Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 188

2001
‎Lehenengo euskal nobela modernoa deitua izan zen Egunero hasten delako n (1969), etengabe txandakatuz doazen bi plano desberdinetan aurkezten zaizkigu gertakariak. Batetik, abortatu nahi duen ikasle gazte baten istorioa kontatzen zaigu (Gisèle Sergier deritzonarena, hain zuzen) eta bestetik, pertsonaia ezezagun batek tren geltoki batean nahiz telefono kabina batean solaskide ezezagunekin dituen elkarrizketek osatzen duten planoa. Planoen erabilera hau iraunkorra izango da egile donostiarraren nobela guztietan, eta honen ondorioz, plano desberdinak elkarrekin konbinatu eta lotzeko gai den irakurle gogotsua eskatzen dute testuok.
‎Balore moralak ez dira bigarren mailan geratzen, baina alderdi erlijiosoa albora uzten da eta, beraz, hala nahi duen ikasleak aukera dauka balore erlijiosoetan hezteko eta nahi ez duenak balore unibertsalen aldeko aukera egin dezake.
‎Aurrerago esan dugu nolako gaitasuna izan duen ikasle autonomoak.Baina ez gero pentsatu ikasleek berez dakartela gaitasun hori. Zenbaitek garatuagobadu ere, gaur egungo egoeran (aurretiko esperientziak, gaitasun ezak, etab.) osogutxi dira besterik gabe ikasten dakitenak.
‎Lehenengo euskal nobela modernoa deitua izan zen Egunero hastendelako (1969) izenekoan, etengabe txandakatuz doazen bi plano desberdinetan aurkezten zaizkigu gertakariak. Batetik, abortatu nahi duen ikasle gazte baten istorioakontatzen zaigu (Gisele Sergier deritzonarena, hain zuzen); eta bestetik, pertsonaiaezezagun batek tren geltoki batean nahiz telefono kabina batean solaskide ezezagunekin dituen elkarrizketek osatzen duten planoa dago. Planoen erabilera horiiraunkorra izango da egile donostiarraren nobela guztietan, eta horren ondorioz, plano desberdinak elkarrekin konbinatu eta lotzeko gai den irakurle gogotsua eskatzen dute testu horiek.
‎–Bueno, Mendi, ez hadi kexatu –esan dio Tasiok igogailutik atera eta Axkueren etxera sartzen diren bitartean–, behintzat oraindik ez zaik Ameriketan bezala Hannibal Canibal dela pentsatzen duen ikaslerik azaldu, bere aitaren ehizako eskopetarekin.
‎Hau esanik, arbelean ariketa bikain burutu duen ikasle azkarraren planta hartu zuen. Neuregandik –beraz harro egon behar zuen irakaslearengandik–zorionak noiz jasoko zain geratu zen.
‎Buruketa baten testuaren hastapena ezagutzen da eta ongi ebatzi duen ikasle baten kalkulua ere: lErosten du...
2002
‎Doktoretza ikastaro solteren bateuskaraz ematen da, baina ia ez da ezer gaztelaniaz ematen direnen aldean.Badaude zenbait arazo doktoretza ikastaroak euskaraz eskaintzeko. Horien artean, hirugarren zikloak berez duen ikasle kopuru baxua dugu; baina, halaber, hor daudeikasle erdaldunei sortzen zaizkien arazoak ere. Hain zuzen, Zientzia Fakultatekoikasle askok nahiko aukera gutxi dituzte ikastaroak hautatzeko, eta bakarren batzuk erdaraz ematetik euskaraz ematera pasatuz gero, ikasle erdaldunek zailtasunakizan zitzaketen beharrezko kredituak osatzeko.
‎Etorkizunean Erizaintza Eskola bakoitzak euskal lerroan matrikulaturik edukiko dituen ikasleen portzentajea, beraz, beste aldagai batzuen menpekoa izangoda; esaterako, barruti konpartitua edo bateratua izatearen menpekoa. Espero izatekoa da, ospe handiko Eskoletan izen emate kopurua handiagoa izatea, eta, hortaz, eskola edo fakultate horietan matrikulatu ahal izateko numems claususak altuagoakizango dira, euskal lerroak edukiko duen ikasle portzentajearen kalterako. Beraz, ironikoa izan arren, horren arabera, Erizaintza Eskola batek Euskal Herrianeuskaldun ikasleak lortu nahi balitu, kalitate eta ospe txarrak izan lituzke.
‎– Jarraitu behar ote dugu ikasketetara erabateko dedikazioa duen ikasle ereduarekin ala, aldi berean, ikasi eta lan egitearen eredurantz jo behar otedugu. Zein motatako erregulazioa genuke horretarako?
‎Gure euskaltegien printzipioen artean ikaslearen autonomia bultzatzea dago: eskura dituen baliabide guztiak aprobetxatuko dituen ikaslea nahi dugu, bere ikas prozesuaz kontzientea dena. Ordenagailua eta autonomia, oraindik, ez datoz bat, eta dena egina espero duen ikaslea geurera erakartzeko bi bide erabiltzen ditugu: aholkularitza eta mintza saioak.
‎Adibidez, hizkuntza baten sistema fonologikoaren ikaskuntza oso baliagarriizan dakioke estandarretik gorako gaitasun maila eskuratu nahi duen ikaslearentzat, baina, beharbada, ez zaio oso lagungarri helburu xumeagoak dituen ikasleari; modu berean, ikasten ari garen hizkuntzaren sistema fonetikoa gureaz oso bestelakoaden kasuetan ere lagungarri gerta dakiguke, fonetikaren, oinarri teorikoakezagutzen baditugu...
‎Balio bera du, baina ez prezioa. Iruñean azterketa teorikoa eta praktikoa gainditu duen ikasle bati 1.156 euro inguru atera dakioke. Ikasle hori Coruñan aztertu bada, gidabaimena 458 euro ingurukoa izango da.
‎Badirudi dena unibertsitatean, publikoan, hasi zela. Errektore berriak —erriberatar peto petoa—, eta bere taldeak, mehatxua ikusi zutela euskara gero eta gehiago eskatzen duen ikasle kopuru horietan, eta atzeraka hasi zirela, gotorlekua eratu nahian. UGTren ingurukoak hauetarik asko, PSNren babesa exijitu eta honek haize guztien kutxa ireki zuen, hizkuntza politika berrazte rtu behar zela bota zuenean.
‎A re gehiago, euskara ikasteko izena ematen duen ikasle berriarigiza rte prozesua riburuz ez zaio ezer aipatzen, eta ez zaio ohartarazten hori serio hartu ezean jai duela; nolabaiteko iruzu rra egiten zaio, euskalduntzeari atxikitako le tra txikiaargi eta garbi azaltzen ez zaiolako.
‎Hasteko, 9 gauza ikusi ditu, gero horietarik 2 gorde dira eta orain zenbat ikus daitezkeen bila� tzen du. Doakion gogoko irudia bere baitan eraikitzen duen ikasleak emaitza ere aiseago aurkituko du. i eta geometrikoak
2004
‎Imanol Murua Uria kazetariak galdera hau egin zion behinolako elkarrizketa batean Oliveri jaunari: . Kontuan izanda legearen arabera derrigorrezko hezkuntza bukatzen duen ikasleak euskaraz aritzeko gauza izan behar duela, A ereduak, erreformatuta ere, lor al lezake helburu hori??. Erantzunean harribitxi hau jaurti zigun Gipuzkoako Ikastolen Elkarteko lehendakari ohiak:
‎Bigarrenik, talde identitatea partekatzen duen ikasle mota ager dakiguke euskalduntze prozesuan. Honen sozializazioan bi nazio identitateetako erreferentzia guneak daudenez, bi hizkuntzekiko leialtasun mekanismoek dihardute lanean testuinguru soziolinguistikoaren arabera:
‎Horrela, alde batetik adimen zikiratua daukatenak badaudela dio, ezer ulertzeko gai ez direnak.Bestetik, ulertu ondoren oroimenean ezer gorde ez dutenak ere adimen gabezia dutela ustedu eta, azkenik, jende nahastua dugu, kontzeptu gehiegi sortzen dituztenak, alegia.Lehenengo atalean, berriz, adimena duenaren ezaugarria kontzeptu berriak sortzea dela dio.Latinetik ekarriak gigno, ingigno eta ingenero hitzak erabili zituen adierazteko irudimenaren sorkuntza (gogoeta horren inguruan, eta Uharteren arrastotik dudarik gabe, garatu zuenL A. Marinak bere Elogio y Refutacion del ingenio I992an). Horren arabera hiru motakoikasleak bereiz zitezkeen; maisuak dioena ongi ulertu, ikasi eta gordetzen duen ikaslea; kontzeptu asko sortzeko gai dena, eta, azkenean, inolako laguntzarik gabe, ikasteko gaitasuna duena. Ikasleria horrcla definituz (bere patologia eta guztil), Uhartek gizakiak sailkatzeko irizpideak emateaz gain, adimena definitu zueh, eskolastikaren aurka alegia, osoera modemoan.
‎Beste batzuek, hala nola Finlandiak, Suediak eta Norvegiak, kontuan hartzen dituzte matrikulatutako ikasleen eta tituludunen gehienezko kopurua mugatzen duten arau nazionalak. Erresuma Batuan, unibertsitateek eta Goi Mailako Hezkuntzako ikastetxeek, beren autonomiaren arabera, beren onarpen arauak ezartzen dituzte, nahiz eta Administrazio zentralak planifikatzen duen ikasle kopuru osoa. Irlandan, eta, oro har, eredu, antzeko formula bat dago.
‎Interneteko konexioa duen eredua aukeratzen bada, ikasleak eguneko edozein ordutan eta edozein tokitatik jarraitu ahal izango du ikastaroa; edo, bestela, irakasle tutore baten zerbitzu pertsonalizatua izan dezake, ikasteko prozesuan lagunduko diona, posta elektronikoaren bidez komunikatuz. Lizentziarekin batera “online” bi aukeretako edozein aukeratzen duen ikasleak erabiltzaile izen bat eta pasahitz bat ere jasoko ditu, sarbide pertsonalaren eta indibidualizatuaren kontrola ahalbidetzen duena. Ikasleak Sarera konektatuta egon gabe ikasi nahi badu, lizentziarekin batera jasotako CD ROMetatik ikastaroen edukia deskargatu ahal izango du.
‎Oppenheimerrek burua astindu zuen, ulertu ezin duen ikasle motz samar batekin ariko balitz bezala.
2005
‎Eta bi kontu aipatu nahi ditut. Batetik, Ataunen jaio, egun osoa euskaraz bizi, eredura joan eta 16 urterekin halako maila lortzen duen ikaslearen maila bera ikasle denek lortuko dutela uste izatea ez da errealista. Bestela, denentzako maila bakarra (onenean erdibidekoa) jarri behar badugu, euskaldun garbiekin (etxetik ondo dakitenekin) zer gertatuko da?
‎Ikara gaindituta, ordenagailu aurrean dagoen mutilari begiratu diote laurek. Honek, bere aulkitik, bihurrikerian harrapatu eta zigorra itxaroten duen ikaslearen aurpegia jarrita begiratu die.
2006
‎Bigarren zatia irakasleentzako eginda dago batik bat, eta ikas arlo bakoitzean landu beharreko edukiez, jarrerez, baloreez... mintzo da. " Irakasleek esango digute, ikastetxe guztietara bidaliko den inkestaren bidez, derrigorrezko hezkuntza bukatzen duen ikasle batek zer nolako gaitasun, trebetasun, jakintza... eduki lituzkeen gutxienez". Erantzunak apirilean jaso nahi dituzte, eta horien arabera proposamen berria idatzi.
‎Hori aintzat hartuz, aditu batzuen ustez, hizkuntza jarreren inguruko gogoeta egitea ez legoke sobera helduen euskalduntze prozesuari begira. Izan ere, motibazio integratzailea euskal gizartean txertatzeko nahia duen ikaslearen altzoan motibazio instrumental hutsa lanpostua lortzeko baino ez euskara ikasten dabilena, esaterako duena topa dezakegu euskaltegian. Bidenabar, aintzat hartu beharrekoa da egungo gizartean arlo guztietan nagusitzen ari den joera; ahalik eta titulu edota ikaste agiri gehien lortzeko nahia:
‎Adituek nabarmendu zuten biktimarentzako laguntza profesionala funtsezkoa dela une horretan, eta tratu txarrak ematen dituenari tratamendu berezia eman behar zaiola, profil psikologikoa izan ohi baitu: garapen fisiko handiagoa duen ikaslea, errendimendu akademiko txarra duena, autoestimu handia duena, familia ingurune asaldatua duena eta, sarritan, haurren tratu txarrak jasan dituena.
‎Kristina dardaraz zebilen, larruzko jaka gorabehera. Aulkian iltzatuta zegoen, azterketa huts egin duen ikasle errukiorraren antzera. Martinak hatz batez masaila ukitu, eta izpilikuzko zapiaz xukatu zizkion malkoak.
2007
‎Kanadako Cape Breton Unibertsitateko Peter Macintyre psikologoak bigarren hizkuntzan ez du zertan gutxiagotua izan komunikatzeko gogoaz eman zuen hitzaldia. Aukera da hitz gakoa; ez dago egun jakin bat bigarren hizkuntza ikasi duen ikaslea hizkuntza horretan komunikatzen has dadin, azterketa gainditu eta hurrengo egunean ez da hasten ikaslea komunikatzen. Ikaste prozesuan mila aukera ditu eta ikasleak berak hamaika arrazoirengatik berak erabakitzen du noiz erabili hizkuntza hori eta noiz ez.
‎zer, nola eta non. Batetik, euskara ikasten duen ikasleak zer ikasten duen zedarritzen laguntzen du. Bigarrenik, hizkuntzaren eskurapenean aktibatzen diren prozesuak eta parte hartzen duten elementuak definitzen saiatzen da.
‎Horrenbestez, ikasle horiek ulertzeko erraza den kontsulta testua behar dute. Gaur egun eskura dauden testuliburu asko onak dira, baina guztiak ez daude pentsatuta neurri handian bere kabuz lan egin behar duen ikaslearentzat. Hori dela eta, Espainiako konstituzio zuzenbidea ezagutzen ez duen ikasleari zuzenbide hori apurka apurka ezagutzeko aukera eman nahi izan diot.
‎Gaur egun eskura dauden testuliburu asko onak dira, baina guztiak ez daude pentsatuta neurri handian bere kabuz lan egin behar duen ikaslearentzat. Hori dela eta, Espainiako konstituzio zuzenbidea ezagutzen ez duen ikasleari zuzenbide hori apurka apurka ezagutzeko aukera eman nahi izan diot. Nire asmoa ikaslearen lekuan ipintzea eta gaia ikasten laguntzea izan da, hasieratik hasita, aurretiazko ezagutzak alde batera utzita, legegile eta pertsona moduan garatzeko trebakuntza prozesuaren barruan.
‎Esan dugunaren kontrakoa ari gara adierazten. Demagun irakasleak diotsola suspentsoa izan duen ikasleari: asko ikasi duzu, agerian da!
‎Berariazko kredituak Oraingoz, ez dira asko hain produktu espezializatuak eskaintzea erabaki duten banku eta aurrezki kutxak, nahiz eta eskaintza handiagoa izan beste urte batzuetakoa baino. Hala, ikasketak zabaltzera atzerrira joatea erabakitzen duen ikasleak bere interesetarako produkturik egokiena aukera dezake. Bancaja, Caja España, La Caixa, Caja Navarra, Caixa Catalunya eta Caja de Extremadura dira horrelako maileguak merkaturatzen hasi diren erakundeak.
‎Azken horiek lau ordu eta erdiko bi saiotan eta herrialde bakoitzeko Batzorde Olinpikoak IMren Arazoak Hautatzeko Batzordeari bidalitako sei ariketatan egingo dute aurre. Talde bakoitzeko liderrek osatutako epaimahai olinpikoak 0tik 7 puntura bitarteko eskala duen ikasle batek egindako ariketa bakoitza kalifikatzen du. Ariketa guztien puntuazioaren baturak emango dio azken kalifikazioa ikasleari, eta horren arabera banatuko dira sariak:
‎Lortutako puntuazioaren arabera, ikasleek urrezko, zilarrezko edo brontzezko domina jasotzen dute modalitate ezberdinetan. Halaber, puntuazio altuena lortu duen ikasleak Albert Vidal saria jaso du. Sari hori Francisco Albert Vidal espainiarrari omenaldia da, Lanbide Heziketaren lehen sustatzaileetako bat baita Espainian, eta Lanbide Heziketako Nazioarteko lehen Olinpiada, egun Worldskills izenekoa, jokatu zen.
2008
‎Aspaldi entzundako txalo zaparradarik handiena jaso zuen. Kazetariek maisua gainditu duen ikasleari buruzko titularrak zerabiltzaten buruan.
‎Izena eman Azterketa Espainian egiteko 119,64 euroko kuota ordaindu behar da. Azterketa honetara aurkeztea erabaki duen ikaslea Educational Testing Services (ETS) erakundearen atari ofizialaren bidez erregistra daiteke, mundu mailan TOEFL kudeatzeaz arduratzen den erakundearen bidez. Izena ematea erraza da, jatorrizko herrialdea hautatu ondoren, ikasleak proba egin dezakeen zentro eta egunen zerrenda eskuratzen du; Espainian, urte osoan, hilean bi edo hiru azterketa egin ditzake, Madrilen, Asturiasen, Bartzelonan,... Azterketaren eguna eta lekua hautatu ondoren, zure datu pertsonalak eta harremanetarako datuak sartu dituzu, eta, ondoren, azterketa egiteko ezarritako kuota ordaindu.
‎Pertsona jakin batengan interesa izanez gero, gaztearen ikasketa zentroarekin jarri behar dute harremanetan. Zer egin behar du bekadun izan nahi duen ikasle batek. Hauek dira etapak, urratsez urrats:
‎Material guztiarekin batera, ikasleek azterketa bat ere deskarga dezakete, ikasturtea bukatzean orduko iraupena osatu eta proiektuaren antolamendura bidal dezaten. Ez dago azterketa bidaltzeko epemugarik, nahiz eta jasotzen duen ikasle bakoitzari egiaztatze diploma bat lortzeko aukera ematen dion.
‎Bestalde, unibertsitateek ikasle baten matrikula baliogabetu dezakete, ikasleak prezio publikoak eta tasak ordaintzen ez baditu. Kasu horietan, matrikularen zenbatekoa ordaintzeko ezarritako epeak amaitu ondoren, unibertsitateak matrikula deuseztatzeko aurreabisu bat bidaltzen dio sarrera egin ez duen ikasleari, eta, ordainketa aurreabisu honetan zehaztutako epean egiten ez badu, unibertsitateak zuzenean baliogabetuko du, eta unibertsitateak ikasleari eskaintzen dion zerbitzua eten egingo da. Horrek ezin izango du ikasketekin jarraitu, ez eta azterketetara aurkeztu ere, eta ezin izango da kalifikatu.
‎Kredituak ematen dituzten jarduerak Arestian aipatu dugun moduan, unibertsitate bakoitzak aukera libreko kreditu gisa onar daitezkeen jarduerak ezartzen ditu. Horregatik, jarraian ohikoenak azalduko ditugun arren, beharrezkoa da interesa duen ikasleak bere ikastetxeko barne araudia kontsultatzea. Kreditu horiek unibertsitateko edozein kirol selekziotan parte hartzeagatik eman daitezke.
‎Baina beti behar izaten da klasean besteak baino bihurriagoa den ikasleren bat, irakasleari «bai» esan eta «ez» egiten duen ikasleren bat, eta horrela egin zuen Carlos Barredo espainiarrak ere. Aspertu egin zen klasean, ez zegoen gustura tropeleko erritmo astunean, eta alde egin zuen Parmenie eguneko lehen mendatea igotzen hasi aurretik.
‎Araba, Bizkai eta Gipuzkoan Jaurlaritzak du itsuen hezkuntza alorreko eskumena. Hezkuntza Sailaren menpeko erakunde bat, Itsuen Baliabidetegia, arduratzen da itsutasuna duen ikaslearen ezintasunak konpontzeko baliabideak jartzeaz. Beraz, Jaurlaritza arduratzen da ikasliburuak eta holakoak brailleratzeaz.
‎Dekretuak aurreikusten du neurri zorrotzak hartu aurretik jokabideak zuzentzeko alternatibetarako aukera. Hala, jokabide txarra jasan duena eta egin duen ikaslea adiskidetzen badira, prozedura bertan behera geratuko da. Halaber, ikasleak aitortzen badu gaizki jokatu duela, edo egindako kaltea konponduko duela, neurri zuzentzaileak eten, arindu edo barkatu egin ditzake ikastetxeko zuzendariak.
‎Ikasle erkidegoan zalantzak sortu dira" beka mailegu" sistema horren inguruan. Ikasleen artean sortzen den ustea da sistema horrek ordezkatuko duela instituzio publikoek gutxien duen ikasleari laguntzeko mantentzen duen beka sistema. Mailegu horiekin, ikasleak dirua itzuli lioke banketxeari ikasketak amaitu ondoren, bestelako maileguekin gertatzen den moduan.
2009
‎Hau ere motz geratu eta egun bat gehiago luzatu zen. Bertan egindako pitxiei esker batek baino gehiagok jasoko zuen opari dotorea Gabon hauetan.Eskulangile taldea sortuOndorioztatzen denez, esku trebetasuna eta gustu asko duen ikasleri potentziala dago herri honetan eta ikastaroetan erakutsi dutenez beste eskulan zenbait egiteko abileziak ere badituztela ikusiz, dei egiten zaie edozein era eta material erabiliz apaingarri politak egiteko gai direnei jar daitezela harremanetan Ttakunekin Dekorazio, apainketa, jantzi, koustomizazio, zaharberritze eta dena delako eskulanetan trebezia dutenei elkarrengandik ikasi daitekeel... Hori zen helburua eta hala gertatu da.
‎Sakelako telefonoen bat batekotasuna dela eta, gero eta gehiago dira sarean dauden denbora errealeko irudien galeriak, bideoak eta entzungaiak. Gaur egun, oso zaila da kamararik gabeko erostea, eta are zailagoa sakelako telefonorik ez duen ikasle batekin topo egitea. Hortaz, gure ondoan dauden baliabide teknologiko guztiez baliatuz, ataza berriak sortzen ditugu bai irakasleok, bai ikasleek.
‎" A" ereduko ikasleen taldeko guztiek adierazten dute euskara beharrezkoa dela lanerako. Gurasoetako batek euskaraz hitz egiten duen ikasleen kasuan, nortasunarekin lotzen dute sarriago euskara ikasteko motibazioa. " A" ereduan, hizkuntza inposaketa bidez ikasteko arrazoia nabarmentzen da;" D" eta" B" ereduetan, berriz, gaztelaniaren inposaketak ekarri duen euskararen galera eta horrek eragiten duen erru sentimendua nabarmentzen dira.
‎Unibertsitateko ikasketak behin hasita aldatzeko aukera ematen du arau berriak. Adibidez, Arkitekturatik Medikuntzara pasa nahi duen ikasleak ez ditu bi sarbide probak errepikatu, bakarra baizik, espezifikoa, azaldu du Aguirrek. Agintariaren arabera, lehen hori egitea oso zaila zen, ezinezkoa ez esatearren.
‎Gainera, Arartekoak ETA ukatzen ez duen ikasle gaztearen profila eraiki du. Gauzak horrela, txostenaren arabera aldea dago euskaraz eta gazteleraz ikasten duten gazteen artean.
‎Bizipenaren atalean, astelehenetan, Sut& Blaik pertsona birekin konektatuko du, arlo berezi bateko profesionala alde batetik eta bizitza arlo profesional horretara bideratuko duen ikaslea bestetik. Biak elkar ikusi, idealak eta nahiak zein lanbidearen aldeak eta kontrakoak aztertuko dituzte.
‎Google k dirua jartzen du, noski. Programaren bitartez, software librearen inguruko proiektua arrakastaz garatu duen ikasle bakoitzari 4.500 dolarreko saria ematen dio.
‎Hezkuntza arreta Programa horien helburu nagusia da haur gaixoen isolamendua saihestea, bai hezkuntzan bai gizartean, eta, une horietan behar duten laguntza psikologikoaz gain, etengabeko konexioa eskaintzea ikastetxearekin, gero berriz lanean has daitezen. Horrela, etxez etxeko laguntza behar duen ikasleak, bere egoera pertsonaletara eta gaixorik dagoen gaixotasunera egokitutako irakaskuntza jasotzen badu ere, bere ikastetxeko lan programari jarraituko dio beti, bere ohiko tutoreak erialdian lagunduko dion irakaslearekin ezartzen dituen jarraibideei jarraituz. Ikasleaz gain, hiru eragile nagusik hartzen dute parte:
‎Gainerako autonomiek ere ematen dituzte zerbitzu horiek, baina kasu askotan ez dira programa independente gisa ematen, baizik eta berariazko neurri gisa, hezkuntzaren arloko aniztasunari erantzuteko dituzten tresnen barruan. Ikasle batek mota horretako arreta behar badu, gomendagarria da laguntza behar duen ikaslearen ikastetxeari galdetzea haren prestasuna. Madril:
‎Imagen: Christopher Rayan Gure gizartean ezagutza gehien sortzen duen ikasleetako bat unibertsitateak dira; horien artean, ikasturte bakoitzean milaka ikasle sortzen dira. Ikasle horiek, zenbait urtetako ibilbide akademikoan, irakasleen jakintza eta ezagutza ikasgeletan elikatzen dira, eta, azkenik, goi mailako titulua lortzen dute.
‎Ikastaro horietan, ikasleek irakaskuntzak osa ditzakete eskolaz kanpoko jarduera honekin. Hala, azken urteotan, unibertsitate asko hasi dira atzerriko hizkuntzak beren titulazioetako ikasketa planen barruan sartzen; hala, nahi duen ikasleak irakaskuntza hizkuntza gisa, batez ere ingelesez, atzerriko hizkuntza baten zati bat, edo programa akademiko osoa, egin dezake. Ikasleak, aldi berean, aukeratutako espezialitateko teknizismoak eta hiztegia ikasten ditu.
‎Bestalde, unibertsitateek onura ugari lortzen dituzte irakasgaiak eta titulazioak beste hizkuntza batzuetan eskainita; atzerriko ikasleen aurrean erakargarritasuna handitzen dute eta nazioarteko lehiakortasuna eta bikaintasuna lortzen dute. Era berean, Europako Goi Mailako Hezkuntza Esparruak ezartzen duen ikasle eta irakasleen zirkulazio librea errazten dute, eta etorkizunean beste herrialde batzuetako unibertsitateekin titulazio bikoitzak sortzeko aukera ematen dute. Unibertsitate batzuek beste hizkuntza batean emandako ikasketa plan bateko irakasgai kopuru jakin batera mugatzen dute beren eskaintza; beste batzuek, berriz, titulazio elebidunak ezartzen dituzte, non tituluko kredituen erdia (120) atzerriko hizkuntzan ikasten baita.
‎Airean, grafitiak egiten ari direnen espraiaren usaina eta diabolo trebeen jauziak. Belarretan, bigarren eskuko merkatuan erositako argazki liburua begiratzen duen ikaslea. Zuhaitz batean, mihura bila igo den umea.
‎Ikasgelaz ikasgela gure proiektua den Euskal Eskola Nazionalari ekarpena eginez, guztion artean Euskal Eskola Nazionalaren proiektua sendotuko dutela adierazi du IAk. Ikasle guztien konpromisoa ezinbestekotzat jo du taldeak, tantaz tanta hezkuntza sistema arrotzak borrokatu eta Euskal Eskola Nazionala eraikiko duen ikasle uholdea sortzeko.
‎Jaurlaritzak proposamenarekin aurrera jarraituko balu, ibilbide laburra izango lukeela uste dute. . Zuzenbidea amaitu duen ikasle batek ere ikusiko luke eskubide eta lege asko urratu egien dituela. Epaitegietara joko bagenu, irabazteko aukera izango genuke?.
‎Ikasle guztien ehuneko berrogeita hamar ia hutsetik edo maila apal batetik aurrera hasten da euskara ikasten. Euskara ikasteko motibazioari dagokionez, hainbatek bestela izatea espero zezakeen arren, nagusi da motibazio ez instrumentala duen ikasleen kopurua, hau da, nagusi dira lanerako edo behar zehatz baterako nahitaez behar izan gabe, motibazio afektiboz edo pertsonalez ikasten hasten direnak (seme alabekin, ezkontidearekin edo bikotekidearekin, familiarekin, lagunekin hitz egiteko, euskaraz (ere) bizi ahal izateko, gizartean erabat murgildu ahal izateko). Ikasleen artean izaten den funtzionario kopurua gero eta mugatuagoa da.
2010
‎Eta hain zuzen, motibazioa areagotzeko xedez sortu zen proiektua. Lortu dute hainbat kasutan, erabateko aldaketa eman duen ikaslerik bada, eta horrek asko pozten du irakaslea: " Iruditzen zaigu proiektu interesgarria dela beraien motibazioa pizteko, ikusteko lanaren bidez gauza asko lor daitezkeela".
‎Prozesu pedagogikoa epe luzera begira diseinatu behar dugu, hau da, irakasleak epe luzerako ikuspegia izan behar du kontuan: zein helburu dauzkan esku artean, zer konpetentzia garatu behar duen ikasleak eta zer egin behar duen horra heltzeko. Hala ere, epe laburreko erabakiak ere garrantzitsuak dira, askotan aldaketak egin behar ditugulako gelan sortzen diren beharren arabera.
‎1519 urte bitarteko populazioan %67, 5a da elebiduna. Hau dela eta, unibertsitatean irakaskuntza euskaraz jasotzea eskatzen duen ikasleen kopurua gora doa. Gaur egun UPV/EHUra datozen ikasleen %45a euskaraz ikastea eskatzen du.
‎Ondorioz, hizkuntza segurtasunaren printzipioari jarraiki —bai irakasgai bat irakasten duen irakasleari dagokionez, bai eta eskola jakin batean parte hartzen duen ikasleari dagokionez ere—, eskolak hasi baino lehenago iragarritako hizkuntzan gauzatuko eta emango dira jarduera akademikoak eta ikasketa materiala, azterketak barne, irakasgaiak irauten duen artean. Izan ere, gai nagusia, ordutegia, gainditzeko gutxieneko maila, irakurketak, azterketak eta abar ez dira eztabaidatuko; hortaz, hizkuntza segurtasuna bermatzeko, egoera guztietan aplikatuko da aipatutako araua —irakasle aldaketa egonda ere, edo ikasleren batek hizkuntzaren batean akatsak egiten baditu ere— Hizkuntza aukera hori ez da inola ere aldatuko, eta ikasleek eta irakasleek dute horren gaineko akordiorik egin.
‎Diferentea da ikasle gehienen (B eta, batez ere, ereduko ikasleen) gela barruko eta gelaz kanpoko mintzajarduna. Gelan euskaraz egiten duen ikasle askok bietara (segun norekin ari den) edo erdaraz egiten du ikasgelatik kanpora. Situazioak (kontestuak, solaskidetzak eta gaiak) zehatz samar definitzen du gaur gaurkoz gela barruko mintzajardunaren moldaera nagusia.
‎Galde honen helburua da neurtzea ikaslearen hizkuntza ingurumena lantokian zein izan daitekeen. Noski galde honen bidez lan hizkuntza zein den ezin dugu jakin, ohartuz denek euskara baldin badakite ere, ez dela erantzuten duen ikaslearen kasua, edo bederen euskara ez duela ongi menperatzen.
‎Ikasle batek Erasmus ikasle gisa egin dezake bigarren seihilekoa atzerrian eta praktikak udako hilabeteetan. Programaren garapena Programa honetako beka eskatu nahi duen ikasleak praktikak egiteko enpresa edo erakunde batek aldez aurretik onartua izan behar du. Lan hori ikasleak berak egin dezake, bere harremanen artean galdetzen badu edo atzerriko ikasleentzako praktiketan espezializatutako atarietan argitaratzen diren eskaintzen artean bilatzen badu.
‎Beste ikasketa batzuek argudiatzen dute ikasleek “irakasleek ez dituztela ikasleen mailara egokitzen irakaskuntzak”. Neurri osagarriak Euskal Erakundearen txostenaren egileek ondorioztatu dute errefortzu neurri gehigarririk gabe errepikatzeak ez duela inolako zentzurik, “oinarrizko ikasketetan porrot egin duen ikaslea porrot egin duen aurreko ikasturteko ingurune akademiko berdinean kokatzen duelako”. Horri beste faktore bat eransten zaio, talde berri batera egokitzeak dakarren doitze pertsonalarekin eta gizarte taldea aldatzeak ekar ditzakeen ondorio emozionalekin zerikusia duena.
‎Esan ohi da —honela Siguan— atzerriko hizkuntza bat ikasterakoan motibazioa garrantzitsuagoa dela metodoa baino, eta, egiaz, oso motibaturik dagoen ikasleak edozein metodorekin ikasten duen bitartean, metodorik onena antzua dela motibazio gutxi duen ikasle batekin272.
‎Nahikoa da kolegiotik bidaltzea —adierazi zion— Esan behar dut, gainera, bereziki sentitzen dudala hartutako erabakia. Harmonioa ederki jotzen duen ikasle saiatu bat galtzen dugu". Benetan penatua ematen zuen.
2011
‎Larrazak nabarmendu du hein batean badela selektibitate berriaren helburua hori: zer egin nahi duen ikasleak, horrekin lotutako azterketak saritzea. «Segun eta nora jo nahi duen ikasleak, pisu gehiago edo gutxiago dute ikasgai batzuek eta besteek».
‎zer egin nahi duen ikasleak, horrekin lotutako azterketak saritzea. «Segun eta nora jo nahi duen ikasleak, pisu gehiago edo gutxiago dute ikasgai batzuek eta besteek». Hots, zientzietako graduetan sartzeko, garrantzi gutxiago aitortzen diete letretako ikasgaiei, eta alderantziz.Iragan urtean, Bolognako prozesua orokortzearekin batera, aldatu egin zuten selektibitatea.
‎Dena den, ikastetxeak ez baditu betetzen baldintza horiek eta menu berezi eta egokituak eskaintzeko modurik ez badu, etxetik ekarritako bazkaria hozkailuan gordetzeko eta berotzeko bitartekoak eskaini dizkio alergiaren bat duen ikasleari, eta bitarteko horiek ikasle horrek soilik erabiltzekoak izan dute.
‎Azterketa eta kalifikazioetan bakarrik ez jartzea ikasteko motibazioa. “Ikastea bere erantzukizuna dela argi duen ikaslea, eta ikasketaren onuradun nagusia bera dela, ez du ez saririk ez zigorrik behar”, dio Ramón Casalsek. Ikasle horientzat, saririk onena haien emaitzak eta helmuga bat lortzearen gogobetetasuna dira.
2012
‎Era berean, ebaluazioaren parte bat Euskaltegietan egin ahal izateak gure jarduera eta gaitasunaren aitorpena dakar. Gure ustez, hutsuneak hutsune, ikasturtea urrian hasi bazen ere, ez dugu ebazpenaren nondik norakoa martxoaren hasiera arte jakin?, ebazpen berria aurrerapausoa da; euskara ikasteko hautua egin duen ikaslearen onerako da, azterketaren prozesua errazten duen heinean. Bestalde, azterketen antolaketarekin lotuta egon ez arren, Eusko Jaurlaritzaren 2012 urteko aurrekontuetan maila gainditzen duten ikasleen artean bekak banatzeko diru-laguntzetarako partida kendu dutela salatu nahi dugu, beste behin.
‎«Hemen hazia ereiten dugula esan daiteke, eta gero horrek, agian, bere emaitza izan dezake». Batek daki, etorkizunean Getxoko Komiki Azokan ikasi duen ikasle komikizale batek salduko ote duen bere lanik etorkizunean.
‎Unibertsitateei atxikitako ikastetxeak unibertsitateei lotutako erakundeak dira, eta ez dituzte beti baldintza berberak eskatzen. Hautakortasuneko nota hautatutako lasterketaren etete notara iristen ez den edo nota hori gainditzen ez duen ikasleentzako alternatiba bat dira, eta, beraz, ezin dute hori lortu. Eragozpen hori gorabehera, ikasketak arrakastaz burutzen dituzten ikasleek dagokien titulua lortzen dute, ikastetxeen konfigurazio juridikoak horretarako aukera ematen baitu.
‎Hala gomendatzen du Asturiasko harrera zerbitzuak, hizkuntza egokitzapenerako edo murgilketarako aldi baterako gelekin batera, gaztelaniaren ikaskuntza intentsiboa eginez, lehen eta bigarren hezkuntzako ikasleek ahalik eta azkarren defenda dezaten hizkuntza horretan, eta curriculum materiala ulertzeko beharrezko gaitasunak eskura ditzaten. Asturiasko Hezkuntza Orientazioaren eta Hezkuntza Premia Berezien Alorrak uste du bigarren hizkuntza gaztelania duen ikasle batek bi urte behar dituela goi mailako gaitasun bat lortzeko, elkarrizketa bat izateko. Bestalde, hiru eta bost urte bitarte behar ditu «arrakasta akademikoa lortzeko beharrezko gaitasuna» lortzeko.
‎Baina haiek ere interesatu behar dute. Komeni da jazarpena edo jazarpena jasan duen ikasle bat agerian uzten duten pistak bereiztea, haren seme alabak egoera bietan egon baitaitezke. Hala ere, seme alabei eragiten dien egoeraren berri ez badute, bai bata bai bestea, ikastetxeak jakinarazi egin behar die eta haiekin elkarrizketa egin behar du.
‎Onartutako araudiaren bidez, gutxienez 50.000 euro salbuetsi nahi izan dira, iruzur fiskalari aurre egiteko, batez ere, Espainiatik kanpo jarduten duten talde edo pertsonei eragiten dien neurri batek, baina ez erabat ekonomikoak. Araudiak garatu dituen gutxieneko berrien espiritua azaltzeko kasurik aipatuena da ondasun higiezin txiki bat duen ikasle bat, edo bere gastuak ordaintzeko garaian bere gastuak ordaintzeko kontu batean zenbait euro gordetzen dituena. Hala, araudi berriaren arabera, ez da informaziorik eman honako kasu hauetan:
2013
‎ez zenbat jaisten den gelatik jolastokira, baizik zein den batez bestekoa gizartean eta zer plus sortzen duen eskolaren eraginak. Euskara lehen hizkuntza ez duen ikasleak nola egunero euskaraz egiten duen ikaskideekin eta irakasleekin".
‎" Nik beti esaten diet LHn 26 familia profesional daudela eta eskaintza oso zabala dagoela. 18 urterekin Batxilergoa amaitu duen ikaslea, ikasle ona da, LH bi urte dira eta bi urte horietan hiru hilabetez enpresa batean egoteko aukera dago, gauza praktikoak egiten, lanbideari lotutakoak". LH bi urteren buruan amaitu eta unibertsitatean ikasten jarraitzeko aukera izango luke nahi duenak.
‎Ikasleei instrukzioak ematekounean, eskuen mugimendu biribildua erabiltzen du (1). Adostasun eza agertzen duen ikasle baten jarrera baztertzeko, begiradaren keinuaren bidez, eta ikasle horrek esandakoa errepikatuz jokatzen du (Yes. Leixuri says I don' t know and I don' t care!), Nahia is not wanting to work today!
‎2009ko azken edizioari dagokionez, ehunekoak% 4 eta% 2,8 igo dira, hurrenez hurren. Ez da erraza eskola jazarpena jasaten duen ikasle batek salatzea gertatzen dena. «Gehienak Cabanestany k jarraitzen du, jolasean ari zirela esan dute».
‎Irudia: julienhaler Master batek zenbat balio duen Ikasle gehienak unibertsitate publikoetan matrikulatzen dira. Horiek ikasleen% 78,6 metatzen dute, eta pribatuek, berriz,% 21,4 Zentro horietako master batek zenbat balio dezakeen jakiteko, baliabide baliagarri bat unibertsitateko prezio publikoen estatistika da.
‎Abesbatzan izena ematen duen ikasle kopurua hazi egin da. Orain 50 bat biltzen gara eta hasieran 20 edo 30 ginen.
‎Dennisek atzamarra altxatu zuen galdera bat egin nahi duen ikasleak bezala.
‎Dakizuenez, epaimahai misto batek erabakitzen du irakasleek eta ikasleek osatzen dutena eta jasoko duen ikaslea ikasketetan, kiroletan parte hartzean eta adiskidetasunean gailendu da.
2014
‎Wolofera ama hizkuntzatzat duen ikaslea orain dela bi urte etorri zen Ondarroara, eta euskararen murgilketa programan dago. Ama hizkuntza Serer a duen etorkina, Lehen Hezkuntzan etorri zen Ondarroara; eta, dagoeneko, beste ondarrutar bat da.
‎Euskara irakaslea institutu baten beti nerabe eta hasi berri izan daiteke, Matusalen baino zaharragoa izanda ere. Zotza albora ere egiten ez duen ikaslearen (esaterako, azterketetara ere aurkeztu ez edo zuriz utzi etab.) gurasoa etor dakizuke ikasturte amaieran esanez Euskara ez dela inportantea, Ingelesa eta Alemana baietz, baina Euskara ezetz, munduan ibiltzeko ez dagoela hizkuntza honen beharrik, errealitatean euskarak ez diola ikasleari ezertarako balio izango, eta zuk denbora galduaraziko diozula guztiz izorratuz (hori ereduan eta ing... Jakina, hain arrazoi gardenen aurrean, ozta ozta lortuko duzu mundutik zein errealitatetik kanpo jarraitzeko indarra.
‎Testuinguru konplexu horretan, bada eztabaida adibidez zein ote den unerik egokiena hirugarren hizkuntza sartzeko edo zenbateko esposizioaren pean egon behar duen ikasleak hizkuntza bakoitzari dagokionez, alde batetik badirelakozjendartean sentiberatasun desberdinak: batzuek kezka izanen dute ingelesaren sarrera neurrigabeak euskararen normalizazioari kalte egiten ahal diolakoz, euskararen ezagutza orokortua atzeratzen delakoan edo ezinezko egiten delakoan, eta beste batzuek, berriz, lehen baino lehen egin nahi dute aurrera ingelesa ikastean eta menperatzean, horrela batzuetan euskararen gaia bigarren maila batean utzita.
‎Zeharkako gaitasunen hautematea neurtzeko galde sorta (Garcia, 2011): tresna hau osatzen duten 20 itemek jasotzen dute zein mailatan uste duen ikasleak barneratu dituela konpetentzia orokor edo zeharkakoak. Aipatzen diren konpetentziak, gehienbat ANECAk (2008) garatutako Reflex proiektuan planteatutako zeharkako konpetentziak dira.
‎Plaza gabe geratzen diren ikasleei matrikulako dirua itzuliko zaie. Falta asko egiten duen ikasleak, ez du hurrengo urteko plaza gordetzeko eskubiderik izango. Argibide gehiagorako: zumarte.org, Kale Nagusia 45ean, edo (arratsaldez deitu). Izen ematea: matrikulazio orriaMatrikulazioko araudi orokorra: araudia Matrikulazioko kartela: Kartela
‎Plaza gabe geratzen diren ikasleei matrikulako dirua itzuliko zaie. Falta asko egiten duen ikasleak, ez du hurrengo urteko plaza gordetzeko eskubiderik izango. Argibide gehiagorako: zumarte.org, Kale Nagusia 45ean, edo (arratsaldez deitu). Izen ematea: matrikulazio orriaMatrikulazioko araudi orokorra: araudia Matrikulazioko kartela: Kartela
‎Aizu, arrakasta izan duen ikasle xelebrea nintzenez garai buelta emateko behar morala daukat.
2015
‎" Irakasleak proposatu zigun eta 2 ebaluazioko notaren zati handiena bertatik aterako da. Aurreko ikasturteko ikaskideek lana zertan datzan esan ziguten, gogorra baina polita zela, baina egin arte ez zara jabetzen egiten ari zarenaren garrantziaz" aitortu du Joseba Claverrek, proiektuan parte hartu duen ikasle ohiak.
‎Jasotakoen harira, esan dezakegu ez dagoela aipamen askorik zuzenketaren inguruan, nahiz eta jakin badakigun irakaslearen kezka handietako bat izaten dela. Interesgarria izango da ikustea nola sustatzen duen irakasleak ikaslearen zuzentzaile rola ere, nola bihurtzen duen ikaslea prozesuaren protagonista. Gainera, irakasleek esaten dutenean denen artean argitzen dituztela ideien esanahiak, zenbat hitz egiten dute ikasleek?
‎«Gai horren inguruko eztabaida orain ezagunagoa da; beraz, alde horretatik gustura gaudela esan daiteke». Azken aste eta egunetan gaiaren inguruko datuak ere eman dituzte ikastolakoek, eta horien arabera, lanbide heziketako gradu bat egitea erabakitzen duen ikasleen %26k hartzen dute euskarazko adarra edo eredua. Gaur egun, sare orokorrean 126 ziklo daude, eta horietako asko ez dira euskaraz eskaintzen.Beraz, eztabaida mahai gainean jarri dute aurtengo Ibilaldiarekin.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
edun 106 (0,70)
ukan 82 (0,54)
Lehen forma
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia