Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 30

2002
‎GAITASUN KOMUNIKATIBOA ETA GAITASUN OROKORRA: Zentzuzkoa da pentsatzea ibilbide akademiko berbera egindako pertsonekgaitasun berbera eskuratuko dutela? Bestalde, metodologia berbera erabilibehar dugu ikasle guztiekin. Zenbateraino izan daitezke erabakigarri aldezaurreko esperientzia, kultura, formakuntza...?
2004
‎361 Junes Casenave: Euskarak beharrezkoa izan behar du ikasle guztientzat, Euskaldunon Egunkaria, 2002/4/11.
2005
‎Hala, DBH 3 mailakoekin lan egiteko hautua egin genuen. Horrela ziurtatu nahi genuen ordutegi beraren barruko saioak ikusteko aukera zutela ikasle guztiek.
2007
‎Atzeratuen dauden ikasleei hezkuntza errefortzu gehiago jarriko dizkie arratsaldeko ordutegian, eta formula berriak jarriko ditu hezkuntza sistema utzi zuten gazteak berratxiki ahal izateko. Azterlanak azpimarratzen du DBHko curriculumaren dibertsifikazioa irtenbide egokia izan daitekeela ikasten jarraitu nahi ez baina lan bat ikasteko interesa duten ikasle guztiak sisteman mantentzeko. “Herrialde garatuenen %60k dibertsifikazio sistema hori aplikatzen du, eta oso emaitza onak ditu.
‎Euskararekiko egitasmorik badaukazue? Euskararen legea ondo dago, baina lortu behar dugu ikasle guztiek 16 urterekin euskaraz egoki berba egin eta idazteko gai izan daitezen. Helduei aukerak ematen saiatu behar da, ikas dezaten.
2008
‎Haur eta Lehen Hezkuntzako 3 eta 12 urte bitarteko haurrek hartzen dute parte. Programa horietan parte hartzen duten ikastetxeek ez dituzte beren ikasleak bakarrik onartzen, baizik eta udalerrian erroldatuta dauden eta bi gurasoek lan egiten dutela frogatu behar duten ikasle guztiak. Hala ere, udan irekitzeko programetan bezala, baldintza horiek betetzeak ez du lanpostu bat bermatzen.
2009
‎orokorra eta berariazkoa. Lehena unibertsitatera joan nahi duten ikasle guztiek egin dute, eta bost proba izango ditu: Euskara, Gaztelania, Atzerriko Hizkuntza, Filosofia edo Historia aukeran, eta Batxilergoko adarrari dagokion irakasgai bat.
‎Franco hil zela 34 urte direla, hezkuntzak ez ditu ikasle guztiak euskalduntzen lurralde osoan eta eskola publikoetan euskaraz ikasteko aukera bera ukatu egiten du, Nafarroa Garaiko hegoaldean, Nafarroa Beherean, Lapurdin eta Zuberoan. Euskalgintzaren 2004 urteko datuak erreferentzia bezala hartuz, Araban, Bizkaian eta Gipuzkoan 154.161 ikasle euskaldundu gabe utzi ditu eskolak.
2010
‎Ezgaitasuna duten pertsonak biztanleria orokorraren espazio beretan sartzeko “gelditasun zantzuak” hautematen ditu, baina azken urteetan “hobekuntza baten ebidentziak” onartzen ditu. “Ikasgela bereizi batean ezgaitasun mota desberdinak dituzten ikasle guztiak jartzea haien behar espezifikoei kasurik ez egitea da” eta “bereizketan jarraitzea” Hezkuntza inklusiboa da FEAPS edo COCEMFE bezalako erakundeek azken urteetan gehien eragin duten erreklamazioetako bat. Ezgaitasunaren Europako Foroak, FEAPSk parte hartzen duenak, duela urtebete argitaratu zuen Hezkuntza Integratzaileari buruzko Adierazpena, Nazio Batuen Desgaitasuna duten Pertsonen Eskubideen Konbentzioaren 24 artikuluaren interpretazioa jasotzen duena.
‎Hezkuntza inklusiboa trantsizio prozesu batean kokatzen du, bai eta hezkuntza bereziarekin lotutako praktika onak eta gaitasunak egokitzea ere, tresna pedagogiko berrietarako inspirazio iturri izango liratekeenak. “Ezgaitasun mota desberdinak dituzten ikasle guztiak gainerako ikasleengandik bereizitako ikasgela batean jartzea haien behar berariazkoei kasurik ez egitea da” eta “bereizketaren jarraipena”, azaldu du. Bestalde, Madrilgo Erkidegoko Ezgaitasun Fisikoa eta Organikoa duten Pertsonen Elkarteen Federazioak (FAMMA COCEMFE Madril) behin eta berriz eskatu du azken hilabeteetan neurri integratzaileak har daitezela ezgaitasuna duten pertsonen hezkuntzan, “prestakuntzan garapen handiagoa eta hobea lortzeko”.
‎Horietan zehazten dira bai ziklo desberdinetarako komunak diren moduluak, bai LOGSEren tituluko moduluen arteko korrespondentzia, LOEren titulazio berriaren baliokidetzat jotzen dena. Gaitasunak egiaztatzeagatik baliozkotzea Lehendik onartutako gaitasunak baliozkotzen dira LHko beste titulu baten edo profesionaltasun ziurtagiri baten bidez LOEk araututako heziketa ziklo bat hasi behar duten ikasle guztiek tituluaren lanbide moduluak baliozkotu ditzakete, Lanbide Kualifikazioen Katalogo Nazionaleko gaitasun unitateak egiaztatuz. Gaitasun horiek LHko beste titulu baten bidez edo profesionaltasun ziurtagiri baten bidez egiaztatu behar dira.
‎Bestalde, derrigorrezkoaren ondoko irakaskuntzetako ikasleek (batxilergoa, LH edo unibertsitatea) Hezkuntza Ministerioaren beka orokorrak eskuratzeko aukera baino ez dute, eta horretarako baldintza ekonomikoak bete dituzte. Trukea alternatiba gisa Laguntza hauek jaso ezin dituzten ikasle guztientzako aukerako formula bat ikasleen arteko trukea da. Nork ez ditu inoiz erabili beste ikastaro batzuetako anai arreben edo lagunen liburuak?
‎Unibertsitate karrera aukeratzea derrigorrezko prozesua da, eta goi mailako hezkuntza erakunde batean ikasten jarraitu nahi duten ikasle guztiek pasatu behar dute prozesu horretatik. Aukeraketa hori zenbait alderdik baldintzatzen dute, hala nola aurreko eskola errendimenduaren arabera onartzeko aukerak, ikasketen iraupena edo titulazio bakoitzak etorkizunean izanen dituen lan irteerak.
2011
‎Ikasturte honetarako, ikastetxeek 120 euro jasoko dituzte gehienez Lehen Hezkuntzako ikasle bakoitzeko eta 150 euro Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzan. Kopuru horrekin liburuak behar dituzten ikasle guztiengana iristea espero da, baina liburuak sobratzen badira, eskatu dituztenen artean banatuko dira. Nafarroa.
2013
‎Gainera, plaza bat gorde du Avilan. Ekin zure Praktikak» programa ekimen aitzindaria da, startup batean lan egin nahi duten ikasleentzat Interesa duten ikasle guztiek eska dezakete plaza bat. Lehen fase honetan, 21 urte arte eskaintzen dira, Espainiako edozein unibertsitatetako Informatika, Telekomunikazio eta Industria Ingeniaritzako, Arkitektura, Enpresen Administrazio eta Zuzendaritzako, Ekonomiako, Marketineko eta Publizitateko eta Harreman Publikoetako azken ikastaroetako ikasleentzat.
‎Gaur, aukera hau baliatu nahi dut ikasle guztiei ohartarazteko borrokek eta beste edozein jarrera desordenatuk ez dutela lekurik gure eskolan.
2014
‎Uste duzu ikasle guztiek gela bat daukatela?
2017
‎a) Oroitzapen berak al dituzue ikasle guztiok txangoari buruz?
‎a) Oroitzapen berak al dituzue ikasle guztiok txangoari buruz?
‎a) Oroitzapen berak al dituzue ikasle guztiok txangoari buruz?
2018
‎Bertze anitzek ezagutzen ez zutenez, ordea, bere buruaren aurkezpen labur bat egin du saioa hasi aitzinetik. Adi adi, begira ditu ikasle guztiak, eta hasierako une horiek aprobetxatu ditu saioaren nondik norakoak azaltzeko: " Ni orain musika egiten ari naiz, Euskal Herrian eta euskaraz.
2020
‎Pixabay Ezinbestekoak: pasta eta arroza Behar duten ikasle guztiek oinarrizko bi elikagai dituzte sukaldean: pasta eta arroza.
‎Ikastolako jantokia txikiegia da 700 ikasle dituen ikastola batentzat, aurreko ikasturteetan Hezkuntza Sailari jakinarazi zaion bezala. Pandemia egoera honetan, ikasle eta langileen segurtasuna bermatzeko distantzia fisikoa gordetzea ezinbestekoa denean, guztiz ezinezkoa da espazio horretan jantokia behar duten ikasle guztiei zerbitzua ematea. Gainera, ikastolak oso espazio komun gutxi ditu, eta Hezkuntza Sailak esleitutako jantokiko begirale kopuruarekin, ezinezkoa da bertan jantoki zerbitzurik eskaintzea.
‎Ezin dut ikasle guztien bizitza jakin.
2021
‎Hezkuntza komunitate osoa (irakasleak, gurasoak eta ikasleak) partaide izan zen proiektua martxan jarri zen elkarrekin”, azaldu du arduradunak. Alde batetik, diseinua aldatu zen; izan ere, jolas elementu gehiago sartu ziren, aniztasun, landaretza, kolore, marrazki eta forma gehiago egon zitezen, baina baita antolaketa ere, irakasleak gidari izan behar baitu ikasle guztiak barne hartzen dituzten ekintzak sustatzeko. Zuzendariak dioenez, “lehiakorrak ez diren jokoek espazioa irabazi dute, oreka handiagoa eta lehen futbola eta saskibaloia nagusi ziren espazioa banatuz”.
2022
‎Instituzioen arduragabekeriaren aurrean, ikasleok argi dugu gurea Euskal Eskola Herritar eta Burujabea izango dela, edo ez dela izango. Hezkuntzak doakoa eta kalitatezkoa izan behar du ikasle guztiontzat. Gutako bakoitzak aukera izan behar du bere herrian ikasi ahal izateko, inolako baldintzarik gabe.
‎2018tik 2021era bitartean, Nafarroako Hezkuntza Bereziko Baliabide Zentroko (CREENA) profesionalen taldeak metodoaren kartillak eta baliabide osagarri ugari sortu ditu. Material guztia Haur eta Lehen Hezkuntzako ikasleentzat eta eskolatzearen edozein unetan Braille ikasi behar duten ikasle guztientzat da.
2023
‎Daukagun eredua indartu behar da. Identifikatu egin behar da ereduan zer zailtasun dituzten ikasle guztiek maila egoki bat lortzeko. Gainera, irakasleen formakuntza komunikatiboa eta metodologikoa hobetu behar da, eta ikasle guztiei bermatu behar diegu euskararen erabilera eskolatik kanpo, hezkuntza ez formalean.
‎eskola publikoa lehenetsi behar da, leku publikoak sortu... Hizkuntzari dagokionez, bermatu behar dugu ikasle guzti guztiek euskara maila egokia izatea. Azpiegitura egokiak ere behar ditugu, eta irakasleen egonkortasuna eta erabakitze ahalmena ere behar ditugu.
‎" Berrikuntza horrek hainbat arazo ekarriko lizkiguke. Alde batetik, gure ikastetxeak ez du ikasle guztiei (ez irakasleei) jaten emateko behar den espazio edo azpiegiturarik; ikastetxea ez da auzo zentroa, eta hiri osoko (tartean oso urrun dauden auzoetako) ikasleak ditugu. Lanaldi zatituak, gainera, absentismoa areagotuko luke", ohartarazi dute.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia