Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 14

2008
‎Argazki nahiz komikiarekiko autonomia falta handia da, handiagoa gaztelaniazko ahozko ariketan. Hitz teknikoen erabilera, kontzeptualizazioa testu onenetan baino ez da agertzen, proportzioa zertxobait igotzen da IDAZ 2 ariketan, bertan jorratzen den eremu semantikoa hurbilagoa baitute ikasleek.
2009
‎Urruti geratu zen modalitate horrek kostu handiko gauzak erosteko bakarrik balio zuen denbora; gaur egun, epekako ordainketaren bidez ia edozer eros daiteke. Hori dela eta, gero eta maizago gertatzen dira Barakaldoko Udalarena (Bizkaia), herritarrei udal zergak edo Murtziakoa epeka ordaintzen laguntzen baitie, non ehun autoeskola inguruk aukera ematen baitute ikasleek matrikula, eskola teorikoak eta praktikoak egunean 85 zentimo ordaintzeko.
2011
‎Itxuraz, bekadunei mesede egingo die, zeren, lege proiektuak aurreikusten duenez, enpresek aukera izango baitute ikasle horien alde kotizatzeko, eta hori beren alde izango dute erretiro saria kalkulatzeko garaian.
‎Versterbackaren (1991) arabera, berriz, irakasleak arreta bereziarekin bultzatu behar ditu ikasleak egunero etengabe errepikatzen diren esamolde eta adierazpideak ekoiztera. Horretarako, esamolde eta adierazpide horiek erabiltzen diren testuinguru komunikatiboak eraiki behar ditu irakasleak, erabiliaren erabiliaz, ikasleek testuinguru horiek hizkuntza ekoizpen jakin batzuekin lotzen baitituzte, eta beraz, hizkuntza ekoizpenak dagozkien testuinguru komunikatiboetan erabiltzen ikasten baitute ikasleek.
‎Autoreak dioenez, erritmo azkarrak, epe laburreko helburuek eta presioak, epe ertain eta luzeko emaitza akademikoei eragiteaz gain, “egoera jasangaitzak, sormena eta estresa galtzea ikasleengan eta irakasleengan” eragiten dituzte. Gainera, azelerazio horrek ez dio berdintasunari mesede egiten, “erritmo biziek erantzun bakarra baitute ikasleen zati batean”, dio Domenech-ek. “slow” proposamena Egoera horren aurrean, slow mugimenduaren aldekoek hezkuntza malguagoa eskatzen dute, zentzu komunean oinarritua.
2012
‎Krisi garai honetan ere, bi arloen arteko harremanari eutsi egin behar zaiola azpimarratzen du, enpresen esperientzia eta iritzia oso aintzat hartu behar dela, bide luze eta oparoa egin baitute ikasleak konpetentzietan trebatzeko, eta argi esaten du sustatu egin behar dela unibertsitarioen espiritu ekintzailea.
‎Lan horrek azpimarratzen du ikastetxeei autonomia handiagoa eman behar zaiela, eta zuzendariaren irudia nabarmentzen du programak ikasleei egokitzeko, irakasleen arteko talde lana sustatzeko, haien lana gainbegiratzeko eta haien garapen profesionala ebaluatzeko erabakiak hartzerakoan; horrez gain, ikasleen kontratazioan eragiteko gai izan behar dute, eskolaren beharren arabera. Azterlanak azpimarratzen du gizarteak irakasleekiko eskaera handiak dituela, “aditu” izan behar baitute irakaskuntza metodo desberdinen erabileran edo estrategia sorta zabala izan behar baitute ikasleen ikaskuntza optimizatzeko. Halaber, ikaslearen banakako motibazioei eta gelatik kanpoko bizitzari buruzko informazio pertsonala ezagutu behar dute, klaustroko gainerakoekin taldean lan egin behar dute eta teknologia irakaskuntza tresna eraginkor gisa erabiltzeko trebetasunak eskuratu.
‎Helburua da ikasleek gehiago parte hartzea klaseen garapenean, eta, beraz, gela interaktiboak planteatzen dira. Diseinu berri horretan, elkarreragin garbiagorako espazio bat gordetzen da, non irakasleek teknologia erabiltzeko aukera baitute ikasleen parte hartzea sustatzeko. Beste arlo bat aurkezpenetarako gordetzen da, talde lana ahalbidetzen duen arbel digital batekin eta ikasleak harmailetan banatzeko antolamendu batekin, guztien arteko komunikazioa eta elkarreragina errazteko.
2017
‎Zer nolakoa izango da etorkizuneko eskola berria? ...rik; egutegia malgua da, pertsonalizatua; adinak nahasirik taldean egingo dute lan; ikasketa 24 ordu eta zazpi egunetakoa da, taldekideen ordutegi eta eguteagiaren araberakoa; eskola ez da presondegia gehiago izango, coworking espazio baten antzekoa baizik, tailer, sukalde, gelak eta bestelako bulegoz josia; eta, azkenik, garrantzitsuena, irakaslearen papera aldatuko da erabat, ikasten ikasi behar baitute ikasleek. Teknologia berriek lagundurik, behin testu-liburuak bazterturik, irakaslea gidaria baino ez da izango, ikasleak zer informazio erabili eta zein baztertu behar duen adierazteko.
2019
‎Aurretestuetan ez bezala, eredua, murgiltze eredu dela (O3), Baztanen (Nafarroako eremu osoan ez bezala) hori hautatzeko aukera dagoela (O4), eredua gero eta gehiago hedatu dela (O6), eremu euskaldunean bizi direla (O14)? zehazten baitute ikasleek. Azkenik,
‎Alternatiba badago" aldarripean.Ez dute edozein egun hautatu mobilizazio hauek antolatzeko. Europa osoan klimaren aldeko greba eguna deitu baitute ikasle eta gazte mugimenduek maiatzaren 24rako, martxoaren 15ean egin zuten moduan. Klimaren aldeko greba egunarekin bat egingo dute honenbestez, GuraSOSek deitutako mobilizazioek. Helburu argi batekin:
2020
‎Haren festetara Moët botilekin eta Indian pasatutako udari buruzko pasadizoekin agertzen diren Politikako ikasleak. Unibertsitateko klubetako batzordekideak, zeinak sarri askotan esmokinez janzten baitira eta, esplikaezina bada ere, uste baitute ikasle elkarteen barne funtzionamendua interesgarria dela jende normalarentzat. Hizketan ari diren bitartean Marianne axolagabeki ukitzera ohitu diren tipo batzuk, ilea zuzentzen diotelarik edo eskua bizkarrean jartzen diotelarik.
2021
‎Paradoxikoa dirudi, berriro ere, baina emozioen erreinuan apatia da nagusi. Horrenbestez, ume eta gazteak etengabe motibatzeko premia nabari da eskoletan eta pedagogoen artean paradoxikoki, ez da arau bera aplikatzen irakasleekin—, ikasleek ez baitute esfortzatu eta aspertu behar; kontrara, motibazioaren psikologian egindako ikerketak argiak dira zentzu horretan, esfortzuaren eta asperduraren garrantziaz ohartarazteaz gain, ozenki esaten baitute ikasleek ikasi behar dutela gustuko ez dutena ere egiten, dena ezin baita emozioen eta motibazioaren eskuetan utzi. Iritzi berekoa da Marina pedagogoa ere.
2023
‎Hala ere, ikasleek lortutako hizkuntza mailan ñabardurak daudela ezin da ukatu. Izan ere, faktore ugarik eragiten baitute ikasleen hizkuntza mailan. Egitasmo honen hasieran deskribatu genuen egoerak bat egiten zuen, oro har (makrosoziolinguistika mailako ezaugarriak) euskal ereduko ikasleen hizkuntz gaitasunei buruz Zalbidek (2003) esaten zuenarekin:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia