleek eta irakasleek. Kongresuak ere egin ditugu, hala nola Arnaut Oihenarti buruz, Jean Baptiste Elissanbururi buruz, Anton Abadiari buruz, Txillardegiren Leturiaren egunkari ezkutua lanari buruz?
‎Ez, ez dira magia jokoak, baizik eta fisikaren edo kimikaren printzipio oinarrizkoenetako batzuk eguneroko objektuei aplikatzearen emaitza. Zientzia esperimentuek aukera ematen dute ikasleek zientziarekiko duten interesa pizteko, eta lortutako emaitzei buruzko azalpenak bilatzera bultzatzen dituzte. Helburu hori ez da batere erraza izaten eskola tradizionalekin.
‎Irakasleak eta unibertsitateak Apunteak Interneten argitaratzea ohikoa da azken urteotan. Kasu batzuetan, unibertsitateko irakasleen ekimenez egiten da, eta baliabide hori erabiltzen dute ikasleei irakasgaia errazago ikasteko. Orri pertsonalen edo unibertsitatearen web orriaren bidez, irakasleek laguntza osagarri gisa klase oharrak deskargatzeko aukera ematen dute.
‎Irakasleen %60k ikastetxe batean lan egiten du, eta zuzendariak uste du eskolako giro negatiboak ikaskuntzan aurrera egitea eragozten duela. Irakasleek irakaskuntza denboraren ia %30 erabiltzen dute ikasleen artean ordena mantentzeko eta administrazio lanak egiteko. Planteamendu konstruktibistak ohikoagoak diren herrialdeetan, gelako klima positiboagoa da eta diziplina handiagoa dago.
‎Ebaluazioa: tituluek barne hartzen dute ikasleak ikasketetan zehar edukien eskurapena egiaztatzeko egiten duen autoebaluazio testa. Ikasturtearen amaieran, ikaslea zuzenean aztertzen da.
‎Hilabete amaierarako eskolaren historia jasotzen duen liburua kaleratuko dute. Bestalde, ikasturtea amaitzear dago, eta Inazio Bereziartua Musika eta Dantza Eskolako kurtso bukaerako kontzertua egingo dute ikasleek hilaren 26an eta 28an, 19:30ean, musika eskolako auditorioan.
‎Gazteekin harremanak edukitzea aberasgarria da; gaztetu egiten zaituzte, eta erakutsi ere bai. Euren ikuspegitik, euren bizitzeko era erakusten dute ikasleek. Gaurkotzera behartzen zaituzte:
‎Saioak ikasturte hasieratik kolegioko bosgarrenekin hasi proiektua borobilkatzen baitu. Bertsolaritza hobeki ezagutzeko, teknikatik haratago, historia aztertu eta atzerrian ere nola inprobisatzen den ikusteko aukera izan dute ikasleek, baita, bertsolariez aparte, gai emaile, epaile eta horrelako lanen nondik norakoak ere ikasi dituzte, Maitena Diribarne euskara irakasle eta Karlos Aizpurua bertso irakaslearekin batera. Hari beretik, autobus bat antolatu zuten, Ipar Euskal Herriko Txapelketako finalera joateko.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
edun 440 (2,90)
ukan 99 (0,65)
Lehen forma
Argitaratzailea
Berria 120 (0,79)
Consumer 66 (0,43)
Argia 39 (0,26)
UEU 28 (0,18)
Bat Soziolinguistika Aldizkaria 25 (0,16)
Uztaro 23 (0,15)
Labayru 19 (0,13)
goiena.eus 18 (0,12)
Hitza 15 (0,10)
Txintxarri 13 (0,09)
ELKAR 12 (0,08)
Jakin 12 (0,08)
Anboto 12 (0,08)
Uztarria 10 (0,07)
Herria - Euskal astekaria 10 (0,07)
Euskaltzaindia - Liburuak 9 (0,06)
Urola kostako GUKA 9 (0,06)
EITB - Sarea 8 (0,05)
hiruka 8 (0,05)
Pamiela 8 (0,05)
Maxixatzen 7 (0,05)
aiaraldea.eus 6 (0,04)
barren.eus 6 (0,04)
Guaixe 6 (0,04)
aiurri.eus 5 (0,03)
LANEKI 4 (0,03)
Euskera Ikerketa Aldizkaria 4 (0,03)
alea.eus 3 (0,02)
Euskalerria irratia 3 (0,02)
Karkara 3 (0,02)
Noaua 3 (0,02)
Alberdania 3 (0,02)
erran.eus 2 (0,01)
plaentxia.eus 2 (0,01)
Zarauzko hitza 2 (0,01)
Ikas 2 (0,01)
Open Data Euskadi 2 (0,01)
Deustuko Unibertsitatea 1 (0,01)
Osagaiz 1 (0,01)
HABE 1 (0,01)
Aldiri 1 (0,01)
Sustraia 1 (0,01)
Ikaselkar 1 (0,01)
Antxeta irratia 1 (0,01)
Susa 1 (0,01)
Maiatz liburuak 1 (0,01)
AVD-ZEA - Editorial Dykinson 1 (0,01)
Amezti 1 (0,01)
Booktegi 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
ukan ikasle atzerri 3 (0,02)
ukan ikasle abertzale 2 (0,01)
ukan ikasle asko 2 (0,01)
ukan ikasle aukeratu 2 (0,01)
ukan ikasle berak 2 (0,01)
ukan ikasle horiek 2 (0,01)
ukan ikasle titulazio 2 (0,01)
ukan ikasle ahozko 1 (0,01)
ukan ikasle antsietate 1 (0,01)
ukan ikasle ataza 1 (0,01)
ukan ikasle bakoitz 1 (0,01)
ukan ikasle baliabide 1 (0,01)
ukan ikasle batzuk 1 (0,01)
ukan ikasle bide 1 (0,01)
ukan ikasle diziplina 1 (0,01)
ukan ikasle egozpen 1 (0,01)
ukan ikasle egun 1 (0,01)
ukan ikasle emaitza 1 (0,01)
ukan ikasle erreforma 1 (0,01)
ukan ikasle errendimendu 1 (0,01)
ukan ikasle eskola 1 (0,01)
ukan ikasle etxe 1 (0,01)
ukan ikasle euskaldun 1 (0,01)
ukan ikasle gehien 1 (0,01)
ukan ikasle greba 1 (0,01)
ukan ikasle haiek 1 (0,01)
ukan ikasle hausnarketa 1 (0,01)
ukan ikasle hauteman 1 (0,01)
ukan ikasle hitz 1 (0,01)
ukan ikasle hizkuntza 1 (0,01)
ukan ikasle hori 1 (0,01)
ukan ikasle ikasi 1 (0,01)
ukan ikasle ingurune 1 (0,01)
ukan ikasle istorio 1 (0,01)
ukan ikasle jardun 1 (0,01)
ukan ikasle jarraipen 1 (0,01)
ukan ikasle konpetentzia 1 (0,01)
ukan ikasle kontu 1 (0,01)
ukan ikasle motibatu 1 (0,01)
ukan ikasle motibazio 1 (0,01)
ukan ikasle nondik 1 (0,01)
ukan ikasle nor 1 (0,01)
ukan ikasle nutrizio 1 (0,01)
ukan ikasle onartu 1 (0,01)
ukan ikasle oraindik 1 (0,01)
ukan ikasle oro 1 (0,01)
ukan ikasle potentzial 1 (0,01)
ukan ikasle sozializazio 1 (0,01)
ukan ikasle zein 1 (0,01)
ukan ikasle zer 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia