Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 18

2002
‎Beharrak: Zer ikasi luke ikasleak?
‎letrak, gizarte zientziak... Eta ez luke ikasle kopuru handiegia ibiltzen hasteko. EHU bezalako unibertsitate handi batera ohituta, ez gara sarritan konturatzen askoz ere txikiagoak badaudela.
2009
‎Bokodeekin kanpotik jatetxe bateko plater kartara sar daiteke Informazio publikoko pantailak sortzen dira, aldi berean bokode bat edo jokalari anitzeko jokoak dituzten beste batzuk erabiltzen dituztenak. Ikasgelan aplikatzeak aukera emango luke ikasle orok irakasleak bere irakaslearekin erakusten dituen diapositiben alderdi bat seinalatzeko erakuslea, erabiltzerakoan publikoki identifikatuko lukeena, jabearen informazioa izango bailuke. Denbora errealean inkestak egiteko aukera ematen da, irakasleak jakin dezan ikasleek zer mailatan ulertzen duten edo zer iritzi duten gai bati buruz.
2010
‎Ohargarri da, familiekin gertatzen denaren alderantziz, etorkinen lagunarteak herrikoenak bezain euskaldunak direla eta batzutan euskaldunago. Erran nahi luke ikasle etorkinek mintzakide euskaldunak bilatzen dituztela. Adiskideak hautatzen dira, aldiz familia ez da hautatzen, ez eta ere lankideak kasu askotan.
2011
‎Xede hizkuntza menderatuaren aldeko gutxieneko kultura soziolinguistikorik gabe, jai dauka hizkuntzak, jai hiztunak, jai komunitateak. Xede hizkuntza egoera problematikoan dagoenez, problema gisa hauteman luke ikasleak. Alabaina, non eskura dezake hiztun azpiratuak hizkuntza azpiratuari buruzko formazio ideologia?
2014
‎Irakasleei dagokienez, irakasle ikasketetara sartzeko batez besteko nota igotzea eta araututako praktikak gehitzea proposatzen da, lizentziadunak lanean hasten direnean lanbidea hobeto ezagutu dezaten. Irakasleen esperientziak eragin positiboa izango luke ikasleen errendimendu akademikoan, eta, beraz, lasterketaren azterketan praktiketan aritzearen alde egiten da.
2017
‎Bigarren horrekin nahikoa izan litzateke: plan hori ongi diseinatuta baldin badago, ikasle jakin horri behar bezala egokitua, nahikoa izan luke ikasleari aurrera egiten laguntzeko, errepikatu barik.
2018
‎Finlandiako ereduari jarraituko bagenio, ikasle horietako bakoitza bere erreferentziazko zentroan artatuko genuke, hau da, komunitateak bere gain hartuko luke ikasle horren ardura, aldamenetik kendu beharrean eta bere bizitokitik 25 kilometrora dagoen zentro batera joan etorriak egitera behartu gabe. Ikastetxeak ezin direlako sailkatu lorategi eta zabortegitan.
2019
‎Ez dugu, ordea, inongo bitartekorik benetan erantzun horien eta errealitatearen artean egon ote daitekeen alborapena zenbatzeko. Nolanahi ere, iradokitzen dugun moduko alborapenik balego, esan nahiko luke ikasleek direna baino" tokikoago" azaltzeko nahi kontziente edo inkontzientea dutela. Joera hori ez litzateke harritzekoa izango, beste ikerketa batzuk aintzat hartuta, behinik behin.
2020
‎Zer jakinda atera luke ikasle batek hezkuntza araututik?
2021
‎hau da, jakintzaarlo bakoitzaren ezagutza espezifikoaren eraikuntzan ikasleek parte hartze aktiboa erakusten dutenean, eta, orobat, horren ulermena adierazten irakasten zaienean arloak berezko dituen moldeetan eta geroz eta modu konplexuagoan (op.). Ondorioz, ikaskuntza sakonagora egingo luke ikasleak, hots, 45 Izendapenaren inguruan biliteracy, multiliteracy edo pluriliteracy terminoen egokitasunaz eta zehaztasunaz eztabaida sortu izan da, bilingualism, multilingualism eta plurilingualism terminoen inguruan egon denari jarraiki. Guk ez diogu horri helduko lan honetan, baina gaian sakontzeko García, Bartlett eta Kleifgen (2008) edo Meyer eta besteak (2015) lanetara jo daiteke.
‎Irakasleari autoritatea itzuli behar zaiola esatean ez naiz bezaketaren apologiarik egiten ari, bezaketak potestatea baitzuen oinarri —potestateak agintzen du eta autoritateak informatu eta aholkatu— Autoritatea izan behar duela esatean —den kasuetan, noski—, ondo heztea publikoki aitortu behar zaiola baino ez dut esan nahi, hots, asko dakiela, primeran transmititzen duela eta ikaslea laguntzeko gaitasuna duela. Zehazkiago esanda, irakasleak jakin luke ikasleak zaintzen, formatzen, elikatzen, garatzen eta gainditzen laguntzen, besteak beste. Paradigma berriak ez du horrela ikusten, ordea, garrantzitsuena metodologia baita, ez irakaslea eta, paradoxikoki, hutsaren hurrengoa den arren, irakasleari ezinezkoak diren lorpenak eskatzen zaizkio.
2022
‎Nolakoa da ikasle eta irakasle osasuntsua? Zer jakin luke ikasle batek bere osasunaren autogestioaz derrigorrezko hezkuntza amaitutakoan. Ikasleen osasun integralaren kontrako praktikak al ditugu?
‎Sarbide probaz gain, unibertsitateek hautaketa probak egin dituzte, baina Madrilek ez du argitu unibertsitate guztiek egin ote dituzten. Ezarriko balira, ikaslearen notari gehituko litzaioke hautaketako emaitza —gehienez lau puntu— Batxilergoko zenbait ikasgairen artean aukeratu luke ikasleak, azterketak egiteko. Trantsizioaren ondoren, hautaketa probak berdin jarraituko luke.
‎Trantsizio plan horrek bilduko luke ikasleekin zer egin, familiekin zer egin... Plan horrek alderdi guztiak jasoko lituzke.
2023
‎" Irakasle batzuen iritziz, klase erdian komunera joatea errespetu falta bat izan daiteke eta horregatik mugatzen dute. Eskolan konfiantza nahikoa egon luke ikasleak behar duenean komunera joateko. Egia da, ohitura moduan, egokiena dela klasea hasi aurretik edo ondoren joatea, baina batzuetan ezin dugu, eta halakoetan ez luke zertan arazorik egon", uste du Centenok.
‎Lan burokratikoa arindu behar da. Horrek ere lehentasuna izan luke ikasle, guraso eta sindikatuentzat.
‎“Ondorioz, eguneroko jardueretan egoera zailak bizi dituzte emozioak eta egoerak kudeatzeko orduan, eta hori oztopoa da jarduerak aurrera emateko”. Euren ustez, ikastetxe guztietan psikologo zerbitzuak egon luke ikasleekin, irakasleekin eta familiekin lan egiteko, errendimendu akademikoa hobetzeko, jokabide positiboak indartzeko eta ikasle guztien, eta batez ere zailtasun handiak dituztenen, ongizate mentala bermatzeko.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia